Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 16:47 | |
![]() ![]() Lap data Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight Distance from grid to turn one - 545m Car performance Full throttle - 70% Longest flat-out section - 994m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 2.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.112s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() BBC heeft weer live-uitzendingen dit weekend ![]() FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55 Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00 Quali HH | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20 Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00 Race HH | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00 RTL (DE) Zaterdag 06:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying 12:35 Formel 1: Qualifying HH Zondag 06:45 Formel 1: Countdown 08:00 Formel 1: Das Rennen 09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights 12:35 Formel 1: Das Rennen HH Sport 1 FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55 Quali zaterdag 12 oktober, 07:00 Quali HH zaterdag 12 oktober, 17:00 Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00 Race zondag 13 oktober, 07:30 Race Hoogtepunten zondag 13 oktober, 13:00 Streams FP3 Zaterdag 04.00 Quali Zaterdag 07.00 Race Zondag 08.00 Sfeerimpressie 2012 Onboard met Fernando Alonso ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! Copy/pasta code ![]()
[ Bericht 30% gewijzigd door Ambrosius op 12-10-2013 10:07:34 ] | ||
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 16:48 | |
Dat is er altijd al geweest en is er nu nog steeds. | ||
Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 16:49 | |
Hier heb ik juist helemaal niets mee. Het moet om het racen draaien, en die domme drama moet achterwege blijven. In de MotoGP had je dit niet al te lang geleden ook nog met Gibernau, Biaggi vs Rossi. En veel fans vonden Rossi helemaal geweldig. Zelfs het meest flauwe vond men briljant. Ging nergens over en Rossi gedroeg zich op een gegeven moment ook gewoon als een kind naar het kritiekloze publiek en zijn medecoureurs. Dat is er zeker niet altijd geweest. Denk aan een jaar of 8-10 terug. De keren dat mensen naast elkaar reden waren uniek. EHet was lange tijd gewoon een optocht. Wat dit betreft is het nu wat beter. Maar je ziet ook dat het binnen alle beperkingen gebeurt. Hoe goed zou rijder X zijn als het gewoon om het racen ging? Alle mechanische en zelfs aerodynamische beperkingen van nu halen een hoop van het benodigde 'hart' (lef) weg dat nodig is om een direct gevecht te winnen. | ||
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 16:50 | |
Zo vaak won Senna niet in slaapverwekkende races (in mijn herinnering). Juist doordat hij of in minder materiaal reed, of tegenstand van formaat had (zoals Prost en Mansell). Ik denk dat Schumacher vaker slaapverwekkende races had dan Senna, omdat hij weer met overmacht won. In veel mindere mate dan toen. Je kan Vettel en Alonso niet vergelijken met de rivaliteit tussen Senna en Prost. Daarnaast waren het toen waren het nog echte karakters met een uitgesproken mening, die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet in de F1. Het zijn bijna allemaal schoothondjes die aan de leiband van het team lopen. | ||
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 16:54 | |
daarom zeg ik dat het moeilijk is, DRS ben ik ook niet zo voor maar een snellere auto die 30 rondjes achter een langzamere auto hangt omdat hij er niet voorbij kan is ook niet alles, Kers vind ik nou niet echt een probleem, al heb ik liever gewoon dat ze die power erbij altijd hebben. Banden, er zouden meer opties moeten zijn, sasquatsch opperde dat hier al een keer en daar ben ik het mee eens, meer keuze, dus ook meer mogelijke strategieën. Verder is het juist de surplus aan aero dat het racen minder interessant maakt gewoon omdat je niet dicht achter iemand aan kan rijden. | ||
Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 16:57 | |
Afgezien van dat ik dus niet zoveel met die persoonlijke drama heb, moet je die karakters natuurlijk ook wel hebben. En verder moet er ook een reden zijn om dit te tonen. Verder is het belangrijk om het team goed te verkopen, juist doordat er zoveel grote partijen aan verbonden zijn en zo verweven zijn in de reguliere maatschappij. Denk je dat Santander blij is wanneer Alonso zich misdraagt? Of dat Mallya of Dietrich Mateschitz het van zijn bestuur niet te horen krijgt dat hij de boel meer in het gareel moet trekken wanneer zijn coureurs zich misdragen? Banden als gewoon een extra onderdeel die je kan afnemen bij de partij die je wil, lijkt me inderdaad perfect. Ik zou niet weten waarom er perse één leverancier moet zijn die ook nog eens een heel eigen partij moet vormen. Laat de teams dit gewoon zelf regelen. Waarom is het eigenlijk momenteel op deze manier geregeld? Dus dat een bandenmerk als een grote partij (of meerdere) aanwezig is (waren) die alle teams bedienden? Omdat het voor die bandenfabrikant(-en) goedkoper was? | ||
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 17:02 | |
Dat snap ik wel, maar maakt het (imho) wel minder leuk. Kosten. Bij meerdere bandenleveranciers willen ze elkaar verslaan en dus stoppen ze steeds meer geld in de ontwikkeling van de banden om te zorgen dat ze beter zijn dan de ander. Dat wordt weer verhaald op de teams (lijkt me). Bij een leverancier heb je dat niet, want die ontwikkeld banden en daar moet je het mee doen. Maar dan zouden ze wel de verschillende compound vrij kunnen geven zodat de teams zelf kunnen beslissen waarmee ze dan racen. | ||
Weltschmerz | maandag 7 oktober 2013 @ 17:09 | |
Het was vaak extreem saai. Enerzijds omdat er een enorme McLaren dominantie was, en dan deed Prost niet eens meer moeite, want die werd toch wel tweede en Senna voor pole verslaan zat er doorgaans niet in. Anderzijds omdat het toen nauwelijks ingehaald werd, het was veel meer een spel van de afstand afleggen. Net zoiets als Le Mans, maar dan in 2 uur. Je had ook zo'n plattegrondje in beeld, met bewegende bolletjes die de auto's voorstelden, en spanning was dan als het ene bolletje naar het andere toekroop met nog 5 bochten ertussen. Ik meen in 89 had je in Japan een legendarische race, want 4 auto's reden bijna de hele race aan een touwtje. Zonder dat er ingehaald werd, en het ging om plek 2... Zo'n race als die van gisteren zou een absolute sensatie geweest zijn waar men het jaren later nog over had. Wat het nog enigzins te pruimen maakte was dat Senna zijn gelijke kende in Prost. Hij had net als Prost wel wat extra's, maar niet genoeg om een team te verheffen tot kampioenskandidaat. Schumachers excellentie heeft wel eens een seizoen heel saai gemaakt, maar heeft er ook voor gezorgd dat seizoenen heel leuk werden die anders volledig door Williams of McLaren gedomineerd zouden zijn. | ||
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 17:19 | |
Ik heb die races gezien en ervaar het niet zo. En wat je over Schumacher zegt kun je ook over Senna zeggen (bijvoorbeeld toen die nog in de Lotus reed). Geen kampioensauto maar tot aan bijna het eind meedoen om het kampioenschap. En in ieder geval races winnen. En legendarisch was de race in Spanje in 1981 om plek 1. 5 coureurs die rondenlang binnen een seconde van elkaar reden zonder in te halen en zo ook over de finish kwamen. Dat zou met DRS inderdaad anders afgelopen zijn, maar ik weet niet of dat leuker zou zijn. Racen is leuk ook al wordt er niet ingehaald, als er maar om een plek gevochten wordt. Of zoals race verslaggever Mark Hughes ooit zei:
[ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 07-10-2013 17:25:52 ] | ||
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 17:55 | |
Ik keek de races in de jaren '80 gewoon op Nederland 1 hoor, toen werden ze vaak live uitgezonden. En vanaf de jaren '90 werden ze live uitgezonden op RTL, SBS en nu Sport1, dus de afgelopen 20 jaar hebben we onafgebroken kunnen genieten van Formule 1. Dus dat is imho geen reden dat Nederlanders moeilijk sponsoren kunnen vinden. | ||
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 18:00 | |
Was het bijna vergeten ja, maar gisteren zag je toch dat dit echt niet meer op gaat. Ja, je verliest 10 of 20% downforce, maar omdat ze tegenwoordig zoveel downforce hebben tov power, kan je WEL dicht achter je voorganger blijven. Gisteren zag je dat echt meerdere malen, in sector 2 met de doordraaiers van 200 plus kmh waar men gewoon als aan een touwtje achter elkaar reed, nog geen 2 meter ertussen. | ||
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 18:01 | |
Eens. Zie ook dit bijvoorbeeld: ![]() | ||
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 18:06 | |
Ik moet zeggen dat ik wel op zich een voorstander ben van DRS. In ieder geval het idee. Het grote probleem met de auto's in de jaren 00 was het feit dat je niet dicht achter iemand kon rijden door de dirty air. DRS lost dat probleem op zonder dat er verder gecompromitteerd hoeft te worden. Maar het kwam een flink aantal jaren te laat helaas ![]() | ||
Nattekat | maandag 7 oktober 2013 @ 18:26 | |
Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten ![]() Over dat DRS, als Hamilton er gemakkelijk voorbij was gekomen (dus als de Sauber niet zo sterk wad) en Perez en Massa gemakkelijk langs Maldenado waren gekomen was het lang niet zo leuk geweest. Op een lastig circuit als Korea voegt het iets toe. Als het maar niet kinderspel wordt om in te halen KAN DRS een goede toevoeging zijn. | ||
Peterselieman | maandag 7 oktober 2013 @ 18:28 | |
Daarom is deze actie van Alonso in Spa ook zo briljant: | ||
Kenju | maandag 7 oktober 2013 @ 19:23 | |
Ok. In de jaen '80 keek ik het niet. I stand corrected. | ||
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 20:01 | |
Ik betwijfel dat een beetje | ||
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 21:34 | |
Kijk gewoon de race van gisteren terug :-) | ||
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 22:16 | |
Dat was geniaal, helemaal omdat het 2jaar hetzelfde was. Het ene jaar won Alonso en de andere keer Schumi. En dan besluiten ze om Imola van de kalender te halen ![]() Maareuh, treur dus niet, want ook in 2011 (het jaar met de beste races naar mijn mening) kwam dit nog voor. Met in Barcelona een Hamilton die jaagde op Vettel. En, andermaal, fuckt ook hier de F1 je door geen beelden toe te laten op youtube van dit gevecht. Zoals eerder vandaag vermeld weet de F1 niet hoe ze de sport zelf kan verkopen ![]() | ||
Weltschmerz | maandag 7 oktober 2013 @ 23:12 | |
Ik vond hem toen ook boeiend, maar de feiten zijn niet anders. Het was toen een ander spelletje. Ja, alleen wat minder, hij dat één vol seizoen gedaan, en toen een team opgezocht met een superieure auto. Schumacher heeft het meerdere seizoenen bij Benetton gedaan, en daarna aan zijn project bij Ferrari begonnen. Zonder dat waren in ieder geval dodelijk saaie jaren geworden denk ik, want verder was er niet veel strijd om de titel. Dat ben ik op zich wel met je eens, ik moet dan ook niet zoveel van DRS hebben. Maar daarnaast is het ook gewoon een kwestie van inflatie, een inhaalactie is niet meer zoiets groots en indrukwekkends omdat er best veel van zijjn. Maar toen waren er wel extreem weinig, en was het een ander soort kijkspel, vond ik toen ook leuk, maar het is wel flink verbeterd. Wel had je toen de spanning óf een coureur de finish ging halen, zelfs nog een beetje of die het einde van de dag wel zou halen. | ||
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 23:37 | |
Ff mn archief opgepoetst, heb nog een filmpje van die race. Commentaar van Mol, mag Mol terug aub dankjewel ![]() | ||
Fir3fly | maandag 7 oktober 2013 @ 23:49 | |
Die actie van Schumacher op Button ![]() | ||
Geralt | maandag 7 oktober 2013 @ 23:58 | |
Een hele hoop mensen hebben Mol veel te vroeg afgeschreven. Omdat hij af en toe een foutje maakte of iets niet direct zag omdat hij ff op een andere monitor of tussen zn papieren aan het kijken was om iets op te zoeken en hij zat er maar alleen de laatste jaren. Ik wist op voorhand dat ik hem ging missen en door het keer op keer gefaal van Sport1 mis ik hem elke GP steeds meer. Ik hoop van harte dat hij ooit terug komt ![]() | ||
Tarado | dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:23 | |
Dat geloof ik wel maar zijn slechts momenten ![]() | ||
Earl_J_Hickey | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:55 | |
Het jaar erop was het precies andersom ![]() | ||
Geralt | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:06 | |
Dat dat niet meer is neemt toch wel een beetje van de charme van de sport weg vind ik persoonlijk. Niet dat ik elk weekend dooie wil zien, helemaal niet zelfs, maar echt gevaarlijk is F1 al lang niet meer te noemen ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:28 | |
Het grootste nadeel van volgend jaar is misschien ook wel een voordeel. Volgend jaar lijkt de F1 nog meer op een cup-kampioenschap door al die extra regels betreft de uitlaat enzo. F1 wagens worden er in ieder geval niet mooier op en met die V6en is het ook nog maar afwachten of we ooit nog kunnen gaan genieten van een F1 achtig geluid na 1 Januari 2014. Wat dat betreft zou ik de tijd wel terug willen draaien naar het moment (ik geloof eind 2009 of 2010) toen er een 'dreiging' was dat de F1 teams een eigen klasse op zouden starten. Hadden we toen niet een schoner kampioenschap kunnen hebben? Minder poen en politiek en meer racen en meer show? Grootste voordeel nu met die V6en is dat we denk ik *speculaas* wat meer ploffende motoren gaan zien volgend jaar. Daar hoop ik tenminste wel op. Races waarbij er maar 10 man over de finish komen, daar heb ik wel weer zin in ![]() | ||
Montov | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:41 | |
Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen? | ||
Geralt | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:46 | |
Jamaar zeker in het begin moet die betrouwbaarheid nog maar blijken he. Tuurlijk zullen ze allemaal hun huiswerk wel doen, maar links of rechts zal er wel een keer eentje ploffen denk ik. Overigens voor de betrouwbaarheid hoeven ze het niet te doen. Zoveel motoren ploffen er al lang niet meer. | ||
Meike26 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:50 | |
Nouja, ze moeten het wel voor de betrouwbaarheid doen, want motor moet 5 races meegaan als ik het goed heb. Met 22 races kan dat nog leuk worden aan het eind van het seizoen ? ![]() | ||
Weltschmerz | dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:19 | |
Dat lijkt me dan niet handig, want in principe is een kleine turbomotor bij voorbaat al minder betrouwbaar dan grote atmosferische, gewoon omdat die harder moet werken. De betrouwbaarheid, dus het aantal races dat die mee moet gaan, hebben ze vanuit kostenreductie gedaan. Maar de overschakeling op kleine turbomotoren lijkt mij gekozen vanwege de relevantie van de techniek. Het gaat veel spinoff opleveren voor autofabrikanten. | ||
OngeschiktX | dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:57 | |
Als het om relevantie gaat voor de autotechniek, snap ik niet waarom bijvoorbeeld KERS zo gelimiteerd is. Sta dan het terugwinnen van remenergie toe en kijk waar de teams mee komen. Dan wordt er echt weer het maximale uit een systeem gehaald en levert het wellicht bruikbare techniek op. | ||
Marks | woensdag 9 oktober 2013 @ 09:58 | |
Ik vind het wel jammer dat alle auto's dezelfde moter moeten hebben. Laat het vrij, zoals begin jaren 90 met v8,v10 & v12 door elkaar :-) Nu dan misschien v6 turbo, v8 of v10. | ||
Weltschmerz | woensdag 9 oktober 2013 @ 10:24 | |
Dat vind ik ook jammer en ik vind ook dat de FIA teveel een model auto voorschrijft en te weinig harde grenzen stelt waar binnen er veel ontwerpvrijheid is. Maar het is natuurlijk wel zo dat auto en motor veel meer geintegreerd zijn dan 20 jaar geleden. Dus als je bijvoorbeeld een aerodynamisch voordeel zou hebben met IL6 ipv een V6, dan kan het maar zo zijn dat je heel dominant bent, en dat de anderen je niet met updates bij kunnen halen, en dan ook weer een andere motor moeten nemen. Dan kun je dus zomaar 2 hele saaie seizoenen hebben. | ||
Breaker.Faker | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:00 | |
Ik heb een kijktip voor de formule1 fans. Op zondag 13 oktober is op rtl7 de Documentaire ‘Hunt Vs. Lauda: De Grootste Rivalen In De Formule 1′ te zien op rtl7 om 22:00. | ||
nils7 | woensdag 9 oktober 2013 @ 13:21 | |
Gesponsord door Rush? | ||
AldoTheApache | woensdag 9 oktober 2013 @ 13:31 | |
Dit inderdaad ![]() Vroeger was dat altijd zo heerlijk ![]() ![]() | ||
Geralt | woensdag 9 oktober 2013 @ 13:40 | |
Dat heeft Kimi _op zijn allerallerminst(!!!)_ 1 wereldtitel gekost. Wat heb ik toen vaak vloekend en tierend achter die stomme televisiekast gezeten zeg ![]() ![]() | ||
AldoTheApache | woensdag 9 oktober 2013 @ 13:46 | |
Ik lachend en juichend ![]() trouwe Alonso fan hierzo ![]() | ||
Geralt | woensdag 9 oktober 2013 @ 13:52 | |
Nou dan juich nog maar een keer zou ik zeggen ![]() | ||
Marks | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:17 | |
Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi. Hij koos ervoor om niet naar binnen te gaan. | ||
Geralt | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:19 | |
Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken. Is dat slimmer dan wat Kimi deed? Waarschijnlijk, want net die paar puntjes kunnen je een WC opleveren op het einde van het seizoen. Wat zie ik liever? Iemand die die laatste paar rondes gewoon doorgast en met de billen samengeknepen maar hoopt dat het heel blijft en dan een overwinning pakken. Dat laatste. Absoluut. Berekenend rijden heb ik nooit wat aan gevonden. | ||
Marks | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:22 | |
Alonso won toen wel met 133 tegen 112. Omgerekend naar nu zou dat meer dan 50 punten zijn (!) best veel eigenlijk, voor mijn idee lag het toen veel dichter bij elkaar. | ||
sasquatsch | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:27 | |
McLaren besloot om het risico te nemen en Kimi buiten te laten. Zouden ze naar binnen gegaan zijn hadden ze sowieso niet gewonnen. Nu lag Kimi ver genoeg voor, maar ging het in de laatste ronde alsnog fout. Daarbij werd het probleem veroorzaakt door de platte kanten op de banden, die je in dat seizoen gedurende de race niet mocht wisselen. Dus zelfs naar binnen gaan was geen optie, want dat zou het probleem niet opgelost hebben. | ||
Racerblade | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:49 | |
Ik geloof dat die regel niet van toepassing zou zijn bij speciale omstandigheden? Dus bijvoorbeeld bij een flatspot of lekke band. Ik meen me te herinneren dat dit een bewuste keuze van McLaren/Kimi was. | ||
Weltschmerz | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:02 | |
Dus je bent geen Raikkonen-fan meer? | ||
Geralt | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:03 | |
Hoezo rijdt Kimi ineens laf en alleen voor de punten? Zie zn pass op Grosjean afgelopen week. Alonso had die pass daar niet geplaatst. Zie ook zn optocht achter Petrov een tijdje terug ![]() | ||
Weltschmerz | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:05 | |
Volgens mij onderscheidt hij zich de laatste jaren vooral door de puntjes binnen te harken met banden sparen en consolideren. | ||
Geralt | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:07 | |
Door zich steevast zover mogelijk naar voren te knokken???? Dat noem jij consolideren? ![]() | ||
Weltschmerz | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:13 | |
Het is degelijkheid troef. Onlangs werd hij nog geroemd omdat hij zo vaak achter elkaar in de punten finishte. Ik vind het prima, maar met een 'de dood of de gladiolen'-houding redt je dat natuurlijk niet. | ||
Geralt | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:15 | |
Ok dus jij vind dat Kimi nog geen mooie gedurfde inhaalacties heeft geplaatst dit seizoen? ![]() | ||
Weltschmerz | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:18 | |
Mooi wel, gedurfd niet in het bijzonder. Voor de rest rijdt hij ook heel berekenend. | ||
sasquatsch | woensdag 9 oktober 2013 @ 15:28 | |
Het was ook een bewuste keuze van McLaren. Maar het probleem is ontstaan doordat je geen banden mocht wisselen. Als je bij een pitstop ook banden mocht wisselen zou het nooit zo erg geweest zijn en was Kimi waarschijnlijk niet uitgevallen. Nu was het de keuze tussen een extra pitstop om alleen de banden te wisselen of doorrijden en hopen dat je de finish haalt. | ||
Sinister-D- | woensdag 9 oktober 2013 @ 17:17 | |
de races voor dit incident was de regel dat je geen banden mocht wisselen. Indien je dit wel deed kreeg je een straf. Na Nurburgring werd die regel verandert, en mochten ze een defecte band straffeloos wisselen op voorwaarde dat het enkel de band met schade was en de schade ook aantoonbaar was. | ||
Racerblade | woensdag 9 oktober 2013 @ 17:47 | |
Ah, ik dacht dat de regels na het incident voor het hele seizoen golden. ![]() | ||
Marks | donderdag 10 oktober 2013 @ 10:47 | |
Zondag misschien 2kampioenen, vettel en marques. ..? | ||
S95Sedan | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:05 | |
Vettel alleen als Alonso geen punten pakt. | ||
Nattekat | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:22 | |
En wint | ||
S95Sedan | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:32 | |
Is dat nog de vraag dan ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:36 | |
Fout: Vettel is kampioen als hij: Wint en Alonso scoort geen punten Wint en Alonso wordt tiende Wint en Alonso wordt negende. | ||
Marks | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:40 | |
Hulde As well as winning last time out in Korea, Vettel also started from pole position, set fastest lap and led throughout, marking the fourth 'grand slam' of his career. But perhaps of even greater significance, he matched Alberto Ascari and Jim Clark as only the third man in history to record grand slams in two consecutive races. Ascari achieved the feat in 1952 in the German and Dutch Grands Prix, Clark 11 years later in the Dutch and French races. | ||
Tarado | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:41 | |
| ||
Marks | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:44 | |
En, weer bewijs dat coureurs niet de reden zijn dat we op "circuits" als bahrein en china rijden. Hamilton over suzuka Suzuka is one of the few circuits we have left in Formula One with the authenticity of a real old-school circuit,” he says. “I drove there for the first time in 2009 and it takes a while to pick up pace each year because of how fast-flowing it is. If you touch the grass at any point, it's going to spin you off into the wall, so it's a much more demanding circuit in terms of precision, positioning and turning points for each corner. It's a real race track where you have to think ahead as a driver and it just needs crazy levels of downforce from the car. | ||
Marks | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:23 | |
10 jaar terug, laatste gp weekeind van dat jaar was toen bezig! Uitslag Vrijdagkwalificatie Dat is toch een vooruitgang nu dat het seizoen nu nog wekenlang doorgaat | ||
Sinister-D- | donderdag 10 oktober 2013 @ 17:22 | |
crap vergeten een OP te maken gisteren ![]() Zal voor morgen worden, of iemand anders moet zich amuseren vanaaf. | ||
Geralt | donderdag 10 oktober 2013 @ 18:23 | |
Ik ga me amuseren met mijn vriendinnetje ![]() ![]() ![]() OT: die OP maakt toch niet zo veel uit of ie er wel of niet is toch? Er wordt toch wel over F1 geluld ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:07 | |
En gevraagd: heeft er iemand een linkje naar een livestream? | ||
sasquatsch | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:12 | |
Kijk hier maar. | ||
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:16 | |
Ja weet ik, maar die vraag komt elke GP langs... :-) | ||
sasquatsch | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:17 | |
Nee, ik heb de vraag nog niet zien langskomen. Dacht dat jij het vroeg. ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 10 oktober 2013 @ 20:51 | |
Was een mooi jaar, 2003. Als ik me niet vergis waren het Schumacher, Raikkonen en Montoya die streden om de titel. | ||
Sinister-D- | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:05 | |
komt er dus op neer dat ik dat elke GP dus voor honds klote doe ![]() | ||
Nattekat | donderdag 10 oktober 2013 @ 21:08 | |
Ik wil het wel van je overnemen hoor, volgend jaar ![]() Dan is het afwachten... | ||
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:14 | |
Neehoor, dat niet, zijn luie forummers die de OP niet bekijken! | ||
hiephoj | donderdag 10 oktober 2013 @ 23:58 | |
heerlijk, niet zo lang tussen 2 GP's dan blijf je er wat meer in hangen. Nu al weer zin. Kampioenschap natuurlijk al gestreden maar de kwalificatie en de race kunnen nog steeds blijven boeien. | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 06:39 | |
welke kwalificaties kijk jij dan? | ||
Tarado | vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:09 | |
FP2 als ontbijt tv ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:25 | |
Fp2 al ![]() ![]() | ||
Tarado | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:35 | |
| ||
Zorro | vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:55 | |
http://eurosport.yahoo.co(...)d-064050515--f1.html![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:47 | |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)onden-in-hotelkamer/ | ||
opreis | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:46 | |
zend bbc kwali of race uit? | ||
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:48 | |
zie: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 131: Onderweg naar Rush
| ||
opreis | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:51 | |
Ik wist dat ie bestond, kon hem alleen niet vinden ![]() ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:52 | |
Staat in de OP (die er niet is) Je kan ook op Google intypen: BBC f1 live. | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:39 | |
Damn, er zijn veel uitstapjes geweest tijdens de trainingen vandaag ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:35 | |
En de OP is ook in elkaar geflanst ![]() ![]() ![]() Lap data Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight Distance from grid to turn one - 545m Car performance Full throttle - 70% Longest flat-out section - 994m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 2.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.112s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() BBC heeft weer live-uitzendingen dit weekend ![]() FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55 Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00 Quali HH | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20 Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00 Race HH | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00 RTL (DE) Zaterdag 06:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying 12:35 Formel 1: Qualifying HH Zondag 06:45 Formel 1: Countdown 08:00 Formel 1: Das Rennen 09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights 12:35 Formel 1: Das Rennen HH Sport 1 FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55 Quali zaterdag 12 oktober, 07:00 Quali HH zaterdag 12 oktober, 17:00 Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00 Race zondag 13 oktober, 07:30 Race Hoogtepunten zondag 13 oktober, 13:00 Streams FP3 Zaterdag 04.00 Quali Zaterdag 07.00 Race Zondag 08.00 Sfeerimpressie 2012 Onboard met Fernando Alonso ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! Copy/pasta code ![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 12-10-2013 06:59:53 ] | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:37 | |
Hmmm, pas 88 (incl. deze post ![]() Even TR machen ![]() | ||
Pagan | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:57 | |
Dank voor een, wederom mooie, OP. ![]() | ||
Beach | vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:59 | |
die 2 marlboro autos in de OP is dat van een support race ofzo | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:09 | |
![]() ![]() ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:23 | |
Tom Coronel doet dit weekend commentaar bij Sport 1 | ||
Pagan | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:25 | |
Die fik van Webber scoorde hoog op de schaal van Coronel, hoewel het formeel natuurlijk geen geplofte motor was. Benieuwd of we volgend jaar meer ploffende motoren krijgen. | ||
Bluurgh | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:51 | |
![]() | ||
nils7 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:48 | |
![]() | ||
Nattekat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:24 | |
![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:44 | |
Is altijd zo op Suzuka, ieder foutje wordt afgestraft. Ook nog een van de weinig banen zonder kilometers uitloop. | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:49 | |
Dat zouden ze allemaal moeten hebben. | ||
Peterselieman | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:51 | |
zeker. Foutjes zouden afgestraft moeten worden en mocht een coureur door kunnen dan moet het iig met aanzienlijk tijdverlies zijn. Nadeeltje is wel dat een dergelijk circuit daardoor minder geschikt kan zijn voor motorraces | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:52 | |
precies. Die hebben, volgens mij, al genoeg circuits. | ||
Marks | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:18 | |
Nee hoor, onlangs was er nog de 8 of 6 uur van Suzuka, die baan is dus ´´motorproof´´. En dan zijn er nog de banen waar ze met British superbike op racen, zoals Oulton Park, Cadwell, Brands Hatch. | ||
Kenju | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:29 | |
Ik weet het niet. Ik vind er zeker wel wat in zitten, omdat dit een manier is om de mannen van de jongens te onderscheiden, zoals ze dat zeggen. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat wanneer een foutje minder consequenties heeft, een coureur sneller bereid is een risicovolle inhaalpoging te wagen. | ||
Marks | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:29 | |
Zie hem nu pas, maar was aardige klapper van Perez! En hij heeft dus HE LE MAAL niets. Dat is mooi, maar laat zien dat de F1 nu veilig genoeg is. | ||
Kenju | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:36 | |
Lees net trouwens dit op GPUpdate...:
![]() De oorzaak schijnt een stuk hersenmassa die losgeraakt is waardoor ze een hartstilstand heeft gekregen. Het zou inderdaad gerelateerd zijn aan dat ongeluk vorig jaar, toen ze die RedBull testte... | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:43 | |
Euhm, dat was vanochtend ook al hier gepost. En t was geen.red bull ![]() | ||
Funzel | zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:07 | |
Ik zag dat de kwalificatie om 14:20 word herhaald bij BBC. Hoelaat herhalen ze de race? | ||
Kenju | zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:21 | |
Ok, een marussia dus. En excuus. Ik had het dus nog niet meegekregen.... Al denk ik wel dat ik met de oorzaak een nieuwtje heb? Of valt dat ook tegen? | ||
THEFXR | zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:51 | |
![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:41 | |
Ctrl+f5: vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:35 • 87 | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:42 | |
Nope, dat stond hier nog niet! Wel knap dat ze dat al zo snel hebben gevonden. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:53 | |
Guud moaning ![]() Eerst koffie gaan zetten nu ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:53 | |
![]() RvD: Ik begrijp er niks van! Tom: DACVN : De allerslechtste commentator van Nederland is.... -------> | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:57 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)prix-van-japan-2013/ | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:05 | |
Deze al langs gekomen ?
| ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:08 | |
Fik bij Guittie in de box! | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:17 | |
Vergne ook fik aan de wagen ![]() edit: sessie gestopt?? | ||
heywoodu | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:17 | |
Kut, nu zijn ze natuurlijk niet meer precies voor 8 uur klaar ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:18 | |
Wat een miezerige pisstraaltjes kwamen er trouwens uit die brandblussers ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:19 | |
Zo, die brandblussers zijn leeg! | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:19 | |
MotoGP quali is toch om 8.10 ![]() Hen je 10min reserve ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:21 | |
Bianchi slaapt ook uit vandaag? | ||
heywoodu | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:22 | |
MotoGP quali boeit me meestal niet echt veel, dat kijk ik echt alleen als er verder helemaal niks op tv is ![]() Maar ik moet om 8 uur weg, dat is het probleem ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:22 | |
Die heeft toch een 10p grid penalty. | ||
heywoodu | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:22 | |
Daar gaat ie ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:26 | |
Chilton ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:28 | |
Suzy is toch ook n paar kilootjes aangekomen? | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:32 | |
Was hij ze in de box vergeten dan ![]()
| ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:32 | |
Mocht ook wel, dat wandelend skelet ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:35 | |
Ja, maar doe het dan een beetje subtiel, en op de juiste plekken.... K moet nog ontbijten... Heb net voor de helft de vaatwasser uitgeruimd, kom ik er achter dat ie nog niet had gedraaid ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 07:48 | |
Perez ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:00 | |
Vettel KERS-probleem. Hebben ze 'm de auto van Webber gegeven? ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:00 | |
Geen Vettel op pole?En daar hebben de andere zijn problemen voor nodig ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:05 | |
Vettel geen pole! ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:06 | |
The Hulk!!! | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:07 | |
Jawadde, Alonso wilt Vettel al dat een voetje tussen de deur laten zetten? | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:09 | |
Weer super! Alonso en Kimi dramatisch vandaag. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:13 | |
There is only one Schumi ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:16 | |
Afgenomen van Ferrari ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:18 | |
Ik neem aan dat die Ferrari poles Ferrari/Ferrari zijn, dat is toch weer wat anders maar wel goed van Renault uiteraard | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:20 | |
Nee, dat zijn echt poles van Ferrari motoren ![]() Maar dan nog, daar zit enkel 1 pole bij van een andere constructeur ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:24 | |
Komen ze ook mee aan, zo 2 sessies verder ![]()
| ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:26 | |
OK die was ik vergeten ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:38 | |
Massa opnieuw boven Alonso, op een baan waar het toch iets meer op de coureur af komt... | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:41 | |
De kans dat hij na lap 1 al weer achter Alonso zit acht ik 99% | ||
Beach | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:42 | |
Alonso ligt toch wel derde na de start ja. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:43 | |
Gekkie, Massa rijdt voor eigen kans na Monza. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:45 | |
![]() Als Webber maar eens een keer de start van zijn leven heeft | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:45 | |
Massa maakt ook vaak een goede start, hij moet echter bijna altijd op de vuile kant starten. Het is echt niet zo dat Alonso er een kei in is, de Ferrari is er gewoon goed in. (Hülkenberg vorige week) | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:46 | |
ja hoor | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:51 | |
Volgens mij reden Alonso en Massa naast elkaar voordat Massa spinde ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:54 | |
Wanneer? Massa start toch bij lange na niet zo goed als Alonso, ik kan het fout hebben maar denk dat hij gemiddeld de meeste plekken pakt in de eerste ronde. | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:56 | |
In Korea was dat. Massa heeft vaak ook hele goede starts hoor. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:57 | |
Niet beter dan Alonso | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:59 | |
Scheelt niet veel en Massa heeft een aardig buffer van 3 plaatsen. | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:59 | |
Vorige week Lijkt me wel interessant om te zien hoe het echt zit ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:00 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:01 | |
1994 Japanse GP op Sky ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:02 | |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn geheugen niet zo geschikt is voor het onthouden van dit soort dingen, maar naar mijn idee zie je bij Alonso altijd dat hij meer plekken is opgeschoven dan bij Massa. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:09 | |
Discussie opgelost ![]() ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:11 | |
Hoe rekenen ze bijv Korea dan? Daar verloor Massa natuurlijk enorm veel. Chilton ook knap zeg, die start bijna altijd achteraan. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:13 | |
De Lotussen starten best slecht, die staan allebei ver onderin dat rijtje. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:13 | |
Was dat niet de 2de ronde dat Massa spinde? | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:14 | |
Idd. Waarschijnlijk denkt die "nergens tegenaan rijden, nergens tegenaanrijden, rustig aan, nergen tegenaanrijden." | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:14 | |
2e bocht toch? (Maar wel 1e ronde) | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:15 | |
Nee was in lap 1, dan vertekenen dit soort cijfers natuurlijk wat. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:15 | |
Het is mij duidelijk genoeg | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:16 | |
Ja klopt, was even het vorige topic aan het nalezen daarvoor ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:17 | |
Mij niet, Massa verloor daar 12 plekken, dan krijg je een totaal ander beeld. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:17 | |
Idd. Bovendien hoort het erbij dat je in drukte van het midden van het veld niet tegen anderen oprijdt. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:19 | |
Hij probeerde plaatsen te winnen door een absurde uitrem actie te plaatsen. Als (jajaja als......) hij dat niet gedaan had zou hij ook niets gewonnen hebben. Je weet uiteraard niet wat er gebeurt zou zijn in de rest van de eerste ronde. Maar ik kan me niet indenken dat het dat gemiddelde van -1 naar +16 tov Alonso zou nivelleren. | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:20 | |
+11 of -1 is wel een enorm verschil, en een crash in de 2e bocht zegt niks over hoe goed je van je plek komt. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:27 | |
![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:29 | |
Nee, zijn total is -1 en gemiddelde -0,07, startcrash in Korea heeft hem een plek of 12 gekost dus dan komt zijn total op +11 | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:30 | |
Klopt ook , wil ik ook niet proberen te ontkrachten. Wat ik met die post wil zeggen is dat als je Korea niet zou meetellen, of Massa niet gepind zou zijn, je dat gemiddelde niet met ~17 plaatsen omhoog kan krijgen. En dan wil dat alsnog zeggen dat Massa nooit zoveel plaatsen goed gemaakt heeft in de eerste ronde. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:31 | |
je vergeet het door het aantal races te delen | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:32 | |
Nee, dat is die average van -0,07. Anders zou Maldonado zowat iedere race aan de kop gereden hebben na lap 1. ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:34 | |
OK ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:39 | |
Alonso is ook de betere starter, maar verschil is niet enorm. Laten we hopen dat Webber morgen op -14 blijft staan dan krijgen we misschien nog een leuk gevecht met Vettel. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:40 | |
Oeps, ben verkeerd aan het kijken naar dat grafiekje ![]() Massa startte 6de, zijn doorkomst na ronde 1 was 21ste. Hij heeft dus 15 posities verloren. Alonso startte 5de en kwam als 6de door, en verloor dus ook 1 positie. Totaal vóór Korea was dus voor Alonso +17 plaatsen, is een gemiddelde winst van +1.307 plaatsen. Voor Massa geldt dan +14 plaatsen winst, gemiddeld +1.07 plaatsen winst in de eerste ronde. | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:44 | |
AUS: Massa van 4 naar 2, Alonso van 5 naar 3 MAL: Alonso van 3 naar 2 maar raakt zijn voorvleugel kwijt door die actie, Massa van 2 naar 6. (1-0) CHN: Alonso van 3 naar 2, Massa van 5 naar 3. (1-1) BHR: Alonso blijft op 3, Massa van 4 naar 5. (2-1) SPA: Alonso van 5 naar 3, Massa van 9 naar 7. MON: Alonso blijft op 6, Massa van 22 naar 20. (2-2) CAN: Alonso van 6 naar 5, Massa van 16 naar 14 (2-3) GBR: Massa van 11 naar 5, Alonso blijft 9. (2-4) DUI: Massa van 7 naar 6, Alonso blijft 8. (2-5) HON: Alonso van 5 naar 4, Massa van 7 naar 5. (2-6) BEL: Alonso van 9 naar 5, Massa van 10 naar 12. (3-6) ITA: Massa van 4 naar 2, Alonso van 5 naar 4 (3-7) SIN: Alonso van 7 naar 3, Massa blijft 6. (4-7) KOR: Alonso van 5 naar 6, Massa van 6 naar 22 (5-7) Conclusie: Massa is de betere, maar veel scheelt het niet. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:50 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:09 | |
ging jij niet dat FOK!stokje ophalen vandaag? | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:10 | |
Lurker ![]() Ga over 20 minuten weg. | ||
Meike26 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:24 | |
Dat wordt een endurance race voor Nattekat vandaag ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:50 | |
Jawadde, nu al een DT voor Pic en de race is nog niet eens begonnen ![]() ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:54 | |
In z'n achteruit bij de start en er meteen induiken | ||
Meike26 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:02 | |
Nu is die Pic ook wel een enorme blinde tosti dat hij elke keer dingen niet ziet. Hij is van de 4 hekkensluiters ook wel de meest lastige in het naleven blauwe vlaggen. Giedo had dit in het begin ook nog wel maar lijkt snel geleerd te hebben. | ||
Nattekat | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:02 | |
Juist ja... | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:10 | |
Je kunt zeggen wat je wilt erover, maar het is wel -eindelijk- een effectieve straf voor de hekkensluiters. Wat heb je eraan om die gasten strafplaatsen te geven als ze toch steevast op de laatste 4 plaatsen staan. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:16 | |
Nu rijdt hij nog eerder in de weg ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:18 | |
Goffer, ze zijn er weer mee aan het gooien daar bij de stewards ![]() ![]() Denk dat de FIA weer wat geld nodig heeft om een campagne te moeten betalen ![]() ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:47 | |
Pic vervalt in herhaling. Vorig jaar al 20 seconden tijdstraf voor het negeren van rode vlaggen en nu dus het equivalent in de vorm van een drive -through voor het negeren van rode lichten. En dat omdat hij al een gridstraf had. Dier had hij dus al. | ||
opreis | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:54 | |
Heeft de ene kant op de startgrid nog een duidelijke voorkeur boven de andere in japan? Anders verwacht ik dat Vettel Webber zo voorbij is (mits kers weer op orde), jammer dat ie niet nog een paar plekjes verder naar achteren stond dan hadden we van hem nog een paar andere inhaalacties/gevechten kunnen verwachten. Ben nu ook wel benieuwd of massa alonso nu meer tegenstand kan bieden. Als ze het maar niet in de pits doen ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:11 | |
Ik denk dat Massa Alonso voorbij zal moeten laten van het team, dus geen tegenstand bieden. Webber zal waarschijnlijk wel voor eigen succes mogen gaan. | ||
opreis | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:19 | |
Waarom zou Massa daarnaar luisteren? Hij is volgend jaar niet meer bij Ferrari dus kan nu gewoon aan zichzelf denken. Denk ook niet dat Alonso er z'n punt van zou maken. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:20 | |
Maakt nu toch ook geen reet meer uit, zoveel mogelijk punten voor het team halen is nu prioriteit nr1 | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:27 | |
Heeft Massa al een nieuw team dan? | ||
opreis | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:28 | |
Nee, maar hij is zijn stoeltje wel kwijt aan raikonen. Zaak voor hem dus om nu nog zo veel mogelijk punten te scoren. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:30 | |
Nee, dus wat hem zelf betreft zou die goede zaken doen als ie een gevecht met Alonso zou kunnen aangaan en eventueel winnen. | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:41 | |
Het circuit ligt hem iig, gun hem wel een succesje maar Webber ook. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:41 | |
Sky besteedt ook eens tijd aan Giedo in het voorprogramma ![]() | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:42 | |
Ik kreeg gisteren een berichtje dat zijn schoonvader 15% van Williams gaat kopen, is daar iets van waar? | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:44 | |
Klopt, dus hij doet goede zaken door voor Alonso op de grid te staan. Alleen als Alonso straks direct achter hem rijdt en hij negeert de teamorders, dan denk ik niet dat dat z'n kansen op een nieuw team erg vergroot. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:47 | |
Of juist wel, het is maar net hoe je er als teambaas tegenaan zou kijken ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:47 | |
Welke teambaas wil een coureur die niet naar hem luistert? | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:49 | |
Het maakt ook niet zoveel uit, als het op teamorders aan moet komen heeft hij laten zien dat het met de snelheid goed zit, beter rijdt hij zichzelf gewoon naar een podiumplek | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:54 | |
Ik bedoel eigenlijk dat als hij teamorders negeert, en Alonso succesvol achter zich weet te houden gedurende de race ![]() ![]() | ||
opreis | zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:54 | |
Massa volgt al jaren braaf teamorders op, beter dan welke courreur dan ook. Hij moet laten zien dat ie met andere courreurs gevechten kan aangaan en ook winnen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:01 | |
Die uitzending op Sky nu, met Ted Kravitz 's avonds over het pretpark langs het circuit aan het struinen ![]() edit: nu de 1998 race ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Sinister-D- op 12-10-2013 15:27:19 ] | ||
sasquatsch | zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:25 | |
Zie hier: SPT / F1 Silly Season 2012 #3 met Giedo? | ||
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:39 | |
![]() | ||
LWD-Godius | zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:26 | |
Ik vind wel dat Hamilton gelijk heeft, na de gp van hongarije volg ik de races niet echt meer. Spanning is compleet weg, de inhaalacties die je nog ziet zijn voor 90% DRS voorbij cruise acties. | ||
Geralt | zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:40 | |
De tering ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:54 | |
Ze kunnen het wel een unicum noemen, maar vorig jaar kreeg hij voor de race in Singapore 20 seconden tijdstraf voor het negeren van rode vlaggen tijdens de vrije training. Komt op hetzelfde neer. (drive-through = 20 seconde tijdstraf(). | ||
Marks | zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:34 | |
Gefeliciteerd. Een echte F1 fan kijkt gewoon alle races. Achteraf kan je zeggen dat ze niet altijd even mooi zijn, maar de spanning vooraf dat je geen idee hebt wat gaat gebeuren is de moeite om toch weer te kijken. En in Korea echt briljante inhaalacties gezien, ook zonder DRS. | ||
ColtZ40 | zondag 13 oktober 2013 @ 07:43 | |
Goedemorgen! F1 met koffie ipv bier. ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 13 oktober 2013 @ 07:45 | |
gelukkig kunnen we deze race volgen op een open net. Alle 2 gp`s niet kunnen volgen. Ik hoop dat deze geen saaie wordt zoals de meeste van dit seizoen. | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 07:47 | |
Gelukkig heb ik Sport1 ![]() En mogguh ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 07:51 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 07:52 | |
![]() ff koffie tappen ![]() | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 07:52 | |
Coronel ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 07:52 | |
Gelukkig en sport1 in een zin gebruiken ![]() BBC ![]() | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 07:53 | |
Oh die vind ik dan echt een vervelende stem hebben ![]() Maar goed, ik ben al lang blij dat ik het gewoon kan zien zonder streams ofzo, en dan is er ook nog eens die on-boardcam en een pitlane cam zie ik nu ![]() | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 07:54 | |
Tja, altijd MotoGP/2/3, altijd F1, altijd Diamond League atletiek, ik moet er niet aan denken om het niet te hebben hoor ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 07:55 | |
GM ![]() Broodjes in de oven..., koffie staat klaar, en de wasmachine draait ![]() Zit er klaar voor. | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 07:55 | |
goedemorgen ![]() daar gaan we dan ![]() | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 07:56 | |
Hij brengt het wel leuk en heeft natuurlijk veel ervaring in Japan door zijn Formule Nippon tijd. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 07:58 | |
Tip: zet ook de tv aan! Wel leuk om de retweets te lezen van Tom Coronel @tomcoronel . Tweets waarin RvD verkapt afgezeken wordt | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 07:59 | |
waarom kijken jullie niet gewoon op de BBC? ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:00 | |
die stond al aan ![]() | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 08:00 | |
Omdat ik ook gewoon Sport1 heb. Lijkt altijd wel alsof mensen die geen Sport1 kijken maar BBC of de Duitser zich "meer fan" vinden ofzo en mensen die Sport1 kijken de wat simpele zielen zijn in hun ogen ![]() ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:01 | |
Ja hoi ik slaap nog half maar ik ben er wel. | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:01 | |
Jullie betalen gewoon voor de 'Nederlandse' kwaliteit, dus ja ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:01 | |
Sport1 is HD en Tom Coronel is een baas. | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 08:02 | |
Ik betaal voor het volledige aanbod van Sport1, niet alleen de F1 ![]() | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2013 @ 08:02 | |
Ik heb ook sport1, maar als de BBC uitzendt kijk ik BBC. Nu dus ook. Totdat ze gaan doen alsof Hamilton de F1 heeft uitgevonden, dan schakel ik naar Sport1. Soms nodig, soms niet. | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:03 | |
Ik moet eerlijk bekennen, dat als ik geen student was, dat ik ook Sport1 genomen had ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:03 | |
Juist.., ik mag ook graag voetbal en motogp kijken. | ||
m0nkm0nk | zondag 13 oktober 2013 @ 08:03 | |
Hopen dat mn streampje het blijft doen, gaan we dan ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
Grosjean!! ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
slechte start voor Vettel.., nu wordt het mooi. | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
GROSJEAN ![]() hamilton ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
Grosjean ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
Giedo ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
Godver vd Garde ![]() ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
kut Giedo uit ![]() | ||
m0nkm0nk | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
VDG ![]() | ||
Scrutinizer | zondag 13 oktober 2013 @ 08:04 | |
Giedo ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:05 | |
Giedo is ook echt een ei ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 13 oktober 2013 @ 08:05 | |
nee he giedo eraf | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2013 @ 08:05 | |
Nou, vandaag heeft de BBC geen Hamilton dag lijkt me, mooi ![]() En Grosjean ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:06 | |
Zoveel grind moeten ze vaker neerleggen, veel beter dan dat asfalt overal | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:06 | |
Pic al met die Drive trough ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:07 | |
Hij mag blij zijn dat hij uberhaupt mag starten. Twee races achter elkaar vrolijk de baan op karren terwijl de pitlane exit dicht is ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:08 | |
Aah het was Bianchi met GvdG, die kennen elkaar nog wel van de GP2 ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:09 | |
mooi dat ze het even aan elkaar uitleggen ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:10 | |
En ook nog een onderzoek erop ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:10 | |
Die gekke Fransman kent nog wel meer Nederlanders ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 13 oktober 2013 @ 08:11 | |
drs gaat aan dat weer kunstmatig inhalen ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:12 | |
Meestal niet zo effectief op Suzuka toch? | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:12 | |
het gevecht voor P10 is het spannendste wat er gebeurd op de baan ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:13 | |
Vettel ![]() ik hoop op een boom ![]() ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:13 | |
Multi 21 | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:14 | |
Vettel mag ook eens een keer racen ipv alleen stampen ![]() ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:14 | |
"Drop back to safe your tyres". Alles wat er mis is in Formule 1 in één zin. | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:15 | |
Gaat hij niet doen, want Vettel ![]()
![]() Nu ook weer die zin van Webber ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:16 | |
Hoeft ook niet, want de marge is groot genoeg ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:17 | |
Daar zorgde hij ook wel voor, door die overwinning van Webber af te pakken ja ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:17 | |
HAM out | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:17 | |
Nu nog terug komen op Maleisië, alsof ie daar zijn WK gewonnen heeft ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:19 | |
Nee, want hij heeft verreweg de beste auto, en tja als je 4x achter elkaar vanaf pole wint ![]() maargoed, die overwinning afpakken was gewoon een dick-move en dat laat zien wat voor walgelijk mannetje Vettel is ... | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2013 @ 08:19 | |
Horner dus. ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:19 | |
Massa doet zijn werk eindelijk ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:19 | |
Geweldig dat Suzuka van die grindbakken heeft en dat zo'n fout van Rosberg in bocht 1 hard afgestraft wordt! ... | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:20 | |
Beter dan dat asfalt, waarbij je plekken terug moet geven omdat je de halve baan afsnijdt ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:20 | |
Perez rijdt wel n goede race deze keer. Tot nu toe. | ||
Montov | zondag 13 oktober 2013 @ 08:20 | |
Engine 21? Multi 21 bedoelen ze. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:20 | |
Webber: Wát 21? | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 08:21 | |
Mocht iemand het net als ik willen zien en het vergeten zijn, Moto2 start over een half minuutje ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:23 | |
Wat is ook al weer het pitstop-record? Massa had net 2.6s. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:23 | |
2.3s dacht ik. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:24 | |
Unsafe release voor Rosberg ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:24 | |
Mercedes is aan het klooien zeg ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:25 | |
2.05 ofzo? | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2013 @ 08:25 | |
Die reactie van Perez was wel heel goed, ik zou denken dat je daar niet in je rechterspiegel kijkt... | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:26 | |
In oude patronen vervallen ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:26 | |
Checo Perez, de Zuid-Amerikaanse cowboy. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:26 | |
Het zag er net uit alsof het afstotende magneetjes waren die je tegen elkaar probeert te drukken. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:26 | |
Hulkenberg voor de Ferraris | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:27 | |
Bij de volgende pitsstop zal er wel weer een band loskomen inderdaad ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:28 | |
Vettel zwaar onder druk! | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:28 | |
DT Rosberg | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:29 | |
Van wie? ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:29 | |
Zichzelf. | ||
caspervc | zondag 13 oktober 2013 @ 08:30 | |
Pic al weer netjes voor Chilton trouwens | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:30 | |
het woord wat je dan zoekt is indruk, niet druk..... | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:35 | |
Ricciardo doet een Hulkje ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 13 oktober 2013 @ 08:36 | |
weer een hoop kunstmatig inhaalacties ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:36 | |
Ga je dat nu nog de komende jaren blijven roepen? Das al 1,5 seizoen zo...... | ||
caspervc | zondag 13 oktober 2013 @ 08:37 | |
Zo Grosjean is wel zijn zitje voor volgend jaar aan t veiligstellen! | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:37 | |
Voila Hulk zonder DRS ![]() |