En er zijn weinig landen in de wereld waar het veeeel beter is. Ja, Scandinavie. Maar in veel landen zetten de 'uitkeringstrekkers' een mes op je keel om in hun uitkering te voorzien. Maar toegegeven, het is wat minder een 'ratrace'.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:38 schreef Homey het volgende:
[..]
Stoere praat op internet.
Hoor veel mensen klagen en dromen over emigratie. Maar het echt doen? HO MAAR.
Nederland is een safe haven voor mensen die verzot zijn op vrijblijvendheid.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:55 schreef Poolbal het volgende:
[..]
En er zijn weinig landen in de wereld waar het veeeel beter is. Ja, Scandinavie. Maar in veel landen zetten de 'uitkeringstrekkers' een mes op je keel om in hun uitkering te voorzien. Maar toegegeven, het is wat minder een 'ratrace'.
Daar zit een Koosgrap in.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederland is een safe haven voor mensen die verzot zijn op vrijblijvendheid.
In dit land hoef je niet per se zelfverantwoordelijk te zijn, de staat zorgt dan immers voor je. Daarom zitten er miljoenen mensen in een uitkering en bestaan al die toeslagen. Het is geen vetpot, maar het is wel 100% vrijblijvend. Niks moet alles mag. Je overleeft en kan lekker bij de dag leven. Zeker als je je weg nog weet te vinden in het woud van stichtingen en welzijnclubjes. Dat is in bijna elk ander land niet het geval, daar moet je echt op je eigen benen staan.
Als je een bijstandsuitkering ontvangt moet je daar behoorlijk wat voor doen hoor. Aanvragen, ontvangen en verder thuis op de bank zitten is er niet meer bij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederland is een safe haven voor mensen die verzot zijn op vrijblijvendheid.
In dit land hoef je niet per se zelfverantwoordelijk te zijn, de staat zorgt dan immers voor je. Daarom zitten er miljoenen mensen in een uitkering en bestaan al die toeslagen. Het is geen vetpot, maar het is wel 100% vrijblijvend. Niks moet alles mag. Je overleeft en kan lekker bij de dag leven. Zeker als je je weg nog weet te vinden in het woud van stichtingen en welzijnclubjes. Dat is in bijna elk ander land niet het geval, daar moet je echt op je eigen benen staan.
Precies. Nog steeds maken heel veel mensen de gedachte dat het allemaal lang leve de lol is. Niks is minder waar... En het belangrijkste wat je hebt gaat hierbij naar de knoppen: je eigenwaarde.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je een bijstandsuitkering ontvangt moet je daar behoorlijk wat voor doen hoor. Aanvragen, ontvangen en verder thuis op de bank zitten is er niet meer bij.
Idd heb je geen geld meer voor de publieke zaak als je gaat bezuinigen tijdens een crisis en deze op die manier erger maakt. De timing om het begrotingstekort op te lossen had echt niet slechter gekund. Juist in slechte tijden zou je solidariteit verwachten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:33 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook heel het idee achter dit verzoek.
Dat we eindelijk afstappen van "Ik heb er toch recht op".
Nee, we kunnen het met z'n allen niet meer betalen dus wat minder zorg zal wel moeten.
Gemiddeld genomen zorgen we heel goed voor de rijkste groep Nederlanders (de ouderen).
En zorgen we ook heel goed voor de mensen die zorgbehoevend zijn.
De vraag is of die mensen eenzelfde inkomen verdienen als mensen die wel in staat zijn 2 keer modaal te verdienen..
Ik gun het iedereen, maar van welk geld?
Jij mag wel een cursusje sarcasme gaan bijwonen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies. Nog steeds maken heel veel mensen de gedachte dat het allemaal lang leve de lol is. Niks is minder waar... En het belangrijkste wat je hebt gaat hierbij naar de knoppen: je eigenwaarde.
Gewoon een vraag: wat moet je dan allemaal doen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je een bijstandsuitkering ontvangt moet je daar behoorlijk wat voor doen hoor. Aanvragen, ontvangen en verder thuis op de bank zitten is er niet meer bij.
Eerder een voorbeeld van hoe topzwaar Nederland is geworden en hoe we inmiddels keihard failliet aan 't gaan zijn door afschuwelijk hoge overheadkosten. Degenen die daadwerkelijk een dienst leveren of een product vervaardigen, kunnen de parasieten, die daar hun graantje van mee willen pikken, inmiddels niet meer betalen. En met die parasieten bedoel ik niet de bejaarden, die hun hele leven gewerkt hebben, en de zieken...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit is typisch een voorbeeld waarbij je ziet dat Nederland aan het verharden is.
Geen idee hoelang men daarmee bezig is. Het is in ieder geval niet meer zo dat je een bijstandsuitkering aan kunt vragen en daarna niets meer hoeft te doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:45 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Gewoon een vraag: wat moet je dan allemaal doen?
Een week heeft 5 werkdagen, en van 9:00 - 17:00 = 40 uur.
Zijn mensen echt 20-30 of zelfs 40 uur per week bezig om sollicitatie brieven te schrijven en op gesprek gaan?
Als je een uitkering hebt, moet je zowiezo om de zoveel tijd al je bankafschriften laten zien zodat zij al jouw uitgaven en inkomsten kunnen uitpluizen. Regelmatig moet je je melden bij het werkplein waar ze een hele dikke map van je hebben met heel je hebben en houwen Is dat goed voor je eigenwaarde wou je zeggen?. Als je daar een afspraak hebt wordt je als stront behandeld. Bovendien schijnen ze niet kunnen communiceren met andere instanties die bij een uitkering komen kijken, want vaak loopt alles compleet langs elkaar heen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:43 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij mag wel een cursusje sarcasme gaan bijwonen.
Als die eigenwaarde naar de knoppen gaat, waarom zitten dan MILJOENEN mensen in een uitkering?? Dat bewijst toch wel mijn punten. Blijkbaar hecht een groot deel van de bevolking weinig aan eigenwaarde....
Niemand beweert dat het een pretje is, daar gaat de discussie niet over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je een uitkering hebt, moet je zowiezo om de zoveel tijd al je bankafschriften laten zien zodat zij al jouw uitgaven en inkomsten kunnen uitpluizen. Regelmatig moet je je melden bij het werkplein waar ze een hele dikke map van je hebben met heel je hebben en houwen Is dat goed voor je eigenwaarde wou je zeggen?. Als je daar een afspraak hebt wordt je als stront behandeld. Bovendien schijnen ze niet kunnen communiceren met andere instanties die bij een uitkering komen kijken, want vaak loopt alles compleet langs elkaar heen.
De reden dat mensen een uitkering hebben weet ik niet, want ik ken ze niet. En jij kent ze ook niet. Maar ik weet wel dat het geen pretje is.
Ach, het is weinig meer dan een wassen neus. Echt iets toevoegen doet het niet, maar het klinkt natuurlijk best leuk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:51 schreef 99.999 het volgende:
Ik vind het nog niet zo vreemd. Iets doen in ruil voor een uitkering geeft volgens mij uiteindelijk ook meer voldoening.
Die zijn ook een van de oorzaken van de problemen die spelen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Niemand beweert dat het een pretje is, daar gaat de discussie niet over.
Ik beweer wel, en veel mensen, dat in een uitkering zitten voor een groot deel van de uitkeringstrekkers synoniem staat aan vrijblijvendheid, want dat is wat het is. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigenwaarde, jij schuift alles af op 'de instanties'.
Maar daarvan denk ik: het is ook maar wat je er van maakt. Stel je moet afwassen in een bejaardentehuis terwijl je architect bent, dan wordt je daar niet vrolijk van. Maar zeker niet als je daar aankomt, met een lang gezicht de afwas doet, en weer vertrekt. Je kan ook af en toe nog een uurtje blijven, babbel maken met bewoners en wie weet komt daar iets uit. In de zorginstelling waar ik werkte wilden cliënten graag groente ed verbouwen om te koken. Zij hebben in samenwerking met een bouwbedrijf een kas ontworpen en bij de bouw geholpen. Nu staat dat ding er en wordt er van alles gebouwd. Niet dat daar altijd geld voor is, en je zal een beetje moeten zoeken hoe jouw eerdere werkleven zou kunnen bijdragen... maar ik geloof dat je vaak er meer uit kan halen dan in eerste instantie lijkt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, het is weinig meer dan een wassen neus. Echt iets toevoegen doet het niet, maar het klinkt natuurlijk best leuk.
Er is wel degelijk sprake van een omslag in mentaliteit. Dus dat valt wel mee (of tegen).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, het is weinig meer dan een wassen neus. Echt iets toevoegen doet het niet, maar het klinkt natuurlijk best leuk.
Precies, en juist om die reden zijn dit soort tegenprestaties een wassen neus. Mensen die gemotiveerd zijn vinden vroeg of laat wel een dagbesteding en doen hun best om iets te vinden. Mensen die dat niet zijn om de e.o.a. reden gaan echt niet door die tegenprestaties ineens hard aan de bak of iets.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:04 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Maar daarvan denk ik: het is ook maar wat je er van maakt. Stel je moet afwassen in een bejaardentehuis terwijl je architect bent, dan wordt je daar niet vrolijk van. Maar zeker niet als je daar aankomt, met een lang gezicht de afwas doet, en weer vertrekt. Je kan ook af en toe nog een uurtje blijven, babbel maken met bewoners en wie weet komt daar iets uit. In de zorginstelling waar ik werkte wilden cliënten graag groente ed verbouwen om te koken. Zij hebben in samenwerking met een bouwbedrijf een kas ontworpen en bij de bouw geholpen. Nu staat dat ding er en wordt er van alles gebouwd. Niet dat daar altijd geld voor is, en je zal een beetje moeten zoeken hoe jouw eerdere werkleven zou kunnen bijdragen... maar ik geloof dat je vaak er meer uit kan halen dan in eerste instantie lijkt.
Welke omslag? En waar blijkt dat dan zoal uit?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van een omslag in mentaliteit. Dus dat valt wel mee (of tegen).
Tsja, maar wie weet raakt het toch een snaar. En eerlijk gezegd vind ik het niet heel erg om mensen die nergens zin in hebben te pushen om wel in actie te komen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, en juist om die reden zijn dit soort tegenprestaties een wassen neus. Mensen die gemotiveerd zijn vinden vroeg of laat wel een dagbesteding en doen hun best om iets te vinden. Mensen die dat niet zijn om de e.o.a. reden gaan echt niet door die tegenprestaties ineens hard aan de bak of iets.
Ik zou liever zien dat we dat geld en die aandacht steken in mensen die wel gemotiveerd zijn en inzet tonen. Dit is een maatregel die alleen voor de bühne effect lijkt te sorteren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:27 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Tsja, maar wie weet raakt het toch een snaar. En eerlijk gezegd vind ik het niet heel erg om mensen die nergens zin in hebben te pushen om wel in actie te komen.
Een omslag in hoe wordt omgegaan met mensen die een uitkering aanvragen. En dat blijkt o.a. uit een veel strengere benadering.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke omslag? En waar blijkt dat dan zoal uit?
Oh, ik dacht even dat je uitkeringsgerechtigden bedoelde omdat je het eerder had over voldoening. Maar het is dus vooral een investering om een bepaalde mentaliteit bij ambtenaren te bewerkstelligen. Een wassen neus dus.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een omslag in hoe wordt omgegaan met mensen die een uitkering aanvragen. En dat blijkt o.a. uit een veel strengere benadering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |