abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131901119
http://www.sbs6.nl/programmas/under-the-dome/

Nieuwe 13 delige serie over een mysterie, gebaseerd op een boek van Stephen King, geproduceerd door Steven Spielberg. Dat belooft veel dacht ik. :)

Ik heb de serie in HD gedownload en ben nu bij aflevering 9.Ik moet zeggen dat het een serie is met een enorme potentie. Gaaf onderwerp en mooi in beeld gebracht. Ik vind wel dat er ontzettend veel fouten inzitten, zoals
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is erg jammer.
Verder vind ik dat er een hoog soapgehalte in de serie zit en dat zaken die juist uitgediept moeten worden, zoals
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
onderbelicht worden.

Ondanks alles vindt ik het wel een erg leuke serie. Het mysterie, de karakters, het goede acteerwerk en het camerawerk zijn gewoon goed. 13 delen is wellicht gewoon wat veel. :)

De serie wordt vanaf morgen in dubbele afleveringen uitgezonden door SBS6, om 20:30 uur. Aflevering 1 kun je al gratis bekijken via de site.
pi_131901172
Yep ik zit nu ook bij aflevering 9, valt mij niet tegen. :P
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:21:26 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:30:38 #4
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_131901512
Heb ook een aantal afleveringen gezien. De in de 1e spoiler genoemde zaken vond ik storend worden. Vooral het soapgedeelte werd irritant. Slechte acteurs met als klap op de vuurpijl die dikke uit Breaking Bad... man man wat een slechte acteur is hij eigenlijk.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_131903161
Is het de bedoeling dat dit het NL topic gaat worden of niet?.
Want anders is er al een topic. TV / Under The Dome [USA] #3
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 16:24:12 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_131903348
Dit wordt inderdaad het NL-topic. Voor het US-topic kun je terecht in TV / Under The Dome [USA] #3
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_131911464
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:24 schreef Mike het volgende:
Dit wordt inderdaad het NL-topic. Voor het US-topic kun je terecht in TV / Under The Dome [USA] #3
Wat is het verschil?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 20:05:14 #8
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_131911546
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
De mensen in het NL topic moeten nog gaan kijken. Dit is dus voor nieuwe kijkers en gebeurtenissen die nog moeten gaan gebeuren mogen, als ze al besproken moeten worden, alleen in spoilertags.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_131911589
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:05 schreef Mike het volgende:

[..]

De mensen in het NL topic moeten nog gaan kijken. Dit is dus voor nieuwe kijkers en gebeurtenissen die nog moeten gaan gebeuren mogen, als ze al besproken moeten worden, alleen in spoilertags.
Aah oke, snap alleen niet waarom je dat zou willen een week wachten op 40 min :P
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:27:19 #10
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_131935838
Gelijk al 2 afleveringen, goede serie:)
pi_131937434
Ik ben nu bij aflevering 9.

Heb veel mensen nogal negatief zien reageren op deze serie, maar ik vond iedere aflevering tot nu toe goed te doen.

Dus mochten mensen dit interessant lijken, gewoon gaan kijken en na een paar afleveringen kun je altijd nog afhaken.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 7 oktober 2013 @ 21:13:55 #12
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_131950168
Lachen serie
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 7 oktober 2013 @ 21:14:26 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_131950185
Oh komen er gelijk 2 hee, ik moet om 22 uur ook al die zombieserie kijken
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:29:04 #14
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_131950846
Nou de pilot is voor mij voldoende reden om af te haken. Grappig Stephen King sfeertje, maar het doet mij net te goedkoop aan.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Spellchecker maandag 7 oktober 2013 @ 21:50:37 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_131951835
Kwam per ongeluk tegen bij het zappen, maar blijf vanavond nog wel kijken ....
pi_131952027
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:29 schreef Cheiron het volgende:
Nou de pilot is voor mij voldoende reden om af te haken. Grappig Stephen King sfeertje, maar het doet mij net te goedkoop aan.
Ik ben ook afgehaakt. Ook al ben ik opgegroeid met Stephen King boeken en films, deze pilot deed mij echt helemaal niets (al neigde ik meer naar een :') reactie ). Irritante karakters met stomme acties (o.a. die Junior tegenover Barbie en die meid), slecht acteerwerk en de potentiele hoeveelheid aan verhaallijnen deden mij ook denken dat ik mij kapot ga ergeren aan deze serie. Helaas..
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:30:40 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_131953995
Hm, ik weet het nog niet met deze serie. Het heeft op zich wel genoeg om te blijven kijken. Vooral omdat ik me afvraag hoe het nu verder gaat. Maar er zitten toch ook wel weer een aantal stomme en/of irritante dingen in.

Die Junior met zijn semi blije hoofd met zijn rare acties. Het ontstaan van die brand was echt stupide en dan natuurlijk die losgeslagen agent. Met als toppunt dat die op de koepel schiet en een terug stuiterende kogel die precies in het hart van zijn collega terecht komt! :')

Maar wel nog vermakelijk genoeg om volgende week nog twee kijken. Denk dat ik daarna wel zie of ik afhaak of ik blijf kijken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_131954986
13 delige serie staat hier in de openingspost. Op de wiki staat het volgende:

Seizoen twee vangt in de Verenigde Staten aan in de zomer van 2014 op CBS.

Zou het dan kunnen zijn dat seizoen 1 het boek volgt en de rest een nieuwe verhaallijn?
Ik weet nergens van, speculeer maar een beetje. ..
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  maandag 7 oktober 2013 @ 23:18:33 #19
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_131956090
Ik vermaak me er prima mee, geef het een kans.
Er sneuvelen al genoeg series met potentie, en ja ik wil soms gewoon 'vermaakt' worden.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:26:31 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_131967777
De kijkcijfers waren prima!

quote:
SBS 6 verslaat RTL 4 met Under the Dome
De nieuwe dramaserie Under the Dome is maandag met veelbelovende cijfers van start gegaan op SBS 6. De eerste aflevering om half negen trok 951.000 kijkers (13,6 procent marktaandeel), waarna de tweede aflevering om half tien zelfs 1,1 miljoen kijkers (15,7 procent) wist te boeien. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De behaalde score is erg hoog voor begrippen van SBS 6, dat tegenwoordig nog maar zelden de grens van één miljoen kijkers passeert op prime time.

SBS 6 wist met Under the Dome zelfs RTL 4 te verslaan op prime time. De grote concurrent trok om half negen 923.000 kijkers met Crime Scene Investigation (-20 procent ten opzichte van vorige week) en om half tien 702.000 kijkers met Bones (-22 procent).

SBS 6 won juist kijkers ten opzichte van vorige week, toen de tv-première van de Pirates of the Caribbean-film On Stranger Tides 772.000 kijkers deed.
Bron
Blijkbaar toch heel veel mensen die best wel een serie 'gewoon' op tv willen volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131969105
Redelijke pilot, alleen lijkt de serie er soms wat goedkoop uit te zien. Die doormidden gehakte koe zag er dus echt niet realistisch uit (al heb ik dat gelukkig nog nooit in het echt gezien). Ook jammer dat de piloot uit Lost er al meteen uit is... -O-
pi_131970362
Gister gezien op tv erg goede serie en bizar begin van die koepel, ga het zeker volgen
pi_131970651
Meh, vervelende trage serie, slecht acteerwerk.. Het idee was leuk in het begin hoor, maar het schiet gewoon echt niet op. M'n vriendin volgt hem nog (aflevering 13 inmiddels), ik ben er al 2x bij in slaap gevallen.

Lees ik toch liever een goed King boek.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:06:53 #24
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_132006136
Hele seizoen al gekeken: zonder iets te willen verklappen kan ik jullie aanraden deze serie niet te volgen of er in elk geval niet te veel tijd in te stoppen.
Chaos is a ladder.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:01:40 #25
300718 Kenju
Say It!!??
pi_132008021
quote:
4s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:17 schreef Flounder het volgende:
http://www.sbs6.nl/programmas/under-the-dome/

Nieuwe 13 delige serie over een mysterie, gebaseerd op een boek van Stephen King, geproduceerd door Steven Spielberg. Dat belooft veel dacht ik. :)
Niet bepaald, aangezien ook Falling Skies en Terra Nova zijn naam dragen.

quote:
Ik vind wel dat er ontzettend veel fouten inzitten, zoals "Zichtbare" wind (wat dus helemaal niet kan) door takken die bewegen, meerdere auto's die op de achtergrond achter elkaar door beeld rijden (de afstanden in het dorpje zijn te lopen/ fietsen en de uitlaatgassen blijven hangen),
Waarom kunnen er geen auto's rijden? Uitlaatgassen blijven niet hangen. De dome (en nu komt een spoiler als je nog niet zo ver bent)
SPOILER
Hiermee is het aannemelijk dat uitlaatgassen eruit gefilterd worden.
Je zou wel kunnen nadenken over hoe het zit met de riolering en dergelijke. Gaat de dome ook daar doorheen? Zo ja, dan hebben ze al snel een probleem. Zo nee, en als ze zo'n grote hebben zoals je die in films wel eens ziet, zouden ze zo er onderuit moeten kunnen. Derhalve zullen ze meer een Nederlandse stijl riool hebben. Maar zo diep liggen die niet....
quote:
SPOILER
SPOILER
quote:
SPOILER
Zo werd het in beeld gebracht inderdaad. Wat minder oog voor detail. Wellicht ook een kosten ding, maar dan nog hadden er inderdaad betere keuzes gemaakt kunnen worden.
quote:
Verder vind ik dat er een hoog soapgehalte in de serie zit en dat zaken die juist uitgediept moeten worden, zoals
SPOILER
onderbelicht worden.
Tsja, dat is eigen aan dit soort series. Ze moeten wat om het aan te vullen....
quote:
Ondanks alles vindt ik het wel een erg leuke serie. Het mysterie, de karakters, het goede acteerwerk en het camerawerk zijn gewoon goed.
Ik vind alleen die journaliste met dat rode haar goed (tenminste de actrice die haar speelt), derest ontstijgt geenszins een norm.

Het is een aardige serie, maar ik heb alles in één keer kunnen doorkijken. Wanneer ik er iedere week op had moeten wachten, had ik me veel meer geërgerd aan de zwakheden. Maar was waarschijnlijk wel blijven kijken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')