quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Boschker, Sander (NED) Keeper
22 Marsman, Nick (NED) Keeper
? Stevens, Sonny (NED) Keeper
2 Koppers, Dico (NED) Verdediger
3 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Martina, Cuco (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
7 Mokhtar, Youness (NED) Aanvaller
9 Djordjevic, Luka (MON) Aanvaller huurling
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
12 Hölscher, Tim (DUI) Aanvaller
24 Promes, Quincy (NED) Aanvaller
26 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
God van het voetbalquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Er zijn geen goden, dus het maakt niets uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:38 schreef Momo... het volgende:
[..]
God van het voetbalvolgens zichzelf wel jah...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(_/_)
(='.'=)
(")_(")
[FC TWENTE] #163: Trotse koplopers. Zoals het hoort.quote:
Van Ajax kan iedereen verliezenquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:46 schreef Silv het volgende:
[..]
Zal je zien dat we nu wel weer verliezen.
ook winnenquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Van Ajax kan iedereen verliezen
Truequote:
Ja, volgens mij wel en in de competitie het jaar ervoor dacht ik met een kopbal van Ruiz in het begin van de tweede helft.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:53 schreef blistah het volgende:
Wanneer hebben we überhaupt voor het laatst gewonnen van Ajax? In de beker finale van 2011 ofzo?
daar was ik bij, 1-0 vlak na rust inderdaadquote:Op maandag 7 oktober 2013 19:28 schreef Stienn het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel en in de competitie het jaar ervoor dacht ik met een kopbal van Ruiz in het begin van de tweede helft.
Liever niet man.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:43 schreef Stienn het volgende:
[..]
Er mag wel weer eens gewonnen worden van Ajax thuis. Ben benieuwd hoe die wedstrijd gaat.
Wisgerhof bij 'Jong' Twentequote:Op maandag 7 oktober 2013 21:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het niveau van Jong Twente houdt ook niet over. Hölscher en Tapia zijn de enige spelers met potentie. Misschien Oosterwijk nog. Wisgerhof is echt dramatisch.
I know right.quote:
Dat is ook het doelpunt wat Eredivisie live in de intro had van het TV programmaquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:08 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
daar was ik bij, 1-0 vlak na rust inderdaad
Je kan wel visie hebben maar als je niet 3 creatieve spelers op je middenveld hebt, koop je daar niets voor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb 20 minuten gekeken. Leek op het chickenshit voetbal van Steve. Hele tijd naar achter.. Ze moeten dezelfde visie als het gewone team hanteren.
Weinig veranderd? Waarom komen mensen hier die niets van voetbal en in het bijzonder het voetbal van Twente snappen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:10 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Je kan wel visie hebben maar als je niet 3 creatieve spelers op je middenveld hebt, koop je daar niets voor.
Er is weinig veranderd in de filosofie van Twente(Schreuder) alleen heeft hij nu de spelers die dat ook aardig uitvoeren.
Lezen is moeilijk he.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Weinig veranderd? Waarom komen mensen hier die niets van voetbal en in het bijzonder het voetbal van Twente snappen...![]()
Bergkamp <3quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verdomme, heb net een docu over WWII gekeken en nu lijkt die dude in de UI van Groove z'n rechterarm gestrekt te houden
Ik twijfelde al tussen Bergkamp en De Boer, maar plaatje is te kleinquote:
dennisbergkamp.jpgquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik twijfelde al tussen Bergkamp en De Boer, maar plaatje is te klein
Geilen avond was datquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:08 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
daar was ik bij, 1-0 vlak na rust inderdaad
Eén van de weinige keren dat een UI een duidelijke naam heeftquote:
Dacht dat je dat ontkende.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:38 schreef The_Groove het volgende:
Tussen Schreuder en Stief zn spelopvatting zit een wereld van verschil inderdaad ja.
Ik snap nu dat het er wat raar stond en daarom had ik Schreuder tussen haakjes gezetquote:
Ik heb nooit zin in interlands. EK's en WK's zijn fijn omdat er dan zomers voetbal op TV is maar veel meer ook niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb helemaal geen zin in die interlands... competitievoetbal willen we!
Dit. Het zijn toch altijd saaie wedstrijden en er is iedere interlandperiode weer gezeik met opgelopen blessures.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:09 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik heb nooit zin in interlands. EK's en WK's zijn fijn omdat er dan zomers voetbal op TV is maar veel meer ook niet.
overmorgen, 20:30quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Waarschijnlijk kijk het morgen (of vrijdag?) wel tussen neus en lippen door maar verder mag het mij ook gestolen worden. In de zomer is het inderdaad leuk en volg ik het redelijk.
Kijk zo interessant vind ik hetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |