Tommeke | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:54 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: Voel je vrij om iets te organiseren! Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:56 |
De Eyserboschweg is ook gewoon zwaar omdat je eerst de Kruisberg doet en daarna heel snel de Eyserboschweg kan doen. Comboknaller. ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:56 |
De Bemelerberg is wel grappig als tussendoortje inderdaad. Maar die heb ik nog nooit voluit gereden, omdat ik het geen leuke klim vind. ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:59 |
http://www.klimtijd.nl/regio/zuid-limburg Keutenberg staat 6e qua zwaarte in Zuid-Limburg. | |
Blik | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:10 |
Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staat Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstje Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederland | |
cafca | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:27 |
Mwaoh, Camerig de zwaarste? Hangt natuurlijk ook af van het moment in je route enzo, maar ik zo'n begin van de Keutenberg vind ik vervelender dan de lengte van de Camerig. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:34 |
Daarom staat er ook nog een zin voor, die nogal erg belangrijk is in het verhaaltje. ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:41 |
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen). ![]() | |
Blik | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:56 |
Die vind ik ook veel fijner fietsen, bij het parkeerplaatsje linksaf ipv rechtdoor. De zwaardere variant gaat de hele tijd op en af in tegenstelling tot de andere variant. Zitten ook nog 2 mooie haarspeldbochtjes in ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:20 |
Steil, steiler, steilst zou een betere TT zijn geweest [ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 08-10-2013 13:46:49 ] | |
Tommeke | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:45 |
Use your powers kano! Ik vind 'm ook leuker ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 08-10-2013 13:46:54 ] | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:46 |
Alsof er niets gebeurd is. | |
Tommeke | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:53 |
![]() Held | |
nogeenmaarten | dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:07 |
stijl - steil | |
Gripper | dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:58 |
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsen ![]() | |
Patroon | dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:59 |
Mooi vroeg vrij genomen vandaag. Laatste droge dag van de week...dus zo lekker duurritje. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:01 |
Ik doe dat vrijwel elke keer als ik op de fiets zit. ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:17 |
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos ![]() Ja ik zeik... ![]() | |
Yankee | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:20 |
Wat loop je nou negatief te doen... ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:22 |
Baal een beetje van mn rondje net. Dikke patatbenen. | |
Yankee | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:23 |
Ach joh, dat hebben we allemaal wel eens.Volgende keer beter | |
Ericr | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:25 |
Hoeveel trainingen op intensiteit? D2 dus. Zelf train ik mede door tijdgebrek vooral in D2 en D3, altijd wel een goed recept geweest om redelijk snel aardig wat vermogen te krijgen. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:25 |
13 pr's, en dan zeggen pap in de benen te hebben. ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:29 |
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo... Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor. Kan dan echt stevig balen op die fiets.... | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:31 |
Vind je het heel gek? Ik merk op dat stukje naar mijn werk ook wel dat we zondag flink gas gegegeven hebben. Dat moet ook een beetje herstellen enzo he? | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:35 |
Dan moet je gewoon komend weekend even in Limburg komen fietsen. Daarna waardeer je die stukjes waar je nu rijdt ook weer. Even lekker een dagje eens wat anders fietsen dan normaal laat je ook weer opbloeien. Ik vond de afwisseling naar vlak voor 3 weekjes wel even heerlijk. Eens wat anders. ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:37 |
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen. | |
ultra_ivo | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:40 |
Een rondje over de rue de Tesny en de Drolenval is toch wat heftiger dan een rondje Zuid-Limburg. | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:40 |
Had ik maar een rijbewijs ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:41 |
Check anders eens je heatmap op veloviewer. Waar ben je nog nooit geweest? GA daar eens heen! | |
ultra_ivo | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:45 |
Vanuit Maastricht zijn die makkelijk in een rondje van 100km te doen. | |
Gripper | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:45 |
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan. Je fietst in je eerste serieuze fietsseizoen waarschijnlijk al harder dan 90% van alle wielrenners, dus waarom daar niet gewoon blij mee zijn, en langzaam aan uitbouwen en elk jaar een beetje sterker worden? | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:47 |
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo. ![]() | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:49 |
Helaas woon ik in Veendam ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:53 |
Dan begin eens met lessen. ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:53 |
Serieuzer trainen is wel iets waar ik volgend jaar wat meer op wil letten. Deze winter maar eens wat boeken kopen/internet afstruinen. 90%? Zou ik niet zo zeker van zijn... ![]() Gastvrij zijn ze in het zuiden hoor, Kom zeker een keer langs... Moet ff kijken wanneer... Schat dat dat pas wel van t voorjaar gaat worden dan. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:54 |
Het gaat niet om heftigheid, maar om afwisseling. ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:54 |
Veendam - Maastricht doe jij op je sloffen toch? ![]() | |
dop | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:55 |
als je er meer uren in steekt word je zeker constanter , maar we hebben hier allemaal goede en slechte dagen. weinig rust, slecht eten, weinig slapen,of gewoon een griepje , maken soms enorm verschil. ik had zelf maandag z'n ritje , vrouw naar het werk brengen , dat is op de heen weg gewoon een d1 ritje 35 km, 26 gemiddeld. best aardig voor mijn vrouw , maar je zou zeggen terug knal ik dan nog even een stukje. nou dus niet, te weinig gegeten en terug dus gewoon het zelfde gemiddelde en niet de energie om ook maar een trap meer te doen. met de jaren en kilometer komt er meer ervaing en heb je ook een beter ondergrond. als je van de winter zo nu en dan je kilometers maakt zul je zien dat je volgend seizoen weer makkelijk een leuk stapje kan maken. [ Bericht 9% gewijzigd door dop op 08-10-2013 16:01:15 ] | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:02 |
Dat sowieso. En misschien wat krachtoefeningen doen? Volgens mij ging Gripper nog wel eens in een laag verzet de brug op enzo. En sprintjes trekken. | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:07 |
Vandaag dus de mountainbike gepakt en op naar Exloo, dit was echt een hele mooie route!! De mooiste die ik tot nu toe had gereden. En ik heb nieuws, ik heb zowaar een heuvel gevonden in Drenthe ![]() Echt lekker zo in de bossen fietsen, even je gedachten op 0 zetten en gewoon fietsen en het ruikt ook altijd zo lekker daar. Dit parcours is echt een aanrader want het is heel gevarieerd er zitten technische stukken in maar ook stukken waar je lekker het gas open kan zetten. Uiteindelijk is dit mijn langste rit op een MTB geworden, 105 km kwam ik op uit. Het is wel zwaarder dan met de racefiets. Haha, met wind mee moet het lukken, maar dan moet ik ook nog terug hè ![]() | |
dop | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:07 |
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:12 |
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30. En dan ben je bijgekomen, en dan ga je weer ![]() | |
Gripper | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:29 |
Tja, regelmatig een flink stuk fietsen en een beetje afwisselen tussen D1 en blokjes intensief (wat je vanzelf al krijgt doordat je eens aanzet na een stoplicht, brug op, plaatsnaambordje sprinten etc) zorgt al voor een heel stuk variatie. De basis is natuurlijk altijd veel kilometers maken op een lage intensiteit. Die hele specifieke trainingen zoals een brug oprammen op zwaar verzet zijn niet de allerleukste, en je moet er wel de motivatie voor zien te vinden natuurlijk. Dat is alweer leuker met een trainingsmaatje, of een specifiek doel voor ogen dan wanneer je het in je uppie moet doen. Maar doe bijvoorbeeld ook eens een tijdritje. Trap jezelf een half uur lang helemaal het schompes tot je benen van je lijf lijken te vallen, en met een kwartier in & uitrijden heb je dan een mooie korte training. Of ga niet 1 x een bepaald viaduct over als onderdeel van je rondje, maar rij m 3 keer op en af. Naar boven knallen, naar beneden uitrusten. Prima intervaltraining. Trainingsboeken lezen en een schema maken zijn 1 ding, maar je eraan houden is veel moeilijker (is mijn eigen ervaring) Variatie is in ieder geval het sleutelwoord, ook om trainen leuk te houden! | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:32 |
Ik rij vaak de viaductjes hier zo snel mogelijk op. Dan ben ik boven helemaal gesloopt en dan lekker naar beneden rollen ![]() | |
Ericr | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:40 |
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden. | |
Gripper | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:50 |
En om te fartlekken hoef je ook geen ingewikkeld schema te maken. Het is gewoon net als freeriden bij het MTB'en: alles mag. Sprintje tussen 2 verkeerslichten? Zwaar verzet de brug op? 10 minuten lang in exact hetzelfde verzet 90 omw/min trappen, ongeacht of het heuvelop of heuvelaf is? etc. Creatief zijn! | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:51 |
Farthlek, was dah nou weer. Loopie dan de hele tijd als een lekkende teef te ruftuh of zo? Gewoon stoempend de winter door om in het voorjaar de keien uit de Paddestraat te rijden. Zo deden ze het vroeger ook. En Tom Boonen nog steeds voor die onderdehand drie weken per jaar dattie nog wedstrijden rijdt. Maar eigenlijk is dat hele fietsen natuurlijk gewoon een grote kutsport als het geen mooi weer is en de windkracht boven de 3 uitkomt. Veel te veel onderhoud, gereedschap en vervangingsonderdelen zijn tering duur (4K met een bandje van 25 euro is duurder dan een autoband). En aan kleding moet je al wel een hele berg hebben liggen om het hele jaar te kunnen fietsen. En dan mot ut ook nog soignée zijn, dus blijf je maar koopuh en koopuh. ![]() 'k denk datte maor lid word van een schaakvereniging........ | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:53 |
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan? | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:57 |
Eens in de drie weken je nagels knippen schijnt voldoende te zijn..... ![]() | |
Blik | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:59 |
Bij mijn standaard 30 kilometer-rondje (ongeveer uur fietsen) heb ik op 35 minuten en 50 minuten een standaard knalmomentje ingebouwd (2 viaductjes). | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:59 |
Ik blijf het toch bij fietsen houden ![]() ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:03 |
Ik moest dat Farthlek toch eerst even googlen om het een beetje te begrijpen, en wat zie je dan.....![]() of ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:03 |
Van de zomer wel een paar keer achtjes gaan draaien bij het kopje. 8 keer die trut opgereden. Hartslag varieerde van 120 tot 198 ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:03 |
Arm kind is dr fiets vergeten. | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:04 |
![]() | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:08 |
Die mogen allebei bij mij voor een ritje op de stang. Hoeven ze geeneens te vragen..... ![]() | |
Gripper | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:09 |
Precies, het is Zweeds voor "vaartspel". Dus alles wat ook in een echte koers plaatsvindt. En je ziet wat dat soort workouts met blonde zweedse meisjes doet: niets dan goeds! ![]() Oh ja. En je bent een vieze ouwe man natuurlijk ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:17 |
Ja vooral oud. Ik leef nog in de tijd dat fietsen nog betaalbaar was.....![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:19 |
Zo, dealtje met mijn vrouw gesloten. Ik ga niet op de details in, maar als mijn vakantiegeld er is (in april al) kan ik mijn nieuwe velgjes aanschaffen. ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:27 |
Je vraagt er om hé..... Zeven maanden onthouding zeker. Op dat bospadje achter Rolduc kun je ook aardig oefenen. | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:28 |
Haha. Nee, daar heeft het niets mee te maken. ![]() | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:29 |
Van horen zeggen natuurlijk.... ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:03 |
Als je je eigen stukken meeneemt hoeft dat geeneens. | |
KolonelBroodje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:14 |
Echt schaken als sport lijkt me dus echt niks aan, ik kan het wel en doe het heel af en toe wel eens met iemand, maar meestal verlies ik dan ![]() | |
keesfietst | dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:29 |
Lekker ritje Kolonel. Ook een mooi duurritje gemaakt, 120km. Was te warm aangekleed dus heb lekker lopen zweten ![]() | |
Patroon | dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:19 |
Heerlijke duurrit gedaan vandaag. Waarschijnlijk laatste mooie dag van de week. 75km. 2,5uur | |
kaasplankje | dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:16 |
Ai ai | |
muzas | dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:23 |
Die pedalen kunnen echt niet ![]() | |
Patroon | dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:42 |
Interval trainingen enzo zijn in het begin allemaal goed om vooruitgang te boeken, maar op een gegeven moment zal er wel een opbouw (schema) in moeten zitten anders stagneert de groei vrij snel. Bijvoorbeeld: edit...te droge kost voor hier... Zo zijn er heel wat voorbeelden, de vraag is of je zin hebt om je aan een schema te houden. Ik heb er dit jaar wel mee gereden en grote vooruitgang geboekt. Het is vooral lastig om jezelf erg zware trainingen op te leggen, je bent vaak te lief voor jezelf. [ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 08-10-2013 22:16:20 ] | |
cafca | dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:53 |
Heb jij zeker ook geen fiets voor nodig? ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:00 |
Hier stopte ik met lezen. En het was net zo gezellig..................... | |
Patroon | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:02 |
Hehe, het was ff als voorbeeld voor muzas en anderen die het over interval hadden. Laten we er idd maar snel weer over ophouden.. ![]() | |
the_critic | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:10 |
Prof Patroon doceert ![]() | |
Oksel | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:30 |
Ik zou gaan fietsen, maar heb in plaats daarvan maar een houthok gebouwd. Ook leuk. En in plaats van altijd fietsen, kun je ook eens een andere sport doen, voor de afwisseling. Aan dat fietsen ga je wennen. Prima om je spieren eens anders te gebruiken, en vooral ook andere spieren te trainen. Je hebt baat bij eens sterk bovenlichaam op de fiets.. | |
Oksel | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:32 |
Ik zou elke zondag kunnen gaan bootcampen (klinkt wijvig, maar is tof), maar dan zit ik al op de ATB. Maandag en vrijdag standaard half uurtje knallen in 't krachthonk bij de PT. Nu op de ATB, af en toe op de crosser, goed op voeding letten, en straks lekker fit weer een goede start maken op de fiets. | |
Oksel | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:32 |
Heeft er nog iemand geneukt eik? | |
nogeenmaarten | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:39 |
Om harder te kunnen fappen zeker. Je hep alleen benen nodig om te fietsen. | |
nogeenmaarten | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:40 |
Neen, niet sinds twee weken. Gemiddelde wel boven de 32. | |
ddx | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:52 |
Met voorspellingen die ze voor rest van de week doen vanavond nog maar ff rondje gemaakt. Perfect fietsweer ![]() http://www.strava.com/activities/87823873 | |
RealBizkit666 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:30 |
Net 5 minuten geleden. ![]() | |
Tommeke | woensdag 9 oktober 2013 @ 06:46 |
Ja. Was erg prettig. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 07:34 |
Ik snap niet dat er nu al fietsers zijn die in de winterjas en met de muts tot over de oren rijden... 14 graden vind ik daar nog iets te warm voor... | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 08:00 |
Hier 12. Vond het nog net te warm voor de gevoerde beenwarmers, maarja, als je onderweg bent kan je ze niet eventjes uittrekken en andere aandoen. Wel kwam ik er achter toen ik wegging dat ik wat laat was, dus lekker om gefietst en daarna op het pontje mijn garmin uitgezet, dus het laatste stukkie er niet op. Stond een figuur met een pinarello met noname 50 mm velgen te patsen op het pontje. Komt me meteen als een gek voorbij, maar durfde niet hard door de bocht. Dus ik hem voorbij en daarna heeft ie alleen in mijn wiel gezeten ![]() Jaja, ik maak wat mee zo 's ochtends vroeg! | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 08:14 |
Campa komt met een nieuwe crank voor record/super record. As van titaan. http://www.campagnolo.com(...)_428_newscatid_3.jsp ![]() The new Over-Torque technology will be available with 2014 range and in two different crankset versions; the Comp Ultra 11s with an extremely low weight of 563 grams and the Comp One 11s that weighs only 605 grams. | |
cafca | woensdag 9 oktober 2013 @ 08:38 |
Jij bent ook wel een echte fietsheld, hè? ![]() | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 08:39 |
Zeker. Mensen beginnen te juichen als ik het pontje op rij, geven hun bidons aan als ik te weinig heb en de mannen waarmee ik sta te praten bieden mij hun dochters aan. De brommerrijders rijden in 1 groot blok om mij heen zodat ik uit de wind zit en voor hen rijd een bezemwagen om te zorgen dat ik niet over steentjes rij. Het leven op het pontje is goed. | |
dop | woensdag 9 oktober 2013 @ 08:41 |
weer een net even anders maar eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken systeem lijkt weer meer op de shimano variant nu met een as uit een stuk in plaats van twee delen | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 9 oktober 2013 @ 08:56 |
Was ik maar wat meer als jij ![]() | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 09:05 |
Ligt het trouwens aan mij, of heeft eentwee al een tijd niet meer gepost? | |
KolonelBroodje | woensdag 9 oktober 2013 @ 09:24 |
Sherlock zegt het laatst op
| |
CyclingGirl | woensdag 9 oktober 2013 @ 09:48 |
Gisteren op een basisschool verteld over wielrennen. We waren gevraagd wegens kinderboekenweek om iets over vrouwen wielrennen en paralympische sport te vertellen. Kinderen waren tussen 8 en 11 jaar oud. Die vragen die je dan ook krijgt van die kinderen, was echt erg leuk. Hopelijk houden we het droog vanavond want wil nog een rondje van 2 uur trainen nu het nog kan. Als het straks te vroeg donker is om nog 1 uur te gaan na het werk ga ik op de fiets naar de zaak. Heb een paar goede lampen zodat ik ook in de Biesbosch in het pikkedonker goed kan zien en ga er antilekbanden op zetten. Misschien wel 25ers ook. | |
muzas | woensdag 9 oktober 2013 @ 09:54 |
Kwam er gister eentje me tegemoet; korte broek, mouwloos shirt, geen helm. Dat vond ik ook redelijk verbazingwekkend. Zelf was ik in lang-3/4 | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:05 |
Dat is weer het andere uiterste inderdaad. Ik vond lang-lang toch wat warm, maar helaas heb ik niets van 3/4. ![]() | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:20 |
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan bod is gekomen, iemand suggesties voor een goede fietslamp voor fietsen in de donkere ochtenden? Goede lichtopbrengst is natuurlijk belangrijk, tegen een niet al te hoge prijs. En dan moet ik ook maar eens goede winterkleding kopen, iemand suggesties voor een goede winkel waar ze ook veel keuze hebben? | |
Gripper | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:20 |
Ik sprak m vorige week nog wel even via PM, hij is idd wat minder actief de laatste tijd. | |
Gripper | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:22 |
Warme knieën zijn slechts een klik van je verwijderd ![]() http://www.bike2build.nl/(...)qpiboCFaF3cAod30YAfQ | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:22 |
Max. prijs van je lampje? En levertijd? Ok, mooi. Niet dat ik me zorgen maak oid, maar ik miste 'm opeens. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:25 |
Geen M... | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:29 |
Ik heb geen idee waar ik aan moet denken qua prijs, als er goede deal-extreme (of andere Chinese) opties zijn wil ik daar best naar kijken en qua levertijd wat langer wachten. Heb je suggesties? | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:33 |
http://dx.com/p/ultrafire(...)ver-4-x-18650-222533 http://dx.com/p/zhg-3-3-x(...)ack-4-x-18650-244617 Ik heb die tweede. Komt een puist licht uit. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:01 |
Is dat handig met zo'n separaat battery pack? Waar laat je dat ding? | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:03 |
Ik heb die lamp op mijn helm, dan de batterypack in mijn shirtzak. En als je hem op je stuur hebt ergens aan een buis vastmaken. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:06 |
En besteld ![]() | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:08 |
Welke? | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:08 |
Zelfde als jij hebt | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:09 |
Oja, diegene die ik heb heeft een heel hip los knopje met een groen ledje erin als de batterij vol is, en een oranje ledje als hij bijna leeg is. Hij gaat zo'n 2/3 uur mee op de gewone stand. Ik ben iig nog nooit zonder stroom komen te zitten. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:10 |
Moet lukken, 40 km enkele reis naar het werk dus maximaal anderhalf uur. Op het werk kan die weer opgeladen worden. Lijkt me wel dat stuurbevestiging handiger is als op de helm, of heb je daar andere ervaringen mee? | |
Ericr | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:12 |
http://cyclewear.eu/ Niet de meeste keuze maar wel goed afgeprijsd in veel gevallen. Ben in ieder geval zeer tevreden met mijn Agu-jasje dat ik een paar weken geleden kocht. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:13 |
Kleding pas ik liever zodat ik echt een goede pasvorm heb, vind internetwinkels wat dat betreft onhandig (vooral als het niet past, terugsturen e.d.) | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:15 |
Nou, ik gebruik hem ook voor MTB'en, vandaar op de helm. Maar op het stuur kan ook gewoon. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:18 |
ok, duidelijk ![]() | |
Tommeke | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:23 |
@CyclingGirl: Leuk! Ik heb maandag nog een tijdje gezelschap van 2 snaken van een jaar of 8 gehad die het wel heel tof vonden om achter mij aan over de heuveltjes in het park te fietsen. Mooi dat enthousiasme van die kids. Ik moet idd ook nog ff winterbanden regelen. Ga denk ik voor continental GP 24mm. | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:36 |
Op www.fiets.nl/forum is een topic met veel informatie en links naar goede betaalbare lampen. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:53 |
Heb al besteld, op basis van goede ervaringen van kano. Komt ook overeen met de lampen die in het fietsforum topic worden behandeld. Er wordt daar overigens ook benoemd dat er lampen zijn a 600-700 euro ![]() | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:16 |
Toch wel anders, asdiameter is nog groter en er zit schroefdraad op de cranks zo te zien, je draait ´m op de as. En behoorlijk lichter. | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:22 |
Je bedoeld dat gele? Dat is volgens mij geen schroefdraad. JE kan dan nooit de cranks uitlijnen lijkt me. | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:24 |
Wat zijn goede winterbanden? Rolweerstand niet van belang, lekbestendigheid en goede weglegging op natte wegen wel. | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:25 |
schwalbe durano? | |
ddx | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:10 |
Ik denk erover om deze te gaan bestellen : http://www.futurumshop.nl(...)00-lumen-zwart.phtml Zodat ik op wegen zonder lantaarnpalen gewoon normale snelheid kan doorfietsen. | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:12 |
Ik heb die van kano besteld, kost omgerekend 25 euro en krijgt prima reviews online | |
Tommeke | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:18 |
Ik zweer bij de Conti Grand Prix. | |
dop | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:21 |
de 4season versie , maar in de winter moet je eigenlijk gewoon op de atb rijden race banden zijn gewoon niet voor slecht weer | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:27 |
Ik rijd meestal op Hutchinson Excel in de winter. Wel de versie van een paar jaar geleden, want toen heb ik eens een voorraadje gekocht. Michelin Pro4 Endurance heb ik er nu omliggen, dat bevalt ook prima. Kortom: iedereen adviseer iets anders ![]() Je moet effe zoeken naar een bandentest in het blad Fiets, of het duitse Tour. [ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 15:28:25 ] | |
keesfietst | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:34 |
Ik heb de 900 lumen versie van die lamp van kano, werkt perfect inderdaad. Op een volle accu 3u op de lichte stand. @Patroon Heb een setje 4-Seasons om m'n winterwielen (kan ik nu zeggen ![]() @dop: op m'n atb ga ik geen duurtraining van 4/6 uur doen. Zeker niet als het gewoon droog weer is en je op de racer naar buiten kan. [ Bericht 17% gewijzigd door keesfietst op 09-10-2013 15:44:18 ] | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:45 |
Ik vind 30 nogal wat. Conti GP kost 19,95 en Durano 17,95 bij bikeparts. Ik moet daar nog meer bestellen dus ga daar uit kiezen. Lees over alle 3 opties (gp, durano ,4 seasons) alleen maar goede berichten. Dus verschillen zullen minimaal zijn. | |
keesfietst | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:52 |
Grootste verschil is duurzaamheid en lekbestendigheid. Is mij dat tientje per band wel waard, met een beetje mazzel rij ik 2 seizoenen op die 4-Seasons. | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:56 |
Oke, ach die gp en durano wordt ook niet mee lek gereden lees ik in de reviews. Bedankt voor je tip! | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:56 |
Belangrijker nog, ik rij op durano's. Goed te zien dat Patroon mij volgt ![]() | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 16:17 |
Gewoon in de zomer op durano is natuurlijk volledig pannekoek ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 16:35 |
Bedankt voor de tip. ![]() | |
dop | woensdag 9 oktober 2013 @ 17:11 |
met echt mooi weer wil ik zeker ook op de racefiets maar, maar dan heb ik geen speciaale winter bandjes nodig. ik ben niet van de duur trainingen in slecht weer, dan houd ik het toch echt sneller voor gezien, overigens zijn er genoeg atb banden om goede weg trainingen mee te doen ook langer werk Geax Street Runner kost geen kloot en prima weg bandje voor de mtb maken meer varianten met meer profiel als je dat wil , voor de atb is er meer te koop voor een leuk prijsje als voor de racer [ Bericht 2% gewijzigd door dop op 09-10-2013 17:20:31 ] | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 17:49 |
Toch lekker droog gehouden vandaag. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 17:58 |
Idd. Hier ook nog lekker gefietst ![]() | |
SuperWeber | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:17 |
Niet weten dat eckte bazen op Fortezza's of nog beter op Vittoria Evo Open Corsa's rijden... ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:22 |
Ik ben dan ook geen baas. | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:23 |
Nog ff een banden vraag. Mijn vriendin moet ook nieuwe banden. Nu maakt haar wat extra rolweerstand niet zoveel uit, voor haar is belangrijker dat ze niet lek rijdt. Ze vliegt nooit met 40 door een bocht, eerder met 25, dus de band hoeft niet super soepel te zijn. Zijn die Conti GP's ook geschikt voor in de zomer? | |
SuperWeber | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:25 |
Mijn buurman rijdt ook altijd op GP's en ik hoor hem daar geen klachten over hebben. hij rijdt een tijdrit met GP's met gemiddeld 38, dus dat is zeker harder dan 25 door een 90 graden bocht... | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:29 |
Bedankt, dan bestel ik voor haar ook zo'n setje. | |
buzz1291 | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:31 |
Lijkt me wat ongemakkelijk als je 'm iets te vast draait, en die cranks niet meer recht tegenover elkaar staan. Of nie soms? ![]() | |
kanovinnie | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:44 |
Ja, dat dacht ik ook al. | |
buzz1291 | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:45 |
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik koop een setje Fortezza winterbanden voor vier tientjes als ze in de aanbieding zijn. En vanaf dat de zon weer schijnt, uiteraard die Vittoria's er weer onder, want ze rollen zo lekker. Al gaf die grafiek nou niet aan dat ze beter rollen dan Conti 4000s. | |
nodisch18 | woensdag 9 oktober 2013 @ 18:56 |
Strava is vernieuwd ![]() ![]() Ziet wel goed uit imo ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 19:01 |
Alleen voor premiums op dit moment. ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 19:02 |
Haha. Van degene wie ik een aantal KOM's heb afgenomen vorige en deze week, die heeft mij kuddo's gegeven net. ![]() | |
SuperWeber | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:23 |
Ik vind die 4000s nogal snel 'vierkant'... Daarom rijd ik tegenwoordig met Fortezza's. Op mijn winterwielen heb ik Michelin Lithion 2, veel grip op nat wegdek voor een betaalbare prijs... | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:34 |
Ik rijd met schwalbe lugano draad, want die zijn maar een tientje. | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:35 |
De Fortezza's bevallen mij ook een stuk beter dan de 4000s | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:35 |
Ik weet 't niet Buzz, ik zal het eens navragen bij de Campy specialist alhier. | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:37 |
Campa zal er wel over nagedacht hebben, zal het nie? | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:38 |
Ik denk 't wel, ik zal zelf wel me vergist hebben. ![]() | |
Gripper | woensdag 9 oktober 2013 @ 20:50 |
Ik zou me kunnen voorstellen dat er in de laatste gang(en) schroefdraad een soort aanslag zit, en ook zoiets op de as, zodat de losse crank altijd goed uitkomt ten opzichte van de andere crank. Maar een systeem met zoveel mogelijk spie-verbindingen is volgens mij altijd stijver en beter spelingsvrij te houden. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:15 |
Om nog even over wielen te praten: Zouden jullie kiezen voor Aero wielen van 1575 gram, of non-aero van 1390 gram? | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:16 |
Het is maar net wat je er mee wil doen he ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:19 |
Hetzelfde wat ik de afgelopen 3700km gedaan heb. ![]() Mijn huidige wielen zitten rond de 2000 gram, dus ik ga er altijd op vooruit qua gewicht. Voornamelijk dus korte klimmen van max 2km. De meeste klimmen zitten onder de kilometer zelfs, ondanks dat het er wat meer per ritje zijn. En mijn ritjes naar het werk zit qua klimwerk eigenlijk niks spannends in. Persoonlijk neig ik gewoon naar de Aero's omdat ik voornamelijk toch steviger door rijd. Maar ik wil gewoon jullie mening eens horen daarover. ![]() | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:26 |
Ik denk dat je op het vlakke met niet teveel wind beter voor de aero's kunt gaan. Wil je de bergen in dan kan je beter zo licht mogelijke wielen nemen...Aero's staan en klinken vaak ook mooier, dat geeft ook moraal ![]() | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:26 |
die aero natuurlijk omdat die gwn keiharde prono zijn fuck jou veel ofdat handig is op een korte klim | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:28 |
De echte bergen zal ik niet heel vaak gaan doen uiteraard. Ik wil eigenlijk het beste voor wat ik hier in Limburg er mee doe. En daar zitten geen echte bergen bij. De Aero's zijn mooier inderdaad. ![]() Maar ik wilde even niet naar uiterlijk en kosten kijken, puur naar wat voor mij het beste zou zijn. | |
kaasplankje | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:31 |
volg gewoon je hart vriend dubbel D en stockings | |
Gripper | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:32 |
Ben je zelf licht (genoeg) en wil je lichte wieletjes om de bergen in te gaan? Of hou je van hardrijden en maak je daarmee die paar gram verschil wel goed? Dan natuurlijk aero's! | |
RealBizkit666 | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:34 |
Ik weeg 70 kilo. En wil sowieso lichtere wielen dan ik nu heb. Zoals ik al zei zal ik niet de echte bergen in gaan, maar met name de korte explosieve klimmen in Limburg. ![]() | |
Patroon | woensdag 9 oktober 2013 @ 21:35 |
Door hard te rijden bergop het verschil in aero's goed maken is natuurlijk jezelf voor de gek houden ![]() | |
Tommeke | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:15 |
Prima bandjes idd! | |
Blik | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:40 |
Michael Boogerd nu ook te volgen op Strava | |
No-P | donderdag 10 oktober 2013 @ 00:55 |
Garmin saferide. 10 uur lichte stand (prima licht waarbij ik afdaal tot zelfs 45 km/h. Zware stand 1.5 uur, daarmee kun je ook prima duur mtb bospaden in het pikdonker. Wat duurder maar prima spul. | |
Yankee | donderdag 10 oktober 2013 @ 07:55 |
Aero ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 07:56 |
Lekke band | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 07:57 |
0 activities, 242 followers ![]() | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:16 |
lang leve twitter ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:28 |
Ik volg alleen Laurens ten Dam, omdat die in Zuid-Limburg woont. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:39 |
Non aero natuurlijk. Hoge velgen zijn voor paupers. | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:48 |
lage velgen zijn voor mensen die geen hoge velgen kunnen betalen! ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:50 |
Beter goede lage velgen, dan slechte hoge velgen! | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:50 |
het aantal wielen dat je nodig hebt, is T+1 (waarbij T staat voor het aantal wielen dat je op dit moment bezit) ![]() Nee gekheid.. Gewoon gaan voor de aero. Mooier, in limburg ga je het verschil vast niet merken. Lage velgen kun je altijd later nog een keer bijnemen voor de bergen of voor als je de ronde van vlaanderen of Roubaix gaat rijden ofzo.. | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 08:52 |
Als ik dat plaatje zo bekijk schroef je hem niet op de as, dat gele met dat schroefdraad is gewoon een bus waar de crank op vast zit en die bus gaat op de as en vervolgens zet je hem vast met die blauwe ring. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:12 |
En aan de andere kant? | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:13 |
Hmmm, T+2, of je moet het over wielsets hebben. | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 09:50 |
scherp.. zo op de vroege ochtend ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:00 |
Niets zo verfrissend als een bandje wisselen in de vroege morgen ![]() | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:03 |
Die zit al vast op de as. Die tandjes wat je ziet is gewoon een verbinding tussen het carbon en het materiaal van de as. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:06 |
Ah, zo. Lijkt me wel dat de constructie zoals nu, met alle spiebanen of hoe dat ook heet, veel steviger is. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:06 |
En dan tot 3 keer toe je post aanpassen, ik zie 't wel! Dat dat de verbinding is, is wel logisch. Van carbon is het lastig om schroefdraad te draaien. | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:15 |
Nu gebruiken ze in de ultra torque cranks een Hirth koppeling, als je in dat nieuws bericht kijkt zie je dat de linker crank wel weer met van die spiebanen (?) vast zit op de as.![]() Verder als ik zo naar het doorsnede plaatje kijk zie ik nou niet of ze een self-extracting systeem ( ![]() ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:21 |
Ik zie geen spiebanen in dat plaatje hoor? Dat op dat groene is iig geen spiebaan, en ook de crank niet meer. | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:34 |
Je ziet toch van die tandjes? Geen idee hoe je zo'n verbinding noemt, geen werktuigbouwkundige.. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:37 |
Dat komt door het schaduw/licht systeem wat je in 3D softwarepakketten hebt. Denk ik. | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:49 |
Dus jij denkt dat op die foto die ik hierboven gepost heb die tandjes komen door het tekenpakket? (ik ga er even vanuit dat het ook echt een foto is) Edit: zie foto's hier: http://www.bikerumor.com/(...)ual-weights-details/ | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:51 |
Oh, daar. Dat is een foto, ik dacht dat het nog over dat plaatje van kaas ging. Sorry. | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:52 |
Dat idee had ik al ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:56 |
Die verbinding is gewoon een spieverbinding, maar dan met meerdere spietjes en zitten de spietjes ook nog een geïntegreerd in de crank. | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:11 |
Zal ik een cheapass oude mtb of racefiets kopen voor de winter? Of voor drie maanden een abbootje sportschool nemen? Of toch een rittenkaart voor de schaatsbaan.... Help muzas de winter door met +/- 100 euro ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:14 |
MTB. En de koekje's 115 niet te vergeten. Of de Koekje's 130 met nog meer hoogtemeters. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:18 |
Ben je echt van plan om door de vorst te gaan fietsen? Dan een MTB. En anders kan je prima rijden tot er gestrooid wordt. Neem je een paar weken rust en ga je schaatsen/sportschool en je kan weer fietsen. ![]() | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:32 |
sportschool en schaatsen... en de fiets pakken zolang er niet gestrooit is. En pekel voorkom je toch niet helemaal. Gewoon thuis goed weer afspoelen en meteen schoonmaken.. Dan is het niets anders dan regen/zand.. | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:33 |
ppfff.. de limbomeet wordt een zware!! | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:49 |
Hier neig ik wel sterk naar. Heb schaatsen altijd érg leuk gevonden... sportschool not so much... Ben liever buiten. Maar 'iets anders dan fietsen' is misschien wel even leuk. | |
Blik | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:53 |
Hoe kun je schaatsen oppakken voor onder de 100 euro, als je alle spullen ervoor moet kopen incl. toegang schaatsbaan? | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:55 |
Misschien heeft ie alles? En wat heb je nou nodig voor schaatsen? Schaatsen, handschoenen en wat kleding. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:56 |
Wel een redelijk dure sport zonder natuurijs ja. Ga voetballen ![]() | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:56 |
Ik heb alles. Behalve een abbo ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:56 |
Abonnement op vechtsebanen kost geloof ik 265 per seizoen. Dat loopt van september tot maart. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:56 |
Tering ![]() | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:09 |
25-rittenkaart voor avonduren is hier 87,50.. 10-rittenkaart 50, Jaarabbo 185. | |
Blik | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:09 |
Schaatsen zijn natuurlijk niet goedkoop, en dan nog entree voor de hal (mits er geen natuurijs is). Alleen met de schaatsen ben je er al snel overheen, maar gelukkig... Hij heeft alles ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:11 |
Je hebt hier nog een toerabonnement voor 130. Dan mag je alleen op donderdag en vrijdag. Maar op donderdag moet ik voetballen en vrijdag drink ik bier. Koop meestal maar een los kaartje dus. | |
Blik | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:12 |
Maar dan kun je wel iedere dag op ieder uur van de dag schaatsen. Je hebt ook een tour-abo, en dan kun je op bepaalde tijden schaatsen voor 125 euro. 22-rittenkaart is 148 euro | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:13 |
http://www.rapha.cc/ah-joo | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:17 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:17 |
Anyways, voor mij geen probleem dit jaar. Ik zit van eind december tot half februari lekker in de zon | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:28 |
maand niet fietsen of maand gaan seks ?! | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:47 |
Oh, ik lever graag een maandje seks in. Ik neem aan dat rukken wel mag? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:50 |
![]() Lever je vrouw in en zoek een nieuwe dan. Hier gaat iets helemaal mis. | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:53 |
Jij bent een voetballer die af en toe op de fiets stapt, dus ik hoef toch zeker geen advies van jou aan te nemen ![]() Misschien heb ik wel een onverzadigbare vrouw thuis, en komt die maand onthouding voor mij als een welkome rustpauze... | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:53 |
Ik sta gewoon 2 uur eerder op. 1 uurtje fietsen, even snel douchen en dan nog 45 minuten knuffelen. ![]() | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:55 |
45 min knuffelen ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 12:56 |
![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:01 |
In dat stuk hebben ze het over 1 uur knuffelen/fietsen, het is niet dat ik het ter plekke verzin hoor. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:03 |
Ik zag het ja, maar daar kon ik niet ![]() onder zetten. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:07 |
Het gaat over seks en Knut is er weer... Toeval? | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:13 |
Ja en tot overmaat van ramp ben ik wellicht ook van de partij. | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:15 |
Ik ook! | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:16 |
Is er al een datum dan? | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:17 |
Precies. Gewoon terwijl ze nog slaapt op dr buik rollen, 5 minuutjes max rammen, en dan met je nog halfstijve lul je fietskleren aantrekken zodat de broek goed bol staat en alle dames (en homo's) je bewonderend nakijken. ![]() | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:17 |
Nee maar ga maar vast trainen. En koop een mooie voornaaf, dan heb je goed uitzicht. | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:22 |
Haha | |
Blik | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:24 |
Ik verwacht ieder moment een reactie van Captain_Fabulous | |
nodisch18 | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:25 |
Fietsen in Limburg! ![]() | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:29 |
Ik zal fris aan de start staan... | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:30 |
Ik was er al tijdens de schaatspraat hoor ![]() | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:34 |
Ik wil wel graag dat iedereen vooraf even zegt dat hij gaat demarreren, vooral kaas, die heeft er een handje van dat niet te doen... | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:36 |
Ik was aan halverwege mei aan het denken. ![]() | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:40 |
Zodra ik er na de 1e 600 meter afgewapperd ben en iedereen al 10k voor me uitfietst kan ik heerlijk rustig om me heen kijken ![]() | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:41 |
Kunnen we ons ook bij de klimclassic aansluiten zodat het geen spoorzoeken wordt? | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:43 |
Ik ben denk ook wel aanwezig, halverwege mei vind ik wel wat aan de late kant, of er moet weer een primavera meet komen? Klimclassic is 29 mei patroon. | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:44 |
Ik zeg doen! En ik wil ook best wel weer een primavera organiseren. Afgelopen jaar hebben we best wat meets gehad, en vond de primavera 2012 een gezellige duurtraining zonder al te hoge hartslagen. Perfect, zo vroeg in het seizoen. ![]() | |
muzas | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:47 |
Nou ik lag te huilen in het wiel van marco terwijl hij in D1 reed ![]() Daarom klinkt halverwege mei wel goed. Kan ik nog flink trainen, anders ben ik alleen maar tot last. | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:47 |
Er zijn genoeg mensen met navigatie toestellen op de fiets dacht ik. En er zit maar 1 flaw in de route die op Strava staat. Dat krijg ik helaas niet correct... Maar die zit in een klim waar iedereen er wel bij moeten kunnen blijven. Dus op zich is de GPX wel vandaar te downloaden. We zullen alleen moeten bekijken of we 112,5km met 1992hm maken, of de route met 127,6km en 2244hm (5 extra klimmen). ![]() Verder zijn er ook een paar punten waar mensen kunnen afkorten en een paar klimmen kunnen vermijden. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:47 |
Ach, fietsen wij wel achteraan. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:48 |
Kijk! | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:09 |
ik bied mij bij deze aan, als Chauffeur van de Bus ![]() ![]() Tegen de tijd dat de bus arriveert verwachten wij wel dat de snelle mannen alvast de bbq warm hebben en het eerste vlees erop ligt ![]() | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:10 |
Klimclassic is ook in mei. Mooi om te combineren. Is ook een cyclo. Erg mooi vorig jaar. | |
kanovinnie | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:14 |
Ik pak gewoon de zadelpen van kaas vast en laat me naar boven slepen | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:30 |
29 Mei is de Klimclassic. Dat is op een donderdag. Ik stel voor om dan zaterdag 17 of zondag 18 mei de limbomeetronde te doen. Dat is dan 1 maand na de AGR, en 1,5 week voor de klimclassic, of komt een week eerder dan beter uit? | |
Yankee | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:31 |
Lijkt me leuk, zal kijken of ik kan | |
Blik | donderdag 10 oktober 2013 @ 14:33 |
MIjn agenda zit al helemaal vol in mei 2014 ![]() | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 15:20 |
Klimclassic op een donderdag? Wat een rare dag voor zoiets... | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 15:23 |
Hemelvaartsdag. | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 15:31 |
Zal je geheugen even opfrissen pôppe, je was er zelf bij op die mooie donderdag in mei ![]() http://app.strava.com/activities/53260085 | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 15:44 |
Is die klimclassic snel vol normaal? Anders is dat een leuk alternatief voor de AGR. | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 16:15 |
Klimclassic is niet snel vol, maar wordt wel elk jaar meer populair. | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 16:48 |
Volgens mij kon je tot nu toe nog alle jaren ter plekke inschrijven, dus hij was niet volgeboekt. Hij is leuker, kleinschaliger, beter bewegwijzerd dan de AGR, en je ziet meer serieuze fietsers dan al die dikbuiken die 1x in hun fietsseizoen iets stoers willen doen met hun fietskluppie. Het niveau is er gewoon wat hoger. Verder mooie rustige wegen in de Ardennen ipv altijd maar dat draaien en keren in Limburg. (Waarmee ik niet wil zeggen dat Limburg niet leuk is!) Misschien ook nog een leuk alternatief (voor mensen die zin en tijd hebben) we maken er een compleet fietsweekend in Limburg/Ardennen van!? Donderdag de Klimclassic rijden voor wie willen. t kost tenslotte wel geld, 30 ¤ ofzo. Vrijdag chillen (als je dat nodig hebt om zaterdag weer fris te zijn), en zaterdag fietsmeet + BBQ-en bij bizkit. Veel mensen hebben in dat weekend de vrijdag ook vrij, en dan zoeken we ergens een camping, zodat we donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag volop rondjes kunnen doen. Ik ben daar zelf iig wel voor in ![]() | |
MarcoD | donderdag 10 oktober 2013 @ 16:53 |
Klinkt ook als een goed idee Gripper!! Wordt wel een mooi trainingsweekend dan en maar 1 keer die kant op ipv twee keer heen en weer ![]() | |
Gripper | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:00 |
Uiteraard alleen als het de organisator ook uitkomt, ik wil je niet het gras voor de voeten wegmaaien bizkit! | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:13 |
Dat is inderdaad wel een erg tof plan zijn. En uiteraard kunnen de mensen die niet willen meedoen aan de klimclassic gewoon op die zaterdag lekker aansluiten. ![]() | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:34 |
Zoals we al overlegd hebben Gripper ben ik daar ook voor in. | |
ultra_ivo | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:51 |
De Klimclassic is een categorie 4 tocht met maximaal 5000 deelnemers. | |
KolonelBroodje | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:55 |
Top ik ga alvast vrij vragen dan binnenkort als de datum vast staat, wel ben ik van ergens in april tot 5 mei op mallorca. | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:33 |
Die klimclassic ben ik niet bij, de meet wellicht wel. Wij zijn altijd druk einde maand dus vandaar. | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:38 |
Kaas, jij hebt ervaring met spatborden toch? Welke zou jij adviseren? Zoiets heb jij toch? http://www.bike-component(...)tzblechset-Mk2-.html SKS maakt volgens mij ook wel degelijke spatborden: http://www.bike-component(...)moplastics-P35-.html | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:46 |
Die crudz roadracer mk2 passen op ieder raceframe, ongeacht de clearance tussen vooorvork en band en de zitbuis en de band achter. Ze zijn niet zo duurzaam als die SKS met stangetjes, maar die passen alleen op een frame met veel ruimte en als je geen nokjes hebt om de stangetjes vast te zetten moet je die zelf maken. Dat kan vrij simpel met een zadel waarmee je een eletriciteitsbuis van pvc aan de muur vastmaakt oid maar 't is een middag rommelen. Voor op een gewone racefiets vind ik de Crudz ideaal. Je moet alleen die plastic boutje vastlijmen op de fenders zelf, en die vd stangetjes regelmatig ff aandraaien anders trillen ze los. Ze zitten er met een uurtje op. En de Crudz zijn ook cool vind ik. | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:02 |
Je hebt van SKS ook nog de raceblades, maar die vinnik met 45.- Euro veel te duur voor wat plastic en stangetjes en ze zijn niet cool bovendien. | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:27 |
ik heb die Mk2 set. Makkelijk te monteren, en houd de boel goed schoon en droog. Ideaal setje! (zeker als je, zoals kaas al zegt, geen oogjes ed hebt) | |
ultra_ivo | donderdag 10 oktober 2013 @ 19:47 |
De Chromoplastics zijn de klassieker onder de spatborden. Om die goed op een raceframe te monteren heb je een dremel nodig. Je moet dan de bevestigingslip van het voorspatbord op maat afzagen zodat het spatbord vlak tegen de onderkant van de voorvork aanligt. Dan het gat van de bevestigingslip naar beneden verlengen. Zo kun je ze ook monteren met raceremhoeven. Dat kan zelfs met 28mm banden als je alle reserves eruit weet te peuteren. | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:09 |
Ja, je kan die lip ook omzetten zoals ik heb gedaan, tussen de remhoef en de vork zie je dattem omgebogen is. Dan hangt ze erop. ![]() | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:17 |
Let verder niet op dat kleine scheurtje. ![]() | |
KolonelBroodje | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:45 |
Die in de banden? | |
the_critic | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:22 |
wat is eigenlijk dat ding dat aan de achterkant van je voorvork zit? Die 2 zwarte blokjes, met rubberen "leiding" | |
Patroon | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:23 |
Slot | |
ultra_ivo | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:08 |
Die bevestigingslip kun je ook gewoon aan de bovenkant afzagen zodat ie pas is met de onderkant van je balhoofd. | |
Oksel | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:43 |
Waar moet ik wanneer zijn? ![]() * Oksel is altijd in voor weekendjes weg & fietsen. En bier drinken, blowen, en openbarende verhalen van Patroon aanhoren.. ![]() ![]() | |
Oksel | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:44 |
Man man man, ik ben druk. Heel huis aanpassen is geen kattepis zegmaar. | |
RealBizkit666 | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:55 |
Eind mei in Limburg. ![]() | |
Oksel | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:56 |
Alleen als ik in een tipi kan slapen. | |
forty-two | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:07 |
Top ideeën Gripper ![]() Een mooie gelegenheid om weer lekker ouderwets kaput te gaan ![]() Count me in. | |
forty-two | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:08 |
Beetje overal zonnepanelen op plakken zeker ![]() | |
forty-two | vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:11 |
Wie gaat er nu eigenlijk naar de bike motion a.s. weekend en heeft zin om samen de boel onveilig te maken? | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 06:56 |
Dan trilt ze los. | |
Patroon | vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:10 |
Ik ga waarschijnlijk met vriendin en Grip en zijn meisje zondag naar bikemotion. Dubbel date ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:15 |
Bah, gister lekkage toen ik thuiskwam. De afvoer van de vaatwasser had alles eruitgespuwt. Fietsweekend is wel een tof idee ![]() | |
the_critic | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:16 |
hoe meer mensen komen, hoe meer groepjes we kunnen maken, waarbij niveau beetje op elkaar afgestemt is ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:20 |
Snap ik, en ik vind het helemaal niet erg om alleen door de heuveltjes van limburg/Ardennen te dartelen. Alleen is het wel weer een lang/duur weekend van huis dus sowieso ff kijken of dat allemaal kan. | |
Patroon | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:34 |
Is pas in mei. Je kan nu al sparen. Je vriendin is blij als je eens een weekend weg bent. En critic zoekt mensen voor zijn bus ![]() | |
the_critic | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:44 |
Op het vlakke rijd die fries me er niet af... Bergop moet ik helaas iedereen steeds op me laten wachten. Beetje jammer ![]() ![]() En je hoeft uiteraard niet een heel weekend te komen (weet zelf ook niet of ik echt 4 dgn kom) maar iig de Meet wil ik graag rijden.. de rest zien we tzt wel ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:52 |
De bezemwagenbus? | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:52 |
Das trouwens niet waar, want tijdens de hel stond ik toch echt geparkeerderder dan jou na dat dijkje op dat klimmetje | |
Blik | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:00 |
Dan moet die vrouw van jou bevallen, kun je vergeten ![]() Ik schrijf de meet alvast in potlood op, als ik één keer in de week 80km rijd naar werk moet het met de conditie wel goed zitten ![]() | |
Oksel | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:54 |
Januari, dus valt mee. | |
Patroon | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:08 |
Je kan nnatuurlijk niet blijven teren op die koersjes van 10 jaar terug. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 11-10-2013 12:25:41 ] | |
forty-two | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33 |
En dan zeker je fietssleuteltjes in een pot... Bwegh iets te klef ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:37 |
Tjonge, ik vond de vorige tekst leuker ![]() | |
Patroon | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:46 |
haha Forty, als jij ook een meisje inbrengt mag je meedoen ![]() @Kano: was een beetje bluf ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:52 |
Ja, daarom. Maar ik heb het gelezen dus ik zal het op de volgende meet in de oren van critic fluisteren zodat hij van pure woede zijn oerkrachten ontketend en iedereen er uit fietst. ![]() | |
Patroon | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:52 |
Haha daarom verwijderd, wil de concurrentie niet op scherp zetten ![]() ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53 |
![]() | |
forty-two | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:59 |
Ik zit net 2 weken zonder... ![]() Er heeft zich nog geen andere aangediend... | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:05 |
Dat is niet fraai. Nu wel tijd om te fietsen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:08 |
Ach joh, via fok heb je zo een nieuwe gehosselt. Kano helpt je wel op weg. | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:16 |
PRRRRRRRR | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:16 |
FFFFFF | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:16 |
TTTTTT | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:16 |
*poit* | |
kanovinnie | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:16 |
Hoho, ik kan niet hosselen, ik ben gehosseld. |