Daar zag ik laatst iets over op tv, natuurlijke graven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Het is dat ik gecremeerd wil worden, anders had ik graag in het bos begraven willen worden. Zonder steen of wat dan ook, gewoon een boompje of zo er op
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Daar zag ik laatst iets over op tv, natuurlijke graven.
Wel mooi!
Mijn buurman ook niet, maar die kreeg er gewoon eentje volgens mij. Enorm sober. Er kwam geen familie opdagen, alleen mijn ouders zo'n beetje. Erg sneu, het was nog een redelijk jonge man, grof gebekt Rotterdams, maar stond wel altijd voor je klaar. Ik zou wel balen als het bij mij zo zou gaan, maar tegelijkertijd zou ik het juist zo simpel en klein mogelijk willen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er ook geenWat eigenlijk niet zo netjes is mocht ik plots komen te overlijden
Mijn neef die vorig jaar heel plots is overleden had ook geen verzekering en er was dus ook geen echte uitvaart oid.
Ik wil ook wel iets simpels en kleins, maar alles kost geld natuurlijk. Gewoon cremeren, goedkoopste kist (of voor mijn part gerold in een rood vloerkleed). Dure kaarten, advertentie: lijken me allemaal niet echt nodig. Maar natuurlijk wel een kopje koffie met een plakje cake, maar dat hoeft dan niet per se bij de uitvaartvereniging, dat kan ook thuis. Alles waar ook maar het woord 'uitvaart' of 'begrafenis' aan zit is volgens mij al direct 10x duurder dan noodzakelijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:38 schreef Myraela het volgende:
Mijn buurman ook niet, maar die kreeg er gewoon eentje volgens mij. Enorm sober. Er kwam geen familie opdagen, alleen mijn ouders zo'n beetje. Erg sneu, het was nog een redelijk jonge man, grof gebekt Rotterdams, maar stond wel altijd voor je klaar. Ik zou wel balen als het bij mij zo zou gaan, maar tegelijkertijd zou ik het juist zo simpel en klein mogelijk willen.
Oh, dat eerste is natuurlijk een mustquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:46 schreef Sunnythesun het volgende:
ik wil éigenlijk dat een koor+orkest het hele Requiem van Mozart integraal komt uitvoeren..
![]()
maar eenvoudig mag ook, als mijn nabestaanden maar het gevoel hebben een goed afscheid te hebben kunnen nemen
Ja, dat is heel mooi. In Leusden, bij Amersfoort, is er ook zo'n begraafplaats.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dan zagen we denk ik het zelfde. Wat ik mooi vond was dat het hele bos een grafmonument was omdat je niet precies weet wie waar ligt
Ik vind van wel. Tenminste dat je op dat moment afscheid neemt , samen met andere mensen. Dat vind ik wel mooi.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:49 schreef Myraela het volgende:
Echt afscheid nemen doe je toch niet op zo'n moment. Vind ik.
Heb je ook opgeschreven dat je gecremeerd wil worden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:26 schreef borisz het volgende:
Ik weet dat ik gecremeerd wil worden als het klaar is. Verder heb ik een muziekmap met mp3's al klaar staan mocht er plots iets gebeuren
Heb nog niets op papier gezet. Maar pa en ma weten wat ze moeten doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:28 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Heb je ook opgeschreven dat je gecremeerd wil worden?
Ah! Das goed!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Heb nog niets op papier gezet. Maar pa en ma weten wat ze moeten doen.
Het scheelt ook al een hoop geld als je de steen zelf uitzoekt en regelt bij een steenhouwerij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil ook wel iets simpels en kleins, maar alles kost geld natuurlijk. Gewoon cremeren, goedkoopste kist (of voor mijn part gerold in een rood vloerkleed). Dure kaarten, advertentie: lijken me allemaal niet echt nodig. Maar natuurlijk wel een kopje koffie met een plakje cake, maar dat hoeft dan niet per se bij de uitvaartvereniging, dat kan ook thuis. Alles waar ook maar het woord 'uitvaart' of 'begrafenis' aan zit is volgens mij al direct 10x duurder dan noodzakelijk.
Goed zo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:49 schreef Isabeau het volgende:
golfer, ga er direct één regelen, een uitvaartverzekering. Heb geen plannen in die richting, maar wil mijn familie niet met kosten opzadelen.
Kan je dat nu altijd betalen? Of heb je nu voor altijd genoeg betaald?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:55 schreef golfer het volgende:
Wij hebben alles vastgelegd via Yarden (onze verzekering). Alle wensen en details t/m de muziek zitten in een digitaal wensendossier. We kunnen het altijd op elk moment nog bijstellen en veranderen.
Crematie zelf wordt allemaal heel minimaal, maar het 'feest' er om heen wordt wat grootser uitgepakt.
We hebben een groot deel al betaald en betalen maandelijks nog een bedragje aan Yarden om het allemaal te kunnen financieren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
Kan je dat nu altijd betalen? Of heb je nu voor altijd genoeg betaald?
Oke.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:01 schreef golfer het volgende:
[..]
We hebben een groot deel al betaald en betalen maandelijks nog een bedragje aan Yarden om het allemaal te kunnen financieren.
Doe eens effe normaal. Een beetje over eten praten in CUL. Het mot niet gekker worre!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Sorry voor de omschakelingMaar t moet hier ook af en toe over eten gaan
Yardenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef golfer het volgende:
Goed zo.
Kijk even via Independer wat voor jou het meest gunstige is.
Meestal kom je dan terecht bij Dela of Yarden.
Goed werkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:16 schreef Anthraxx het volgende:
Ik kom net bij de diabetisch verpleegkundige vandaan. Vorig jaar ben ik rond deze tijd daar naar de huisarts gegaan met klachten. Toen zat ik op 63 (mmol/mol). Nu, een jaar later, zit ik op 44 (mmol/mol). Alle bloedwaardes waren verder normaal (of gezond). Cholesterol was dik in orde. En als ik zo doorga mag ik medicatie afbouwen.
Ik vind dat ik taart heb verdiend (met veel suiker en andere lekkere troep).
Lekker!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:16 schreef Anthraxx het volgende:
Ik kom net bij de diabetisch verpleegkundige vandaan. Vorig jaar ben ik rond deze tijd daar naar de huisarts gegaan met klachten. Toen zat ik op 63 (mmol/mol). Nu, een jaar later, zit ik op 44 (mmol/mol). Alle bloedwaardes waren verder normaal (of gezond). Cholesterol was dik in orde. En als ik zo doorga mag ik medicatie afbouwen.
Ik vind dat ik taart heb verdiend (met veel suiker en andere lekkere troep).
Ergens tussen de 25 en 28 kg tot nu toequote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lekker!
Ben je ook veel afgevallen dan?
Wauwquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:43 schreef Anthraxx het volgende:
Ergens tussen de 25 en 28 kg tot nu toe.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Knap hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:43 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb een stuk boterkoek gehaaldquote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Wat een geweldig nieuws, Annie!Brownie?
Ik bel net de woningbouwvereniging met een vraag en ze zegt dat ze het antwoord naar mijn emailadres gaat sturen en nog een fijne middag. Dus ik zeg: maar u weet helemaal niet wie ik ben? Ik heb alleen mijn naam gegeven toen de telefoon werd beantwoord. Zegt ze: oh, maar met uw telefoonnummer heb ik alle klantcontactgegevens direct in beeld....Big Brother!
Kan je nagaan. De looptijd bij mij is slechts 10 jaar.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:40 schreef Isabeau het volgende:
Handig hoor, dat yarden. Je kan een looptijd van 30 jaar kiezen als je nog onder de 40 bent: check. Het duurt nog minstens 7 weken voor ik die leeftijd bereik, maar ik kan al geen looptijd van 30 jaar meer kiezen
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:40 schreef Isabeau het volgende:
Handig hoor, dat yarden. Je kan een looptijd van 30 jaar kiezen als je nog onder de 40 bent: check. Het duurt nog minstens 7 weken voor ik die leeftijd bereik, maar ik kan al geen looptijd van 30 jaar meer kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |