Nee die moet nog een X stoppen...quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:09 schreef WEST het volgende:
Webber z'n race is naar de klote. 20 laps op Supersoft
Stuurtje terug zetten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:13 schreef Gramulanion het volgende:
Webber op zijn dooie gemak uit de auto.
Rustig kijken. 'Heuj, mn auto staat in de fik.' Duuude.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:13 schreef Gramulanion het volgende:
Webber op zijn dooie gemak uit de auto.
Sowieso wel denk ikquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:15 schreef Wombcat het volgende:
Zou dit de laatste koreaanse GP zijn, net dit geblunder. Zomaar effe een truck op het circuit sturen
Die SC komt omdat iemand op het idee kwam om een truck op het circuit te sturen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:16 schreef exile79 het volgende:
Die wagen van Webber staat niet eens op de baan. Overdreven sc.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die SC komt omdat iemand op het idee kwam om een truck op het circuit te sturen.
Ja, wat een actie was dat zeg. Kom je aan met +300.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die SC komt omdat iemand op het idee kwam om een truck op het circuit te sturen.
Hoe kwam hij trouwens p3 met 2 stops?quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:19 schreef WEST het volgende:
Kimi moet hem er gewoon tussen flikkeren bij Vettel.
Pic 15e..., nog een paar uitvallers graag dan zijn ze 10e bij de constructeurs.quote:
Die reed tijdje terug nog p6 geloof ik, en Alonso kwam er niet aan voorbij in z'n Ferrari. Deed Nico kanp moet ik zeggen.quote:
VdG ging ff van de baan.quote:
Alles zonder VET is een mooi podium.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
RAI - GRO - HUL zou een top podium zijn.
rijdt nu wel zijn persoonlijk snelste ronde.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:25 schreef Karstman het volgende:
F1PitRadio @F1PitRadio 1m
Giedo, "I have a big flat spot on the Left" Re:"OK, try to continue"
Dat is couleur locale. Bij voetbalfeestjes gaan die Koreanen ook allemaal spontaan de rommel opruimen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:15 schreef Wombcat het volgende:
Zou dit de laatste koreaanse GP zijn, net dit geblunder. Zomaar effe een truck op het circuit sturen
willen ze VdG achteraan hebben ofzoquote:
Zo te zien. En nog voor een belachelijk feit: speeding behind the safetycarquote:
quote:
Vaag dan moeten Pic en Bianchi ook een onderzoek hebben ze reden allemaal even hard.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo te zien. En nog voor een belachelijk feit: speeding behind the safetycar![]()
Ze moeten zich toch ontdubbelen
Hoe doet ie dat, hij gaat 0.6s langzamerquote:
0.3s tov 2 ronden geleden.quote:
?twitter:F1PitRadio2 twitterde op zondag 06-10-2013 om 09:42:06Rocky, "Fail 22, fail, twenty-two Fail" Vettel,"Fail two-two?" Rocky, "Confirmed, Fail two-two" reageer retweet
waar zie jij dat..., hij is 0.004 langzamerquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoe doet ie dat, hij gaat 0.6s langzamer
jaquote:
waar zie jij dat,...., hij is 0.205s langzamerquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:42 schreef WEST het volgende:
[..]
waar zie jij dat..., hij is 0.004 langzamer
Kom op Lewis pak die Duitserquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:46 schreef Zorro het volgende:
van Dam rot eens op met je "kom op Lewis"
Fanboy
Kijken op Sport1quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:46 schreef Zorro het volgende:
van Dam rot eens op met je "kom op Lewis"
Fanboy
Betalen voor F1quote:
Dat was wel de highlight van de race, verder maakten de incidentjes er nog wat vanquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:52 schreef M.Melandri het volgende:
Geweldig Hulkenberg, vooral het verdedigende werk aan het einde van de tweede stint tegen Alonso was briljant, zijn banden waren helemaal op.
Alonso-Hamilton was ook een mooi gevecht, vond het wel een mooie race.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was wel de highlight van de race, verder maakten de incidentjes er nog wat van
En dan zeiken, hij had gewoon de deur dicht moeten houdenquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Grosjean nog nooit op het podium gestaan zonder Kimi in F1. Altijd 3de terwijl Kimi 2de eindigt
Jup, de race begint eigenlijk pas vanaf de 2de plaatsquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:00 schreef kepler het volgende:
Eindelijk weer een vermakelijke race! Jammer dat Vettel dan weer zo makkelijk wint, maar daar heb ik me al bij neergelegd
Ik vond het wel meevallen, was allemaal vrij recht toe recht aan, weinig onorthodoxe inhaal manoeuvres.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alonso-Hamilton was ook een mooi gevecht, vond het wel een mooie race.
Dat incident hebben ze niet laten zien toch?quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Meest opvallende van de race vond ik toch de straffen. Giedo kreeg een drive-through voor het van de baan drukken van een ander. Perez deed dit overduidelijk ook,niet veel later in de race, hierbij werd de eventuele straf uitgesteld tot na de race?! Van der Garde lag op een erg mooie 12e plek en door de drive-through is zijn race toch wel verpest.
Niet om chauvenistisch te doen, als het Pic of Bianchi was had ik er precies zo over gedacht.
Saaie race voor de rest, briljant gereden van Hulkenberg !
Dat was het in Spa al, op naar 2014quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Hmm, als Vettel wint in Japan en Alonso eindigt niet hoger dan 9de is het alweer gedaan voor dit seizoen
Jaja, heb het uiteraard over mathematisch gezien.quote:
Zolang ik geen beelden heb gezien van vdGarde durf ik er ook niks over te zeggenquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Meest opvallende van de race vond ik toch de straffen. Giedo kreeg een drive-through voor het van de baan drukken van een ander. Perez deed dit overduidelijk ook,niet veel later in de race, hierbij werd de eventuele straf uitgesteld tot na de race?! Van der Garde lag op een erg mooie 12e plek en door de drive-through is zijn race toch wel verpest.
Niet om chauvenistisch te doen, als het Pic of Bianchi was had ik er precies zo over gedacht.
Saaie race voor de rest, briljant gereden van Hulkenberg !
Ach, derrek was ook geen lievertjequote:Op zondag 6 oktober 2013 10:16 schreef Schunckelstar het volgende:
ah, kai gaat vandaag voor de jaren 90 politiecommisaris-look
dat was het na Groot-Brittannië al toen ze van bandenconstructie wisselden.quote:
Zullen ze een reprimande krijgen?quote:
Volgens mij was het eerst helemaal niet de bedoeling om weer de Safety Car naar buiten te sturen en hadden ze gedacht dat die truck wel op tijd bij de wagen van Webber zou zijn. Echter hadden ze zich een beetje verkeken op het snelheidsverschil tussen de truck en de F1 bolides.quote:
twitter:EliGP twitterde op zondag 06-10-2013 om 10:35:21Vettel on the SUV: "I think it was a BMW, or looked like a BMW – it was some Hyundai or Kia. Do you want the number plate?" reageer retweet
Inderdaad, blijft vreemd dat de benadeelde teams nauwelijks geprotesteerd hebbenquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was het na Groot-Brittannië al toen ze van bandenconstructie wisselden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Canada_2012quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Grosjean nog nooit op het podium gestaan zonder Kimi in F1. Altijd 3de terwijl Kimi 2de eindigt
op dat moment wisten ze nog niets van het voordeel voor Vettel. Dat is pas vanaf Spa echt gebleken. En dan is het te laat om te prostesteren ...quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad, blijft vreemd dat de benadeelde teams nauwelijks geprotesteerd hebben
quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:49 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Canada_2012
Denk je? Het was niet voor niets dat RBR en Mercedes zo liepen te pushen, die hebben er ook het meeste voordeel aan gehadquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dat moment wisten ze nog niets van het voordeel voor Vettel. Dat is pas vanaf Spa echt gebleken. En dan is het te laat om te prostesteren ...
quote:Giedo van der Garde, car 21, chassis CT03-#4: “My start was great, really strong and when everyone was moving to avoid Massa in turn three I had to push out wide to avoid contact with a few cars around me. I really don’t think I’d pushed any other cars out on purpose on lap one but I was told to box for a drive through penalty because of what the stewards saw and from there my race was pretty much over. I served the penalty and then had to box again immediately as the supersofts I’d started on were done, so even though I was up as high as 12th in the first stint I rejoined in 22nd and set about catching up Chilton and Bianchi.
“I was up close to Chilton just when the safety car came out and the team did a great job to help me get past him with a really quick stop on the first safety car lap. That sort of teamwork needs to be mentioned as it plays such a critical role in the overall race, so the boys deserve a thank you for that.
“The second safety car came out almost immediately when Mark’s car caught fire and then when we restarted I had a bit of a lock up at the end of the main straight and Bianchi got past, but within a couple more laps I regained the place and was back behind Charles in 17th. I had a flatspot from that point in the race but kept pushing and finally finished in 15th, just behind Charles. Without the drive through I’m sure I could have finished higher, maybe not up in 13th, but close and while that’s obviously frustrating today, it shows how close it’s getting and that’s good for my motivation and the whole team.”
Gewaagdquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:11 schreef Marks het volgende:
Eindelijk weer een mooie race inderdaad!
Alonso kan het nu wel opgeven denk ik, Vettel is kampioen ga ik na deze race van uit.
Speelt wel meer in dat team dan wij waarschijnlijk weten. Ben benieuwd......twitter:autosportlive twitterde op zondag 06-10-2013 om 09:55:12Grosjean was told on the slowing down lap: “We’ll talk about this in the office, but big [bleeping] smile on the podium please.” #F1 reageer retweet
Zal best maar het is uiteindelijk zijn eigen schuld dat hij 3 ipv 2 werdquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijf dit maar terug zien komen:Speelt wel meer in dat team dan wij waarschijnlijk weten. Ben benieuwd......twitter:autosportlive twitterde op zondag 06-10-2013 om 09:55:12Grosjean was told on the slowing down lap: “We’ll talk about this in the office, but big [bleeping] smile on the podium please.” #F1 reageer retweet
Dat weten ze wel hoor, Red Bull gooit er natuurlijk ook veel geld in en niet alleen in hun eigen team, blijkbaar zitten ze politiek ook goed, dat ze Lauda als mede Oostenrijker mee hebben is niet zo verbazend, dan heb je Berger ook nog, beetje wisseling van de wacht, vroeger was het Ferrari dat veel bepaaldequote:Op zondag 6 oktober 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
dat kan alleen als de andere teams minder naar het gemekker van Red Bull gaan luisteren. Als Red Bull het ergens niet mee eens is dan gaat Marko als eerste mekkeren, waarna de rest ook mee gaat doen ...
Ze moeten beseffen dat er addertjes onder het gras zitten als Red Bull begint te mekkeren.
Alonso kan nog max. 125 punten inlopen op Vettel, het verschil is 77 punten. Als Vettel de volgende race wint, dan moet hij de rest van de races uitvallen en Alonso alles winnen. Dat gaat niet meer gebeuren.quote:
Was niet echt de neus wat afbrak, maar de ophangpunten van de neus. Hadden ook enorm veel moeite om het ding los te maken.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Meest opvallende moment voor mij blijft toch die neuskegel bij Rosberg die bezwijkt.. Dat ding is normaal van carbon en dat buigt niet, maar breekt. Ongetwijfeld zal de discussie over flexibele delen wel weer oplaaien..
Whut?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Meest opvallende moment voor mij blijft toch die neuskegel bij Rosberg die bezwijkt.. Dat ding is normaal van carbon en dat buigt niet, maar breekt. Ongetwijfeld zal de discussie over flexibele delen wel weer oplaaien..
Meestal zit de neus met een stuk of vier metalen pinnen vast in de monocoque, en ik kan me zo niet herinneren dat er eerder een complete neus afbrak zonder dat er verdere schade was. En als dit nu een hoog downforce circuit was geweest.. Blijft toch raar dat de gehele neus zomaar loskomt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Was niet echt de neus wat afbrak, maar de ophangpunten van de neus. Hadden ook enorm veel moeite om het ding los te maken.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alonso kan nog max. 125 punten inlopen op Vettel, het verschil is 77 punten. Als Vettel de volgende race wint, dan moet hij de rest van de races uitvallen en Alonso alles winnen. Dat gaat niet meer gebeuren.
Dus? Dat wilt zeggen dat die niet kunnen breken of buigen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:17 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Meestal zit de neus met een stuk of vier metalen pinnen vast in de monocoque,
Eens moet toch de eerste keer zijnquote:en ik kan me zo niet herinneren dat er eerder een complete neus afbrak zonder dat er verdere schade was.
Ligt er natuurlijk aan wat er precies gebeurt is. Een van die pinnen kan ook vergeten zijn vast te zetten. En als er dan plots teveel downforce op die vleugel komt als die uit de slipstream komt kan dat net de spreekwoordelijke druppel zijn geweest. Denk dat Mercedes deze week wel ergens met een verklaring komt.quote:En als dit nu een hoog downforce circuit was geweest.. Blijft toch raar dat de gehele neus zomaar loskomt.
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 06-10-2013 om 12:46:43Van der Garde, Bianchi and Pic have been summoned for failing to slow for yellow flags in turn 11 on lap 54. #F1 reageer retweet
Hongarije '12 toch?quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Grosjean nog nooit op het podium gestaan zonder Kimi in F1. Altijd 3de terwijl Kimi 2de eindigt
De hele achterhoede is nu under investigationquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:56 schreef Sinister-D- het volgende:
En dat kan er ook nog eens bij voor GvdG
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 06-10-2013 om 12:46:43Van der Garde, Bianchi and Pic have been summoned for failing to slow for yellow flags in turn 11 on lap 54. #F1 reageer retweet
Nee, was Kimi ook 2dequote:
Oh het was Canada '12 dusquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, was Kimi ook 2de
http://nl.wikipedia.org/w(...)1_van_Hongarije_2012
Canada werd ie wel 2de zonder Kimi op het podium.
Daar had GotenSSJ me al op gewezen
ik gok op drie reprimandsquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hele achterhoede is nu under investigation
Allemaal voor GvdGquote:
Dat was al zo duidelijk tijdens de race, anders gaan ze dat niet onderzoeken ná de racetwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 06-10-2013 om 13:27:22No action taken on the Perez-Di Resta incident. Stewards rule "no driver was determined to be wholly or predominantly to blame". #F1 reageer retweet
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/alonso-dat-was-niet-goed/quote:Voor Alonso's teamgenoot Felipe Massa was de kans op een goed resultaat al na de eerste ronde verkeken. Hij spinde bij het ingaan van de derde bocht en reed bij de eerste doorkomst op de laatste plek.
"Ik kon niet anders dan de auto in een spin gooien, want anders had ik Nico Rosberg geraakt", geeft Massa - die verder klem zat tussen andere deelnemers - tekst en uitleg aan Autosport.
Hij had een (mooie) uitremactie, als Rosberg daar niet had gereden was hij waarschijnlijk rechtdoor geschoten daar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/alonso-dat-was-niet-goed/
![]()
Ik denk dat de keuze tussen Massa en Hulkenberg steeds makkelijker word voor Lotus..
En Massa mag wel een strafje krijgen voor 'Causing an avoidable collision.'
Canada 2012, Grosjean 2de, Lewis gewonnen en Perez derds.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Grosjean nog nooit op het podium gestaan zonder Kimi in F1. Altijd 3de terwijl Kimi 2de eindigt
Dat was ook een nadeel, want hij moest daardoor nog een ronde door op banden die al compleet gaar waren.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch knap dat ze de pech van Rosberg terwijl die hem aan het inhalen was als nadeel voor Hamilton weten uit te leggen.
Hij had ook zelf kunnen zeggen "screw it guys, I'm coming in".quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Overigens had ik hem al veel eerder binnengehaald, want hij was al rondenlang veel te veel in aan het leveren.
Dat had Massa ook moeten doen exact 1 jaar na die veer tegen zn knarretje toen hij Alonso voorbij moest laten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij had ook zelf kunnen zeggen "screw it guys, I'm coming in".
http://www.formula1.com/news/headlines/2013/10/15062.htmlquote:Caterham’s Charles Pic and Giedo van der Garde and Marussia’s Jules Bianchi and Max Chilton have all been reprimanded by race stewards in Korea.
Bianchi and Pic received their reprimands for failing to respond to yellow flags, whilst Van der Garde and Chilton were punished for failing to stay above the minimum time set by the FIA ECU during the safety car period.
Bianchi and Pic will now both face automatic 10-place gird penalties at the next race in Japan as each has accrued three reprimands this season.
However, the stewards opted to take no further action against either McLaren’s Sergio Perez or Force India’s Adrian Sutil who had both faced post-race investigations.
Perez had been placed under investigation on suspicion of forcing Force India’s Paul di Resta off-track and for a separate tangle with Ferrari’s Felipe Massa, whilst Sutil was investigated over the shunt that took him and Red Bull’s Mark Webber out of the race.
Rosberg lag toch virtueel voor hem of niet?quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was ook een nadeel, want hij moest daardoor nog een ronde door op banden die al compleet gaar waren.
Overigens had ik hem al veel eerder binnengehaald, want hij was al rondenlang veel te veel in aan het leveren.
Ja, heel stoer, maar het is juist dat soort stoerdoenerij waarmee hij zo vaak zijn banden vroegtijdig aftrapt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij had ook zelf kunnen zeggen "screw it guys, I'm coming in".
Ja nou en dus? Als Rosberg dat probleem met die vleugel niet gehad had dan had Lewis 1 ronde eerder binnen kunnen komen. En dus was het correct dat ze dat geval aanduidde als negatief voor Lewis.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Rosberg lag toch virtueel voor hem of niet?
Omdat hij daardoor voor Rosberg kwam?quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja nou en dus? Als Rosberg dat probleem met die vleugel niet gehad had dan had Lewis 1 ronde eerder binnen kunnen komen. En dus was het correct dat ze dat geval aanduidde als negatief voor Lewis.
Ik snap niet hoe jij noodgedwongen 1 ronde later binnen moeten/kunnen komen omdat je teamgenoot een urgent probleem heeft niet als nadeel kan zien.
Dat mag je me uit proberen te leggen. Graag zelfs.
Ja.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:40 schreef THEFXR het volgende:
2x podiums voor Lotus en Kimi gaat daar weg??
In hoeverre denk jij dat het geen nadeel was dan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch knap dat ze de pech van Rosberg terwijl die hem aan het inhalen was als nadeel voor Hamilton weten uit te leggen.
En hoeveel tijd is ie verloren ten opzichte ven degenen voor Rosberg?quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat hij daardoor voor Rosberg kwam?
... was dat niet gewoon 1 ronde langer?quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In hoeverre denk jij dat het geen nadeel was dan?
Hamilton zou binnenkomen voor nieuwe banden, moet vervolgens achter Rosberg blijven hangen (die trager is door de kapotte vleugel) en daarna krijgt Rosberg ook nog voorrang bij de pits (duurde ook erg lang om die vleugel eraf te krijgen) en Hamilton moest dus met z'n al versleten banden nog 5-6 ronden doorrijden voor ie eindelijk de pit in kan.
Als Rosberg 'm er meteen voorgelaten had dan had Hamilton niet echter Hulkenberg gezeten maar ervoor en had misschien zelfs kans op een podiumplaats.
Het team heeft daar door foute beslissingen veel tijd laten liggen.
Coulthard had het na de race over 5-6 rondenquote:Op zondag 6 oktober 2013 18:29 schreef Desunoto het volgende:
[..]
... was dat niet gewoon 1 ronde langer?
Kostte Hamilton alsnog een paar seconden, misschien 5 seconden... maximaal.
Hij krijgt gewoon een positie in de schoot geworpen. Dat het niet meteen helemaal ideaal voor hem op zijn plek valt doet er natuurlijk niet aan af dat hij dom geluk heeft. Hij hoefde maar één rondje later naar binnen volgens mij en die banden had hij toch al een tijdje zelf afgetrapt, en dan had hij ook nog een rondje minder met zijn nieuwe banden. Bovendien kon hij alsnog bij Hulkenberg komen, alleen weet hij dan niet hoe hij er voorbij moet komen. Misschien waren zijn banden dan wel eerder versleten en had Alonso hem nog voorbij gekund.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In hoeverre denk jij dat het geen nadeel was dan?
Hamilton zou binnenkomen voor nieuwe banden, moet vervolgens achter Rosberg blijven hangen (die trager is door de kapotte vleugel) en daarna krijgt Rosberg ook nog voorrang bij de pits (duurde ook erg lang om die vleugel eraf te krijgen) en Hamilton moest dus met z'n al versleten banden nog 5-6 ronden doorrijden voor ie eindelijk de pit in kan.
Als Rosberg 'm er meteen voorgelaten had dan had Hamilton later niet echter Hulkenberg gezeten maar ervoor en had misschien zelfs kans op een podiumplaats.
Het team heeft daar door foute beslissingen veel tijd laten liggen.
het kostte 'm tijd, positie in de schoot of niet.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij krijgt gewoon een positie in de schoot geworpen. Dat het niet meteen helemaal ideaal voor hem op zijn plek valt doet er natuurlijk niet aan af dat hij dom geluk heeft. Hij hoefde maar één rondje later naar binnen volgens mij en die banden had hij toch al een tijdje zelf afgetrapt, en dan had hij ook nog een rondje minder met zijn nieuwe banden. Bovendien kon hij alsnog bij Hulkenberg komen, alleen weet hij dan niet hoe hij er voorbij moet komen. Misschien waren zijn banden dan wel eerder versleten en had Alonso hem nog voorbij gekund.
Dat doet er allemaal niet aan af dat hij door dat Rosberg gebeuren nadeel ondervond. Of hij die banden nou zelf aan gort heeft gereden of niet. Als Rosberg niet binnen was moeten komen dan had hij 1 ronde eerder binnen kunnen komen en zo minder tijd verliezen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij krijgt gewoon een positie in de schoot geworpen. Dat het niet meteen helemaal ideaal voor hem op zijn plek valt doet er natuurlijk niet aan af dat hij dom geluk heeft. Hij hoefde maar één rondje later naar binnen volgens mij en die banden had hij toch al een tijdje zelf afgetrapt, en dan had hij ook nog een rondje minder met zijn nieuwe banden. Bovendien kon hij alsnog bij Hulkenberg komen, alleen weet hij dan niet hoe hij er voorbij moet komen. Misschien waren zijn banden dan wel eerder versleten en had Alonso hem nog voorbij gekund.
mooi om te zien dat het vanaf 2009 alleen maar beter is geworden, 14 overtakes per race ....quote:
Toen streden coureurs voor iedere plek en waren er nog geen KERS en DRSquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:20 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
mooi om te zien dat het vanaf 2009 alleen maar beter is geworden, 14 overtakes per race ....
klopt, maargoed, voor de fans is het wel leukerquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen streden coureurs voor iedere plek en waren er nog geen KERS en DRS
Als je nu sneller bent, ga je er gewoon voorbij.
2008 auto's/regels met KERS en DRSquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen streden coureurs voor iedere plek en waren er nog geen KERS en DRS
Als je nu sneller bent, ga je er gewoon voorbij.
2010 regels alleen is genoeg. Zonder DRS en Bridgestone banden is al beter dan in 2008.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
2008 auto's/regels met KERS en DRS. Dat zou pas een spektakel zijn.
Bla bla blaquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2010 regels alleen is genoeg. Zonder DRS en Bridgestone banden is al beter dan in 2008.
Juist door het verbod op bijtanken is er meer actie op de baan dan in de pits, zoals ervoor. Wat de cijfers van ClipTheApex ook aantonen. (Ervoor en erna meer inhaalacties).
Alleen als je echt veel sneller bent (dus bij 'achterblijvers'), zoals je vandaag kon zien levert het goede/leuke gevechten op (Hulkenberg, Hamilton, Alonso)quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen streden coureurs voor iedere plek en waren er nog geen KERS en DRS
Als je nu sneller bent, ga je er gewoon voorbij.
2010 waren Bridgestones en geen Pirelli's. Dus in wezem waren die banden hetzelfde als ervoor.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bla bla bla. Wat jij 'actie' noemt, noem ik 'verrotte banden'. Heeft niks met bijtanken te maken.
Wat ik daarmee bedoelde doelde meer op verrotte banden, die zijn soms zo erg ver heen dat er niks te verdedigen valt. Als ze op dezelfde soort banden rijden is het natuurlijk erg leukquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Alleen als je echt veel sneller bent (dus bij 'achterblijvers'), zoals je vandaag kon zien levert het goede/leuke gevechten op (Hulkenberg, Hamilton, Alonso)Het is niet altijd perfect (en het blijft een kunstgreep), maar opzich ben ik wel voor. Andere manier is om aerodynamische grip verplicht te verminderen, maar dat is eigenlijk ook een kunstgreep.
De F1 heeft zichzelf technisch gezien ingehaald...
Ah ja, ok ik dacht dat je op DRS doeldequote:Op zondag 6 oktober 2013 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde doelde meer op verrotte banden, die zijn soms zo erg ver heen dat er niks te verdedigen valt. Als ze op dezelfde soort banden rijden is het natuurlijk erg leuk
Speelt ook mee natuurlijk op sommige circuitsquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Ah ja, ok ik dacht dat je op DRS doelde
Tijd had hij genoeg, het ontbrak aan hem ideeen hoe er voorbij te komen. Misschien waren deze banden dan ook wel eerder afgetrapt en had Alonso nog wat langer aan kunnen dringen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
het kostte 'm tijd, positie in de schoot of niet.
Met de problemen die Rosberg had zou ie die positie toch wel krijgen maar dan zonder tijd te hoeven verliezen.
En die banden waren afgetrapt omdat ze in principe toch z.s.m. vervangen zouden worden, anders had ie er inderdaad makkelijk nog verder mee kunnen rijden.
Hamilton had dan met z'n nieuwe banden eerder bij Hulkenberg in de buurt kunnen komen en had meer tijd gehad om er voorbij te gaan.
En iemand die virtueel voorligt en uitvalt is een voordeel,klaar. Dat niet meteen álles meezit zal voor dat verwende nest een tegenvaller geweest zijn, maar als Rosberg geen pech had gehad dan had hij daar nog voorbij gemoeten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:07 schreef Geralt het volgende:
Hij heeft gare banden en moet noodgedwongen een ronde wachten met naar binnen komen.
Dat is een nadeel. Punt.
2010 vond ik, afgezien van een paar races, vrij saai. In rondje 12 pitten en dan de race uitrijden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2010 waren Bridgestones en geen Pirelli's. Dus in wezem waren die banden hetzelfde als ervoor.
En de statistieken geven mij gelijk. Sinds het bijtanken is het aantal inhaalacties drastisch naar beneden gegaan en sinds het verbod is het weer gestegen.
In dat geval had Prost die van het jaar ervoor ontnomen moeten worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:10 schreef Fir3fly het volgende:
Vind het nog steeds schandalig dat Senna dat wereldkampioenschap niet ontnomen is.
Er was toen al veel meer actie op de baan dan in de jaren ervoor. Dat Vettel toen al de beste wagen had klopt, maar ik heb liever leuke races (zelfs als het niet om de overwinning gaat) dan een spannend kampioenschap.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2010 vond ik, afgezien van een paar races, vrij saai. In rondje 12 pitten en dan de race uitrijden.
Titelstrijd werd alleen spannend door wat kneuzenacties van Vettel en dat die bak van 'm soms uit elkaar viel..
titelstrijd was echt episch toen, als je dat niet vond ga je nooit voldoening halen uit een f1kampioenschapsjaar vrees ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2010 vond ik, afgezien van een paar races, vrij saai. In rondje 12 pitten en dan de race uitrijden.
Titelstrijd werd alleen spannend door wat kneuzenacties van Vettel en dat die bak van 'm soms uit elkaar viel..
Titelstrijd was mooi, dat zei ik dan ook. Ik gaf alleen aan dat dat niet kwam door verbod op tanken. Ook al vind ik het verbod wel goed, maar niet met de bridgestonebanden van toen. 2 stops is gewoon prima.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:32 schreef Marks het volgende:
[..]
titelstrijd was echt episch toen, als je dat niet vond ga je nooit voldoening halen uit een f1kampioenschapsjaar vrees ik
Tsja, FIA wil auto's zuiniger hebben, fabrikanten ook.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat ik de enige ben die geen probleem had met dat tanken?
Toen gaf men tenminste nog gas, je moest toch binnen voor te tanken dus je kon je banden ook gewoon oproken.
En toen werd er dus veel meer ingehaald in de pits en was er minder actie op de baan. In 2010 gaf men ook gas en werden er geen banden gespaard en toen was er al meer actie op de baan dan in de jaren ervoor. Die Pirelli banden zorgen er voor dat men niet altijd voluit kan. Die zouden ze moeten afschaffen en terug naar banden zoals de Bridgestones in 2010.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat ik de enige ben die geen probleem had met dat tanken?
Toen gaf men tenminste nog gas, je moest toch binnen voor te tanken dus je kon je banden ook gewoon oproken.
Dat hoeft niet. Er is bewust voor gezorgd dat de banden sneller slijten. Ze kunnen best banden maken met net zoveel grip die langer meegaan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:00 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Tsja, FIA wil auto's zuiniger hebben, fabrikanten ook.
Banden kan Pirelli ook niks aan doen. Uiteraard kunnen ze ook banden maken die 500km meegaan. Maar dan heb je minder grip, dus langzamere auto's.
Situatie van begin 2011 was het mooist, het probleem voor mij is dat er niet gespeeld kan worden met strategieën. Deze race deed ook bijna iedereen hetzelfde qua banden. Wat is dan de meerwaarde van verschillende compounds?quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En toen werd er dus veel meer ingehaald in de pits en was er minder actie op de baan. In 2010 gaf men ook gas en werden er geen banden gespaard en toen was er al meer actie op de baan dan in de jaren ervoor. Die Pirelli banden zorgen er voor dat men niet altijd voluit kan. Die zouden ze moeten afschaffen en terug naar banden zoals de Bridgestones in 2010.
Helaas, wij zijn allemaal kaalquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:20 schreef SvL230893 het volgende:
HELP , ECHTE MANNEN GEZOCHT!
Beste sportliefhebber,
Wij zijn een groep studenten aan de Hogeschool Utrecht en momenteel druk bezig met een onderzoek over mannenshampoos. Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld en hebben daarbij jullie hulp nodig mannen!
De enquête is volledig anoniem en zal ongeveer 5 á 10 minuten in beslag nemen en het doel van het onderzoek is om de merkgezondheid van een bepaald mannenshampoo te meten. Wij kunnen helaas nog niet vertellen om welk merk het gaat. Helpen jullie ons een stapje verder naar ons diploma!?Onze dank is in ieder geval erg groot
Dit is de link naar de enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=369094
Groetjes Sanne van Loon
Wellicht. Maar die van Senna was veeeeel duidelijker.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In dat geval had Prost die van het jaar ervoor ontnomen moeten worden.
Tja, ik kan er wel elke week over klagen, maar dat helpt toch niet. Ik heb speciaal voor de races die de BBC niet live uitzendt een abonnement of Sport 1 genomen, maar ik kan er echt niet naar kijken. Of luisteren vooral. Ik ben nu al zo ver dat ik zo'n race als gisteren dan maar in de middag bij de BBC kijk die een leuk voorprogramma hebben en van 61 racerondjes er toch zo'n 51 uitzenden, alleen de 10 hele saaie niet. En dan zorgen dat ik de hele dag geen nieuws krijg, zodat het toch spannend blijft om de race niet live te kijken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:58 schreef nils7 het volgende:
Ik wil toch wel ff klagen over het commentaar op Sport1.
Vorige race vond ik t nog oke...
Maar nu was t om te janken....
"Hey waarom gaat de DRS niet open?" da's altijd de eerste paar rondjes na de SC Ronald...
En "hey het klepje gaat nog niet open, zou die stuk zijn" goed kijken Ronald want dan kon je zien dat ie wel open ging of hoe verklaar je anders dat snelheids verschil?
Als je iets mist, oke... maar als je er specifiek naar kijkt en dan gewoon onzin gaat brabbelen
Nee hoor, ik vond het toen ook spannender. En al werd er ingehaald in de pits, dat was toch ook spannend, een onderdeel van het geheel gewoon?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat ik de enige ben die geen probleem had met dat tanken?
Toen gaf men tenminste nog gas, je moest toch binnen voor te tanken dus je kon je banden ook gewoon oproken.
Inhalen is het probleem niet, het probleem in de F1 is fundamenteler, de film Rush laat zien wat ik bedoel. Niet dat ik daar geweest ben, maar het is niet voor niets dat die film veel aantrekkingskracht heeft en de races van nu afgestempeld worden als saai om naar te kijken door de buitenstaander.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef jeroenslb het volgende:
Daarom... hoop ook dat ze tanken weer gaan toestaan...
Moet best iets op te verzinnen zijn om het veilig te maken.
Ging voornamelijk mis bij het weg rijden. Doe dan bijvoorbeeld eerst tanken dan banden.
Of dat de tankslang eerst in een houder moet dan pas mag je weg rijden. Of dat deze houder een signaal geeft dat de auto zakt (die kriks die ze in amerika hebben dat de auto zelf omhoog komt).
Heb je wel weer races met verschillende tank in houder.... ook weer goed voor het inhalen.
En inderdaad weer banden die iets langer mee gaan als 5 ronden :S
Pure onzin. Mensen die alleen kijken naar dingen omdat er misschien dooien kunnen vallen zijn geen mensen die je als fan wilt hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Inhalen is het probleem niet, het probleem in de F1 is fundamenteler, de film Rush laat zien wat ik bedoel. Niet dat ik daar geweest ben, maar het is niet voor niets dat die film veel aantrekkingskracht heeft en de races van nu afgestempeld worden als saai om naar te kijken door de buitenstaander.
Het element gevaar wordt nog steeds MEER weggefilterd. Hoeveel miljoenen kost het de fabrikanten wel om de steeds strengere veiligheidseisen in de auto's te kunnen stoppen. Terwijl ze veilig genoeg zijn nu.
Ik ben dan ook een ''Mossoist''quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pure onzin. Mensen die alleen kijken naar dingen omdat er misschien dooien kunnen vallen zijn geen mensen die je als fan wilt hebben.
Gelukkig zijn er genoeg legitieme reden om de F1 wel te volgen.
Dat klopt deels, maar wat ik vrees is dus dat men door blijft gaan met veiliger maken. Nu is het in mijn ogen al jaaaaren goed, maar ook dit jaar moesten de autos weer sterker worden tegen zijwaartse impacts bijvoorbeeld en worden er extra uitloopstroken aangelegd op de circuits. Nu kan het nog net, misschien de volgende 5 stappen ook nog, maar op deze manier is de sport totaal gemuteerd over een jaar of 10.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
Sinds de dood van Ayrton Senna is F1 eigenlijk alleen maar populairder geworden en dat komt niet omdat het minder veilig is geworden.
Ben ik het op zich mee eens, maar aan de andere kant zorgen die uitloopstruiken er wel weer voor dat de rijders iets meer risico kunnen nemen bij inhaalacties. Omdat ze dus de mogelijkheid hebben om rechtdoor te gaan en het misschien later nog eens te proberen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:25 schreef sasquatsch het volgende:
Het gaat er imho ook niet om dat het veiliger is. Probleem is dat fouten niet meer afgestraft worden. Breng de grindbakken maar weer terug, dan betekent een fout weer einde wedstrijd, in plaats van dat men zonder plekverlies kan doorrijden.
Je kan je afvragen in hoeverre het een legitieme uitspraak is. Hij deed deze uitspraak immers in 2008; lang na zijn eigen carrière. Verder was het het racen in zijn tijd sowieso niet echt spectaculair, voor de toeschouwers iig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:20 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een ''Mossoist''
Quote van Sterling Moss:
"I certainly had an appreciation of the danger which to me was part of the pleasure of racing. To me now racing is – the dangers are taken away: if it's difficult, they put in a chicane. So really now the danger is minimal – which is good, because people aren't hurt. But for me the fact that I had danger on my shoulder made it much more exciting. It's rather like if you flirt with a girl, it's more exciting than paying for a prostitute, because while you know you're gonna get it, the other one you don't. And I think with driving a motor car, the danger is a very necessary ingredient. Like if you're cooking, you need salt. You can cook without salt, but it doesn't have the flavour. It's the same with motor racing without danger. For me.''
Ik kende de hele quote niet, maar nu ik het lees is het dubbel
Die rating geef je ook nav wat je gewend bent. Wanneer je niet anders dan een optocht gewend bent, en je hebt twee keer mensen naast elkaar zien rijden, vind je het fantastisch. Wanneer je gewend bent ze steeds te zien scrapen beoordeel je diezelfde race anders. Verder moet je ook meenemen dat het principe van motorsport meer geaccepteerd is. Heck, hier in Nederland is ons cultuurtje misschien wel het beste voorbeeld ervan. De NOS heeft onder leiding van Smeets motorsport lang buiten gehouden, wat deel is van de redenen dat racers uit Nederland het lastig hadden om sponsoren te vinden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef Marks het volgende:
En dat de F1 populairder wordt is niet te meten.
Het is bereikbaarder voor de mensen, op meer zenders te volgen dan 20 jaar terug en via internet.
De rating die iedereen zou geven voor de races toen en nu en anders kunnen zijn maar dat weet ik niet.
Natuurlijk wel. Het belangrijkste is dat er geen verband is tussen veiligheid en populariteit, dus jouw hypothese gaat sowieso niet op.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef Marks het volgende:
En dat de F1 populairder wordt is niet te meten.
Natuurlijk wel, maar op een andere manier.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je kan je afvragen in hoeverre het een legitieme uitspraak is. Hij deed deze uitspraak immers in 2008; lang na zijn eigen carrière. Verder was het het racen in zijn tijd sowieso niet echt spectaculair, voor de toeschouwers iig.
Sowieso worden de oude jaren veel mooier voor gesteld dan ze daadwerkelijk waren.Je leest heel veel tegenwoordig over hoe vet het 10 jaar geleden wel niet was met de 10 cylinder motoren etc. Dit zal over 10 jaar ook wel gezegd worden over deze jaren...quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef Marks het volgende:
En dat de F1 populairder wordt is niet te meten.
Het is bereikbaarder voor de mensen, op meer zenders te volgen dan 20 jaar terug en via internet.
De rating die iedereen zou geven voor de races toen en nu en anders kunnen zijn maar dat weet ik niet.
Die klonken wel mooierquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:35 schreef Waffle het volgende:
[..]
Sowieso worden de oude jaren veel mooier voor gesteld dan ze daadwerkelijk waren.Je leest heel veel tegenwoordig over hoe vet het 10 jaar geleden wel niet was met de 10 cylinder motoren etc. Dit zal over 10 jaar ook wel gezegd worden over deze jaren...
Indirect verband. Veiligheid-->spectakel---> populairiteit. Komt deels wel overeen. Waarbij je veiligheid niet moet zien als of een coureur gewond kan krijgen, maar meer als de kans op situaties waarin een crash kan gebeuren; close racing, gedurfde inhaalacties, bochten met hoge snelheid, etc.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het belangrijkste is dat er geen verband is tussen veiligheid en populariteit, dus jouw hypothese gaat sowieso niet op.
Allerlei kunstmatige manieren ja. De mensen die plezier halen uit het bijhouden van de cijfers vinden het wel leuk. Maar die actie moet je op de baan hebben, en daar wordt het juist weggehaald.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:34 schreef Tarado het volgende:
Blijft moeilijk, ze veranderen die regels niets voor niets jaarlijks om te proberen er een redelijk kampioenschap van te maken wat interessant is om naar te kijken.
Wat is kunstmatig? Ik denk juist dat mensen die niet zo fanatiek zijn het nu leuker vinden omdat er ingehaald wordt, idioten zoals wij kijken toch altijd (spreek voor mezelf)quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
[..]
Allerlei kunstmatige manieren ja. De mensen die plezier halen uit het bijhouden van de cijfers vinden het wel leuk. Maar die actie moet je op de baan hebben, en daar wordt het juist weggehaald.
Klopt, ik ben ook van mening dat de F1 nu nog op de grens zit, maar als het zo doorgaat gaat het ECHT minder worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:35 schreef Waffle het volgende:
[..]
Sowieso worden de oude jaren veel mooier voor gesteld dan ze daadwerkelijk waren.Je leest heel veel tegenwoordig over hoe vet het 10 jaar geleden wel niet was met de 10 cylinder motoren etc. Dit zal over 10 jaar ook wel gezegd worden over deze jaren...
Het mooie van toen was dat je nog echte rivaliteit tussen coureurs had, zoals in de jaren '80 met Senna en Prost en Mansell en Piquet. Dat gaf een extra dimensie, die je tegenwoordig mist.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:35 schreef Waffle het volgende:
[..]
Sowieso worden de oude jaren veel mooier voor gesteld dan ze daadwerkelijk waren.Je leest heel veel tegenwoordig over hoe vet het 10 jaar geleden wel niet was met de 10 cylinder motoren etc. Dit zal over 10 jaar ook wel gezegd worden over deze jaren...
Mn moeder, die niet vaak kijkt, zei laatst dat het eruit ziet als een computerspel vanuit de t-cam.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is kunstmatig? Ik denk juist dat mensen die niet zo fanatiek zijn het nu leuker vinden omdat er ingehaald wordt, idioten zoals wij kijken toch altijd (spreek voor mezelf)
Niet waar dus, nu heb je ook Vettel vs Alonso, wie dat niet vind is zelf in de loop der jaren veranderd. Dit element in de sport is onveranderd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het mooie van toen was dat je nog echte rivaliteit tussen coureurs had, zoals in de jaren '80 met Senna en Prost en Mansell en Piquet. Dat gaf een extra dimensie, die je tegenwoordig mist.
En natuurlijk de turbomotoren en het grond-effect.
Vettel zou veel meer waardering krijgen als hij de overstap naar een ander team maakt en ook voor dat team veel wint. Nu kleeft er nog de bijsmaak aan dat het de Red Bull is die hem de zeges bezorgt en niet zijn goede rijden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook van mening dat de F1 nu nog op de grens zit, maar als het zo doorgaat gaat het ECHT minder worden.
Ik heb hier autovisies uit de jaren 80, met raceverslagen van de ´´slaapwekkende races´´ waar Senna weer won etc.
Ik waardeer daarom ook nu Vettel, hij doet immers wat Senna ook deed. Maar wat ik hier laatst ook postte, moet je blijkbaar eerst dood zijn voordat men je gaat waarderen
DRS, KERS, banden met een clipping point. Een goede racer die goed is in het directe gevecht kan in een tragere auto veel lastiger iemand achter zich houden op pure racevermogen. Je bent gewoon een sitting duck wanneer je net voor het rechte stuk een tegenstander hebt ingehaald. Dat geldt dus ment name voor DRS. Wat KERS betreft vind ik het te 'game achtig'. Je moet gewoon een goede racer zijn en niet met een tactisch spelletje met KERS kunnen verdedigen of extra vermogen hebben bij het uitkomen. Een goedee coureur kan langer met zijn banden doen, en met wat meer versleten banden nog door kunnen rijden. Nu ben je echter gewoon klaar als je het clipping point bereikt hebt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is kunstmatig? Ik denk juist dat mensen die niet zo fanatiek zijn het nu leuker vinden omdat er ingehaald wordt, idioten zoals wij kijken toch altijd (spreek voor mezelf)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |