abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131786324

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
జ్ఞ‌ా
pi_131848656
De Vakantiebieb is ook weer toegankelijk, tot 27 oktober. De boeken die ik tijdens de zomer in mijn boekenkast gezet had, kan ik nu ook nog steeds lezen. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_131876340
Bedankt voor die link. Zal eens kijken of ik er wat uit kan rippen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_131986650
Ik heb net een Sony PRS-T2, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over het gebruiksgemak.
Ik vind het erg vervelend dat alle boeken standaard in 1 map gezet worden en ik ze alleen handmatig naar een andere map kan verplaatsen.
Bij e-readers die ik eerder in bezit had, kon ik de mappen die ik op de pc had verplaatsen en de boekjes stonden zo allemaal in het juiste mapje

2 vragen:
- Is er een andere manier om boeken makkelijk in mappen op de Sony te krijgen.
- Hoe is dit bij andere ereaders zoals bijv de KOBO Glo?
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_131987917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef loezzie het volgende:
Ik heb net een Sony PRS-T2, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over het gebruiksgemak.
Ik vind het erg vervelend dat alle boeken standaard in 1 map gezet worden en ik ze alleen handmatig naar een andere map kan verplaatsen.
Bij e-readers die ik eerder in bezit had, kon ik de mappen die ik op de pc had verplaatsen en de boekjes stonden zo allemaal in het juiste mapje

2 vragen:
Misschien heeft calibre er een plugin voor?

Op de kindle schijnt het te kunnen iig...
జ్ఞ‌ా
pi_131988070
Je kan bij de Kobo dingen op elke manier die je wilt op de schijf zetten - in mapjes, in 1 map etc.

De Glo zal ze echter niet op die wijze gesorteerd weergeven; dus het praktisch nut is helaas niet zo groot.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:58:47 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131990232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef loezzie het volgende:

2 vragen:
dat kun je toch via de verkenner gewoon doen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131990280
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat kun je toch via de verkenners gewoon doen?
Als ik via Verkenner de boeken overzet naar de ereader zet hij ze in 1 map.
pi_131990322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:19 schreef Grouch het volgende:
Je kan bij de Kobo dingen op elke manier die je wilt op de schijf zetten - in mapjes, in 1 map etc.

De Glo zal ze echter niet op die wijze gesorteerd weergeven; dus het praktisch nut is helaas niet zo groot.
Hoe zie je ze uiteindelijk dan?
pi_131990457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:00 schreef loezzie het volgende:

[..]

Hoe zie je ze uiteindelijk dan?
Al je boeken komen in een lijst onder elkaar te staan. Te sorteren op auteur, titel etc. Nader filteren doe je via de zoekfunctie.

Alternatief: ze handmatig sorteren naar "plankjes". In theorie zou calibre dat automatisch moeten kunnen maar ik heb daar nog nooit mee gespeeld. De zoekfunctie is voor mij voldoende.

EDIT:
Een korte google leverde deze handleiding op:
http://rsnijders.info/vakblog/2013/08/15/kobo-shelves-calibre/
Waaruit volgt dat ook calibre het NIET op basis van je mapstructuur kan. Helaas.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grouch op 08-10-2013 23:14:38 ]
pi_131998764
O, ik had ook zelf kunnen zoeken op de handleiding. Bedankt voor het opzoeken. Ik ga iig de blog over het beheren van de boekenplanken voor de Sony eens lezen. Ik vind Calibre zo'n werk om bij te houden, maar goed. Ik kan niet over alles klagen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:13:24 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132221739
Kun je op de T2 ook boeken via wifi op je e-reader krijgen? Ben namelijk de kabel vergeten en wil er een boek opzetten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 12:17:28 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132221853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:13 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je op de T2 ook boeken via wifi op je e-reader krijgen? Ben namelijk de kabel vergeten en wil er een boek opzetten.
hmm t lijkt erop dat je dan je boek op een server moet mikken en gewoon downloaden via de url

of je moet ze downloaden van de readerstore

zie ook http://esupport.sony.com/(...)ate_id=1&info_id=989

[ Bericht 12% gewijzigd door Ynske op 16-10-2013 12:27:19 ]
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:23:43 #14
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132225865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

hmm t lijkt erop dat je dan je boek op een server moet mikken en gewoon downloaden via de url

of je moet ze downloaden van de readerstore

zie ook http://esupport.sony.com/(...)ate_id=1&info_id=989
Hmm, toch maar even een kabeltje kopen dan. Is sowieso nooit weg want ik raak ze nog al eens kwijt :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 14:24:39 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132225909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:23 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hmm, toch maar even een kabeltje kopen dan. Is sowieso nooit weg want ik raak ze nog al eens kwijt :P
Action ;)
69 cent. op te rollen en heel handig in alle tassen ;)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_132227780
Over kabeltjes gesproken, ik dacht altijd dat m'n Kindle gewoon met een willekeurig mini USB-kabeltje opgeladen kon worden, maar die past dus niet -O-
Tap tap tap
pi_132227960
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:21 schreef CherryLips het volgende:
Over kabeltjes gesproken, ik dacht altijd dat m'n Kindle gewoon met een willekeurig mini USB-kabeltje opgeladen kon worden, maar die past dus niet -O-
Micro usb toch ? Net als vrijwel alle telefoons.
pi_132228184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Micro usb toch ? Net als vrijwel alle telefoons.
O, weer iets anders :')
Ik heb een iPhone dus ik zou het niet weten :@
Tap tap tap
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:06:33 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132229316
Micro, niet mini dus. Micro zit bij bv alle samsungs en htc's.
pi_132268836
:') ereader thuis vergeten, en ik ben onderweg naar de andere kant van het land :') welk bestandtype kun je op een ipad zetten? Epub of iets anders?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2013 @ 18:25:02 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132268963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:19 schreef RenRen- het volgende:
:') ereader thuis vergeten, en ik ben onderweg naar de andere kant van het land :') welk bestandtype kun je op een ipad zetten? Epub of iets anders?
epub gaat ook ja :Y

https://discussions.apple.com/thread/5045209
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:32:55 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132269160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:19 schreef RenRen- het volgende:
epub en pdf gaat goed, mits ze geen kopieerbeveiliging hebben.

Je kan volgens mij ook de Kobo app downloaden. Als je boeken legaal hebt gekocht bij Kobo, komen die daar ook in als ik het goed heb.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132288202
Een maand geleden ben ik over gestapt van een Sony PRS-T2 naar een Kobo Aura HD.
Dit heb ik gedaan omdat het tijdens lange vluchten makkelijker is om te lezen door de ingebouwde verlichting.
Hoewel het een scherm is met een hogere resolutie dan de Sony, is dat verschil nmm niet zo groot, fijn is wel dat hij iets groter is. De Sony heeft een 6" scherm en de Kobo een 6,8".
De ingebouwde verlichting zou ik niet meer willen missen. Ik was bang dat die verlichting zou zorgen dat de batterij snel leeg zou zijn, maar ik lees praktisch altijd met de verlichting aan en dan kan ik ruim 1200 pagina's lezen voordat hij weer aan de lader moet.
Een nadeel van de Kobo zou kunnen zijn dat hij een internetverbinding nodig heeft om hem, na een complete reset, weer te configureren, maar dat heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad.
Een ander nadeel schijnt te zijn dat hij niet zo goed is in het weergeven van PDF files, maar ook daar heb ik geen ervaring mee omdat ik alleen Epub's lees.
Er zijn voor 13 euro op internet hoesjes te koop die de Kobo in en uit schakelen bij het open en dicht klappen. Dat zijn andere prijzen dan de 50 euro die ik voor het Sony hoesje met ingebouwde verlichting neer heb moeten tellen.
Tot nu toe ben ik dus happy met de Kobo.
pi_132304871
Vraagje over het bestellen van een Kindle:

Als ik aan een kennis in het VK vraag om een Kindle voor mij te bestellen, kan ik dan die Kindle op mijn Amazon-account registreren? En moet ik dan alsnog boeken kopen op .com, zoals ik hier las?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:12:17 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_132319417
Denk eraan om a.s. maandag dan eindelijk een ereader te bestellen. Ik wil een Kindle Paperwhite (2013) bestellen, ondanks dat ik van plan ben de boeken via Calibre te beheren ipv via Amazon boeken te kopen. Concurrenten zijn de Kobo Glo en Aura.

+ Beste scherm voor een 6" ereader, qua e-ink en frontlight

- Kobo Aura: lees hele slechte dingen over de kras(on)vastheid van plastic voor het scherm
- Kobo Glo: niet zo'n mooi scherm als de Kindle Paperwhite (2013), wel goedkoper

Iemand nog aanvullingen hierop?
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')