Wel lekker goedkoper enzo.quote:Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen
Kinderen vanaf 5 jaar moeten in de gemeente Gouda verplicht hun zorgbehoevende ouders helpen in de huishouding. Mensen met thuiswonende kinderen komen niet meer in aanmerking voor hulp in de huishouding, meldt het AD.
Kinderen tussen de 5 en de 12 jaar moeten helpen bij klusjes als opruimen, tafeldekken en afwassen. Van kinderen tussen 13 tot 17 jaar wordt verwacht dat ze ook stofzuigen en de bedden verschonen. Meerderjarige kinderen krijgen er nog meer taken bij en wie ouder is dan 23 jaar moet de huishoudelijke taken volledig overnemen.
Gouda loopt hiermee vooruit op de plannen van het kabinet om de regels voor thuiszorg te versoberen. Het plaatselijke Trots op Nederland heeft burgemeester Milo Schoenmaker verzocht het raadsvoorstel, dat al door de gemeenteraad is aangenomen, alsnog in te trekken.
Hoe willen ze dit gaan doen als kinderen aan de andere kant van het land studeren?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:07 schreef Woestijnvos het volgende:
Meerderjarige kinderen krijgen er nog meer taken bij en wie ouder is dan 23 jaar moet de huishoudelijke taken volledig overnemen.
Als ze thuis wonen. Maar thuis wonen wordt ook weer gestimuleerd, omdat OV eraan gaat en stufi een lening wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe willen ze dit gaan doen als kinderen aan de andere kant van het land studeren?
Zorgbehoevende ouders.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:16 schreef GroningseGast het volgende:
Waarom moeten ouders in godsnaam een hulp in de huishouding hebben? What's next elke werkloze een aupair?
Ah sorry, ik zat al in de toekomst waar blijkt dat er nog meer bezuinigd moet worden en dit dus voor iedereen gaat gelden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:13 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Als ze thuis wonen. Maar thuis wonen wordt ook weer gestimuleerd, omdat OV eraan gaat en stufi een lening wordt.
Dat wordt dus lastig.
Als je als ouder hulp nodig hebt bij het afwassen heb ik het gevoel dat dat kind het al moeilijk genoeg heeft.quote:
Je snapt nog steeds niet wat 'zorgbehoevend' betekent?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:21 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Als je als ouder hulp nodig hebt bij het afwassen heb ik het gevoel dat dat kind het al moeilijk genoeg heeft.
Dat je wel kan neuken maar niet je reet kunt afvegen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet wat 'zorgbehoevend' betekent?
watquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:26 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Dat je wel kan neuken maar niet je reet kunt afvegen?
Dat kun je best zo stellen. Ik vind dat je moet onderzoeken hoe verstandig het is voor jou om kinderen te nemen. Dus bijvoorbeeld je stamboom checken op ziektes en afwijkingen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
wat![]()
Dus je redeneert eigenlijk: als je kinderen kan krijgen moet je ook maar zorgen dat er nooit wat met je gebeurd en hulpbehoevend wordt?
Je zit denk ik in het verkeerde topic, dit topic gaat over kinderen waarvan verwacht wordt dat ze een klein beetje terugdoen voor hun aftakelende moeder, niet over het al dan niet kunnen betalen van (de opvoeding van) kinderen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:45 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Dat kun je best zo stellen. Ik vind dat je moet onderzoeken hoe verstandig het is voor jou om kinderen te nemen. Dus bijvoorbeeld je stamboom checken op ziektes en afwijkingen.
En zo'n gezin moet er voor zorgen dat ze zelf alles kunnen doen. Ook als ze ziek worden. Je hebt een verantwoordelijkheid als je kinderen neemt. Hoe verstandig is het om een kind te nemen als je ¤2000,- op je rekening hebt staan.
Je vroeg naar mijn redenatie. En het is niet alleen een geldkwestie. Als je kind 5 is en je takkelt al af moet je dat niet op je kind terecht laten komen. Maar er voor zorgen dat je het zelf kan oplossen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je zit denk ik in het verkeerde topic, dit topic gaat over kinderen waarvan verwacht wordt dat ze een klein beetje terugdoen voor hun aftakelende moeder, niet over het al dan niet kunnen betalen van (de opvoeding van) kinderen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:59 schreef 3-voud het volgende:
Ze verrekken het uit zichzelf te doen. Dan maar pushen.
Dat kan ik wel verklaren:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:57 schreef Spatzmann het volgende:
Ik vind het niet zo'n probleem dat het seviceniveau fors omlaag gaat. Maar niet dat de belastingen erbij omhoog gaan
Serieus.quote:
Komt 'ie weer met z'n linkse praat. De tijd van handje ophouden is voorbij vriend.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:59 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe kun je nu van 5 jarige verwachten dat ze het huishouden gaan doen?
Dit zijn serieus derde wereldlanden praktijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |