RK kerk heb ik sws niets mee hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:20 schreef arjan1112 het volgende:
die nieuwe paus vind ik wel een goeie
Nou waarom zou dat TS, ze hebben de boel helemaal naar de sodemieter geholpen hè, of was jou dat ontgaan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:33 schreef Kaas- het volgende:
Alles dat rond of na 1990 is geboren is een compleet hierarchieloze generatie die tegen niets of niemand opkijkt, wat een lange termijn trend is en niets met dat crisisje (waarom zou dat ook TS?) te maken heeft.
Het is me ook niet ontgaan dat vanmiddag de zon scheen, maar dat heeft hier net als die crisis verder vrij weinig te maken. Of was er voor 2008 zogenaamd wel 'ontzag voor de hoge heren'?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou waarom zou dat TS, ze hebben de boel helemaal naar de sodemieter geholpen hè, of was jou dat ontgaan?
Mensen zijn opgevoed met ontzag voor de hoge heren (en paar dames), toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is me ook niet ontgaan dat vanmiddag de zon scheen, maar dat heeft hier verder vrij weinig te maken. Of was er voor 2008 zogenaamd wel 'ontzag voor de hoge heren'?
Dat ervaar ik echt absoluut niet zo, maar ik ben zelf van 1990 en wellicht zijn we in een andere tijd opgegroeid?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mensen zijn opgevoed met ontzag voor de hoge heren (en paar dames), toch?
Dat zal, ik ben geboren in 1962....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat ervaar ik echt absoluut niet zo, maar ik ben zelf van 1990 en wellicht zijn we in een andere tijd opgegroeid?
Maar je hebt überhaupt geen bekende mensen die je bewondert dan, of alleen in de entertainment? Brad Pitt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:57 schreef Tanin het volgende:
Ik heb respect voor een persoon, niet zijn/haar positie. Titels interesseren me weinig, karakter telt.
Vijf jaar jonger dan m'n pa, dus valt allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef Ryan3 het volgende:
Mensen zo jong kom ik niet veel tegen zeg maar... en jij wrs zo oud dat je denkt wtf... is hij niet al dood dan....
O, gelukkig...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vijf jaar jonger dan m'n pa, dus valt allemaal wel mee.
Dit dus. Als ik mijn ouders hoor praten over dat ze het bijzonder vinden als de burgemeester langsfietst en hen groet, of dat mijn moeder in dat roddeldorp van hen wat sneren te verwerken heeft gekregen sinds ze regelmatig op de koffie komt bij 'de vrouw van de huisarts' wat eigenlijk 'te hoog' voor haar stand is, kan ik me daar echt op geen énkele manier in inleven. Een grote ver van m'n bed show waar ik niets van begrijp.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:57 schreef Tanin het volgende:
Ik heb respect voor een persoon, niet zijn/haar positie. Titels interesseren me weinig, karakter telt.
Inderdaad. Titels en posities zijn maar symbolen. Ik respecteer mensen voor hun wijsheid en kunde.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:57 schreef Tanin het volgende:
Ze kijken niet meer automatisch tegen iemand op, en zo verkeerd is dat eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:33 schreef Kaas- het volgende:
Alles dat rond of na 1990 is geboren is een compleet hierarchieloze generatie die tegen niets of niemand opkijkt, wat een lange termijn trend is en niets met dat crisisje (waarom zou dat ook TS?) te maken heeft.
Bij jullie jongeren is het dood, maar hiërarchie leidt een duurzaam leven hoor, ik ben universitair opgeleid en scepticus bij alles, maar ook in mij staat gegrift een soort hiërarchie, je moet opkijken tegen de mensen die boven jou geplaatst zijn... ook al ben ik à-religieus al mijn hele leven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit dus. Als ik mijn ouders hoor praten over dat ze het bijzonder vinden als de burgemeester langsfietst en hen groet, of dat mijn moeder in dat roddeldorp van hen wat sneren te verwerken heeft gekregen sinds ze regelmatig op de koffie komt bij 'de vrouw van de huisarts' wat eigenlijk 'te hoog' voor haar stand is, kan ik me daar echt op geen énkele manier in inleven. Een grote ver van m'n bed show waar ik niets van begrijp.
Hierarchie is dood. Althans, de generaties waarbij dat het geval is zullen langzaam maar zeker de meerderheid vormen.
Nee, dat blijkt nu wel idd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze kijken niet meer automatisch tegen iemand op, en zo verkeerd is dat eigenlijk niet.
Het is niet een gevolg van deze crisis, maar iets wat al langer speelt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
Vroeger toen je jong was keek je er tegen op.
Dat werd je ook geleerd door je ouders, die stamden uit een tijdperk dat dat heel normaal was.
Tegenwoordig kijk ik niet meer op, tegen niemand meer of er dr. of prof voor zijn naam staat, of hij hoog is in de regering of hoog in een bedrijf.
Ja, sommige mensen die zelf iets gemaakt hebben en tot succes hebben gebracht, daar kijk ik wel tegen op.
Dat kan zelfs een plaatselijke winkelier zijn bwvs.
Maar al die andere graaiers, lutsers, double-speakers in grote bedrijven of bij de overheid, en dat gaat tot aan de president van de VS aan toe... poppenkast dudes...
Is dit één van de gevolgen van deze crisis?
En hebben jullie dat ook?
Ja, je hebt gelijk.... maar mensen die wat ouder zijn dan jullie jonge blagen komen er langzamerhand nu pas achter....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is niet een gevolg van deze crisis, maar iets wat al langer speelt.
Vroegah was het volk "dom", minder opgeleid, minder belezen, minder geinformeerd, minder veelzijdig dan de politieke Elite. Door de opkomst van internet, verschillende nieuwsbronnen, makkelijker bereikbare opleidingen en een beter beeld van wat er in de wereld gebeurt, is het "volk" slimmer geworden.
Tegelijkertijd zijn de politici, die vroegah steevast mr. dr. waren, inmiddels verworden tot secretaresses die minister (!) zonder staatssecretaris (!!) kunnen worden van Defensie (!!!).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |