Ik zit nu in Bangkok, gister aangekomen en dat bevalt me welquote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:25 schreef liesje1979 het volgende:
Fok-it, Ik heb net et vorige topic gelurkt en ik vond het zó jammer dat je had besloten naar huis te gaan. Dus ik vond het leuk te lezen dat je die vlucht geannuleerd had en ben erg benieuwd waar je nu zit.En nee ik heb geen backpack ervaring maar wel sinds heel pril de ervaring alleen in een vreemde stad te zijn geweest. Niet lullig bedoelt maar als ik je post lees klaag je best veel. Doe er wat aan, ga over op powerplay en probeer de leuke dingen te zien. Je bent daar, geniet ervan! Haal er uit wat er in zit, dan hoef je niet een keer terug en kan je de volgende keer ergens anders heen. Het klinkt echt alsof het je tegenvalt maar ik geloof niet dat het weer echt de hele oorzaak is wat is het probleem joh?
Wat ben je nu van plan om te doen? Chiang Mai / Pai zijn leuk en makkelijk om te bereizen. Beetje rondcruisen op een scooter en mooie dingen zien. 's Avonds lekker eten op de verschillende nachtmarktjes bij de oude poorten etc.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 03:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zit nu in Bangkok, gister aangekomen en dat bevalt me welbehalve dat ik wat geldproblemen heb *klaag klaag
* maar daar ga ik wat aan doen vandaag.
Ik begrijp wel dat het soms als klagen overkomt, bedoel het vaak iets minder negatief dan het overkomt denk ikIk ben alleen dingen snel zat vaak en daardoor denk ik dat ik geen backpacktype ben voor een langere periode (langer dan een maand) verder ook niet erg natuurlijk maar dat is wel iets waar ik achter ben gekomen hier. Aangezien ik met de intentie wegging om wel langer te blijven.
Dat is ook wat ik ga doenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 05:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat ben je nu van plan om te doen? Chiang Mai / Pai zijn leuk en makkelijk om te bereizen. Beetje rondcruisen op een scooter en mooie dingen zien. 's Avonds lekker eten op de verschillende nachtmarktjes bij de oude poorten etc.
de backpack zet hij natuurlijk op het middenpaneel van de scooterquote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik ga doenmet de trein naar Chiang Mai denk ik. Daar paar nachten blijven en dan een scooter huren en dan kan je mooi rondje maken daar hoorde ik van iemand. Ben benieuwd hoe dat gaat worden met een grote backpack op men rug, in Ko Lanta ook al 1 gehuurd en die dingen zijn best wennen als je er nooit op hebt gezeten
Net het groot Paleis gezien en Wat Phra Kaeo, erg NiceWel terug naar hotel om te douchen want ben helemaal doorgezweet
Hij? Ik wilde wel zelf rijden eigenlijkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:27 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
de backpack zet hij natuurlijk op het middenpaneel van de scooterTenminste, zo ben ik door HCMC gecrossed
ow zoquote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij? Ik wilde wel zelf rijden eigenlijk
Nee haha dat lijkt me niksquote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
ow zoik nam aan dat je zo'n mannetje inhuurt om je overal naartoe rond te brengen
Ik durf niet in mijn eentje op een scooterquote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee haha dat lijkt me niksen in Chiang Mai bedoelde ik niet he
de route Chiang Mai-Pai schijnt heel leuk te zijn om af te leggen met een scooter.
Hoe lang wilde je weg blijven?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 03:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zit nu in Bangkok, gister aangekomen en dat bevalt me welbehalve dat ik wat geldproblemen heb *klaag klaag
* maar daar ga ik wat aan doen vandaag.
Ik begrijp wel dat het soms als klagen overkomt, bedoel het vaak iets minder negatief dan het overkomt denk ikIk ben alleen dingen snel zat vaak en daardoor denk ik dat ik geen backpacktype ben voor een langere periode (langer dan een maand) verder ook niet erg natuurlijk maar dat is wel iets waar ik achter ben gekomen hier. Aangezien ik met de intentie wegging om wel langer te blijven.
Haha, die (bijna dood?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:27 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
de backpack zet hij natuurlijk op het middenpaneel van de scooterTenminste, zo ben ik door HCMC gecrossed
Ach, ik had nog net niet in mijn broek gepiest van angstquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:13 schreef TinyTuna het volgende:
[..]
Haha, die (bijna dood?) ervaring had ik ook in HCMC! Ik had via het hostel geregeld dat iemand me op kwam halen vanaf het vliegveld, 'motortaxi' vond ik prima klinken want ik ging ervan uit dat 't zo'n soort tuktuk-motor was waar ik 'achterin' kon zitten. Als bonus kregen we ook nog een stortbui over ons heen, wat een fantastisch welkom in Vietnam.
Grappig ik durfde dat in de eerste weken ook niet. Aan het eind van mn trip scheurde ik in mn eentje naar de afgelegen stranden op Ko Tao. De mensen die dat ook gedaan hebben weten dat dit niet de echt gebaande paden zijn. Ik reed de eerste paar minuten nog wel aan de verkeerde kant van de weg, iedereen boos aankijken. Dat wisselt ook weer per land in azie aan welke kant je moet rijden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:41 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Ik durf niet in mijn eentje op een scooter![]()
helemaal niet in dat verkeer daar
Toch wel maand extra nog. Maar ik denk dat een maand precies goede reistijd voor mij is. Niet te lang op dezelfde plek blijven en veel variatie.quote:
Haha, hier precies hetzelfde. Aan het begin twijfelen over een scootertje huren en na een paar maanden op een handgeschakelde motor rondrijden alsof je het al jaren doet. Het went vanzelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:20 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Grappig ik durfde dat in de eerste weken ook niet. Aan het eind van mn trip scheurde ik in mn eentje naar de afgelegen stranden op Ko Tao. De mensen die dat ook gedaan hebben weten dat dit niet de echt gebaande paden zijn. Ik reed de eerste paar minuten nog wel aan de verkeerde kant van de weg, iedereen boos aankijken. Dat wisselt ook weer per land in azie aan welke kant je moet rijden.
Nice.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik ga doenmet de trein naar Chiang Mai denk ik.
Treinquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:14 schreef TvhN het volgende:
[..]
Nice.
Ik weet nog steeds niet of ik (vanaf Bangkok) met de trein of vliegtuig naar Chiang Mai ga.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ga naar Laos! Ongelooflijk, wat een waar voor je geld hier. Ballonvaren, tuben in een grot, kayakken, rondcrossen op een brommertje, relaxen in de rivier, het heerlijke eten
En het weer: louter zon, zon, zon!
Doe jezelf een plezier, mis Laos niet.
Vergeet Beer Lao niet!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ga naar Laos! Ongelooflijk, wat een waar voor je geld hier. Ballonvaren, tuben in een grot, kayakken, rondcrossen op een brommertje, relaxen in de rivier, het heerlijke eten
En het weer: louter zon, zon, zon!
Doe jezelf een plezier, mis Laos niet.
West highland way lopen, mooi in de herfstquote:
Natuurlijk nietquote:
Waar ben je momenteel?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Toch wel maand extra nog. Maar ik denk dat een maand precies goede reistijd voor mij is. Niet te lang op dezelfde plek blijven en veel variatie.
Chiang Mai, net aangekomen met vliegtuig. Was om 12 uur weggegaan uit Kanachaburi,5 uur vlucht, rijdt meneer over een steen ofzo heen, lekke bandquote:
Lekkerste pils van aziequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 03:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet
Al is het gewoon pils. Dark beer Lao (6,5%) is trouwens ook best ok, Namkhong beer een beetje te droog.
Dichtstbijzijnde waar ik het ben tegen gekomen is Dusseldorfquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:02 schreef Mr.West het volgende:
Het is nu alweer bijna een jaar geleden dat ik ben vertrokken naar Azië. En ik wil dit eigenlijk gaan vieren met wat biertjes te gaan drinken uit de landen waar ik ben geweest. Ik kan alleen nergens Beer Lao vinden, toch wel het lekkerste bier! Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Sticky rice mango, Lao BBQ, larp, noodlesoep, vis in bananenblad, stokbroodje kip/tonijn, pannenkoek nutella, de geweldige cakes en taarten, perfecte lasagna en pizza, het eten is hier gewoon perfect!quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lekkerste pils van azie![]()
En eten jaSticky rijst met Jeow
Gaaf hoor.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Chiang Mai, net aangekomen met vliegtuig. Was om 12 uur weggegaan uit Kanachaburi,5 uur vlucht, rijdt meneer over een steen ofzo heen, lekke band
Half uur langs de kant gewacht. Werd al krap aan zei die. Komen we in Bangkok aan, stopt hij opeens gooit hij iedereen eruit, ik vragen: airport? Yes yesnou niet dus
nog taxi moeten nemen waardoor ik om 4 uur aankwam
gelukkig nog gehaald net.
Chiang Mai hangt trouwens echt goed sfeertje. Moet alles nog zien natuurlijk maar het oogt veel beter dan Bangkok
Ja wel leuk maar niet bijzonder. Je moet het gezien hebben die River Kwai Bridge natuurlijk. Maar zoveel toeristen..quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:52 schreef TvhN het volgende:
[..]
Gaaf hoor.Wat vond je van Kanachaburi? En met welke maatschappij ben je naar Chiang Mai gevlogen?
Ik ben vanaf 24 oktober in Chiang Mai.
Ik snap echt niet waarom je 5 euro gaat betalen voor een Duveltje als je voor 1.50 3 kwart liter BeerLao krijgtquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Sticky rice mango, Lao BBQ, larp, noodlesoep, vis in bananenblad, stokbroodje kip/tonijn, pannenkoek nutella, de geweldige cakes en taarten, perfecte lasagna en pizza, het eten is hier gewoon perfect!
Oh, lekkerste pils van Azië is Dark Horse.
En gisteren een Hoegaarden en Duvel op in Luang Prabang (Belgisch restaurant). Respectievelijk 5 en 6 euro, maar dan heb je ook écht wat.
Mede door dit soort berichten krijg ik steeds meer zin in de reis.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja wel leuk maar niet bijzonder. Je moet het gezien hebben die River Kwai Bridge natuurlijk. Maar zoveel toeristen..
Erawan Falls moet je echt heen. Dat is Nice
Bangkok Airways. Valt me op hoe makkelijk ik Low-Cost Airlines neem terwijl ik totaal geen fan ben van vliegenmaar in een uurtje in Chiang Mai dus prima zo.
En die sfeer klopte wel want na dat berichtje Nederlands stelletje en Koreaanse chick leren kennen en wat Mojitos mee gedronken![]()
Eerste indruk is meer dan prima.
Mwah, af en toe bij de wat luxere restaurants eten is ook geen schande ( 5 euroquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe regelen jullie het avondeten meestal in het buitenland? Zelf koken in het hostel, of ergens een goedkope hap bij een pub (like de Whetherspoon in Engeland, goed concept)?
Het blijft rustig hoorquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:48 schreef TvhN het volgende:
[..]
Mede door dit soort berichten krijg ik steeds meer zin in de reis.In welk hotel verblijf je? Ik ga naar deze.
Voor 5 euro voor een degelijke maaltijd lijkt mij in de meeste landen nog een beste zoektochtquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, af en toe bij de wat luxere restaurants eten is ook geen schande ( 5 euro)
Really?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Voor 5 euro voor een degelijke maaltijd lijkt mij in de meeste landen nog een beste zoektocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |