abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:13:52 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_131839230
maastricht - Ondanks de financiële crisis en de maatschappelijke discussie over loonmatiging, zijn de directeuren van de Limburgse woningcorporaties toch meer gaan verdienen. De woningbobo’s zagen vorig jaar hun salaris met gemiddeld 10.000 euro omhoog gaan en kwamen zo uit op een jaarsalaris van gemiddeld dik 180.000 euro.

Dat blijkt uit de jaarverslagen van 22 van de 30 woningcorporaties in Limburg, zo meldt Dagblad De Limburger. De overige acht organisaties weigerden inzage te geven in de cijfers. Op een enkeling na overschrijdt daarmee iedere directeur de salarisnormen die minister Stef Blok van Wonen instelde. Per 1 januari van dit jaar is er volgens Blok een einde gekomen aan de „almaar stijgende bezoldigingen van bestuurders van corporaties”. Sindsdien is er een voor de sector specifieke regeling van kracht die onderdeel is van de nieuwe wetgeving voor normering van topinkomens in de (semi-) publieke sectoren.Die houdt in dat de maximale salarissen worden gekoppeld aan de grootte van de corporatie.

De maatregel volgde nadat bleek dat corporatiebestuurders in 2011 ook al meer waren gaan verdienen dan het jaar ervoor. Het landelijke gemiddelde kwam in 2011 op 95.000 euro.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ch_weer_hoger__.html

Geef ze eens ongelijk als er geen maatregelen tegenoverstaan.

Wel graag hardere maatregelen bij de huursubsidies.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131839256
Logisch, want nu staan ze helemaal onder megadruk en daar mag wel een vergoeding tegenover staan.
pi_131839275
Het wordt maar eens tijd dat het schavot weer onder het stof vandaan wordt gehaald...

Veel verdienen in een commerciëel bedrijf? Prima. Graaien bij wooncorporaties (of zorg, of andere semi-overheid)? Niet prima..
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:16:55 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_131839309
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:15 schreef Nemephis het volgende:
Het wordt maar eens tijd dat het schavot weer onder het stof vandaan wordt gehaald...

Veel verdienen in een commerciëel bedrijf? Prima. Graaien bij wooncorporaties (of zorg, of andere semi-overheid)? Niet prima..

Op het hakblok.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131839444
Dat salaris is echt 0,001% op de begroting, dus financieel maakt het geen zak uit.

Moralistisch gezien slaat het nergens op, dat moet ik toegeven.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_131839465
Het is ook zo ingewikkeld he, huisjes toewijzen aan mensen op een wachtlijst.
pi_131839481
180.000 zou je dan toch krijgen als je directeur van een grote woco bent

Hebben ze in Limburg alleen hele grote ?

Er klopt hier iets niet
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:30:46 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131839631
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:15 schreef Nemephis het volgende:
Dit dus, hoewel ik 'niet prima' zou vervangen door 'schofterig'.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom een huisjesboer - want daar hebben we het over - in godsnaam zoveel zou moeten verdienen, sorry, graaien van gemeenschapsgeld?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131839665
Ja omdat er nep marktwerking was; het bedrijf niet privatiseren maar wel de lonen omhoog
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:55:24 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_131840289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom een huisjesboer - want daar hebben we het over - in godsnaam zoveel zou moeten verdienen, sorry, graaien van gemeenschapsgeld?
Kan je mij even vertellen hoeveel staatssteun de woningcorporaties ontvangen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:57:13 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131840366
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

We hebben het hier toch over semi-overheid? Het exacte bedrag ken ik niet... ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131840458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

We hebben het hier toch over semi-overheid? Het exacte bedrag ken ik niet... ;)
0,0 euro.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_131840578
Nou vroeger wel hoor; al die huizen zijn door de gemeenten gebouwd.. en tot ergens in de jaren 90 kregen ze nog 6 miljard gulden subsidie per jaar..

Sinds 2005 ongeveer, moeten ze ook belasting betalen en nu nog een extra heffing van dit kabinet
pi_131841050
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)atssteun-corporaties

En dat overzicht vergeet nog te vermelden dat de woningbouwcorporaties een groot deel van hun activa via niet-economische transacties verkregen hebben.
pi_131841433
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)atssteun-corporaties

En dat overzicht vergeet nog te vermelden dat de woningbouwcorporaties een groot deel van hun activa via niet-economische transacties verkregen hebben.
Heel leuk, die achtervangpositie via het WSW, maar in de praktijk heeft de overheid nog nooit de portemonnee hoeven trekken om een corporatie te redden. Als een corporatie in de problemen komt, is het eerst aan de andere verhuurders om het financiele gat te dichten. Pas als dat niet lukt, springt de overheid bij.
pi_131841558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Heel leuk, die achtervangpositie via het WSW, maar in de praktijk heeft de overheid nog nooit de portemonnee hoeven trekken om een corporatie te redden. Als een corporatie in de problemen komt, is het eerst aan de andere verhuurders om het financiele gat te dichten. Pas als dat niet lukt, springt de overheid bij.
Het is voor staatssteun geen vereiste dat er een cash-flow plaats vind hoor. ;) Ook de overdracht van risico is een vorm van staatssteun, in de markt moet daar namelijk veel meer voor betaald worden (verzekering of swap). Die kosten worden dus voorkomen doordat risico aan de overheid kan worden overgedragen.
pi_131841652
Als er in een provincie als Limburg al 30 woningcorporaties kunnen ze moeilijk zulke enorme klantbestanden hebben dat een uitzonderlijke beloning zou kunnen rechtvaardigen. Huisbaasje spelen over een paar honderd huisjes is echt niet zo moeilijk dat het een tonnensalaris rechtvaardigt.
pi_131841722
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:33 schreef Fides het volgende:
Als er in een provincie als Limburg al 30 woningcorporaties kunnen ze moeilijk zulke enorme klantbestanden hebben dat een uitzonderlijke beloning zou kunnen rechtvaardigen. Huisbaasje spelen over een paar honderd huisjes is echt niet zo moeilijk dat het een tonnensalaris rechtvaardigt.
Precies, er zouden er misschien 1 of 2 180.000 mogen verdienen.. maar zeker niet alle 30.. bij de kleinste moet het dan 60.000 zijn ofzo

Maar dat is volgens mij ook wat Blok wil, dus die Limburgers krijgen nog wel last
pi_131841754
Ik weet nog wel een mooie, de uitgaven van het klantenbestand van woningsbouwcorporaties kennen ook een subsidiecomponent via de huurtoeslag. Weer een extra vorm van subsidie.
pi_131842171
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:36 schreef Kowloon het volgende:
Ik weet nog wel een mooie, de uitgaven van het klantenbestand van woningsbouwcorporaties kennen ook een subsidiecomponent via de huurtoeslag. Weer een extra vorm van subsidie.
Gewoon de huren verlagen van 400 naar 200 euro en de huursubsidie afschaffen, woco's mogen alleen verhuren aan mensen met een inkomen tot 18.000

..
pi_131842549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:48 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Gewoon de huren verlagen van 400 naar 200 euro en de huursubsidie afschaffen, woco's mogen alleen verhuren aan mensen met een inkomen tot 18.000

..
Ja, dat gaat wel werken.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:58:53 #22
396386 sturmpie
for night & nature
pi_131842560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:48 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

..
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_131842786
Maar er was inmiddels toch zo weinig geld meer dat we uit armoede maar paar een paar faaljagers hebben aangeschaft zelfs hulpbehoevenden als 'vrijwilliger' moeten inzetten om ze nog van zorg te kunnen voorzien?
pi_131843297
Mooi man, ben je directeur over een mannetje of twintig en dan zo'n salaris. Mooie wereld
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:21:20 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_131843320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is voor staatssteun geen vereiste dat er een cash-flow plaats vind hoor. ;) Ook de overdracht van risico is een vorm van staatssteun, in de markt moet daar namelijk veel meer voor betaald worden (verzekering of swap). Die kosten worden dus voorkomen doordat risico aan de overheid kan worden overgedragen.
Maar er vindt geen cashflow plaats en de overheid hoeft de portemonnee niet te trekken, dus hoe precies wordt er gegraaid in gemeenschapsgeld?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')