Ja, het verzet stelde inderdaad vrij weinig voor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef zovty het volgende:
[..]
Heimelijk zeiden we het tijdens de oorlog al. Dat was hoe we verzet pleegden, met roddel en achterklap.
En uiteindelijk hebben we gewonnen..
Goedzo H.FR. Geeft Zovty van katoen!!!!!quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat was na de oorlog.
Tevens is die reeds lang voorbij.
Dank voor de lofprijzingen, Frau JMF.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef ZarB het volgende:
[..]
Goedzo H.FR. Geeft Zovty van katoen!!!!!![]()
Waarom wil je hier ons slavenverleden bij betrekken?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef ZarB het volgende:
[..]
Goedzo H.FR. Geeft Zovty van katoen!!!!!![]()
Ik dacht dat dit een soort geschiedenistopic wasquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Waarom wil je hier ons slavenverleden bij betrekken?
Je bent zelf geschiedenis.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:55 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een soort geschiedenistopic was
Wij waren slechts een kleine speler op die markt, met zo'n 4% marktaandeel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Waarom wil je hier ons slavenverleden bij betrekken?
Maar het waren wel onze gloriedagen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Wij waren slechts een kleine speler op die markt, met zo'n 4% marktaandeel.
Dat is waar, maar niet dankzij de slavenhandel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:57 schreef zovty het volgende:
[..]
Maar het waren wel onze gloriedagen.
Die hebben tenminste histories besef, er mogen geen moderne bouwen hoger dan 50 meter oid. gebouwt worden binnen x kilomter van de binnenstad. Zou nederlandse steden ook goed doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:16 schreef KingRoland het volgende:
wauw
München
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet specifiek dankzij de slavenhandel nee. Maar de zeer winstgevende koloniën, waarbij de slaven in Noord-Amerika een belangrijke rol speelden, zijn wel degelijk een belangrijke factor geweest voor de Nederlandse gouden eeuw.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is waar, maar niet dankzij de slavenhandel.
Dat is waar, maar ik durf wel te zeggen dat de koloniën daar over het algemeen ook beter van zijn geworden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet specifiek dankzij de slavenhandel nee. Maar de zeer winstgevende koloniën, waarbij de slaven in Noord-Amerika een belangrijke rol speelden, zijn wel degelijk een belangrijke factor geweest voor de Nederlandse gouden eeuw.
Zoiets is onmogelijk te beoordelen aangezien er voor die tijd een totaal andere situatie was en het ook van persoon/groep tot persoon/groep zal verschillen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik durf wel te zeggen dat de koloniën daar over het algemeen ook beter van zijn geworden.
'we'quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef zovty het volgende:
[..]
Heimelijk zeiden we het tijdens de oorlog al. Dat was hoe we verzet pleegden, met roddel en achterklap.
En uiteindelijk hebben we gewonnen..
Nederland heeft in Nederlands-Indië mooi wél een voedselprobleem opgelost, door daar verschillende landbouwtechnieken te implementeren. Daar hebben die mensen tot in de lengte van dagen plezier van.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zoiets is onmogelijk te beoordelen aangezien er voor die tijd een totaal andere situatie was en het ook van persoon/groep tot persoon/groep zal verschillen.
Ik betwijfel of de oorspronkelijke inwoners van bijv. Suriname er beter op zijn geworden. En Indonesië bestond voor die tijd niet, maar ik durf te wedden dat er een hoop groepen zijn die nu onder bestuur van Indonesië vallen, die er helemaal niet blij mee zijn.
Maar redenaties als 'hoe zou het zijn geweest wanneer x niet was gebeurt' slaan sowieso niet echt ergens op. Is pure fictie, net zoals we geen idee hebben hoe Nederland of de wereld zou zijn geweest zonder WOII of welke gebeurtenis dan ook.
Nee weet ik, zo vat ik het ook niet opquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:46 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik zeg trouwens niet dat het allemaal zo prettig was hè.
Ik was actief op alle fronten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'we'![]()
jij vocht zeker vrijwillig aan het oostfront, toentertijd
Een internetheld gaat nooit met pensioen is altijd aanwezig, wachtend, speurend, oplettend, alert en altijd paraat om weer toe te slaan als dat nodig is.quote:
Wat een krachtige, opwindende woordenquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:37 schreef zovty het volgende:
Een internetheld gaat nooit met pensioen is altijd aanwezig, wachtend, speurend, oplettend, alert en altijd paraat om weer toe te slaan als dat nodig is.
Blijf maar dicht bij mij schatje, ik zal je wel beschermen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:38 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat een krachtige, opwindende woorden
Whoohoo Zovty my white internet knight in shining armorquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef zovty het volgende:
Blijf maar dicht bij mij schatje, ik zal je wel beschermen..
Ik heb het vanochtend nog speciaal gepoetstquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Whoohoo Zovty my white internet knight in shining armor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |