abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131883158
Ik overweeg een steenstrip muur tegen de achterzijde van ons toilet te plaatsen. Het hangende toilet komt dan dus tegen een steenstrip muur te hangen. Nu vroeg ik mij af of jullie kunnen meedenken wat de beste wijze is om dit aan te pakken.

Omdat de steenstrip wand oneffenheden heeft, kan ik niet eerst de hele wand tegelen en daar de toiletpot tegenaan bevestigen. Ik neem aan dat ik het beste de steenstrips rond de pot kan afzagen, zodat de pot er als het ware in valt.

Komt de pot dan direct op de houten wand te hangen (de houten wand is nodig als koof om het inbouwreservoir weg te werken). Moet ik hier nog iets tussen plaatsen, of voldoen rubbers en eventueel wat schuim al in dit geval?

Het eindresultaat moet er een beetje als volgt uitzien (andere kleuren, zelfde idee):

pi_131884923
Ik heb dit wel eens gezien en daar zat de pot OP de steenstrips. Dikke foamlaag ertussen en de pot hing stevig en waterpas.

Ook mooi met LED-verlichting.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131885584
Aan schoonmaken is in zoverre gedacht dat ik er vanuit ga dat niemand zo 123 even tegen de wand plast, net als dat nooit gebeurt bij onze huidige pot. Gebeurt dat wel, dan moeten we het schoonmaken. Dit kan gelukkig...

Foamlaag.....kun je mij misschien op weg helpen waaraan ik hierbij moet denken?
pi_131885621
Als showroom schitterend.
In de praktijk een vloek, zelf zal je nog wel de discipline kunnen opnrengen om te gaan zitten, voor kinderen wordt dat aliets lastiger, maar visite is vrijwel onmogelijk.
En zeker wanneer je een feestje geeft kan richten problematisch worden.
pi_131885746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:49 schreef klipper het volgende:
Als showroom schitterend.
In de praktijk een vloek, zelf zal je nog wel de discipline kunnen opnrengen om te gaan zitten, voor kinderen wordt dat aliets lastiger, maar visite is vrijwel onmogelijk.
En zeker wanneer je een feestje geeft kan richten problematisch worden.
dat dus.
pi_131885856
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:48 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
dat ik er vanuit ga dat niemand zo 123 even tegen de wand plast
Leg je dat de afzonderlijke (miniscule) spetters ook uit?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131886173
Ga eens met korte broek pissen :P
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:12:19 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131886463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:02 schreef Geerd het volgende:
Ga eens met korte broek pissen :P
Om het idee van spetteren wat gevoel te geven? :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131886527
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:12 schreef cvboer het volgende:

[..]

Om het idee van spetteren wat gevoel te geven? :P
Juist!
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:18:59 #11
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131886621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Juist!
Om het spetterfeest te visualiseren kun je een blacklight gebruiken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131888707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:38 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Nu vroeg ik mij af of jullie kunnen meedenken wat de beste wijze is om dit aan te pakken.

Prachtig, maar echt smerig :X

Nodig eens wat mensen uit, gooi er wat te drinken in en kijk na afloop met een blacklight naar de muren van je wc. Da's niet fris :N Ik zou het alleen doen als je heel zeker weet dat er uitsluitend dames gaan afwateren ;)
pi_131888991
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:36 schreef Queller het volgende:

Nodig eens wat mensen uit, gooi er wat te drinken in en kijk na afloop met een blacklight naar de muren van je wc. Da's niet fris :N Ik zou het alleen doen als je heel zeker weet dat er uitsluitend dames gaan afwateren ;)
Dan nog zit je met het doortrekken. Of doen dames dat met hun doos nog op de bril? Nee toch?

Hoe dan ook spettert het. Het idee is leuk, het resultaat is een bacterievergaarbak waarvan je haren overeind gaan staan.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131890227
blijkbaar kunnen meer mensen mijn gedachtegang volgen.
  zondag 6 oktober 2013 @ 02:03:26 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131890288
Een typisch voorbeeld van wéér zo'n trend die er wel leuk uitziet, maar in de praktijk niet werkt. :X

Die steenstrips hou je dus nooit van z'n leven schoon. Bedenk ook dat het niet alleen gaat om 'zichtbare' spetters... verdere ranzige details zal ik TS maar besparen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131890299
ik denk gewoon afkitten
pi_131891555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:48 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Aan schoonmaken is in zoverre gedacht dat ik er vanuit ga dat niemand zo 123 even tegen de wand plast, net als dat nooit gebeurt bij onze huidige pot. Gebeurt dat wel, dan moeten we het schoonmaken. Dit kan gelukkig...

Foamlaag.....kun je mij misschien op weg helpen waaraan ik hierbij moet denken?
Dikke NIET. Maar als het dan toch moet. Je krijgt bij je pot een foam mat om tussen de plee en muur te plaatsen. Voor contact geluid en zo. Zou er bij jou twee tussen plaatsen en strak aan draaien. Om strak aan te draaien zou ik wel een ocume plaatje van 18 mm te gebruiken als achterwand tussen tegels en inbouwreservoir.

Jeroentje.
pi_131891570
Zo een matje moet altijd.
pi_131891791
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:36 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zou verbaasd zijn hoeveel dames naast de pot plassen.
Veel vrouwen vinden het een vies idee om op het oilet van een ander te gaan zitten en hangen er dan maar boven.....
pi_131892042
Je zou er een glasplaat voor kunnen zetten. Zoiets is mijn idee al een tijd voor een wand in de badkamer (bij de douche). Wel de looks, maar niet het gedoe met schoonmaken. Is zelfs nog schoner dan gewoon tegels, omdat je die glasplaat gewoon de grootte maakt van de gehele achterwand.

Moet je wel zorgen dat de pot afsteunt op het frame, dus ook uitsparen ed, maar lijkt me wel uitvoerbaar.
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:09:16 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131892071
Precies hetzelfde idee als zo'n pluche stuurhoes in de auto.... :r
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_131892370
Ik heb het dus als bedrijfstoilet gezien/gebruikt en mij zijn geen spettersporen opgevallen, zo die al te "zien' zijn. Ik zie het hygiëneprobleem niet zo: een strak betegeld toilet heeft toch ook spetters tegen de wand?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131892405
Ja daar haal je toch ook een sopje over @"hygiëne probleem" hoe wil je dat doen met die steenstrips dan?
Of maak jij je achterwand nooit schoon (IEUW)
Dus wat je niet ziet is er niet?????
pi_131892911
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:34 schreef liedetector het volgende:
Ja daar haal je toch ook een sopje over @"hygiëne probleem" hoe wil je dat doen met die steenstrips dan?
Of maak jij je achterwand nooit schoon (IEUW)
Dus wat je niet ziet is er niet?????
Op een gladde tegelwand en in de voegen zitten net zo goed bacterieën als op zo'n steenstripwand.
  zondag 6 oktober 2013 @ 10:16:35 #25
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131893075
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Op een gladde tegelwand en in de voegen zitten net zo goed bacterieën als op zo'n steenstripwand.
Het verschil is dat je die gladde tegelwand zó hebt afgesopt, en die steenstripwand bepaald niet.

Dat idee van _VoiD_ lijkt me prima. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')