abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131811984
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Alleen waarom ga jij voor zulke meiden koken?
ze hebben hem omgekocht met sex
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:55:35 #177
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131811995
Niks nieuws onder de zon. Het is gewoon het concept van veel arme landen zonder goed stelsel voor ouderzorg en hulpbehoevenden. Die mensen baren zoveel mogelijk kinderen om de zorg die ze eventueel later hard nodig hebben veilig te stellen. In die zin is het vergelijkbaar met wat de Gemeente Gouda doet door de kinderen van hulpbehoevenden bepaalde taken op te leggen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:55:45 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131812002
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:54 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Daarom verkloten ze het ook. Zodat zij het niet meer hoeven te doen.
steek liever de handen uit de mouwen als ik daar toch ben, dan over kleding praten en een bord aangebrande troep krijgen, maar whatever floats your boat :')
pi_131812036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat ze voor mij wilden koken, studentenhuis met allemaal vrouwen, en toen ik benieuwd was wat er gemaakt zou worden ik 3 vrouwen moedeloos in de keuken vond en die beetje naar de verpakkingen stonden te staren met 'wat moet er eerst' :')
Haha
pi_131812226
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:49 schreef theunderdog het volgende:

Hoe constateer jij dat?

Heb jij soms wetenschappelijke studies die uitwijzen dat bij de meeste gezinnen het kind moet meehelpen met huishoudelijke taken?
Ik stelde dat het normaal is. Dat staat los van de vraag of dat in de meeste gezinnen zo is.

Ik constateer feitelijk dat in heel veel gezinnen kinderen gewoon meehelpen (ik kan mij zo niet een gezin voor de geest halen waar ik daar zicht op heb en het niet gebeurt) en dat helemaal niemand daar ooit van opkijkt.

Dus is het kennelijk normaal. Toch?

Als jij meent dat het niet als normaal gezien wordt, zou jij dat dan eens willen onderbouwen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131812242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:50 schreef Life2.0 het volgende:

rot eens op met je verrekijker uit mijn huishouden :{w
Paupers vallen niet onder mijn scope, wees gerust.
pi_131812281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik stelde dat het normaal is. Dat staat los van de vraag of dat in de meeste gezinnen zo is.

Ik constateer feitelijk dat in heel veel gezinnen kinderen gewoon meehelpen (ik kan mij zo niet een gezin voor de geest halen waar ik daar zicht op heb en het niet gebeurt) en dat helemaal niemand daar ooit van opkijkt.

Dus is het kennelijk normaal. Toch?

Als jij meent dat het niet als normaal gezien wordt, zou jij dat dan eens willen onderbouwen?
Ik kan dat wel. Dit zijn alleen geen feitelijke constateringen maar ervarings-argumenten.

[ Bericht 5% gewijzigd door theunderdog op 03-10-2013 16:13:53 ]
pi_131812327
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:06 schreef theunderdog het volgende:

"ik kan mij zo niet een gezin voor de geest halen waar ik daar zicht op heb en het niet gebeurt"

Ik kan dat wel. Dit zijn alleen geen feitelijke constateringen maar ervarings-argumenten.
De essentie van een zin staat eigenlijk nooit tussen haakjes... Dus probeer het nog eens.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:09:06 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131812339
Het was toen ik nog kind was heel normaal dat je meehielp in het huishouden. Afwassen, afstoffen, opruimen, stofzuigen enz.
Helemaal niet verkeerd dat kinderen dit doen hoor. Daar hoeven je ouders niet eens hulpbehoevend voor te zijn. Prima voorbereiding op het leven als je later zelfstandig gaat wonen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_131812348
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

De essentie van een zin staat eigenlijk nooit tussen haakjes... Dus probeer het nog eens.
De argumenten zijn op?
pi_131812403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:09 schreef theunderdog het volgende:

De argumenten zijn op?
Nee, ik constateer feitelijk dat jij ze niet (goed) leest.
pi_131812455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik constateer feitelijk dat jij ze niet (goed) leest.
Ok, maar dit is offtopic
pi_131812528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:32 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Je overdrijft. Ten eerste zou het al heel erg geholpen hebben als die kinderen uit mijn voorbeeld hadden geleerd achter hun kont op te ruimen. Maar waarom zouden ze? de hulp kwam toch. Als moeders het zelf had moeten doen zoals ieder ander had ze die kinderen dat vast wel geleerd. Als die kinderen het zelf hadden moeten doen ook. Nogmaals 5 is echt te jong maar kom op: 1x per week stofzuigen dweilen en daarna schoenen uit in huis. Als je klaar bent met drinken was je je beker af en je zit alleen met de potten. Het is echt wel te regelen en dat kind leert er ook nog eens veel van. Nu leren die kinderen vooral dat je er nog op vooruit gaat ook als je zielig bent want hun vrienden moesten wel klusjes doen. :{
Willen we dit echt weer?

Het begint klein, dan ineens willen we straks gaan concurreren met Azië omdat we weer teveel hebben bezuinigd op onderwijs, en voor je het weet zijn we allemaal weer bezig om het hoofd boven water te houden. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_131812557
quote:
15s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:15 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Willen we dit echt weer?

Het begint klein, dan ineens willen we straks gaan concurreren met Azië omdat we weer teveel hebben bezuinigd op onderwijs, en voor je het weet zijn we allemaal weer bezig om het hoofd boven water te houden. :{w

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo,n foto is niet nodig.

Wat je daar op die foto ziet is namelijk van een heel ander niveau.
pi_131812593
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo,n foto is niet nodig.

Wat je daar op die foto ziet is namelijk van een heel ander niveau.
Wat is er mis met een beetje huisvlijt?
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 16:19:55 #191
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131812633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Kinderen van 5 verplichten dagelijks de tafel te dekken, af te wassen en op te ruimen vind ik behoorlijk schandalig. Dat is wat de zigeuners hier ook met hun kinderen doen. Enige verschil tussen is dat die ook nog moeten bedelen. Maar dat zal de volgende stap in Gouda wel moeten zijn. WAO'tje van mama verlagen omdat kind na school ook wel een uurtje in de hoofdstraat zijn handje op kan houden.

Wat een kankerland wordt dat Nederland, waar alle andere landen vooruitgang lijken te boeken gaan jullie alleen maar achteruit :r
Daar zijn ze inmiddels wel mee bezig. De tegemoetkoming voor ouderen en gehandicapten gaat eruit en allerlei belastingen gaan omhoog. En dan leef je van alleen bijstand verder he. Wordt er ook doodleuk gezegd dat je kinderen maar moeten lenen bij DUO :r :r
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_131812675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij mij thuis was tafeldekken en afwassen standaard, en toen mijn moeder een peesontsteking had kwam strijken daarbij. Het vervelendste daaraan vind ik dat ik het strijken verleerd was toen het weer moest.

Als dat niet te combineren is met school dan is het kind niet slim genoeg voor het gekozen schooltype.
Moet het allemaal met twee vingers in de neus te halen zijn dan?

Waarom zou een kind niet het hoogst haalbare mogen ambiëren, daar heeft het kind later profijt van als het goed is.
pi_131812848
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Daar zijn ze inmiddels wel mee bezig. De tegemoetkoming voor ouderen en gehandicapten gaat eruit en allerlei belastingen gaan omhoog. En dan leef je van alleen bijstand verder he. Wordt er ook doodleuk gezegd dat je kinderen maar moeten lenen bij DUO :r :r
Ik heb geen enkele inzage in de werkelijke uitgaven en inkomsten van Nederland, maar op een gegeven moment moet het toch uit de lengte of de breedte komen willen we alles overeind houden. Dat is een gegeven helaas. Maar of dit de oplossing is geen idee?

Dat moet toch vrij helder gemaakt kunnen worden door de overheid, dus ik weet niet dat ergens duidelijk in te zien is?
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 16:34:12 #194
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131813040
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele inzage in de werkelijke uitgaven en inkomsten van Nederland, maar op een gegeven moment moet het toch uit de lengte of de breedte komen willen we alles overeind houden. Dat is een gegeven helaas. Maar of dit de oplossing is geen idee?

Dat moet toch vrij helder gemaakt kunnen worden door de overheid, dus ik weet niet dat ergens duidelijk in te zien is?
Nou dit lijkt mij in ieder geval niet de oplossing. "Laat je kinderen maar lenen :W " Maar het feit dat de plannen om de accijnzen niet te verhogen, maar wel de TOG af te schaffen, vind ik al bizar genoeg :') Vaak mensen die toch al niet veel te besteden hebben en niet eens kunnen werken, al zouden ze 1000x willen. :{
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:34:52 #195
3542 Gia
User under construction
pi_131813057
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:14 schreef theunderdog het volgende:
Het gaat hier over het feit dat kinderen moeten helpen met het huishouden en andere verzorgende taken.
Nee hoor, ze moeten niks. Het is alleen zo dat, wanneer er kinderen zijn die normaliter een taak uit kunnen oefenen, de thuishulp dat niet hoeft te doen.

Ik lees hier dat niemand er een probleem mee heeft als jonge kinderen mee helpen in de huishouding. Zoals eigen kamer opruimen, afwas, stof afnemen, enz. Geen dagtaak, maar elke dag een taakje van pakweg een kwartiertje. Dat vindt, bijna, iedereen heel normaal.

Maar als moeder ziek wordt, bedlegerig of opname, dan mogen deze taakjes niet verlangt worden van de kinderen?

Ik ken geen thuishulpen die na het eten de afwas komen doen.
Daarbij, als moeder in het ziekenhuis ligt en er geen vader in beeld is, zijn de kinderen over het algemeen bij familie, grootouders, bijvoorbeeld.
Is er wel een vader, kan die de afwas doen als het voor de kinderen teveel gevraagd is.

Dus, kinderen worden nergens toe gedwongen, er wordt alleen gesteld dat thuishulpen in die gevallen bepaalde taken niet hoeven te doen. Hoe je dit dan oplost, moet je zelf weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 03-10-2013 17:53:09 ]
pi_131813097
quote:
15s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:15 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Willen we dit echt weer?

[ afbeelding ]
SPOILER
Je bent echt gek.. je doet net alsof als JIJ je oude moeder moet helpen met een beetje opruimen, nederland veranderd in Bangladesh
pi_131813107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:34 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nou dit lijkt mij in ieder geval niet de oplossing. "Laat je kinderen maar lenen :W " Maar het feit dat de plannen om de accijnzen niet te verhogen, maar wel de TOG af te schaffen, vind ik al bizar genoeg :') Vaak mensen die toch al niet veel te besteden hebben en niet eens kunnen werken, al zouden ze 1000x willen. :{
Is het ook, maar helaas hebben wij het niet voor het zeggen! Er zijn vast andere maatregelen te verzinnen maar die zullen niet populair zijn, en daar wordt je toch op afgerekend aan het einde van de rit, dat is ook gelijk de ellende van politiek. Vind ik dan.
pi_131813120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:36 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Je bent echt gek.. je doet net alsof als JIJ je oude moeder moet helpen met een beetje opruimen, nederland veranderd in Bangladesh
Ik overdrijf natuurlijk flink, maar dat snapte jij wel zie ik.
pi_131813147
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, ze moeten niks. Het is alleen zo dat, wanneer er kinderen zijn die normaliter een taak uit kunnen oefenen, de thuishulp dat niet hoeft te doen.

Ik lees hier dat niemand er een prbleem mee heeft als jonge kinderen mee helpen in de huishouding. Zoals eigen kamer opruimen, afwas, stof afnemen, enz. Geen dagtaak, maar elke dag een taakje van pakweg een kwartiertje. Dat vindt, bijna, iedereen heel normaal.

Maar als moeder ziek wordt, bedlegerig of opname, dan mogen deze taakjes niet verlangt worden van de kinderen?

Ik ken geen thuishulpen die na het eten de afwas komen doen.
Daarbij, als moeder in het ziekenhuis ligt en er geen vader in beeld is, zijn de kinderen over het algemeen bij familie, grootouders, bijvoorbeeld.
Is er wel een vader, kan die de afwas doen als het voor de kinderen teveel gevraagd is.

Dus, kinderen worden nergens toe gedwongen, er wordt alleen gesteld dat thuishulpen in die gevallen bepaalde taken niet hoeven te doen. Hoe je dit dan oplost, moet je zelf weten.
Er wordt niemand direct gedwongen. Maar jij hebt nogal een neoliberalistische visie op het begrip "dwang".

Als je moeder terminaal is en de thuiszorg komt niet meer voor je moeder zorgen dan wordt je toch wel gedwongen om je moeder te helpen, niet waar?
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 16:38:31 #200
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_131813173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:36 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Is het ook, maar helaas hebben wij het niet voor het zeggen! Er zijn vast andere maatregelen te verzinnen maar die zullen niet populair zijn, en daar wordt je toch op afgerekend aan het einde van de rit, dat is ook gelijk de ellende van politiek. Vind ik dan.
Ik zie het nu gebeuren en we vallen wat dat betreft iedere keer weer buiten de boot. En zo zijn er nog duizenden mensen bij wie hetzelfde gebeurt. Het is niet erg om het met wat minder geld te doen hoor, zolang je eten kan kopen en de huur en elektrisch etc kan betalen en af en toe nog wat ontspanning kan hebben is er niks aan de hand. Maar op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer, en tegen die grens zitten we onderhand wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')