abonnement Unibet Coolblue
  Milf maandag 28 oktober 2013 @ 16:22:15 #76
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132659241
Ik ben nog niet thuis geweest. Ik woon in de buurt van Leer, dus ben heel benieuwd hoe het daar is afgelopen. Ik heb ook twee enorme dennenbomen in de tuin staan. Ik hoop maar dat deze nog steeds staan.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_132669328
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:22 schreef nikky het volgende:
Ik ben nog niet thuis geweest. Ik woon in de buurt van Leer, dus ben heel benieuwd hoe het daar is afgelopen. Ik heb ook twee enorme dennenbomen in de tuin staan. Ik hoop maar dat deze nog steeds staan.
Dennebomen vangen niet zo veel wind als loofbomen.
Die ene rotconifeer in mijn tuin heeft de storm ook gewoon overleefd, dus ik zal de buurman met z'n kettingzaag moeten inschakelen om daar van af te komen.

Iets anders.
Vorige week zijn wij met de trein naar Amsterdam geweest. Dat is nogal omslachtig vanuit waar wij wonen, aangezien wij eerst met de auto naar Oldenzaal/Hengelo/Enschede moeten, dan overstappen in Amersfoort, en dan pas naar Amsterdam.
Maar er rijdt wel een DB-trein rechtstreeks tussen Bad Bentheim en Amsterdam heen en weer!
Alleen moet je dan een kaartje kopen voor tussen Bad Bentheim en Hengelo, en dat is praktisch duurder dan het kaartje van Hengelo naar Amsterdam.
Wij vroegen ons af of dat niet anders kan, bij het station van Bentheim konden we niets wijzer worden helaas. Weet iemand hoe dit zit?
  Milf maandag 28 oktober 2013 @ 20:32:31 #78
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132669799
Ik weet niet. De bomen steken nog een etage boven het huis uit.

Gelukkig staan ze er nog. ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_132671838
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dennebomen vangen niet zo veel wind als loofbomen.
Die ene rotconifeer in mijn tuin heeft de storm ook gewoon overleefd, dus ik zal de buurman met z'n kettingzaag moeten inschakelen om daar van af te komen.

Iets anders.
Vorige week zijn wij met de trein naar Amsterdam geweest. Dat is nogal omslachtig vanuit waar wij wonen, aangezien wij eerst met de auto naar Oldenzaal/Hengelo/Enschede moeten, dan overstappen in Amersfoort, en dan pas naar Amsterdam.
Maar er rijdt wel een DB-trein rechtstreeks tussen Bad Bentheim en Amsterdam heen en weer!
Alleen moet je dan een kaartje kopen voor tussen Bad Bentheim en Hengelo, en dat is praktisch duurder dan het kaartje van Hengelo naar Amsterdam.
Wij vroegen ons af of dat niet anders kan, bij het station van Bentheim konden we niets wijzer worden helaas. Weet iemand hoe dit zit?
Op nshispeed of diebahn.de gewoon bad Bentheim - Amsterdam in
geven?
pi_132674997
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:09 schreef Hiya het volgende:

[..]

Op nshispeed of diebahn.de gewoon bad Bentheim - Amsterdam in
geven?
O, ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest, we hadden dus al treinkaartjes voor in NL. Voor het stukje tussen Hengelo en Duitsland zouden we aparte kaartjes van iets van 20 euro p.p. bij moeten kopen, dat werd me te gortig.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:51:23 #81
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_132738337
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 22:02 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest, we hadden dus al treinkaartjes voor in NL. Voor het stukje tussen Hengelo en Duitsland zouden we aparte kaartjes van iets van 20 euro p.p. bij moeten kopen, dat werd me te gortig.
is in DLD wel vaker vaag, de reis van hier naar mijn schoonouders per trein is als ik het traject in 1x afreken duurder dan wanneer ik het in 2 delen doe :P
pi_132754261
Heb je in Duitsland ook niet af en toe van die (kortings-)acties voor de trein, net als in Nederland?
Er staat me vaag iets van bij dat dat in deze topicreeks eens genoemd is.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:04:30 #83
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_132785050
Ik weet wel dat je in het weekend met meermans-kaarten heel goedkoop kunt treinen.
Het zijn dan alleen niet altijd intercity treinen.

Een meermanskaart is voor 5 personen geloof ik, kost ca. EUR 40 en je kunt ermee door heel Duitsland.
... ♥ ik mis je ♥
pi_132786702
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:04 schreef phluphy het volgende:
Ik weet wel dat je in het weekend met meermans-kaarten heel goedkoop kunt treinen.
Het zijn dan alleen niet altijd intercity treinen.

Een meermanskaart is voor 5 personen geloof ik, kost ca. EUR 40 en je kunt ermee door heel Duitsland.
Jij bedoelt een SchönerTagTicket voor 39,50, maar deze is alleen geldig in NRW. Er zijn per Bundesland wel vergelijkbare tickets te koop.
pi_132795930
Zonet voor de grap een inburgeringstoets online gemaakt. Maar 2 vragen fout :P Mijn (Duitse) vriendin had er 3 fout _O-
pi_132796208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:54 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Jij bedoelt een SchönerTagTicket voor 39,50, maar deze is alleen geldig in NRW. Er zijn per Bundesland wel vergelijkbare tickets te koop.
Voor landelijk heb je het SchönesWochenendeTicket (zaterdag en zondag) en het Quer durchs Land Ticket (doordeweeks).
pi_132932626
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:08 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Ik aan de andere kant van de stad, nabij Hansemannplatz en Bushof.
Wifi ligt aan je router ( standaard tegenwoordig ), niet aan de aanbieder. Kijk eens of Unitymedia of Öchernetz ook mogelijk zijn.

Werk je in Aachen?
Ben ik weer. Inmiddels inwoner van Aachen.

Bericht is eigenlijk met vragen voor iedereen, sorry dat ik je quote maar jij weet misschien antwoorden :-)

Ik ben echt superblij met mn huisje voel me er echt helemaal thuis :-). Maar..ik zit nog met twee belangrijke zaken die denk ik geregeld moeten worden en waar ik an sich al weinig verstand van heb.

1) Waar moet ik me allemaal voor verzekeren? Ziektekostenverzekering heb ik in Nederland (en hou ik ook in Nederland), maar waar kan ik me dan in Duitsland aanmelden?
Hoe en waar kan ik een WA-verzekering in Dts afsluiten en zitten inboedel en brandverzekering doorgaans bij de huur in begrepen? Heet dat inderdaad Hausratversicherung en Feuerversicherung? Mis ik dan nog verzekeringen?

2) Is internet maar daar ben ik een eindje mee al. Even vragen wat de buren hebben maar ik gok 1&1 of o2 dat het wordt. Niet dat ik verstand heb van die technische dingen..Ik leef in de Middeleeuwen (haha, echt, ik heb ook zo'n Iphone maar nog nooit een app gedownload of Itunes aangemeld, dat geeft een idee..)

Oh ja laatste vraagje, ik moest zelf de gas en electriciteit bij STAWAG aanmelden. Daar heb ik een Zahlernummer (tenminste het klonk zo wat ze zei) nodig. Die ga ik vanavond aan mn huisbaas vragen. Maar zijn er ook andere nummers voor telefoon oid (niet dat ik telefoon nodig heb, maar misschien dat die lijn nodig is voor internet)

Alvast bedankt als jullie mij een heads up kunnen geven :-)

Groetjes Maaike..

ps: ik moet echt een vriend gaan zoeken, dit soort dingen zijn echt ingewikkeld.
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:33:34 #88
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132933031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:20 schreef Maaike1986 het volgende:

[..]

ps: ik moet echt een vriend gaan zoeken, dit soort dingen zijn echt ingewikkeld.
ik heb er nog wel een in de aanbieding... :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 november 2013 @ 18:37:19 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_132933156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:20 schreef Maaike1986 het volgende:

[..]

Ben ik weer. Inmiddels inwoner van Aachen.
[...]

1) Waar moet ik me allemaal voor verzekeren? Ziektekostenverzekering heb ik in Nederland (en hou ik ook in Nederland), maar waar kan ik me dan in Duitsland aanmelden?
Als je je ziektekostenverzekering in Nederland houd moet je je nog wel aanmelden bij een Duitse Krankenkasse, bijvoorbeeld de AOK of de DAK. Daarvoor heb je ook een E-zoveel-formulier nodig van je NL-ziektekostenverzekering.
pi_132933312
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik heb er nog wel een in de aanbieding... :)
Haha! :-) Ok!
pi_132933334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:37 schreef qltel het volgende:

[..]

Als je je ziektekostenverzekering in Nederland houd moet je je nog wel aanmelden bij een Duitse Krankenkasse, bijvoorbeeld de AOK of de DAK. Daarvoor heb je ook een E-zoveel-formulier nodig van je NL-ziektekostenverzekering.
Ok zal ik even bellen naar zorgverzekering.
pi_132933365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:37 schreef qltel het volgende:

[..]

Als je je ziektekostenverzekering in Nederland houd moet je je nog wel aanmelden bij een Duitse Krankenkasse, bijvoorbeeld de AOK of de DAK. Daarvoor heb je ook een E-zoveel-formulier nodig van je NL-ziektekostenverzekering.
Maak het een substantieel verschil bij welke AOK ik me aanmeld?
pi_132933438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Maaike1986 het volgende:

[..]

Maak het een substantieel verschil bij welke AOK ik me aanmeld?
Bijvoorbeeld deze:
AOK Rheinland/Hamburg - Die Gesundheitskasse Regionaldirektion Aachen
Markt 45
52062 Aachen
(0241) 464-0
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 november 2013 @ 18:48:36 #94
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_132933478
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Maaike1986 het volgende:

[..]

Maak het een substantieel verschil bij welke AOK ik me aanmeld?
Nee, volgens mij niet. Het kost verder ook niets, maar je krijgt dan wel een pasje waarmee je bij Duitse artsen en ziekenhuizen enzo terecht kan.
pi_132933641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:48 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. Het kost verder ook niets, maar je krijgt dan wel een pasje waarmee je bij Duitse artsen en ziekenhuizen enzo terecht kan.
Ok dank je..Ga ik morgen dat formulier even nodig. Verder niets nodig behalve ID en andere standaard dingen?
pi_132933742
Mönchengladbach, kun je daar een beetje winkelen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 november 2013 @ 18:59:52 #97
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_132933834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:54 schreef Maaike1986 het volgende:

[..]

Ok dank je..Ga ik morgen dat formulier even nodig. Verder niets nodig behalve ID en andere standaard dingen?
Ehm... Even denken, toen ik me aanmeldde bij het AOK wilden ze ook een recent inschrijfbewijs van de gemeente zien. Maar aangezien jij je net ingeschreven hebt zul je dat wel hebben.
pi_132953666
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:54 schreef Maaike1986 het volgende:

[..]

Ok dank je..Ga ik morgen dat formulier even nodig. Verder niets nodig behalve ID en andere standaard dingen?
E106 formulier heb je nodig
Verder zou ik voor verzekeringen naar een verzekeringsagent gaan of als je het duits een beetje onder de knie hebt online verzekeringen afsluiten. Online is een stuk goedkoper.
pi_132956699
Bestaat er nou ergens een duidelijke lijst of site waar je kunt zien wat er allemaal vergoed wordt via de "basis"verzekering van de Krankenkasse?
Zodat voor mij duidelijk wordt waarvoor ik een aanvullende verzekering moet afsluiten?
  woensdag 6 november 2013 @ 12:48:00 #100
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132957772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:15 schreef Gwywen het volgende:
Bestaat er nou ergens een duidelijke lijst of site waar je kunt zien wat er allemaal vergoed wordt via de "basis"verzekering van de Krankenkasse?
Zodat voor mij duidelijk wordt waarvoor ik een aanvullende verzekering moet afsluiten?
Je hebt je hoofdverzekering in NL? en een duitse onder-verzekeraar zeg maar?
edit: zoiets zoek je? http://www.gesetzlichekrankenkassen.de/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')