abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131890900
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_131890909
Waar het spannend is voor Loj, SecretSanta wordt besproken ennnnnn weer ruimte is voor veel leuke nieuwe babyfotos! *;
pi_131891048
En ruimte om te nachtbraken toch? Mijn monster vind dat het mooi geweest is voor vannacht. :O
pi_131891093
Jaaaaa nachtbrakers united!
pi_131891134
Echt wel ;)
Home is where the O+ is...
pi_131891169
Hier nog eentje.

Al lijkt F. nu te slapen en ben ik nu wakker.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131891264
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 04:30 schreef Wizzy het volgende:
Hier nog eentje.

Al lijkt F. nu te slapen en ben ik nu wakker.
Check! Irritant he?:'(
Sarcasme. Herken het.
pi_131891301
Behoorlijk. Als iemand nog tips heeft, naast topics lezen
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131891430
ik ben dus ook nog steeds wakker. Vanaf kwart voor 3. Kind is niet aan het schreeuwen maar zodra ik hem neerleg gaat hij miepen. Slaapt alleen als ik hem wieg.
pi_131891448
Voor alle nachtbrakers :*

Loj leuk idee dat je een seizoenskaart voor de dierentuin gaat geven
*O* voor het staan van Ow. Was ik nog vergeten
pi_131891492
Hier van 22:00 tot 02:30 een huilende sac. en een wakkere ean om 06:30 gaaaaaaaappppp
pi_131891497
Oooh dat is wel lang fr. En vroeg! Dat wordt een zware dag voor je! :*
pi_131891515
Fr. :*
  zondag 6 oktober 2013 @ 08:14:15 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131891631
Kun je nog even terug naar bed vandaag FR? Als je de mogelijkheid hebt, zeker doen :*
  zondag 6 oktober 2013 @ 08:42:31 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131891830
:W

Hier was het om 5u de kat, en om 6:30 weer... :') en toen werd E ook wakker.

Nu lig ik tussen een snurkende baby en snurkend vriendje in O+
pi_131891982
Hier heeft Pluis een feestje gehouden gisteravond toen wij er niet waren w/ dus ze heeft uitgeslapen tot half 9 net O+ Ze heeft vannacht wel weer een paar keer gedronken, d'r tandje is nog niet door.
Mijn lief was pas om 4 uur oid thuis, dus die ligt nog lekker te slapen.
pi_131892214
:* voor de slechte nachten.

Luc zat net 15 min lang naar tiktak te kijken op mijn telefoon. Een klein wonder want normaal wil hij altijd na een paar min de telefoon hebben :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:22:36 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131892257
:* voor alle nachtbrakende mama's. Ik hoop dat jullie nu slapen! Ik voel me af en toe schuldig naar jullie toe dat J. zo goed slaapt. Meestal 's nacht's 1 keer wakker omdat zn luier vol is. Als die dan vervangen is, slaapt ie vaak weer lekker verder. Vandaag hadden we extreem veel geluk, hij was pas om half 8 wakker.
Doen jullie in het weekend ook om en om? Vriend is vandaag opgestaan, zodat ik iets langer kon uitslapen, gisteren andersom.

Seizoenskaart voor de dierentuin, leuk!
Hier riepen opa en oma al dat ze zodra hij het snapt, en abonnenement op de Efteling nemen (senioren krijgen 60 euro korting, dus dat leek ze wel wat). Wonen op een kwartiertje afstand, en toen ik klein was hadden we dat ook. Geweldige tijd, elk weekend naar de Efteling. Toen was er ook nog een zwembad, dus dat was ook dolle pret...
Ik ga ze alleen laten beloven dat we de eerste keer Efteling met J. zelf willen doen :Y .

Voor onszelf denk ik eerder aan de Beekse Bergen, Safaripark *O* Ik ben dol op beestjes :Y :
pi_131892297
Wat een tof (eerste) verjaardagscadeau trouwens, zo'n abo op de dierentuin (voor papa en mama ;) )! En een bijdrage voor nieuwe autostoelen vind ik ook een goeie! Suiker heeft voor d'r eigen verjaardag een bijdrage voor een 'mamafiets' gevraagd. Vond ik ook al zo'n goed idee!

En och al die kleine minies die vannacht mamahonger hadden! Hopelijk kunnen de mama's vandaag nog een beetje bijslapen!

Verder denk ik ook dat L0t in bikini (incl. opbollende buik) nog steeds een uberhotmomma is O+ met een lijntje waar ik jaloers op ben ;)

Loj :o dat is wel heel spannend! Kun je zo gewoon maar even 2 weken geduld hebben joh?!?!
pi_131892311
Poeh, hoop slechte nachten hier. J. was vannacht ook wakker van 3 tot 4, maar ze was wel heel vrolijk dus het was eigenlijk wel gezellig :D

Was het feestje nog leuk belle? :) Fijn dat je een beetje kon uitslapen!

Wij vertrekken zo naar het zwembad, zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:27:19 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131892322
Ik krijg volgend jaar voor mijn verjaardag een abo op Burgers Zoo. Heb nog even getwijfeld over de Apenheul ivm goede aanbieding maar ik denk dat Burgers wat leuker is (en dichterbij).

:* voor de slechte nachten

Ik ben weer gruwelijk de mis in gegaan zojuist. Ik dacht echt dat ik J naar bed aan het brengen was, ze deed alleen een beetje raar toen ik haar in haar bed legde, eenmaal beneden begreep ik waarom :@ Dus weer terug om ze allebei in hun eigen bed te leggen....
pi_131892337
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:25 schreef bellelena het volgende:
Verder denk ik ook dat L0t in bikini (incl. opbollende buik) nog steeds een uberhotmomma is O+ met een lijntje waar ik jaloers op ben ;)
:D :@

Kyara _O-
pi_131892355
Iemand ervaring met flesvoeding van nutrilon voor hongerige baby's?
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:31:48 #24
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131892374
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:29 schreef Hilzillah het volgende:
Wij hebben die per ongeluk 1 keer gebruikt (was nummer 2). Daarmee zat ie inderdaad sneller vol. Maar ik ben t gaan mixen met standaard, omdat t eigenlijk niet nodig was voor J. Spul is ook dikker (zelfde effect als nutriton toevoegen vond ik), dus spugen was wat minder, en een grotere speen gepakt (hier werkt 1-2-3 speen het beste).
pi_131892389
Leuk L0t! Ben ook benieuwd hoe J. het zal vinden! Nog een paar nachtjes en ze is alweer een half jaar oud!

Het feestje was eigenlijk helemaal niet zo heel boeiend ;) Maar ach, straks nog even horen of het later nog iets geworden is. Al vond m'n lief het volgens mij nog minder boeiend om zonder ons Pluisje op stap te zijn! Achteraf denk ik ook dat ik d'r net zo goed in de draagdoek had kunnen meenemen :D
Een kwartier nadat wij weg zijn gegaan is ze wakker geworden en ook dusdanig dat ze niet meteen weer terug ging slapen. Dus heeft ze lekker gespeeld met m'n ouders. Precies toen ze weer echt moe werd en m'n ouders d'r niet terug in bed kregen, kwam ik thuis dus kon ze zo aan de borst en slapen. Vannacht nog een paar keer wat last van d'r tandje, dus net dat uurtje extra uitslapen was erg lekker!
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:38:45 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131892456
Kyara, _O-

Heb je t nog goed gemaakt met de meiden ;). Als je dit als moeder zelfs overkomt, dan moeten ze wel heel veel op elkaar lijken.

Hier nooit verwarring over wie J. is voor 'vreemden', dan is die aardbeienvlek op z'n voorhoofd wel weer handig...
pi_131892472
Kyara :{w dat kan echt niet hoor!
;) Maar toch heeft het ook wel weer iets, dat ze toch zo op elkaar lijken O+
pi_131892599
Mijn baby slaapt ook nog. Maar mijn peuter niet. Bijslapen wordt hem ook niet vandaag want ik ben vanmiddag alleen. En sac moet precies tijdens de hopelijk slaaptijd van peuter een fles. Ik heb meer medelijden met vriendje want die was ook wakker en die moet maandag weer gewoon werken.

Al zou ik een moord doen voor een baan dus wil dolgraag met hem ruilen.

Kyara _O_
pi_131892627
Voor alle slechte nachten :*
Wat een leuk idee zo'n abo!! Ga ik onthouden. L kijkt nu nog niet om naar diertjes. En de efteling O+
Kyara :D oeps! Misschien toch maar een tatoeage? Een kleine D en J op hun bovenarmpjes :+
pi_131892762
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wij hebben die per ongeluk 1 keer gebruikt (was nummer 2). Daarmee zat ie inderdaad sneller vol. Maar ik ben t gaan mixen met standaard, omdat t eigenlijk niet nodig was voor J. Spul is ook dikker (zelfde effect als nutriton toevoegen vond ik), dus spugen was wat minder, en een grotere speen gepakt (hier werkt 1-2-3 speen het beste).
Ik heb het op aanraden gekocht omdat Senn een vreetzakje is en dat dit zijn buik langer 'vol' zou houden. Hij mag van mij eten wat hij wil, maar het gaat ten kosten van zijn slaap tijd. Hij is zo hongerig dat hij gedurende de dag soms alles bij elkaar maar 1 uur slaapt.

Edit: Niet dat hij heel de dag eten krijgt hoor, dan weegt hij straks 40 kilo nog voor zijn eerste verjaardag :D
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:58:05 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131892769
Fieder :D goed idee _O-
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:59:57 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131892807
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:29 schreef Hilzillah het volgende:
Ja :Y. E heeft vanaf dat ze een maand of 5 was tot ze 10 maanden was Nutrilon Forte gedronken.
pi_131893003
Ik mocht uitslapen vandaag :D ( dus ja wij doen om en om....

Ach Kyara, kan gebeuren hoor... M en J lijken ook zo op elkaar ;) was de slaapzak alleen niet te klein ;) (flauw!)
En Burgers is ook echt heel leuk! We zijn daar ook vaak geweest. Stiekem vind ik t zelfs leuker dan Blijdorp. Maarja Blijdorp is ietsje dichterbij ;)

Een :* voor de slechte nachten. (En we moeten het de volgende keer maar wat beter plannen! Ik zat me hier om drie uur dood te vervelen, wordt het om vier uur hier gezellig ;) )

Oh, en zo spannend is het niet hoor. Er is niets fout gegaan afgelopen maand. Dus het is gewoon een grappig toeval. En als je iets graag wilt he, dan zie je daar overal aanwijzingen voor ;)

Zo, en iemand nog leuke plannen voor vandaag?
pi_131893202
Kyara hihi :*

Ferrari niet fijn dat je niet bij kan slapen :*

Belle fijn dat uurtje extra uitslapen

Riley werd ook pas 8 uur wakker. Alleen had ze een vieze luier en ergens vannacht gespuugd. Maar waarom zou je daarvoor wakker worden :o
pi_131894007
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:59 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja :Y. E heeft vanaf dat ze een maand of 5 was tot ze 10 maanden was Nutrilon Forte gedronken.
Deed je dat mengen met 'gewoon'? En was het ook omdat ze dan niet zo vaak kwam voor meer eten?
  zondag 6 oktober 2013 @ 11:11:09 #36
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131894138
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:04 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Deed je dat mengen met 'gewoon'? En was het ook omdat ze dan niet zo vaak kwam voor meer eten?
Nee, niet gemengd. Ja, ik had een hongerlapje :Y. Ze dronk het liefst 6 flessen van 180cc en dat is teveel :). Met Forte hield ze het langer vol tussen flessen en was ze meer voldaan. Toen ze 10 maanden was zijn we overgestapt op Nutrilon 3 (en daar is geen Forte versie van, ging toen ook prima dankzij de bijvoeding) en toen ze 1 was op gewone melk.
pi_131894172
Ik was stiekem aan het nachtbraken omdat ik op een bruiloft was, haha. Maar oeee veel een kort nachtje gehad zo te zien! :*
pi_131894493
Jemig, ik zie weer foto's van mijn (kleine) zusje op FB voorbij komen :X Echt zooooo jammer dat ze liever op ons schoonzusje wil lijken... Ik hoop different voor mijn eigen kleine Pluis :@
pi_131895231
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:11 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee, niet gemengd. Ja, ik had een hongerlapje :Y. Ze dronk het liefst 6 flessen van 180cc en dat is teveel :). Met Forte hield ze het langer vol tussen flessen en was ze meer voldaan. Toen ze 10 maanden was zijn we overgestapt op Nutrilon 3 (en daar is geen Forte versie van, ging toen ook prima dankzij de bijvoeding) en toen ze 1 was op gewone melk.
ik ga ook een poging wagen... Thanks!
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:37:39 #40
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131896135
Omen achgos wat sneu dat vallen... maar als het niet te hard gebeurd leren ze er ook wel weer van. :* M. is hier ook wel gevallen. Zeker als ze moe is gebeurd het nog wel eens. Maar omdat ze dat ook weet kan ze heel goed zelf gaan zitten etc, en weet ze goed waar ze aan kan gaan staan enzo :)

Spees whihi :D O+
Ja, denk je dat het een jongetje wordt? :D

L0t bazenpost :D Wat een schatje!! O+
Is dat overstrekken echt dat ze er ook bij grimast? Of doet ze het omdat ze het leuk vindt ofzo? Hier gaat M. ook vaak als ze bij je zit helemaal met dr hoofd in dr nek, want dan wil ze dat je dr op de grond zet zeg maar met dr handen en dan samen een soort koprol maakt :')

Coco wat een schattige pata's! O+ Welk merk is dat?

Belle leuk, avondje uit! Whehe :P apart he, zo zonder kind weg.
Fijn dat je een beetje uit kon slapen!

Spirit klinkt als een goed begin.. hopelijk blijft het zo en misschien wel beter! :*

Loj wat doe je nou :o :o
spannennddd!! *O*

:* voor alle slechte nachten... allemaal in koor; het is een faaaaaaase! :*

Hier een lekker makkelijk/pyjama-dagje voor ons allen :D En M. was lekker hangerig dus een lekkere fles net, ik vond het gescheten. Maar nu wil ze niet slapen :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131896363
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:27 schreef Kyara het volgende:

Ik ben weer gruwelijk de mis in gegaan zojuist. Ik dacht echt dat ik J naar bed aan het brengen was, ze deed alleen een beetje raar toen ik haar in haar bed legde, eenmaal beneden begreep ik waarom :@ Dus weer terug om ze allebei in hun eigen bed te leggen....
Whahaha!!!

En wij hebben dit jaar een abonnement op Burgers! Echt een aanrader hoor! Je kunt er ook met wat slechter weer heen, want heel veel binnen met de Ocean, Bush en Desert.
Volgend jaar doen we het weer!

Ook van mij :* voor de slechte nachten.
  zondag 6 oktober 2013 @ 13:37:23 #42
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131898040
Omg Kyara :D :D
  zondag 6 oktober 2013 @ 13:43:17 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131898214
Ik ken Burgers hoor ;) kom er zelf ook al jaren, van kleins af aan.
pi_131898473
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:43 schreef Kyara het volgende:
Ik ken Burgers hoor ;) kom er zelf ook al jaren, van kleins af aan.
Tsja als je in Arnhem (omgeving Arnhem) woont logisch natuurlijk!
pi_131898556
Kyara :D :D

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:27 schreef bellelena het volgende:
Jemig, ik zie weer foto's van mijn (kleine) zusje op FB voorbij komen :X Echt zooooo jammer dat ze liever op ons schoonzusje wil lijken... Ik hoop different voor mijn eigen kleine Pluis :@
Enne, is je schoonzusje zo erg? :D

FR, hopelijk heb je inmiddels al wat bij kunnen slapen!

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:37 schreef Enfermera het volgende:
Coco wat een schattige pata's! O+ Welk merk is dat?

Hier een lekker makkelijk/pyjama-dagje voor ons allen :D En M. was lekker hangerig dus een lekkere fles net, ik vond het gescheten. Maar nu wil ze niet slapen :')
Pyjamadag O+ O+ Slaapt ze inmiddels/heeft ze inmiddels wat geslapen?

Schoentjes zijn trouwens van Bunnies.

Wij hebben ook een abonnement op het Gaiapark :Y Krijgen we ieder jaar van mijn schoonvader :)
pi_131898559
Vanwege Burgers zou ik best naar Arnhem willen verhuizen.. O+
Als ik dichterbij zou wonen, zou ik ook een abbo willen!
  zondag 6 oktober 2013 @ 13:53:47 #47
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131898594
En er is nu ook een superleuke speeltuin bij.
  zondag 6 oktober 2013 @ 13:53:55 #48
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131898599
Haha Loj! Dat zou wel een bijzonder onlogisch gevolg zijn. Blaasontsteking bij kat door zwangerschap bij mens _O- Wat goed dat O staat!

Succes iedereen die een baggernacht heeft gehad. Ook met tandjes enzo.

Goeie vergissing Kyara! ~O>

Lekker met mijn vriend en Silvijn naar het bos geweest, halverwege ben ik eens gaan rugdragen met de Manduca, doe ik eigenlijk nooit. Een keertje een minuut in huis geprobeerd. Was fijn! Minder last van mijn bekken daarna. En hij viel zó lief met zijn koppie tegen mijn rug in slaap O+

Abonnement op een park is echt een leuk cadeauidee ja!
pi_131898699
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Kyara het volgende:
En er is nu ook een superleuke speeltuin bij.
Ja die is supertof!! Voor M eigenlijk nu nog de hoofdreden waarom hij naar de dierentuin wil.

Spees heerlijk zo'n slapend mannetje tegen je aan!
pi_131898747
Nah Coco, ze is werkelijk hartstikke aardig en lief en zo, maar qua kleding en make-up kun je denken aan:

En ja, mijn zusje heeft nu dus ook zulk soort outfits in de kast ~O>
en gaat met bijbehorende duckface op de foto :') ;(

Bunnies had ik vroeger ook O+

Spees, wat schattig, dat vraagt wel om een foto natuurlijk he! o|O
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:00:03 #51
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131898791
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:58 schreef bellelena het volgende:
Nah Coco, ze is werkelijk hartstikke aardig en lief en zo, maar qua kleding en make-up kun je denken aan:

[ afbeelding ]

En ja, mijn zusje heeft nu dus ook zulk soort outfits in de kast en gaat met bijbehorende duckface op de foto :') ;( ~O>

Bunnies had ik vroeger ook O+

Nou Belle, ik vind deze mevrouw ook wel wat van jou weghebben!

Heb wel een fotootje, maar niet slapend volgens mij, even kijken :)
pi_131898822
I am not kidding you ..... }:|
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:02:16 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131898853
Hahaha die baby Belle! _O- :'( Ik vind -hoewel het eigenlijk niet zo leuk is misschien- het contrast met jou wel een beetje hilarisch :o
pi_131898890
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Haha Loj! Dat zou wel een bijzonder onlogisch gevolg zijn. Blaasontsteking bij kat door zwangerschap bij mens _O-
Nou dat zou je nog verbazen. Blaasontsteking bij een poes ontstaat meestal door stress.
Toen ik de vorige keer bij de dierenarts was vroeg ze dus serieus of we net waren verhuisd, we net een kind hadden gekregen of dat ik zwanger was. Schijnt dus regelmatig te gebeuren ;)
pi_131898935
:D Is het ook joh!

Maar soms vind ik het echt best wel jammer, om als grote zus buitenspel te staan!
Mijn kleine broertje kijkt altijd zo op tegen m'n grote broertje, dus nu vormen ze helemaal een kliek met z'n drieën en ik val buiten de boot!
pi_131899028
Wij hebben vorig jaar inderdaad een abonnement genomen op blijdorp en datzelfde cadeau gegeven aan opa en oma (voor kerst).

Bijdrage autostoel is ook wel een goeie, maar ik geloof nooit dat we Rosalie tot een jaar in de mc gepropt krijgen. Ze GROEIT! kenonne dat kind is niet bij te houden!

En hier ook een goede slaper 's nachts. Rond 06.30 wordt ze onrustig. Nooit nagedacht om luier tussentijds te verschonen :@ ga ik ff onthouden.

En ze heeft iets nieuws (helaas). Heel de dag door horen we prrrrrrt :6 . Alle kleertjes nat, want veel kwijl door tandjes, dus ze sproeit er lekker op los. Ook tijdens het drinken can de fles en het eten van een prakje. Echt tot in mijn haren.
En ze wipt zo hard in haar wipstoel dat ze de kamer door gaat. En dan prrrrrt erbij :')

Heb net trouwens ook het hemeltje boven haar bed weggehaald. Ze had hem ineens dr ved ingetrokken. Heel stuk dr ded in, lekker met dr gezichtje in die doek en dan de hele tijd oeoeoeoeh en aaaaah roepen :D
Zal vast heel mooi geweest zijn om doorheen te kijken (gebroken wit met zijdeglans) maar niet heel veilig. Jammer hoor, het staat zo kaal -O-
pi_131899082
Jaa Danic, hier hetzelfde, van de tandjes doet ze de hele tijd pfffrrrrt en incl de extra kwijl zorgt dat ook hier voor prachtige fontein taferelen :') O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:16:54 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131899246
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:58 schreef bellelena het volgende:

Hier een fotootje, hij is niet zo spannend verder, het slaapmoment hebben we niet vastgelegd helaas :+ Maar t draagt wel echt fijn! Enige nadeel is kusjesgebrek.

Oh en ik heb Silvijns haar zelf geknipt vanochtend :D

Belle, kan me voorstellen dat dat erg jammer is, en dat je het gevoel hebt dat je er dan een beetje buiten valt!
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:17:39 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131899271
Dat fonteinen idd! Danic heb je al kwijlsjaaltjes? Dat scheelt een boel omkleedwerk!
pi_131899434
Spees mooie foto! Zn haar ziet er goed uit. Kreeg je hem zelf op je rug? Ik durf dat niet zo goed.
Danic haha ik zie t helemaal voor me, in dr wipstoel!

Wij gaan even lekker winkelen O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:25:12 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131899507
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:22 schreef Fieder het volgende:
Spees mooie foto! Zn haar ziet er goed uit. Kreeg je hem zelf op je rug? Ik durf dat niet zo goed.
Danic haha ik zie t helemaal voor me, in dr wipstoel!

Wij gaan even lekker winkelen O+
Nee hoor, dit heeft mijn vriend gedaan. Zelf zou ik alleen durven als ik het eerst 10 x boven een bank of bed had geoefend. Want ik vind het echt moeilijk, ondanks de Youtube tutorial. Maar mijn kind is ook een stuiterbal, dat zal ook wel schelen.

Shop ze!
pi_131899782
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat fonteinen idd! Danic heb je al kwijlsjaaltjes? Dat scheelt een boel omkleedwerk!
Yep! Made by gran'ma.

Oh kyara ik moest weer zó lachen. Maar vooral ook om de reacties van je meisjes. Die verbaasde blikken :D
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:50:58 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131900295
Ze zijn vandaag sowieso lekker bezig.... D knijp J zodra ze in haar buurt komt, J pakt al het speelgoed van D af, ook al heeft ze zelf exact hetzelfde vast...... *zucht*

En dan leg je ze zo ver mogelijk uit elkaar en 5 minuten later liggen ze weer zo:

Hoezo tweeling:
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:03:51 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131900713
Kyara ik vind het zó leuk om foto's van jouw meiden te zien O+

Het lijkt me best aanpoten, een tweeling, maar dit is toch goud waard, die interactie! *;
pi_131900861
Belle, wat is er mis met haar kleding dan? Zo loop ik er ook bij, althans, op de dagen dat ik geen les hoef te geven (daar vind ik het namelijk net iets te sexy voor ;) ).

Jammer dat je je als grote zus buitenspel voelt staan. Denk dat als je zusje wat ouder is, ze pas echt gaat inzien hoe speciaal jij bent :Y :*

Haha, Saar heeft inderdaad ook een tijd zo enorm gezeverd. Alles was zeiknat, continu :') :D
Slabbers/sjaaltjes ftw! *O*

Kyara O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:10:54 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131900917
Omg Belle :D :')

Danic whahha dat prrrt.. Herkenbaar! Hier vind M. dat ook nog steeds het leukst. Gelukkig tijdens het eten kunnen afleren en voor de rest; slabbetjes om! :+
Whihi dat hemeltje :D

Spees wat schattig!! O+ :D Ik moet idd ook zo'n draagding voor de volgende :D

Hihi Kyara.. schatjes :D O+

Coco jij sexy tijgerin :D :9 ~O>
pi_131901767
Loj zo lang kun je toch niet in spanning zitten! Je gaat toch twijfelen.. (ik zou dat hebben in elk geval). Wat leuk trouwens die seizoenskaart!

Kyara Burgers Zoo vind ik echt het allertofste park ooit waar dan ook O+ Ik kom er niet zo vaak, maar ik verheug me nu al op de volgende keer :D
En je misser _O- Ze gaan dus ook niet steeds minder op elkaar lijken ofzo?
Dat hartjesbroekje is trouwens echt leuk O+

Ow *O* Zitten is voor baby's! :D

hillie hopelijk werkt dat met die luiers! En die afplatting, fijn dat er niets anders aan de hand is. Komt vast goed met de oefeningen.

Wizzy je hebt precies dezelfde ticker als ik _O-

fr dat is behoorlijk vermoeiend zeg.

LB met je snurkende bedpartners O+

Belle leuke avond gehad? ;)
Is het echt zo erg met je zusje? Er zit natuurlijk verschil in kinderen maar als ik nu op een middelbare of basisschool kom dan is er ook gemiddeld genomen écht veel veranderd. Ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren als F ouder wordt. Niet dat ik denk dat iedereen netkousen aandoet maar dat eendenbekkie en ook elkaar skatje noemen zou ik wel kunnen accepteren (als F een meisje was dan :+)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MM, ik heb ook zo'n baby, maar dan niet eens een keer wakker. Heerlijk toch, geniet ervan! Vannacht zelfs geen gekreun in zijn slaap dus ik heb van 22:45 tot 7:00 geslapen :o

L0t hoe was het zwemmen?

Spees wat tof! Nu ga ik het ook echt een keer proberen :D Heb hem trouwens wel een keer in mijn eentje op mijn rug gedaan, dat je hem eerst op je buik doet en dan draait, vond ik niet zo ingewikkeld? Enige nadeel was dat hij het écht héél stom vond. Dus ook snel weer teruggedraaid :@
Hier met de buggy gewandeld, was echt super. Aan het eind viel ook F in slaap en ik ben heel blij dat we dat geworstel met de kinderwagen niet meer hebben.

danic dat fonteinen :') :D

Coco, roarr! :9
pi_131901948
Oke, eventjes dan. O+

zondag 6 oktober 2013 @ 15:47:10 #69
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131902039
Suiker :D :D O+ dat pakje!!!! O+ *smelt*
pi_131902133
Van opa en oma O+ Tof is het he! Hier gewoon over een ander pak heen, lekker warm.
pi_131902662
Leuk zo dat rugdragen Spees! Ga ik tzt ook eens proberen denk ik, buikdragen houd ik niet lang uit met mijn rug.

Belle, jammer van je zusje. Van wat ik van haar heb gezien op fb vond ik haar er hartstikke leuk uit zien maar ze verandert nogal nu dus? Trekt vast wel weer bij als ze wat ouder en wijzer wordt ;)

Kyara, zo leuk al die interactie van je meisjes, dat lijkt me zo grappig om te zien de hele dag :D

Suiker, wat ziet ie er weer geweldig uit O+ Ik vind het ook echt veel fijner om met de buggy te wandelen dan met de kinderwagenbak, veel gezelliger ook!

Zwemmen was leuk! Op zondagochtend is het familiezwemmen in het zwembad hier in de buurt, dus bijna alleen maar ouders met kleine kinderen en geen drukke pubers enzo. J. was best wel onder de indruk van het zwembad en alle mensen maar ze vond het leuk :) Vooral toen we in het peuterbadje gingen en ze tussen mijn benen kon zitten en een beetje met een emmertje prutsen O+
Daarna zijn we lekker gaan lunchen ergens. Denk dat we dit er wel in houden als zondagochtend-activiteit :)
pi_131903117
Spees, staat je goed! En z'n haar is goed gelukt ja! Silverijntje kijkt alsof ie het ook relaxed heeft!

Coco, jij sexy vrouw ~O>

Suiker, ja, m'n zusje is ook hartstikke lief natuurlijk! En als ze alleen hier is, dan kan ik ook echt nog wel leuke gesprekjes met d'r voeren. Maar ik merk toch dat ze qua interesse echt steeds meer die kant op neigt. Ze is ook echt een beetje zo'n Queen Bee, met een hele schare aan volg-meisjes achter zich aan ;) die het natuurlijk ook allemaal reuze interessant vinden! Ik begrijp dat ook wel, en ik weet dat ze qua persoonlijkheid ook meer op m'n oudste broertje lijkt en zo, maar toch. (En ligt ook ergens aan mezelf, ik merk de laatste tijd dat ik me een beetje aan het losmaken ben van m'n ouderlijk nest, echt op eigen benen enzo, nu met een echt eigen gezinnetje O+).

Trouwens super relaxed dat F. en MiniMM zo lekker slapen! Hier sliep ze eerst ook best goed, vanaf 7 uur in bed, rond 23 uur late voeding en rond 6 uur een nachtvoeding. Maar die tandjes hebben het nu echt omgegooid. Ik heb wel goede hoop dat dat dus weer terug kan, zodra het tandje door is. En dan hopen dat het volgende tandje weer even op zich laat wachten, of wat soepeler gaat :P

En Suiker, wat ziet ie er weer appetijtelijk uit O+ Zo'n vrolijk snoetje! (En die Kikker sloffen :D O+)

Kyara, ik vind jouw verhaaltjes en foto's over de dames (en je grote man) altijd zo gezellig, echt zo'n huishouden waar alles zo gaat, nooit zoals je verwacht maar altijd huiselijk knus :D :P Volgens mij ben jij ook echt zo'n leuke mama, die van die leuke dingen spontaan doet, de boel de boel laat en gewoon in de plassen gaat stampen als het grut buiten wil spelen terwijl het pijpenstelen regent O+ Nou ja, relaxed in ieder geval, en prettig gestoord :P ;)

L0t, ze is ook heus niet lelijk, maar zelfs m'n moeder zei laatst nog dat ze soms wel moet grinniken om die outfits, die soms niet zouden misstaan in een of andere priveclub :') whehehe. Ze is wel zo'n lekkere puber die flink experimenteert met kleding en make-upjes en zo, dat heb ik zelf nooit echt gedaan. Ik hoop voor haar wel leukere tienerjaren dan ik zelf had. Dus wat dat betreft is het eigenlijk wel een goed teken dat ze zich wat anders ontwikkelt dan ik :)

En wat klinkt dat gezellig, jullie zwembad uitje! Precies zoals ik het me hier ook voorstel! Heerlijk relaxed en vooral tof dat J. er echt van genoot O+
pi_131903885
Kyara jouw tweeling O+

Suiker wat is F. toch een schatje O+

Belle hoe oud is jouw zusje?

Wij waren net op een verjaardag en Riley heeft daar de hele boel ondergspuugd. Ze is vandaag sowieso een beetje ziekjes. Slaapt veel, wil haar flesje niet. Maar wel vrolijk. Dat dan weer wel
pi_131903918
En ik vergeet Spees. Ziet er leuk uit met Silvijn opje rug. Jammer dat je een hartje voor je gezicht hebt gemaakt
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:10:33 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131905100
Sorry Omen, ik wil niet met mijn gezicht op FOK ~:)
Sneu van het spugen van Riley! Gelukkig is ze wel vrolijk, dan zal ze er zelf niet al te veel hinder van ondervinden.

Suiker, misschien scheelt die paar kilo (en het activiteitniveau :+ ) toch wel een hoop. Of jij bent gewoon veel handiger, die kans vlak ik ook niet uit ;)

Gezellig Lot! Klinkt als een relaxte zondagbesteding :)
pi_131905337
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Sorry Omen, ik wil niet met mijn gezicht op FOK ~:)
Sneu van het spugen van Riley! Gelukkig is ze wel vrolijk, dan zal ze er zelf niet al te veel hinder van ondervinden.

Suiker, misschien scheelt die paar kilo (en het activiteitniveau :+ ) toch wel een hoop. Of jij bent gewoon veel handiger, die kans vlak ik ook niet uit ;)

Gezellig Lot! Klinkt als een relaxte zondagbesteding :)
Haha je hebt gelijk, ik leefde me even niet in :D

L0t wat leuk dat het zo'n succes was! Het js er hier nog steeds niet van gekomen. Mijn zwembadhaat heeft het van de hormonen gewonnen geloof ik! ;)

Omen wat sneu dat spugen! Ook met stralen uit de neusgaten? Dat deed F gister voor het eerst. Erg indrukwekkend vonden we. Weet jij trouwens waarom ze dat het liefst bij andere mensen thuis doen? :P

Belle dat beeld van Kyara en haar gezin heb ik ook wel een beetje :Y
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:19:11 #77
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131905451
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]
Weet jij trouwens waarom ze dat het liefst bij andere mensen thuis doen? :P

}:|
t ruikt hier nog naar overdedatumkwark
pi_131905544
:7 je krijgt de groetjes van de kotsfontein :Y)
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:50:19 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131906569
Suiker, wat een leuke foto's! Pakje staat hem echt goed!

Grappig dat jullie zo'n beeld hebben O+ Zo idyllisch voelt dat niet ;) het is wel zo dat de kinderen hier altijd voorrang hebben boven huishoudelijk werk dus als de keuze is tussen poetsen of naar buiten dan wordt het buiten. Met als gevolg dat het hier een soort van huishouden van Jan Steen is en we altijd een beetje achter de feiten aanlopen.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:57:47 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131906823
quote:
12s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

}:|
t ruikt hier nog naar overdedatumkwark
OMG :') :r
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:59:52 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131906897
En Kyara, dat vind ik juist huiselijk klinken :Y ^O^

Omen, wat knap dat Riley vrolijk blijft als ze best ziekjes is!

Verder een O+ voor F in zn toffe pak in de buggy! Geweldig O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:03:19 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131907027
Ik heb vandaag veel met E in de auto gezeten, dat gaat echt zoveel beter dan een tijdje terug, zo fijn!

We zijn bij 2 paar vrienden op visite geweest, tussendoor een voeding en een tukje thuis, en tenslotte nog boodschappen gedaan. Als de man van huis is (wetenschapper he...) moeten de meiden maar gewoon ergens anders lol gaan maken nietwaar :+
pi_131910720
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:50 schreef Kyara het volgende:
Suiker, wat een leuke foto's! Pakje staat hem echt goed!

Grappig dat jullie zo'n beeld hebben O+ Zo idyllisch voelt dat niet ;) het is wel zo dat de kinderen hier altijd voorrang hebben boven huishoudelijk werk dus als de keuze is tussen poetsen of naar buiten dan wordt het buiten. Met als gevolg dat het hier een soort van huishouden van Jan Steen is en we altijd een beetje achter de feiten aanlopen.
Ja dat dus! Zo was het bij ons vroeger ook O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:50:45 #84
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131911003
Poeh Kyara, dat snap ik. Ik loop met 1 kind al altijd achter de feiten aan qua huishouden. Ik heb daar nog niet echt een goed systeem in gevonden, nog steeds niet. Ik zorg altijd wel dat aan het einde van de dag de huiskamer en keuken vrij netjes zijn en ik stofzuig bijna dagelijks, maar dingen als kastjes uitsoppen en in hoeken en gaten poetsen, ik kom er bijna niet aan toe. Wat niet echt meewerkt is dat ik een lichte slaper heb dus als ik al iets teveel 'herrie' in de keuken maak wordt Silvijn al wakker omdat zijn kamer daarboven is. En als hij wakker is dan ben ik veel te veel bezig met in de gaten houden wat hij allemaal uitspookt, dat is al een fulltime bezigheid :D . Nou goed, als ik heel kritisch ben zou ik in plaats van deze post plaatsen bijvoorbeeld de bestekla eens uit kunnen soppen :7 .

Fijn dat t goed ging in de auto vandaag LB! Dat rijdt een stuk relaxter dan wanneer je gehuil achter je hoort.
pi_131911350
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:43 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ja dat dus! Zo was het bij ons vroeger ook O+
Wat mooi dat je zo terug kan kijken O+

Ik hoop dat onze kinderen later ook vol warme gevoelens terug denken aan hun jeugd, volgens mij heb je het dan redelijk goed gedaan als ouders :)
pi_131911385
Herkenbaar het ritme in een huishouden. Ik heb best een mooi schema maar zoals vandaag. Ik heb net de was opgevouwen en ik wil eigenlijk alleen nog maar bankghangen. En zo af een toe heb ik dan het idee dat iets uit het huishouden best een weekje kan wachten :o

Zo net ging ik bij mijn ouders weg en ik was bezig de spullen aan het pakken. En dan gaat Riley klagerig huilen. Want stel dat ik haar vergeet ofzo. Dus ik loop naar haar toe en het leek verdacht veel op mama wat ze probeerde te zeggen. Toeval I know. Maar was wel erg O+
pi_131911476
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:08 schreef danic het volgende:
Wij hebben vorig jaar inderdaad een abonnement genomen op blijdorp en datzelfde cadeau gegeven aan opa en oma (voor kerst).

Bijdrage autostoel is ook wel een goeie, maar ik geloof nooit dat we Rosalie tot een jaar in de mc gepropt krijgen. Ze GROEIT! kenonne dat kind is niet bij te houden!

En hier ook een goede slaper 's nachts. Rond 06.30 wordt ze onrustig. Nooit nagedacht om luier tussentijds te verschonen :@ ga ik ff onthouden.

En ze heeft iets nieuws (helaas). Heel de dag door horen we prrrrrrt :6 . Alle kleertjes nat, want veel kwijl door tandjes, dus ze sproeit er lekker op los. Ook tijdens het drinken can de fles en het eten van een prakje. Echt tot in mijn haren.
En ze wipt zo hard in haar wipstoel dat ze de kamer door gaat. En dan prrrrrt erbij :')

Heb net trouwens ook het hemeltje boven haar bed weggehaald. Ze had hem ineens dr ved ingetrokken. Heel stuk dr ded in, lekker met dr gezichtje in die doek en dan de hele tijd oeoeoeoeh en aaaaah roepen :D
Zal vast heel mooi geweest zijn om doorheen te kijken (gebroken wit met zijdeglans) maar niet heel veilig. Jammer hoor, het staat zo kaal -O-
Hoe groot is ze nu?

onze mc was tot 13 kilo lisa heeft er tot vorige week nog ingezeten en die was 12. kilo en nu pas kwam haar hoofdje er bovenuit. wel moest ze de schoentjes uit vanwege knellingen op de enkels. Lisa is nu 17 maanden.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131911516
(En later ga ik alle leuke verhalen lezen en oeh en aah doen bij de foto's - en dat zal ik nog menen ook! - maar eerst, eerst moet ik dansen kijken op televisie. Want de jongetjes slapen net, na een weekend vol boswandelingen en kastanjes zoeken en liedjes schrijven (Kleuter, niet ik) en chocoladepepernoten enzo, dus mama kan los. Met rtl 5. oO< w/ :+ )
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:07:20 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131911620
Chocoladepepernoten O+
Ruilen tegen een warme stroopwafel?

"De jongetjes" O+ wat een topreden om nog een zoon te krijgen. Dan kun je zeggen dat "de jongetjes in bed liggen"
pi_131911714
Ze zijn op Spees ;( vind t zelf ook heel erg! :(

De jongetjes O+ Nog veel meer O+ : mijn jongetjes, allebei! O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:16:25 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131911946
Cocoladepepernoten O+
SYTYCD wordt hier opgenomen.

Damn, ik moet ook nog een jongetje om ook jongetjes te kunnen zeggen! O+

Ik loop alleen al achter met mijn was..... opruimen gebeurt wel elke avond (grootste puinhoop ook al tijdens de slaapjes).Stofzuigen probeer ik elke avond te doen. Maar solliciteren komt er bijvoorbeeld amper van. Als de kinderen allemaal in bed liggen ben ik vaak blij dat ik ook even kan zitten en een boterham kan eten. Nog even was in de wasmachine, eten voorbereiden en wat afwassen en ze zijn alweer wakker....

Oh, en heb ik al verteld dat mijn moeder 2 weken op vakantie gaat ;(
pi_131912391
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:03 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hoe groot is ze nu?

onze mc was tot 13 kilo lisa heeft er tot vorige week nog ingezeten en die was 12. kilo en nu pas kwam haar hoofdje er bovenuit. wel moest ze de schoentjes uit vanwege knellingen op de enkels. Lisa is nu 17 maanden.
Dat weet ik woensdag exact. Maar ze is nu net een half jaar, groeit hard naar mt 74 en qua gewicht zit ze op onze weegschaal op 7+kg.
Maar het gaat vooral om de lengte bij ons. Als het op gewicht alleen gebaseerd zou zijn, zou eva er nu nog in mogen met haar 2,5 jaar. Maar toen ze zo'n 11 maanden was ging ze toch echt over omdat ze niet meer wilde liggen. Nou was ze ook retesnel in dr ontwikkeling en liep al, dus de mc was echt voor baby's :+
We gaan het zien bij Rosalie.

Dat harde groeien benoemde ik alleen omdat ze het zo lekker doet en veel harder groeit dan dr zus. Ze krijgt nu kleren in dr kast die eva pas bij ruim een jaar ging dragen.
Hell, ik heb net rompers mt 74/80 uit de la van eva gehaald, puur omdat de mouwen te kort waren. Die liggen nu al bij Rosalie in de la 8)7
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:29:29 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131912491
M heb ik tot 1 jaar in de mc kunnen proppen, daarna ging dat echt niet meer. Meisjes zijn natuurlijk een stukje kleiner dus ik ga er vanuit dat ze tot de gecorrigeerd 1 jaar zijn nog wel in de mc passen.
pi_131912597
Ja zo dacht ik ook bij jouw meisjes. Hoe groot zijn ze nu? Ik vergelijk ze altijd met Rosalie en herken ook veel van de ontwikkeling. Klopt dat ook of zit ik echt mis? Wanneer was jouw uitgerekende datum?
pi_131912770
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:09 schreef L-E het volgende:
Ze zijn op Spees ;( vind t zelf ook heel erg! :(

De jongetjes O+ Nog veel meer O+ : mijn jongetjes, allebei! O+
Zijn de jongetjes op? :'( maar ik moet er ook nog een!

Hier staat huishouden ook onder aan prioriteitenlijstje, baby op 1, sociaal leven op 2 en dan ergens na slaap en studie en ontspanning komt het huishouden.

Ik zag nog een geweldige foto van F! Is z'n geweldige pak! O+
pi_131912845
Hier nog zo'n 15 cm over voor kruin bij maxi cosi rand is, dus we hebben denk ik nog wel even? Ze is wel lang maar nog zoveel ruimte, misschien is ze uit verhouding. Al vindt ze het niet leuk om er in te zitten, maar we zitten toch zelden in een auto., :+
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:36:50 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131912865
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef danic het volgende:
Ja zo dacht ik ook bij jouw meisjes. Hoe groot zijn ze nu? Ik vergelijk ze altijd met Rosalie en herken ook veel van de ontwikkeling. Klopt dat ook of zit ik echt mis? Wanneer was jouw uitgerekende datum?
7,2 en 7,6 kg en 65 en 67 cm.

Mijn ud was 11 maart.

Maar ik heb sowieso geen snelle kinderen ;)

In de Apenheul stond ik met D te wachten op een verschoningsruimte. Daar was iemand een soort peuter aan het verschonen. Oma begon D te bewonderen want zo klein en schattig. Dus ik zeg nog, zo jong is ze anders niet. Ze is al ruim 8 maanden. Bleek die peuter gewoon krap 1 maandje ouder te zijn _O-
pi_131913654
Haha. Riley wordt ook vaak jonger geschat.
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:54:15 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131913756
Weet je wat helpt bij een ritme krijgen in je schoonmaken met een kind? Zwanger worden :')
Jeez, ik heb nog nooit zo erg gesopt volgens mij. Nou, dan nog net niet de kastjes / koelkast / andere dingen die periodiek gedaan worden, maar ALLES moet wel schoon en opgeruimd XD
pi_131914062
Herkenbaar Enf :D

Kyara dan is Rosalie ze wel voorbij. Misschien klopt die 7.2 kg wel. Maar dr lengte verwacht ik toch wel 70+ cm. Omdat al aardig wat spul in 68 te klein wordt.

Grappig hoe dat soms zo kan verschillen qua ontwikkeling. Die soort van peuter was dan toch wel erg groot. Jij hebt ook M om mee te vergelijken. ...
  zondag 6 oktober 2013 @ 21:01:29 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131914179
Omen, zelfs per ongeluk mama is toch al heel tof lijkt me!! O+

E komt met haar beentjes al voorbij de rand van de maxicosi :? Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Oh en willen jullie potverdorie niet over chocoladepepernoten posten? :( Nu wil ik ze ook, maar ik eet uit principe pas pepernoten na de intocht van Sinterklaas. En elke jaar wordt mijn zelfbeheersing dus langer op de proef gesteld ;(
pi_131914366
LB was inderdaad heel tof. O+

Enf. Mijn hele zwangerschap heb ik gewacht op de nesteldrang. Ik wacht eigenlijk nog steeds :o
pi_131914576
Hoezo LB? Komt die man steeds later naar Nederland? Strooigoed ligt toch al jaren sinds 1 september in de winkels?

Enneh....bonbonblock beter?
Ik probeer mijn hormonen onder controle te krijgen. Gelukkig merk ik het nu zelf, want 2 jaar geleden had ik dat niet en moest iedereen het ontgelden. Nu probeer ik mezelf onder controle te houden. Hoewel dit nou niet in de boeken gaat als het meest gezellige weekend.
Ik baal hier zo van!!
2 jaar terug was het de reden om nooit meer aan de pil te gaan maar ik begin inmiddels te twijfelen of het daar wel aan ligt (ontzwangeren icm kunstmatige hormonen).
  zondag 6 oktober 2013 @ 21:10:38 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131914651
Danic!! :( nu wil ik óók bonbonbloc :') :9

En pepernoten lagen hier halverwege juli al in de supermarkt. Geen grapje ;(
pi_131916148
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 21:10 schreef LadyBlack het volgende:

:o das achterlijk ja!
pi_131917877
Danic ik ga je morgen een PM sturen als ik achter mijn pc zit.. Als ik het vergeet help me dan alsjeblieft herinneren :D

Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar. Huisarts nam me niet serieus en ben via/via op een site terecht gekomen waar LDN (low dose naltrexone) werd aangeraden bij hormoon problemen. Dat goedje heeft mij echt zo geholpen (gebruik het nog steeds, nu al 3 jaar ofzo) En ik heb zo weinig last nog van mijn hormoonbuien. Ben een stuk rustiger en vrolijker. En heb mezelf veel meer onder controle
  zondag 6 oktober 2013 @ 21:56:21 #107
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131917921
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 21:10 schreef LadyBlack het volgende:

Ik ook! Van die witte met praline-vulling!

Ik heb voor komende winter voor D maatje 74 en 80. Hij is nu 5mdn. Ik hoop dat hij daar de winter mee doorkomt.Maar maat 68 van c&a begint krap te zitten.

En over het huishouden, de enige keren dat mijn strijkplank en strijkijzer uit de inloopkast komen is als Kim en Tyler met strijkkraaltjes bezig zijn }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door -mandy- op 06-10-2013 22:04:34 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:42:43 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131920833
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:54 schreef Enfermera het volgende:
Weet je wat helpt bij een ritme krijgen in je schoonmaken met een kind? Zwanger worden :')
Jeez, ik heb nog nooit zo erg gesopt volgens mij. Nou, dan nog net niet de kastjes / koelkast / andere dingen die periodiek gedaan worden, maar ALLES moet wel schoon en opgeruimd XD
Been there, done that maar het hielp niet echt :N

Voor mijn huishouden zou het dat beter zijn geweest om het bij 1 kind te laten. Dat was nog wel te doen: zowel qua hoeveelheid rotzooi als mijn eigen energie

:P
pi_131921614
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 21:01 schreef LadyBlack het volgende:

Oh en willen jullie potverdorie niet over chocoladepepernoten posten? :( Nu wil ik ze ook, maar ik eet uit principe pas pepernoten na de intocht van Sinterklaas. En elke jaar wordt mijn zelfbeheersing dus langer op de proef gesteld ;(
Waarom zou je jezelf dat aandoen? :o
pi_131922123
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef Skoap het volgende:
Danic ik ga je morgen een PM sturen als ik achter mijn pc zit.. Als ik het vergeet help me dan alsjeblieft herinneren :D

Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar. Huisarts nam me niet serieus en ben via/via op een site terecht gekomen waar LDN (low dose naltrexone) werd aangeraden bij hormoon problemen. Dat goedje heeft mij echt zo geholpen (gebruik het nog steeds, nu al 3 jaar ofzo) En ik heb zo weinig last nog van mijn hormoonbuien. Ben een stuk rustiger en vrolijker. En heb mezelf veel meer onder controle
:o echt? ?
_O_ :'( wat fijn die herkenning.
Ik merk echt dat ik me agressief voel en moet me echt inhouden, zelfs naar die lieve meisjes toe.
Ik vind dat zó erg.
Ik zal ze nooit wat doen maar dit maakt me echt radeloos.
Toen er vanavond een of andere achterlijke gladiool hier nitraatbommen ging afsteken wasik in sstaat hem te villen :(
  zondag 6 oktober 2013 @ 23:15:35 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131922451
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:59 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Waarom zou je jezelf dat aandoen? :o
Omdat het anders niet leuk meer is om de eerste lading pepernoten zelf te bakken tijdens de intocht O+
  zondag 6 oktober 2013 @ 23:16:04 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131922479
Danic, ik snapte het net nog niet helemaal, maar dat klinkt echt naar!
pi_131922956
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 23:08 schreef danic het volgende:

[..]

:o echt? ?
_O_ :'( wat fijn die herkenning.
Ik merk echt dat ik me agressief voel en moet me echt inhouden, zelfs naar die lieve meisjes toe.
Ik vind dat zó erg.
Ik zal ze nooit wat doen maar dit maakt me echt radeloos.
Toen er vanavond een of andere achterlijke gladiool hier nitraatbommen ging afsteken wasik in sstaat hem te villen :(
Ik ken het, echt waar 200% :*
Ik ga je morgen alle info sturen!!
pi_131923511
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 23:26 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik ken het, echt waar 200% :*
Ik ga je morgen alle info sturen!!
Ik moet er echt heel erg van huilen :'(
Gek dat je toch altijd weer denkt in zulke dingen alleen te staan. Een tijdje terug dacht ik nog aan een pnd, maar dat bleek gelukkig niet zo. Werd inderdaad ook afgewimpeld door de huisarts; bloedonderzoek komt niks uit, bel maar als de klachten blijven.
Maar het werd langzaam beter.
Wat zeg ik? Ik kon de hele wereld weer aan. Totdat ik nu rondom de dagen van mijn menstruatie kom en ik weer hetzelfde herken.
Vorige keer kon ik echter nòg 3 weken op mijn menstruatie wachten. Hoop toch echt dat mijn cyclus nu niet weer 7 weken duurt }:|
pi_131926158
Wie kan mijn baby vertellen dat het slaaptijd is?!
Ik ben al sinds 11 uur met hem bezig en ben moe!
pi_131926166
Oh en :* voor Danic en verder heb ik ff geen energie om te reageren :(
pi_131926237
Danic :*

En baby van Loj, slapen man! Kun je niet klokkijken ofzo? :( Die van mij slaapt prima O+ :')
Sarcasme. Herken het.
pi_131926324
Waarom ben jij dan nog wakker Spirit ;)

En ik krijg hem dat klokkijken maar niet aangeleerd en dan ben ik nog wel juf!
pi_131926718
Baby van Loj. Nu is het genoeg geweest met nachtbraken hoor. Je mag echt nog geen feestjes houden 's nachts. Alleen maar slapen :*

Danic ik hoop dat LDN gaat helpen. Want dit lijkt me heel naar. :*

LB nog even geduld met de pepernoten. Houd vol. Het is bijna november :*

En ik ben weer op om te gaan werken vandaag. Zucht
Nog wel iets heel liefs op mijn werk. Ik had iets afgekregen en als dank je kreeg ik van mijn collega bloemen. O+
pi_131926719
Oh ja Spirit. Waarom was mij nog wakker als je baby slaapt?
  maandag 7 oktober 2013 @ 05:50:27 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131926720
Hoi. Ook al een uur en een kwartier wakker. Jeez, dit moet ie niet te vaak doen. For momma's sake dan, hij zelf vindt stapelbakjes gooien net zo leuk om 04.30 als in de namiddag.
pi_131926722
Haha. Sterkte vandaag Spees. Kan je bijslapen? :*
  maandag 7 oktober 2013 @ 05:53:09 #123
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131926724
Thnx :) ja ik moet vanmiddag en vanavond werken dus misschien kan ik straks een uurtje meeslapen. Werk ze!
  maandag 7 oktober 2013 @ 06:38:01 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131926776
Arme nachtbrakers! :*

Hier ging om 6u de wekker, hou ik nog steeds niet van... ik word liever wakker van het geklets van mijn meisje O+

Ben daar sowieso wel gelukkig mee; mijn oppaskindje werd altijd huilend wakker! Dus ik dacht dat dat zo 'hoorde' :D
pi_131926816
Dank meiden. Ik ben ook heel benieuwd naar de info van skoap.

En mèn qat een nachtbrakers weer. Lojbaby, het is een keeetje klaar hè. Nu lekker gaan slapen 's nachts.

Spirit ga slapen man. Kijk eens naar je kind. Zo moet het :P

Spees? Jij ook al? Das toch niks voor Silvijn?

Wij hebben wel een oké naxhr gehad. Rosalie was gisteren helemaal ovee dr toeren heb ik rond 22.30 pas weer rustig gekregen met een flesje in combinatie met een zetpil.
Wat er nou was? Pijn, dat was duidelijk. Maar waarom? Waarschijnlijk haar buik, dus of die stomme poep (tis weer ff slecht hier) of dat halve kleine potje bruine bonen met appeltjes wat ze heerlijk vond. Of de combinatie of tandjes of of of.
Nou ja, heel zielig iig ;(
pi_131926846
Lola heeft sinds een week of 3 dat ze een paar keer
per nacht wakker word
Soms huilend en soms ligt ze gewonden uur te kletsen om vervolgens weer verder te gaan slapen...
Gaat vast weer over...toch? :P
Tot een uurtje of 3 / 4 vind ik nooit zo erg, maar vanaf 5 uur ben ik zelf dan ook echt wakker
En dan zijn de dagen ineens wel heel erg lang...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_131926854
Danic ik hoop dat de LDN voor jou net zo goed werkt als bij Skoap :*
  maandag 7 oktober 2013 @ 07:02:39 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131926862
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 06:38 schreef LadyBlack het volgende:
Arme nachtbrakers! :*

Hier ging om 6u de wekker, hou ik nog steeds niet van... ik word liever wakker van het geklets van mijn meisje O+

Ben daar sowieso wel gelukkig mee; mijn oppaskindje werd altijd huilend wakker! Dus ik dacht dat dat zo 'hoorde' :D
Ik snap wat je bedoelt qua gezelligheid, maar de wekker überhaupt weer eens horen.. Ik heb daar denk ik een andere associatie bij: dat betekent dat Silvijn tot de ochtend slaapt :+ de wekker hebben we denk ik pas 2 x gehoord in 10,5 maand 8-)
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 06:50 schreef danic het volgende:
Dank meiden. Ik ben ook heel benieuwd naar de info van skoap.

En mèn qat een nachtbrakers weer. Lojbaby, het is een keeetje klaar hè. Nu lekker gaan slapen 's nachts.

Spirit ga slapen man. Kijk eens naar je kind. Zo moet het :P

Spees? Jij ook al? Das toch niks voor Silvijn?

Wij hebben wel een oké naxhr gehad. Rosalie was gisteren helemaal ovee dr toeren heb ik rond 22.30 pas weer rustig gekregen met een flesje in combinatie met een zetpil.
Wat er nou was? Pijn, dat was duidelijk. Maar waarom? Waarschijnlijk haar buik, dus of die stomme poep (tis weer ff slecht hier) of dat halve kleine potje bruine bonen met appeltjes wat ze heerlijk vond. Of de combinatie of tandjes of of of.
Nou ja, heel zielig iig ;(
Silvijn is wel vaak een hele vroege vogel, maar 04:30 is gelukkig wel een uitzondering hoor. Hij was helemaal doorgelekt en koud van de plas. Dus was wel sneu. Toen heb ik hem verschoond en daar was hij natuurlijk helemaal wakker van geworden. STUITERYAY!

Wat sneu zeg voor Rosalie. Het blijft maar een gedoe met die poep. Eerste keer dat ze bonen gekregen heeft? Nou ja, wat de oorzaak ook is, hoop dat het snel over zal gaan want het is echt zielig ;(
pi_131926892
Oh Silvijn, dat is echt te vroeg hoor! :Z

En volgens mij is het D-day b-day bij Zolena of niet? GEFELICITEERD! *O*
pi_131926906
M'n baby had vannacht voor het eerst een pyjama aan, met ruitjes, en ze is zooooo extreem schattig dan! *;
pi_131926915
Ik zal ook eens gaan shoppen voor pyjama, doe ik tot nu toe eigenlijk nooit aan in de slaapzak... Maar straks misschien wel lekker als het kouder gaat worden
  maandag 7 oktober 2013 @ 07:24:27 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131926937
Zolena gefeliciteerd!
Pyjama's staan idd zo schattig! Het liefst met warrig haar O+

SPOILER: pyjamaluierbooty O+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Romper+winterslaapzak werkt het beste dus dat doen we eigenlijk nog steeds, maar als het echt koud gaat worden..
pi_131927040
Goedemorgen, uiteindelijk is Ow rond half 3 gaan slapen en werd hij rond kwart voor 7 weer wakker. Dat laatste is wel fijn, maar verder gaap..,

:* voor alle moeders met baby's die een beetje vroeg wakker waren. En ook voor de werkende moeders vandaag.

Zielig voor Rosalie. Bruine bonen zorgen hier voor een stuk of zeven poepbroeken. Ow vind t heerlijk maar z'n billetjes wat minder.maar sterkte hopelijk heeft ze snel geen last meer.

Pyjama's zijn cute. Ow draagt er altijd een onder z'n slaapzak. Maar hier dan nog geen winterslaapzak :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 07-10-2013 08:03:02 ]
  maandag 7 oktober 2013 @ 07:48:30 #134
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131927058
Loj, had je nou zijn bedje al eens op een andere plek gezet? Ik weet dat ik het laatst nog heb gevraagd maar denk dat je t niet gezien had of ik heb je antwoord gemist!

Van half 3 tot kwart voor 7 is echt kort :o

Bruine bonen heb ik nog nooit gegeven eigenlijk. Wel vaak kapucijners en dat vindt ie echt heerlijk. Ik merk dan niet echt verschil in aantal luiers. Ik had 2 weken geleden ofzo wel een zak pruimen gehaald op de markt dus daar heeft ie een week lang van gegeten, jeutje die poepluiers daarvan! Misschien is dat nog wel een idee Danic? Hij kreeg er meer poepluiers van, maar ook veel zachter. Soms moest ik m echt afspoelen onder de kraan...
pi_131927153
Jips, hebben we gedaan. Geen verandering :s

Het gaat wel echt beter hoor de laatste week. Vaak +/- 2x een half uur/ 3 kwartier.
Vannacht was gewoon een uitzondering (hoop ik ;) )
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:04:48 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131927788

Wat een prutnachten!

Hier was het vanaf 4 uur om het half uur. Schoot ook niet op. En terug naar bed is ook geen optie want de hulp is er (wel weer een schoon huis straks O+ )

Ga straks maar even naar de wandel wagen soos met de meisjes denk ik.

En pyjama's O+ O+
Ik vind vooral de one piece pyjama's fijn. Helaas zijn ze nu in M's maat moeilijker te krijgen -O- want zo enorm schattig!
pi_131928106
Loj, ik weet ook niet meer of je ooit antwoord hebt gegeven op mijn vraag of een cosleeper niet iets voor Ow zou zijn? Allebei mijn kinderen slapen echt duizend maal beter in onze nabijheid.

Pyjama's zijn cute O+

Wij hadden een goede nacht, denk ik. Ik weet dat ik L. een paar keer heb gevoed, maar ik kijk niet meer op de klok en tussen het voeden door heeft iedereen lekker geslapen en ik ben niet Heel Moe, dus dan was het een goede nacht, toch? :+

Ik zag een te kekke foto van F. in een te kek vossenpak O+

O+ ZOLENA HEEFT EEN DREUMES OMG! *O*

Wij waren trouwens bij de kinderarts afgelopen donderdag. L. is 61 cm en 5858 gram. Dat gewicht viel ons iets tegen tbh, maar hij heeft een tijd gedronken als een kamelendrol, dus dat klopt wel. Volgt nog steeds een mooi lijntje op de curve, dus het was prima. Verder was, as usual, alles helemaal goed met hem. Een ontspannen, gezonde, gelukkige baby was het oordeel. Terug komen hoeft pas als hij 1 is! *trots* :) En volgens de ka mogen we allang gaan bijvoeden, want 'we corrigeren niet' maar mijn hoofd wil daar gewoon echt niet aan.
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:27:15 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131928171
:* voor de slapeloze nachten en de zich-niet-goed in hun vel voelende mama's

Hier heeft J. gisteren bij opa en oma gespeeld, en ging ie daar zonder protesteren 's avond's t bedje in. Jammergenoeg in de auto naar huis wakker gebleven, en daarna nog tot 12 uur voor ons gezongen vanuit zn bed B-)

Blijkbaar was de energie toen echt op, want om kwart voor acht meldde hij zich pas *O*

Pyjama's zijn da bomb :). J. Had vannacht een pyjama aan die ik had gekocht voor de eerste maanden, prenatal maat 62 ;( , valt echt enorm wijd, en iets te korte broekspijpen voor een pyjama vind ik geen probleem. One piece pyjama's zijn hier ook favoriet, maar hij knapt nu echt uit zn maat 62/68 maxomorra jumpsuits (gek zeg, met 70 cm), dus moet aan de grotere. Stapetje next in maat 74/80 is onderweg :D
pi_131928225
Even een vraagje tussendoor omdat ik weet dat veel mensen hier zo'n kleed van de Hema hebben met plastic onderkant. Kan dat in de droger?
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:42:53 #140
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131928447
:* voor alle slechte nachten en nog een extra :* voor Danic. Hopelijk voel je je snel weer beter!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131928555
:O is het al weer bijna weekend? ;)

:* voor alle slechte nachten... Het lijkt me zo ontzettend zwaar.
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:48:23 #142
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131928570
LB: ze mag pas niet meer in de maxicosi als haar oren boven de bovenkant uit komen.. Benen maakt niet uit! ;)

Omen helemaal geen nesteldrang gehad?? Oh je mag best wat van mij hebben nog hoor :')

Danic fijn van de redelijke nacht.. maar pijn, wat sneu ;( :*

Whaha Spees dat stuiteren :') Ja, hier probeer ik luier toch ook altijd wel uit te stellen want daar wordt ze idd juist wakker van. Natuurlijk niet te lang, zeker niet bij haar de schimmel en roodheid lijkt weer minder te worden.. nu maar hopen dat het niet weer ineens kapot is door tanden ofzo
Ahw, die foto O+ :D

Hier idd ook romper, pyjama en dikke slaapzak, dan is het warm genoeg.

Loj :*

Ik geef hier eigenlijk nooit bonen, pruimen, dat soort dingen :') Wel af en toe kiwi's. Maar maar niks waarvan die poep zo dun/vaak wordt..

Zolena gefeli!! :* *O*

Omg omg omg nog maar 4 dagen jongens wtf! :o
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:50:05 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131928604
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:30 schreef L0t.. het volgende:
Even een vraagje tussendoor omdat ik weet dat veel mensen hier zo'n kleed van de Hema hebben met plastic onderkant. Kan dat in de droger?
Mijn niet-HEMA kleed met plastic onderkant heeft de droger niet overleefd :N

Zolena van harte!
pi_131928610
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:48 schreef Enfermera het volgende:

Omg omg omg nog maar 4 dagen jongens wtf! :o
Snel is het gegaan he? :D
Geloof ook gewoon niet dat Luc al bijna 1 is...
pi_131928614
Zolena gefeliciteerd *O*
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:51:14 #146
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131928624
Oh sorry, 3 zelfs. :') Tis donderdag al XD
Maar idd Skoap, jeez, wat gaat het hard :o Ja bizar toch? Geloof je toch niet? Ja, mijn kind is gewoon 11 maanden nu. Maar heus nog niet een jaar straks hoor :o
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:54:12 #147
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131928699
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:30 schreef L0t.. het volgende:
Plastic in de droger is een no-go. Wordt te warm, smelten en barsten enzo. Gewoon wassen op fijnwasprogramma, en dan laten drogen? Doe ik hier ook met 'plastic' dingen...
pi_131928947

Loj :*

Zolena, gefeliciteerd! Een dreumes! *O*

Hier meldde Ellie zich pas om 4.00 uur, lekker! Toen ook wel om 6.00, want eten en om 7.00, want krampjes van het eten en 8.30, maar dat is niet zo erg! We trekken haar nu een dun zomerslaapzakje aan over haar kleertjes heen en ze slaapt onder 2 dekens in een voorverwarmd bedje. Ik geloof dat ze net als ik een koukleum is ;).
pi_131929032
Oke thnx, dan laat ik 'm gewoon drogen, duurt alleen zo lang altijd ;(.

Reageer straks uitgebreider maar zo eerst naar de osteopaat, ben benieuwd.
pi_131929065
Naar de osteopaat met J. Lot? Hoezo dat?
pi_131929117
*O* *O* *O* Gefeliciteerd Zolena! Met je heuse Dreumes! Een hele mooie dag toegewenst, ik zie dat de zon in ieder geval op het feestje komt O+

Enfemera, whaaa dat schiet ook al zo hard op! 3 nachtjes nog!

L0t, geen idee, ik heb hem nog niet in de droger gedaan?!
Aha, MM, goede tip! Gewoon even uithangen om te drogen dus!

Vroege vogeltjes en nachtegalen O+, maar een :* voor de mama's die er wakker van waren!

Omen, wat lief van dat bloemetje op je werk!

Pyjama's, tot nu toe slaapt ons Pluisje in een (zomer)slaapzak, vaak met haar kleding gewoon nog aan of iets uit, als het heel warm is. 's Avonds is ze vaak ook zo moe, dat omkleden dan echt een ramp zou zijn denk ik, het verschonen van haar luier is dan eigenlijk al teveel. Hoe doen jullie dat dan?

Tandje is nog niet door, dus wederom ook een feestelijk nachtje hier :O , maar tussen de voedingen door sliepen we wel lekker, net als bij L-E :z
pi_131929146
L0t, succes! Ben benieuwd of daar iets uitkomt wb het overstrekken! Ik herken het hier niet :*
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:17:26 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131929236
LE wat goes, terugkomen als ie 1 is! *O*
En waarom zou je al bijvoeden? :? Ik dacht dat het heel normaal was om tot 6 maanden te wachten, maar krijg steeds meer de indruk dat mensen het bij 4 maanden echt noodzakelijk gaan vinden ofzo. En zeker bij een prematuur vind ik dat raar advies :{ ook al doet ie het hartstikke goed!
pi_131929291
Zolena gefeliciteerd *O*
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:20:16 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131929306
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:48 schreef Enfermera het volgende:

Whaha Spees dat stuiteren :') Ja, hier probeer ik luier toch ook altijd wel uit te stellen want daar wordt ze idd juist wakker van. Natuurlijk niet te lang, zeker niet bij haar de schimmel en roodheid lijkt weer minder te worden.. nu maar hopen dat het niet weer ineens kapot is door tanden ofzo

Ik verschoon normaal ook echt nooit 's nachts hoor, moet er niet aan denken :+ maar hij was aan het jammeren in zijn bed dus ik ging even kijken en hij was helemaal doorweekt, het was door zijn winterslaapzak heen gekomen.

Echt een gek idee dat jouw dochter over 4 dagen alweer een jaar is! Bij de jarigen van rond deze tijd heb ik zo het idee dat het kort geleden is.

Lot, succes bij de osteopaat. Ik hoor eigenlijk zonder uitzondering heel goede verhalen daarover.

Belle, succes na je gebroken nacht!
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:22:56 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131929371
Ohja zolena gefeliciteerd met je grote!! *O*

Belle, ik ga E meestal rond 7 uur in haar slaapzak doen en een schone luier geven enzo, en dan gaat ze daarna nog wat bij ons op schoot knuffelen en wat drinken, en zo tegen half 9 gaat ze ineens uit :D als ik haar dan aanleg gaan dr oogjes gelijk draaien en slaapt ze in no time O+ ik wacht dan ff tot ze diep slaapt en dan gaat ze dr bedje in.

Ik vind t trouwens maar lastig met de kleertjes: meestal heeft ze een zomerslaapzak aan met romper en legging, en daarmee ligt ze dan onder een dekentje. Maar die koude handjes en armpjes 's ochtends... ;(
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:24:32 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131929414
Belle och tandjes.. vervelend is dat he :*

L0t succes! Ben benieuwd.

LB ja idd.. zag op twitter ook een vraag voorbij komen van iemand die al met 3 maanden wil gaan bijvoeden. Vond ze het gek dat ze commentaar kreeg :')
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik verschoon normaal ook echt nooit 's nachts hoor, moet er niet aan denken :+ maar hij was aan het jammeren in zijn bed dus ik ging even kijken en hij was helemaal doorweekt, het was door zijn winterslaapzak heen gekomen.

Echt een gek idee dat jouw dochter over 4 dagen alweer een jaar is! Bij de jarigen van rond deze tijd heb ik zo het idee dat het kort geleden is.

Lot, succes bij de osteopaat. Ik hoor eigenlijk zonder uitzondering heel goede verhalen daarover.

Belle, succes na je gebroken nacht!
Achgos... Haha ja precies. Nee wij ook alleen als we weg zijn geweest en ze toch wakker moet worden om in de auto te gaan.
Ja raar he... Ja joh een jaar geleden had ik mn babyshower (vandaag dus) en morgen begon dan mn voorwerk :+ :o
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:25:17 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131929435
Winterslaapzak is nu ook best warm denk ik voor baby's die nog netjes onder hun dekentje blijven liggen. Ik zou zelf liever nog een pyjama met zomerslaapzak bij Silvijn aandoen maar hij blijft niet onder zijn deken liggen (niet eens aan de goede kant van het bed :+ ) dus dan wordt het wel erg fris.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:30:49 #159
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131929558
Ja idd, als ze eens netjes onder hun deken blijven liggen :+ XD Whaha.
pi_131929671
*O* Jaaa L-E, wat goed dat alles goed is en jullie pas met 1 jaar weer terug hoeven! Hij doet het zo goed, je jommetje!

LB, hier slaapt ze na d'r middagslaap meestal niet meer (hooguit 1 kort slaapje in de draagdoek), d'r middagslaap eindigt meestal ergens tussen 3 en 4 uur. Dus om kwart voor 7 valt ze gewoon echt om. Dan kunnen we nog net een luier voor de nacht verschonen, maar meestal ligt ze daar dan al van te jammeren. Tijdens het aandoen van de slaapzak gaat ze al huilen, dus stop ik m'n borst in d'r mond en binnen een paar minuten slaapt ze dan.

Hier dus ook een dekentje er nog overheen, soms 2 als we het koel vinden. Maar ik heb, net als jij, een koukleum baby LB! Of ik merk in ieder geval dat ze veel fijner slaapt als ze het lekker warm heeft.

Als we echt pyjama's willen doen hier, dan sowieso al eerder aantrekken, om half 6 of zo.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:36:59 #161
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131929725
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
LE wat goes, terugkomen als ie 1 is! *O*
En waarom zou je al bijvoeden? :? Ik dacht dat het heel normaal was om tot 6 maanden te wachten, maar krijg steeds meer de indruk dat mensen het bij 4 maanden echt noodzakelijk gaan vinden ofzo. En zeker bij een prematuur vind ik dat raar advies :{ ook al doet ie het hartstikke goed!
Hier begon het CB ook bij 4 maanden over bijvoeden. Toen was ie gecorrigeerd 10 weken, hallo? Zelf maar even gewacht dus. Over brood begonnen ze ook al erg vroeg. Laat maar praten, op een gegeven moment toonde J. interesse, en toen heb ik m dus een korst gegeven.

Hier trouwens verschonen om 5 uur 's nachts vaste prik. Z'n luier is dan echt overvol, en hij wordt wakker (van koude billen }:| ). Na verschonen slaapt ie lekker verder :Y. Maar die plasluier verschoon ik ook gewoon in bed, met slaapzak nog half aan enzo.

Hier trouwens nu een badstof slaapzak (tussen zomer en winter in :? ), en een deken, waar ie meestal onder blijft liggen. Niet altijd, net legde ik m in bed voor t ochtendslaapje, en na 10 minuten hoorde ik zo veel kabaal dat ik maar eens ben gaan kijken. Meneertje lag overdwars in bed (opgevouwen, want dat past helemaal niet meer) :( . Nu is t stil, ben benieuwd hoe ik m zometeen aantref... Wel een koukleumpje dus, alleen de zomerslaapzak is echt niet warm genoeg meer (wat dat betreft lijkt ie op mij denk ik)...

o, en Zolena, gefeliciteerd! Een dreumes... daar wil ik zo nog niet aan denken, ik heb een hele kleine baby ja! (van ruim 9 maanden ;) )
pi_131929807
Hier ook nog niet begonnen met bijvoeding, ze is volgende week 6 maanden ook.
We vinden het zelf trouwens ook de bedoeling om eerst vooral smaken en texturen te laten leren kennen en sowieso nog geen hele maaltijden te gaan vervangen/geven. Borstvoeding willen we voorlopig nog echt de hoofdvoeding laten.
pi_131929816
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:41 schreef bellelena het volgende:
We vinden het zelf trouwens ook de bedoeling om eerst vooral smaken en texturen te laten leren kennen en sowieso nog geen hele maaltijden te gaan vervangen/geven. Borstvoeding willen we voorlopig nog echt de hoofdvoeding laten.
+1 :)
pi_131929835
Trouwens, hier blijft ze altijd netjes onder d'r deken, zelfs toen ze vanmorgen hoofd bij voeteneind lag, lag d'r deken gewoon nog over d'r lichaam O+
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:43:09 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131929857
LE wat fijn dat het allemaal zo goed ging bij de kinderarts! Wat een topbaby :7 (en moeder)
pi_131930332
Goede morgen.

Hier nog geen pyjama aan bij baby. Hij slaapt gewoon in zijn kleding van overdag.

Het gaat hier goed, hij slaapt vooral :D
Gisteravond werd hij echter ná 2 uur wakker met echte honger. Dus nu hebben we hem om 21uur 120 cc en 4 schepjes gegeven en om 02uur ook. Voor de rest krijgt hij gewoon 100cc met 3 schepjes.
Hij zit op 7 flesjes per dag.

Verder heb ik wel meegelezen maar mijn concentratie is nog niet wat het geweest is :{

Ooit zal ik wat meer gaan reageren hier.
pi_131930339
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Luc had dat ook steeds 's ochtends dan...
Ik ben 1 maat grotere luier gaan gebruiken voor 's nachts. Hij is nog wat groot, maar dan maar extra strak dicht maken. En het helpt wel. Nu is hij tenminste weer droog 's ochtends.
pi_131930415
Even een vraagje, ik kreeg op dag 5 stuwing.
BH niet meer uitgedaan, warm gehouden etc.
Nu was de stuwing na 3 dagen minder, maar nu blijven mijn borsten onderin wat hard.

Wat kan ik het beste doen nu? Zo laten of weg masseren?
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:10:00 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131930492
Sowieso harde stukken wegmasseren onder de douche Ymme om ontsteking te voorkomen. Heb je geen verhoging/koorts?
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:10:37 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131930505
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

Luc had dat ook steeds 's ochtends dan...
Ik ben 1 maat grotere luier gaan gebruiken voor 's nachts. Hij is nog wat groot, maar dan maar extra strak dicht maken. En het helpt wel. Nu is hij tenminste weer droog 's ochtends.
Ja ik wilde straks idd even 4+ luiers gaan halen voor de nacht! Dikbil.
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:13:38 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131930573
Weet er iemand of andere (goedkope huis-) merken behalve pampers ook maat 3+ verkopen? Die gebruiken we nu 's nachts, maar ik vind pampers eigenlijk te duur :(, zelfs in de aanbieding.

Overdag nr. 3 van Jumbo, prima luiers, maar ze hebben dus geen 3+. Nummer 4 is echt nog te groot voor onze schrielepoot. 's nachts een iets grotere luier is wel fijn, kan meer plas opnemen, en levert meer nachtrust op ;)
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:20:12 #172
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131930726
Ik heb ze nog nooit gezien MM maar verschillende merken kunnen wel heel anders vallen dus wellicht is een 3 of 4 van een ander merk wel prima? In het dummietopic weten vast wel een aantal mensen te vertellen welke merken groter, breder, smaller en kleiner vallen, ik ben niet zo goed in het onthouden daarvan :+
pi_131930889
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 01:54 schreef Loj het volgende:
Waarom ben jij dan nog wakker Spirit ;)

En ik krijg hem dat klokkijken maar niet aangeleerd en dan ben ik nog wel juf!
Wij hebben Isa door de late voeding heen laten slapen omdat ze zo'n moeite had om eindelijk in slaap te komen met die volle neus. Uiteindelijk kwam ze dus om 1 uur, maarja, daarna ben ik wakker he... :O

Wisten jullie trouwens dat babys nog geen voorhoofdsholte hebben? Dat vertelde de huisarts. Vond ik zo'n gek idee!

Danic, rot he, als die kleine pijn heeft en je weet niet wat het is -O- Dat vind ik altijd zo balen, want je kunt dan ook niet echt iets weglaten om het te voorkomen of doen... machteloos gevoel.

Geen pyjama?!! Dat hoort hier echt helemaal bij het slaapritueel O+ Pyjama's zijn gaaf.

LE, goed groeikind heb je! Grote kerel wordt het al. Die foto's op facebook ook O+

L0t, succes bij de osteopaat! Ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Isa lag net ook onwijs te strekken bij mijn schoonmoeder, en die zei dat dat een voorbode was van kruipen :?

Sinds we een weekje weg zijn geweest is Isa ineens enorm eenkennig! Dat is maf joh, ze vond eerst iedereen tof, maar nu niet meer! Vrijdag duw ik haar bij mijn schoonmoeder in de handen, vraagt ze aan me of Isa nog niet eenkennig is, dus ik "WELNEEEE!!". Prompt trekt mevrouw een enorme pruillip en begint te brullen O+ Klein monster O+
Sarcasme. Herken het.
pi_131931038
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:23 schreef L-E het volgende:
Loj, ik weet ook niet meer of je ooit antwoord hebt gegeven op mijn vraag of een cosleeper niet iets voor Ow zou zijn? Allebei mijn kinderen slapen echt duizend maal beter in onze nabijheid.

Pyjama's zijn cute O+

Wij hadden een goede nacht, denk ik. Ik weet dat ik L. een paar keer heb gevoed, maar ik kijk niet meer op de klok en tussen het voeden door heeft iedereen lekker geslapen en ik ben niet Heel Moe, dus dan was het een goede nacht, toch? :+

Ik zag een te kekke foto van F. in een te kek vossenpak O+

O+ ZOLENA HEEFT EEN DREUMES OMG! *O*

Wij waren trouwens bij de kinderarts afgelopen donderdag. L. is 61 cm en 5858 gram. Dat gewicht viel ons iets tegen tbh, maar hij heeft een tijd gedronken als een kamelendrol, dus dat klopt wel. Volgt nog steeds een mooi lijntje op de curve, dus het was prima. Verder was, as usual, alles helemaal goed met hem. Een ontspannen, gezonde, gelukkige baby was het oordeel. Terug komen hoeft pas als hij 1 is! *trots* :) En volgens de ka mogen we allang gaan bijvoeden, want 'we corrigeren niet' maar mijn hoofd wil daar gewoon echt niet aan.
Cosleeper niet, maar heb wel z'n bedje een week in onze slaapkamer naast m'n bed gehad. Dat was geen succes, we maakten elkaar wakker. (Maar bij een evt tweede komt er zeker een!)

Wow goed hoor bij de ka! Je mag zeker trots zijn. En pas met 1 jaar terug!
En dat bijvoeden begonnen de ka bij ons ook meteen over met vier maanden. Ik heb gewacht tot vier maanden gecorrigeerd (was van plan tot zes maanden, maar hij werd echt boos dat hij niets kreeg). Hij at ook meteen goed, dus ben op t goede moment begonnen denk ik.

Zolena, een echt dreumes!

Lot, ben benieuwd hoe het was!

MM, ik gebruik 's nachts de nummer vier van de Kruidvat. Wel iets groot, maar krijg hem goed dicht. Ow weegt nu 8,4 kilo met 73 cm dus is ook een lange dunne. (Behalve bolle wangetjes, weinig spekkies ;) )

Ow is boos trouwens ;) de box en z'n bedje staan omlaag en nu kan hij daar niet meer aan staan ;) wel aan de bank en tafel en dat doet hij met gemak. Alleen wilt hij niet zitten, mijn eigenwijze ventje O+ (lijkt op z'n mama :p )
pi_131931039
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Sowieso harde stukken wegmasseren onder de douche Ymme om ontsteking te voorkomen. Heb je geen verhoging/koorts?
De kraam zei dat ik er niet aan moest komen.
Heb geen koorts nee!

Maar zal straks de plekken masseren onder de douche.
pi_131931150
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:
LE wat fijn dat het allemaal zo goed ging bij de kinderarts! Wat een topbaby :7 (en moeder)
Wij zijn tof. Dank je. 8-)

ymme, harde plekken altijd weg masseren. Tijdens het drinken kan ook he. Drinkt hij de borst wel goed leeg?
pi_131931153
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wij hebben Isa door de late voeding heen laten slapen omdat ze zo'n moeite had om eindelijk in slaap te komen met die volle neus. Uiteindelijk kwam ze dus om 1 uur, maarja, daarna ben ik wakker he... :O

Wisten jullie trouwens dat babys nog geen voorhoofdsholte hebben? Dat vertelde de huisarts. Vond ik zo'n gek idee!

Danic, rot he, als die kleine pijn heeft en je weet niet wat het is -O- Dat vind ik altijd zo balen, want je kunt dan ook niet echt iets weglaten om het te voorkomen of doen... machteloos gevoel.

Geen pyjama?!! Dat hoort hier echt helemaal bij het slaapritueel O+ Pyjama's zijn gaaf.

LE, goed groeikind heb je! Grote kerel wordt het al. Die foto's op facebook ook O+

L0t, succes bij de osteopaat! Ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Isa lag net ook onwijs te strekken bij mijn schoonmoeder, en die zei dat dat een voorbode was van kruipen :?

Sinds we een weekje weg zijn geweest is Isa ineens enorm eenkennig! Dat is maf joh, ze vond eerst iedereen tof, maar nu niet meer! Vrijdag duw ik haar bij mijn schoonmoeder in de handen, vraagt ze aan me of Isa nog niet eenkennig is, dus ik "WELNEEEE!!". Prompt trekt mevrouw een enorme pruillip en begint te brullen O+ Klein monster O+
Maar Spirit, je kent toch de gouden regel: als het kind slaapt, slaapt mama ;)

Wel schattig hoor die eenkennigheid , maar zal vast idd ook wel lastig zijn ;)
pi_131931171
Oh sorry ymme, je geeft fv he? Ik zie t nu, sorry. Negeer wat ik zei! :+
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:41:39 #179
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131931336
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:31 schreef Loj het volgende:

[..]

MM, ik gebruik 's nachts de nummer vier van de Kruidvat. Wel iets groot, maar krijg hem goed dicht. Ow weegt nu 8,4 kilo met 73 cm dus is ook een lange dunne. (Behalve bolle wangetjes, weinig spekkies ;) )

Mijn lange dunne is nog iets dunner, net geen 7.5 kilo, dus nr. 4 is echt nog wijd :( (hier zo'n proefsetje Pampers geprobeerd). Zijn de Kruidvat luiers in grotere maten wel wat soepeler? Heb ze in maat 1 gebruikt, maar vond ze zo stug, dat ik toen overgestapt ben op Jumbo, die qua pasvorm en soepelheid het meeste Pampers benadert (dat eigenlijk het beste zit bij schrielepoot J.).

Zal toch eens een pak Jumbo 4 kopen voor de zekerheid. Als ie ze nu niet past, dan komt dat vanzelf...
pi_131931522
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:31 schreef ymme het volgende:

[..]

Heb geen koorts nee!

Edit. Ik lees dat je fv geeft :+
Sarcasme. Herken het.
pi_131931735
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Mijn lange dunne is nog iets dunner, net geen 7.5 kilo, dus nr. 4 is echt nog wijd :( (hier zo'n proefsetje Pampers geprobeerd). Zijn de Kruidvat luiers in grotere maten wel wat soepeler? Heb ze in maat 1 gebruikt, maar vond ze zo stug, dat ik toen overgestapt ben op Jumbo, die qua pasvorm en soepelheid het meeste Pampers benadert (dat eigenlijk het beste zit bij schrielepoot J.).

Zal toch eens een pak Jumbo 4 kopen voor de zekerheid. Als ie ze nu niet past, dan komt dat vanzelf...
Ja, dan zijn ze idd echt te wijd.
Ik hoor t idd vaak dat mensen die luiers te stug vinden. Ik heb er zelf niet zoveel last van.., maar kan het wel begrijpen.
Alvast een pak vier kopen kan sowieso geen kwaad toch :)
pi_131933336
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:41 schreef L-E het volgende:

[..]

+1 :)
We hebben trouwens laatst wel alvast bedacht dat we als eerste een stukje komkommer willen gaan geven, want: kan rauw, is redelijk zacht, een milde smaak, kan 'heel' (niet gepureerd of geraspt) en het is ook goed sabbelbaar. Dus dat vinden we wel een goede optie voor het allereerste hapje/proefje!
pi_131933420
Ook lekker koud voor haar tandje/tandvlees Belle!
Sarcasme. Herken het.
pi_131933444
Ja ik las het net ook! Ik vind het nu al spannend :D
pi_131933631
Komkommer sabbelde m'n baby altijd dat middelste deel er vanaf, vond ze heerlijk en was ze lang zoet mee :9
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:11:35 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131933650
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:23 schreef L-E het volgende:
Wij waren trouwens bij de kinderarts afgelopen donderdag. L. is 61 cm en 5858 gram. Dat gewicht viel ons iets tegen tbh, maar hij heeft een tijd gedronken als een kamelendrol, dus dat klopt wel. Volgt nog steeds een mooi lijntje op de curve, dus het was prima. Verder was, as usual, alles helemaal goed met hem. Een ontspannen, gezonde, gelukkige baby was het oordeel. Terug komen hoeft pas als hij 1 is! *trots* En volgens de ka mogen we allang gaan bijvoeden, want 'we corrigeren niet' maar mijn hoofd wil daar gewoon echt niet aan.
Doen waar jij je goed bij voelt. Wij zijn uiteindelijk echt begonnen met 5,5 maand gecorrigeerd. Dat was ook goed. Eerder dus wel geprobeerd maar dat had echt nog geen zin.

Fijn dat jullie pas met 1 jaar weer terug hoeven! Super!
pi_131933789
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:42 schreef bellelena het volgende:
Trouwens, hier blijft ze altijd netjes onder d'r deken, zelfs toen ze vanmorgen hoofd bij voeteneind lag, lag d'r deken gewoon nog over d'r lichaam O+
:D

Zolena gefeliciteerd!! *O*

LE wat fijn!

Pffff hele ochtend een gillend meisje want doorkomend tandje. Erg vermoeiend. Maar ze is zo zielig. Kan geen lachje vanaf.
Ondertussen wel het megapiratenschip van Playmobil in elkaar gezet voor onze (sinds gisteren) driejarige peuter. Wat een klus....
pi_131933842
Zolena gefelicteerd *O*
pi_131934068
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:31 schreef ymme het volgende:

[..]

Heb geen koorts nee!

Zeker wegmasseren, en anders lichtjes aanduwen (duim en wijsvinger tegen elkaar, met het hele rondje duwen) terwijl je baby drinkt. Dan duw je de verstpte melkkanaaltjes leeg, werkt hier als een tiet! ;)
pi_131934070
Gefeliciteerd Zolena!! Kom maar gezellig naar het dreumes topic *O*
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:25:55 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131934094
Zolena gefeliciteerd met je dreumes!

En Animalmix, gefeliciteerd met je peuter! En beterschap voor je baby :*

Mijn dametjes gingen al heel snel het hele bed door dus die hebben misschien 2 maanden onder een dekentje gelegen.
pi_131934097
Awww wat sneu AM! Hoop dat ie snel door is!

En gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_131934132
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:25 schreef bellelena het volgende:
Awww wat sneu AM! Hoop dat ie snel door is!
Hoop ik ook! (Ik zie al een puntje dus heb goede hoop). Bij jou ook tandjesleed toch? Sterkte!
pi_131934225
Ja hier ook een tandje dat er aan komt inderdaad! Hier uit het zich (vooral) in 's nachts af en toe wakker worden en dus extra veel nachtelijke voedingen. En overdag ook moeizamer (in)slapen. Ze zit er zelf ook de hele tijd met d'r vingertje aan, dus het zal ook echt wel gek/vreemd/pijnlijk(?) voelen voor d'r.

De bijtring uit de koelkast vindt ze trouwens wel leuk ook!
pi_131934327
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:30 schreef bellelena het volgende:

De bijtring uit de koelkast vindt ze trouwens wel leuk ook!
Oh die wordt hier alleen maar kwaad weggegooid. Net als al het andere speelgoed/eten/onderzetters/afstandsbedieningen/boekjes/bordjes enz.
pi_131934438
Aww, echt pijnlijk dus! :*
pi_131934714
Kyara :* voor de rotte nacht. Vanaf half vier elk half uur in de weer is niet fijn

L-E als je uitgerust bent dan is het gewoon een goede nacht :)
En mooie stats. Als ie een tijdje wat minder goed gegeten heeft is zijn gewicht inderdaad verklaarbaar. Eet hij nu weer beter? Dan zal het vast wel goedkomen met het gewicht weer

MM, wat lief dat ie voor jullie zong. Wel fijn dat ie zo lang geslapen heeft naar zijn serenade O+

Enf, ik neem graag wat van je nesteldrang over. :D
En jeetje. Jij hebt ook al bijna een dreumes. Ik denk dat ik ook maar stiekem daar mee ga lezen. Ik moet nu zoveel mensen missen al

Cwen, goede nacht. En een koukleumpje. Arm moppie O+

Riley krijgt elke avond een pyjama aan. Vind ik zo lief staan. En daarover een winterslaapzak (ze past nog in die van 70 cm, dus het zijn dezelfde die ik ook rond april gebruikte)
Dekentje gebruik ik niet. Die hebben bij haar geen nut, omdat ze elke hoekje van het bed wel gebruikt :D

Met bijvoeding. Dat vier maanden en zes maanden snap ik ook niet. Om de zoveel tijd lijkt wat het beste is weer te veranderen ook. Ik heb zelf gewacht tot ze 5 maanden was. En daarna begonnen met wennen aan lepeltje. Nog steeds vervangt de bijvoeding nog geen flessen.

Ymme fijn dat de nacht goed ging. En reageren is helemaal niet verplicht hoor. Gewoon bijspringen en lekker mee posten. O+

Spirit niet fijn dat jij vanaf die tijd wakker was. :*
En ik wist dat dus niet. Weer iets geleerd.
Die eenkenningheid had Riley ook rond die tijd. Ging ze standaard huilen als ze bij iemand anders dan mij, mijn zus of ouders was (gelukkig zij wel helemaal bekend zijn bij haar en ze zich daar ook veilig voelt)

Loj, met haar eigenwijze mannetje. :*O+

Belle komkommer vindt Riley heerlijk. Lijkt mij ook een heel goed eerste hapje. Die kan je zo in haar vuistje geven O+

Animalmix, wat zielig dat ze daar zo last van heeft :*
En veel speelplezier met de piratenschip :D

Riley zit qua luiers in maar 3 van Kruidvat. Ze is nu ongeveer 6,5 kilo
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:50:21 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131934795
Hier zitten de dames in maat 3. Maar ik heb vorige week in Duitsland ook al veel in maat 4 gekocht. Ben beetje bang om te groot in te slaan (dat ging bij M nogal eens mis, maar nu heb ik ook geen jongere kinderen mee dus het moet echt op).
pi_131935461
Leuk idee, komkommer! Ik zag op de borstvoedings-vastvoedsel-introductielijst dat er achter stond "verschilt erg per kindje" en toen leek me dat een reden om er niet mee te beginnen, maar dat slaat eigenlijk nergens op :? Ik denk dat F het nog niet goed vast kan houden trouwens, het hele in stukken aanbieden wordt daar wel wat door bemoeilijkt. Hij laat het los en dan ligt het ergens in zijn hals en gaat hij met iets anders spelen :')

Ik heb vanmorgen alles gelezen maar ben wel veel vergeten. In elk geval heeft Loj het erg zwaar gehad vannacht, gelukkig toch nog wat uurtjes kunnen pakken!

En Spees :*

Danic het klinkt echt heel vervelend. Als je zelf door hebt dat je gedrag anders is dan je zou willen en je bent dat constant aan het corrigeren kan dat ontzettend vermoeiend zijn. Hopelijk helpen de tips van Skoap! :*

Belle F zit wel de hele tijd met een vingertje aan dezelfde kant in zijn mond maar ik zie niks daar. Hij gaat dan tegelijk ouwehoeren O+ Hij kwijlt dan ook behoorlijk maar ja, dat is logisch als je een vinger in je mond stopt. Ik denk dus dat Nin weer eens wat sneller is ;) Sterkte! En jij ook Animal!

Omen wat een poppetje is Riley toch, F is al een stuk zwaarder! Is ook een bolle vent natuurlijk ;) Ze hebben trouwens wel dezelfde luiermaat ;)
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:21:37 #200
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131935682
Zolena gefeliciteerd! *O*

Suiker, waar heb je die borstvoeding-vastvoedsel-introductielijst vandaan?
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:22:36 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131935717
borstvoeding.com en dan op bijvoeding na 6 maanden klikken, en daar vind je het introductieschema van Kleintjes.
pi_131935777
Daar is het inderdaad allemaal na zes maanden dus ik houd me er nu al niet aan :+
Maar ik kijk wel of ik niet per ongeluk iets in gedachten had dat pas bij 10 maanden geïntroduceerd wordt op het schema.
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:43:42 #203
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131936286
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:41 schreef bellelena het volgende:
Wat fijn! O+ Krijg je nog rare opmerkingen op het CB eigenlijk daarover of niet?

Ymme wat fijn O+ Lekker genieten idd, hier bijkletsen en lezen komt wel!
Ik deed hier anders aanleggen zodat ze dat stuk leegdronk en harde plekken minder werden. Oh, je geeft fv hihi :+ Ik deed eerst vaak koolbladeren of juist koelen, maar ik merkte dat hotpacks (niet té heet natuurlijk) eigenlijk het beste werkte, gewoon warmte erop.
Tja, en leegdrinken ook.. mja dat gaat lastig.

LE wat fijn dat alles goed was! :* en idd, lekker doen waar je zin in hebt met de bijvoeding ;)

Omen haha ik heb nog niet eens gelezen daar :+ komt wel als ik er ben :P

Ik begon hier met een maand of 5 dacht ik met bijvoeding. Vond ze niks :+ kokhalzen en alles, en ik had wortel. Heb het daarna in een rijstebloempapje gedaan, voor wat zachtere/herkenbare smaak en dat ging beter :) Nu eet ze werkelijk alles! Zelfs gister, hutspot met uien, laurier (bij het koken alleen of course) en nootmuskaat O+
En natuurlijk eet ze ook wel eens gewoon niet. Als ze te moe is of iets anders :+ laatst ook. Echt maar 1 hap avondeten en toen ging ze ermee gooien (dat betekend; ik heb genoeg :')) dus ja, alleen yoghurt nog daarna (dat gaat er altijd in) en toen maar slapen :P Mijn kleine dramaqueentje O+
pi_131936544
Lekker zo'n goede eter Enf! Hoop dat ze dat hier ook zal worden! Mijn lief is een heuse keukenprins en vindt het erg leuk om te koken, ik zie echt al voor me dat ze daar dan op het aanrecht zit om d'r papa te helpen O+
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:54:17 #205
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131936616
Haha ja is echt leuk hoor. En nu ook echt zelf stukjes pakken en dan heerlijk met dr knuistje in dr mondje proppen :D
Ohh leuk is dat he!! Ik hou ook erg van koken, ze heeft tot nu toe alleen maar potjes op vakantie gehad. Net lekker wat broccoli en aardappel gekookt, daar is ze ook zo gek op. En mn bolognesesaus met pasta ook O+
pi_131937098
Dankjulliewel voor de felicitaties allemaal.

Ben niet bijgelezen. Ontzettend druk weekend gehad en nu drukke maandag. Dus egopost.

Verjaardag van M. ging goed, hij sliep precies volgens mijn planning :+ en was dus erg vrolijk toen het bezoek er was. 's avonds was het even drama, maar na bedritueel viel meneer in slaap om vervolgens om half negen volgende ochtend wakker te worden *O*
Daarna verjaardag van mijn vader, weer heleboel mensen, daar slapen lukte niet en we wilden ook geen oppas dus (8> is met mini weer naar huis gegaan, hij is weer keurig in slaap gevallen en weer doorgeslapen tot half 7.
En vandaag op het kdv issie wat aan het afreageren... :@ Ik heb tussen de middag nog gauw even gevraagd hoe het ging en een fototoestel gebracht zodat ze daar wat foto's kunnen maken. Maar de leidster zei al, kom maar niet binnen op de groep, dat wordt drama.
Nu in mijn pauze traktaties aan het frutselen voor op het kdv Ik wist niet dat dat nu al begon maar we krijgen van alle baby's traktaties... dus nou voel ik me verplicht ook mee te doen, anders ontaarde moeder

Oh en slagroomtaart was hier géén succes. Echt dat gezicht. :') Hij spuugde het meteen weer uit. :6 Vieze zooi dit mama waar is mijn hutspot. }:|
pi_131938218
Zolena van harte gefeliciteerd met je dreumes! *O* Wat fijn dat de verjaardag zo geslaagd was! Heb je nog leuke foto's?
Wat heb je gefreubeld? ;)

*O* voor L. en L-E, gaat super bij jullie!

Enf nog 3 dagen een baby :o Alle voorbereidingen getroffen al? :D Ging je de zwangerschap nou ook bekend maken met haar verjaardag?

Animalmix, wat vervelend dat ze zo'n last heeft van het tandje, helpt Dentinox ook niet? En nog gefeliciteerd met je peuter!

Bijvoeding wilden wij ook wachten tot ze 6 maanden is maar uiteindelijk dus vorige week al gestart, we hadden er gewoon zo'n zin in :P Achja, die 1,5 week zal het verschil vast ook niet maken. Ook nog gewoon bedoeld om aan smaken/texturen te wennen. Zal nog wel een hele tijd duren voor het echt een voeding vervangt schat ik..

J. krijgt elke avond een pyjama aan en slaapt bij ons in bed dus gewoon onder ons dekbed. Soms trapt ze het een beetje van zich af maar als ze eenmaal slaapt laat ze het wel liggen.

Eenkennigheid nog niets van gemerkt maar nu ik dit hier heb neergezet zal het ongetwijfeld beginnen :P

Nou de osteopaat dus. Daar gingen we heen omdat J zich heel vaak overstrekt en wilde er toch even naar laten kijken. Hij heeft haar helemaal onderzocht en voelde wel een lichte spanning achter bij haar nek en in haar flanken. Was echt supermild en hij heeft het meteen behandeld. Kwam waarschijnlijk door de zware bevalling (sterrenkijker). J. vond het heerlijk, al dat gemasseer :D Hij had nog nooit zo'n vrolijke en relaxte baby in zijn praktijk gehad O+ Over 2 weken nog 1 keer terug komen en dan moest het wel genoeg zijn. Thuis opletten met hoe we haar vasthouden, zorgen dat ze de kans niet krijgt om zich te overstrekken. Is waarschijnlijk een soort automatisme geworden dus ze moet het een beetje 'afleren'.
pi_131939212
~:) Secret Santa: deadline nadert! >:O
Wil je meedoen, stuur dan voor 20:00 vanavond je e-mailadres naar Hilzillah. Per DM of PM bijvoorbeeld.
Klik hier voor meer info.

En ontopic: L0t wat fijn dat die man zo goed kon helpen! En dat ze het zo leuk vond :D Hopelijk helpt het en gaat die gewoonte er vanzelf weer uit!

[ Bericht 6% gewijzigd door Suikertante op 07-10-2013 16:30:16 ]
pi_131943440
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:19 schreef Suikertante het volgende:
~:) Secret Santa: deadline nadert! >:O
Wil je meedoen, stuur dan voor 20:00 vanavond je e-mailadres naar Hilzillah. Per DM of PM bijvoorbeeld.
Klik hier voor meer info.

En ontopic: L0t wat fijn dat die man zo goed kon helpen! En dat ze het zo leuk vond :D Hopelijk helpt het en gaat die gewoonte er vanzelf weer uit!
Als ik nog mee wil doen, moet ik dan ook al een lijstje klaar hebben?
pi_131943467
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:33 schreef Sull het volgende:

[..]

Als ik nog mee wil doen, moet ik dan ook al een lijstje klaar hebben?
Nee hoor, dat kan later nog! Je hoeft alleen je e-mailadres te mailen en dan krijg je een mail met een link waarmee je je lootje in kunt leveren. Daarna kun je nog alles wijzigen, zelfs nadat de lootjes getrokken zijn.
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:58:24 #211
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131944305
Zolena wat fijn dat het allemaal goed ging! Whihi jij ontaarde moeder :D
En met die taart O+ ben ook heel benieuwd hoe mijn M. gaat reageren!

L0t: ja joh! Nee haha ik moet nog slingers/balonnen/plastic bordjes halen :') en de taart bestellen. Maar idd zaterdag vieren we het en dan vertellen we het ook.. ben zo benieuwd!
Fijn dat het goed ging bij de osteopaat!
pi_131944907
Nou vanmiddag onder de douche iets of wat lopen masseren.
Het gaat om beide borsten en dan niet een plekje maar de gehele onderkant van de borst. Zo op het eerste gevoel, voel je het ook niet. Net of het wat dieper in de borst zit. Is dit niet gewoon stuwing en niet een 'harde plek'. Ook omdat het bij beide borsten het zelfde aanvoelt.

Ik ben nog al paniekerig aangelegd wat dat betreft.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:16:48 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131945019
Ik had dat ook wel eens, helemaal onderin of bovenin. En dat was dan stuwing en deed Heel Veel pijn. Echt vierkante boobies zeg maar. Maar ik kon het tijdens het voeden en of douchen uiteindelijk wel wegduwen. Was niet fijn, maar werkte uiteindelijk wel. Maar ik begreep dat jij geen borstvoeding geeft he? Want dan weet ik niet wat de beste techniek is. Een baby kan het makkelijker wegdrinken dan dat jij het wegmasseert maar dat zou dan niet aan de orde zijn. Misschien bv topic voor experts?
pi_131945723
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:14 schreef ymme het volgende:
Nou vanmiddag onder de douche iets of wat lopen masseren.
Het gaat om beide borsten en dan niet een plekje maar de gehele onderkant van de borst. Zo op het eerste gevoel, voel je het ook niet. Net of het wat dieper in de borst zit. Is dit niet gewoon stuwing en niet een 'harde plek'. Ook omdat het bij beide borsten het zelfde aanvoelt.

Ik ben nog al paniekerig aangelegd wat dat betreft.
Ik gaf ook geen borstvoeding en toen ik stuwing kreeg heb ik de tips van mijn kraamLoes gehanteerd en ik heb het daarmee redelijk in de hand gehouden. Ik heb een minisportbeha gekocht die mijn tieten plette, die had ik 23 uur en 50 minuten per dag aan en 10 minuten niet als ik douchte. Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken (als je er een nat maandverbandje in doet wordt het een soort kleine ijsknuppel). Dat was het. Zo weinig mogelijk aankomen, niet masseren. Pas als het echt ondraaglijk wordt of dreigt te gaan ontsteken zouden we kijken of er niet wat melk uit moest. Masseren schijnt de stuwing te verergeren.
pi_131945738
Overdag gaat het slapen super.
En 's avonds zodra de gordijnen dicht gaan (en met of zonder nachtlampje geen verschil), slaapt hij moeilijk en huilt hij veel. Ik kan er geen vinger op leggen en ik merk dat ik nu wat vermoeid wordt. Ik ben natuurlijk ook nog herstellende van een keizersnede en we hebben nog een peuter/kleuter rond lopen.

Dit samen met mijn borsten, zorgt er nu voor dat ik even een slokje wijn neem. :D
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:36:08 #216
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131945761
Au, pijnlijke plekken... Daar hielp J. laten drinken het beste tegen ja. Maar als dat niet gaat weet ik t ook niet...

Hier zijn we net samen in bad geweest. J. vond t geweldig, schuim op zn hoofd, badeend erbij oO< . Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_131945818
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik gaf ook geen borstvoeding en toen ik stuwing kreeg heb ik de tips van mijn kraamLoes gehanteerd en ik heb het daarmee redelijk in de hand gehouden. Ik heb een minisportbeha gekocht die mijn tieten plette, die had ik 23 uur en 50 minuten per dag aan en 10 minuten niet als ik douchte. Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken (als je er een nat maandverbandje in doet wordt het een soort kleine ijsknuppel). Dat was het. Zo weinig mogelijk aankomen, niet masseren. Pas als het echt ondraaglijk wordt of dreigt te gaan ontsteken zouden we kijken of er niet wat melk uit moest. Masseren schijnt de stuwing te verergeren.
Hier was het advies inderdaad ook, niet aankomen en een goede stevige bh.
Maar 3,5 jaar geleden met mijn andere zoon was het advies nog, weg masseren onder een warme douche.

Net zoals dat je nu, vit d druppels aan fles voeding moet toevoegen 1 keer per dag.
Dit was 3,5 jaar ook nog niet. :D
pi_131946187
Zolena fijn dat het feestje zo geslaagd was

Ik heb vandaag gebeld naar de kliniek of er kindjes uit mijn eitjes zijn gekomen. Ik had twee ontvangers. Bij een is het niet gelukt. De ander is door omstandigheden nu pas gestart. Dus over vier maanden weten ze meer
Ook heb ik ze gevraagd of het mogelijk is om bij een eventueel brusje voor Riley dezelfde donor te gebruiken, zodat ze 100% brusje zijn. Hiervoor moet ik een mailtje sturen (en ook voor een donorpaspoort moet ik mailen)
En ik heb ze bedankt voor hun hulp. En dat ik zo gelukkig ben met mijn kleine O+
pi_131946258
Door secret santa gedoetje geen tijd om bij te lezen maar dit MOEST ik gewoon even vertellen.

Anders ben je vandaag gewoon officieel 7 weken oud en 64 cm lang!! (gewicht weet ik niet :@)
pi_131946323
Wat een lang reusje. Mooie stats hoor O+
pi_131946360
Echt hé! Ik was in shock!
pi_131946404
Hey omen, wat spannend dat je hebt gebeld!! En toch een beetje verdrietigbdat het bij de eerste ontvanger niet is gelukt. Lees ik nou in je post dat je overweegt om een Riley 2 te knutselen? :D

En Hillz, wat een megakind!! :D
Sarcasme. Herken het.
pi_131946471
Wat was de lengte bij geboorte?
pi_131946519
Spirit klopt. Ik wil erg graag een tweede ook. Dus zit nu de voorstel en tegens af te wegen O+
pi_131946600
Zou wel super zijn als dat een 100% brusje kan zijn! En Riley is bijzonder goed gelukt O+ Ik blijf er respect voor hebben dat je dit alleen doet :*
Sarcasme. Herken het.
pi_131946884
Had ik de stats van Dex al eens doorgegeven?
Met geboorte 52 cm en 3860 gram.

Morgen komt het cb hier, ben benieuwd of ze hem dan nog even wegen.
Hij slaapt overigens weer lekker, had even last van flinke krampjes.
Gelukkig is man nog thuis. Nog een weekje en dan sta ik er door de weeks weer alleen voor. En zie daar best tegen op, maar ik red dat :)

Nu een wijntje en gtst en dan eens zien dat we wat slaap krijgen.
pi_131947008
Dank je :* Ik voel me soms zo schuldig als ik dat lees. Op dit moment is ze zo makkelijk. Als ik de zekerheid zou krijgen dat mijn tweede ook zo makkelijk is zou ik voor een tweeling van Riley's gaan :o
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:06:34 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131947016
Wat spannend Omen!
pi_131947088
Ymme succes morgen en slaap lekker voor straks
pi_131947148
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:55 schreef Omentielvo het volgende:
Wat was de lengte bij geboorte?
55 cm :o
pi_131947210
Jeetje. Wat een lekker beertje. O+
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:17:48 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131947579
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:50 schreef Hilzillah het volgende:
Door secret santa gedoetje geen tijd om bij te lezen maar dit MOEST ik gewoon even vertellen.

Anders ben je vandaag gewoon officieel 7 weken oud en 64 cm lang!! (gewicht weet ik niet :@)
Jij hebt een BFG (big friendly giant) :* Ik heb t even nagekeken, J. was even lang bij 7 maanden!
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:18:39 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131947606
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:06 schreef Omentielvo het volgende:
Dank je :* Ik voel me soms zo schuldig als ik dat lees. Op dit moment is ze zo makkelijk. Als ik de zekerheid zou krijgen dat mijn tweede ook zo makkelijk is zou ik voor een tweeling van Riley's gaan :o
Ik heb ook 3 supermakkelijke kinderen maar ik zou het je niet aanraden als je er alleen voor staat ;)
pi_131947700
Woah Hillz, gewoon langer dan de mijne die volgende week 6 maanden is :o

Spannend Omen! Wat tof ook dat je op de hoogte kunt blijven of er een kindje is gekomen door jouw eitje! En het zou ook echt heel leuk zijn als een brusje voor Riley, echt 100% brusje is O+
pi_131947706
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:06 schreef Omentielvo het volgende:
En dan zul je zien dat nr 3 niet zo makkelijk is :+ ;)

Vandaag grootste deel van de dag in bed gelegen met een migraine. Happy times :+ M. is met Saar naar de opvang geweest. Met 11 maanden oud (dat was gisteren) is ze 76cm lang en 10 kilo. Volgt perfect haar lijntjes zeg maar.

Alles was prima. Ze vonden haar heel snel. Bij de prikjes had ze even gehuild, maar volgens M. was dat snel voorbij. Onze stoere O+

Ze ziet er wel heel zielig uit trouwens. Ze heeft ontstoken oogjes.

Zolena, nog gefeliciteerd! Fijn dat het zo'n toffe dag was. En Enf, jij bent bijna aan de beurt :D
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:21:11 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131947723
Ik sprak vandaag bij de w.andelwagensoos een meisje met een zoontje van de leeftijd van M en ze was zwanger van een meisjestweeling O+ Maar, zij ze toen ze mijn dametjes bekeek, bij haar was het een twee-eiige tweeling... Euh ja, dat was de mijne ook toen ik zwanger was.

Toen ik vanmiddag ging wandelen kwam ik 2 leidsters tegen van het kdv, van de groep waar de meisjes zaten. Ze dook zo de kinderwagen in en sprak het juiste kind met de juiste naam aan :o
ik voelde me even een ontaarde moeder _O-
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:22:28 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131947782
Beterschap Coco! Voor jou en voor Saar!

Superleuk Omen, ik ben erg benieuwd of je een 100% brusje kan fabriceren. Op welke termijn zou je weer willen beginnen?
pi_131948068
Zolena nog gefeliciteerd!

Omen wat spannend dat er misschien een kindje uit je eitje gaat komen! En een brusje O+ O+ O+

Zo Hillz dat is lang!

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:
Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken
:o waar was jij toen? :'( :'( :'(
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:30:23 #239
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131948167
Ik zou maar 5-7 weken verlof hebben na mijn bevalling. Maar door de vroeggeboorte van D heb ik nu 16 weken verlof gehad. :) Morgen weer voor het eerst werken werken na zo´n lange tijd met mijn twee mupkes alleen thuis. Ik heb sinds een paar weken weer een beetje alles op de rit zowel met de kindjes als met mezelf. Wel weer zin om meer om handen te hebben en het contact met de moeders van de kindjes is goed. Er komt drie dagen per week een nieuw oppaskind dat 5 weken ouder is als mijn kleine vent en drie dagen per week ons oppaskind dat er eerder al was, hij is bijna 1 jaar. Weer een gezellige bende, 4 dagen per week 3 kindjes om voor te zorgen en een dag per week dus vier, incl mijn eigen stel.

Volgende week is mijn kleine smurf alweer 4 maanden! *slik*

Ow en peuter en een tweeling zou ik ook niet echt fijn vinden, hoe leuk het ook lijkt....
Ik heb mijn handen al vol aan mijn twee kindjes, wat dat betreft vind ik het leeftijdsverschil van 2 jaar wel pittig, een in peuterpuberland en een snel geprikkeld, dat zorgt wel eens voor een gezamelijke brulbui....
pi_131948387
Omen wat een mooi nieuws zeg, dat je er echt weer mee bezig bent! Jammer dat het bij de ene ontvanger niet is gelukt (ik begrijp hier geen hout van he, maar ik snap wel dat het jammer is).
En het zou wel heel leuk zijn natuurlijk, een echt broertje of zusje! O+
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:37:27 #241
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131948522
Ik vroeg me af of er meer mama's van aprilbaby's zijn, wiens baby's na de 4 maanden-dip opeens veel minder slaap nodig hebben overdag.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:50 schreef Hilzillah het volgende:

Wat een reusje Hilzillah! Zo groot was D bij 4 maanden!

Veel plezier en succes met werken morgen Ymme. Ben je gastouder?

Ik vind het knap hoe je het allemaal doet Kyara met je onderbroken nachten en je supermeiden en je lieve dreumes.
pi_131948596
Ik ga er voor eentje hoor. Tweeling is leuk voor de foto's. Maar eentje is zeker makkelijker
Ik zou dan volgend jaar willen starten. Ik vind een leeftijdsverschil van twee tot drie jaar het mooist.

Juud. Succes morgen weer. :*
pi_131948856
Omen, wat mooi! En spannend! En sneu voor dat ene stel...

Hilz, wow, wat is hij lang!

Mijn baby LACHT! Echte lachjes, als ze van de borst afkomt maar ook gewoon zo O+ O+. En ze pruttelt en brabbelt soms een beetje, het scala aan geluidjes wordt steeds groter. Zo leuk! Ook krijgen we steeds meer interactie O+.
pi_131949087
Ik was vandaag alleen met mijn tweetal, maar vind het dan wel heel fijn dat je uit kunt kijken naar het moment waarop papa thuiskomt en je iets meer ruimte krijgt om iets te doen. Wat vandaag wel minder was was dat meneer bijna twee uur later was dan normaal, en uiteraard net vandaag geen mobiele telefoon bij zich had... Ik heb me allerhande horror scenario's voorgesteld en was me al bijna aan het bedenken hoe ik het als alleenstaande moeder moest gaan redden... Bah, ben er nog naar van. Uiteindelijk was er alleen een bovenleiding geknapt bij Boxtel of zo... :'(
pi_131949114
Omen, mooi inderdaad :Y Werkt het zo dat het een soort 'ruil'systeem is? Bij gebrek aan een betere term dus. Maar jij staat eitjes af, en in ruil daarvoor heb je Riley gekregen, zeg maar? Of staat dat los van elkaar?

Cwen, zoooo tof he? Die lachgeluidjes en de interactie O+

Kijk mijn arme meisje nou!
SPOILER
pi_131949479
Enf fijn zo'n goede eter! Hier gelukkig ook. Alleen hutspot ging er laatst dus echt niet in.

Zolena fijn dat het feestje zo lekker is verlopen! Je hebt gewoon een echte dreumes!

Lot fijn zeg die osteopaat! Klinkt alsof hij jullie goed kan helpen. Paar behandelingen en misschien gewoon echt een pijnvrije baby. Zou fijn zijn toch!

Omen ben jij alleenstaande moeder en is Riley van een donor of begrijp ik het verkeerd?
Respect!

Ymme niet te hard gaan hè meid! En kindjes huilen in de avond vaak (krampjes). Maar dat weet je vast met een peuter.

Hilz wow echt een lange heb je!

Oh Saar met ontstoken oogjes. Ziet er inderdaad altijd zo zielig uit.
En migraine is zo rot (helaas heb ik het oog regelmatig, maar door goede medicijnen wel snel te onderdrukken).

Juud elk nadeel heeft zijn voordeel dan!
Fijn dat je weer zin hebt om aan de slag te gaan. Succes!

Cwen wat leuk! Die interactie is echt al zo'n grote stap. Zijn ze niet keer alleen maar hulpeloos aan het drinken, liggen en slapen.

Hè bah shandaly dat is echt niet leuk inderdaad. Fijn dat ie er gewoon weer is!

Oh Coco Saar is ECHT heel zielig!!!!

Mijn meisje was vanmiddag en vanavond nog zieliger dan vanochtend. Ze heeft heel veel gehuild en met tandenpoetsen net een tandenborstel vol met bloed!! Zo sneu!
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:04:21 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131949748
Agos Saar ;(
door die twee foto's boven elkaar lijkt het net of ze op de onderste foto een enorme roze strik op dr hoofd heeft :')

Juud, succes weer morgen!

Hilz, wow!! Echt lang ja! :D

Ymme, sterkte met de stuwing :X

Cwen, lachjes en brabbels, cute!! O+

Omen, wat een gek idee lijkt me dat, het idee dat er een stel straks misschien wel net zo gelukkig wordt van een kindje als jij van Riley, en dat dankzij jou! Ik overweeg misschien ook wel eiceldonatie, gewoon omdat ik het zo mooi vind. En wat tof dat Riley misschien een broertje of zusje krijgt!
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:05:21 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131949788
Oh AM, wat zielig klinkt dat :o ;(
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:18:56 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131950366
Achgos die saar toch..
Am ach bloed van de tanden.. wat sneu!
pi_131950459
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:37 schreef -mandy- het volgende:
Ik vroeg me af of er meer mama's van aprilbaby's zijn, wiens baby's na de 4 maanden-dip opeens veel minder slaap nodig hebben overdag.

Hier een aprilbaby die na de dip kortere slaapjes doet, maar niet langer wakker is tussendoor. Het enige verschil is dat hij nu rond 19:00/20:00 in bed ligt tot de volgende morgen. Eerst kreeg hij nog een fles rond middernacht.
Ik voldoe dus niet aan je vraag :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')