abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132489537
Nee ik zeg dat we het misschien maar moeten accepteren. En dat ik er niet in geloof dat onverantwoorde katteneigenaars het zwerfkattenprobleem veroorzaakt hebben of in stand houden. Moeder natuur reguleert de overlevingskansen en grootte van de populatie. Er waren immers al zwerfkatten die zich voortplanten toen er nog geen sprake was van de term onverantwoorde katteneigenaars. Daar spelen veel meer groepen en andere onacceptabele factoren een grotere rol, maar die zullen we maar niet benoemen want daar kunnen we toch niets aan of mee doen en ontkracht daarbij nog eens het argument. En ik geloof ook niet dat een verdelgingsstrategie á la Geert Wilders de oplossing is. :)

Wat in dit topic gebeurd lijkt veel op hoe onze politici het aanpakken, een bliksemafleider zoeken en met leugens en halve waarheden eigen idealen proberen recht te lullen wat totaal krom is. En wanneer we de verantwoording bij het collectief neer leggen waar feitelijk iedereen zou moeten inleveren om zaken te veranderen. Dan heeft iedereen opeens wel weer een welles nietes kutsmoesje klaar om een waarom ik wel en jij niet standpunt duidelijk te maken. :{w Ho! Ver van mij bed wordt het dan.

Ik zelf heb 2 katten en ja ze zijn gechipped en gecastreerd. :) De katten hebben vrije uitloop en ben van mening dat ze die vrijheid nodig hebben. Ik woon landelijk en niemand heeft er last van. De één schijt langs het grote akker of in de wei achter mijn huis denk ik. De anders is aartslui en schijt in mijn eigen tuin. :') Had ik tijd en een flink erf dan zou ik ook een hond hebben. Op het moment kan ik een hond geen goed hondwaardig leven geven dus begin er niet aan. Een goede inbraakpreventie bewaakt mijn huis. ;) Zou ik in een dichtbevolkte buurt of in een flatwoning wonen dan zou ik geen katten hebben en ook geen hond. Dieren opsluiten druist tegen mijn geweten in ongeacht welk dier dat betreft. Ik ben het zelfs oneens met mensen die een hond bezitten en overdag deze hond 8 tot 10 uur alleen moeten laten omdat ze moeten werken.
pi_132499957
(Ja, Wederom uit de context getrokken)
(Het is al vaker geroepen dat het notdone is)
(Maar waarom een complete post afkraken? Terwijl er maar een klein is waar het om gaat?)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:22 schreef No.name.for.me het volgende:
Denk daarbij aan mensen met kinderen die buiten wonen, het leuk vinden om twee maal per jaar een nestje te hebben (geen begrip voor) of boeren (hier heb ik dan wel meer begrip voor).
Voor een boer is een kat meer functioneel dan voor het vermaak.

Ik woonde(ouders huis) tussen de boeren, maar juist daar heb ik geen begrip voor.
Er is ruimte bij de boeren, evenals voeding uit ongedierte bestrijding(waarvoor ze daar vaak gehouden worden). (En juist daardoor goed gedijen)
Maar 1 of meerdere nest(en) ongecontroleerd laten voortplanten ten wille van ongedierte bestrijding is niet slim.
(natuurlijk wel handig voor de boer, lage kosten hoog percentage ongedierte bestrijding, en elke keer weer nakomelingen voor de "volgende" generatie ongedierte bestrijders)

Gelukkig is er bij m'n ouders in de "buurt" een omslag te zien.
(na een tijd van 100+ katten PER boerderij landgoed)
Geen (wilde) nesten meer gewenst.
Maar asiel katten welke gecastreerd en ingeënt zijn los laten.
Om zo het ongedierte aan te pakken.
Bijna altijd zijn het de probleem gevallen welke al half verwilderd zijn en geen kans maken op een "her plaatsing" in een gezinssituatie(inslapers om duidelijk te zijn).
Uiteraard worden ze bijgevoerd zolang nodig en is er zelf medische zorg voor ze.
(medische zorg is goedkoper dan een menselijke/chemische ongedierte bestrijding)
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_132516382
De Dierenbescherming wil dat er een einde komt aan de jacht op zwerfkatten en roept het publiek op om een petitie te ondertekenen die ‘nee’ zegt tegen het afschieten van katten en ‘ja’ tegen een diervriendelijk beleid om het kattenoverschot in ons land het hoofd te bieden. Zij wil de petitie na afloop van de actie aanbieden aan staatssecretaris Sharon Dijksma.

Afschot katten
In Nederland leven ruim drie miljoen katten, waarvan een onbekend aantal ‘in het wild’. Noodgedwongen, omdat ze zijn achtergelaten, gedumpt of afstammen van katten die ooit werden afgedankt. Naar schatting gaat het om vele tienduizenden dieren. Omdat ze onbedoeld voor overlast zorgen, laten provinciebesturen ze afschieten. En daarbij gaat het niet alleen om verwilderde katten, er zitten ook regelmatig huiskatten tussen.

Diervriendelijke maatregelen
Natuurlijk maakt de Dierenbescherming zich grote zorgen over de groeiende zwerfkattenpopulatie en vindt zij dat er maatregelen moeten worden getroffen. Maar dan wel diervriendelijke. Katteneigenaren dienen hun verantwoordelijk-heid te nemen door hun dier te laten chippen en castreren c.q. steriliseren om nieuwe aanwas te voorkomen. Daarnaast is onder meer de Dierenbescher-ming actief met het vangen, neutraliseren en terugplaatsen van zwerfkatten middels de TNR-methode, zodat ook in het wild levende dieren geen nageslacht meer voortbrengen.

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/3411

136.113 Nederlanders hebben het initiatief van de Dierenbescherming gesteund (WEINIG)

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)en-afschieten-katten

Verder trek ik mij terug uit dit onderwerp.
pi_132585750
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:07 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Neem aan dat je een telefoon mee hebt? Nummer van de Boswachter in je telefoon zetten! En direct bellen als er wat is.
Meestal heb ik geen mobieltje bij me, om eerlijk te zijn, ik ben zo'n ouderwets figuur die een hekel heeft aan altijd bereikbaar zijn. :) Maar dat ik echt de boswachter wil bellen is gelukkig toch erg zeldzaam, ik ga ook niet over elke loslopende hond bellen, alleen als de hond *heel* vervelend is en de eigenaren ook....
pi_132712658
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:13 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Meestal heb ik geen mobieltje bij me, om eerlijk te zijn, ik ben zo'n ouderwets figuur die een hekel heeft aan altijd bereikbaar zijn. :) Maar dat ik echt de boswachter wil bellen is gelukkig toch erg zeldzaam, ik ga ook niet over elke loslopende hond bellen, alleen als de hond *heel* vervelend is en de eigenaren ook....
(twijfelde tussen dm/of post)
Een telefoon bij je hebben welke uit staat is ook onbereikbaar.
Maar wel bruikbaar indien nodig.

ps,
Ik ben ook zo'n "oud" figuur, ook al kom ik "pas" uit 82.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_132714962
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:13 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ik ook, maar als ik het bos in ga, neem ik altijd een mobieltje mee.Het is geen 1850 meer, als er iets is of ik zie iets wil ik wel de juiste personen kunnen bereiken. Enige tijd geleden was er ook een ongeluk in het bos en moest ik ook bellen! Verder mogen die dingen mij ook gestolen worden, tegenwoordig moet je 24/7 bereikbaar zijn en daar pas ik voor!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:10:21 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132716678
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik eigenlijk voor het afschieten ben.
Ja, bewustwording en verantwoordelijkkatten eigenaar zijn is veel beter, maar die omslag gaat zo lang duren, dan groeit het probleem ook alleen maar toch?
Even heel cru gesteld, maar misschien dat 1 landelijke goed gecoördineerde opruimactie, met de juiste media aandacht veel sneller voor andersdenkende kattenbazen zal zorgen ook. Dus op die manier pak je het probleem dus gewoon op beide fronten doortastend aan wellicht?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:16:22 #183
414221 Oenepoen
Wie balkt blijft!
pi_132791642
quote:
Het zal wellicht je natuur zijn.. :) Dat er inmiddels een teveel van zoveel meer is ben ik het volledig mee eens maar ik geloof er niet in dat vernietiging de enige oplossing is om de balans in het grote geheel terug te brengen. :{ :N
als er sprake is van een disbalans in de natuur dan kan je dat alleen oplossen door óf aan de ene kant iets te verminderen of aan de andere kant iets te vermeerderen. ga je aan de vermeerderingskant zitten kom je al gauw in de knel omdat je dan de grens van de belastbaarheid bereikt. Dan moet je dus de verminderingskant opzoeken. Ons land telt ca. 2,5 miljoen katten TEVEEL. Er moeten er dus 2,5 miljoen ons land uit om de balans te herstellen. Of gaan we katpredatoren importeren? Welke dan? Ik zie geen andere oplossing dan die katten te doden. We kunnen ze ook naar het land van herkomst uitwijzen natuurlijk, maar helaas werken die landen niet mee. Hoe dan ook: hier te lande moeten ze weg als we nog een beetje balans in onze natuur willen herstellen. Tja... daar kun je omheen draaien, maar imho betekent dat: doden. En bij gebrek aan voldoende natuurlijke predatoren zal de mens dat dus moeten doen en weet jij dan een diervriendelijker methode dan professioneel afschieten? Het schijnt dat verdrinken ook een heel diervriendelijke dood is...
Wij leven in een bananenmonarchie
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:26:01 #184
414221 Oenepoen
Wie balkt blijft!
pi_132791886
quote:
Ik zelf heb 2 katten en ja ze zijn gechipped en gecastreerd. :) De katten hebben vrije uitloop en ben van mening dat ze die vrijheid nodig hebben. Ik woon landelijk en niemand heeft er last van. De één schijt langs het grote akker of in de wei achter mijn huis denk ik.
Ik woon ook landelijk en heb vreselijk veel last van jouw loslopende katten waarvan jij vindt dat ze "die vrijheid nodig hebben". Diverse katten komen kilometers hiervandaan en de desbetreffende eigenaren geloven gewoon niet dat ze kilometers verderop bij mij de tuin volschijten, de zandbak van de kinderen vrijwel onbruikbaar maken, vogels opvreten, kikkers, padden, salamanders en ander beschermde fauna mollen. Dus de vrijheid die jij voor je katten claimt is een last voor mijn vrijheid. Ik houd mijn huisdieren binnen of op eigen erf doe jij dat dan ook, want als ik je kat te pakken krijg gaat ie zo naar het katten walhalla...

Verder is het typisch voor de redenatietrant van katteneigenaren dat zij vrijheid mogen claimen. Houd je kat - gecastreerd, gechipt of niet - gewoon binnen of aan de lijn zodat ze niet je erf af kunnen. Dan heeft mijn vrijheid er geen last van. En voor mijn vogels geldt hetzelfde: ik claim namens hen de vrijheid jouw kat direct te prederen als ie op mijn erf komt!
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:53:30 #185
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132792571
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:26 schreef Oenepoen het volgende:

[..]

Ik woon ook landelijk en heb vreselijk veel last van jouw loslopende katten waarvan jij vindt dat ze "die vrijheid nodig hebben". Diverse katten komen kilometers hiervandaan en de desbetreffende eigenaren geloven gewoon niet dat ze kilometers verderop bij mij de tuin volschijten, de zandbak van de kinderen vrijwel onbruikbaar maken, vogels opvreten, kikkers, padden, salamanders en ander beschermde fauna mollen. Dus de vrijheid die jij voor je katten claimt is een last voor mijn vrijheid. Ik houd mijn huisdieren binnen of op eigen erf doe jij dat dan ook, want als ik je kat te pakken krijg gaat ie zo naar het katten walhalla...

Verder is het typisch voor de redenatietrant van katteneigenaren dat zij vrijheid mogen claimen. Houd je kat - gecastreerd, gechipt of niet - gewoon binnen of aan de lijn zodat ze niet je erf af kunnen. Dan heeft mijn vrijheid er geen last van. En voor mijn vogels geldt hetzelfde: ik claim namens hen de vrijheid jouw kat direct te prederen als ie op mijn erf komt!
Ik heb ook katten en komen allemaal buiten de meeste tijd van de dag. De katten binnen houden is niet te doen. Verder ben ik van mening, ik weet het haast zeker, dat een kat die buiten komt een stuk gelukkiger is. Een kat blijft een soort van kleine tijger, als je die opsluit in een kooitje worden ze ongelukkig. Vriendin van me haar kat is al een paar keer ontsnapt terwijl het een zogenaamde binnenkat is. Beestje zag even de vrijheid en wilde erop uit. Zeker als je een tuin hebt is het niet te doen om een kat die vrijheid niet te gunnen.

Gelukkig woon ik in een buurt met mensen die er niet moeilijk over doen met gezeur over tuintjes, vogels e.d. Mijn katten vangen idd wel eens vogels, en wellicht buurtkatten ook. Ik heb niet het idee als ik zo in mijn tuin kijk dat dit de vogelpopulatie laat dalen. Sterker nog, ik zie allerlei vogels in mijn tuin, van merels tot koolmezen van vlaamse gaaien tot de specht dat er dan eens een slachtoffer valt dat hoort erbij.
Trouwens, ook toen ik nog geen katten had, maakte ik me niet zo druk als er katten in mijn tuin kwamen eerlijk gezegd vond ik het best gezellig en die tuin volschijten is imo zwaar overdreven. Bovendien begraaft een kat zijn droppings.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:21:01 #186
176471 oh-oh
pi_132793265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb ook katten en komen allemaal buiten de meeste tijd van de dag. De katten binnen houden is niet te doen. Verder ben ik van mening, ik weet het haast zeker, dat een kat die buiten komt een stuk gelukkiger is. Een kat blijft een soort van kleine tijger, als je die opsluit in een kooitje worden ze ongelukkig. Vriendin van me haar kat is al een paar keer ontsnapt terwijl het een zogenaamde binnenkat is. Beestje zag even de vrijheid en wilde erop uit. Zeker als je een tuin hebt is het niet te doen om een kat die vrijheid niet te gunnen.

Gelukkig woon ik in een buurt met mensen die er niet moeilijk over doen met gezeur over tuintjes, vogels e.d. Mijn katten vangen idd wel eens vogels, en wellicht buurtkatten ook. Ik heb niet het idee als ik zo in mijn tuin kijk dat dit de vogelpopulatie laat dalen. Sterker nog, ik zie allerlei vogels in mijn tuin, van merels tot koolmezen van vlaamse gaaien tot de specht dat er dan eens een slachtoffer valt dat hoort erbij.
Trouwens, ook toen ik nog geen katten had, maakte ik me niet zo druk als er katten in mijn tuin kwamen eerlijk gezegd vond ik het best gezellig en die tuin volschijten is imo zwaar overdreven. Bovendien begraaft een kat zijn droppings.
Nou, ik ben dus echt zwaar allergisch voor katten, en katten van baasjes die net zo denken als jij glipten in mijn vorige huis altijd lekker door mijn slaapkamerraam naar binnen als ik overdag werken was en dat raam lekker open stond.Zodat ik dan midden in de nacht stikbenauwd wakker werd en mijn hele bed kon gaan verschonen en kon gaan douchen en dan nog een uur kon wachten tot ik weer normaal adem kon halen en verder kon slapen.
En bij mijn huiskamer zaten ze op de vensterbank te tikken tegen het kamerraam, waar mijn honden zaten, die dan helemaal doordraaiden :'). Als ik buiten loop met mijn aangelijnde honden waar ik belasting voor betaal en wiens ontlasting ik op moet rapen vallen katten van baasjes zoals jij mijn honden aan, waardoor ze op bepaalde stukken compleet over de zeik doorgeschopt moeten worden.
En nee je hoort me niet klagen want ik weet toch niet van wie al die katten zijn die overal maar rondlopen?
:D
Maar jij loopt strakjes wel huilie te doen als je kat doodgereden is of gewoon nooit meer thuiskomt of erger nog, met gebroken poten thuis komt waardoor je heel veel da kosten moet maken.
Ik snap echt die hele houding dus totaal niet.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:44:57 #187
189978 controlaltdelete
pi_132793963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou, ik ben dus echt zwaar allergisch voor katten, en katten van baasjes die net zo denken als jij glipten in mijn vorige huis altijd lekker door mijn slaapkamerraam naar binnen als ik overdag werken was en dat raam lekker open stond.Zodat ik dan midden in de nacht stikbenauwd wakker werd en mijn hele bed kon gaan verschonen en kon gaan douchen en dan nog een uur kon wachten tot ik weer normaal adem kon halen en verder kon slapen.
En bij mijn huiskamer zaten ze op de vensterbank te tikken tegen het kamerraam, waar mijn honden zaten, die dan helemaal doordraaiden :'). Als ik buiten loop met mijn aangelijnde honden waar ik belasting voor betaal en wiens ontlasting ik op moet rapen vallen katten van baasjes zoals jij mijn honden aan, waardoor ze op bepaalde stukken compleet over de zeik doorgeschopt moeten worden.
En nee je hoort me niet klagen want ik weet toch niet van wie al die katten zijn die overal maar rondlopen?
Maar jij loopt strakjes wel huilie te doen als je kat doodgereden is of gewoon nooit meer thuiskomt of erger nog, met gebroken poten thuis komt waardoor je heel veel da kosten moet maken.
Ik snap echt die hele houding dus totaal niet.
Wat een ellende allemaal door die katten. Als ik werken ben heb ik sowieso mijn ramen dicht, ter preventie van wat dan ook en dan lekker luchten als ik weer thuis ben. Zeker als ik zo zwaar allergisch zou zijn als jij zou ik dit doen.

Katten die honden aanvallen lijkt me eerder uitzondering dan regel. Mijn buurtjes aan de andere kant hebben ook een hond die zelfs wel eens in mijn tuin komt (springt heg over). Mijn katten blijven op een afstand als ze um zien en als het beest te dicht in de buurt komt peren ze hem :)

Vwb ongelukken en doodrijden acht ik die kans erg klein. De blok met tuinen is afgesloten, als ze aan de straatkant willen komen zouden ze door de voordeur moeten. Mochten ze toch iets mankeren dan kan ik me de kosten voor de da permitteren anders had ik ze niet in huis gehaald. Ik had ooit eens een kat die had chronische blaasproblemen daar ben ik heel vaak mee naar de da geweest om het half jaar was het wel weer prijs, heb je geen geld dan moet je er ook niet aan beginnen. Sterker nog, binnenkort ga ik 4 weken met vakantie en de hele bubs wordt dan lekker onder gebracht in een kattenhotel :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:49:14 #188
176471 oh-oh
pi_132794103
Ja maar het is toch werkelijk van de zotte dat ik mijn ramen niet open kan doen omdat andermans huisdieren dan mijn huis in komen? No way dat mijn honden zomaar bij iemand naar binnen zullen gaan of zo hoor. Die hele houding, dat klopt toch echt van geen kant?
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:52:20 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132794192
Right. Alsof katten een territorium van kilometers hebben :') Wat een onzin. Alsof katten continue maar bij mensen naar binnen klimmen :') Wat een onzin. Echt, wat sommige mensen er al dan niet bijhalen..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:57:47 #190
176471 oh-oh
pi_132794365
Nou het gebeurde echt constant bij mij hoor, ik woon in de stad in een appartementencomplex en er wonen onwijs veel mensen met katten. Het is een hele groene wijk en echt overal lopen katten. Er liggen ook elke maand wel dode katten in de berm. Je wil niet weten hoe ik 's morgens mijn honden langs een stuk of vier van die katten die altijd op de loer liggen moet manouvreren. Ze kunnen geen kant op aan de lijn en er zit er een die nog niet aan de kant gaat als ik mijn laars naar hem gooi.
Maar hey, ik ga mijn honden niet loslaten want dan rennen ze achter die katten aan door andermans tuinen en dat vind ik asociaal, en bovendien zouden ze achter zo een kat aan de weg over kunnen rennen en dat vind ik wel gevaarlijk. Maar er zijn drie uitgangen, en bij elke uitgang moet ik langs zo een kattenclan. No shit.
Oude buurman van me die had een hele grote hond, die heeft ie wel es losgelaten, die had er dus wel een in zijn bakkes, want die stomme kat ging zelfs voor een akita niet aan de kant. En de pup van mensen die er woonden die was binnen een week een oog kwijt met dank aan zo een kat.
Allemaal huisdieren, geen wilde katten,
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:06:47 #191
189978 controlaltdelete
pi_132794640
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou het gebeurde echt constant bij mij hoor, ik woon in de stad in een appartementencomplex en er wonen onwijs veel mensen met katten. Het is een hele groene wijk en echt overal lopen katten. Er liggen ook elke maand wel dode katten in de berm. Je wil niet weten hoe ik 's morgens mijn honden langs een stuk of vier van die katten die altijd op de loer liggen moet manouvreren. Ze kunnen geen kant op aan de lijn en er zit er een die nog niet aan de kant gaat als ik mijn laars naar hem gooi.
Maar hey, ik ga mijn honden niet loslaten want dan rennen ze achter die katten aan door andermans tuinen en dat vind ik asociaal, en bovendien zouden ze achter zo een kat aan de weg over kunnen rennen en dat vind ik wel gevaarlijk. Maar er zijn drie uitgangen, en bij elke uitgang moet ik langs zo een kattenclan. No shit.
Oude buurman van me die had een hele grote hond, die heeft ie wel es losgelaten, die had er dus wel een in zijn bakkes, want die stomme kat ging zelfs voor een akita niet aan de kant. En de pup van mensen die er woonden die was binnen een week een oog kwijt met dank aan zo een kat.
Allemaal huisdieren, geen wilde katten,
Merkwaardig hoor. Rare buurt waar jij woont met tig katten en volk die hun hond op de kat afsturen, katten die honden een oog uitkrabben. Als ik verder echt zoveel last heb van katten die ook nog eens de godganse dag mijn slaapkamer induiken door het openstaande raam deed ik gewoon het raam dicht als ik weg was, kleine moeite en scheelt ellende. Bij mij is het ook een kattenbuurt maar daar speelt zich gelukkig niet zulk gedoe af als bij jou.
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:21:30 #192
176471 oh-oh
pi_132795046
Ja maar hallo, je vindt het dus niks gek dat ik MIJN raam van MIJN huis dicht moet doen ( ik heb zelfs in de winter het slaapkamerraam open, heerlijk die frisse lucht, laat staan in de zomer hoor ) zodat andermans kat er niet naar binnen kan?
En je vindt het wel merkwaardig dat die hond zichzelf na zoveel aanvallen een keer mocht verdedigen van zijn baas?
Dat is dus precies wat er schort aan de mentaliteit van de gemiddelde kattenhouder.
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:24:04 #193
189978 controlaltdelete
pi_132795110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 15:21 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar hallo, je vindt het dus niks gek dat ik MIJN raam van MIJN huis dicht moet doen ( ik heb zelfs in de winter het slaapkamerraam open, heerlijk die frisse lucht, laat staan in de zomer hoor ) zodat andermans kat er niet naar binnen kan?
Dat is dus precies wat er schort aan de mentaliteit van de gemiddelde kattenhouder.
Ach ja zo ken ik er nog wel ene. Op de hoek van mijn huis wordt vaak gepist door een of andere hond. Ook niet zo prettig maar als ik aan het schoonmaken ben flikker ik er een emmer water tegenaan ipv druk te maken en op te fokken over de hond en de eigenaar.
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:24:51 #194
176471 oh-oh
pi_132795126
Nou ik ruim netjes op achter mijn honden hoor, en ik zorg dat niemand last van ze heeft, zouden meer huisdierenbaasjes moeten doen :P
( Groucho Marx )
  woensdag 6 november 2013 @ 17:30:09 #195
414221 Oenepoen
Wie balkt blijft!
pi_132969154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:

Je hebt het idee... m.a.w. je weet er niets van, maar je hebt een idee en weet niet of dat idee op werkelijke harde cijfers is gebaseerd. Jij hebt een idee en dus is het zo. Typisch voor de psyche van katteneigenaren!

Het is zwaar overdreven en de kat begraaft zijn droppings en omdat ji9j er geen last van hebt is iedereen die erover klaagt een zeur... Wederom typisch voor de psyche van de homo felix domestica. Juist die "begraven droppings" vormen een groot probleem: er zijn (heb jij onderzocht hoeveel?) zandbakken bijv in de openbare ruimte die gesloten zijn/worden vanwege die kattendroppings. Da's maar 1 voorbeeld. Wel eens met hoveniers gesproken die met hun handen tuinen schoonmaken, wieden etc?
Wel eens gegoogled op de gevaren van kattenfaeces? Zoek eens naar toxoplasmose en de bijdrage van katten in de verspreiding daarvan! Juist de zoönose (verspreding van ziekten door dieren en overdracht op mensen) van toxoplasmose en rabies is de kat wereldwijd de voornaamste waard en verspreider. Daarom zal elke terzake kundige wetenschapper je ernstig afraden kattenfeces met blote handen aan te raken. Ziedaar de zandbak van onze kinderen... lekker spelen in die begrave droppings. tuurlijk is dat allemaal zwaar overdreven want JIJ hebt er geen last van...

en als je dan toch aan het googlen slaat: zoek dan eens op wat al die kattenbakgrit in onze afvalketen doet! Is natuurlijk allemaal gelul, want jij hebt een ander idee...
  woensdag 6 november 2013 @ 19:06:15 #196
189978 controlaltdelete
pi_132972715
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:30 schreef Oenepoen het volgende:

[..]

Je hebt het idee... m.a.w. je weet er niets van, maar je hebt een idee en weet niet of dat idee op werkelijke harde cijfers is gebaseerd. Jij hebt een idee en dus is het zo. Typisch voor de psyche van katteneigenaren!

Het is zwaar overdreven en de kat begraaft zijn droppings en omdat ji9j er geen last van hebt is iedereen die erover klaagt een zeur... Wederom typisch voor de psyche van de homo felix domestica. Juist die "begraven droppings" vormen een groot probleem: er zijn (heb jij onderzocht hoeveel?) zandbakken bijv in de openbare ruimte die gesloten zijn/worden vanwege die kattendroppings. Da's maar 1 voorbeeld. Wel eens met hoveniers gesproken die met hun handen tuinen schoonmaken, wieden etc?
Wel eens gegoogled op de gevaren van kattenfaeces? Zoek eens naar toxoplasmose en de bijdrage van katten in de verspreiding daarvan! Juist de zoönose (verspreding van ziekten door dieren en overdracht op mensen) van toxoplasmose en rabies is de kat wereldwijd de voornaamste waard en verspreider. Daarom zal elke terzake kundige wetenschapper je ernstig afraden kattenfeces met blote handen aan te raken. Ziedaar de zandbak van onze kinderen... lekker spelen in die begrave droppings. tuurlijk is dat allemaal zwaar overdreven want JIJ hebt er geen last van...

en als je dan toch aan het googlen slaat: zoek dan eens op wat al die kattenbakgrit in onze afvalketen doet! Is natuurlijk allemaal gelul, want jij hebt een ander idee...
Maak je niet druk, ik verbruik haast geen grit die van mij doen het voornamelijk buiten :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:28:05 #197
414221 Oenepoen
Wie balkt blijft!
pi_133745982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Maak je niet druk, ik verbruik haast geen grit die van mij doen het voornamelijk buiten :)
in de zandbak van mijn kinderen dus ...
pi_133746984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:30 schreef Oenepoen het volgende:

[..]

Hou eens op zo te generaliseren, zeg droplul :')
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:11:46 #199
176471 oh-oh
pi_133747095
Wat is daar nou generaliserend aan?
( Groucho Marx )
pi_133747219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:11 schreef oh-oh het volgende:
Wat is daar nou generaliserend aan?
Hij noemt minimaal twee keer 'typisch voor de psyche van katteneigenaren'. Lekker alle katteneigenaren over een kam scheren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')