abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131786324

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
జ్ఞ‌ా
pi_131848656
De Vakantiebieb is ook weer toegankelijk, tot 27 oktober. De boeken die ik tijdens de zomer in mijn boekenkast gezet had, kan ik nu ook nog steeds lezen. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_131876340
Bedankt voor die link. Zal eens kijken of ik er wat uit kan rippen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_131986650
Ik heb net een Sony PRS-T2, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over het gebruiksgemak.
Ik vind het erg vervelend dat alle boeken standaard in 1 map gezet worden en ik ze alleen handmatig naar een andere map kan verplaatsen.
Bij e-readers die ik eerder in bezit had, kon ik de mappen die ik op de pc had verplaatsen en de boekjes stonden zo allemaal in het juiste mapje

2 vragen:
- Is er een andere manier om boeken makkelijk in mappen op de Sony te krijgen.
- Hoe is dit bij andere ereaders zoals bijv de KOBO Glo?
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_131987917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef loezzie het volgende:
Ik heb net een Sony PRS-T2, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over het gebruiksgemak.
Ik vind het erg vervelend dat alle boeken standaard in 1 map gezet worden en ik ze alleen handmatig naar een andere map kan verplaatsen.
Bij e-readers die ik eerder in bezit had, kon ik de mappen die ik op de pc had verplaatsen en de boekjes stonden zo allemaal in het juiste mapje

2 vragen:
Misschien heeft calibre er een plugin voor?

Op de kindle schijnt het te kunnen iig...
జ్ఞ‌ా
pi_131988070
Je kan bij de Kobo dingen op elke manier die je wilt op de schijf zetten - in mapjes, in 1 map etc.

De Glo zal ze echter niet op die wijze gesorteerd weergeven; dus het praktisch nut is helaas niet zo groot.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:58:47 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131990232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef loezzie het volgende:

2 vragen:
dat kun je toch via de verkenner gewoon doen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131990280
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat kun je toch via de verkenners gewoon doen?
Als ik via Verkenner de boeken overzet naar de ereader zet hij ze in 1 map.
pi_131990322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:19 schreef Grouch het volgende:
Je kan bij de Kobo dingen op elke manier die je wilt op de schijf zetten - in mapjes, in 1 map etc.

De Glo zal ze echter niet op die wijze gesorteerd weergeven; dus het praktisch nut is helaas niet zo groot.
Hoe zie je ze uiteindelijk dan?
pi_131990457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:00 schreef loezzie het volgende:

[..]

Hoe zie je ze uiteindelijk dan?
Al je boeken komen in een lijst onder elkaar te staan. Te sorteren op auteur, titel etc. Nader filteren doe je via de zoekfunctie.

Alternatief: ze handmatig sorteren naar "plankjes". In theorie zou calibre dat automatisch moeten kunnen maar ik heb daar nog nooit mee gespeeld. De zoekfunctie is voor mij voldoende.

EDIT:
Een korte google leverde deze handleiding op:
http://rsnijders.info/vakblog/2013/08/15/kobo-shelves-calibre/
Waaruit volgt dat ook calibre het NIET op basis van je mapstructuur kan. Helaas.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grouch op 08-10-2013 23:14:38 ]
pi_131998764
O, ik had ook zelf kunnen zoeken op de handleiding. Bedankt voor het opzoeken. Ik ga iig de blog over het beheren van de boekenplanken voor de Sony eens lezen. Ik vind Calibre zo'n werk om bij te houden, maar goed. Ik kan niet over alles klagen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:13:24 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132221739
Kun je op de T2 ook boeken via wifi op je e-reader krijgen? Ben namelijk de kabel vergeten en wil er een boek opzetten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 12:17:28 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132221853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:13 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je op de T2 ook boeken via wifi op je e-reader krijgen? Ben namelijk de kabel vergeten en wil er een boek opzetten.
hmm t lijkt erop dat je dan je boek op een server moet mikken en gewoon downloaden via de url

of je moet ze downloaden van de readerstore

zie ook http://esupport.sony.com/(...)ate_id=1&info_id=989

[ Bericht 12% gewijzigd door Ynske op 16-10-2013 12:27:19 ]
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:23:43 #14
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132225865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

hmm t lijkt erop dat je dan je boek op een server moet mikken en gewoon downloaden via de url

of je moet ze downloaden van de readerstore

zie ook http://esupport.sony.com/(...)ate_id=1&info_id=989
Hmm, toch maar even een kabeltje kopen dan. Is sowieso nooit weg want ik raak ze nog al eens kwijt :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 oktober 2013 @ 14:24:39 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132225909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:23 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hmm, toch maar even een kabeltje kopen dan. Is sowieso nooit weg want ik raak ze nog al eens kwijt :P
Action ;)
69 cent. op te rollen en heel handig in alle tassen ;)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_132227780
Over kabeltjes gesproken, ik dacht altijd dat m'n Kindle gewoon met een willekeurig mini USB-kabeltje opgeladen kon worden, maar die past dus niet -O-
Tap tap tap
pi_132227960
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:21 schreef CherryLips het volgende:
Over kabeltjes gesproken, ik dacht altijd dat m'n Kindle gewoon met een willekeurig mini USB-kabeltje opgeladen kon worden, maar die past dus niet -O-
Micro usb toch ? Net als vrijwel alle telefoons.
pi_132228184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Micro usb toch ? Net als vrijwel alle telefoons.
O, weer iets anders :')
Ik heb een iPhone dus ik zou het niet weten :@
Tap tap tap
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:06:33 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132229316
Micro, niet mini dus. Micro zit bij bv alle samsungs en htc's.
pi_132268836
:') ereader thuis vergeten, en ik ben onderweg naar de andere kant van het land :') welk bestandtype kun je op een ipad zetten? Epub of iets anders?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 oktober 2013 @ 18:25:02 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132268963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:19 schreef RenRen- het volgende:
:') ereader thuis vergeten, en ik ben onderweg naar de andere kant van het land :') welk bestandtype kun je op een ipad zetten? Epub of iets anders?
epub gaat ook ja :Y

https://discussions.apple.com/thread/5045209
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:32:55 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132269160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:19 schreef RenRen- het volgende:
epub en pdf gaat goed, mits ze geen kopieerbeveiliging hebben.

Je kan volgens mij ook de Kobo app downloaden. Als je boeken legaal hebt gekocht bij Kobo, komen die daar ook in als ik het goed heb.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132288202
Een maand geleden ben ik over gestapt van een Sony PRS-T2 naar een Kobo Aura HD.
Dit heb ik gedaan omdat het tijdens lange vluchten makkelijker is om te lezen door de ingebouwde verlichting.
Hoewel het een scherm is met een hogere resolutie dan de Sony, is dat verschil nmm niet zo groot, fijn is wel dat hij iets groter is. De Sony heeft een 6" scherm en de Kobo een 6,8".
De ingebouwde verlichting zou ik niet meer willen missen. Ik was bang dat die verlichting zou zorgen dat de batterij snel leeg zou zijn, maar ik lees praktisch altijd met de verlichting aan en dan kan ik ruim 1200 pagina's lezen voordat hij weer aan de lader moet.
Een nadeel van de Kobo zou kunnen zijn dat hij een internetverbinding nodig heeft om hem, na een complete reset, weer te configureren, maar dat heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad.
Een ander nadeel schijnt te zijn dat hij niet zo goed is in het weergeven van PDF files, maar ook daar heb ik geen ervaring mee omdat ik alleen Epub's lees.
Er zijn voor 13 euro op internet hoesjes te koop die de Kobo in en uit schakelen bij het open en dicht klappen. Dat zijn andere prijzen dan de 50 euro die ik voor het Sony hoesje met ingebouwde verlichting neer heb moeten tellen.
Tot nu toe ben ik dus happy met de Kobo.
pi_132304871
Vraagje over het bestellen van een Kindle:

Als ik aan een kennis in het VK vraag om een Kindle voor mij te bestellen, kan ik dan die Kindle op mijn Amazon-account registreren? En moet ik dan alsnog boeken kopen op .com, zoals ik hier las?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:12:17 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_132319417
Denk eraan om a.s. maandag dan eindelijk een ereader te bestellen. Ik wil een Kindle Paperwhite (2013) bestellen, ondanks dat ik van plan ben de boeken via Calibre te beheren ipv via Amazon boeken te kopen. Concurrenten zijn de Kobo Glo en Aura.

+ Beste scherm voor een 6" ereader, qua e-ink en frontlight

- Kobo Aura: lees hele slechte dingen over de kras(on)vastheid van plastic voor het scherm
- Kobo Glo: niet zo'n mooi scherm als de Kindle Paperwhite (2013), wel goedkoper

Iemand nog aanvullingen hierop?
Confidence through competence
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:49:58 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132320123
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:14 schreef Mange-tout het volgende:
Vraagje over het bestellen van een Kindle:

Als ik aan een kennis in het VK vraag om een Kindle voor mij te bestellen, kan ik dan die Kindle op mijn Amazon-account registreren? En moet ik dan alsnog boeken kopen op .com, zoals ik hier las?
waarom zou je niet zelf uit de usa bestellen?
pi_132325490
Ik heb inmiddels ook de Kindle Paperwhite 2013, bevalt echt grandioos goed.
De frontlight leest echt véél ontspannender, had hiervoor een onverlichte ereader. Ook overdag is het scherm daardoor veel witter geworden.
Verder heeft de Kindle de nodige handigheidjes met bladeren en aantekeningen maken en X-ray samenvattingen. Het nieuwe Vocubulaire builder is ook leuk bedacht, heel goed voor mijn Engelse en Duitse taalbeheersing.

Volgens the Verge heeft Amazon met de nieuwste Paperwhite zelfs de ebook reader war gewonnen!
http://www.theverge.com/2(...)perwhite-review-2013

@mange-tout. Ja, een Kindle en Amazon account is wereldwijd overal te gebruiken. Je woonadres op je Amazon account is bepalend waar je boeken kunt kopen. Maar een Kindle bestellen uit de USA gaat erg snel, binnen 3 werkdagen in huis. Kosten van douane en verzending zitten allemaal al in de prijs.

[ Bericht 3% gewijzigd door lukaon op 19-10-2013 15:52:35 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:52:25 #28
55709 Stereotomy
pi_132329270
.. en zojuist heb ik de Kobo Aura HD in handen gehad, en fuck, dat iets grotere scherm is toch wel heel tempting....

Scheelt net iets met de 6" readers...
pi_132339987
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

waarom zou je niet zelf uit de usa bestellen?
Ik dacht dat het uit de VS duurder uit zou komen met taksen en alles, maar dat blijkt goed mee te vallen. Wel kun je via .com niet de 3G preorderen (en na 5 november kopen?). Aangezien ik vaak lees op de trein, lijkt mij het fijn om gewoon altijd toegang te hebben tot internet voor het opzoeken van woorden via Wikipedia. Of kan ik dat hele 3G beter links laten liggen?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:44 schreef lukaon het volgende:
@mange-tout. Ja, een Kindle en Amazon account is wereldwijd overal te gebruiken. Je woonadres op je Amazon account is bepalend waar je boeken kunt kopen. Maar een Kindle bestellen uit de USA gaat erg snel, binnen 3 werkdagen in huis. Kosten van douane en verzending zitten allemaal al in de prijs.
Dank voor de info! Iemand die in België of Nederland woont moet dan waarschijnlijk default bij Amazon.com bestellen, en kan niet op Amazon.fr terecht? Wel jammer, want deed de test net met Goncourtwinnaars en daarvan kun je de Kindleversie dan niet op .com kopen, hoewel ze wel op .fr beschikbaar zijn. Waarschijnlijk ligt dat aan verschillende auteursrechten etc, maar wel jammer.

Hoe zit dat overigens voor aankopen bij Amazon die niets met de Kindle te maken hebben? Kun je die dan nog wel uit bijvoorbeeld Frankrijk laten komen? Ik heb het dan over papieren boeken of één van de triljoenen andere dingen op de Amazonsite.
pi_132340911
Er zit een Engels woordenboek op de kindle. Ik heb de touch, dus als ik m'n vinger op het woord hou, opent een korte uitleg van het woord en dan kan ik er nog voor kiezen om een uitgebreide uitleg te lezen. Daar heb je dus geen internet voor nodig. 3G is volgens mij alleen handig als je onderweg boeken wilt kopen en je mail wilt lezen want dat schijnt ook nog te kunnen. Ik mis het zelf niet. En je wordt tegenwoordig doodgegooid met gratis wifi overal.
Tap tap tap
pi_132341263
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:44 schreef lukaon het volgende:
Volgens the Verge heeft Amazon met de nieuwste Paperwhite zelfs de ebook reader war gewonnen!
http://www.theverge.com/2(...)perwhite-review-2013
quote:
The file support is still woefully lacking — you can read PDFs and Word documents, but without EPUB support you basically can’t read any books you didn’t buy from Amazon.
In 1 klein zinnetje tussendoor het grootste nadeel van de kindle verwerken. Hoe objectief van de recensent ;)
Maar goed. Daar bestaat calibre voor.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:37:50 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132341413
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:52 schreef Stereotomy het volgende:
.. en zojuist heb ik de Kobo Aura HD in handen gehad, en fuck, dat iets grotere scherm is toch wel heel tempting....

[ afbeelding ]

Aura HD _O_. Ik wil niet meer zonder. Groot scherm, superscherp, backlight. Echt perfect *;.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:39:21 #33
55709 Stereotomy
pi_132341511
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:37 schreef Bart het volgende:

[..]

Aura HD _O_. Ik wil niet meer zonder. Groot scherm, superscherp, backlight. Echt perfect *;.
maak... het.. niet... moeilijk.. voor... mij...
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:41:13 #34
65252 Bart
pi_132341606
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

maak... het.. niet... moeilijk.. voor... mij...
En alles is instelbaar, witmarge rond de tekst, regelafstand, lettergrootte is niet 5 standen maar bijna traploos te kiezen, zodat je het echt precies kan instellen zoals jij fijn leest! Heerlijk _O_.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:42:16 #35
65252 Bart
pi_132341657
En de prijs van 150 euro is ook heel netjes :Y.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:44:30 #36
55709 Stereotomy
pi_132341744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:42 schreef Bart het volgende:
En de prijs van 150 euro is ook heel netjes :Y.
Klopt, zoveel kost de Kindle 2013 ook als je die uit Amerika laat komen....

En de Glo is maar 1-2 tientjes goedkoper. En de Aura HD is echt niet groot te noemen... dus voor de bulkiness hoef je het niet te laten...

Damn.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:45:46 #37
65252 Bart
pi_132341800
Ja Glo is echt zonde van het geld. Geef dan die 15 euro meer uit. Dat is een no-brainer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:47:47 #38
55709 Stereotomy
pi_132341885
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef Bart het volgende:
Ja Glo is echt zonde van het geld. Geef dan die 15 euro meer uit. Dat is een no-brainer.
Enige reden die ik kon bedenken was beperkte ruimte in handtasjes (heb ik niet) of binnenzakken (die zijn sowieso te klein bij mij), om voor een 6" reader te gaan ipv de Aura HD.

Tevens slechte reviews gelezen over de 6" Kobo Aura; waarschijnlijk zit daar geen Gorilla Glass op.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:48:37 #39
65252 Bart
pi_132341919
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Enige reden die ik kon bedenken was beperkte ruimte in handtasjes (heb ik niet) of binnenzakken (die zijn sowieso te klein bij mij), om voor een 6" reader te gaan ipv de Aura HD.
Een gemiddeld boek is groter hoor. Hoe neem je die nu mee?
pi_132341942
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Verschil in gewicht misschien? Als je je ereader in je hand houdt tijdens het lezen ga je een onsje extra wel merken
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:49:52 #41
55709 Stereotomy
pi_132341963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Een gemiddeld boek is groter hoor. Hoe neem je die nu mee?
Die neem ik niet mee :@ Da's ook de reden waarom ik een ereader aan wil schaffen ;)

Nah, meestal heb ik wel een schoudertas mee.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:51:20 #42
55709 Stereotomy
pi_132342027
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

Verschil in gewicht misschien? Als je je ereader in je hand houdt tijdens het lezen ga je een onsje extra wel merken
Mwah, de nieuwe Kindle Paperwhite is 213 gram, de Kobo Aura HD is 240 gram.... 27 gram verschil is niet te snuiven ;)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:51:46 #43
65252 Bart
pi_132342043
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:49 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die neem ik niet mee :@ Da's ook de reden waarom ik een ereader aan wil schaffen ;)

Nah, meestal heb ik wel een schoudertas mee.
Ah dat kan ja :P. Ik lees eigenlijk alleen in bed, en op vakantie. Voor dat laatste is het natuurlijk superhandig, afgelopen zomer 5 dikke boeken mee, nu mijn Aura HD. In bed leest het ook lekkerder, backlight is ideaal. En stuk lichter en dunner, makkelijker vast te houden. Maar meenemen in een tas hoef ik dus eigenlijk niet te doen, kan ik dus niet over oordelen :).
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:52:37 #44
55709 Stereotomy
pi_132342080
Heb je ook een case ervoor aangeschaft? Ik wil zo'n Chinese nepcase aanschaffen op eBay met wake/sleep functie.

Als je het ding alleen thuis gebruikt, is in principe een case niet nodig...
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:08:40 #45
65252 Bart
pi_132342683
Nee geen case hier.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 oktober 2013 @ 00:04:49 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132344931
K heb een nadeel gevonden van een ereader... Ik durf er niet mee in bad te gaan liggen. Dus nu maar weer een gewoon boek erbij genomen.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:14:26 #47
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132345314
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:04 schreef Ynske het volgende:
K heb een nadeel gevonden van een ereader... Ik durf er niet mee in bad te gaan liggen. Dus nu maar weer een gewoon boek erbij genomen.
Dat vind ik ook wel een nadeel. Hoewel het wel kan, m'n moeder doet het ook, maar ik vind het toch wat risky met dat vocht.
  zondag 20 oktober 2013 @ 07:23:00 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132350819
Stop 'm in een ziploc!
pi_132350882
Ik heb een ziploc wel eens geprobeerd op het strand, maar dat was imho geen succes. Waar het plastic van de ziploc het touchscreen raakte bladerde de reader vooruit of terug. Eigenlijk werkt dat dus alleen met een e-reader zonder touchscreen.
  zondag 20 oktober 2013 @ 09:26:29 #50
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132351332
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 07:51 schreef Rowlf het volgende:
Ik heb een ziploc wel eens geprobeerd op het strand, maar dat was imho geen succes. Waar het plastic van de ziploc het touchscreen raakte bladerde de reader vooruit of terug. Eigenlijk werkt dat dus alleen met een e-reader zonder touchscreen.
Op het strand? Tegen het zand ofzo? Neem niet aan dat je ermee op een luchtbed in zee bent gaan liggen :P
pi_132352632
Ja, tegen het zand. Ik ben altijd erg zuinig op m'n e-readers, zeker als ze net nieuw zijn. ;)
pi_132353388
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:04 schreef Ynske het volgende:
Boeken durf ik ook niet in bad te lezen. Laat ik ook vallen :') neem meestal de Quest mee of zet de laptop op een tafeltje naast het bad :D
Tap tap tap
pi_132355211
Ik heb idd een nepcase besteld.
Gewoon op Ebay en binnen een paar dagen in huis.
Hij ziet er ook nog netjes uit.

http://www.ebay.nl/itm/BR(...)&hash=item4d1081fa97
pi_132367753
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:52 schreef Stereotomy het volgende:

[ afbeelding ]

Toch zie ik hier op die foto bij de Kobo heel veel lege marges, dan heb je toch weinig aan het wat iets grotere scherm? Of valt dat mee?

Sensatie:
In Finland komt nu binnenkort een e-reader uit die werkt op zonne-energie èn een 9,7" kleurenscherm heeft.
De Leia, en maar 6 mm dik. Jawel, kleuren E-ink!

Dit wordt heel interessant.

http://tweakers.net/nieuw(...)p-zonne-energie.html

pi_132367829
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:21 schreef lukaon het volgende:

Sensatie:
In Finland komt nu binnenkort een e-reader uit die werkt op zonne-energie èn een 9,7" kleurenscherm heeft.

[ afbeelding ]
Handig, n een land waar het de helft van jaar nauwelijks licht wordt :P
  zondag 20 oktober 2013 @ 19:25:27 #56
65252 Bart
pi_132367870
Leuk, maar ongetwijfeld onbetaalbaar.
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:03:08 #57
55709 Stereotomy
pi_132378939
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:21 schreef lukaon het volgende:

[..]

Toch zie ik hier op die foto bij de Kobo heel veel lege marges, dan heb je toch weinig aan het wat iets grotere scherm? Of valt dat mee?

Sensatie:

[ afbeelding ]
De Kobo's staan er juist om bekend meer met fontgroottes + marges te kunnen dan de Kindles (meer stappen regelbaar)....

Argh echt lastig, denk erover om morgen een eReader te kopen, maar twijfel nu heel erg tussen:

- Aura HD (bang dat het iets te groot en te zwaar is) - 150 EUR
- Kobo Glo (bang dat de frontlight niet het beste is wat momenteel te verkrijgen is - 120 EUR
- Amazon Kindle Paperwhite 2013 - 150 EUR

Wil morgen toch de knoop gaan doorhakken, anders blijven we maar hannessen.
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:24:26 #58
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_132379758
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De Kobo's staan er juist om bekend meer met fontgroottes + marges te kunnen dan de Kindles (meer stappen regelbaar)....

Argh echt lastig, denk erover om morgen een eReader te kopen, maar twijfel nu heel erg tussen:

- Kobo Glo (bang dat de frontlight niet het beste is wat momenteel te verkrijgen is - 120 EUR

Waarom niet de Kobo Aura? Die is beter dan de Glo en minder log dan de Aura HD
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:27:38 #59
55709 Stereotomy
pi_132379878
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 23:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom niet de Kobo Aura? Die is beter dan de Glo en minder log dan de Aura HD
Slechte dingen over het plastic op het scherm gelezen; niet krasvast. Dus die valt af.
pi_132384452
quote:

[..]

Ik heb een Glo en een Aura HD. Ik was ook bang dat ik de Aura HD te zwaar zou vinden, maar het valt me erg mee. Hij is verder merkbaar sneller dan de Glo, bijvoorbeeld met het verwerken van nieuwe boeken die je erop zet. En ook met internetten via wifi. De letters zijn echt superscherp, scherper dan bij de Glo. Ook heb ik het idee dat de Aura stabieler is dan de Glo, maar dat heeft ook te maken met nieuwere firmware die inmiddels gereleased is voor beide readers, er zijn wat bugs uitgehaald.

Ik dacht dat ik de Glo en de Aura naast elkaar zou gebruiken, maar ik gebruik nu toch bijna alleen maar de Aura.
  maandag 21 oktober 2013 @ 08:48:31 #61
55709 Stereotomy
pi_132384700
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:16 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik heb een Glo en een Aura HD. Ik was ook bang dat ik de Aura HD te zwaar zou vinden, maar het valt me erg mee. Hij is verder merkbaar sneller dan de Glo, bijvoorbeeld met het verwerken van nieuwe boeken die je erop zet. En ook met internetten via wifi. De letters zijn echt superscherp, scherper dan bij de Glo. Ook heb ik het idee dat de Aura stabieler is dan de Glo, maar dat heeft ook te maken met nieuwere firmware die inmiddels gereleased is voor beide readers, er zijn wat bugs uitgehaald.

Ik dacht dat ik de Glo en de Aura naast elkaar zou gebruiken, maar ik gebruik nu toch bijna alleen maar de Aura.
thanks voor je advies :)

dit helpt niet :') ;(
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:10:19 #62
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132384914
quote:

[..]

Ik heb de Aura HD en ik vind hem echt niet te zwaar, en de grootte valt ook mee. Als je over dat soort zaken twijfelt moet je gewoon naar de Mediamarkt toegaan en hem daar even vasthouden. De backlight van de Aura HD is echt super goed, en op 3% sterkte behoorlijk batterij-besparend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_132385134
quote:
[..]

Herkenbaar, heb precies ook zo zitten dubben en strepen en ben op de Kindle uitgekomen.
De Kindle Paperwhite 2 heeft het scherm met het hoogste contrast, beste frontlight, sneller capacitief touchscreen, stabiele software, stevige bouwkwaliteit, erg goede klantenservice en een uitgebreide store met lagere prijzen.

Helemaal perfect? Nee, dat zou voor mij de Kindle zijn met een 8" kleurenscherm.
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:42:39 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132385376
Kindle zonder twijfel. Stabiel, goede service. Met als grote pluspunt voor mij de synchronisatiefunctie. Overal meteen verderlezen, of ik dat nu op 1 van mijn 2 Kindles doe of op mijn iPad of zelfs iPhone.
pi_132385576
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:42 schreef Aventura het volgende:
Kindle zonder twijfel. Stabiel, goede service. Met als grote pluspunt voor mij de synchronisatiefunctie. Overal meteen verderlezen, of ik dat nu op 1 van mijn 2 Kindles doe of op mijn iPad of zelfs iPhone.
Ja, dat is wel leuk :) had een gratis kookboek van Amazon gedownload, stond meteen op de iPad.
Tap tap tap
pi_132386052
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:25 schreef lukaon het volgende:

[..]

Herkenbaar, heb precies ook zo zitten dubben en strepen en ben op de Kindle uitgekomen.
De Kindle Paperwhite 2 heeft het scherm met het hoogste contrast, beste frontlight, sneller capacitief touchscreen, stabiele software, stevige bouwkwaliteit, erg goede klantenservice en een uitgebreide store met lagere prijzen.

Helemaal perfect? Nee, dat zou voor mij de Kindle zijn met een 8" kleurenscherm.
Volgens mij heeft de kindle pw2 een lager contrast dan de aura hd, en volgens mij is de aura hd ook sneller.

De kobo krijgt binnenkort een update met Pocket, ook leuk. Maar het gaat er ook om of je veel epubs wil kopen/lezen, dat is met de kobo heel makkelijk, met de kindle moet je alles eerst converteren en/of de drm er af slopen. Tijdrovend, imho.

De aura-hd ondersteunt allerlei formaten zelfs een (zwart/wit) stripboek ziet er nog goed uit vanwege de enorm hoge resolutie. En de kobo ondersteunt ook het .mobi formaat.

Ben het er overigens wel mee eens dat kobo software teveel bugs heeft, dat valt met de huidige firmware wel mee, maar als er weer een update komt hou ik m'n hart vast. En de klantenservice schijnt ook bagger te zijn, maar daar heb ik gelukkig geen ervaring mee.
pi_132397641
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:21 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de kindle pw2 een lager contrast dan de aura hd, en volgens mij is de aura hd ook sneller.

Nee. De Kobo Aura HD heeft wel meer pixels, maar het contrast is lager. In de Kobo's zit nog het oude Pearl scherm van E-ink, in de Kindle PW2 zit het nieuwste generatie Carta scherm. Pearl is al meer dan 3 jaar oud. Het contrast van het nieuwe Carta scherm is 50% beter ten opzichte van Pearl. De witte achtergrond is daardoor witter, tekst nog zwarter. Vergelijkbaar met een papieren boek, bijna dan. De PW2 heeft ook een betere frontlight, wat niet blauwig is maar zachtgeel.

Ook is de Aura HD niet sneller. Het heeft een trager touchscreen wat nog werkt met infrarood stralen. Dat had Kindle Touch vroeger ook, de PW werkt met een veel sneller capacitief scherm - net zoals de iPad heeft.

De PW2 is op dit moment de beste e-reader die je kunt kopen, het heeft de meest moderne technieken aan boord. Daardoor leest het bijna echt als een papieren boek.

Hier wat meer info over het nieuwste Carta scherm van E-Ink wat in de PW2 zit:
http://www.eink.com/display_products_carta.html

En het omzetten van ePub naar Kindle Format doet Calibre eigenlijk ongemerkt, paar seconden meer kost het alleen.

[ Bericht 4% gewijzigd door lukaon op 21-10-2013 16:23:11 ]
pi_132401082
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:15 schreef lukaon het volgende:

[..]

Nee. De Kobo Aura HD heeft wel meer pixels, maar het contrast is lager. In de Kobo's zit nog het oude Pearl scherm van E-ink, in de Kindle PW2 zit het nieuwste generatie Carta scherm. Pearl is al meer dan 3 jaar oud. Het contrast van het nieuwe Carta scherm is 50% beter ten opzichte van Pearl. De witte achtergrond is daardoor witter, tekst nog zwarter.

Tja hoe perfectionistisch wil je het hebben. Ik vind mijn veroudere kobo touch ook prettig lezen, en met mijn -7 zie ik die perfecte letters toch al niet zo perfect. Gedoe om je boeken te ladan zou voor mij zwaarder wegen
pi_132403261
quote:

Ook is de Aura HD niet sneller. Het heeft een trager touchscreen wat nog werkt met infrarood stralen. Dat had Kindle Touch vroeger ook, de PW werkt met een veel sneller capacitief scherm - net zoals de iPad heeft.
Zijnoot: ben ik de enige die het raar vind dat de aura een capacitief scherm heeft en de duurdere Aura HD niet?

quote:
En het omzetten van ePub naar Kindle Format doet Calibre eigenlijk ongemerkt, paar seconden meer kost het alleen.
De verplichting calibre te moeten gebruiken en eea niet direct te kunnen is verre van ongemerkt hoor ;)
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:16:51 #70
55709 Stereotomy
pi_132403893
Complimenten voor de discussie hier :) Af en toe is Fok! toch wel fijn om zoveel meningen te vergelijken.

Uiteindelijk heb ik mijn keuze laten vallen op... de Kobo Aura HD. Maar nu hebben die fukkers van de Mediamarkt de zwarte versie niet op voorraad :') dus ga ik het online bestellen. Mocht ik spijt krijgen van de Aura HD, dan verpats ik hem wel en koop ik een Kindle Paperwhite 2013.

Het meest ideale was natuurlijk een 6.8" Carta scherm geweest, maar helaas ;)
pi_132407187
quote:

[..]

Nee. De Kobo Aura HD heeft wel meer pixels, maar het contrast is lager. In de Kobo's zit nog het oude Pearl scherm van E-ink, in de Kindle PW2 zit het nieuwste generatie Carta scherm. Pearl is al meer dan 3 jaar oud. Het contrast van het nieuwe Carta scherm is 50% beter ten opzichte van Pearl. De witte achtergrond is daardoor witter, tekst nog zwarter. Vergelijkbaar met een papieren boek, bijna dan. De PW2 heeft ook een betere frontlight, wat niet blauwig is maar zachtgeel.

De PW2 is op dit moment de beste e-reader die je kunt kopen, het heeft de meest moderne technieken aan boord. Daardoor leest het bijna echt als een papieren boek.

Hier wat meer info over het nieuwste Carta scherm van E-Ink wat in de PW2 zit:
http://www.eink.com/display_products_carta.html
Bedankt voor de info, ik kende die specs niet. :@ Goed om te lezen! Ik ben benieuwd naar dat carta scherm, zou ik wel 'ns in handen willen hebben.
Maar voorlopig hoef ik nog geen nieuwe, ben teveden met de aura-hd.
:)
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:51:05 #72
55709 Stereotomy
pi_132415483
Wat ik me afvroeg he, nadat ik de Kobo Aura HD besteld had :P

Hoe goed is de Smart Lookup functie? Die van de Kindle is gelikt: woord aanraken, en je krijgt een prima woordenboek, x-ray en wikipedia. Met name de laatste is fijn omdat ik veel semi-wetenschappelijke boeken lees. Hebben de Kobo's ook zoiets voor Wikipedia? Ik las dat er iets beta/developers achtig iets is wat je in kunt schakelen daarvoor.

quote:
OnlineWikipedia=true
Wikipedia in kobobooks GREAT! When longpressing a word in a kobobook, using the dictionary menu, a new items give access to online lookup in Wikipedia. Needs wifi.
The whole reason I started to look in the binary libnickel was to find how to activate the libwikipedia.so library found in /usr/local/kobo/. - Now I just need to find a way to activate libcrossword
There is some strange things with the fonts in the Wikipedia dialog, when you do the second lookup, the fonts changes.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=218376

[ Bericht 42% gewijzigd door Stereotomy op 21-10-2013 22:57:53 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:41:11 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132447371
Die PDF's vind ik een drama in de Kobo Glo. Zo jammer...
Er lijkt geen enkele manier te zijn om ze makkelijk te kunnen lezen. In volledig scherm zijn te letters te klein (niet aan te passen) en als je inzoomt, dan vlieg van van links naar rechts over de pagina om de hele zin te kunnen lezen. Dramatisch... lang leve epub.
(Un)masking for the greater good.
pi_132540073
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:59 schreef Grouch het volgende:

[..]

Zijnoot: ben ik de enige die het raar vind dat de aura een capacitief scherm heeft en de duurdere Aura HD niet?

[..]

De verplichting calibre te moeten gebruiken en eea niet direct te kunnen is verre van ongemerkt hoor ;)
Dat Kobo daarvoor heeft gekozen is inderdaad een erg vreemde beslissing. Want dat deed mij naast de te veel circulerende buggy Kobo firmware verhalen afzien om voor de Aura HD te gaan.
Ik had namelijk geen zin om continue naar een scherm met rondstralende infraroodstralen te moeten gaan zitten kijken zoals bij de Aura HD. Geen idee of dat voor de langere termijn echt ongezond is natuurlijk, maar als er alternatieven zijn zoals met een capacitief scherm dan veel liever die.

Voor de Kindle heb je geen verplichting om Calibre te gebruiken. Amazon levert hiervoor ook gratis tools zoals KindleGen die ook EPUB voor je kan omzetten. En andere bestandsformaten kun je ook naar je eigen @kindle.com adres sturen, dan komen ze automatisch op je Kindle. Iedereen krijgt zo'n adres bij het registreren van je Kindle.

Al moet ik zeggen dat ik Calibre juist ideaal vind om te gebruiken. Veel beter overzicht van je collectie ebooks dan mappen vol losse bestanden.

Amazon KindleGen link: http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=1000765211
pi_132540724
Ja iemand moet dat toch even uitleggen hoe hetw erkt met je Kindle-emailadres :@
Tap tap tap
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:47:37 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132544054
Dank voor jouw nuttige info, Lukeaon! Nu weet ik met terugwerkende kracht dat ik de juiste keuze heb gemaakt met mijn Kindle pw ;)

CL: ik heb het mailadres toegevoegd aan Calibre. Ik klik op een boek, kies 'Send to e-mai' en het boek belandt erop.

Als je wilt weten wat je mailadres is: log in op Amazon.com (je moet een account hebben, tenmnste als je je kindle zelf hebt besteld, anders moet je 'm denk ik even aanmaken). Klik op Manage your Kindle en daar zie je alle info die nodig is. Je cloud staat er ook.
pi_132554865
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:51 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik me afvroeg he, nadat ik de Kobo Aura HD besteld had :P

Hoe goed is de Smart Lookup functie? Die van de Kindle is gelikt: woord aanraken, en je krijgt een prima woordenboek, x-ray en wikipedia. Met name de laatste is fijn omdat ik veel semi-wetenschappelijke boeken lees. Hebben de Kobo's ook zoiets voor Wikipedia? Ik las dat er iets beta/developers achtig iets is wat je in kunt schakelen daarvoor.

[..]

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=218376
Ik heb dit uitgeprobeerd. Ik heb wat dingen toegevoegd bij [Feature Settings] aan de Kobo ereader.conf file die je vindt in de .kobo directory van de kobo.

Het werkt, maar daar is alles zo'n beetje mee gezegd. ;( Je kunt een woord lang aanraken, dan op een woordenboek symbooltje tikken. Daar kun je kiezen uit een aantal opties, woordenboek, translate phrase, thesaurus, en wikipedia. Als je voor wikipedia kiest vraagt kobo of je wil verbinden met wifi, zo ja, dan opent hij een pagina. Die wikipedia pagina's zijn in een zeer klein lettertype dat ook nog 'ns in lichtgrijs is, dus met een superslecht contrast. Ik las een Engels boek, ik kon wel kiezen tussen een Nederlandse of Engelstalige wikipedia (dat zal niet met alle woorden zo zijn, vermoed ik.)
Ik lees geen wetenschappelijke boeken, en ik zal deze functie dan ook niet vaak gebruiken. ;)

Verder gebruik ik trouwens Calibre met de plugin Kobotouchextended, deze geeft onder andere meer leesstatistieken en de opmaak van een boek ziet er nog net iets beter uit. Heb je je Aura-hd al binnen?
pi_132556050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:25 schreef CherryLips het volgende:
Ja iemand moet dat toch even uitleggen hoe hetw erkt met je Kindle-emailadres :@
Voilá: :)

http://www.amazon.com/gp/sendtokindle/email

vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:45:11 #79
55709 Stereotomy
pi_132567881
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:42 schreef Rowlf het volgende:

Verder gebruik ik trouwens Calibre met de plugin Kobotouchextended, deze geeft onder andere meer leesstatistieken en de opmaak van een boek ziet er nog net iets beter uit. Heb je je Aura-hd al binnen?
Thanks voor de hack voor Wikipedia. Ik zal hem binnenkort eens uitproberen. :)

De Aura HD is inderdaad al een paar dagen binnen, en vandaag ook van eBay een cover met magneetsluiting binnen. Tevens heb ik ook een Kindle Paperwhite 2013 besteld :@, en ben van plan een head-to-head te doen. Wat me opvalt aan de Aura HD (mijn eerste e-reader):

- Het went ontzettend snel om op e-ink te lezen
- Er is veel 'wit' aan de onderkant van de pagina, waar de paginanummering staat en net daarboven ook nog. Zonde van de ruimte. Zie foto.
- De 1% brightness stand van de verlichting is in principe dim genoeg om in totale duisternis te lezen; iets wat ik had gehoopt. Het liefst had ik nog een standje lager.
- Boeken beheren gaat met Calibre moeiteloos. Ik had al 80 boeken in mijn collectie; zonder moeite naar de Aura HD getransferred.
- De case met de magneetsluiting is fijn. Het sluit nauw aan, dus er komt niet veel meer bulk bij, en het automatisch aan en uitzetten werkt perfect.

Helaas vind ik de dictionary en van wat ik lees over de Wikipedia-functie een beetje beneden de maat. Had ik beter over moeten nadenken voordat ik de Aura HD kocht :) Al heb ik nog 10 dagen om het terug te sturen naar de webshop waar ik het heb gekocht. Ik voel nog ff verder en in de tussentijd hoop ik de Kindle opgestuurd gekregen te hebben. Die doet Wikipedia toch een stuk beter onder het lezen...

Pic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superslim die magneetcovers trouwens. De magneet zit in de case naast het device. Als de metalen plaat van de cover de magneet raakt, dan 1) zit hij vast en 2) wordt hij magnetisch, waardoor een sensor in de rand van het device wordt getriggerd, waardoor de Aura HD gaat slapen / ontwaken. Slim.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 25-10-2013 22:53:19 ]
pi_132568154
In mijn Kobo kan ik oa marges aanpassen, vast ook op de Aura ?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:54:07 #81
55709 Stereotomy
pi_132568236
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:52 schreef computergirl het volgende:
In mijn Kobo kan ik oa marges aanpassen, vast ook op de Aura ?
Yes, maar alleen marges aan de boven en zijkanten. De onderkant blijft een plemp ruimte over, zelfs boven de paginanummering (die ik eigenlijk ook weg wil hebben).

Zie ook de foto van twee posts terug.... er zouden zo nog 2-3 regels onderin gepast hebben. In plaats van een zut wit met in het midden klein de paginanummering.
pi_132570172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:54 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Yes, maar alleen marges aan de boven en zijkanten. De onderkant blijft een plemp ruimte over, zelfs boven de paginanummering (die ik eigenlijk ook weg wil hebben).

Zie ook de foto van twee posts terug.... er zouden zo nog 2-3 regels onderin gepast hebben. In plaats van een zut wit met in het midden klein de paginanummering.
Heel verstandig, pw 2013 en de aura-hd beide bestellen om te kunnen vergelijken. ^O^ . De kindle pw 2013 heeft bijna alles, behalve goede ondersteuning voor epub's. Dat linkje hierboven over het mailen van ebooks naar de kindle werkt ook niet met epub formaat. Ik zou dat irritant vinden.

Wat betreft de marges ook aan de onderkant van de pagina op de aura-hd: je kunt iets hacken met een custom .css file. Dat staat ook allemaal op dat andere forum. :)
pi_132613548
Benieuwd naar je vergelijking Stereotomy. Niet alleen van de ereaders maar ook van de verschillende stores. Al zal het vast wel even wennen zijn met het iets kleinere Kindle scherm als je groter bent gewend. Dat vindt ik wel jammer aan de Paperwhite; geen keuze voor een iets groter scherm. Ik heb zelfs de Kindle DX overwogen, helemaal nu de prijs recent werd verlaagd naar $ 189. Alleen geen frontlight en weer een Pearl scherm.

Tip: Amazon biedt ook altijd flink veel gratis ebooks aan. En dat is niet alleen oud werk, ook recente boeken, zoals een gratis eerste deel, etc.

Zie de actuele lijst van Amazon Best Sellers: Top 100 Paid en Top 100 Free. Een bookmark waard.
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/digital-text
pi_133435745
Hm.. ff inlezen dit.
Ben op zoek naar een eReader en twijfel tussen de Sony PRS-T3 en de Kobo Aura HD.

Heb afgelopen zomer voor het eerst gebruik gemaakt van een (geleende) eReader en dat was de Sony PRS-T2. Vond 't erg gemakkelijk lezen op vakantie. Al blijft een papieren boek toch meer allure hebben.

Is het trouwens mogelijk om illustraties, getekend of foto's, te zien in een eBook op een eReader?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_133437194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 01:31 schreef CoExist het volgende:
Hm.. ff inlezen dit.
Ben op zoek naar een eReader en twijfel tussen de Sony PRS-T3 en de Kobo Aura HD.

Heb afgelopen zomer voor het eerst gebruik gemaakt van een (geleende) eReader en dat was de Sony PRS-T2. Vond 't erg gemakkelijk lezen op vakantie. Al blijft een papieren boek toch meer allure hebben.

Is het trouwens mogelijk om illustraties, getekend of foto's, te zien in een eBook op een eReader?
Ja maar zwart wit :).

Ik heb de sony prs-t2 en hij bevalt me prima :D
pi_133437278
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:12 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ja maar zwart wit :).

Ik heb de sony prs-t2 en hij bevalt me prima :D
Het kan aan mij liggen maar ik vond 'm wat traag. Verder vond ik het een prima apparaat! Veel plezier van gehad!

Als ik eReader roep denk ik aan Sony. Ik weet helemaal niets van Kobo. Lees me net in met reviews enzo en die zijn vrij positief.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_133444377
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:23 schreef CoExist het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar ik vond 'm wat traag. Verder vond ik het een prima apparaat! Veel plezier van gehad!

Als ik eReader roep denk ik aan Sony. Ik weet helemaal niets van Kobo. Lees me net in met reviews enzo en die zijn vrij positief.
Op momenten kan hij wat langzaam zijn ja :@
pi_133578418
Het is toch de Sony PRS-T2 geworden. Die voelde qua body toch beter aan dan de PRS-T3.
Media-Markt had een mooie aanbieding voor ¤88,- Heb er gelijk 2 gekocht en heb 2 originele Sony flip-overs erbij gekocht à ¤10,- per stuk.

Één e-Reader is een cadeau voor m'n ouwe heer. Hij gaat binnenkort een maand naar Suriname en dit scheelt een hoop gesleep met boeken.
  zondag 24 november 2013 @ 17:32:34 #89
55709 Stereotomy
pi_133579354
Inmiddels heb ik zowel de Kobo Aura HD als de Kindle Paperwhite 2013 een tijdje in gebruik. Ik zal er later wat meer over schrijven omdat meer mensen geinteresseerd zijn in een vergelijking tussen deze twee devices, maar nu kan ik al zeggen:

koop ze niet allebei :') want ze zijn allebei los uitstekende apparaten, en als je ze naast elkaar zet vallen de plus- en minpunten alleen maar meer op, terwijl ze absoluut niet storen als je maar één device los gebruikt :P
pi_133590633
Weet iemand misschien een betrouwbare website waar ik Nederlandstalige boeken kan "pindakazen"?
Graag een PM ;)
pi_133592648
Ereaders en ik. Nu heeft mijn Kobo Glo van 2 maanden kuren. Verdorie. Elke keer als ik hem aandoe en het lampje aandoe gebeurt er niks. Dan moet ik eerst naar de licht instellingen, hem hoger zetten en dan kan hij pas weer helemaal omlaag. Maf ding.
  zondag 1 december 2013 @ 13:52:33 #92
55709 Stereotomy
pi_133802138
't is zover: afscheid van de Aura HD, de Paperwhite 2013 blijft :)

Misschien kan ik er hier iemand mee blij maken?

V&A / [TK] Kobo Aura HD eReader (met ingebouwd frontlight)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 december 2013 @ 14:34:13 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133803629
Ik heb sinds een week een Kobo Mini voor in mijn tas, kan ik lekker lezen tijdens de pauzes op mijn werk. Helemaal niet slecht voor 4 tientjes ^O^ Heb zoals hierboven iemand al zei de letters prettig ingesteld, marges zo klein mogelijk gemaakt en de paginanummering uitgezet. Je stopt hem zo in je zak, bevalt prima voor dit doel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_133808336
Ik kan niet meer zonder m'n mini, fantastisch ding
pi_133852416
Net de Kobo Aura HD besteld :)
Morgen ophalen in de winkel voor 137 euro! Stuk goedkoper dan bij andere winkels.
Ben erg benieuwd!!
  maandag 2 december 2013 @ 19:49:23 #96
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133852467
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:48 schreef xuryah het volgende:
Net de Kobo Aura HD besteld :)
Morgen ophalen in de winkel voor 137 euro! Stuk goedkoper dan bij andere winkels.
Ben erg benieuwd!!
Na vijf maand vind ik het nog steeds een top apparaat. _O_
pi_133852678
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 19:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Na vijf maand vind ik het nog steeds een top apparaat. _O_
Dat is erg fijn om te horen! :)
Had eerst de kobo glo gereserveerd, maar voor die 2 tientjes meer kon ik net zo goed de Aura HD nemen.

Waar halen jullie de boeken vandaan trouwens?
  maandag 2 december 2013 @ 20:07:31 #98
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133853324
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:54 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat is erg fijn om te horen! :)
Had eerst de kobo glo gereserveerd, maar voor die 2 tientjes meer kon ik net zo goed de Aura HD nemen.

Waar halen jullie de boeken vandaan trouwens?
Bol of de Kobo store.
  maandag 2 december 2013 @ 20:10:18 #99
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133853457
De statistieken blijf ik ook gaaf vinden. Zag gister dat ik 92 uur heb gelezen sinds 6 juli.
pi_133867750
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 20:10 schreef boem-dikkie het volgende:
De statistieken blijf ik ook gaaf vinden. Zag gister dat ik 92 uur heb gelezen sinds 6 juli.
Haha ja dat lijkt me ook grappig om terug te kunnen zien :D
Oeh ik ben zo benieuwd.. nog 8 uur wachten en dan heb ik hem :)
Ik zat eerst heel lang te twijfelen om zo'n ding te kopen. Vind t juist zo leuk om een boekenkast vol boeken te hebben.
Maar mn boekenkast zit al propvol en het huis is te klein voor nog een boekenkast :')
En het is gewoon praktisch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')