abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131806101
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:15 schreef Platina het volgende:

[..]

Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schema :')
Uit vrijwillige basis of als de ouders dat hun kinderen bij willen brengen. Tafel dekken, meehelpen afdrogen enzo. Maar wie is de gemeente om dat te verplichten? Wie is de gemeente om te bepalen wat die kinderen thuis moeten doen? Wie is de gemeente om regels te maken binnen een huishouden?
Dikke vinger!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:20:44 #102
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131806119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kinderen hoeven niet meer naar school ook, laat ze maar uitgebreid lager onderwijs doen en dan met 14 jaar werken...
Tja is ook een optie... ik was 15 toen ik ging werken... ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_131806186
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Afwassen! Dat duurt hooguit een kwartiertje. Nou nou, wat erg.

En je kunt afspreken dat papa de glazen, messen en te zware pannen doet, en daarna het aanrecht en fornuis schoonmaakt.

Blijft over, enkele borden, pannendeksels, bestek zonder messen, e.d.

Waarom is het zo erg dat kinderen dat doen als moeder het niet kan.

Okay, vroeger hè, vroeger hadden wij regelmatig gezinszorg als moeder in het ziekenhuis lag. Zij was er dan van half 8 tot 5 uur, als pa thuis kwam. Ze deed alles, boodschappen, koken, ons wassen, enz. Maar ze bleef niet wachten tot wij klaar waren met eten om af te wassen. Laten staan tot de volgende ochtend was ook geen optie, dus, ja, wij moesten meehelpen met pa. Even de afwas en dan met tweeën achterop de fiets, op bezoek bij mama.
Laat papa maar een afwasmachine aanschaffen! En een stofzuigrobot, en vraag papa ook of hij af en toe het bed opmaakt. Maar laat de kinderen kinderen zijn.. :P

Ik chargeer, maar het punt is de verplichting ervan, iedereen kan best meehelpen maar doe dat dan vanaf het begin meegeven in de opvoeding is mijn advies en niet op deze manier.

En kijk naar wat het kind aankan!
“When there is no desire, all things are at peace.”
  Eindredactie Games donderdag 3 oktober 2013 @ 12:26:53 #104
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_131806287
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:23 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Laat papa maar een afwasmachine aanschaffen! En een stofzuigrobot, en vraag papa ook of hij af en toe het bed opmaakt. Maar laat de kinderen kinderen zijn.. :P

Ik chargeer, maar het punt is de verplichting ervan, iedereen kan best meehelpen maar doe dat dan vanaf het begin meegeven in de opvoeding is mijn advies en niet op deze manier.
Vanaf 5 jaar is toch aardig vanaf het begin lijkt me.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_131806305
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:26 schreef 2dope het volgende:

[..]

Vanaf 5 jaar is toch aardig vanaf het begin lijkt me.
Haha, dat is waar!
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_131806319
Voor 5-jarige handjes is afwassen te moeilijk;
de borden zijn dan relatief zwaar om met 1 hand vast te houden,
en natuurlijk ook glibberig, en breekbaar, slecht plan.
Ook bv pannen boenen is gewoon nog te zwaar.
Voorts kan ik voorspellen dat het kind, en de keukenvloer te nat zullen worden.
Komt nog bij dat het verantwoordelijk werk is:
zitten er zeepresten in de pan, is de maaltijd bedorven.
Dom plan.
Maar bv de was ophangen, de kleine stukken, geeft geen risico.
Kinderen moeten leren hoe ze de was netjes kunnen hangen:
zeg maar met de hand eerst 'strijken' , en de knijpers op de naden.
Als ze het ook zelf moeten opvouwen daarna, leren ze dat beter.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_131806423
Het is nu van belang dat vrouwen zoveel mogelijk kinderen gaan uitpoepen zodat ze veel kindjes heeft die voor haar kunnen zorgen als ze dat zelf niet meer kan.

Participatiemaatschappij... *O*
pi_131806424
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Kinderen hebben ook behoefte aan rust en plezier in plaats van arbeid en verplichtingen..

Fijn dat we allemaal het liefst een overvolle agenda en verplichtingen hebben zodat we nergens over na hoeven te denken, maar doe dat de kinderen aub niet aan!
Je overdrijft. Ten eerste zou het al heel erg geholpen hebben als die kinderen uit mijn voorbeeld hadden geleerd achter hun kont op te ruimen. Maar waarom zouden ze? de hulp kwam toch. Als moeders het zelf had moeten doen zoals ieder ander had ze die kinderen dat vast wel geleerd. Als die kinderen het zelf hadden moeten doen ook. Nogmaals 5 is echt te jong maar kom op: 1x per week stofzuigen dweilen en daarna schoenen uit in huis. Als je klaar bent met drinken was je je beker af en je zit alleen met de potten. Het is echt wel te regelen en dat kind leert er ook nog eens veel van. Nu leren die kinderen vooral dat je er nog op vooruit gaat ook als je zielig bent want hun vrienden moesten wel klusjes doen. :{
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_131806515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij wel een legitieme vraag of de samenleving moet opdraaien voor de kosten van het verwennen van je kinderen.

Het lijkt mij overigens ook helemaal niet slecht voor de kinderen dat ze leren dat ze bij moeten springen wanneer een gezinslid een keer pech heeft.
Dat is ook niet slecht. Maar een overheid die gezinnen gaat dicteren of kinderen mee moeten helpen met het huishouden gaat dat effect niet bereiken. Weer een mooi staaltje populisme dit.
pi_131806592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.
Bij mij thuis was tafeldekken en afwassen standaard, en toen mijn moeder een peesontsteking had kwam strijken daarbij. Het vervelendste daaraan vind ik dat ik het strijken verleerd was toen het weer moest.

Als dat niet te combineren is met school dan is het kind niet slim genoeg voor het gekozen schooltype.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131806599
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is ook niet slecht. Maar een overheid die gezinnen gaat dicteren of kinderen mee moeten helpen met het huishouden gaat dat effect niet bereiken. Weer een mooi staaltje populisme dit.
Het staat die gezinnen vrij een particuliere hulp te nemen. ^O^
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_131806659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij mij thuis was tafeldekken en afwassen standaard, en toen mijn moeder een peesontsteking had kwam strijken daarbij. Het vervelendste daaraan vind ik dat ik het strijken verleerd was toen het weer moest.

Als dat niet te combineren is met school dan is het kind niet slim genoeg voor het gekozen schooltype.
Sommige kinderen/mensen kunnen hun ouders wel schieten. En nee, dat heb ik het niet over het standaard puber-gedrag.

Waarom zou het een verplichting moeten zijn om voor je ouders maar ook voor andere gezinsleden te zorgen?
pi_131806711
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doet die overheid dan ook niet, dat is wat het AD er in haar populisme van maakt en wat er kennelijk nogal soepel ingaat bij sommigen. Die ouders krijgen gewoon geen thuiszorg voor die dingen, het staat ze verder vrij om familie, vrienden of buren te vragen mee te helpen om te zorgen dat die kinderen lekker achter een beeldscherm kunnen blijven hangen, al dan niet gratis.

Maar iets zegt mij dat als de hulpvraag niet aan de overheid wordt gericht maar aan anderen, die vraag vanzelf een stuk kleiner wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131806717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou een kind van 5 jaar moeten helpen met de tafel dekken?
Waarom niet? Lijkt mij een doodnormale taak voor een kind van die leeftijd.
Dat een kind van 5 ook tijd moet hebben om te spelen lijkt me logisch, maar hier en daar een klein taakje is goed voor de ontwikkeling.

Ik vind het eigenlijk zorgelijker dat de oudere kinderen die veel school(werk) hebben een volledige zorgplicht krijgen. Dat die ook wat moeten doen is helemaal niet erg, maar een volledige zorgplicht(huishouden) vind ik teveel naast school, dan blijft er geen tijd meer over voor ontspanning en dat is wel nodig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:47:28 #115
66083 Platina
78th Element
pi_131806781
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ooit van huiswerk gehoord..? en wat dacht je wat er gebeurt als een kind bijv. niet goed kan meekomen op school..?
Sorry juf, ik heb geen tijd voor begeleiding, want ik moet het huishouden doen...
Ik heb op de basisschool geen huiswerk gehad hoor, op de middelbare is er inderdaad wel huiswerk maar doe nou niet alsof kinderen de hele dag helemaal volgepland hebben. Wat is een halfuurtje per dag nou weer.

quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Kinderen hebben ook behoefte aan rust en plezier in plaats van arbeid en verplichtingen..

Fijn dat we allemaal het liefst een overvolle agenda en verplichtingen hebben zodat we nergens over na hoeven te denken, maar doe dat de kinderen aub niet aan!
Sjezus, er wordt hier weer gelijk over 'arbeid' gesproken. Alsof ze in een fabriek kolen staan te scheppen.
Natuurlijk hebben kinderen ook rust en plezier nodig, maar wat is een halfuur nou? Dan maar wat minder TV kijken of computeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Uit vrijwillige basis of als de ouders dat hun kinderen bij willen brengen. Tafel dekken, meehelpen afdrogen enzo. Maar wie is de gemeente om dat te verplichten? Wie is de gemeente om te bepalen wat die kinderen thuis moeten doen? Wie is de gemeente om regels te maken binnen een huishouden?
Dikke vinger!
Prima, jij wilt niet dat de overheid zich bemoeit met jou? Dan zoek je het ook maar zelf uit als je hulp nodig hebt. Het mes snijdt aan twee kanten!

Ik vraag mij echt af hoe sommige zijn opgevoed hier, altijd maar lekker de voetjes op de bank terwijl pappie en mammie alles deden voor hun kleine oogappeltje?
En dan doen alsof een halfuurtje per dag onoverkomelijk is. Want de andere 23,5 uur van de dag zijn ze druk of moeten ze plezier maken.
pi_131806814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sommige kinderen/mensen kunnen hun ouders wel schieten. En nee, dat heb ik het niet over het standaard puber-gedrag.

Waarom zou het een verplichting moeten zijn om voor je ouders maar ook voor andere gezinsleden te zorgen?
Verplichting?
Niemand wordt verplicht, ze krijgen alleen geen hulp van buitenaf als het niet gebeurt.

En jij bent dus duidelijk zo iemand die tegen zijn ouders zou zeggen "flikker toch op met je problemen en val mij er niet mee lastig.... ik wil gamen en uitslapen!!!" Je bent blijkbaar iemand die bij het minste of geringste het handje ophoudt en verwacht dat de overheid alles voor je doet, zelfstandigheid... PTF, daar spuug jij op!

Elkaar helpen binnen een gezin is blijkbaar bizar en raar en vies en neigt naar slavenarbeid. Je doet ook alsof hier gaat om 80 uur per week zwoegen in één of andere vochtige donkere kolenmijn _O-
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:48:57 #117
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_131806822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
Als je je kan voortplanten, zorg je ook maar voor je eigen afwas.
De moeder van een vriend van mij kreeg op haar 48e een hersenbloeding. Had ze daar 20 jaar eerder rekening mee moeten houden?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_131806909
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom niet? Lijkt mij een doodnormale taak voor een kind van die leeftijd.
Dat een kind van 5 ook tijd moet hebben om te spelen lijkt me logisch, maar hier en daar een klein taakje is goed voor de ontwikkeling.

Ik vind het eigenlijk zorgelijker dat de oudere kinderen die veel school(werk) hebben een volledige zorgplicht krijgen. Dat die ook wat moeten doen is helemaal niet erg, maar een volledige zorgplicht(huishouden) vind ik teveel naast school, dan blijft er geen tijd meer over voor ontspanning en dat is wel nodig.
Onder begeleiding van ouders ja.
En niet hardcore, maar spelenderwijs en light variant.
En dat kun je gradueel uitbouwen, met 8, 9, 10 kan meer.
I´m back.
pi_131807124
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Verplichting?
Niemand wordt verplicht, ze krijgen alleen geen hulp van buitenaf als het niet gebeurt.

En jij bent dus duidelijk zo iemand die tegen zijn ouders zou zeggen "flikker toch op met je problemen en val mij er niet mee lastig.... ik wil gamen en uitslapen!!!" Je bent blijkbaar iemand die bij het minste of geringste het handje ophoudt en verwacht dat de overheid alles voor je doet, zelfstandigheid... PTF, daar spuug jij op!

Elkaar helpen binnen een gezin is blijkbaar bizar en raar en vies en neigt naar slavenarbeid. Je doet ook alsof hier gaat om 80 uur per week zwoegen in één of andere vochtige donkere kolenmijn _O-
1: Nee, ik zal voor mijn ouders zorgen wanneer nodig.

Alleen ik vind niet dat de overheid dat dwingend moet doorzetten. Kinderen beslissen zelf wel of ze voor hun ouders willen zorgen.

2: Dat doe ik helemaal niet.
pi_131807175
Dat kinderen leren zo af en toe wat te doen in huis en leren hun spullen op te ruimen, niets mis mee.

Ikzelf heb al van jongs af aan een chronisch knieprobleem, waardoor ik wel eens "uit de running was".
Mijn kinderen moesten me dan wat meer helpen, dan normaal. Wij hadden daar afspraken over.
Ging het goed met mij, hoefden zij minder bij te dragen. Had ik veel klachten, of was ik geopereerd dan moesten ze wat meer doen.
Mijn oudste zoon was een jaar of elf, en vroeg vaak genoeg of hij mocht helpen met koken. Ik liet hem dat zoetjesaan steeds meer zelf koken en ik was dan binnen. Dit heeft ons later best wel eens geholpen.
Zo ook met boodschappen doen, opruimen en zelfs stofzuigen.
Maar er zijn ook wel grenzen aan wat je je kinderen wel en niet kunt laten doen.

Daarbij wil ik nog even vermelden dat ook de thuiszorg niet gratis is. Iedereen betaalt een eigen bijdrage, hoeveel is afhankelijk van je inkomen...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_131807196
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:00 schreef theunderdog het volgende:

Kinderen beslissen zelf wel of ze voor hun ouders willen zorgen.

:N

Papa en mama hebben daar ook iets over te vertellen.
pi_131807239
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

:N

Papa en mama hebben daar ook iets over te vertellen.
Nee, als een kind van 15 niet voor zijn mama of papa wilt zorgen die terminaal is dan doet die dat gewoon niet.

Dat moet zijn mama of papa het maar aan de buurman vragen.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 13:05:52 #123
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131807294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, als een kind van 15 niet voor zijn mama of papa wilt zorgen die terminaal is dan doet die dat gewoon niet.

Dat moet zijn mama of papa het maar aan de buurman vragen.
Wordt nog wat met jou als je over 10 jaar je eerste baantje moet zoeken. Ik zie de werkgevers je al appelig aankijken onder welke steen jij vandaan komt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_131807334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wordt nog wat met jou als je over 10 jaar je eerste baantje moet zoeken. Ik zie de werkgevers je al appelig aankijken onder welke steen jij vandaan komt.
Ik had het hier over mijzelf?
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 13:09:01 #125
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131807410
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik had het hier over mijzelf?
Die aversie tegen je ledematen bewegen komt ergens vandaan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')