Ik doe met je mee voor Kursor!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:59 schreef Fee-nix het volgende:
*Komt even jompelen voor Kursor!!![]()
![]()
Een knipper! Wat goed!
gehhehequote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:55 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het altijd zo maf staan in het lijstje, bij sommigen staat (meisje) of (jongen) en dan bij de papa's staat (papa) net alsof de vrouw een papa gaat baren![]()
.
Geen idee verder. Tot voor heel kort wist ik niet eens dat je bij de bekkenfysio nakend moest...quote:Vanmiddag naar de bekkenfysio, ben erg benieuwd! Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten van zo'n eerste keer? Moet ik gelijk met de billen bloot enzo?.
Volgens mij mag je wel je sokken aanhoudenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:11 schreef Dot. het volgende:
Moet je naakt bij de bekkenfysio? Niet eens je ondergoed aanhouden naakt?
Ach, zolang je bij het bevallen maar je kleren aan mag houdenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij mag je wel je sokken aanhouden
sorry, ik heb geen idee....
Mocht je -onverhoopt- een keizersnede krijgen, dan krijg je zelfs een complimentaire groene jurk van het ziekehuisquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:17 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ach, zolang je bij het bevallen maar je kleren aan mag houden
Zo eentje waar je billen uit hangen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mocht je -onverhoopt- een keizersnede krijgen, dan krijg je zelfs een complimentaire groene jurk van het ziekehuis![]()
Die jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:22 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zo eentje waar je billen uit hangen?
Andijviestamppotquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:11 schreef Dot. het volgende:
Argh, ik heb met de lunch een broodje houmous gehad en nu wil ik nog meerToch gek, die dingen waar je zin in krijgt
Ik ben de laatste paar weken ook helemaal gek op puree en stamppot, dat kan ik elke avond wel eten.
Moet je naakt bij de bekkenfysio? Niet eens je ondergoed aanhouden naakt?
Niet zo'n net onderbroekje erbij? Helemaal te kinkyquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die ja![]()
Ik heb gevraagd of ik 'm mee naar huis mocht nemen. En soms, als ik me een beetje naughty voel, dan trek ik 'm aan voor mijn man. En alleen mijn pin-up hakken eronder, uiteraard.
Daar kan ik me ook een breuk aan eten, hartje zomer zelfs alquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:25 schreef Mabawa. het volgende:
Andijviestamppot![]()
Hier elke week en soms vaker!
Ligt er een beetje aan wat je klachten zijn denk ik...hier mocht ik de eerste keer de kleren aanhoudenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:55 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het altijd zo maf staan in het lijstje, bij sommigen staat (meisje) of (jongen) en dan bij de papa's staat (papa) net alsof de vrouw een papa gaat baren![]()
.
Vanmiddag naar de bekkenfysio, ben erg benieuwd! Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten van zo'n eerste keer? Moet ik gelijk met de billen bloot enzo?.
Oh, dat elektroding vind ik toch wat akelig klinken. Ik heb ooit een fysio behandeling gehad waarbij hij allemaal naaldjes in mijn rug stak, dat vond ik toch een minder groot succesquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:43 schreef angelatje het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je klachten zijn denk ik...hier mocht ik de eerste keer de kleren aanhouden![]()
Er werden de eerste paar keer ademhalingsoefeningen uitgelegd en oefeningen met de bal en over je houding enzo.
Na een paar keer moest ik wel de broek en schoenen uit omdat ze mijn billen en onderrug ging masseren en daarna tape erop plakte ( heb gister knalroze tape gekregen,maar ik krijg een jommetje)
Verder krijg ik steeds elektrodes op mijn enkels en gaat het elektrostimulatie apparaat aan. Dit omdat ik moeilijk plas en in je enkels zenuwen oid lopen die in verbinding staan met de blaas. Heel gek tintelend gevoel is dat. Maar het lijkt wel iets te helpen.![]()
Maar niet helemaal naakt dus
Goed bezig!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:20 schreef Mabawa. het volgende:
Yep! Ik ga mn bikini aantrekken. Rest stond al klaar.
Jij ook veel plezier in het water Burdie!
Ik kon het laatst voor het eerst echt, echt, echt niet meer zien.. Kom ik de douche uit, staat vriend me aan te kijken met een bedenkelijke blik..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:17 schreef GotC het volgende:
Stamppot!
Burdie, toch fijn die tips! Scheren is handig om te doen zolang je er nog bij kan en wat zietIk scheer op gevoel tegenwoordig, moet er wel verzorgd uit zien natuuuuuuuurlijk
Mabawa, lekker in het warme water dobberen
Ik heb de mijne al voorbereid dat hij het maar moet doen op gegeven moment. Vond ie toch niet zo'n plan eigenlijk, ik moest het maar gewoon even laten. Ja, uuh, of niet hequote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik kon het laatst voor het eerst echt, echt, echt niet meer zien.. Kom ik de douche uit, staat vriend me aan te kijken met een bedenkelijke blik..
Ik heb voor de vorm nog maar even de woorden "mislukt hè?" er in gegooid.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik kon het laatst voor het eerst echt, echt, echt niet meer zien.. Kom ik de douche uit, staat vriend me aan te kijken met een bedenkelijke blik..
Ik heb voor de vorm nog maar even de woorden "mislukt hè?" er in gegooid.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:45 schreef GotC het volgende:
[..]Ik moest hardop lachen
Dat is het voordeel van verlof hè. Ik trek er een uur de tijd voor uit: Rustig douchen, dan op een krukje in de badkamer alles schuimen en op gevoel rustig alles scheren tot het glad voelt waar ik wil. Dan weer douchen
Verder toch niks te doen
Suiker had ooit een mooi plaatje van een ontplofte mol!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:03 schreef Burdie het volgende:
Mijn man wil het ook niet doen, van hem moet ik maar met hamster en al bevallen.
Vind het nog wel ontzettend spannend, maar doe maar Skip: Kursor, zet de datum voor nu maar op 18 mei 2014. Gebaseerd op temperaturen...echo van vanmorgen gaf 21 mei 2014 aan. Termijnecho maar halen en zien wat daar uit roltquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef ProjSkippy het volgende:
Jeej, ik mag weer eens!
Kursor, wil je er in?
Als er nog wijzigingen zijn, doe even een kwoooot!
Oh god idd!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:04 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Suiker had ooit een mooi plaatje van een ontplofte mol!
Ik ga binnenkort echt maar naar de 'verwijderingssalon' hier in de buurt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:03 schreef Burdie het volgende:
Mijn man wil het ook niet doen, van hem moet ik maar met hamster en al bevallen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die ja![]()
Ik heb gevraagd of ik 'm mee naar huis mocht nemen. En soms, als ik me een beetje naughty voel, dan trek ik 'm aan voor mijn man. En alleen mijn pin-up hakken eronder, uiteraard.
Zwangerschappen, geslachten en bevallingen, tot vorige week droomde ik het altijd goed. Echt serieus. Zelfs op 7500 km afstand droomde ik over een vriendin die ongepland zwanger was gewordenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mabawa morgen weten we of je een voorspellende gave hebt in je dromen.
je weet dat ze afraden om geschoren te bevallen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:03 schreef Burdie het volgende:
Zeg dat soort dingen nou niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je weet dat ze afraden om geschoren te bevallen?
(ik las dat laatst, als je helemaal glad bent down under kunnen ze bij het eventuele hechten niet zien waar er haren groeien. Met pijnlijke ontstoken ingegroeide haren tot gevolg)
hehehe, sorryquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:52 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Zeg dat soort dingen nou niet.![]()
--
Shit, weer vergeten op wie ik allemaal wilde reageren. Momentje.
Awquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Kursor, wat fijn zeg!
Ik kwam eigenlijk even spieken hoe het met GotC is. Je bakt nog even lekker door?
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
(ik las dat laatst, als je helemaal glad bent down under kunnen ze bij het eventuele hechten niet zien waar er haren groeien. Met pijnlijke ontstoken ingegroeide haren tot gevolg)
Toch:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
-edit- toch nog even gegoogled en ik lees nu weer dat je juist wordt geschoren als ze moeten hechten. Ik houd mijn mond maar weer
Echt?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja mag dat echt?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:28 schreef Limone het volgende:
Of naja.. Met poes mag natuurlijk altijd..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Dit! Dames, be warned... Dat doet ZEERquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat het doorwerken tot 36 weken vooral heel afhankelijk is van hoe je zwangerschap gaat. Vorig keer heb ik tusen de 36-40+2 nog zo'n 6 uur per dag gewerkt in plaats van 8 uur. Ik voelde me fitter dan ooit tevoren, had nergens last van, baby groeide goed, bloeddruk was netjes etc. en thuiszitten kon ik echt niet daar werd ik alleen maar ongelukkig van. Velen zullen vast hebben gedacht en nog steeds denken dat ik niet spoor, maar ik deed gewoon waar ik me goed bij voelde en wat anderen ervan vonden kon me echt niet boeien. Ik had dus op de dag dat de bevalling begon gewoon nog een ochtendje gewerkt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 07:55 schreef Limone het volgende:
Ohjee Nikkie, wat een nacht!Half drie komt vast heel snel
![]()
Lekker martine, verlof. Wat ga je uitdelen?![]()
ik 'moet' nog 9 dagen en ik kan niet wachten. Groot respect voor vrouwen die gewoon 40 uur pw werken (op kantoor) en doorwerken tot 36 wekenIk zou het heel zwaar vinden.
Goed van je Bla, dat je voor jezelf en je dochter hebt gekozen. Ook dat verdient een groot:
Als het je niet lekker zit, zou ik even bellen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje: heb al een paar weken pijn in m'n onderrug, vooral als ik veel loop. Heb het ook als ik in bed lig en draai.
Eergisteren ben ik in de Efteling geweest, veel gelopen daar en nu is die pijn continu aanwezig. En het zijn echt pijn steken in bed als ik me draai. Moet ik dit nog even afwachten of het weer minder wordt en rustig aan doen of toch even de vk bellen? Zou dit met het bekken te maken hebben?
Pijn zit rechts in de onderrug.
Hoi! Ik weet niet of het nog kan, maar mijn uitgerekende datum is 6 april geworden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef ProjSkippy het volgende:
Jeej, ik mag weer eens!
Kursor, wil je er in?
Als er nog wijzigingen zijn, doe even een kwoooot!
Gaat goed! Gister ineens weer overgegeven maar dat is gelukkig zeldzaam tegenwoordig ;-) Morgen hebben we housewarming en daarvoor hebben we de familiewieg al in huis...(oh ik mis mn hartjes nu op m'n mobiel). Hij staat als verrassing in de babykamer om op die manier te laten weten dat we zwanger zijn... ben zo benieuwd naar de reacties!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:28 schreef Burdie het volgende:
Babbelhoe is het met je?
Sticker voor Mo! En beterschap voor Sjaak. Heb je mn boekje nog nodig?
Yay voor de sticker! En voor de namenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:25 schreef DJMomo het volgende:
Sticker verdiend! En twee kanshebber namen. Verder maar vier uur geslapen door ziek Skaakje. Dus brak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar moest ik vd week nog aan denken, we zouden eigenlijk nu in hetzelfde schuitje zittenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:24 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Hoi! Ik weet niet of het nog kan, maar mijn uitgerekende datum is 6 april geworden.
Kursor, wat superfijn van je knipper!! Weer een belangrijke hobbel voorbij...
Gotc, ik vind het nog steeds gek dat jij nu ieder moment (nja, na dinsdag dan) gaat bevallen, aaangezien wij toen dezelfde datum hadden.. ik hoop voor je dat de baby nog even blijft zitten!
Nikki, succes met afwachten...half 3 lijkt dan ineens heel laat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:39 schreef GotC het volgende:
Is er een reden om daar extra bezorgd over te zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope, het is dan ook gewoon onzin, mja. Hij droomt er geregeld over, dus zal wel een angst zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Is er een reden om daar extra bezorgd over te zijn?
Ik weet wel dat dat ook een angst was van mijn manquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope, het is dan ook gewoon onzin, mja. Hij droomt er geregeld over, dus zal wel een angst zijn.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Daar moest ik vd week nog aan denken, we zouden eigenlijk nu in hetzelfde schuitje zittenMaar, je hebt nu een perfect, prachtig kindje in je
! Hoe gaat het met je? (zowel wb zwangerschap als UD oktober
)
Mo, sticker én 2 potentiële namen!![]()
Coco, zou lekker zijn als je lang verlof kan hebben ja! Goed dat je even rustiger aan kon doen vanmorgen![]()
Ik ben stiekem heel zenuwachtig voor vanmiddag.. Nja, zo eerst maar naar de kapper onder begeleiding ('wat als het nou begint en dan moet je nog autorijden!').SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En inderdaad, de verschillende 'data' zijn nu een stuk minder belangrijk, omdat er nu een puntgaaf kindje in mijn buik zit.. Het is alleen dat ik me altijd herinner dat wij dezelfde datum hadden en personen blijven dan wel weer hangen (een collega loopt gelijk met mijn derde miskraam, dat vergeet ik ook niet). Maar dat vind ik nu niet meer zo moeilijk, hoor.. Het is goed gekomen
Bij de echo van de verloskundige bleef hij maar koppeltje duikelen, wat een cool kind
Zij moest er ook om lachen, maar was erg blij dat ze geen metingen meer hoefde te doen, want dat was onmogelijk
Sterkte met alle vervelende dromen
![]()
Is ook! ik werk thuis op mijn luie reet. Dus fysiek vind ik het niet echt een uitdaging, maar in mijn hoofd wel. Ik wil gewoon rust!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk dat het ook met het soort werk te maken heeft. Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep met dementerende ouderen. Tot de 36 weken werken gaat niet lukken. Veel zware verzorging, veel lopen en tillen de hele dag en ook nog bewoners die met tijd en wijle onrustig kunnen zijn.
Ik kan ook niet zeggen minder te gaan werken (ipv 8 uur 6 uur per dag), want dan moet ik verplicht eerder met verlof.
Mijn man heeft dit ook. Het wordt wel een beetje extra gevoed omdat er een mama uit mijn walviszwemclubje is overleden tijdens de bevalling. Ze hebben haar zoontje ternauwernood kunnen redden middels een keizersned. Het mannetje zit bij L. op het kdv, maar hij heeft vooral motorisch toch wel wat aan de fikse periode zonder zuurstof overgehouden. En de papa bleef dus achter met een baby en een zoontje van 3.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik weet wel dat dat ook een angst was van mijn manDie kunnen sowieso niks meer dan een beetje erbij staan kijken, dus denk dat dat soort angsten dan meteen wat echter worden. Omdat ze echt helemaal maar moeten afwachten.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Mijn man heeft dit ook. Het wordt wel een beetje extra gevoed omdat er een mama uit mijn walviszwemclubje is overleden tijdens de bevalling. Ze hebben haar zoontje ternauwernood kunnen redden middels een keizersned. Het mannetje zit bij L. op het kdv, maar hij heeft vooral motorisch toch wel wat aan de fikse periode zonder zuurstof overgehouden. En de papa bleef dus achter met een baby en een zoontje van 3.
Mijn man zou het liefst zien dat ik 'gewoon' voor een keizersnede kies. We zitten wat dat betreft dus helemaal niet op een lijn, maarja ik vind dat ik het laatste woord heb in deze en als een natuurlijke bevalling kan vind ik dat echt beter dan een onnodige keizersnede.
Ooh dat is een leuk idee! Ben ook benieuwd naar de reacties, laat je het weten?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:32 schreef Babbel1 het volgende:
Morgen hebben we housewarming en daarvoor hebben we de familiewieg al in huis...(oh ik mis mn hartjes nu op m'n mobiel). Hij staat als verrassing in de babykamer om op die manier te laten weten dat we zwanger zijn... ben zo benieuwd naar de reacties!
Jee wat een verhaal Nikki...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Mijn man heeft dit ook. Het wordt wel een beetje extra gevoed omdat er een mama uit mijn walviszwemclubje is overleden tijdens de bevalling. Ze hebben haar zoontje ternauwernood kunnen redden middels een keizersned. Het mannetje zit bij L. op het kdv, maar hij heeft vooral motorisch toch wel wat aan de fikse periode zonder zuurstof overgehouden. En de papa bleef dus achter met een baby en een zoontje van 3.
Mijn man zou het liefst zien dat ik 'gewoon' voor een keizersnede kies. We zitten wat dat betreft dus helemaal niet op een lijn, maarja ik vind dat ik het laatste woord heb in deze en als een natuurlijke bevalling kan vind ik dat echt beter dan een onnodige keizersnede.
Echt? Ik heb dat nooit zo goed begrepenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jee wat een verhaal Nikki...![]()
.
Mijn man en ik hebben het er ook wel eens over gehad, en hij zegt dat hij altijd voor mij zou kiezen, terwijl ik juist vind dat hij altijd voor het kind zou moeten kiezen. Moedergevoelens vs partnergevoelens...![]()
![]()
.
Mijn zus heeft haar tweede bevalling overigens ook nog maar ternauwernood kunnen navertellen. Nare verhalen allemaal.
Nouja, alles ligt aan de omstandigheden natuurlijk. Maar ik ben de dertig al voorbij, en mijn kind heeft nog een heel leven voor zich.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:52 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Echt? Ik heb dat nooit zo goed begrepen. Ik zou juist graag willen dat er voor mij gekozen wordt... Nu ik twee andere kinderen heb om voor te zorgen al helemaal, maar volgens mij dacht ik er ook al zo over toen ik zwanger was van de eerste.
Jee, wat erg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, wat een nachtmerrie moet dat zijn. Word ook helemaal naar van dat verhaal van NIKKIquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, alles ligt aan de omstandigheden natuurlijk. Maar ik ben de dertig al voorbij, en mijn kind heeft nog een heel leven voor zich.
Laten we gewoon maar hopen dat niemand ooit daadwerkelijk die situatie hoeft mee te maken.
+1. En je partner alleen achterlaten met een baby...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:52 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Echt? Ik heb dat nooit zo goed begrepen. Ik zou juist graag willen dat er voor mij gekozen wordt... Nu ik twee andere kinderen heb om voor te zorgen al helemaal, maar volgens mij dacht ik er ook al zo over toen ik zwanger was van de eerste.
Ja precies, dat ook.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
+1. En je partner alleen achterlaten met een baby...
De oorzaak was een vruchtwaterembolie. Het komt gelukkig maar heel zelden voor, maar heeft wel een behoorlijke kans op een fatale afloop.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:02 schreef Kimpossible het volgende:
[..]wat een verhaal. Ik ben dan ook altijd nieuwsgierig naar de toedracht, merk ik. Alsof ik zo bepaalde zorgen kan uitsluiten want de omstandigheden waren zus en zo.
Ik denk dat doktoren de afweging zullen maken wie er 'het best' gered kan worden, dus wie de beste overlevingskansen heeft.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn man zou 100% voor mij gaan en niet voor het kindje. Maar komt het überhaupt ter sprake als zoiets gebeurd? In mijn beleving staat de moeder voor de artsen altijd op 1 en daarna het kindje. Of heb je daar echt zelf iets over te zeggen op dat moment?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Yay voor de sticker! En voor de namenBoo voor de mindere nacht though. En beterschap!!
Over stickers:Omg CocoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij wilde gewoon de olifantensticker of watWhihi....
GotC wat vervelend zulke dromen..bah. Kan je er nog wat aan doen denk je om die angst weg te nemen? Meer informatie of voorlichting?
Nikki jeetje dat meen je... wat bizar...bah, enge verhalen!
Ja.. nouja je bent sowieso toch in het ziekenhuis? Dat scheelt al.. ik weet niet wat de situatie was met die mama maar als je er al bent om te bevallen scheelt het toch ipv thuis beginnen en het ritje ernaartoe nog..
Weetje, ik denk er niet eens aan dat het fout kan gaan. En dan ben ik medisch onderlegd, en heb ik ook stage gelopen op de afdeling zwangeren in het Sophia. Ik weet eigenlijk al veel te veel van wat er fout kan gaan dus.
Ik probeer vertrouwen te hebben in mijn lijf en goed te voelen wat er gebeurd, en vertrouwen in de mensen om me heen. Ervanuit gaan dat ze het beste met me voor hebben. Natuurlijk kan er dan altijd nog wat mis gaan, maar ik ga er gewoon vanuit dat ik in goede handen ben.. Als ik aan die 'wat als' spelletjes begin, nee, dan hou je nooit meer op. Ik vind dat altijd heel naar om daar bij stil te staan. Is het leven veel te kort voor
Ja idd, we gaan het weer over leuke dingen hebben!
Ik moet nog steeds de vk bellenGa het maandag maar doen denk ik, ik heb vandaag weer geen tijd whaha.
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Ik knal er straks gewoon even wat extra echofoto's in!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:54 schreef Kimpossible het volgende:
Bah.
Zullen we t nu weer over die piece of cake zwangerschappen en bevallingen hebben?
Ik heb een piece of cake zwangerschapquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:54 schreef Kimpossible het volgende:
Bah.
Zullen we t nu weer over die piece of cake zwangerschappen en bevallingen hebben?
Vinden we leuk!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:10 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik knal er straks gewoon even wat extra echofoto's in!
Maar nu eerst even een uurtje plat. Misselijkheid die niet over wil gaan.
Toch in ieder geval van baby 1quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:37 schreef Burdie het volgende:
Nikki zal het nu denk ik wel weten intussen?.
Ik heb zelf nooit meer dan één piemol tegelijk in me gehad. Doe je goed dus!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
OMG er zitten twee piemols in mijn buik.![]()
En het belangrijkst, ze liggen beideneen dag voor op schema en zien er tot nu toe qua ingewanden enzo goed uit.
Maar jeetje twee piemols...
Wat tof! Ik kom hier even voor inbreken. Fijn dat alles goed is! De "OMG ER ZIT EEN PIEMEL AAN?! Hoezo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
En het belangrijkst, ze liggen beideneen dag voor op schema en zien er tot nu toe qua ingewanden enzo goed uit.
2 jongensquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
oh wat fijn van de groei enzo! Dat zal een hele opluchting zijn. En een blije papa? Geen meidengezin maar een brintagezinquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb zelf nooit meer dan één piemol tegelijk in me gehad. Doe je goed dus!
En zij zijn straks opeens ook nog in de meerderheid!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
De papa is in de zevende hemel. "Voetballers", zei hij.
Haha!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jommetjes
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jommetjes
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nikki kan er zelfs 3 tegelijkrespect. Maar moet man wel meewerken
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:21 schreef Oognip het volgende:
Nikki kan er zelfs 3 tegelijkrespect. Maar moet man wel meewerken
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:28 schreef NoBoNo het volgende:
Wat een plat topic dit......en ik hou er van!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben er nog niet helemaal over uit in welke kronkel ik mn gezicht moet trekken op zulke momenten
:)
Ze heeft gevoeld maar geen ontsluiting, wel een wat zachtere bmm. Bob ligt inwendig ook niet ingedaald, ze kon z'n hoofd zo wegduwenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:28 schreef mignonne het volgende:
Nikkitof
fijn dat alles er goed uitzag.
Gotc! wat gaat je vk doen? wordt je gestript?
En voor wat betreft zorgeloze zwangerschappen/bevallingen...
Ik moest laatst nog denken aan alle sugarmama's hier die een groot kind verwachtten maar het niet kregen. We hadden een bevalling van een hele lieve stoere mama, die even in 3 persweeën haar baby van 5 kg op de wereld zette. Probleemloos! Het kan dames, heus. en daar was geen sprake van diabetes, op de hand hadden we het kind wel een kilo of 4 geschat. 5 niet![]()
Oh wat gaaf!!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:30 schreef mignonne het volgende:
Maar serieus ik schrok echt van het balzak formaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben er nog niet helemaal over uit in welke kronkel ik mn gezicht moet trekken op zulke momenten
Wat zijn ze huge in verhouding met de rest van het lichaam.![]()
2 broertjes voor Lquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
wauw Nikki!! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Pure prun!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:01 schreef ProjSkippy het volgende:
Piemels! Ik ben gek op pie... Never mind. (en nou doet m'n telefoon ook nog een autocorrect naar mond!)
Edit: en per ongeluk een gaap smiley. Schrijf mij maar af voor vandaag.
jamaar jamaar... er zitten toch nog heul geen balletjes in als ze geboren worden? die zitten toch nog in de buikholtequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar serieus ik schrok echt van het balzak formaat.
Wat zijn ze huge in verhouding met de rest van het lichaam.
Jawel die balletjes zitten er doorgaans wel, die zijn niet zo groot hoor. hoe omschrijf je het. Formaat flinke kikkererwt ofzo? Maar de balzak is wel groot, vaak hormonaal en ook door de bevalling enz wat gezwollen en gestuwd. Schaamlippen bij meisjes zijn vaak ook wat gezwollen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jamaar jamaar... er zitten toch nog heul geen balletjes in als ze geboren worden? die zitten toch nog in de buikholte*noob* *nog niet eens zwanger*
oh wacht, vaak wel lama...
Jongetjes zijn leukquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja nou, dat was mijn schrikmomentjequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:24 schreef mignonne het volgende:
Schaamlippen bij meisjes zijn vaak ook wat gezwollen.
Trekt wel weer bij
Dit dus!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:34 schreef Kyara het volgende:
Nikki, wat leuk! 2 jongens! Ik had 50% goed
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het bewijs nog even onder de spoiler.
En ze weten ook zeker dat het niet 2x hetzelfde jongetje is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Ze heeft gevoeld maar geen ontsluiting, wel een wat zachtere bmm. Bob ligt inwendig ook niet ingedaald, ze kon z'n hoofd zo wegduwen. Eigenwijze vent.
Ze heeft wat gewoeld (auw?) en maandag mag ik terug voor poging 2. Geschat gewicht: 3500 gramPrecies dat wat de groeiecho aangaf 3 weken geleden.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:14 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]dat zou een net gewicht zijn toch? Hopelijk doet het wat voor je!
Nikki 2 piemels wat leuk![]()
wij komen gedag zeggen.
Alles gaat goed hier, haar temp vasthouden lukt haar alleen nog niet zo goed.
Bijna alle kleertjes zijn nog te groot maar daar groeit ze vast snel in![]()
[ afbeelding ]
Tot ziens in het andere topic!
Ja het voelt niet meer als falen maar ik kan er gewoon over nadenkenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:09 schreef GotC het volgende:
Mabawa, fijn dat alles goed was bij de vk en dat je ventje al aan het indalen isEn goed dat je iig eraan denkt om eerder te stoppen, mocht het nodig zijn
![]()
Ik snap precies hoe je je voeltquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:21 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja het voelt niet meer als falen maar ik kan er gewoon over nadenken![]()
Wat een net gewicht voor Bob, ben echt heel benieuwd hoeveel hij nou uiteindelijk echt weegt.
Haha ja echt?? Bizarquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik snap precies hoe je je voeltErg knap van je, komt helemaal goed!
Ja, de vk's zijn ook benieuwd inmiddels![]()
En Enf, hij lijkt op z'n vaderVolgens m'n schoonmoeder gaat alles tot nu toe precies zoals bij haar bevalling van Yur, bizar!
Ja stom dat het zo makkelijk is om het tegen anderen te zeggen he?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
bubs
En mawaba, goed dat je erover nadenkt..ik weet hoe het voeltmaar de opluchting is groot als je de keus hebt gemaakt, dat beloof ik je!
en ik ben vandaag gewoon 35 wkn
God ik hoop het nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:32 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha ja echt?? Bizardus je weet nu wanneer en hoe je gaat bevallen?
xD
Rfr jaaa kamertje inrichten! ^^
Groot gelijk, daar hoor je helemaal niet!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:11 schreef Chanty het volgende:
Ze willen me niet meer in het 2e streepjes topic![]()
dus sluip hier maar naar binnen
Welkomquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:11 schreef Chanty het volgende:
Klopt, kan je dan zo ophalen bij de Jumboquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:07 schreef Mabawa. het volgende:
Ik kwam dit net tegen. Heb niet alles gelezen dus geen idee van de algemene voorwaarden maar volgens mij een gratis zwangerschaps-agenda.
http://zwangeragenda.nl/
Leuk!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, kan je dan zo ophalen bij de Jumbo.
Welkom Chanty![]()
![]()
!
Waaaat!? Je bent zwanger! (stiekeme lurkerquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:11 schreef Chanty het volgende:
Ze zijn daar ook echt super onaardig!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:11 schreef Chanty het volgende:
Oh gut ja, daar zit je natuurlijk ook mee. Ik zou beginnen met de gyn/zkh, denk ik? Of denk ik nu te simpel?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:06 schreef Chanty het volgende:
Dank jullie wel, ik voel me wij voelen ons meteen welkom.
Nu ga ik dit weekend eerst maar eens uitzoeken wat ik nou precies moet gaan doen behalve stuiterenIk heb namelijk geeeen idee wie ik waar moet gaan bellen om afspraken te maken
Geen thee dan? /sorry flauwe modus...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 06:34 schreef Theeleuter het volgende:
Hier nog even dagje uit met overgrootopa en dan weekje op vakantie. Was ik wel aan toe. Zo nu eerst ff koffie
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:11 schreef Chanty het volgende:
zo lang de vis vers is mag je alle sushi gewoon etenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:06 schreef Dot. het volgende:
Chantyen wat een mooie echo, Skips!
Ik heb gisteren sushi gegeten, maar ik twijfelde over die viseitjes die op de helft van de sushi zit. Kun je die gewoon eten als zwangere? Voor de volgende keer dan, want heb me nu vooral tegoed gedaan aan maki en gyoaza's![]()
En ik mag maandag Nikki. Heb vannacht eerst gedroomd dat het een jongetje is en toen een droom dat het een meisje is. Zo heb ik toch ook niks aan die dromen
Dit, maar let op de roofvissen zoals tonijn, die mag je sowieso niet. Ik heb me overigens niet gewaagd aan de vissushi, gewoon voor de zekerheidquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo lang de vis vers is mag je alle sushi gewoon eten
in ons geval niet hoorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 05:32 schreef Cwen het volgende:
Chanty!!
Skip, prima moment. Wat een mooie foto's voor 3D! En ik blijf erbij: je druktemaker is een jongen!
Ja, dat weet ik, maar is viskuit ook vers? Of is dat niet eens rauw?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo lang de vis vers is mag je alle sushi gewoon eten
Alleen een bepaalde soort tonijn toch? Maar ik heb de rauwe vis ook laten staan, maar op de krabsushi zaten dus die eitjesquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Dit, maar let op de roofvissen zoals tonijn, die mag je sowieso niet. Ik heb me overigens niet gewaagd aan de vissushi, gewoon voor de zekerheid![]()
Mja, de kans is zo minuscuul klein dat er iets gebeurt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
dat van die roofvissen wist ik dus niet he (niet dat ik veel vis eet, dus heb ze ook niet per ongeluk gegeten)
ja maar dat geldt volgens mij voor alles waar je als zwangere een eetverbod op hebtquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, de kans is zo minuscuul klein dat er iets gebeurt.
Dot, dat weet ik eigenlijk niet precies. Volgens mij wordt dat wel behandeld want zo'n potje nepkaviaar is goed twee jaar houdbaar
Ja denk dat ik idd eerst Voorburg bel zodat ze ook weten dat we niet meer terug komen voor behandeling. Ik denk niet dat ze zwangerschapsbegeleiding doen want het is een poliklinisch ziekenhuis, zonder bedden dus. Maar hopelijk hebben zij dan advies voor een goed ziekenhuis want ik wil echt niet terug naar Zoetermeerquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 03:22 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Oh gut ja, daar zit je natuurlijk ook mee. Ik zou beginnen met de gyn/zkh, denk ik? Of denk ik nu te simpel?
Nee hoef ook geen begeleiding in het ziekenhuis, wil er alleen bevallen want dat ga ik echt niet thuis doenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:41 schreef Stormqueen het volgende:
Chanty, is er een medische indicatie waarom je onder ziekenhuisbegeleiding zou moeten?
Ik ken je verhaal, maar als je zonder hulp zwanger bent geworden is dat volgens mij niet eens nodig, maar pin me er niet op vast.
Meestal kan een vroege echo wel, mijn verloskundige had zelf een echo-apparaat en standaard procedure was echo met 8 weken. Maar dat is niet overal hetzelfde.
Ook nog even eenvoor Skippy
![]()
onder "verloskundigen [woonplaats]" op Google of via je huisartsquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoef ook geen begeleiding in het ziekenhuis, wil er alleen bevallen want dat ga ik echt niet thuis doenMaar als verloskundingen niet in het ziekenhuis werken, waar vind ik die dan wel?
[/noob]
Oh, dat klinkt idd wel goed behandeldquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, de kans is zo minuscuul klein dat er iets gebeurt.
Dot, dat weet ik eigenlijk niet precies. Volgens mij wordt dat wel behandeld want zo'n potje nepkaviaar is goed twee jaar houdbaar
Google verloskundigenpraktijkenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoef ook geen begeleiding in het ziekenhuis, wil er alleen bevallen want dat ga ik echt niet thuis doenMaar als verloskundingen niet in het ziekenhuis werken, waar vind ik die dan wel?
[/noob]
Mijn zorgverzekeraar had ook een handig lijstje op afstand, want een dorp verder is voor mij eigenlijk dichterbij, maar ik wilde er perse een met een eigen echo apparaatquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
onder "verloskundigen [woonplaats]" op Google of via je huisarts
ik kon kiezen uit vier posten omdat ik in het centrum woonquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:47 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn zorgverzekeraar had ook een handig lijstje op afstand, want een dorp verder is voor mij eigenlijk dichterbij, maar ik wilde er perse een met een eigen echo apparaat
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 06:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Geen thee dan? /sorry flauwe modus...
Ik wilde dat ook persé, maar kon geen vk vinden in Den Haag die dat heeftquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:47 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn zorgverzekeraar had ook een handig lijstje op afstand, want een dorp verder is voor mij eigenlijk dichterbij, maar ik wilde er perse een met een eigen echo apparaat
Dat vind ik altijd zo intrigerend. Ben benieuwd of ze gelijk heeftquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:52 schreef Kwisted het volgende:
Hier alles prima. Vandaag 5 weken en voelt wel spannend. Vorige keer kwam de bloeding met 5 weken, en de keer daarvoor met 5w1d.
Maar mijn gevoel is goed. Ik heb kwaaltjes en ik voel me zwanger. Mijn buik lijkt nu al dikker te worden, kan dat zo vroeg??Ik weet dat het savonds mijn darmen zijn, maar ik had dit pas over een week of 3 verwacht.
Niemand weet nog van mijn zwangerschap. En toen was ik deze week op mijn werk en toen keek een cliënt me ineens schuin aan: 'jij bent zwanger van een jongetje'.Misschien is ze wel helderziend
Kijk dat is goed om te wetenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Google verloskundigenpraktijkenJe moet volgens mij wel een vk hebben die bij je in de buurt zit omdat ze binnen x min bij je moeten kunnen zijn
Dat is wel bizarquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:52 schreef Kwisted het volgende:
Hier alles prima. Vandaag 5 weken en voelt wel spannend. Vorige keer kwam de bloeding met 5 weken, en de keer daarvoor met 5w1d.
Maar mijn gevoel is goed. Ik heb kwaaltjes en ik voel me zwanger. Mijn buik lijkt nu al dikker te worden, kan dat zo vroeg??Ik weet dat het savonds mijn darmen zijn, maar ik had dit pas over een week of 3 verwacht.
Niemand weet nog van mijn zwangerschap. En toen was ik deze week op mijn werk en toen keek een cliënt me ineens schuin aan: 'jij bent zwanger van een jongetje'.Misschien is ze wel helderziend
Ik ben helaas wel zo goed als verplicht om naar een bepaald ziekenhuis te gaan, waar ik nog nooit een goed verhaal over heb gehoord. Maar als het vol is ga je automatisch naar een ander. Maar als er meerdere dichtbij zijn zal je vk je toch wel laten kiezen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kijk dat is goed om te wetenEn het ziekenhuis waar je wilt bevallen kies je dus in een later stadium uit en dan komt die VK daar heen? Of ben ik met een VK in zoetermeer semi verplicht om ook naar het ziekenhuis in zoetermeer te gaan voor bevalling?
Volgens mij nietquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kijk dat is goed om te wetenEn het ziekenhuis waar je wilt bevallen kies je dus in een later stadium uit en dan komt die VK daar heen? Of ben ik met een VK in zoetermeer semi verplicht om ook naar het ziekenhuis in zoetermeer te gaan voor bevalling?
Oh wacht, het is voor jou nu veel simpeler! Ik zat nog met twee ziekenhuizen etcetera etcetera in m'n hoofd.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
mrs peel was dacht ik vals alarm uiteindelijk... bleek een indrooglijn te zijnquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:22 schreef DJMomo het volgende:
Zure mutsen daar in WOHTS
Welkom chanty!en Mrs. Peel ook!? Die moet ik nog even opsnorren!
Oh ruk zegquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
mrs peel was dacht ik vals alarm uiteindelijk... bleek een indrooglijn te zijn
Waar had je precies last van dan?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef Limone het volgende:
Twee jochies voor Nikkie! Wat leuk! Ik zie de familie-foto (zo eentje van de fotograaf, met witte achtergrond en gestreken kleren) al helemaal voor me![]()
Welkom Chanty! Van harte! Leuk, posten we toch nog samen!
Ik kon ook alleen maar vk's met samenwerkingsverband met echocentra vinden.. Achteraf ben ik er wel blij mee. De echo's werden gedaan door zeer geoefende echoscopisten. Er zijn nooit onduidelijkheden geweest en de foto's zelf waren loeischerp. Ik zie in dit topic wel eens anders..
Wij hebben een ijsblauwe wagen, Purple. Dus fuchsia kan best![]()
Ik dacht vannacht dat het begonnen was, maar ik denk dat ik toch iets verkeerds gegeten heb. Of heerst er een buikgriepvirusje? (of zou het indalen kunnen zijn? ). Echt prettig was het trouwens niet. Ik heb zelfs onder de douche gestaan, al op mijn hand blazend.. ()
Laat er nog maar even zitten hoor! De kinderkamer wordt dit weekend gedaan en namen is ook nog een puntje..
Dat is mij ook overkomen. Ik was het helemaal vergeten totdat ik dit opeens las. We ontmoetten een vriend van een vriend van mijn lief, we hadden de beste man nog nooit eerder gezien. We stelden ons voor en hij zei: "Ik zie het al: jij bent zwanger en het wordt een meisje." Dit was met een week of acht/negen, de meeste mensen (waaronder de vriend) wisten het nog niet eens. En hij had nog gelijk ookquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:52 schreef Kwisted het volgende:
Niet fijn!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:38 schreef Limone het volgende:
buikkramp, rugpijn, zuur, misselijk, diarree..
Ik heb ook een verloskundige in Zoetermeer, maar wil echt niet in het LLZ bevallen ik beval nog liever op straatquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 08:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ohhhhh een stadsgenootjequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:23 schreef Butterflower het volgende:
Nikki 2 piemols, wat leuk![]()
Chanty welkom![]()
[..]
Ik heb ook een verloskundige in Zoetermeer, maar wil echt niet in het LLZ bevallen ik beval nog liever op straat![]()
Ik wil graag naar het Bronovo, ga het daar de volgende afspraak eens over hebben.
Lijkt mij geen probleem, maar geen idee hoe de verloskundigen daarover denken eigenlijk.
Bij mij klopte dat toen nietquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:12 schreef martine1984 het volgende:
Klinkt niet fijn limone. Beterschap!
Blazen op je hand is om te checken of je vruchtwater verliest, dacht ik
Oh god, nu durf ik niet meerquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben bevallen in het LLZ en bij de 2e wist ik 1 ding zeker al zouden mijn vliezen breken op de stoep voor het LLZ ik ging er niet meer bevallenIk vind het er heel erg slecht en ben echt niet te spreken over hoe mijn bevalling ging.
SPOILER: lang verhaal over llzOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twistleweed welkomquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:42 schreef Bolletje... het volgende:
Wilde even reageren op bovenstaande:
Ik beval als alles goed gaat wel gewoon in het LLZ in Zoetermeer, tot nu toe geen klachten. Heb medische indicatie en wordt prima begeleidt door de gyn en verpleegkundigen. @butterflower, wat is er zo erg aan het LLZ?
Oh trouwens, mijn uitgerekend datum is 4 april 2014
Wat ik me afvraag in lurkmodus is of jullie nu ook een klacht neerleggen want dit is gewoon een flinke blunder.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Twistleweed welkomEn nog gefeliciteerd
![]()
@ bolletje: ik ben 10 maanden in zoetermeer in behandeling geweest ivm PCOS. Heb in die tijd 8 gyn's gezien die allemaal hun eigen behandelplan trokken. Kreeg tegenstrijdige adviezen en een gyn (die is inmiddels weg) zei zelfs dat ik nooit op natuurlijke wijze zwanger kan raken. Na tien maanden was ik er helemaal klaar mee na de zoveelste blunder en ben ik overgestapt naar Voorburg. Daar is opnieuw onderzoek gedaan omdat ze het onderzoek in zoetermeer wel erg summier vonden. De gyn daar was ook verbaasd over de aanpak daar op sommige gebieden. Terwijl ik op de nieuwe onderzoeksuitslagen wachtte ben ik geheel natuurlijk zwanger geraakt (wat zogenaamd niet kon). Dat is mis gegaan wel. Vervolgens bleek dat het wel werkt, zij het wat trager. We hebben toen besloten het zelf te proberen voorlopig en nu dus wederom helemaal zelf zwanger
Je begrijpt dat ik niet te spreken ben over zoetermeerAl waren de gyn's an sich wel erg aardig. Maar er was totaal geen overleg, geen samenwerking en weinig kunde leek het wel
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
OMGSPOILER: lang verhaal over llzOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet genoeg, dan maar naar den haag, desnoods in de spits op de vluchtstrook bevallen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ik heb erover nagedacht, maar je kunt zo weinig. Het is toch mijn woord tegen dat van 8 gyn's. En de eerste maanden weet je nog niet goed hoe alles hoort en gaat, dus twijfel je eerder aan jezelf. Totdat je zover bent dat je kennis toereikend is om kritische vragen te stellen, ben je 10 maanden verder. En dan word je semi afgewimpeld.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:13 schreef Adnap het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag in lurkmodus is of jullie nu ook een klacht neerleggen want dit is gewoon een flinke blunder.
* Adnap duikt weer terug
Die gereformeerde had ik ook als eerste, dat was degene die zei dat ik nooit zwanger kon raken zelf. Dat vind ik misschien nog een van de kwalijkste zaken die er gebeurt zijn. Gelukkig heb ik hem nooit te serieus genomen... Ik hoop dat voor jou gewoon alles wel goed uitpakt, scheelt denk ik al als je gewoon 1 gyn hebtquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:26 schreef Bolletje... het volgende:
Oei wat een verhalen :0
Bij mij is gelukkig alles wel ( redelijk) goed gegaan, op een gereformeerde gyn na ( die is weg) die ons NOG een jaar wilde laten "samenleven". Gelukkig niet naar geluisterd en andere arts gevraagd. Toen na laparascopie bleek dat de boel
Dicht zit. Meteen doorverwezen naar IVF kliniek.
Nu weer terug en fijne gyn in het LLZ.
Mijn huisarts heeft haar zelfs aangeraden na persoonlijke ervaring.
Maar na jullie verhalen ga ik t wel
Goed in de gaten houden!
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:28 schreef Pvoesss het volgende:
Bronovo was ik wel heel tevreden over
Iemand zei laatst dat als Maxima daar kon bevallen het wel een goed ziekenhuis moest zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
mijn zusje is in het LLZ bevallen en had daar geen klachten overquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:48 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Oh god, nu durf ik niet meer
Welke gyn had jij destijds?
Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk in Zoetermeer en de verhalen die ik soms hoor over het llz zijn echt erg!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:42 schreef Bolletje... het volgende:
Wilde even reageren op bovenstaande:
Ik beval als alles goed gaat wel gewoon in het LLZ in Zoetermeer, tot nu toe geen klachten. Heb medische indicatie en wordt prima begeleidt door de gyn en verpleegkundigen. @butterflower, wat is er zo erg aan het LLZ?
Oh trouwens, mijn uitgerekend datum is 4 april 2014
Tsja of niet... ik twijfel nu erg over de onderzoeken die destijds gedaan zijn. Misschien viel het wel mee en was het geen PCOS maar had ik gewoon een kickstart nodig. Tien maanden later was er namelijk niets meer terug te vinden van die hele PCOS.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:43 schreef Thistleweed het volgende:
Wat een verhaal Chanty! Dat maakt het dan wel extra bijzonder dat het jullie gelukt is om op eigen kracht zwanger te raken.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:50 schreef Thistleweed het volgende:
Dat kan ik dan ook wel snappen. Fijn dat je wel heel veel trots voelt over je eigen lichaam. Het blijft toch een klein GROOT wonder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |