abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152920894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:15 schreef Spanky78 het volgende:
Als je structureel zoveel werkt kunnen er maar 2 dingen mis zijn, ofwel je organiseert e boel niet goed, want alle uren die je boven de 36 maakt zijn voor een goed deel nutteloos, je krijgt minder gedaan en maakt me fouten die nog meer tijd kosten om te herstellen.

Of je hebt echt veel te veel werk, dat is een kwestie van goed onderhandelen, of een andere baan zoeken.

Ik heb zelf een aardig drukke functie met scherpe deadlines, reizen en rapportage aan de board. Maar ik maak in een normale week niet veel meer dan 40 - 45 uur, dat zit hem dan vooral in reizen en vliegvelden...

Ik durf er een goede fles wijn onder te verwedden dat je in 4 dagen met zoveel nuttig wel doet als nu in 55 uur.

Persoonlijk stuur ik mijn mensen naar huis als ze structureel te veel uren maken. Alleen tijdelijk vind ik het acceptabel.

Maargoed, ik zou zeker proberen het aantal uren wat terug te schroeven en wat meer te sporten etc

Sowieso ongezond om naast je werk niets te hebben. En hobby of iets anders.
Gedeeltelijk eens. Met alleen kantoorwerk ben ik ook maar tot een uur of 45 per week echt effectief, daarboven minder. Maar er zit bij mij ook een deel reizen in en werk in het veld. Vooral in dat laatste kan je veel meer uren maken dan achter je bureau. In dat soort periodes zitten er weleens dagen van >15 uur en weken van >80 uur. Dat trekt m'n gemiddeld aantal uren ook omhoog. Momenteel werk ik weer veel op kantoor (andere fase van het project) en maak ik ook maar zo'n 45 uur/week. Dat scheelt dan weer niet in hoofdpijn. Sterker nog, ik denk dat m'n hoofdpijn nu erger is.

Verder heb ik tot nu toe in al m'n beoordelingsgesprekken te horen gekregen dat ik heel erg productief heb; veel productiever dan collega's en dat is wat ik zelf ook zo ervaar. Die grens van 36 uur zal bij iedereen wel een beetje anders liggen. Wat ik wel merk dat ik na een lange of intensieve dag echt helemaal uitgeteld kan zijn. Ander nadeel van zo productief zijn, is dat m'n werkgever me ook voor 1.3fte inplant, zo staat het in de personeelsplanning.
pi_152920987
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:42 schreef OngeschiktX het volgende:

. Ander nadeel van zo productief zijn, is dat m'n werkgever me ook voor 1.3fte inplant, zo staat het in de personeelsplanning.
Wees er maar trots op 8)7
Edit: je baas lacht zich een breuk volgens mij. Krijg je wel salaris, of betaal je zelf de baas een bonus om deze werkervaring mee te mogen maken?

[ Bericht 10% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 24-05-2015 18:30:04 ]
pi_152921599
Je komt op mij over alsof je vind dat je zonder werk niemand bent. Ik zou gewoon eens een week of 2 vakantie opnemen. Je hoeft niet eens op vakantie te gaan als je dat niet wil, maar gewoon even helemaal niets werk gerelateerd doen.

Je kunt nog zo hard zeggen dat je je werk niet als stress ziet, maar iedereen heeft ontspanning nodig. Ik denk echt dat je daar van op zou knappen.
pi_152922157
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:05 schreef Miracle_Drug het volgende:
Je komt op mij over alsof je vind dat je zonder werk niemand bent. Ik zou gewoon eens een week of 2 vakantie opnemen. Je hoeft niet eens op vakantie te gaan als je dat niet wil, maar gewoon even helemaal niets werk gerelateerd doen.

Je kunt nog zo hard zeggen dat je je werk niet als stress ziet, maar iedereen heeft ontspanning nodig. Ik denk echt dat je daar van op zou knappen.
Dat kan hij niet, want dan wordt hij keihard met z'n neus op de feiten gedrukt. Continu blijven werken is makkelijker. Dan hoeft hij de confrontatie met zichzelf niet aan te gaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 24 mei 2015 @ 18:40:28 #130
93664 waht
Mushir
pi_152922595
Je eet en/of slaapt slecht, leeft in een ongezonde omgeving of hebt anderszins ongezonde gewoontes.

Dus kijk even kritisch naar je leefstijl, of accepteer anders dat je gewoontes voor koppijn zorgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152922821
Je werkt te hard en kunt je thuis niet ontspannen, jouw leven is totaal niet in balans.
pi_152925341
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat kan hij niet, want dan wordt hij keihard met z'n neus op de feiten gedrukt. Continu blijven werken is makkelijker. Dan hoeft hij de confrontatie met zichzelf niet aan te gaan.
Ik ontken nergens dat ik zonder werk niets zou zijn. En inderdaad ik zou niet graag 2 weken thuis zitten en niets te doen hebben.
pi_152925450
Heb je serieus nog nooit ergens plezier aan beleefd behalve je het rambam werken?
pi_152925543
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:40 schreef waht het volgende:
Je eet en/of slaapt slecht, leeft in een ongezonde omgeving of hebt anderszins ongezonde gewoontes.

Dus kijk even kritisch naar je leefstijl, of accepteer anders dat je gewoontes voor koppijn zorgen.
Lijken me nogal ongefundeerde aantijgingen. Ik denk dat ik over het algemeen behoorlijk gezond en gevarieerd eet. Voldoende groente en fruit, drink voldoende water, eet regelmatig vis, eet redelijk gevarieerd, drink niet overmatig veel koffie, frisdrank en alcohol. Niet alles is 100% gezond, dat ook weer niet. Eet graag chocoladevlokken op brood, eet ook gemiddeld eens per week makkelijk; afhaalwok of pizza. Maar over het algemeen behoorlijk gezond.

Slapen doe ik ook prima. Ik slaap gemiddeld zo'n 6.5-8 uur per nacht, lijkt me vrij normaal. Ik slaap gewoon goed, word 's nachts zelden tussendoor wakker.

Omgeving is inmiddels ook niet heel ongezond meer. M'n vorige woning was dat wellicht wel, maar nu is het een prima woning. Of je moet bedoelen dat ik in de Randstad woon waar de luchtkwaliteit niet even best is, maar daar valt weinig aan te veranderen.
pi_152925801
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:11 schreef computergirl het volgende:
Heb je serieus nog nooit ergens plezier aan beleefd behalve je het rambam werken?
Ik heb nergens gezegd nog nooit. Ik heb in het verleden wel periodes gehad met wat vrienden en ben toen ook gewoon op vakantie geweest, uit geweest, met vrienden films of sport gekeken.

Alleen de laatste jaren heb ik geen contacten meer en is het me niet gelukt om dat weer op te bouwen. Ook zelf hobby's zoeken is niet echt succesvol geweest. Bijvoorbeeld een instrument willen spelen, maar vervolgens alleen maar gezeik krijgen van de buren.
pi_152925960
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:21 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd nog nooit. Ik heb in het verleden wel periodes gehad met wat vrienden en ben toen ook gewoon op vakantie geweest, uit geweest, met vrienden films of sport gekeken.

Alleen de laatste jaren heb ik geen contacten meer en is het me niet gelukt om dat weer op te bouwen. Ook zelf hobby's zoeken is niet echt succesvol geweest. Bijvoorbeeld een instrument willen spelen, maar vervolgens alleen maar gezeik krijgen van de buren.
Ik heb ooit een poging gedaan om een instrument te leren spelen, een hobo. Ik werd zelf gek van die ewige toonladders die ik moest oefenen en schaamde me een beetje dat de hele wijk moest meegenieten van mijn vele fouten _O-
Kook je graag? Individuele sport, zoals moutainbike/racefiets of hardlopen?
pi_152928333
Vind koken niet erg, kook in principe elke dag voor mezelf, maar heel graag ook weer niet. Vooral wegens gebrek aan tijd en talent. Vind het af en toe wel leuk om iets meer te maken dan standaard.

Qua sporten doe ik nu alleen nog hardlopen. Vroeger ook nog een teamsport en fitness erbij, maar sinds ik werk niet meer.
pi_152929487
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:42 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens. Met alleen kantoorwerk ben ik ook maar tot een uur of 45 per week echt effectief, daarboven minder. Maar er zit bij mij ook een deel reizen in en werk in het veld. Vooral in dat laatste kan je veel meer uren maken dan achter je bureau. In dat soort periodes zitten er weleens dagen van >15 uur en weken van >80 uur. Dat trekt m'n gemiddeld aantal uren ook omhoog. Momenteel werk ik weer veel op kantoor (andere fase van het project) en maak ik ook maar zo'n 45 uur/week. Dat scheelt dan weer niet in hoofdpijn. Sterker nog, ik denk dat m'n hoofdpijn nu erger is.

Verder heb ik tot nu toe in al m'n beoordelingsgesprekken te horen gekregen dat ik heel erg productief heb; veel productiever dan collega's en dat is wat ik zelf ook zo ervaar. Die grens van 36 uur zal bij iedereen wel een beetje anders liggen. Wat ik wel merk dat ik na een lange of intensieve dag echt helemaal uitgeteld kan zijn. Ander nadeel van zo productief zijn, is dat m'n werkgever me ook voor 1.3fte inplant, zo staat het in de personeelsplanning.
Je bent gek dat je je zo laat gebruiken.

Als je zo goed bent moet hij je moeilijker werk geven, niet meer. Dat werk moet je dan gewoon binnen de 40 uur afkrijgen. En natuurlijk ook beter betalen....

Zoals gezegd, ik reis ook regelmatig, dat je dan een paar dagen van huis bent is waar (en tel ik niet mee). Maar ik doe mijn taken in ca 32 uur (excellent, zoals jij zelf ook zegt te doen) in de 8 uur die over is doe ik de 'extra's' waar ik mijn promoties mee heb gemaakt... Als je 55 uur nodig hebt om je werk goed te doen... hoe ga je dan groeien? De mensen die kunnen groeien kenmerken zich juist door het af hebben van al hun werk en een hoop extra's BINNEN de gestelde uren.

Bij mij heeft verveling geleid tot een paar hele lucratieve en leuke projecten.... Omdat ik alles af had en geregeld, dus dan maar kijken op welke manier ik nog meer van waarde kan zijn...
Whatever...
pi_152938054
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:12 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Omdat je ze anders uitbetaald krijgt?

omdat het een schuld is van het bedrijf aan jou, iets met 'reservering op balans' of zo (klok-klepel :@ ). Wij zijn beursgenoteerd.
pi_152938222
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:08 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ontken nergens dat ik zonder werk niets zou zijn. En inderdaad ik zou niet graag 2 weken thuis zitten en niets te doen hebben.
Als je niet bereid bent om dat te proberen moet je wellicht accepteren dat je richting een burn-out zal gaan, want niemand houdt het vol om jarenlang alleen maar te werken. Waarom zou dat bij jou anders zijn?
En daarnaast accepteren dat je 2 dagen per week hoofdpijn hebt.
Je zegt dat je geen stress ervaart maar je bent wel uitgeteld na een dag werken? :N

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En dit. Er is er maar 1 die hier beter van wordt en dat is je werkgever.
pi_152938394
Heb niet alles gelezen:

Maar sta je door de week vroeger op dan in het weekend?
Mocht het zo zijn dat je later opstaat in het weekend kan het daar door komen ik heb er ook last van als ik te lang op bed blijft.

En dat van het mindere zicht, Komt dat door de paracetamol of hoofdpijn?
Wazig zich voor of met/zonder hoofdpijn kan komen door oog migraine.
http://www.oogmigraine.net
pi_152939149
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:05 schreef Bintzak het volgende:
Heb niet alles gelezen:

Maar sta je door de week vroeger op dan in het weekend?
Mocht het zo zijn dat je later opstaat in het weekend kan het daar door komen ik heb er ook last van als ik te lang op bed blijft.

En dat van het mindere zicht, Komt dat door de paracetamol of hoofdpijn?
Wazig zich voor of met/zonder hoofdpijn kan komen door oog migraine.
http://www.oogmigraine.net
Ik sta in het weekend op tijd op, zet altijd een wekker. Ik sta wel iets later op dan doordeweeks, maar maximaal een uurtje. In het weekend ben ik meestal tussen 7 en 7:30 wakker.

Of het wazig zicht door de hoofdpijn of door paracetamol komt weet ik niet.
pi_152939304
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je zo goed bent moet hij je moeilijker werk geven, niet meer. Dat werk moet je dan gewoon binnen de 40 uur afkrijgen. En natuurlijk ook beter betalen....

Zoals gezegd, ik reis ook regelmatig, dat je dan een paar dagen van huis bent is waar (en tel ik niet mee). Maar ik doe mijn taken in ca 32 uur (excellent, zoals jij zelf ook zegt te doen) in de 8 uur die over is doe ik de 'extra's' waar ik mijn promoties mee heb gemaakt... Als je 55 uur nodig hebt om je werk goed te doen... hoe ga je dan groeien? De mensen die kunnen groeien kenmerken zich juist door het af hebben van al hun werk en een hoop extra's BINNEN de gestelde uren.

Bij mij heeft verveling geleid tot een paar hele lucratieve en leuke projecten.... Omdat ik alles af had en geregeld, dus dan maar kijken op welke manier ik nog meer van waarde kan zijn...
Een hele discussie over het werk inhoudelijk lijkt me overbodig. Kort gezegd: klein bedrijf, structureel te weinig mensen, maar extra mensen aannemen gaat niet ivm risico behorend bij een startend bedrijf, dus het te veel aan werk wordt verspreid over de bestaande werknemers. Ik ben daarin iemand die het meeste aankan. Maar anderen maken ook veel overuren. Moeilijker werk is er niet echt, ik heb al maximale verantwoordelijkheid binnen een project. Een stapje hoger is meer richting management en daar zijn ze alleen bezig met zaken waar ik zelf geen zin in zou hebben (financiering, contracten, verzekeringen, etc). Het enige is dat het meer uitvoerende werk wat mij betreft wat minder zou mogen.

Verder is m'n werkgever een prima werkgever voor z'n personeel. Overuren worden gewoon betaald, ik heb binnen m'n werk veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Ik krijg van m'n werkgever overigens ook regelmatig de vraag of ik niet eens een periode vrij moet nemen.

Maar goed, ik zal inderdaad overwegen om binnenkort eens twee aaneengesloten weken vrij te nemen. Ik hoop dat ik me kan vermaken, wellicht een projectje in huis bedenken.

Zoals vandaag, de derde dag weekend, is al moeilijk. M'n standaard dingen zitten er op: boodschappen, stofzuigen, schoonmaken, was doen, hardlopen, f1 kijken, muziek maken. Vandaag is dus zo'n dag waarop ik op een gegeven moment niet meer weet wat ik moet doen.
pi_152939432
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:28 schreef OngeschiktX het volgende:

Zoals vandaag, de derde dag weekend, is al moeilijk. M'n standaard dingen zitten er op: boodschappen, stofzuigen, schoonmaken, was doen, hardlopen, f1 kijken, muziek maken. Vandaag is dus zo'n dag waarop ik op een gegeven moment niet meer weet wat ik moet doen.
Ga fietsen
Naar een museum
Bak je eigen brood
Of zo. ;)
pi_152939641
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ga fietsen
Naar een museum
Bak je eigen brood
Of zo. ;)
Dit.. Stap gewoon die deur uit, ook al heb je nog geen idee wat te doen. Doe ik ook weleens, dan loop ik een flink stuk, of ik ga op een bankje in een park een boek zitten lezen.

Je hoeft ook niet altijd wat te doen TS, je kan ook op de bank hangen en een filmpje opzetten. Ik denk dat je jezelf moet leren vermaken.

Ik denk oprecht dat het een goed idee is eens 2 weken vrij te nemen, ik ben heel benieuwd hoe dat je bevalt ^O^ Je kunt ook alvast gaan bedenken wat je zou willen zien in de wereld. Wellicht kun je op stedentrip ofzo, met dat soort tripjes is er meestal genoeg te doen om je te vermaken.
  maandag 25 mei 2015 @ 12:03:51 #146
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152940955
Naast de hoofdpijn poli. Neem de rest van je leven ook eens onder de loep. Geen sociale kring hebben us ook niet erg gezond. Ieder mens heeft ontspanning nodig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152940972
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:50 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dit.. Stap gewoon die deur uit, ook al heb je nog geen idee wat te doen. Doe ik ook weleens, dan loop ik een flink stuk, of ik ga op een bankje in een park een boek zitten lezen.

Je hoeft ook niet altijd wat te doen TS, je kan ook op de bank hangen en een filmpje opzetten. Ik denk dat je jezelf moet leren vermaken.

Ik denk oprecht dat het een goed idee is eens 2 weken vrij te nemen, ik ben heel benieuwd hoe dat je bevalt ^O^ Je kunt ook alvast gaan bedenken wat je zou willen zien in de wereld. Wellicht kun je op stedentrip ofzo, met dat soort tripjes is er meestal genoeg te doen om je te vermaken.
Dit. Leer jezelf vermaken.

En die twee weken vrij. Ga op vakantie, alleen. Ga iets dien dat je ook leuk lijkt. Tempels kijken in Thailand, of duiken in Egypte, bergwandelen in de Alpen, whatever.

In ieder ge val niets nuttigs of wat op werk kan lijken. Je zult wel zien dat juist even weg, ander perspectief en iets nieuws doen/leren heel nuttig zal zijn.

Ik heb serieus en beetje met je te doen, als je echt zo weinig lol hebt in je leven dat je alleen maar kan werken... Dan mis je zoveel. Stap de deur uit en ga alsjeblieft iets leuks doen!
Whatever...
pi_152941777
Ga inderdaad alsjeblieft op reis. Zelf iets ontdekken of met een georganiseerde rondreis mee. Maar kijk eens verder naar wat er nog te doen is op deze wereld.
En dan niet vrijdag nog tot 22 uur werken en dan de volgende ochtend om 6 uur in het vliegtuig stappen.
Blijf eerst een week thuis om bij te komen en je hoofdpijn uit te zitten. En plan dan van tevoren wat leuke dingen om te gaan doen in die week thuis, omdat je anders weer bang bent voor de verveling.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2015 @ 13:44:44 #149
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152943857
Hoeveel pijnstillers slik je eigenlijk? Van te veel pijnstillers kun je ook hoofdpijn krijgen.

Hoofdpijnpoli is volgens mij het beste advies dat je hier gekregen hebt. En leer je te ontspannen. Zo kun je niet doorgaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_152944399
Ok ik ben er al weer over uit.. no way dat ik 2 weken vrij ga nemen. De dag gaat zo traag nu, er is niets open, geen reet te doen. Het is pas 14:00 en ik moet nog een hele middag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')