Check! Irritant he?:'(quote:Op zondag 6 oktober 2013 04:30 schreef Wizzy het volgende:
Hier nog eentje.
Al lijkt F. nu te slapen en ben ik nu wakker.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:25 schreef bellelena het volgende:
Verder denk ik ook dat L0t in bikini (incl. opbollende buik) nog steeds een uberhotmomma ismet een lijntje waar ik jaloers op ben
![]()
Wij hebben die per ongeluk 1 keer gebruikt (was nummer 2). Daarmee zat ie inderdaad sneller vol. Maar ik ben t gaan mixen met standaard, omdat t eigenlijk niet nodig was voor J. Spul is ook dikker (zelfde effect als nutriton toevoegen vond ik), dus spugen was wat minder, en een grotere speen gepakt (hier werkt 1-2-3 speen het beste).quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:29 schreef Hilzillah het volgende:
Iemand ervaring met flesvoeding van nutrilon voor hongerige baby's?
Ik heb het op aanraden gekocht omdat Senn een vreetzakje is en dat dit zijn buik langer 'vol' zou houden. Hij mag van mij eten wat hij wil, maar het gaat ten kosten van zijn slaap tijd. Hij is zo hongerig dat hij gedurende de dag soms alles bij elkaar maar 1 uur slaapt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij hebben die per ongeluk 1 keer gebruikt (was nummer 2). Daarmee zat ie inderdaad sneller vol. Maar ik ben t gaan mixen met standaard, omdat t eigenlijk niet nodig was voor J. Spul is ook dikker (zelfde effect als nutriton toevoegen vond ik), dus spugen was wat minder, en een grotere speen gepakt (hier werkt 1-2-3 speen het beste).
Jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:29 schreef Hilzillah het volgende:
Iemand ervaring met flesvoeding van nutrilon voor hongerige baby's?
Deed je dat mengen met 'gewoon'? En was het ook omdat ze dan niet zo vaak kwam voor meer eten?quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja. E heeft vanaf dat ze een maand of 5 was tot ze 10 maanden was Nutrilon Forte gedronken.
Nee, niet gemengd. Ja, ik had een hongerlapjequote:Op zondag 6 oktober 2013 11:04 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Deed je dat mengen met 'gewoon'? En was het ook omdat ze dan niet zo vaak kwam voor meer eten?
ik ga ook een poging wagen... Thanks!quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee, niet gemengd. Ja, ik had een hongerlapje. Ze dronk het liefst 6 flessen van 180cc en dat is teveel
. Met Forte hield ze het langer vol tussen flessen en was ze meer voldaan. Toen ze 10 maanden was zijn we overgestapt op Nutrilon 3 (en daar is geen Forte versie van, ging toen ook prima dankzij de bijvoeding) en toen ze 1 was op gewone melk.
Whahaha!!!quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:27 schreef Kyara het volgende:
Ik ben weer gruwelijk de mis in gegaan zojuist. Ik dacht echt dat ik J naar bed aan het brengen was, ze deed alleen een beetje raar toen ik haar in haar bed legde, eenmaal beneden begreep ik waaromDus weer terug om ze allebei in hun eigen bed te leggen....
Tsja als je in Arnhem (omgeving Arnhem) woont logisch natuurlijk!quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:43 schreef Kyara het volgende:
Ik ken Burgers hoorkom er zelf ook al jaren, van kleins af aan.
Enne, is je schoonzusje zo erg?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:27 schreef bellelena het volgende:
Jemig, ik zie weer foto's van mijn (kleine) zusje op FB voorbij komenEcht zooooo jammer dat ze liever op ons schoonzusje wil lijken... Ik hoop different voor mijn eigen kleine Pluis
Pyjamadagquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:37 schreef Enfermera het volgende:
Coco wat een schattige pata's!Welk merk is dat?
Hier een lekker makkelijk/pyjama-dagje voor ons allenEn M. was lekker hangerig dus een lekkere fles net, ik vond het gescheten. Maar nu wil ze niet slapen
Ja die is supertof!! Voor M eigenlijk nu nog de hoofdreden waarom hij naar de dierentuin wil.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Kyara het volgende:
En er is nu ook een superleuke speeltuin bij.
Nou Belle, ik vind deze mevrouw ook wel wat van jou weghebben!quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:58 schreef bellelena het volgende:
Nah Coco, ze is werkelijk hartstikke aardig en lief en zo, maar qua kleding en make-up kun je denken aan:
[ afbeelding ]
En ja, mijn zusje heeft nu dus ook zulk soort outfits in de kast en gaat met bijbehorende duckface op de foto![]()
![]()
![]()
Bunnies had ik vroeger ook
Spees, wat schattig, dat vraagt wel om een foto natuurlijk he!
Nou dat zou je nog verbazen. Blaasontsteking bij een poes ontstaat meestal door stress.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Haha Loj! Dat zou wel een bijzonder onlogisch gevolg zijn. Blaasontsteking bij kat door zwangerschap bij mens![]()
Hier een fotootje, hij is niet zo spannend verder, het slaapmoment hebben we niet vastgelegd helaasquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:58 schreef bellelena het volgende:
Spees, wat schattig, dat vraagt wel om een foto natuurlijk he!
Nee hoor, dit heeft mijn vriend gedaan. Zelf zou ik alleen durven als ik het eerst 10 x boven een bank of bed had geoefend. Want ik vind het echt moeilijk, ondanks de Youtube tutorial. Maar mijn kind is ook een stuiterbal, dat zal ook wel schelen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:22 schreef Fieder het volgende:
Spees mooie foto! Zn haar ziet er goed uit. Kreeg je hem zelf op je rug? Ik durf dat niet zo goed.
Danic haha ik zie t helemaal voor me, in dr wipstoel!
Wij gaan even lekker winkelen
Yep! Made by gran'ma.quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat fonteinen idd! Danic heb je al kwijlsjaaltjes? Dat scheelt een boel omkleedwerk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MM, ik heb ook zo'n baby, maar dan niet eens een keer wakker. Heerlijk toch, geniet ervan! Vannacht zelfs geen gekreun in zijn slaap dus ik heb van 22:45 tot 7:00 geslapen
L0t hoe was het zwemmen?
Spees wat tof! Nu ga ik het ook echt een keer proberenHeb hem trouwens wel een keer in mijn eentje op mijn rug gedaan, dat je hem eerst op je buik doet en dan draait, vond ik niet zo ingewikkeld? Enige nadeel was dat hij het écht héél stom vond. Dus ook snel weer teruggedraaid
Hier met de buggy gewandeld, was echt super. Aan het eind viel ook F in slaap en ik ben heel blij dat we dat geworstel met de kinderwagen niet meer hebben.
danic dat fonteinen![]()
Coco, roarr!![]()
Haha je hebt gelijk, ik leefde me even niet inquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Sorry Omen, ik wil niet met mijn gezicht op FOK![]()
Sneu van het spugen van Riley! Gelukkig is ze wel vrolijk, dan zal ze er zelf niet al te veel hinder van ondervinden.
Suiker, misschien scheelt die paar kilo (en het activiteitniveau) toch wel een hoop. Of jij bent gewoon veel handiger, die kans vlak ik ook niet uit
Gezellig Lot! Klinkt als een relaxte zondagbesteding
quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:16 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Weet jij trouwens waarom ze dat het liefst bij andere mensen thuis doen?
OMGquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
t ruikt hier nog naar overdedatumkwark
Ja dat dus! Zo was het bij ons vroeger ookquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:50 schreef Kyara het volgende:
Suiker, wat een leuke foto's! Pakje staat hem echt goed!
Grappig dat jullie zo'n beeld hebbenZo idyllisch voelt dat niet
het is wel zo dat de kinderen hier altijd voorrang hebben boven huishoudelijk werk dus als de keuze is tussen poetsen of naar buiten dan wordt het buiten. Met als gevolg dat het hier een soort van huishouden van Jan Steen is en we altijd een beetje achter de feiten aanlopen.
Wat mooi dat je zo terug kan kijkenquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:43 schreef bellelena het volgende:
[..]
Ja dat dus! Zo was het bij ons vroeger ook
Hoe groot is ze nu?quote:Op zondag 6 oktober 2013 14:08 schreef danic het volgende:
Wij hebben vorig jaar inderdaad een abonnement genomen op blijdorp en datzelfde cadeau gegeven aan opa en oma (voor kerst).
Bijdrage autostoel is ook wel een goeie, maar ik geloof nooit dat we Rosalie tot een jaar in de mc gepropt krijgen. Ze GROEIT! kenonne dat kind is niet bij te houden!
En hier ook een goede slaper 's nachts. Rond 06.30 wordt ze onrustig. Nooit nagedacht om luier tussentijds te verschonenga ik ff onthouden.
En ze heeft iets nieuws (helaas). Heel de dag door horen we prrrrrrt. Alle kleertjes nat, want veel kwijl door tandjes, dus ze sproeit er lekker op los. Ook tijdens het drinken can de fles en het eten van een prakje. Echt tot in mijn haren.
En ze wipt zo hard in haar wipstoel dat ze de kamer door gaat. En dan prrrrrt erbij![]()
Heb net trouwens ook het hemeltje boven haar bed weggehaald. Ze had hem ineens dr ved ingetrokken. Heel stuk dr ded in, lekker met dr gezichtje in die doek en dan de hele tijd oeoeoeoeh en aaaaah roepen![]()
Zal vast heel mooi geweest zijn om doorheen te kijken (gebroken wit met zijdeglans) maar niet heel veilig. Jammer hoor, het staat zo kaal
Dat weet ik woensdag exact. Maar ze is nu net een half jaar, groeit hard naar mt 74 en qua gewicht zit ze op onze weegschaal op 7+kg.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:03 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Hoe groot is ze nu?
onze mc was tot 13 kilo lisa heeft er tot vorige week nog ingezeten en die was 12. kilo en nu pas kwam haar hoofdje er bovenuit. wel moest ze de schoentjes uit vanwege knellingen op de enkels. Lisa is nu 17 maanden.
Zijn de jongetjes op?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:09 schreef L-E het volgende:
Ze zijn op Speesvind t zelf ook heel erg!
De jongetjesNog veel meer
: mijn jongetjes, allebei!
7,2 en 7,6 kg en 65 en 67 cm.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef danic het volgende:
Ja zo dacht ik ook bij jouw meisjes. Hoe groot zijn ze nu? Ik vergelijk ze altijd met Rosalie en herken ook veel van de ontwikkeling. Klopt dat ook of zit ik echt mis? Wanneer was jouw uitgerekende datum?
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:10 schreef LadyBlack het volgende:
Danic!!nu wil ik óók bonbonbloc
![]()
En pepernoten lagen hier halverwege juli al in de supermarkt. Geen grapje
Ik ook! Van die witte met praline-vulling!quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:10 schreef LadyBlack het volgende:
Danic!!nu wil ik óók bonbonbloc
![]()
En pepernoten lagen hier halverwege juli al in de supermarkt. Geen grapje
Been there, done that maar het hielp niet echtquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:54 schreef Enfermera het volgende:
Weet je wat helpt bij een ritme krijgen in je schoonmaken met een kind? Zwanger worden
Jeez, ik heb nog nooit zo erg gesopt volgens mij. Nou, dan nog net niet de kastjes / koelkast / andere dingen die periodiek gedaan worden, maar ALLES moet wel schoon en opgeruimd XD
Waarom zou je jezelf dat aandoen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:01 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en willen jullie potverdorie niet over chocoladepepernoten posten?Nu wil ik ze ook, maar ik eet uit principe pas pepernoten na de intocht van Sinterklaas. En elke jaar wordt mijn zelfbeheersing dus langer op de proef gesteld
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef Skoap het volgende:
Danic ik ga je morgen een PM sturen als ik achter mijn pc zit.. Als ik het vergeet help me dan alsjeblieft herinneren
Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar. Huisarts nam me niet serieus en ben via/via op een site terecht gekomen waar LDN (low dose naltrexone) werd aangeraden bij hormoon problemen. Dat goedje heeft mij echt zo geholpen (gebruik het nog steeds, nu al 3 jaar ofzo) En ik heb zo weinig last nog van mijn hormoonbuien. Ben een stuk rustiger en vrolijker. En heb mezelf veel meer onder controle
Omdat het anders niet leuk meer is om de eerste lading pepernoten zelf te bakken tijdens de intochtquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:59 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf dat aandoen?
Ik ken het, echt waar 200%quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:08 schreef danic het volgende:
[..]echt? ?
![]()
wat fijn die herkenning.
Ik merk echt dat ik me agressief voel en moet me echt inhouden, zelfs naar die lieve meisjes toe.
Ik vind dat zó erg.
Ik zal ze nooit wat doen maar dit maakt me echt radeloos.
Toen er vanavond een of andere achterlijke gladiool hier nitraatbommen ging afsteken wasik in sstaat hem te villen
Ik moet er echt heel erg van huilenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:26 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik ken het, echt waar 200%
Ik ga je morgen alle info sturen!!
Ik snap wat je bedoelt qua gezelligheid, maar de wekker überhaupt weer eens horen.. Ik heb daar denk ik een andere associatie bij: dat betekent dat Silvijn tot de ochtend slaaptquote:Op maandag 7 oktober 2013 06:38 schreef LadyBlack het volgende:
Arme nachtbrakers!
Hier ging om 6u de wekker, hou ik nog steeds niet van... ik word liever wakker van het geklets van mijn meisje
Ben daar sowieso wel gelukkig mee; mijn oppaskindje werd altijd huilend wakker! Dus ik dacht dat dat zo 'hoorde'
Silvijn is wel vaak een hele vroege vogel, maar 04:30 is gelukkig wel een uitzondering hoor. Hij was helemaal doorgelekt en koud van de plas. Dus was wel sneu. Toen heb ik hem verschoond en daar was hij natuurlijk helemaal wakker van geworden. STUITERYAY!quote:Op maandag 7 oktober 2013 06:50 schreef danic het volgende:
Dank meiden. Ik ben ook heel benieuwd naar de info van skoap.
En mèn qat een nachtbrakers weer. Lojbaby, het is een keeetje klaar hè. Nu lekker gaan slapen 's nachts.
Spirit ga slapen man. Kijk eens naar je kind. Zo moet het![]()
Spees? Jij ook al? Das toch niks voor Silvijn?
Wij hebben wel een oké naxhr gehad. Rosalie was gisteren helemaal ovee dr toeren heb ik rond 22.30 pas weer rustig gekregen met een flesje in combinatie met een zetpil.
Wat er nou was? Pijn, dat was duidelijk. Maar waarom? Waarschijnlijk haar buik, dus of die stomme poep (tis weer ff slecht hier) of dat halve kleine potje bruine bonen met appeltjes wat ze heerlijk vond. Of de combinatie of tandjes of of of.
Nou ja, heel zielig iig
SPOILER: pyjamaluierbooty O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Romper+winterslaapzak werkt het beste dus dat doen we eigenlijk nog steeds, maar als het echt koud gaat worden..
Mijn niet-HEMA kleed met plastic onderkant heeft de droger niet overleefdquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:30 schreef L0t.. het volgende:
Even een vraagje tussendoor omdat ik weet dat veel mensen hier zo'n kleed van de Hema hebben met plastic onderkant. Kan dat in de droger?
Snel is het gegaan he?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:48 schreef Enfermera het volgende:
Omg omg omg nog maar 4 dagen jongens wtf!
Plastic in de droger is een no-go. Wordt te warm, smelten en barsten enzo. Gewoon wassen op fijnwasprogramma, en dan laten drogen? Doe ik hier ook met 'plastic' dingen...quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:30 schreef L0t.. het volgende:
Even een vraagje tussendoor omdat ik weet dat veel mensen hier zo'n kleed van de Hema hebben met plastic onderkant. Kan dat in de droger?
Ik verschoon normaal ook echt nooit 's nachts hoor, moet er niet aan denkenquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:48 schreef Enfermera het volgende:
Whaha Spees dat stuiterenJa, hier probeer ik luier toch ook altijd wel uit te stellen want daar wordt ze idd juist wakker van. Natuurlijk niet te lang, zeker niet bij haar de schimmel en roodheid lijkt weer minder te worden.. nu maar hopen dat het niet weer ineens kapot is door tanden ofzo
Achgos... Haha ja precies. Nee wij ook alleen als we weg zijn geweest en ze toch wakker moet worden om in de auto te gaan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik verschoon normaal ook echt nooit 's nachts hoor, moet er niet aan denkenmaar hij was aan het jammeren in zijn bed dus ik ging even kijken en hij was helemaal doorweekt, het was door zijn winterslaapzak heen gekomen.
Echt een gek idee dat jouw dochter over 4 dagen alweer een jaar is! Bij de jarigen van rond deze tijd heb ik zo het idee dat het kort geleden is.
Lot, succes bij de osteopaat. Ik hoor eigenlijk zonder uitzondering heel goede verhalen daarover.
Belle, succes na je gebroken nacht!
Hier begon het CB ook bij 4 maanden over bijvoeden. Toen was ie gecorrigeerd 10 weken, hallo? Zelf maar even gewacht dus. Over brood begonnen ze ook al erg vroeg. Laat maar praten, op een gegeven moment toonde J. interesse, en toen heb ik m dus een korst gegeven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
LE wat goes, terugkomen als ie 1 is!
En waarom zou je al bijvoeden?Ik dacht dat het heel normaal was om tot 6 maanden te wachten, maar krijg steeds meer de indruk dat mensen het bij 4 maanden echt noodzakelijk gaan vinden ofzo. En zeker bij een prematuur vind ik dat raar advies
ook al doet ie het hartstikke goed!
+1quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:41 schreef bellelena het volgende:
Hier ook nog niet begonnen met bijvoeding, ze is volgende week 6 maanden ook.
We vinden het zelf trouwens ook de bedoeling om eerst vooral smaken en texturen te laten leren kennen en sowieso nog geen hele maaltijden te gaan vervangen/geven. Borstvoeding willen we voorlopig nog echt de hoofdvoeding laten.
Luc had dat ook steeds 's ochtends dan...quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik verschoon normaal ook echt nooit 's nachts hoor, moet er niet aan denkenmaar hij was aan het jammeren in zijn bed dus ik ging even kijken en hij was helemaal doorweekt, het was door zijn winterslaapzak heen gekomen.
Ja ik wilde straks idd even 4+ luiers gaan halen voor de nacht! Dikbil.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:01 schreef Skoap het volgende:
[..]
Luc had dat ook steeds 's ochtends dan...
Ik ben 1 maat grotere luier gaan gebruiken voor 's nachts. Hij is nog wat groot, maar dan maar extra strak dicht maken. En het helpt wel. Nu is hij tenminste weer droog 's ochtends.
Wij hebben Isa door de late voeding heen laten slapen omdat ze zo'n moeite had om eindelijk in slaap te komen met die volle neus. Uiteindelijk kwam ze dus om 1 uur, maarja, daarna ben ik wakker he...quote:Op maandag 7 oktober 2013 01:54 schreef Loj het volgende:
Waarom ben jij dan nog wakker Spirit
En ik krijg hem dat klokkijken maar niet aangeleerd en dan ben ik nog wel juf!
Cosleeper niet, maar heb wel z'n bedje een week in onze slaapkamer naast m'n bed gehad. Dat was geen succes, we maakten elkaar wakker. (Maar bij een evt tweede komt er zeker een!)quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:23 schreef L-E het volgende:
Loj, ik weet ook niet meer of je ooit antwoord hebt gegeven op mijn vraag of een cosleeper niet iets voor Ow zou zijn? Allebei mijn kinderen slapen echt duizend maal beter in onze nabijheid.
Pyjama's zijn cute![]()
Wij hadden een goede nacht, denk ik. Ik weet dat ik L. een paar keer heb gevoed, maar ik kijk niet meer op de klok en tussen het voeden door heeft iedereen lekker geslapen en ik ben niet Heel Moe, dus dan was het een goede nacht, toch?
Ik zag een te kekke foto van F. in een te kek vossenpak
ZOLENA HEEFT EEN DREUMES OMG!
Wij waren trouwens bij de kinderarts afgelopen donderdag. L. is 61 cm en 5858 gram. Dat gewicht viel ons iets tegen tbh, maar hij heeft een tijd gedronken als een kamelendrol, dus dat klopt wel. Volgt nog steeds een mooi lijntje op de curve, dus het was prima. Verder was, as usual, alles helemaal goed met hem. Een ontspannen, gezonde, gelukkige baby was het oordeel. Terug komen hoeft pas als hij 1 is! *trots*En volgens de ka mogen we allang gaan bijvoeden, want 'we corrigeren niet' maar mijn hoofd wil daar gewoon echt niet aan.
De kraam zei dat ik er niet aan moest komen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Sowieso harde stukken wegmasseren onder de douche Ymme om ontsteking te voorkomen. Heb je geen verhoging/koorts?
Wij zijn tof. Dank je.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:
LE wat fijn dat het allemaal zo goed ging bij de kinderarts! Wat een topbaby(en moeder)
Maar Spirit, je kent toch de gouden regel: als het kind slaapt, slaapt mamaquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wij hebben Isa door de late voeding heen laten slapen omdat ze zo'n moeite had om eindelijk in slaap te komen met die volle neus. Uiteindelijk kwam ze dus om 1 uur, maarja, daarna ben ik wakker he...![]()
Wisten jullie trouwens dat babys nog geen voorhoofdsholte hebben? Dat vertelde de huisarts. Vond ik zo'n gek idee!
Danic, rot he, als die kleine pijn heeft en je weet niet wat het isDat vind ik altijd zo balen, want je kunt dan ook niet echt iets weglaten om het te voorkomen of doen... machteloos gevoel.
Geen pyjama?!! Dat hoort hier echt helemaal bij het slaapritueelPyjama's zijn gaaf.
LE, goed groeikind heb je! Grote kerel wordt het al. Die foto's op facebook ook
L0t, succes bij de osteopaat! Ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Isa lag net ook onwijs te strekken bij mijn schoonmoeder, en die zei dat dat een voorbode was van kruipen![]()
Sinds we een weekje weg zijn geweest is Isa ineens enorm eenkennig! Dat is maf joh, ze vond eerst iedereen tof, maar nu niet meer! Vrijdag duw ik haar bij mijn schoonmoeder in de handen, vraagt ze aan me of Isa nog niet eenkennig is, dus ik "WELNEEEE!!". Prompt trekt mevrouw een enorme pruillip en begint te brullenKlein monster
Mijn lange dunne is nog iets dunner, net geen 7.5 kilo, dus nr. 4 is echt nog wijdquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:31 schreef Loj het volgende:
[..]
MM, ik gebruik 's nachts de nummer vier van de Kruidvat. Wel iets groot, maar krijg hem goed dicht. Ow weegt nu 8,4 kilo met 73 cm dus is ook een lange dunne. (Behalve bolle wangetjes, weinig spekkies)
Edit. Ik lees dat je fv geeftquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:31 schreef ymme het volgende:
[..]
De kraam zei dat ik er niet aan moest komen.
Heb geen koorts nee!
Maar zal straks de plekken masseren onder de douche.
Ja, dan zijn ze idd echt te wijd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn lange dunne is nog iets dunner, net geen 7.5 kilo, dus nr. 4 is echt nog wijd(hier zo'n proefsetje Pampers geprobeerd). Zijn de Kruidvat luiers in grotere maten wel wat soepeler? Heb ze in maat 1 gebruikt, maar vond ze zo stug, dat ik toen overgestapt ben op Jumbo, die qua pasvorm en soepelheid het meeste Pampers benadert (dat eigenlijk het beste zit bij schrielepoot J.).
Zal toch eens een pak Jumbo 4 kopen voor de zekerheid. Als ie ze nu niet past, dan komt dat vanzelf...
We hebben trouwens laatst wel alvast bedacht dat we als eerste een stukje komkommer willen gaan geven, want: kan rauw, is redelijk zacht, een milde smaak, kan 'heel' (niet gepureerd of geraspt) en het is ook goed sabbelbaar. Dus dat vinden we wel een goede optie voor het allereerste hapje/proefje!quote:
Doen waar jij je goed bij voelt. Wij zijn uiteindelijk echt begonnen met 5,5 maand gecorrigeerd. Dat was ook goed. Eerder dus wel geprobeerd maar dat had echt nog geen zin.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:23 schreef L-E het volgende:
Wij waren trouwens bij de kinderarts afgelopen donderdag. L. is 61 cm en 5858 gram. Dat gewicht viel ons iets tegen tbh, maar hij heeft een tijd gedronken als een kamelendrol, dus dat klopt wel. Volgt nog steeds een mooi lijntje op de curve, dus het was prima. Verder was, as usual, alles helemaal goed met hem. Een ontspannen, gezonde, gelukkige baby was het oordeel. Terug komen hoeft pas als hij 1 is! *trots* En volgens de ka mogen we allang gaan bijvoeden, want 'we corrigeren niet' maar mijn hoofd wil daar gewoon echt niet aan.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:42 schreef bellelena het volgende:
Trouwens, hier blijft ze altijd netjes onder d'r deken, zelfs toen ze vanmorgen hoofd bij voeteneind lag, lag d'r deken gewoon nog over d'r lichaam
Zeker wegmasseren, en anders lichtjes aanduwen (duim en wijsvinger tegen elkaar, met het hele rondje duwen) terwijl je baby drinkt. Dan duw je de verstpte melkkanaaltjes leeg, werkt hier als een tiet!quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:31 schreef ymme het volgende:
[..]
De kraam zei dat ik er niet aan moest komen.
Heb geen koorts nee!
Maar zal straks de plekken masseren onder de douche.
Hoop ik ook! (Ik zie al een puntje dus heb goede hoop). Bij jou ook tandjesleed toch? Sterkte!quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:25 schreef bellelena het volgende:
Awww wat sneu AM! Hoop dat ie snel door is!
Oh die wordt hier alleen maar kwaad weggegooid. Net als al het andere speelgoed/eten/onderzetters/afstandsbedieningen/boekjes/bordjes enz.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:30 schreef bellelena het volgende:
De bijtring uit de koelkast vindt ze trouwens wel leuk ook!
Wat fijn!quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:41 schreef bellelena het volgende:
Hier ook nog niet begonnen met bijvoeding, ze is volgende week 6 maanden ook.
We vinden het zelf trouwens ook de bedoeling om eerst vooral smaken en texturen te laten leren kennen en sowieso nog geen hele maaltijden te gaan vervangen/geven. Borstvoeding willen we voorlopig nog echt de hoofdvoeding laten.
Als ik nog mee wil doen, moet ik dan ook al een lijstje klaar hebben?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:19 schreef Suikertante het volgende:
Secret Santa: deadline nadert!
![]()
Wil je meedoen, stuur dan voor 20:00 vanavond je e-mailadres naar Hilzillah. Per DM of PM bijvoorbeeld.
Klik hier voor meer info.
En ontopic: L0t wat fijn dat die man zo goed kon helpen! En dat ze het zo leuk vondHopelijk helpt het en gaat die gewoonte er vanzelf weer uit!
Nee hoor, dat kan later nog! Je hoeft alleen je e-mailadres te mailen en dan krijg je een mail met een link waarmee je je lootje in kunt leveren. Daarna kun je nog alles wijzigen, zelfs nadat de lootjes getrokken zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:33 schreef Sull het volgende:
[..]
Als ik nog mee wil doen, moet ik dan ook al een lijstje klaar hebben?
Ik gaf ook geen borstvoeding en toen ik stuwing kreeg heb ik de tips van mijn kraamLoes gehanteerd en ik heb het daarmee redelijk in de hand gehouden. Ik heb een minisportbeha gekocht die mijn tieten plette, die had ik 23 uur en 50 minuten per dag aan en 10 minuten niet als ik douchte. Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken (als je er een nat maandverbandje in doet wordt het een soort kleine ijsknuppel). Dat was het. Zo weinig mogelijk aankomen, niet masseren. Pas als het echt ondraaglijk wordt of dreigt te gaan ontsteken zouden we kijken of er niet wat melk uit moest. Masseren schijnt de stuwing te verergeren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:14 schreef ymme het volgende:
Nou vanmiddag onder de douche iets of wat lopen masseren.
Het gaat om beide borsten en dan niet een plekje maar de gehele onderkant van de borst. Zo op het eerste gevoel, voel je het ook niet. Net of het wat dieper in de borst zit. Is dit niet gewoon stuwing en niet een 'harde plek'. Ook omdat het bij beide borsten het zelfde aanvoelt.
Ik ben nog al paniekerig aangelegd wat dat betreft.
Hier was het advies inderdaad ook, niet aankomen en een goede stevige bh.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik gaf ook geen borstvoeding en toen ik stuwing kreeg heb ik de tips van mijn kraamLoes gehanteerd en ik heb het daarmee redelijk in de hand gehouden. Ik heb een minisportbeha gekocht die mijn tieten plette, die had ik 23 uur en 50 minuten per dag aan en 10 minuten niet als ik douchte. Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken (als je er een nat maandverbandje in doet wordt het een soort kleine ijsknuppel). Dat was het. Zo weinig mogelijk aankomen, niet masseren. Pas als het echt ondraaglijk wordt of dreigt te gaan ontsteken zouden we kijken of er niet wat melk uit moest. Masseren schijnt de stuwing te verergeren.
Jij hebt een BFG (big friendly giant)quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:50 schreef Hilzillah het volgende:
Door secret santa gedoetje geen tijd om bij te lezen maar dit MOEST ik gewoon even vertellen.
Anders ben je vandaag gewoon officieel 7 weken oud en 64 cm lang!! (gewicht weet ik niet)
Ik heb ook 3 supermakkelijke kinderen maar ik zou het je niet aanraden als je er alleen voor staatquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:06 schreef Omentielvo het volgende:
Dank jeIk voel me soms zo schuldig als ik dat lees. Op dit moment is ze zo makkelijk. Als ik de zekerheid zou krijgen dat mijn tweede ook zo makkelijk is zou ik voor een tweeling van Riley's gaan
En dan zul je zien dat nr 3 niet zo makkelijk isquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:06 schreef Omentielvo het volgende:
Dank jeIk voel me soms zo schuldig als ik dat lees. Op dit moment is ze zo makkelijk. Als ik de zekerheid zou krijgen dat mijn tweede ook zo makkelijk is zou ik voor een tweeling van Riley's gaan
quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:
Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken
Wat een reusje Hilzillah! Zo groot was D bij 4 maanden!quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:50 schreef Hilzillah het volgende:
Door secret santa gedoetje geen tijd om bij te lezen maar dit MOEST ik gewoon even vertellen.
Anders ben je vandaag gewoon officieel 7 weken oud en 64 cm lang!! (gewicht weet ik niet)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier een aprilbaby die na de dip kortere slaapjes doet, maar niet langer wakker is tussendoor. Het enige verschil is dat hij nu rond 19:00/20:00 in bed ligt tot de volgende morgen. Eerst kreeg hij nog een fles rond middernacht.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:37 schreef -mandy- het volgende:
Ik vroeg me af of er meer mama's van aprilbaby's zijn, wiens baby's na de 4 maanden-dip opeens veel minder slaap nodig hebben overdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |