[twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 19-09-2013 om 17:15:40Thanks Topsportdesk @Rabo_EV for this beautiful bouquet of flowers...
- http://t.co/0PJD4KRPzX reageer retweet
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:03 schreef borisz het volgende:
Hopelijk wordt 2014 waarin de rest van de wereld kijkt naar de Tour d California hoe men een liveticker moet maken.
Wel raar dat ze nu overal koersen op WT-niveau in China, Canada en de VS aan het toevoegen zijn, maar dat ze wel naar een lager aantal koersen willen. Dat zou dus beteken dat er 34 koersdagen (i.e. veel eendagwedstrijden) of afgewaardeerd gaan worden, of verdwijnen.quote:Wielrennen moet er in het jaar 2020 anders uitzien als het aan de UCI ligt; minder teams en minder koersen.
Dat is de conclusie van een document dat de internationale wielerbond maandag naar buiten bracht.
Het huidige aantal WorldTour-ploegen wordt teruggebracht van 18 naar 16, het aantal koersdagen op topniveau bedraagt nog slechts 120 in plaats van 154 én er komt een tweede divisie.
Gehoor
De hervormingsplannen worden voor het eerst besproken op een UCI-managementvergadering in januari 2014.
Met de voorgestelde nieuwe opzet geeft de UCI gehoor aan een alom gehoorde klacht in de wielrennerij; het seizoen is te lang en de wielerkalender trekt een onnodig zware wissel op de teams. Bovendien zouden er teveel wedstrijden tegelijk plaatshebben.
Promotie/degradatie
De niveaus in het wielrennen van 2020 zouden als volgt opgedeeld moeten worden:
- 16 ploegen op WorldTour-niveau
- 8 ploegen in een tweede divisie
- Pro-continentale en continentale teams in een derde divisie
De WT-ploegen koersen maximaal 120 dagen, de teams in de tweede divisie 50 dagen. Formaties op het laagste niveau krijgen nog wel steeds toegang tot HC-wedstrijden, zoals bijvoorbeeld Omloop Het Nieuwsblad.
Aan het einde van het jaar bepaalt één algehele ranking welke ploegen er eventueel promoveren en degraderen, al zijn de regels daaromtrent nog niet duidelijk omschreven. Wordt vervolgd: januari 2014.
http://nos.nl/artikel/559(...)-minder-koersen.html
Ik ben alleen bang dat als ze voor ASO koersen een mooie hebben we nog geen beeld krijgen in Nederland wegens rechten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:03 schreef borisz het volgende:
Hopelijk wordt 2014 het jaar waarin de rest van de wereld kijkt naar de Tour d California hoe men een liveticker moet maken.
Ik vrees voor de Nederlandse koersen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:47 schreef Sautor het volgende:
Was dit trouwens al besproken?
[..]
Wel raar dat ze nu overal koersen op WT-niveau in China, Canada en de VS aan het toevoegen zijn, maar dat ze wel naar een lager aantal koersen willen. Dat zou dus beteken dat er 34 koersdagen (i.e. veel eendagwedstrijden) of afgewaardeerd gaan worden, of verdwijnen.
Hoezo vrees je voor de Nederlandse koersen? Denk dat de AGR zich nergens zorgen over moet maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik vrees voor de Nederlandse koersen.
Hopelijk behoudt de AGR zijn status op het hoogste nivo.
Dan hebben we tenminste nog 1 wedstrijd op dat nivo.
En hoe moet je dat 2e nivo zijn.
Beetje als de huidige HC wedstrijden?
twitter:harmjob twitterde op dinsdag 08-10-2013 om 17:23:43Ramon Sinkeldam won vandaag de biersprint in #BincheChimayBinche en kan naar huis met 80 liter Chimay! @TourDeJose reageer retweet
Vorig jaar ook al niet, meen ik. Daarvoor was het wel 2x Gesink en de beroemde 2e plaats van Mollemaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef Evertjan het volgende:
normaal reed Belkin/Rabo toch ook de Giro dell'Emilia? Ik zie ze dit jaar niet op de startlijst staan
Die rijden ze dan dit jaar ook niet. Ze doen Beijing + Parijs Tours. En het is zo laat in het seizoen vaak al een prestatie om twee representatieve teams op te stellen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef Evertjan het volgende:
normaal reed Belkin/Rabo toch ook de Giro dell'Emilia? Ik zie ze dit jaar niet op de startlijst staan
Maar toen werd Emilia toch voor de Ronde van Lombardije gereden en was het dus ook een voorbereidingskoers?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef Evertjan het volgende:
twitter:RoyCurvers twitterde op dinsdag 08-10-2013 om 16:59:50Reini geval door koei poef! Daarna Reini Boos en win koers! Our South African Machine; for sure not his last win as a professional cyclist! reageer retweet
Nou de Amstel is toch een van de mindere World Tour klassiekers als ik het hier normaal zo lees.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo vrees je voor de Nederlandse koersen? Denk dat de AGR zich nergens zorgen over moet maken.
Vorig jaar wilden ze wel starten, maar toen hebben ze afgezegd omdat ze niet genoeg fitte renners meer over hadden. Daarom zullen ze dit jaar de koers wel al bij voorbaat overgeslagen hebben. Valt nu ook samen met Beijing waardoor het nog lastiger wordt voor ploegen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al niet, meen ik. Daarvoor was het wel 2x Gesink en de beroemde 2e plaats van Mollema
Minder ja maar dat wil niet zeggen dat het niks is. AGR heeft altijd een sterk deelnemersveld en is volgens mij goed georganiseerd. Als AGR moet vrezen voor haar toekomst dan moeten er veel wedstrijden vrezen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nou de Amstel is toch een van de mindere World Tour klassiekers als ik het hier normaal zo lees.
Eneco spreekt ook niet echt aan.
en dan hebben we het nog niet over de
Volta Limburg Classic of Ster ZLM toer. Weliswaar geen World Tour, maar ook die zullen het gaan merken vrees ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |