abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132026922
Edit
pi_132026973
quote:
Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
dat noemen ze 'het eerlijke verhaal'
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:05:19 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132027019
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja wat verwacht je dan?
Als zelfs de NVM pessimistisch begint te kankeren... Zet je dan maar schrap.
Ik snap lui zoals jou niet die dit soort dingen blijven aanhalen, wat wil je nu? Een minister president die met zijn ministers aan zijn zij het volk gaat vertellen. "Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
Beter?
Hoeveel procent van de huizenmarkt is vertrouwen (de afgelopen vijf jaar)?
nee hoor met mij gaat prima

nog 3 jaar en dan ben ik weg uit ned, naar de zonnige oorden
https://www.google.nl/sea(...)3hUb2NCcqItAap0ICADg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132028522
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:27 schreef Blik het volgende:

of hebben we de afgelopen 5 jaar aan één stuk in een recessie gezeten?
Sinds 2008 was het kwakkelen, export doet het nog redelijk, de binnenlandse economie niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2013 01:45:29 ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:42:38 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_132029964
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 01:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Sinds 2008 was het kwakkelen, export doet het nog redelijk, de binnenlandse economie niet.
Kwakkelen is iets compleet anders dan een recessie, en werkelijk waar geen enkel punt wat hij noemt in dat artikel is een argument waardoor er de recessie niet afgelopen zou kunnen zijn
  donderdag 10 oktober 2013 @ 09:44:23 #106
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132030943
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:55 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hoezo weet jij weer alles af van de financien van la Paay? ;) ouderen :O
http://www.telegraaf.nl/o(...)heek_krijgen___.html
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_132031478
Hmmm interessant topic dit, ik kwam er na het zoeken op conceptwoningen. Doorklikkend kwam ik op www.bouwalmanak.nl waar ik onderstaande oplossing vond van de provincie Noord-Brabant waarbij jongeren zelf worden gestimuleerd om starterswoningen te bouwen. Ik vermoed dat het hier ook gaat om seriematige woningen in de stijl van conceptwoningen. Weet iemand of dat zo is? Iemand er ervaring mee?

http://www.bouwalmanak.nl/brabant-geeft-subsidie-starterswoningen
pi_132031703
quote:
Paay is dus niet solvabel, dat is het probleem.
so long and thanks for all the fish
pi_132031814
En terwijl jullie doorbaggeren over ouderen en zogenaamde huizen in het buitenland

quote:
Sterke stijging woningverkoop derde kwartaal
In het derde kwartaal van 2013 zijn 19,7 procent meer woningen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.

Ook ten opzichte van het tweede kwartaal dit jaar is er sprake van een stijging, namelijk 10 procent.
Dat blijkt donderdag uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM), de grootste makelaarsorganisatie van Nederland.

"Het is voor het eerst sinds 2005 dat in twee opeenvolgende kwartalen het aantal transacties is toegenomen", zegt voorzitter Ger Hukker. De NVM denkt dat voorzichtig herstel in gang is gezet.

De woningprijzen blijven echter dalen; de prijzen liggen 3,6 procent lager dan een jaar geleden. De prijs van de verkochte woning ligt op gemiddeld 205.000 euro.

Volgens de makelaarsorganisatie is de "snelle daling eruit". In het derde kwartaal is 0,6 procent van de prijs gezakt ten opzichte van het tweede kwartaal.

De NVM verwacht dat de daling van de huizenprijzen over heel 2013 zal uitkomen op minder dan 4 procent.
http://www.nu.nl/economie(...)-derde-kwartaal.html
pi_132031880
Maar ik neem aan dat michaelmoore (buiten kantoortijden) danwel HD9 (onder debiteuren - crediteuren tijden) zo wel ff het soortgelijke artikel van DFT quoten.
pi_132035763
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja wat verwacht je dan?
Als zelfs de NVM pessimistisch begint te kankeren... Zet je dan maar schrap.
Ik snap lui zoals jou niet die dit soort dingen blijven aanhalen, wat wil je nu? Een minister president die met zijn ministers aan zijn zij het volk gaat vertellen. "Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
Beter?
Hoeveel procent van de huizenmarkt is vertrouwen (de afgelopen vijf jaar)?
Ik snap dat de NVM het zegt, alleen ik snap niet dat alle media het zoveel aandacht geven omdat de NVM er vaak naast zit.

Net ook op het NOS journaal: "Goed nieuws, de bodem op de woningmarkt is bereikt, volgens de NVM."
pi_132035800
De kop op de website van de Telegraaf is ronduit lachwekkend. 'Huizenverkoop explodeert'.

Jaja... We zitten nog niet op de helft van het niveau van 2006-2007 en de stijging is ook 'maar' een 20 procent.

Natuurlijk is dat op zich goed nieuws, er lijkt langzaamaan wat beweging in de markt te komen. Beweging in de woningmarkt is immers ook goed voor keuken- en badkamerboeren, de kleine aannemers die verbouwingen bij particulieren uitvoeren, schilders, meubelzaken, verhuisbedrijven etc.

Alleen om dat dan te propageren met een kop die suggereert dat alle historische records plots worden gebroken is mijns inziens ietwat overdreven.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:22:19 #113
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:56 schreef Ivo1985 het volgende:
De kop op de website van de Telegraaf is ronduit lachwekkend. 'Huizenverkoop explodeert'.

Jaja... We zitten nog niet op de helft van het niveau van 2006-2007 en de stijging is ook 'maar' een 20 procent.

Natuurlijk is dat op zich goed nieuws, er lijkt langzaamaan wat beweging in de markt te komen. Beweging in de woningmarkt is immers ook goed voor keuken- en badkamerboeren, de kleine aannemers die verbouwingen bij particulieren uitvoeren, schilders, meubelzaken, verhuisbedrijven etc.

Alleen om dat dan te propageren met een kop die suggereert dat alle historische records plots worden gebroken is mijns inziens ietwat overdreven.
mooi voor de woningcorporaties en ouderen om nu in versneld tempo te gaan cashen , nog 2.000.000 hutten te gaan
pi_132036629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

mooi voor de woningcorporaties en ouderen om nu in versneld tempo te gaan cashen , nog 2.000.000 hutten te gaan
Gaan ze 2 miljoen huizen verkopen?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:24:31 #115
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gaan ze 2 miljoen huizen verkopen?
ja voor de staat je een hypotheek gaat geven om je thuis - en hulpzorg te betalen
pi_132036772
Is dat nou leuk, telkens dezelfde onzin (welke al ontelbare malen weerlegd is) te posten?

Als daar medische oorzaken aan ten gronde liggen, heb ik niks gezegd.
pi_132036887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als je mijn post leest, begrijp je dat ik het vooral mooi vind voor de jongere werkende generatie. En dan specifiek voor iedereen die werk doet wat in meer of mindere mate is gerelateerd aan woninginrichting.

En mooi voor de huizenkopers die blijkbaar toch weer steeds vaker een woning weten te vinden die past bij de wensen en het budget. Ondanks een gestegen aantal verkopen lag de prijs wel weer lager. Dus dat cashen wordt steeds minder. Daarnaast komt het geld van de ouderen die nu 'cashen' vroeg of laat, linksom of rechtsom, ook weer ten gunste van jongere generaties.

Door schenking aan de (klein)kinderen
Door lagere zorgkosten omdat de ouderen zelf meer bijdragen een hun eigen zorgkosten
Door vermogensbelasting
Door nalatenschap bij overlijden.

Of doordat de oudere het geld lekker zelf gaat consumeren waardoor talloze bedrijven er een graantje van meepikken, wat dus voor veel werkgelegenheid zorgt als die 2 miljoen ouderen uit jouw voorbeeld dat doen.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:33:48 #118
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036962
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Daarnaast komt het geld van de ouderen die nu 'cashen' vroeg of laat, linksom of rechtsom, ook weer ten gunste van jongere generaties.

Door schenking aan de (klein)kinderen
Als ze bij de oudjes gaan schoonmaken
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:34:35 #119
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036991
quote:
Deel op LinkedIn Deel op Twitter Deel op FacebookH

Hoe het zit met de exploderende woningmarkt
Tijd voor de cheerleaders van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
Want de huizenverkoop EXPLODEERT!1!!!!
Vanochtend werd de bodembel voor de zoveelste keer geluid door de ‘positief-realistische’ makelaarsvereniging zoals ze zichzelf noemt.
Het persbericht gaat in ieder geval uit van een realistische positieve benadering.

Telt u mee: 11x het woord ‘herstel’, 6x ‘positief’ en 5x ‘stijging’. Begrijpelijk met 22.700 woningtransacties in het derde kwartaal (+10% kwartaal-op-kwartaal en +20% jaar-op-jaar). De lobbymachine onder leiding van NVM-lobbyist Daan Keij werd dan ook meteen opgestart.

Erg sympathiek van de makelaars dat ze geheel belangeloos het einde van de tunnel zien. Al moeten we oppassen voor te veel optimisme, waarschuwt NVM-voorzitter Ger Hukker.
pi_132037027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:33 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als ze bij de oudjes gaan schoonmaken
Werkgelegenheid, wat is daar het probleem van?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:36:40 #121
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Werkgelegenheid, wat is daar het probleem van?
ja biillen wassen, en stofzuigenen niks mis mee hoor,

daar zijn wel wat bulgaarse dames voor te vinden die gelijk de juwelen en de pinpas meenemen dan
pi_132037227
Je hebt een vervelend leven HD9?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:45:53 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
Je hebt een vervelend leven HD9?
nou ik mag echt niet klagen moet ik zeggen, alleen die jetlags steeds he, met gemiddeld vier vakanties per jaar
pi_132037382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou ik mag echt niet klagen moet ik zeggen, alleen die jetlags steeds he, met gemiddeld vier vakanties per jaar
Ga dan voortaan gewoon naar Afrika, dan heb je weinig tijdverschil en dus ook geen last van jetlags.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:52:00 #125
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037563
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:46 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ga dan voortaan gewoon naar Afrika, dan heb je weinig tijdverschil en dus ook geen last van jetlags.
toevallig zit ik daar met de kerst en oud en nieuw ja en april naar Tanzania en Zanzibar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')