quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:15 schreef Nemephis het volgende:
Het wordt maar eens tijd dat het schavot weer onder het stof vandaan wordt gehaald...
Veel verdienen in een commerciëel bedrijf? Prima. Graaien bij wooncorporaties (of zorg, of andere semi-overheid)? Niet prima..
Dit dus, hoewel ik 'niet prima' zou vervangen door 'schofterig'.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:15 schreef Nemephis het volgende:
Veel verdienen in een commerciëel bedrijf? Prima. Graaien bij wooncorporaties (of zorg, of andere semi-overheid)? Niet prima..
Kan je mij even vertellen hoeveel staatssteun de woningcorporaties ontvangen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom een huisjesboer - want daar hebben we het over - in godsnaam zoveel zou moeten verdienen, sorry, graaien van gemeenschapsgeld?
We hebben het hier toch over semi-overheid? Het exacte bedrag ken ik niet...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan je mij even vertellen hoeveel staatssteun de woningcorporaties ontvangen?
0,0 euro.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over semi-overheid? Het exacte bedrag ken ik niet...
http://www.rijksoverheid.(...)atssteun-corporatiesquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan je mij even vertellen hoeveel staatssteun de woningcorporaties ontvangen?
Heel leuk, die achtervangpositie via het WSW, maar in de praktijk heeft de overheid nog nooit de portemonnee hoeven trekken om een corporatie te redden. Als een corporatie in de problemen komt, is het eerst aan de andere verhuurders om het financiele gat te dichten. Pas als dat niet lukt, springt de overheid bij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)atssteun-corporaties
En dat overzicht vergeet nog te vermelden dat de woningbouwcorporaties een groot deel van hun activa via niet-economische transacties verkregen hebben.
Het is voor staatssteun geen vereiste dat er een cash-flow plaats vind hoor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Heel leuk, die achtervangpositie via het WSW, maar in de praktijk heeft de overheid nog nooit de portemonnee hoeven trekken om een corporatie te redden. Als een corporatie in de problemen komt, is het eerst aan de andere verhuurders om het financiele gat te dichten. Pas als dat niet lukt, springt de overheid bij.
Precies, er zouden er misschien 1 of 2 180.000 mogen verdienen.. maar zeker niet alle 30.. bij de kleinste moet het dan 60.000 zijn ofzoquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:33 schreef Fides het volgende:
Als er in een provincie als Limburg al 30 woningcorporaties kunnen ze moeilijk zulke enorme klantbestanden hebben dat een uitzonderlijke beloning zou kunnen rechtvaardigen. Huisbaasje spelen over een paar honderd huisjes is echt niet zo moeilijk dat het een tonnensalaris rechtvaardigt.
Gewoon de huren verlagen van 400 naar 200 euro en de huursubsidie afschaffen, woco's mogen alleen verhuren aan mensen met een inkomen tot 18.000quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:36 schreef Kowloon het volgende:
Ik weet nog wel een mooie, de uitgaven van het klantenbestand van woningsbouwcorporaties kennen ook een subsidiecomponent via de huurtoeslag. Weer een extra vorm van subsidie.
Ja, dat gaat wel werken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Gewoon de huren verlagen van 400 naar 200 euro en de huursubsidie afschaffen, woco's mogen alleen verhuren aan mensen met een inkomen tot 18.000
..
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Gewoon de huren verlagen van 400 naar 200 euro en de huursubsidie afschaffen, woco's mogen alleen verhuren aan mensen met een inkomen tot 18.000
..
Maar er vindt geen cashflow plaats en de overheid hoeft de portemonnee niet te trekken, dus hoe precies wordt er gegraaid in gemeenschapsgeld?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is voor staatssteun geen vereiste dat er een cash-flow plaats vind hoor.Ook de overdracht van risico is een vorm van staatssteun, in de markt moet daar namelijk veel meer voor betaald worden (verzekering of swap). Die kosten worden dus voorkomen doordat risico aan de overheid kan worden overgedragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |