abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131966061

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131966155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Op Funda staat lang niet alles, beter via een makelaar zoeken.
Diemen en Zaandam (Turken, overal!!!! :P ) is meer waar voor je centen.
Via een makelaar? Kan je mij een makelaar in Amsterdam aanraden? :)

Diemen en Zaandam? Ehh, nee. Ik ga niet weer in een plaats wonen wat nét geen stad is en ook nét geen dorp is. Ik woon nu in *&*&@# Leidsche Rijn. :')

Ik wil op max 25 minuten fietsafstand van mijn werk (vlakbij station Sloterdijk) wonen, als het even kan binnen de ring. :P Ik heb het fietsen naar m'n werk gemist. ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:18 schreef expans het volgende:

[..]

budget?
En eengezinswoning, appartement, studio? etc
Huur: max ¤ 900 incl. servicekosten excl. g/w/l - minimaal 1 slaapkamer
Koop: max ¤ 225000 excl bijkomende kosten (notaris, hypotheekadvies, kosten koper e.d.) - minimaal 2 slaapkamers

Appartement of eengezinswoning. In beide gevallen met buitenruimte (dus niet alleen een frans balkon!).
pi_131966211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:22 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Diemen en Zaandam? Ehh, nee. Ik ga niet weer in een plaats wonen wat nét geen stad is en ook nét geen dorp is. Ik woon nu in *&*&@# Leidsche Rijn. :')

Ik wil op max 25 minuten fietsafstand van mijn werk (vlakbij station Sloterdijk) wonen, als het even kan binnen de ring. :P Ik heb het fietsen naar m'n werk gemist. ;(

[..]

Koop: max ¤ 225000 excl bijkomende kosten (notaris, hypotheekadvies, kosten koper e.d.) - minimaal 2 slaapkamers

Appartement of eengezinswoning. In beide gevallen met buitenruimte (dus niet alleen een frans balkon!).
Normaal groot balkon wel goed? Is alleen niet in de buurt van Sloterdijk.
pi_131966296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:24 schreef expans het volgende:

[..]

Normaal groot balkon wel goed? Is alleen niet in de buurt van Sloterdijk.
Wat is een "groot balkon"? Niet in de buurt van Sloterdijk, waar dan? :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:29:24 #7
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131966330
quote:
Way Trigger sen Turk delsen sen ozman nerelisin.
pi_131966373
quote:

[..]

[..]

Kon alleen een kantoor aanraden die in woningen in Oost doet, maar is dit niks voor je?
https://www.woningnetregioamsterdam.nl/EenheidDetails/150030979

25 minuten denk ik zo met je fiets ;)

Edit: 10 min deze met de fiets
https://www.woningnetregioamsterdam.nl/EenheidDetails/150031617
pi_131966417
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:29 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Way Trigger sen Turk delsen sen ozman nerelisin.
Bayburtlu.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:33:33 #10
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131966445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bayburtlu.
Efe serieus Trigger, ben jij Arabier of Berber of Pers of Koerd of wat anders.
pi_131966457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Trigger is een wereldburger.

pi_131966570
quote:

[..]

[..]

Voor 225k moet het toch niet erg lastig zijn om een huis te vinden... Enige wat echt klote is aan Amsterdam is dat je erfpacht moet betalen.
pi_131966598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kon alleen een kantoor aanraden die in woningen in Oost doet, maar is dit niks voor je?
https://www.woningnetregioamsterdam.nl/EenheidDetails/150030979

25 minuten denk ik zo met je fiets ;)

Edit: 10 min deze met de fiets
https://www.woningnetregioamsterdam.nl/EenheidDetails/150031617
Die inkomenseisen... :') Helaas, zo rijk ben ik niet. :P
pi_131966729
Als je koopt... er zijn ook leningen die via de gemeente lopen, zo bespaar je iets aan rente :7 dat is meer een aanvulling op je hypotheek (zeg 20 procent) meen ik mij te heugen :)
pi_131966763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:39 schreef xminator het volgende:

[..]

Voor 225k moet het toch niet erg lastig zijn om een huis te vinden... Enige wat echt klote is aan Amsterdam is dat je erfpacht moet betalen.
Erfpacht is vaak nog wel betaalbaar volgens mij. Wel moet ik me er iets meer in verdiepen, vooral met betrekking tot indexering ervan enzo.

In Westerpark (net buiten de ring, maar op minder dan 10 fietsminuten van mijn huidige werk vandaan *O* ) zijn leuke woningen te vinden. Ook in Bos en Lommer zijn de woningen over het algemeen goed betaalbaar.

http://www.funda.nl/koop/(...)60+woonopp/3+kamers/
pi_131966877
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je koopt... er zijn ook leningen die via de gemeente lopen, zo bespaar je iets aan rente :7 dat is meer een aanvulling op je hypotheek (zeg 20 procent) meen ik mij te heugen :)
quote:
Koopsom woning maximaal ¤190.476,-
De koopsom van de woning mag niet meer bedragen dan ¤190.476,-.
http://startersleningamsterdam.nl/

Daar schiet ik niet veel mee op.
pi_131967040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:51 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

http://startersleningamsterdam.nl/

Daar schiet ik niet veel mee op.
Gewoon afwachten, die prijzen dalen wel gezien de stand van de economie :s)
pi_131967121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

wat maakt het uit wat ik ben. Marokkaans / arnavut / kaas ?
pi_131967201
TS: wat doe jij voor werk eigenlijk? Of ben je student?
pi_131967308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Gewoon afwachten, die prijzen dalen wel gezien de stand van de economie :s)
Volgens de laatste berichten is de bodem inmiddels zo goed als bereikt.
pi_131967572
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Volgens de laatste berichten is de bodem inmiddels zo goed als bereikt.
Nu ben ik sceptic wat dat betreft, het begrotingstekort blijft relatief hoog, de schuld van de staat en de huishoudens is hoog en wanneer de nu lage rente weer gaat stijgen nemen de problemen rap toe.
De werkeloosheid en verdere onzekerheid op de arbeidsmarkt (ZZP, korte contracten die de norm worden) lijken mij allemaal negatieve factoren.
Let wel, bepaalde delen van zeg Amsterdam zijn internationale markten dus een investering in vastgoed zal ook op de korte termijn een goede kunnen zijn.
pi_131967688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:19 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nu ben ik sceptic wat dat betreft, het begrotingstekort blijft relatief hoog, de schuld van de staat en de huishoudens is hoog en wanneer de nu lage rente weer gaat stijgen nemen de problemen rap toe.
De werkeloosheid en verdere onzekerheid op de arbeidsmarkt (ZZP, korte contracten die de norm worden) lijken mij allemaal negatieve factoren.
Let wel, bepaalde delen van zeg Amsterdam zijn internationale markten dus een investering in vastgoed zal ook op de korte termijn een goede kunnen zijn.
Hoog, maar wel dalend :P

http://m.fok.nl/nieuws/620818
pi_131967945
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:23 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoog, maar wel dalend :P

http://m.fok.nl/nieuws/620818
Leuk voor de mensen, die al een hypotheek hebben :P
Maar nog altijd geen compensatie voor de dalende waarde van hun huis :P
pi_131976718
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_131978225
Ik voelde me gisteravond kut, nu voel ik me al helemaal kut. Twee van m'n drie katten (Bliksem en Storm) zijn overleden, de andere kat (Muezza) vecht nu voor z'n leven. :'(
pi_131978360
Waarom zijn Marokkanen zo ondervertegenwoordigd op FOK!? Terwijl Turken net zo goed op hababam kunnen praten?
pi_131979496
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik voelde me gisteravond kut, nu voel ik me al helemaal kut. Twee van m'n drie katten (Bliksem en Storm) zijn overleden, de andere kat (Muezza) vecht nu voor z'n leven. :'(
Gecmis olsun. Ik dacht toen je gisteren zei 'gebersinler' ofzo dat je het over mensen had, maar je had het over dieren?
pi_131979576
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Gecmis olsun. Ik dacht toen je gisteren zei 'gebersinler' ofzo dat je het over mensen had, maar je had het over dieren?
Dank je.

Gisteravond had ik het wel over mensen. Eigenlijk zelfs over een specifieke persoon. :r
pi_131980244
quote:
zijn ze ziek geworden met een besmettelijke ziekte ofzo?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_131980296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:09 schreef jintax het volgende:

[..]

Ik :'(
;(
-Rabia Al-Basri
pi_131983077
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:28 schreef De_Ilias het volgende:
Waarom zijn Marokkanen zo ondervertegenwoordigd op FOK!? Terwijl Turken net zo goed op hababam kunnen praten?
Marokkanen hebben niet dezelfde drang als Turken waarin alles in het Turks moet? Turken praten bv meestal onderling Turks, Marokkanen Nederlands omdat ze altijd dat gedoe hebben met dialecten/berbers/arabieren.
pi_131985384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:05 schreef xaban06 het volgende:
TS: wat doe jij voor werk eigenlijk? Of ben je student?
Werk
pi_131985955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:00 schreef expans het volgende:

[..]

Marokkanen hebben niet dezelfde drang als Turken waarin alles in het Turks moet? Turken praten bv meestal onderling Turks, Marokkanen Nederlands omdat ze altijd dat gedoe hebben met dialecten/berbers/arabieren.
In turkije heb je geen verschillende dialecten/talen?
pi_131986082
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Werk
Wat voor werk was de vraag :P
pi_131986163
quote:
Marokkanen hebben blijkbaar minder de drang om samen te komen. Dat zie je niet alleen bij Marokkanen, maar o.a. ook bij Grieken, Koerden, Surinamers komt dat voor. Ook zij hebben een eigen reeks, maar die reeksen lopen ook niet.
pi_131986252
quote:
:{.

Watskeburt?

Sterkte!
pi_131986316
Waarom is "Koerden op Fok" (met maar drie topics tot nu toe) eigenlijk een centraal topic en deze niet terwijl dit al de 972de is?
pi_131986509
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef Poemgirl het volgende:
Waarom is "Koerden op Fok" (met maar drie topics tot nu toe) eigenlijk een centraal topic en deze niet terwijl dit al de 972de is?
Omdat Koerden zielig zijn en gecompenseerd moeten worden.
pi_131987570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

:{.

Watskeburt?

Sterkte!
Dank je.

De dierenarts denkt aan voedselvergiftiging, maar hoe dan??? Ze eten al bijna een maand brokken uit dezelfde verpakking. Ze hebben ook geen snoepjes ofzo gekregen.

Nader onderzoek (en eventueel autopsie) zal de exacte doodsoorzaak uitwijzen.
pi_131987819
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat voor werk was de vraag :P
Beleidsadviseur.
pi_131987903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:11 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dank je.

De dierenarts denkt aan voedselvergiftiging, maar hoe dan??? Ze eten al bijna een maand brokken uit dezelfde verpakking. Ze hebben ook geen snoepjes ofzo gekregen.

Gecondoleerd Syl, dieren zijn ook gevoeliger voor koolstofmonoxide-vergiftiging neem ik aan.
Heb je een meter? Zelf klachten?
pi_131987979
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef Poemgirl het volgende:
Deze reeks werd ook centraal gezet. Volgens mij komt het omdat een vervolgdeel snel geopend wordt, waardoor centraal zetten niet zo'n hoge prio heeft.

Maakt verder weinig uit, het is zeker geen nadeel of iets dergelijks. Niet-centraal vind ik wel fijner.
pi_131988039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Deze reeks werd ook centraal gezet. Volgens mij komt het omdat een vervolgdeel snel geopend wordt, waardoor centraal zetten niet zo'n hoge prio heeft.

Maakt verder weinig uit, het is zeker geen nadeel of iets dergelijks. Niet-centraal vind ik wel fijner.
Niet-centraal valt ie wel meer op inderdaad. Was trouwens meer nieuwsgierigheid, het maakt mij ook niet uit. :P
pi_131988076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:11 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dank je.

Damn. :{. Gecondoleerd!

Lijkt me echt kut voor je man, dat ze er plotseling niet meer zijn...
pi_131988206
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Omdat Koerden zielig zijn en gecompenseerd moeten worden.
:').

Ik snap die denigrerende grappen tegenover Koerden nooit... :{. Ik zag laatst zelfs een Koerd voor m'n huis lopen met een tv in zijn handen... Ik dacht "fuck dat is die van mij!". Dus ik ren snel mijn huis in, gelukkig zat die van mij netjes binnen mijn schoenen te poetsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 22:21:56 ]
pi_131988398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

Ik snap die denigrerende grappen tegenover Koerden nooit... :{. Ik zag laatst zelfs een Koerd voor m'n huis lopen met een tv in zijn handen... Ik dacht "fuck dat is die van mij!". Dus ik ren snel mijn huis in, gelukkig zat die van mij netjes binnen mijn schoenen te poetsen.
_O-
pi_131989705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:45 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

In turkije heb je geen verschillende dialecten/talen?
Dialecten wel maar dat is meestal verstaanbaar, verder heb je qua talen bv Koerdisch maar dat word meer onderling gesproken. En je hebt Laz, dat verstaan alleen zijzelf maar dat is ook meer de oudere garde die dat spreekt. Verder heb je nog wat Arabische Turken in Hatay en omgeving, zij spreken Turks met een accent/dialect.

Sommige Marokkanen die ik ken zijn bv Berbers maar kennen hun eigen taal niet omdat ze er niks aan hebben, maar kunnen dan ook weer minder Arabisch, simpelweg omdat hun ouders er niet goed in zijn oid.
pi_131990147
Arabieren in Hatay en Adana hebben ook hun eigen Arabische taal, hoor. :')
pi_131990169
quote:
Misschien omdat we juist niet op hababam willen zitten. :P
Volgens mij zijn Marokkanen niet zo ondervertegenwoordigd hoor, hier is alleen toevallig door de jaren heen altijd wel een groepje wat het met elkaar kan vinden waardoor de reeks actief blijft. (met af en toe wel rustigere perdiodes natuurlijk)
pi_131990212
Oh en er is ook nog Azeri.
pi_131990242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:56 schreef Bortecinem het volgende:
Arabieren in Hatay en Adana hebben ook hun eigen Arabische taal, hoor. :')
Meeste jongere generatie kan gewoon Turks, zoniet met accent?
pi_131990265
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:58 schreef Bortecinem het volgende:
Inderdaad, hoe durf je dat te vergeten. :{w
pi_131990315
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:58 schreef expans het volgende:

[..]

Arabieren spreken meestal Turks zonder accent. Mijn ervaring iig. Verder kwam het over alsof alle andere etnische volken hun eigen taal hebben behalve de Arabieren.
pi_131990911
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:58 schreef Bortecinem het volgende:
Er zijn ook nog wat bedaagde Circassiers die een eigen taaltje kwaken.
pi_131991353
Nog wat.... :D
pi_131992047
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:23 schreef xminator het volgende:
Nog wat.... :D
Ja het zijn er meer dan Polen :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Polonezköy
pi_131992648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:00 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Arabieren spreken meestal Turks zonder accent. Mijn ervaring iig. Verder kwam het over alsof alle andere etnische volken hun eigen taal hebben behalve de Arabieren.
Was ze gewoon vergeten, sorry :P
pi_131993677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:51 schreef expans het volgende:

[..]

Was ze gewoon vergeten, sorry :P
En de Azeri's, Cerkeziers. Ohoo.

Birdaha olmasin.
pi_131994220
Tatar?
pi_131995680
quote:
Zo is de Turkse uitdrukking voor ‘de trein nemen’ eigenlijk trene binmek, ofwel ‘de trein binnenstappen’. Nederlandse Turken gebruiken echter de constructie tren almak, een letterlijke vertaling uit het Nederlands.

Ander voorbeeld: Nederlandse Turken zeggen sinav yapmak (‘examen doen’), terwijl het eigenlijk sinava girmek is (‘in het examen gaan’).
http://www.volkskrant.nl/(...)vernederlandst.dhtml

:P
pi_131996897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:58 schreef expans het volgende:

[..]

De jongere generatie spreekt juist zonder accent. Bij de oudste generatie komt er vaak Arabisch doorheen, maar daar blijft het bij.
Maar ik snap wat je bedoeld, ik ken uitzonderingen.
pi_131996938
quote:
Zulke dingen zeg ik nooit. Heb wel eens de fout "sinek oturdu" ipv "sinek kondu" gemaakt. Vonden ze heel grappig. :')
pi_131997090
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

De jongere generatie spreekt juist zonder accent. Bij de oudste generatie komt er vaak Arabisch doorheen, maar daar blijft het bij.
Maar ik snap wat je bedoeld, ik ken uitzonderingen.
Ik zal wel de uitzondering op de regel zijn.
pi_131997553
sylvesterrr, even gericht aan jou omdat jij er veel meer over weet dan ik (anderen mogen natuurlijk ook reageren):

Ik wil een fototoestel kopen. Ik denk aan een dSLR. Of misschien een MILC. Ik kan voor 100 euro een digitale camera kopen, maar wil toch wel wat meer uitgeven voor wat meer kwaliteit. Nu heb ik geen idee waar ik moet beginnen; ik weet er weinig/niets over en dan is het overweldigend wat je tegenkomt als je iets opzoekt.

Hoeft zeker niet het beste/nieuwste van het beste/nieuwste te zijn, een instapmodel is prima.Ik weet toch helemaal niets af van diafragma, sluitertijden, iso-waarden, lenzen en noem het maar op. Ik zal er (in het begin) dus toch niet optimaal gebruik van maken. De reden waarom ik eventueel kijk naar een MILC is omdat er een kans is dat ik 'm na een tijdje laat liggen door de grootte.

Wat voor iets raad je aan? Ik weet dat jij een voorkeur hebt voor Canon, maar ik zou het op prijs stellen als je ook een Nikon-alternatief kunt opnoemen (als dat mogelijk is).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 10:00:06 ]
pi_131998142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik zal wel de uitzondering op de regel zijn.
Ben jij ook Arap dan? Of doel je op het accentloos Turks spreken?
pi_131998444
quote:
Welke Turken zijn dat dan? No way dat ik die fouten maak.
pi_131998514
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:59 schreef zarGon het volgende:
sylvesterrr, even gericht aan jou omdat jij er veel meer over weet dan ik (anderen mogen natuurlijk ook reageren):

Ik wil een fototoestel kopen. Ik denk aan een dSLR. Of misschien een MILC. Ik kan voor 100 euro een digitale camera kopen, maar wil toch wel wat meer uitgeven voor wat meer kwaliteit. Nu heb ik geen idee waar ik moet beginnen; ik weet er weinig/niets over en dan is het overweldigend wat je tegenkomt als je iets opzoekt.

Hoeft zeker niet het beste/nieuwste van het beste/nieuwste te zijn, een instapmodel is prima.Ik weet toch helemaal niets af van diafragma, sluitertijden, iso-waarden, lenzen en noem het maar op. Ik zal er (in het begin) dus toch niet optimaal gebruik van maken. De reden waarom ik eventueel kijk naar een MILC is omdat er een kans is dat ik 'm na een tijdje laat liggen door de grootte.

Wat voor iets raad je aan? Ik weet dat jij een voorkeur hebt voor Canon, maar ik zou het op prijs stellen als je ook een Nikon-alternatief kunt opnoemen (als dat mogelijk is).
Vraag aan Borte :P zij schijnt er alles over te weten.
pi_131998517
Ik heb weleens moeite gehad bij het on the fly vertalen van 'stoppen met roken/gestopt met roken'. Ook gaat het vragen naar de beschikbaarheid van een schoenmaat inderdaad geregeld mis.

'Tren almak' is wel een hele lompe. :').

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 10:48:02 ]
pi_131998544
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vraag aan Borte :P zij schijnt er alles over te weten.
Borte, hoe denk jij erover? O+.
pi_131998831
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:47 schreef zarGon het volgende:
Ik heb weleens moeite gehad bij het on the fly vertalen van 'stoppen met roken/gestopt met roken'. Ook gaat het vragen naar de beschikbaarheid van een schoenmaat inderdaad geregeld mis.

'Tren almak' is wel een hele lompe. :').
43 beden alabillirmiyim?
pi_131998968
quote:
11s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ben jij ook Arap dan? Of doel je op het accentloos Turks spreken?
Accentloos Turks spreken. Ik heb een zwaar accent en spreek het ook niet vloeiend. :')
pi_131999003
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

43 beden alabillirmiyim?
Beden is bij kleding toch?

De Turkse versie van 'maat'. :@. 'Mat'. :').
pi_131999031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:59 schreef zarGon het volgende:

Meer uitgeven staat niet gelijk aan meer kwaliteit hè. ;) Het is voor mij al heel lang geleden dat ik me met fotografie heb beziggehouden, dus ik denk dat het handiger is als Borte hierop reageert. :P
pi_131999072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Beden is bij kleding toch?

De Turkse versie van 'maat'. :@. 'Mat'. :').
_O-

"Bu pantalonun mat 43 var mi?" In een winkel in Konya... :') Niet ik hoor, maar mijn moeder.
pi_131999161
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

_O-

"Bu pantalonun mat 43 var mi?" In een winkel in Konya... :') Niet ik hoor, maar mijn moeder.
Ik ben niet de enige. *O*.

:D.
pi_131999185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige. *O*.

:D.
Of "Benim ev doktorunda afsprakim var." :')
pi_131999195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:09 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Of "Benim ev doktorunda afsprakim var." :')
JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

_O_.

Herkenbaar! :D. :@.
pi_131999258
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:02 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Accentloos Turks spreken. Ik heb een zwaar accent en spreek het ook niet vloeiend. :')
Ik spreek het helaas ook niet accentloos. Als ik in Turkije ga winkelen, mag ik nooit praten.
pi_131999261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

_O_.

Herkenbaar! :D. :@.
:D

Ik vind het overigens verschrikkelijk dat ik van mijn ouders veel woorden verkeerd heb geleerd... Een radiator noemen ze 'kanefer' in plaats van 'kalorifer'. De schuur noemen ze 'keldir' (afgeleide van kelder, wat helemaal niet hetzelfde is als een schuur). :')
pi_131999357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:12 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik vind het overigens verschrikkelijk dat ik van mijn ouders veel woorden verkeerd heb geleerd... Een radiator noemen ze 'kanefer' in plaats van 'kalorifer'. De schuur noemen ze 'keldir' (afgeleide van kelder, wat helemaal niet hetzelfde is als een schuur). :')
Sarımsak / sarmısak
Bulgur / burgul

1 van beiden is fout, maar ik weet nog steeds niet welke. Ik blijf het fout doen.
pi_131999395
quote:
18s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Sarımsak / sarmısak
Bulgur / burgul

1 van beiden is fout, maar ik weet nog steeds niet welke. Ik blijf het fout doen.
sarımsak & bulgur
pi_131999427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:12 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

'Keldir'. _O-. :D.

In het Turks hebben we (ook) gewoon de 'radyatör' toch? :P.
pi_131999442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:17 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

sarımsak & bulgur
Wat is bloemkool in het Turks?
pi_131999454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is bloemkool in het Turks?
karnabahar
pi_131999500
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

'Keldir'. _O-. :D.

In het Turks hebben we (ook) gewoon de 'radyatör' toch? :P.
radyatör ken ik niet

Ik weet nog een goede! Toen ik op de basisschool zat kreeg ik altijd een 'kostantje' mee om te eten. :') Drie keer raden wat dat is...
pi_131999504
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:20 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

karnabahar
Niet opgezocht toch?

Wordt meestal uitgesproken/geschreven als 'karnıbahar'.
pi_131999524
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:21 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

radyatör ken ik niet

Ik weet nog een goede! Toen ik op de basisschool zat kreeg ik altijd een 'kostantje' mee om te eten. :') Drie keer raden wat dat is...
Kastanje?

Al lijkt me dat in deze context een beetje raar. :').
pi_131999535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet opgezocht toch?

Wordt meestal uitgesproken/geschreven als 'karnıbahar'.
Wel opgezocht. Haha.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kastanje?

Al lijkt me dat in deze context een beetje raar. :').
Croissantje
pi_131999562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Wel opgezocht. Haha.
Foei!

quote:
[..]

Croissantje
lol :')!
pi_131999938
Cıncık, cülük, araya gitmek
Kennen jullie dat? :)
pi_132000238
Hoor het voor het eerst. :P.

Wasda?
pi_132000368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:20 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

karnabahar
karnibahar
-Rabia Al-Basri
pi_132000618
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

karnibahar
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2009 01:28 schreef zarGon het volgende:
Het is karnabahar, niet karnıbahar.
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2009 01:30 schreef zarGon het volgende:
155 - 160.

Vijf delen op één dag volgeluld. Ik ben trots op ons.
pi_132000677
quote:
17s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]
wat is het nou? :')
-Rabia Al-Basri
pi_132000754
ik heb nog nooit iemand karnAbahar horen zeggen, maar dat is dus kennelijk wel de juiste spelling :')

over dat 5 topics vol lullen, tja die bilmi :P
-Rabia Al-Basri
pi_132000785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:45 schreef zarGon het volgende:
Hoor het voor het eerst. :P.

Wasda?
Cıncık = bardak
Cülük = Civciv
Araya gitmek = 'harcanmak' gibi bişey. Maar op een negatieve manier.
pi_132000793
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:02 schreef Slayage het volgende:
ik heb nog nooit iemand karnAbahar horen zeggen, maar dat is dus kennelijk wel de juiste spelling :')

over dat 5 topics vol lullen, tja die bilmi :P
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2009 01:28 schreef zarGon het volgende:
Het is karnabahar, niet karnıbahar.
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2009 01:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dat zo?

op google heb je veel links in beide versies

ik zeg ook altijd karnibahar

karnabahar klinkt niet :P
_O-.

Oude topics doorlezen is leuk. O+.
pi_132000811
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is het nou? :')
Karnıbahar.
pi_132000833
Kuzzulkurt dan? Zal Baklava wel kennen, denk ik. :P
pi_132000846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

_O-.

Oude topics doorlezen is leuk. O+.
whehe idd wel lachen altijd, weer zelfde discussie 4 jaar later :D
-Rabia Al-Basri
pi_132001001
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Kuzzulkurt dan? Zal Baklava wel kennen, denk ik. :P
geen idee

zijn deze gangbaar turks?:

cimmek (c van cilek)
su sulamak
coydurmek (c van cilek, o van okuz)
-Rabia Al-Basri
pi_132001097
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Cıncık = bardak
Cülük = Civciv
Cıncıkomt voor op de website van TDK (Türkçe Dil Kurumu). Betekent naast 'bardak' blijkbaar ook 'bilye'.

Cülük komt niet voor op TDK. Wel op andere woordenboek-sites.

'Arada gitmek' zou ik eventueel op die manier kunnen interpreteren.
pi_132001360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Cıncıkomt voor op de website van TDK (Türkçe Dil Kurumu). Betekent naast 'bardak' blijkbaar ook 'bilye'.

Cülük komt niet voor op TDK. Wel op andere woordenboek-sites.

'Arada gitmek' zou ik eventueel op die manier kunnen interpreteren.
İn Adana worden deze woorden gewoon gebruikt.

En het is "araya gitmiş". Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet vertalen. :P

Iets als "yazik olmuş".
pi_132001596
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

İn Adana worden deze woorden gewoon gebruikt.

En het is "araya gitmiş". Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet vertalen. :P

Iets als "yazik olmuş".
Wel eens vaker gehoord, maar dan arada kalmis, niet gitmis :)
pi_132001609
Mijn vader noemt de lier, een dorp hier, deliyer :D
pi_132001644
1x raden welke stad rezweek is, zG weet het vast wel.
pi_132001653
Kennen jullie woorden zoals 'ambar', 'helke', 'hanay' en 'köğçü' (geloof ik)?
pi_132001685
Helke wel. :)
pi_132001709
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:33 schreef xaban06 het volgende:
1x raden welke stad rezweek is, zG weet het vast wel.
Rejveik. :').

Şıkıdam. :').
pi_132001710
De letter K die vaak als een G wordt uitgesproken... Typisch Gonyali. :')
pi_132001738
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Gardaş. :P
pi_132001775
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Gardaş. :P
:')
pi_132001929
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:34 schreef zarGon het volgende:
Kennen jullie woorden zoals 'ambar', 'helke', 'hanay' en 'köğçü' (geloof ik)?
Alleen ambar.
pi_132004080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Heb geen facebook maar zal weer eens en neppe account aanmaken, kan ik ook weer Songpop spelen :P
pi_132004965
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Guilty as charged :D

Word altijd afgekraakt door m'n ma terwijl haar Turks ook best krot is :').
Maargoed, wat wil je, familie uit koy die op jonge leeftijd hierheen komt zonder het Turks netjes te beheersen heeft ook invloed op je.

Laatst vroeg ik haar wat een of ander redelijk net woordje betekende, zegt ze ben ne biliyim, ga googlen :P
  woensdag 9 oktober 2013 @ 17:21:12 #120
316019 PlayingWithFire
Peace cannot be kept by force.
pi_132010666
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
pi_132011727

hoi, ik zit weer op internet terwijl ik 2 min. geleden net begonnen was met huiswerk :')
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_132012892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet of ik op meet kom..
Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_132012916
Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_132013144
zarGon, waarom probeer je het 'help mij aan een nieuwe camera' topic niet? Zij hebben mij ook altijd goed geholpen.

Oh en over mat en maat in het Turks/NL. Een paar jaar terug was ik met mijn oom in TR (wiens Turks shitter is dan de onze) in een kledingwinkel kleding aan het passen. Vraagt hij opeens naar een andere maat ('mat'). :') Dat meisje had geen idee waar hij het over had en mij oom maar blijven herhalen he.

'MAT YA, MAT. BUNUN BASKA MAT''I YOK MU?! MAT MAT'

_O-
pi_132013218
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Cıncık = bardak
Cülük = Civciv
Wij zeggen 'Ariye gitmek'.

Sterker nog, hier was een hele discussie over in dit topic een tijdje terug. Grappig hoe iedereen het nu al is vergeten. Maar ik zei 'ariye gitti' en iedereen 'huh, was da'. Hele discussie over of het correct Turks was of niet. :')
pi_132013910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:39 schreef Bortecinem het volgende:
zarGon, waarom probeer je het 'help mij aan een nieuwe camera' topic niet? Zij hebben mij ook altijd goed geholpen.

Oh en over mat en maat in het Turks/NL. Een paar jaar terug was ik met mijn oom in TR (wiens Turks shitter is dan de onze) in een kledingwinkel kleding aan het passen. Vraagt hij opeens naar een andere maat ('mat'). :') Dat meisje had geen idee waar hij het over had en mij oom maar blijven herhalen he.

_O-
_O-
pi_132014248
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:45 schreef Ayca het volgende:

[..]

Alleen ambar.
Ik neem aan dat het in het dorp wordt gebruikt? :P. En dat het staat voor de schuur (o.a. graan) in huis?
pi_132014347
sylvesterrr, gaat de meet nog door?

Julis, PWF en ik zijn dan aanwezig.
pi_132014427
quote:

_O-
_O-. Ik zie de frustratie al voor mij.
pi_132014448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Sterker nog, hier was een hele discussie over in dit topic een tijdje terug. Grappig hoe iedereen het nu al is vergeten. Maar ik zei 'ariye gitti' en iedereen 'huh, was da'. Hele discussie over of het correct Turks was of niet. :')
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 00:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Haha gulimde ariye gitmesin.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:03 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Even opgezocht, maar ik kom het alleen maar tegen als 'araya gitmesin'.
pi_132014519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:54 schreef Eagle_99 het volgende:

hoi, ik zit weer op internet terwijl ik 2 min. geleden net begonnen was met huiswerk :')
o|O.
pi_132014553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Grappig, deze heb ik nog niet gehoord. Zelfde definitie? (Yazık olmuş)?
pi_132014589
quote:
17s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hij zocht verkeerd. Genoeg ariye gitmesin te vinden.
pi_132014608
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Grappig, deze heb ik nog niet gehoord. Zelfde definitie? (Yazık olmuş)?
Ariye gitmesin betekent 'bosa gitmesin' gibi birsey.
pi_132014749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:21 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ariye gitmesin betekent 'bosa gitmesin' gibi birsey.
Tamam, aynı şey işte.
pi_132014765
Trouwens, wellicht een stome vraag, maar waar is Ambi opeens heen?
pi_132014869
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Tamam, aynı şey işte.
Oh ja.

Zo goed is mijn Turks dus. :') :D
pi_132014931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:29 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Oh ja.

Zo goed is mijn Turks dus. :') :D
cıncık en cülük ken je wel toch? :P
pi_132014985
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Tamam, aynı şey işte.
Que?

quote:

[..]

Cıncık = bardak
Cülük = Civciv
'Harcanmak' is heel wat anders dan 'boşa gitmesin'.

Tenminste, ik lees harcanmak in jouw context als 'jullie hebben mij misbruikt/gebruikt'...
pi_132015284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Que?

[..]

'Harcanmak' is heel wat anders dan 'boşa gitmesin'.

Tenminste, ik lees harcanmak in jouw context als 'jullie hebben mij misbruikt/gebruikt'...
Daarna heb ik er "yazık olmuş" achter gezet. Ik wist niet zo goed hoe ik het eerst moest vertalen.
pi_132015641
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Trouwens, wellicht een stome vraag, maar waar is Ambi opeens heen?
Naar haar ouders dacht ik, evini satti.
pi_132016714
"Gülüyüm de boşa gitmesin" niemand anders die dit gebruikt?
pi_132017536
Guluyum of guleyim?
pi_132017853
Ik moet ook lachen om Turken die Gorinchem, uitgesproken als Gorkum, gewoon uitspreken als Gorinçem.
pi_132018237
Tsja, mijn Turkse spellingvaardigheden zijn niet zo goed. Is het güleyim? Het gaat om het lachen iig.
pi_132032206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:14 schreef zarGon het volgende:
sylvesterrr, gaat de meet nog door?

Julis, PWF en ik zijn dan aanwezig.
Jaleesa, Turq, zarGon, Julis, PWF en sylv. Zes personen, wat mij betreft wel dan.
pi_132032362
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:43 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jaleesa, Turq, zarGon, Julis, PWF en sylv. Zes personen, wat mij betreft wel dan.
Wel jammer dat er geen nieuwelingen komen. Het is wel een klein groepje verder. :P.

Verder niemand interesse? Meet is in Utrecht, centraal dus. Op een zaterdag, treindagticket kost 14 euro.
pi_132034186
Paar tickets gekocht. :9

Jammer dat ik niet kan.
pi_132034196
Hmm, waardoor kan dit komen. Ik kan niet naar rechts/links/boven kijken zonder pijn te voelen rondom (meer aan de bovenkant) van mijn ogen. Ik moet zeg maar met heel mijn hoofd meedraaien om een richting te kunnen kijken.
pi_132034241
quote:

_O-
Valt me wel tegen van je, gecenlerde bas bas bagriyodun :D Insan advies verir abisine :P
pi_132038590
Xaban, siktir git bi serieus.
pi_132038621
Mijn vader liet net zijn nieuwe iPhone die hij net een uur geleden had gekocht kei hard op de grond vallen. :D Niks aan de hand though.
pi_132038911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef xaban06 het volgende:
Hmm, waardoor kan dit komen. Ik kan niet naar rechts/links/boven kijken zonder pijn te voelen rondom (meer aan de bovenkant) van mijn ogen. Ik moet zeg maar met heel mijn hoofd meedraaien om een richting te kunnen kijken.
We hebben binnenkort de zoveelste meet sinds de eerste ontmoeting eind december vorig jaar. Er staat nog een rekening open van jou. Heb je er al over nagedacht hoe/wanneer je die wil betalen?
pi_132039063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:43 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik denk er nog over na, wie komen er met de auto?
pi_132044847
Laat maar. Turq kan niet, dus zijn we met vijf personen (zeker). Daarvoor ga ik niks regelen. Jammer!

Meet gaat dus niet door.
pi_132045426
Beter in Adam, kunnen we eten en loungen bijdezelfde locatie.
pi_132047733
Sorry jongens, als je hobby een beetje uit de hand loopt (en in mijn geval 5 auto's) kan het zo zijn dat je behoorlijk wat kosten moet maken om ze allemaal te onderhouden.

In dit geval ben ik een behoorlijk wat kwijt aan mijn Mercedes en aan de Stilo (beide APK, beide hebben zo zijn afkeurpuntjes welke verholpen moesten worden)..

Insallah volgende meet, komt goed.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132047833
Het was geen verwijt richting jou Turq, voor het geval je het wel zo hebt opgevat. Animo voor de meet viel gewoon tegen, en jouw afmelding was voor mij doorslaggevend.
pi_132048638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

We hebben binnenkort de zoveelste meet sinds de eerste ontmoeting eind december vorig jaar. Er staat nog een rekening open van jou. Heb je er al over nagedacht hoe/wanneer je die wil betalen?
Param olsa dukkan senin, huis gekocht geld op.
pi_132048803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb mijn bon nog bewaard ter declaratie.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_132048934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik heb mijn bon nog bewaard ter declaratie.
Pauper
pi_132051019
Terecht dat de miet niet doorgaat. Zonder mij is het toch niks aan. :9
pi_132051084
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:30 schreef Bortecinem het volgende:
Xaban, siktir git bi serieus.
pi_132051149
qft enzo ik weet
pi_132051263
quote:
8s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Pauper
Pak wat je pakken kan.
pi_132051363
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Pak wat je pakken kan.
En en heb je nog stuff gekocht bij de ici paris?
pi_132051410
Ik heb ¤ 17 gewonnen met de Staatsloterij. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132051450
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En en heb je nog stuff gekocht bij de ici paris?
Nee, jij? Ik heb wel zo een blush van MAC geprobeerd, trouwens. Loved it. O+
pi_132051506
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Nee, jij? Ik heb wel zo een blush van MAC geprobeerd, trouwens. Loved it. O+
Maar jij wou die kohl van YSL enzo kopen zei je?

Mac verkopen ze niet bij de Ici Paris though. Welke was het?
pi_132051526
En joah ik heb gekocht. :9
pi_132051670
Mijn zusje gaat morgen strontverkouden op vakantie. :') Heb echt medelijden met haar. ;(
pi_132051723
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:54 schreef sylvesterrr het volgende:

SPOILER
Je moet je signature aanpassen.
pi_132051864
quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Maar jij wou die kohl van YSL enzo kopen zei je?

Mac verkopen ze niet bij de Ici Paris though. Welke was het?
Ik weet het niet eens meer, hij stond me wel awesome. O+ En ik heb niet meer aan die kohl gedacht man. Wat heb jij gehaald?
pi_132051906
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Je moet je signature aanpassen.
Om mijn signature aan te passen moet ik mijn wachtwoord opgeven. Het wachtwoord weet ik niet uit m'n hoofd - ik houd mijn wachtwoorden bij met LastPass. Op de laptop waarop ik nu werk ben ik niet standaard ingelogd op LastPass en om in te loggen heb ik mijn telefoon nodig ivm 2-step verification. Mijn telefoon ligt niet binnen handbereik, dus...

Ik pas m'n signature binnenkort wel aan. :+
pi_132051952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:59 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn zusje gaat morgen strontverkouden op vakantie. :') Heb echt medelijden met haar. ;(
Zij gaat tenminste op vakantie... Volgende week werk ik niet, maar mijn tripje naar Parijs gaat ook niet door. Dus...

Volgende week maar eens op huizenjacht gaan denk ik...
pi_132051968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Om mijn signature aan te passen moet ik mijn wachtwoord opgeven. Het wachtwoord weet ik niet uit m'n hoofd - ik houd mijn wachtwoorden bij met LastPass. Op de laptop waarop ik nu werk ben ik niet standaard ingelogd op LastPass en om in te loggen heb ik mijn telefoon nodig ivm 2-step verification. Mijn telefoon ligt niet binnen handbereik, dus...

Ik pas m'n signature binnenkort wel aan. :+
wat een verhaal. Zeg gewoon: Kan nu niet. :{w
pi_132052001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

wat een verhaal. Zeg gewoon: Kan nu niet. :{w
Ik kan zo nu en dan langdradig zijn. :+
pi_132052338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik weet het niet eens meer, hij stond me wel awesome. O+ En ik heb niet meer aan die kohl gedacht man. Wat heb jij gehaald?
Veel. :P

Cremes, die ene make-up remover van Clarins, parfum, foundation en die kohl van YSL (die ik nu heb is bijna op).

Jaaa je moet de naam wel onthouden. :D
pi_132052369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zij gaat tenminste op vakantie... Volgende week werk ik niet, maar mijn tripje naar Parijs gaat ook niet door. Dus...

Volgende week maar eens op huizenjacht gaan denk ik...
Hoezo gaat je trip naar Paris niet door?
pi_132052450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Veel. :P

Cremes, die ene make-up remover van Clarins, parfum, foundation en die kohl van YSL (die ik nu heb is bijna op).

Jaaa je moet de naam wel onthouden. :D
Jij hebt een make-up fetisj.

Wel leuk :@
pi_132052475
Trouwens, ik sprayde laatst per ongeluk haarspray op mijn voorhoofd, en nu heb ik er allemaal kleine puistjes. :'(
pi_132052531
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Jij hebt een make-up fetisj.

Wel leuk :@
Valt wel mee hoor. Het was allemaal vervanging. :P

Ik merk wel dat mijn make-up fetish minder word nu ik niet meer omringd ben met make-up en parfums haha.
pi_132052623
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:15 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, ik sprayde laatst per ongeluk haarspray op mijn voorhoofd, en nu heb ik er allemaal kleine puistjes. :'(
Die gaan moeilijk weg?

Heb je al een winterjas?
pi_132052643
Stinkt je haar nog?
pi_132052856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hoezo gaat je trip naar Paris niet door?
De dierenarts heeft beslag gelegd op een groot deel van het geld dat ik had gereserveerd voor de hotelovernachtingen. Zoals het ernaar uitziet gaat hij op nog meer geld beslag leggen... Verder is Muezza ziek, hem kan en wil ik niet achterlaten. Het gaat overigens wel de goede kant op met Muezza.
pi_132052876
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Die gaan moeilijk weg?

Heb je al een winterjas?
Geen idee. Heb normaal gesproken geen last van puistjes. :P

xaban, nee, zoals ik laatst al zei, sinds ik geen conditioner of haarspoeling gebruik heb ik er geen last meer van.
pi_132053237
Oh winterjas. Heb deze week een jas besteld bij Bershka. Een sportieve met bontkraag. :D Hij is niet super mooi ofzo maar ik heb een simpele jas nodig die mij een beetje warm houd voor als ik naar werk fiets. Zoek nog wel een 'mooie' jas. :P

Jij?
pi_132053351
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:54 schreef sylvesterrr het volgende:

SPOILER
En ik 7,50 met een lot van 15 :')
Die villa in Izmir ga ik maar afbestellen ;(
pi_132053459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:23 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De dierenarts heeft beslag gelegd op een groot deel van het geld dat ik had gereserveerd voor de hotelovernachtingen. Zoals het ernaar uitziet gaat hij op nog meer geld beslag leggen... Verder is Muezza ziek, hem kan en wil ik niet achterlaten. Het gaat overigens wel de goede kant op met Muezza.
Jouw katjes! Helemaal vergeten. Sterkte...echt. Ben wel blij dat het beter gaat met je andere kat.

En nu ga ik als een barbaar klinken maar ik zou nooit zo veel geld over hebben voor een huisdier. :@
pi_132054051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:31 schreef Bortecinem het volgende:
Oh winterjas. Heb deze week een jas besteld bij Bershka. Een sportieve met bontkraag. :D Hij is niet super mooi ofzo maar ik heb een simpele jas nodig die mij een beetje warm houd voor als ik naar werk fiets. Zoek nog wel een 'mooie' jas. :P

Jij?
Een hele mooi bij mango, maar weet niet of ik daar de winter mee doorkom :P
pi_132054103
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:48 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Een hele mooi bij mango, maar weet niet of ik daar de winter mee doorkom :P
Heb je een foto? Ik zoek ook nog een normale 'mooie' jas voor als ik niet naar werk ga. :P
pi_132054167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:49 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb je een foto? Ik zoek ook nog een normale 'mooie' jas voor als ik niet naar werk ga. :P
Lig al in bed :@ kijk op de site voor een zwarte jas met dikke kraag, zwart wol, 49.95.
pi_132054179
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Lig al in bed :@ kijk op de site voor een zwarte jas met dikke kraag, zwart wol, 49.95.
Oh ik bedoelde meer link naar site. Oke ik check wel. :P
pi_132054301
Laat me weten hoe geweldig jij hem vindt.
pi_132054396
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Laat me weten hoe geweldig jij hem vindt.
Ik kan hem niet vinden. :@
pi_132054504
pi_132054626
Hij is mooi maar niet dat ik denk van 'oh die moet ik hebben'.

Ik heb trouwens ook nog een jas van vorig jaar.

http://www.zara.com/nl/nl(...)c502501p1294021.html

Zoiets maar dan in het rood. Ook bij Zara gehaald toen.
pi_132054860
Draag die dan gewoon?
pi_132054996
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Draag die dan gewoon?
Hij zit niet meer helemaal goed. Ik weet het niet, ik vind hem niet meer zo mooi staan als vorig jaar. :') En hij is fel rood, ik wil een meer neutrale kleur. Zwart of zo.
pi_132055227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hij zit niet meer helemaal goed. Ik weet het niet, ik vind hem niet meer zo mooi staan als vorig jaar. :') En hij is fel rood, ik wil een meer neutrale kleur. Zwart of zo.
Ik kan mijn zara winterjas van vorig jaar ook niet meer aan, maar ik ben ook veranderd qua kleding dus het past niet meer bij me.

Waarom koop je rode winterjassss.
pi_132055276
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik kan mijn zara winterjas van vorig jaar ook niet meer aan, maar ik ben ook veranderd qua kleding dus het past niet meer bij me.

Waarom koop je rode winterjassss.
Hoe veranderd? Ik weet dat je een hoofddoek bent gaan dragen maar..?

Omdat ik die toen mooi vond. :P
pi_132055516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:21 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hoe veranderd? Ik weet dat je een hoofddoek bent gaan dragen maar..?

Omdat ik die toen mooi vond. :P
Jas was nogal strak enzo.
Raar he, hoe je smaak zo snel kan veranderen?
pi_132055607
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:27 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Jas was nogal strak enzo.
Raar he, hoe je smaak zo snel kan veranderen?
Idd. :P

Maar ik verander sowieso snel van smaak in echt ALLES. :')
pi_132055860
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:29 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Idd. :P

Maar ik verander sowieso snel van smaak in echt ALLES. :')
Ja maar je zal vast wel je "classics" hebben. Bepaalde dingen die je blijft vasthouden?
pi_132055990
Geen idee. Ik kom vaak terug op dingen, maar blijven houden niet echt. Ik heb regelmatig dat ik echt ben uitgekeken op dingen maar een tijd later weer gebruik of leuk begin te vinden. :P
pi_132056159
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
Geen idee. Ik kom vaak terug op dingen, maar blijven houden niet echt. Ik heb regelmatig dat ik echt ben uitgekeken op dingen maar een tijd later weer gebruik of leuk begin te vinden. :P
Speaking of it...ik denk dat ik MJ Daisy weer lekker vind O+ morgen even opdoen.
pi_132056180
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:42 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Speaking of it...ik denk dat ik MJ Daisy weer lekker vind O+ morgen even opdoen.
Haha vooral met parfum heb ik dat idd. :D
pi_132056582
Een jas moet van dons zijn, weet je hoe warm. Gratis tip.
pi_132056847
Ik gebruik geen jas, want mijn dons houdt mij wel warm.
pi_132056866
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:00 schreef Julis het volgende:
Badum tshk.
pi_132056910
quote:
Heb je ook tips voor mensen die iets minder te besteden hebben?

Ik geef maximaal 160 euro uit aan een winterjas. Wil ik meer uitgeven dan moet ik hem wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL mooi vinden. Maar dat is nog nooit gebeurd.

Oh als ik boven de 70 euro uitgeef aan een winterjas dan doe ik er wel tenminste twee jaar mee.
pi_132056943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb je ook tips voor mensen die iets minder te besteden hebben?

Ik geef maximaal 160 euro uit aan een winterjas. Wil ik meer uitgeven dan moet ik hem wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL mooi vinden. Maar dat is nog nooit gebeurd.

Oh als ik boven de 70 euro uitgeef aan een winterjas dan doe ik er wel tenminste twee jaar mee.
Ja, Bijenkorf heeft zo nu en dan donzen jassen voor rond de 150,-
pi_132056956
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:00 schreef Julis het volgende:
Anlamadim, killimisin? Of wat.
pi_132057050
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:01 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Badum tshk.
oO<.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:05 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Anlamadim, killimisin? Of wat.
Jep.
pi_132057766
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Param olsa dukkan senin, huis gekocht geld op.
Leuk dat je daarmee aankomt, maar daar kon je aan denken voordat je zo'n uitspraak maakte. We zijn inmiddels 10 maanden - zowat een jaar - verder, in die tijd kon je het bedrag bij elkaar 'sparen'. Ik zou me als ik jou was in ieder geval schamen; naast dat je niet betaalt, laat je het ook verwateren en kom je zelf niet met een voorstel.

Verder ben je in augustus naar Istanbul gegaan en in september naar Servië. Je vakantie naar Istanbul was vast nodig en van tevoren gepland, je uitje naar Servië was voor een bruiloft. Op zich begrip voor. Het lijkt me eerder dat de prioriteiten anders liggen en niet per se het (gebrek aan) geld, maar goed.

In ons vorige gesprek hierover zei je hetzelfde en gaf je aan te gaan sparen. We zijn inmiddels twee maanden verder en ik hoor nog steeds hetzelfde. Vorige keer kon ik geen datum van je krijgen, dit keer wel?

Als we straks weer twee maanden verder zijn, dan heb je er een jaar lang over gedaan. Da's gewoon betreurenswaardig, temeer omdat jij er geen enkele moeite voor lijkt te doen. Het zijn geen duizenden euro's waar je voor moet sparen, maar 'slechts' 230 euro. Da's een bedrag die iemand met een fulltime baan in 2 maanden makkelijk kan betalen, laat staan in 10 maanden.

Niets persoonlijks verder. Ik heb een hekel aan mensen die hun beloftes niet nakomen en ik heb ook een hekel aan personen waar je achteraan moet huppelen.
pi_132057899
zG, ik zou het gewoon laten zitten... Schrijf het gewoon af... als onbehoorlijk gedrag, je krijgt het toch niet en dit gaat je alleen maar irriteren.
pi_132057920
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:43 schreef WammesWaggel het volgende:
zG, ik zou het gewoon laten zitten... Schrijf het gewoon af... als onbehoorlijk gedrag, je krijgt het toch niet en dit gaat je alleen maar irriteren.
Precies dit. Ufff Yavuz.
pi_132058102
Insanin harciyasi bile gelmez o parayi artik.
pi_132059134
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Leuk dat je daarmee aankomt, maar daar kon je aan denken voordat je zo'n uitspraak maakte. We zijn inmiddels 10 maanden - zowat een jaar - verder, in die tijd kon je het bedrag bij elkaar 'sparen'. Ik zou me als ik jou was in ieder geval schamen; naast dat je niet betaalt, laat je het ook verwateren en kom je zelf niet met een voorstel.
Nou ja, gelukkig ben jij mij niet en ik jou niet, maar als ik jou was, zou ik mij ook schamen om te zeuren om geld.

quote:
Verder ben je in augustus naar Istanbul gegaan en in september naar Servië. Je vakantie naar Istanbul was vast nodig en van tevoren gepland, je uitje naar Servië was voor een bruiloft. Op zich begrip voor. Het lijkt me eerder dat de prioriteiten anders liggen en niet per se het (gebrek aan) geld, maar goed.
Joh, wat dacht jij dan, dat mijn prioriteit is om een meet te betalen van een FOK! club en mijn vakantie uitstellen :')

En je vergeet Ankara, net voor Servie ben ik nog 3 weken naar Ankara op vakantie geweest.

quote:
In ons vorige gesprek hierover zei je hetzelfde en gaf je aan te gaan sparen. We zijn inmiddels twee maanden verder en ik hoor nog steeds hetzelfde. Vorige keer kon ik geen datum van je krijgen, dit keer wel?
Nee, nog steeds niet, wanneer het geld er is, is het er, en eerder niet :P

quote:
Als we straks weer twee maanden verder zijn, dan heb je er een jaar lang over gedaan. Da's gewoon betreurenswaardig, temeer omdat jij er geen enkele moeite voor lijkt te doen. Het zijn geen duizenden euro's waar je voor moet sparen, maar 'slechts' 230 euro. Da's een bedrag die iemand met een fulltime baan in 2 maanden makkelijk kan betalen, laat staan in 10 maanden.
Man, ik zou het in 1 dag kunnen betalen, maar dat geld wat er nu is, heeft een hogere prio. Geld voor jullie komt later.

quote:
Niets persoonlijks verder. Ik heb een hekel aan mensen die hun beloftes niet nakomen en ik heb ook een hekel aan personen waar je achteraan moet huppelen.
Het ziet wel diep he ;(
pi_132059142
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
Ne harcamasi, het is geen zakgeld voor hem ofzo :D Het is jullie uitje dat door mij betaald zou worden.
pi_132059172
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 06:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ne harcamasi, het is geen zakgeld voor hem ofzo :D Het is jullie uitje dat door mij betaald zou worden.
Dat uitje is al betaald. Van het geld dat jij gaat geven gaan wij nog een keer heerlijk eten. :9
pi_132059297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 06:53 schreef xaban06 het volgende:
Man, ik zou het in 1 dag kunnen betalen, maar dat geld wat er nu is, heeft een hogere prio. Geld voor jullie komt later.

Huh?
pi_132059309
@syl Dat bedoelde ik dus met uitgeven. :P
pi_132059336
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:38 schreef Bortecinem het volgende:
@syl Dat bedoelde ik dus met uitgeven. :P
Weet ik. :P
pi_132059352
xaban06: ik heb een van de users hier beloofd de kosten voor het bungeejumpen (ergens in het voorjaar volgend jaar) te betalen. Ik kan nu niet meer terugkrabbelen omdat ik niet de tweede xaban06 wil worden. :D

SPOILER
pi_132059439
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:45 schreef sylvesterrr het volgende:
xaban06: ik heb een van de users hier beloofd de kosten voor het bungeejumpen (ergens in het voorjaar volgend jaar) te betalen. Ik kan nu niet meer terugkrabbelen omdat ik niet de tweede xaban06 wil worden. :D

SPOILER
Relaxed van je, ook lief van je dat je niet naar Parijs gaat omdat je geld te kort komt maar wel bungejumpen voor je FOK! vrienden wilt betalen :D
pi_132059525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Relaxed van je, ook lief van je dat je niet naar Parijs gaat omdat je geld te kort komt maar wel bungejumpen voor je FOK! vrienden wilt betalen :D
Tsja... Ik heb het toegezegd voordat ik geld tekort kwam... Shit happens.
pi_132060183
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:10 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Tsja... Ik heb het toegezegd voordat ik geld tekort kwam... Shit happens.
^O^
pi_132060239
Tegen die tijd zal ik geen geld meer tekort komen hoor. ;)
pi_132060438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 06:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nou ja, gelukkig ben jij mij niet en ik jou niet, maar als ik jou was, zou ik mij ook schamen om te zeuren om geld.
- In die tien maanden tijd heb ik er het twee of drie keer over gehad.
- Het zou eventueel gezien kunnen worden als zeuren als ik er om de haverklap om vroeg
- Jij daarentegen hebt geen enkele keer een toenadering gezocht.
- Het is jouw belofte, zolang je niet betaalt kan ik er gerust om zeuren zonder een greintje schaamte. Vooral als jij je zo opstelt.
- Het is niet alleen mijn geld, maar geld van 8 anderen.

quote:
Joh, wat dacht jij dan, dat mijn prioriteit is om een meet te betalen van een FOK! club en mijn vakantie uitstellen :')

En je vergeet Ankara, net voor Servie ben ik nog 3 weken naar Ankara op vakantie geweest.
Istanbul, Ankara, Servië.

Geld is het probleem niet, dus kom er niet telkens mee. Zeg gewoon dat je niet wil betalen, wees er eerlijk over.

Je kan inderdaad een man van je woord zijn en je houden aan je belofte. Maar dat kan bij jou inderdaad te veel gevraagd zijn, zelfs zoveel dat jij je verantwoordelijkheid op mij probeert af te schuiven door het te zien als gezeur.

quote:
Nee, nog steeds niet, wanneer het geld er is, is het er, en eerder niet :P
Lekker makkelijk. Je neemt er nog steeds niet de verantwoordelijkheid voor op.

Als je mans genoeg bent om een dergelijke weddenschap aan te gaan, mag je ook best mans genoeg zijn om een betaaldatum aan te geven. Je hebt begin augustus aangegeven te gaan sparen. Als je eind dit jaar betaalt heb je vier (4!) maanden kunnen sparen (in totaal 12 maanden) voor die 230 euro. Iemand die fulltime werkt kan gemakkelijk 57,50 euro per maand opzij zetten. Dan maak je maar geen drie uitjes per jaar naar het buitenland.

quote:
Ja, en wat is later?

Ik heb er begrip voor als je zo'n dergelijk bedrag niet meteen kan betalen. Ook prima begrip voor als je het een maand later betaalt. Of twee, of drie. We zijn echter tien (10!) maanden verder en je bent even passief als eerst.

Dus, wanneer is later? Aan je berichten af te lezen heeft dit de laagste prio (misschien zelfs helemaal geen prio), dus als ik daarvan uit moet gaan krijgen wij (!) het geld nooit.

Durf eens een datum op te noemen.

quote:
Het ziet wel diep he ;(
Het gaat me niet eens om het geld, maar om hoe jij je opstelt. Ik had verwacht dat jij je belofte na zou komen, in ieder geval binnen een acceptabele tijd. Dat doe je niet en je lijkt er ook geen enkele moeite mee te hebben. Juist door dit soort gedrag wil ik het geld zo snel mogelijk zien.

En het gaat me niet per se om het geld. Ik overleef het prima al die tijd zonder die - hooguit - 25 euro. Dat bedrag kan echter een mooie motivatie zijn voor die andere acht om deel te nemen aan de volgende meet. En het is gewoon leuk om te genieten op andermans kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 09:33:00 (+heid, verantwoordelijkheid.) ]
pi_132060540
Samenvattend:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:25 schreef zarGon het volgende:
Je kan inderdaad een man van je woord zijn en je houden aan je belofte. Maar dat kan bij jou inderdaad te veel gevraagd zijn, zelfs zoveel dat jij je verantwoordelijk op mij probeert af te schuiven door het te zien als gezeur.
pi_132060803
Gisternacht ging ik in bed liggen om even een powernap te houden van één uur. Had 2 wekkers afgesteld. Werd pas 5 uur later wakker :'). Nu een powernap houden van 20 minuten, hopen dat ik wel wakker word _O- _O-
pi_132061720
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Laten zitten is te makkelijk. Verder geeft mij dit de kans om hem een lafaard en leugenaar te noemen, voor die kleine inspanning om de zoveel tijd is dat het meer dan waard.

En ik schrijf hem inderdaad af. Ik hecht veel waarde aan beloftes, iemand die daarmee laks omgaat vertrouw ik niet (meer). Als je mij hierom een zeur vindt: prima. Al hecht ik geen waarde aan de woorden van iemand die zijn beloftes niet nakomt.

Zo'n confrontatie af en toe is verder ook wel leuk, hm.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat getuigt van karakter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 06:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Precies. Je komt je belofte aan 9 (!) mensen niet na.
pi_132061733
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef xminator het volgende:
Gisternacht ging ik in bed liggen om even een powernap te houden van één uur. Had 2 wekkers afgesteld. Werd pas 5 uur later wakker :'). Nu een powernap houden van 20 minuten, hopen dat ik wel wakker word _O- _O-
Al wakkeeeeer? :o.

~O>.
pi_132061946
En sylvesterrr is gewoon tof omdat ik zijn oude fototoestel mag lenen om te gebruiken in Turkije. Hij stelde het zelf voor, zonder ook maar een voorwaarde te stellen en hij bracht 'm zelfs bij me. Verder is hij genereus tijdens meets en komt hij mondelinge afspraken na.

Op zo iemand kun je bouwen. Zijn belofte om het bungeejumpen te betalen voor een ander komt hij vast ook na.

quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
Çatır çatır yiyeceğim. Letterlijk en figuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 10:36:10 ]
pi_132062136
Aaaaaaa...
pi_132062255
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef xminator het volgende:
Diepe slaper :P.
pi_132065528
Bedrijf met 50 klanten, ieder klant betaald 75 euro per jaar, kosten per klant is 25 euro, winst per klant dus 50 euro.

Contracten gaan per jaar, er wordt zelden een contract opgezegd.

Wat is zoiets waard in jullie ogen?
pi_132065834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:00 schreef xaban06 het volgende:
Bedrijf met 50 klanten, ieder klant betaald 75 euro per jaar, kosten per klant is 25 euro, winst per klant dus 50 euro.

2500 euro winst per jaar?
pi_132066264
Niet veel. Kijk als het mogelijk is voor hoeveel gelijkwaardige bedrijven zijn verkocht.
pi_132066353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

2500 euro winst per jaar?
Nee, iets meer, ik heb de kosten wat opgevoerd. Winst is rond de 3000,-
pi_132066405
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, iets meer, ik heb de kosten wat opgevoerd. Winst is rond de 3000,-
En pand, apparatuur ?
pi_132066456
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Al wakkeeeeer? :o.

~O>.
Shit!

SPOILER
pi_132066469
quote:

Peanuts...
pi_132066498
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:48 schreef Julis het volgende:

[..]

Diepe slaper :P.
Denk eerder dat het komt door extreme moeheid :{
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:33:33 #248
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_132066513
quote:

¤230,25
pi_132067858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En pand, apparatuur ?
Pand is niet nodig, online business. Alle kosten zitten al in de 25 euro.
pi_132067869
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:33 schreef Che_ het volgende:

[..]

¤230,25
Onderbouwing?
pi_132068039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Onderbouwing?
pi_132068090
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_132069499
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Serieuze vraag, waarvan is die 21% BTW?
pi_132069766
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Alcohol. Water hebben ze ook onder alcohol geplaatst. Dus in wezen hebben ze ons genaaid voor circa 30 cent. Dus laat ik je matsen die 30 cent betaal ik wel dan.
pi_132070192
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:12 schreef xminator het volgende:

[..]

Alcohol. Water hebben ze ook onder alcohol geplaatst. Dus in wezen hebben ze ons genaaid voor circa 30 cent. Dus laat ik je matsen die 30 cent betaal ik wel dan.
Hoe dan? Er 48 euro aan alcohol gedronken.
pi_132070337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Product/Dienst - BTW Tarief
Koffie/thee       6%
Frisdranken       6%
Gerechten         6%
Wijn             21%
Bier             21%
Gedistilleerd    21%
Tabak             0%
Logies            6%
Zaalverhuur      21%
http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/btw-in-de-horeca/.
quote:

[..]

48 euro = 121%.
100% = 39,67 euro.
21% = 8.33 euro.

Hebben ze ons dan niet gematst?

Enige wat ik kan bedenken is dat ze het flesje water ook onder 21% BTW hebben geschaard. Dan kom je wel uit op 9,24 euro aan BTW (53,25/121*21).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 15:32:04 ]
pi_132070449
Of heb ik het verkeerd berekend?
pi_132070528
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:31 schreef zarGon het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/btw-in-de-horeca/.

[..]

48 euro = 121%.
100% = 39,67 euro.
21% = 8.33 euro.

Hebben ze ons dan niet gematst?

Enige wat ik kan bedenken is dat ze het flesje water ook onder 21% BTW hebben geschaard. Dan kom je wel uit op 9,24 euro aan BTW (53,25/121*21).
Dat laatste zei ik al (zie quote). Je bent juist niet gematst je hebt meer btw betaald, die zij vervolgens in zak (kunnen) steken ( of ze zijn dom en dragen het af)
pi_132070668
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat laatste zei ik al (zie quote). Je bent juist niet gematst je hebt meer btw betaald, die zij vervolgens in zak (kunnen) steken ( of ze zijn dom en dragen het af)
Is er niet 21% i.p.v. 6% betaald voor het flesje water? Zo ja, dat scheelt dan 0,79 euro aan BTW (15% van 5,25 euro). Hoe kom jij bij dertig cent?

pi_132070943
6%:
157,50 + 11 + 2,75 + 2,75 + 3 = 177 euro = 106%.
177 / 106 * 6 = 10,018 == 10,02 euro.

21%:
10,50 + 37,50 + 5,25 = 53,25 euro = 121%.
53,25 / 121 * 21 = 9,241 == 9,24 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 15:53:50 ]
pi_132071391
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:34 schreef zarGon het volgende:
En sylvesterrr is gewoon tof omdat ik zijn oude fototoestel mag lenen om te gebruiken in Turkije. Hij stelde het zelf voor, zonder ook maar een voorwaarde te stellen en hij bracht 'm zelfs bij me. Verder is hij genereus tijdens meets en komt hij mondelinge afspraken na.

Op zo iemand kun je bouwen. Zijn belofte om het bungeejumpen te betalen voor een ander komt hij vast ook na.
Gewoon een kwestie van geen dingen toezeggen die je niet kan nakomen. Dáár heb ik gewoon een hekel aan. Als ik iets toezeg, dan moet de ander erop kunnen vertrouwen dat dat in orde is. Punt. Er moet wel iets ernstigs gebeuren wil ik een toezegging niet nakomen...

Dat geldt andersom trouwens ook. Als je mij iets toezegt, dan verwacht ik dat je je daaraan houdt (of je moet een verdomd goede reden hebben)... Als je twijfelt of eigenlijk niet wil toezeggen, dan moet je dat gewoon zeggen. Ik verwacht namelijk helemaal niks van de ander zolang er niets wordt toegezegd.
pi_132071681
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:07 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van geen dingen toezeggen die je niet kan nakomen. Dáár heb ik gewoon een hekel aan. Als ik iets toezeg, dan moet de ander erop kunnen vertrouwen dat dat in orde is. Punt. Er moet wel iets ernstigs gebeuren wil ik een toezegging niet nakomen...

Dat geldt andersom trouwens ook. Als je mij iets toezegt, dan verwacht ik dat je je daaraan houdt (of je moet een verdomd goede reden hebben)... Als je twijfelt of eigenlijk niet wil toezeggen, dan moet je dat gewoon zeggen. Ik verwacht namelijk helemaal niks van de ander zolang er niets wordt toegezegd.
^O^.

Helemaal mee eens!
pi_132071689

http://www.haberturk.com/(...)n-bahceliyi-es-gecti.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 16:16:24 ]
pi_132071837
Marmaray wordt eindelijk in gebruik genomen. :D. Opening is op 29 oktober, op de Dag van de Republiek (Cumhuriyet Bayramı).

*O*.
pi_132071930
Ik heb zin in friet. :9
pi_132071966
ONZ / buiten! [incl. paint].

Oud maar fijn topic!
pi_132072285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:20 schreef zarGon het volgende:
Marmaray wordt eindelijk in gebruik genomen. :D. Opening is op 29 oktober, op de Dag van de Republiek (Cumhuriyet Bayramı).

*O*.
Volgende maand maar eens testen.
pi_132072307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:22 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb zin in friet. :9
ik ook. Kom je naar Nijmegen? Ik trakteer. :D
pi_132072354
quote:
Kinderachtig gedrag.

Blik van Bahçeli spreekt boekdelen.
pi_132072386
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

ik ook. Kom je naar Nijmegen? Ik trakteer. :D
Nijmegen is iets te ver nu.
pi_132072773
Ik ga friet halen. :9
pi_132072799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is er niet 21% i.p.v. 6% betaald voor het flesje water? Zo ja, dat scheelt dan 0,79 euro aan BTW (15% van 5,25 euro). Hoe kom jij bij dertig cent?

[ afbeelding ]
quote:

[..]

Water hebben ze ook onder alcohol dus onder 21 procent.

4.59
5.25
----
66 cent genaaid dus (30 cent was een foutje :D ).

Hoezo scheelt het ons geld? Wij hebben BTW betaald hè.

In plaats van 4,59 euro hebben wij 5,25 euro betaald voor een flesje water :Y
pi_132073120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:52 schreef xminator het volgende:

[..]

[..]

Water hebben ze ook onder alcohol dus onder 21 procent.

4.59
5.25
----
66 cent genaaid dus (30 cent was een foutje :D ).

Hoezo scheelt het ons geld? Wij hebben BTW betaald hè.

In plaats van 4,59 euro hebben wij 5,25 euro betaald voor een flesje water :Y
Hm...

5,25 = 121%
100% = 4.34
106% = 4.60 (.599 :P)
121% = 5.25

Inderdaad. Iets van 65 cent verschil. :P.

Wilde even het verschil van die 15% vinden (65 cent versus 79 cent)... Ik had 15% van 121% (5,25) gedaan i.p.v. 100% (4,34).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 17:05:20 ]
pi_132073198
quote:
Water hebben ze ook onder alcohol geplaatst.
Ik nam dit trouwens letterlijk. _O-.

'Sise su' staat onder 'k.Raki'. :').
pi_132073228
Vanavond Estland - Turkije. .

20.30 uur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 17:09:03 ]
pi_132073919
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:08 schreef zarGon het volgende:
Vanavond Estland - Turkije. [ afbeelding ].

20.30 uur.
Welk zender?
pi_132073971
quote:
Herkeze el verip bi onami vermedi, of gewoon aan niemand.
pi_132073984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ook voor mij?
pi_132074022
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:51 schreef Bortecinem het volgende:
A moment on the lips, forever on the hips.
pi_132075194
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:37 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ook voor mij?
Yep. Was lekker he?
pi_132075199
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

A moment on the lips, forever on the hips.
Mannen die zich bemoeien met wat vrouwen eten.
pi_132075206
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

pi_132075440
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Vrouwen die zich laten gaan.
pi_132075449
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vrouwen die zich laten gaan.
Mannen die vrouwen geen frietje gunnen.
pi_132075463
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:39 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Mannen die vrouwen geen frietje gunnen.
Een bak / zak friet, frietje noemen, uhuuuh.
pi_132075488
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een bak / zak friet, frietje noemen, uhuuuh.
Vergeet de kipkorn en mayo niet. O~)
pi_132075509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Vergeet de kipkorn en mayo niet. O~)
+ fris = 49382 calorieen?
pi_132075521
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

+ fris = 49382 calorieen?
Light. 0.7 calorieen.
pi_132075532
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Light. 0.7 calorieen.
Totaalpakket.
pi_132075544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Totaalpakket.
Saaane.
pi_132075571
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:43 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Saaane.
Saman ye, doymadiysan beni de yeeeee.
pi_132075742
quote:

Summiere informatie, wat is de ontwikkeling qua klantenbestand? Schulden? Noodzaak tot investeringen? Etc etc
pi_132077134
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Yep. Was lekker he?
Het smaakte naar gebakken lucht. ;(
pi_132079975
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:39 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het smaakte naar gebakken lucht. ;(
Cok kilo alma dedim...

SPOILER

Volgende meet gaan we hierop dansen. :7
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:09:31 #296
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132081006
Turken die friet zeggen. :')
This isn't even my final form.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:12:19 #297
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132081168
firit
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:12:34 #298
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132081191
oglum git kafetarya'dan firit al gel
pi_132081197
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:49 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Cok kilo alma dedim...

SPOILER
Het gaf me geen verzadigd gevoel, dus ben ik wéér gaan eten. ;(
pi_132081215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:12 schreef Levolution het volgende:
oglum git kafetarya'dan firit al gel
nee :{
pi_132081233
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: