abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131849810
..of liever gezegd die debiele, naïeve reclame daartegen, daar kan ik mij lichtelijk aan ergeren. Genoeg reden voor een topic, me dunkt.

Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.

Geadopteerd laten worden? Wilde katten krijg je sowieso niet meer goed, wilde kittens en jonge katjes zou nog kunnen maar je gaat echt nooit voor alle katten een nieuw baasje vinden.

Tot in de lengte van dagen opvangen in een tehuis? AHAHAHAHAHAHAHA zoete lieve gerritje mag daar voor betalen zeker?

Kortom, idealistisch. Neerschieten of liever nog vergassen zijn de enige betaalbare en reële opties.

Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.

Bedankt voor uw aandacht, fijne avond nog.
pi_131849946
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.

Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.

quote:
en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.

Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
pi_131849995
De insteek van die aktie is iets anders. Ze willen het chippen van katten verplicht maken zodat als er een zwerfkat gevonden wordt hij gelijk terug kan naar zn baas. Mag hij voor de kosten opdraaien. Je laat je niet geholpen kater buiten rondlopen? Hadsikidee, rekening naar de eigenaar. Dat er zo veel zwerfkatten rondlopen is de schuld van die mongolen die hun kat niet laten helpen of gewoon buiten de deur zetten.
pi_131850037
Oh ja, er wordt nu ook niet gecontroleerd of een gevangen "zwerf"kat wel een chip heeft zodat er ook wel eens huiskatten worden afgeschoten. Dat is niet zo leuk.
pi_131850269
Ja eerst chip controleren waarna de kat bij negatieve uitslag de lucht in moet geslingerd om daar weer uitgeknald te moeten worden is ook lastig.
pi_131850967
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.

Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.

[..]

We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.

Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
Beter gaan we dan ook 10.000 huizen bouwen van belastinggeld dat levert werk op=geld=infinitemoney!!!!!

En je snapt wel dat de mensen die het afschieten voor hun rekening nemen ervaren schutters met een vergunning zijn toch?
Soms
pi_131852625
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
..of liever gezegd die debiele, naïeve reclame daartegen, daar kan ik mij lichtelijk aan ergeren. Genoeg reden voor een topic, me dunkt.

Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.

Geadopteerd laten worden? Wilde katten krijg je sowieso niet meer goed, wilde kittens en jonge katjes zou nog kunnen maar je gaat echt nooit voor alle katten een nieuw baasje vinden.

Tot in de lengte van dagen opvangen in een tehuis? AHAHAHAHAHAHAHA zoete lieve gerritje mag daar voor betalen zeker?

Kortom, idealistisch. Neerschieten of liever nog vergassen zijn de enige betaalbare en reële opties.

Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.

Bedankt voor uw aandacht, fijne avond nog.
Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.
Lach me rot als het dan de kat van de buren blijkt die ' per ongeluk' tegen de hendel heeft geduwd.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:01:53 #8
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_131852662
Goede klacht, helemaal mee eens.
040
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:04:33 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131852748
Zwerfkatten richten enorme schade aan in natuurgebieden, net als vrijgelaten minx, en andere bontbeesten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:06:54 #10
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_131852847
Het ligt natuurlijk gewoon aan het referentiekader van mensen. Een rat bijvoorbeeld, hoewel die ook als huisdieren worden gehouden, wordt veel meer gezien als ongedierte dan een kat, waar veel mensen een ander gevoel bij hebben. Echter is het zo dat (vooral in Australië speelt dat probleem momenteel sterk) grote groepen veel ecologische schade kunnen veroorzaken.

De kern van het probleem ligt natuurlijk gewoon bij mensen zelf. Dit probleem zou nooit spelen als je geen eikels hebt die een huisdier nemen zonder er goed over na te denken en zodra het een beetje gaat vervelen het beest zonder pardon op straat gooien. In principe is het een door mensen gecreëerd, onnodig probleem.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_131852896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwerfkatten richten enorme schade aan in natuurgebieden, net als vrijgelaten minx, en andere bontbeesten
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles moet daar voor wijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 04-10-2013 21:10:13 ]
pi_131853045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:24 schreef tiho1 het volgende:
Ja eerst chip controleren waarna de kat bij negatieve uitslag de lucht in moet geslingerd om daar weer uitgeknald te moeten worden is ook lastig.
die mensen moeten hun katten gewoon binnen houden, dan kunen ze ook niet afgeschoten worden.
die flauwekul dat een kat niet binnen kan blijven is allang achterhaald.
pi_131853335
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:00 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.
Lach me rot als het dan de kat van de buren blijkt die ' per ongeluk' tegen de hendel heeft geduwd.
Wat is het probleem? Snel, pijnloos, goedkoop. Alleen maar voordelen.

Kan de zak ook wel in de sloot mieteren maar dan moet je ze ook weer opvissen. Duurt ook nog eens langer
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:21:05 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131853346
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131853387
Zoete lieve Gerritje :')
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_131853495
Rustig aan.
pi_131853768
Kolder! Het heeft niks met wel of niet achterhaald zijn te maken, een kat is geen object!
Het probleem ligt, zoals hierboven al gesteld wordt, bij de eigenaren. Ik heb zelf ook een kat maar die is gesterilliseerd ( en wordt binnenkort gechipt) en komt overigens niet buiten.

Een kat die wel buiten komt en die jij voortaan wil binnen houden geef ik je te doen, dat wordt voor jezelf een hel. Logisch, het dier is nu eenmaal niet anders gewend en wordt uit zijn natuurlijke habitat gehaald, zou jij ook niet leuk vinden!

Een wild kitten ga jij niet meer tam krijgen kan ik je verzekeren, alles ouder als 9 weken en niet tussen mensen opgevoed is wild en kun je (als huiskat) niks mee en moet je dus in de natuur laten.
Wij hebben hier in de opvang meer katten zitten die wild zijn geweest en neutraal naar mensen of zelfs aanhankelijk zijn naar mensen dan wilde kittens die jij nog even tam denkt te krijgen. Toevallig hebben we 1 nestje zitten met 3 stuks van 16 weken oud, die zijn zo wild als maar zijn kan en zelfs die paar weken dat ze hier zitten en netjes verzorgd worden veranderen daar niets aan ze blazen en grommen nog altijd net zo hard als je op een meter van de kooi af staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 04-10-2013 20:52:40 ]
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:54:39 #18
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_131854612
quote:

[..]

De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_131854756
Mensen die maar aanfokken kosten veel meer :Y
  † In Memoriam † vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:00:25 #20
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_131854829
quote:

[..]

_O_ ^O^
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_131854946
Gisteravond had een huiskat hier in het dorp een Ratelslangetje geapporteerd.
pi_131855023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef Draganta het volgende:

[..]

En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.

Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:06:51 #23
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_131855142
TS dierenbuil. zal ik jou es vergassen.

mvg en bedankt voor je aandacht!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:08:27 #24
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_131855209
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.

Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_131855364
maar waarom gaat ineens iedereen huilie doen om katten?
jullie moesten eens weten hoeveel zwijnen, herten en reeën afgeschoten worden, daar kraait geen haan naar.
datzelfde geld ook voor duiven en konijnen. die worden ook als huisdier gehouden, waarom moet iedereen dan zo zielig doen voor katten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')