Waarom dan nieuw kopen, heb zelf altijd het liefst de originele uitgaves. Al is dat niet altijd reëel (eerste van Led Zeppelin ¤1200) heb daarom maarde tweede uitgave gekocht.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef Luigi het volgende:
Ik koop wel nieuw vinyl maar weinig nieuwe muziek. Ben echt een oude hippie geloof ik
.
Zoals ik al eerder zei, sommige re-issues zijn écht de moeite waard. Bijvoorbeeld dus die Rumours uitgave waar ik het al een paar keer over heb gehad, die blaast echt elke origineel weg. Maar idd, je moet selectief zijn. Meestal vermaak ik me prima in een 2e hands grabbelbak met LP's. Maar soms is het lastig een net exemplaar te vinden zonder krassen en tikken en met een knappe hoes, dan kan een re-issue een optie zijnquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:52 schreef Bassen het volgende:
[..]
Waarom dan nieuw kopen, heb zelf altijd het liefst de originele uitgaves. Al is dat niet altijd reëel (eerste van Led Zeppelin ¤1200) heb daarom maarde tweede uitgave gekocht.
Dan maak je diequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:29 schreef Luigi het volgende:
FOK! mist eigenlijk nog wel een centraal audio topicje. Heb altijd de behoefte om ook nog over speakers, versterkers etc te beginnen.
Jamaar waar. DIG of MUZ? En ben zo bang dat het in 3 tellen een audiofiel topic wordt met droom setups van 15.000 euro ofzo.quote:
Je hebt toch ook analoge apparatuur? MUZ dus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jamaar waar. DIG of MUZ? En ben zo bang dat het in 3 tellen een audiofiel topic wordt met droom setups van 15.000 euro ofzo.
Je hebt opzich wel gelijk. Had bijvoorbeeld een remaster van The Meters en heb laatst de originele plaat erbij gekocht, wat viel die tegen, veel fletser. Rumours ben ik dan niet bekend mee, al moet ik zeggen dat het origineel niet slecht klinkt (mijn versie is wel in mint conditie).quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, sommige re-issues zijn écht de moeite waard. Bijvoorbeeld dus die Rumours uitgave waar ik het al een paar keer over heb gehad, die blaast echt elke origineel weg. Maar idd, je moet selectief zijn. Meestal vermaak ik me prima in een 2e hands grabbelbak met LP's. Maar soms is het lastig een net exemplaar te vinden zonder krassen en tikken en met een knappe hoes, dan kan een re-issue een optie zijn.
MUZ / Het FOK! centraal audio topicjequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:29 schreef Luigi het volgende:
FOK! mist eigenlijk nog wel een centraal audio topicje. Heb altijd de behoefte om ook nog over speakers, versterkers etc te beginnen.
Je zou ook gek zijn als je dat wel deed tenzij je een echte verzamelaar bent die niet beter weet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:34 schreef arucard het volgende:
Ja hoor, 30 of 40 ga ik echt niet betalen
Wat dacht je dan, dat het een filantropische instelling was?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Iwanius het volgende:
Zijn enig verweer was: Wij moeten ook verdienen..![]()
Hij bedoelde: "Hebberig zijn is ons motto."
Inderdaad, ook ik verbaas me eigenlijk over de gestegen prijzen van vinyl.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:07 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik irriteer mij de laatste wel aan de gigantische inflatie in de vinyl prijzen, voordat de cd was ingestort, lag de prijs voor een nieuwe LP op 12-15 euro, tegenover de cd die toen 17-20. Nu mag je minimaal 20 aftikken, maar 30 of soms zelfs 40 euro is ook normaal.
Nou gezien de inkoop prijzen is het vooral de platenmaatschappijen die er blij van worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:52 schreef Spezza19 het volgende:
Die RSD uitgaven zijn duur omdat platenzaken weten dat ze er aan kunnen verdienen....
Als het goed is krijg ik de volgende RSD ook RSD uitgaven....
En ja, op eBay zijn ze helemaal duur, ook daar weer omdat men weet dat er naar gezocht wordt.
Ha die lijkt verdacht veel op mijn platenspelert.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:02 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
Thievery Corporation.... Heerlijke muziek voor op de draaitafel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bar-Kays / Mar-Keys - Soul Finger / Last Night (Atlantic - ATL 11.574)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood, Sweat & Tears - New Blood (CBS - S 65252)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Babe Ruth - First Base (Harvest, EMI - SHSP 4022)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kongas - Kongas (Malligator - MRI 40-21000)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Booker T. Jones - Try And Love Again (A&M Records - SP-4720)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Creedence Clearwater Revival - Green River (Liberty - LBS 83273)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Creedence Clearwater Revival - Mardi Gras (Fantasy - FT.505)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes - Fragile (Atlantic - 50.009)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Meters - Cabbage Alley (Reprise Records - MS 2076)![]()
Gewoon de standaard... Ga er geen geld in stoppen aangezien ik een nieuwe platenspeler op het oog heb.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:32 schreef Elvander het volgende:
[..]
Ha die lijkt verdacht veel op mijn platenspelert.
Welk elementje heb jij erin?
Dit account is niet meer in gebruik.![]()
Gisteren naar een platenbeurs in Genk geweest. De aanwinsten, voor een totaal van ¤ 14,-
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Forum Opties Forumhop: Hop naar: