Nu goed investeren dan zit je de komende seizoen goed. Met welke club speel je eigenlijk?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:48 schreef DeHovenier het volgende:
Idd nice
Hoef me voorlopig geen zorgen te maken om geld.
Cambuur Leeuwardenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu goed investeren dan zit je de komende seizoen goed. Met welke club speel je eigenlijk?
Tja, ach, ik kon hem gratis ophalen en een gemiddeld salaris geven, ligt ook maar voor anderhalf jaar vastquote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:48 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Die back is niks in ieder geval. Verdedigend echt waardeloos. Maar FM13 beoordeelt backs die een verdwaalde assist geven of toevallig iets goed doen heel erg hoog wat betreft de matchrating. Dus goede cijfers zal hij allicht halen.
Weg ermee, veel te goed!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:49 schreef Buitendam het volgende:
Mijn spits heeft na 6 wedstrijden 14 goals. Nog nooit zo'n seizoensstart meegemaakt
Als ie niet geblesseerd raakt en zo blijft spelen (zojuist 7-0 winst in de CL tegen Basel) maakt ie 60+ goals en verpats ik hem voor de hoofdprijs aan de hoogste bieder.quote:
Ik bied één intarwebz, daardoor groeit je e-peen met minstens 3cm.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als ie niet geblesseerd raakt en zo blijft spelen (zojuist 7-0 winst in de CL tegen Basel) maakt ie 60+ goals en verpats ik hem voor de hoofdprijs aan de hoogste bieder.
Ik snap het niet?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik bied één intarwebz, daardoor groeit je e-peen met minstens 3cm.
quote:
Mja, daar heb ik nog niet echt ervaring mee. Investeren in nieuwe spelers bedoel je, maar ik vind heel weinig 4.5* spelers.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu goed investeren dan zit je de komende seizoen goed. Met welke club speel je eigenlijk?
Moet je een legale versie kopen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Daar gaan we weer
[ afbeelding ]
Heb ik ook.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Moet je een legale versie kopen.
Je moet je afvragen wie je voor de gek houdt met zo een antwoord. Mij in ieder geval niet Drizzt.quote:
Is dit voldoende bewijs?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:28 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Je moet je afvragen wie je voor de gek houdt met zo een antwoord. Mij in ieder geval niet Drizzt.
Wil je een eerlijk of een gewenst antwoord?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Is dit voldoende bewijs?
[ afbeelding ]
Eerlijk, maar je zal toch wel nee zeggenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:31 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wil je een eerlijk of een gewenst antwoord?
Dat ziet er legitiem uit.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Eerlijk, maar je zal toch wel nee zeggen
Helemaal top.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:33 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dat ziet er legitiem uit.
Ik zal verder geen actie ondernemen.
Jawel. Die clausule in eerste instantie niet in het contract stoppenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
BAHIk ga deze baas kwijtraken omdat meneer een koopclausule van 4.4M heeft voor betere clubs:
[ afbeelding ]
Ik kan er helemaal niks aan doen
Als ik die clausule eruit had gesloopt zou hij niet naar Telvanni gekomen zijnquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jawel. Die clausule in eerste instantie niet in het contract stoppen
Meestal kun je die clausule er wel uit werken met andere bonussen. Spelers met zo'n lage clausule laat ik altijd maar lopen, als ik het niet voor elkaar krijg hem eruit te halen of flink op te hogen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Als ik die clausule eruit had gesloopt zou hij niet naar Telvanni gekomen zijn
Mja, was wel een gok, heb eerder een goede speler gehad met een clausule van 1.5M, heeft nooit een haan naar gekraaid, dus nam aan dat het met de 4.4M ook wel goed zou zitten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Meestal kun je die clausule er wel uit werken met andere bonussen. Spelers met zo'n lage clausule laat ik altijd maar lopen, als ik het niet voor elkaar krijg hem eruit te halen of flink op te hogen.
Daar ging die van mij ook naartoequote:
Druk programma?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hopla, aankoopje hoor:
[ afbeelding ]
Heb nu 5 spelers die op AMLR en S kunnen spelen, lekker rouleren dus
Mwoh, 5 spelers voor 3 posities vind ik niet speciaal of veelquote:
Hoe doe ik datquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:35 schreef Happel het volgende:
Status van je ploeg verhogen. Of is die al maximaal?
Ja, dat gaat automatisch. Hoe succesvoller je wordt hoe hoger jouw status als trainer wordt, maar ook als ploeg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:40 schreef DeHovenier het volgende:
doe ik dat
Je kan dat toch alleen doen door prijzen te winnen?
Mja, maar als je geen betere spelers kunt aantrekken dan is de kans kleiner dat je prijzen pakt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja, dat gaat automatisch. Hoe succesvoller je wordt hoe hoger jouw status als trainer wordt, maar ook als ploeg.
Als spelverdeler is het wel een goede. Als gewone DM vind ik het verschil niet zo denderend ten opzichte van je huidige speler, afgezien van vrije trappen dan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, maar als je geen betere spelers kunt aantrekken dan is de kans kleiner dat je prijzen pakt.
Wat vind je van Henry, hij dat geld waard?
Dit is 'm vergeleken met m'n basisspeler op die plek (DM):
[ afbeelding ]
En ik heb als backup een speler gehuurd, maar Henry is veel beter dan die backup.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:42 schreef DeHovenier het volgende:
Henry is binnen maar raakt eerst geblesseerd voor een maand![]()
En nu ligt m'n net aangetrokken CV ook in de ziekenboeg voor een maandquote:
Haroldquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Whehe, Harold werd me net aangeboden:
[ afbeelding ]
Van Harold & Kumar go to White Castlequote:
Ik ben de 5e club van NLquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heuj, ik ben inmiddels de 15e club van Nederland. Dat was eergisteren nog 23e
Ok.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Van Harold & Kumar go to White Castle
quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Whehe, Harold werd me net aangeboden:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
Kutbuitenlanders!
DJUKKEDURRRRRRquote:
Scheelt maar een halve ster.quote:
Mja, ik ken het. Heb 4 seizoenen een spits met (toen) goeie stats gehaald, heb hem tot nu toe alleen maar uitgeleend omdat ie anders bij mij in het 2e weg zou kwijnenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Scheelt maar een halve ster.
Maarja, de kans bestaat dat ik hem in de reserves zet, hem vervolgens vergeet en na een tijdje een betere speler haal die ik gelijk in het 1e kan zetten, dus dat ik hem dan nooit gebruik, hoogstens als backup.
Het is een afweging.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Scheelt maar een halve ster.
Maarja, de kans bestaat dat ik hem in de reserves zet, hem vervolgens vergeet en na een tijdje een betere speler haal die ik gelijk in het 1e kan zetten, dus dat ik hem dan nooit gebruik, hoogstens als backup.
Hangt van je faciliteiten af.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:49 schreef DeHovenier het volgende:
Op dit moment zijn er 3 spelers die ik kan inzetten op de DMC/MC positie, waarvan ik er 1tje heb gehuurd (Breton). Breton gaat na dit seizoen dus terug. Dan ga ik dus rouleren tussen Lewis en Henry, want ik doe nog mee in de ED, Beker en CL. Henry heb ik net aangekocht in de winterstop.
Of ik 'm met winst kan verkopen weet ik niet. Hij gaat iig wel spelen volgend seizoen (winterstop dit seizoen is net afgelopen).
Denk je dat het beter is als ik 'm gelijk uitleen?
Da's waar.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hangt van je faciliteiten af.
Ajax bijvoorbeeld, daar is het voor veel spelers beter om te blijven omdat ze goede accomodaties en trainers hebben. Dan worden ze beter dan van verhuren aan bijvoorbeeld Almere.
Dan zou ik hem niet uitlenen, maar mee laten doen in kleine potjes en af en toe in vallen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:04 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Da's waar.
Ik heb nu dit (Youth facilities worden nu verbeterd, is over een jaartje klaar):
[ afbeelding ]
Topquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan zou ik hem niet uitlenen, maar mee laten doen in kleine potjes en af en toe in vallen.
Youth recruitment gaat omhoog met reputatie geloof ik.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:21 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Weet je hoe ik de Youth Recruitment kan verhogen? Bij het bestuur kan ik alleen maar zeggen dat ze het moeten verlagen, maar dat wil ik niet.
[ afbeelding ]
Ah. Maar volgens mij ben ik sowieso groter dan H 'veen, Grunn en Emmen. Zij spelen geen CL en ik welquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Youth recruitment gaat omhoog met reputatie geloof ik.
Als je de grootste in de regio bent, voor jou dus groter dan Heerenveen, Groningen en Emmen, dan krijg je een hogere recruitment.
Heb ik even pech dat ik tussen Twente en Heracles zitquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Youth recruitment gaat omhoog met reputatie geloof ik.
Als je de grootste in de regio bent, voor jou dus groter dan Heerenveen, Groningen en Emmen, dan krijg je een hogere recruitment.
H4XX0rZ, Ch34t3rZ!!!11!1!!1!!!!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dit kan toch niet waar zijn? Het lijkt erop dat ik als promovendus meteen mee ga doen in de vEL
[ afbeelding ]
Die Fileccia heeft nog een tijd bij m'n Cambuur gespeeldquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:11 schreef MMUFC het volgende:
Een sterk begin, een matig middengedeelte en een sterk einde hebben er voor gezorgd dat mijn TSC kampioen van de Topklasse A werd.
Voormalig Feyenoord talent Andrea Fileccia was met 30 goals in 30 duels de grote man.
De finale om het Algeheel Amateurkampioenschap werd eenvoudig gewonnen van WKE(1-4 uit winst, 1-1 thuis).
In mijn debuut in de Jupiler League wisten we heel verrassend uit met 0-5 bij Volendam(dat vorig seizoen ternauwernood aan degradatie ontsnapte) te winnen. Fileccia was grote man met 2 goals.
In de Supercup Amateurs heb ik met 3-0 van GVVV(KNVB Amateur-beker winnaar) gewonnen.
Dan deed ie t aardig goed bij jou. Maargoed, jij speelde toen niet in de JL en de EDquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:34 schreef MMUFC het volgende:
Nu in het nieuwe seizoen 3 duels 5 goals. "slechts" 4 punten. Na de zege op Volendam 2-3 verloren van Fortuna. Stond 0-2 achter, Fileccia maakte 1-2 en 2-2 maar toch nog 2-3. Tegen GAE scoorde hij 1x en stond ik bij rust 3-0 voor. Kreeg het voor elkaar om dat nog volledig weg te geven.
Fileccia heeft in de 49 duels bij zijn vorige clubs slechts 17 goals gemaakt. In 33 voor TSC scoorde hij 35x.
30 goals in de Topklasse en nu dan 5 in de JL.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dan deed ie t aardig goed bij jou. Maargoed, jij speelde toen niet in de JL en de ED
Geenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goed, heb de pot overnieuw gedaan (kwartfinale beker, tegen Grunn) en heb gewonnenGrunn kwam in de 75e op 1-0, maar mijn eindheld Felipe scoorde in de 81e en 90e minuut waardoor ik in de halve finale tegenover NAC sta. De andere halve finale is Heerenveen - Veendam.
Van NAC kan ik winnen (was dit seizoen al 3-1 en 2-1), en hoop stiekem dat Veendam van H'veen wint zodat ik de beker win
Allemaal al verrassend uitgeschakeldquote:
Mooi zoquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Allemaal al verrassend uitgeschakeldFey - PSV was al vroeg in het toernooi, Ajax werd lamgelegd door het sterke Willem II en Vitas... geen idee, maar boeit me niks
Reputatie kun je wel ergens zien geloof ik. In sterren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ah. Maar volgens mij ben ik sowieso groter dan H 'veen, Grunn en Emmen. Zij spelen geen CL en ik wel
Hoe meet het spel dat? Cambuur is sowieso meer waard dan de rest, heb alleen FEY,Vitas
, Ajax en Twente voor me.
Dat stijgt niet zo snel, geloof ik.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb ik even pech dat ik tussen Twente en Heracles zit
edit: ah, ik ben inmiddels groter dan Heracles. Zit nog wel een ster onder de rep. van Twente, maar daar gaan we wel wat aan doen
2021quote:
Sicke cijfersquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:57 schreef Sejt het volgende:
M'n spits houdt Pellè uit de basis.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon met Mansfield gaan spelenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:31 schreef Typisch het volgende:
Ik heb zin in een nieuwe game, maar geen idee waar of wat voor ploeg ik wil nemen. In ieder geval geen topclub, maar voor de rest geen enkel idee.
Misschien een kleine club met een investeerder oid erachter.
180k per weekquote:
Zie mijn huidige salarishuisquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
180k per week
Mijn duurste speler vangt 26k per week
Of dat in begin vleugelspelers overal langs konden gaan zonder tegenstandquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:04 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ik wil FM14!
Hopelijk is er niet weer zoiets als die Franse regen/value bug
Of dat je verdediging vrolijk grassprietjes staat te tellen wanneer de spits van de tegenstander er aan komt hobbelenquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Of dat in begin vleugelspelers overal langs konden gaan zonder tegenstand
Ik vrees dat we weer dat soort problemen gaan krijgen tot 2014quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Of dat je verdediging vrolijk grassprietjes staat te tellen wanneer de spits van de tegenstander er aan komt hobbelen
Achja, ik koop dat spel toch niet, heb het nu veel te druk met m'n Telvanniquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik vrees dat we weer dat soort problemen gaan krijgen tot 2014
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En deze komen nog terug:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeugd wordt ook niet verkeerd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minus BMI.
Ik kon misschien wel meer vangen, maar Arsenal heeft een streepje voor bij me.
I love my mispoken words.![]()
Hm. Iemand nog leuke ideeën voor Dortmund in seizoen 3? Ik volg Klopp op, maar hij laat me achter met maar liefst 5 verdedigers, waarvan 1 lang geblesseerdeVerder is een spits ook leuk, aangezien Lewan weg is en Matri matig is.
![]()
Hoe zijn de vorige drie seizoenen verlopen en wat is je budget?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:30 schreef nickhguitar het volgende:
Hm. Iemand nog leuke ideeën voor Dortmund in seizoen 3? Ik volg Klopp op, maar hij laat me achter met maar liefst 5 verdedigers, waarvan 1 lang geblesseerdeVerder is een spits ook leuk, aangezien Lewan weg is en Matri matig is.
Dit, dus.![]()
Dat is inderdaad wel kutquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Of dat je verdediging vrolijk grassprietjes staat te tellen wanneer de spits van de tegenstander er aan komt hobbelen
Brutal. Fucking. Metal.![]()
25 mil. Geen idee, ik was toen trainer van PSV.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe zijn de vorige drie seizoenen verlopen en wat is je budget?![]()
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Denk dat het wel meevalt. FM13 was het 1e jaar met een compleet nieuwe match-engine, voor FM14 bouwen ze gewoon verder op deze engine. Ik ga zelf ook gewoon van FM12 naar FM14 toe.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik vrees dat we weer dat soort problemen gaan krijgen tot 2014Get it and Bet it![]()
Als je een speler koopt, gaat het bedrag wat je betaalt van je Transferbudget af en niet van het geld op je balans? Of wel?Children of the night. What music they make.![]()
Balen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:10 schreef Buitendam het volgende:
Wéér in de die kutkwartfinale CL gestrand.
Ben je nooit verder gekomen dan de kwartfinale?Children of the night. What music they make.![]()
Ik heb de CL bijvoorbeeld wel met United en Barça gewonnen, maar met mijn PSV game lukt het niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Balen!
Ben je nooit verder gekomen dan de kwartfinale?Dit, dus.![]()
Ah.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb de CL bijvoorbeeld wel met United en Barça gewonnen, maar met mijn PSV game lukt het niet.
Ik ben voor het eerst in de Knockoutfase gekomen, daarvoor ben ik 2x 3e geworden in de groepsfase.Children of the night. What music they make.![]()
Hoof, wat denk jezelf?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:01 schreef DeHovenier het volgende:
Als je een speler koopt, gaat het bedrag wat je betaalt van je Transferbudget af en niet van het geld op je balans? Of wel?![]()
![]()
Allebei.quote:
Eerst van je TB en aan het eind van je balans?Children of the night. What music they make.![]()
Als jij een budget hebt van 20 euro voor boodschappen en je koopt voor 1 euro een zak chips. Gaat dat dan alleen van je budget af of ook van je bankrekening?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:15 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Allebei.
Eerst van je TB en aan het eind van je balans?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 15:32:00 ]![]()
Ik won met de vorige fm in 2014 al de CL met Feyenoord.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb de CL bijvoorbeeld wel met United en Barça gewonnen, maar met mijn PSV game lukt het niet.![]()
![]()
![]()
Ik zit nu in 2028. Ik heb iets meer tijd nodig, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik won met de vorige fm in 2014 al de CL met Feyenoord.
Dit, dus.![]()
Ik zit in 2022 en heb tot nu toe de groepsfase EL gehaald, dat vind ik al heel watquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zit nu in 2028. Ik heb iets meer tijd nodig, heb ik het idee.
Ik kwam natuurlijk wel vanaf de hoofdklasse en ben 2x uit de eredivisie gedegradeerd, dus dan mag het
Gewoon NEIN! zeggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:21 schreef Buitendam het volgende:
Shit. Een aanbieding van Barcelona en Bayern om manager te worden...[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Well done, young padawan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Het zijn de concurrenten.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
3 januari 2022 en Messi is nog steeds de beste
ik had laatst een game waar messi de eerste keer al niks wonquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
3 januari 2022 en Messi is nog steeds de beste![]()
![]()
Hier ook. Zelfs niet in de top 3quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
ik had laatst een game waar messi de eerste keer al niks won![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
ik had laatst een game waar messi de eerste keer al niks wonWelk is deze?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hier ook. Zelfs niet in de top 3
WTF? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, Happel? Dat wil ik ook!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:56 schreef Happel het volgende:
Ben bezig met een game met RBC in de vijfde klasse. Het gaat wel lekker tot nu toe.
[ afbeelding ]
Ik zit gewoon al sinds ik weet niet hoe lang met FM 2011 te klooien omdat dit de laatste game is waarin RBC voorkomt.![]()
Project Holland databasequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:44 schreef Fargo het volgende:
[..]
WTF? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, Happel? Dat wil ik ook!
Ik zit gewoon al sinds ik weet niet hoe lang met FM 2011 te klooien omdat dit de laatste game is waarin RBC voorkomt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Ah, Tobcoach uiteraard.quote:
Die kerel is al zijn vrije tijd bezig met het maken van zulk soort databases, net zolang totdat het nieuwe spel uitkomt en dan gaat hij daar aan pielen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik zie dat ik dat bestand ergens in een map moet plaatsen. Maar kan dat ook als je het spel via Steam hebt aangeschaft?quote:![]()
Ja hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:49 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik zie dat ik dat bestand ergens in een map moet plaatsen. Maar kan dat ook als je het spel via Steam hebt aangeschaft?![]()
Ik kom via de mappen Program Files --> Steam --> Steam Apps --> common
bij twee mappen uit, te weten:
Football Manager 2013
Football Manager 2013 Editor
In beide vind ik vervolgens een mapje met 'data', maar ik moet hem volgens Tobcoach hier zetten: Plaats het .dbc-bestand in de map Sports Interactive\Football Manager 2013\editor data in jouw My Documents
Nu heb ik dat mapje niet, maar dat moest ik dan zelf maken. Dus heb ik in Football Manager 2013 een map gemaakt met de naam 'editor data' en daarin het gedownloade bestand gezet, maar ook als ik vervolgens de instructies opvolg kan ik geen spel opstarten met dat bestand.
Waar hoort dat gedownloade bestand nu?![]()
Iemand al besloten hoe zijn FM14 carrière er uit gaat zien? Nog ongeveer een weekje en dan is het aan![]()
![]()
Heb je wel die editor geinstalleerd?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:16 schreef Fargo het volgende:
Ik kom via de mappen Program Files --> Steam --> Steam Apps --> common
bij twee mappen uit, te weten:
Football Manager 2013
Football Manager 2013 Editor
In beide vind ik vervolgens een mapje met 'data', maar ik moet hem volgens Tobcoach hier zetten: Plaats het .dbc-bestand in de map Sports Interactive\Football Manager 2013\editor data in jouw My Documents
Nu heb ik dat mapje niet, maar dat moest ik dan zelf maken. Dus heb ik in Football Manager 2013 een map gemaakt met de naam 'editor data' en daarin het gedownloade bestand gezet, maar ook als ik vervolgens de instructies opvolg kan ik geen spel opstarten met dat bestand.
Waar hoort dat gedownloade bestand nu?RED ONS HENNIEGOD![]()
Nog een RBC speler, keizerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:56 schreef Happel het volgende:
Ben bezig met een game met RBC in de vijfde klasse. Het gaat wel lekker tot nu toe.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja, ook via Steam, gelijk nadat ik het spel had aangeschaft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:19 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heb je wel die editor geinstalleerd?![]()
Dan moet er toch automatisch een editor map staan ipv zelf aan te maken ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:45 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ja, ook via Steam, gelijk nadat ik het spel had aangeschaft.RED ONS HENNIEGOD![]()
Regel 1 bij de uitleg van Tobcoach:quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:47 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dan moet er toch automatisch een editor map staan ipv zelf aan te maken ?
Hoe te gebruiken:
1. Plaats het .dbc-bestand in de map Sports Interactive\Football Manager 2013\editor data in jouw My Documents (PC) / Documents (MAC) map. Als je geen "editor data" map hebt, moet je die zelf aanmaken en het bestand daarna in die map plaatsen.
Ik heb de editor echt gedownload, maar ik heb in mijn map Football Manager 2013 geen mapje genaamd editor data.![]()
maak die dan gewoonquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:53 schreef Fargo het volgende:
[..]
Regel 1 bij de uitleg van Tobcoach:
Hoe te gebruiken:
1. Plaats het .dbc-bestand in de map Sports Interactive\Football Manager 2013\editor data in jouw My Documents (PC) / Documents (MAC) map. Als je geen "editor data" map hebt, moet je die zelf aanmaken en het bestand daarna in die map plaatsen.
Ik heb de editor echt gedownload, maar ik heb in mijn map Football Manager 2013 geen mapje genaamd editor data.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 19:54:21 ]![]()
Heb je weleens die editor geopend en wat bewerkt erin ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:53 schreef Fargo het volgende:
[..]
Regel 1 bij de uitleg van Tobcoach:
Hoe te gebruiken:
Ik heb de editor echt gedownload, maar ik heb in mijn map Football Manager 2013 geen mapje genaamd editor data.RED ONS HENNIEGOD![]()
Wel geopend en wat gesnuffeld, maar nooit wat bewerkt erin.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heb je weleens die editor geopend en wat bewerkt erin ?![]()
Moet je eens doen. Dan heb je automatisch die mapquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Wel geopend en wat gesnuffeld, maar nooit wat bewerkt erin.RED ONS HENNIEGOD![]()
Gristus te paardquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef Sejt het volgende:
Dit is de reden waarom ik Croatië altijd inlaad.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nu bij een willekeurige club wat veranderd, niks bijzonders. Als ik dan kies voor wijzigingen opslaan zie ik inderdaad dat 'ie in een map terecht komt die editor data heet, maar als ik die map dan zoek in mijn bestanden zie ik hem echt nergens terug. Geen idee wat ik verkeerd doe...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Moet je eens doen. Dan heb je automatisch die map![]()
Leuk hè?quote:![]()
Ik kom net deze 14-jarige tegen. Contract meteen aangeboden, maar hoe spreek je die achternaam uit?
bij je documenten he ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik heb nu bij een willekeurige club wat veranderd, niks bijzonders. Als ik dan kies voor wijzigingen opslaan zie ik inderdaad dat 'ie in een map terecht komt die editor data heet, maar als ik die map dan zoek in mijn bestanden zie ik hem echt nergens terug. Geen idee wat ik verkeerd doe...RED ONS HENNIEGOD![]()
Wut?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:15 schreef Sejt het volgende:
[..]
Leuk hè?![]()
Ik kom net deze 14-jarige tegen. Contract meteen aangeboden, maar hoe spreek je die achternaam uit?
[ afbeelding ]
Hoeveel kosten die talenten jou?
Als ik zo iemand wil vastleggen, kost het een miljoen of 4-5.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
ik heb 2 maps van sports interactivequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik heb nu bij een willekeurige club wat veranderd, niks bijzonders. Als ik dan kies voor wijzigingen opslaan zie ik inderdaad dat 'ie in een map terecht komt die editor data heet, maar als ik die map dan zoek in mijn bestanden zie ik hem echt nergens terug. Geen idee wat ik verkeerd doe...
jij misschien ook?
ondertussen de eerste periode gelijk gepakt met den bosch
kijken of het kampioenschap er in zit
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 20:27:41 ]![]()
Bojan Komar, die eerste van mijn vorige post, was de enige die me veel kostte: 8 miljoen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wut?
Hoeveel kosten die talenten jou?
Als ik zo iemand wil vastleggen, kost het een miljoen of 4-5.
Hij kreeg eerst 3,5 ster, wat bij mij instant-verwijder is van m'n shortlist. Maar de stats verraadden meer en dat klopte ook. Ik maakte de gok om hem te kopen voor dat bedrag, maar hij is dus 4,5 tot 5 sterren in PA.
Gluhak kostte me 950k.
Die 14-jarige Tsjech kost me 55k in afkoopsom van jeugdcontract.
Je moet er vroeg bij zijn voor de echte klappers.
graag gedaanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:31 schreef Fargo het volgende:
[..]
Gelukt! Nu ff kijken of ik hem aangeslingerd krijg :p
Thnx!RED ONS HENNIEGOD![]()
Ik ben er een week na aanmaak van die spelers bij. De clubs willen ze niet verkopen, hebben nooit afkoopsommen in het contract (of bedragen van meer dan 10 miljoen), en als je jeugdspelers dan toch een contract aanbiedt, betaal je dus 4-5 miljoen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:30 schreef Sejt het volgende:
[..]
Bojan Komar, die eerste van mijn vorige post, was de enige die me veel kostte: 8 miljoen.
Hij kreeg eerst 3,5 ster, wat bij mij instant-verwijder is van m'n shortlist. Maar de stats verraadden meer en dat klopte ook. Ik maakte de gok om hem te kopen voor dat bedrag, maar hij is dus 4,5 tot 5 sterren in PA.
Gluhak kostte me 950k.
Die 14-jarige Tsjech kost me 55k in afkoopsom van jeugdcontract.
Je moet er vroeg bij zijn voor de echte klappers.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Gebeurt mij ook nog vaak genoeg hoor - van die belachelijke sommen die je moet neerleggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben er een week na aanmaak van die spelers bij. De clubs willen ze niet verkopen, hebben nooit afkoopsommen in het contract (of bedragen van meer dan 10 miljoen), en als je jeugdspelers dan toch een contract aanbiedt, betaal je dus 4-5 miljoen.
Ik zoek vaak in Oost-Europa en Scandinavië, aangezien de prijzen daar een stuk lager liggen.
Oh, en dan vooral spelers die nog niet weggekocht zijn door de grotere clubs.
Deze kerel zal bijvoorbeeld veel kosten, aangezien hij bij Spartak Moscow balt.
Scout rapport van die 14-jarige binnen:
Holy schijt, die Gluhak gozerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef Sejt het volgende:
Dit is de reden waarom ik Croatië altijd inlaad.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik heb nee gezegd tegen Man Utd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:21 schreef Buitendam het volgende:
Shit. Een aanbieding van Barcelona en Bayern om manager te worden...
Children of the night. What music they make.![]()
Heeft een stadion eigenlijk invloed op een team? Ik ben nu van 55.000 naar 75.000 gegaan, gaat me dat buiten het financiële plaatje wat extra's opleveren?Dit, dus.![]()
Derby van het Noorden thuis
Daarna thuis Willen II, uit Grunn en thuis Excelsior.
En de bekerfinale in de Kuip tegen VVV!
VVV heeft uit koploper PSV verslagen in de halve bekerfinale![]()
Eerste waar ik aan denk is "status". Groot stadion betekent over het algemeen een grote club, dan willen ze wel blijven ipv vertrekken, en spelers zijn eerder geneigd om naar nou te gaan ipv naar anderen als er grote interesse is (en jij dus de grootste club bent)quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:11 schreef Buitendam het volgende:
Heeft een stadion eigenlijk invloed op een team? Ik ben nu van 55.000 naar 75.000 gegaan, gaat me dat buiten het financiële plaatje wat extra's opleveren?
Ahja, dat zou inderdaad wel eens zo kunnen zijn. Als ik dit seizoen nou ook eens verder kom dan de kwartfinale in de CL stijgt de clubstatus ook wel wat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Eerste waar ik aan denk is "status". Groot stadion betekent over het algemeen een grote club, dan willen ze wel blijven ipv vertrekken, en spelers zijn eerder geneigd om naar nou te gaan ipv naar anderen als er grote interesse is (en jij dus de grootste club bent)Dit, dus.![]()
Het gaat weer kut. Iedereen geblesseerd, iedereen uit vorm.
De laatste keer dat een keeper de 0 heeft gehouden kan ik me niet herinneren, scoren is hopeloos. Mag blij zijn als ik niet ontslagen wordt.
Typisch dat er altijd een maand ofzo is waarin echt helemaal niks lukt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het gaat weer kut. Iedereen geblesseerd, iedereen uit vorm.
De laatste keer dat een keeper de 0 heeft gehouden kan ik me niet herinneren, scoren is hopeloos. Mag blij zijn als ik niet ontslagen wordt.
Typisch dat er altijd een maand ofzo is waarin echt helemaal niks lukt.
Heb ik soms ook last van, m'n spelers willen wel maar kunnen niet op een 1 of andere gare manier.Children of the night. What music they make.![]()
Ik snap gewoon niet dat je als je als ploeg maandenlang traint op aanvallen, geen enkele speler in de selectie in staat is niet mis te schieten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:32 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Heb ik soms ook last van, m'n spelers willen wel maar kunnen niet op een 1 of andere gare manier.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Niet misquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat je als je als ploeg maandenlang traint op aanvallen, geen enkele speler in de selectie in staat is niet mis te schieten.
Dus dan schieten ze raak?Children of the night. What music they make.![]()
Whehehehe. Ze schieten allemaal hopeloos mis. Tegen tegenstanders, tegen de keeper (als ik geluk heb), of gewoon de parkeerplaats op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:37 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Niet mis
Dus dan schieten ze raak?Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Whehehehe. Ze schieten allemaal hopeloos mis. Tegen tegenstanders, tegen de keeper (als ik geluk heb), of gewoon de parkeerplaats op.
Raar spel is het soms toch ook
En zelfs talentvolle jeugdspelers willen 3 ton salaris.quote:Wat denken ze gvd wel niet?
Rampenplan, dat scouten.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Denk je dat FM14 anders zal zijn?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En zelfs talentvolle jeugdspelers willen 3 ton salaris.Wat denken ze gvd wel niet?
Rampenplan, dat scouten.Children of the night. What music they make.![]()
De trent qua aankopen is dat het altijd "realistischer" wordt. Dus iedere aankoop kost meer. Spelers willen minder vaak naar jouw club als je niet een van de grote 16 bent. Waarde van een speler zegt niks. Iedere club wil 50 keer de spelerswaarde.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:44 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Denk je dat FM14 anders zal zijn?
Navraag doen heeft geen zin meer. Je krijgt toch nooit antwoord. Onderhandelen is al enorm moeilijk omdat enorm veel spelers en makelaars zelfs geen 5 duizend euro minder accepteren.
Nee, ik verwacht dat het nog kutter wordt. Waarschijnlijk investeringsmaatschappijen die je spelers opkopen zodat je er niks meer voor vangt terwijl ze allemaal weg willen.
Zelfs penalties worden gemist.
Goed, ik geef op voor vanavond en ga slapen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De trent qua aankopen is dat het altijd "realistischer" wordt. Dus iedere aankoop kost meer. Spelers willen minder vaak naar jouw club als je niet een van de grote 16 bent. Waarde van een speler zegt niks. Iedere club wil 50 keer de spelerswaarde.
Navraag doen heeft geen zin meer. Je krijgt toch nooit antwoord. Onderhandelen is al enorm moeilijk omdat enorm veel spelers en makelaars zelfs geen 5 duizend euro minder accepteren.
Nee, ik verwacht dat het nog kutter wordt. Waarschijnlijk investeringsmaatschappijen die je spelers opkopen zodat je er niks meer voor vangt terwijl ze allemaal weg willen.
Het wordt steeds ingewikkelder.Ik hoop dat je lekker slaaptquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zelfs penalties worden gemist.
Goed, ik geef op voor vanavond en ga slapen.
Vinden jullie een linkerbeen noodzakelijk voor een linkse centrumverdediger? Ik heb twee briljanten van 20 en 21, wil ze het liefst samen centraal hebben maar wel allebei een rechtspoot.Dit, dus.![]()
Daar zeg je zoietsquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:11 schreef Buitendam het volgende:
Vinden jullie een linkerbeen noodzakelijk voor een linkse centrumverdediger? Ik heb twee briljanten van 20 en 21, wil ze het liefst samen centraal hebben maar wel allebei een rechtspoot.Ik vind het altijd prettig om een linkspoot of een tweebenige speler op de VCL te hebben staan, voelt gewoon beter, zegmaar.
Ik vind van niet. Maarjaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:11 schreef Buitendam het volgende:
Vinden jullie een linkerbeen noodzakelijk voor een linkse centrumverdediger? Ik heb twee briljanten van 20 en 21, wil ze het liefst samen centraal hebben maar wel allebei een rechtspoot.
![]()
Nog zo'n helft en het wordt de grootste CL overwinning aller tijden.
Edit: uiteindelijk 12-0 geworden, maar wel de grootste overwinning aller tijden. Vorige record was 11-0 door Dynamo Boekarest op een ander klein team.
[ Bericht 32% gewijzigd door Buitendam op 08-10-2013 23:41:22 ]Dit, dus.![]()
Wat ik zo irritant vind, is dat als ik merk dan 1 van mn spelers moe zijn en een lage conditie hebben, ik ze dan wissel, maar pas na 5 minuten worden gewisseld, en in die 5 minuten lopen ze een blessure op waardoor ik ze sowieso moet wisselen![]()
Ik heb al opdracht gegeven om te wisselen, maar dat moet dan nog enkele minuten duren met als resultaat een geblesseerde speler die je al sowieso wou wisselen
De haat zit diepquote:
quote:P
S
V
'ns kijken of ik de 2e/3e plek kan veroveren
De Beker gewint tegen VVV![]()
4-0 ole ole![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door DeHovenier op 09-10-2013 04:41:45 ]Children of the night. What music they make.![]()
Hoe train je een tweede tactiek? Ik wil dezelfde tactiek die ik nu heb ook op counter trainen voor de moeilijke wedstrijden.Dit, dus.![]()
Gewoon links toevoegenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef Buitendam het volgende:
Hoe train je een tweede tactiek? Ik wil dezelfde tactiek die ik nu heb ook op counter trainen voor de moeilijke wedstrijden.
Ja, heb ik gedaan. Maar hij focust zich op de bovenste, zeg maar. Dan zou je zeggen dat er tijdens de algemene training daarop wordt getraind.quote:Dit, dus.![]()
Daarom train ik altijd gebalanceerdquote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, heb ik gedaan. Maar hij focust zich op de bovenste, zeg maar. Dan zou je zeggen dat er tijdens de algemene training daarop wordt getraind.En anders dubbelklik je erop zodat je countertactiek bovenaan staat
Ik heb nu toevallig winterstop, dus train ik maar zeer zwaar op tactiek en conditie. Toch is er ook een andere manier om tijdens het seizoen op verschillende tactieken te trainen. Kijken of ik het ergens kan vinden in een gids.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daarom train ik altijd gebalanceerdEn anders dubbelklik je erop zodat je countertactiek bovenaan staat
Dit, dus.![]()
Nou, die patch van Tobcoach werkt, maar is nauwelijks speelbaar door de lange laadtijden. Jammer...
Heb jij daar geen last van Happel?![]()
Barcelona over twee wedstrijden met 5-2 ingemaakt. Eindelijk een keer naar de halve finale.Dit, dus.![]()
Betaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
dat kan nog lang niet. of wel???![]()
![]()
Dat laden is in het begin enorm zwaar ja. Kan soms wel anderhalf uur duren voordat je ergens bentquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:09 schreef Fargo het volgende:
Nou, die patch van Tobcoach werkt, maar is nauwelijks speelbaar door de lange laadtijden. Jammer...
Heb jij daar geen last van Happel?
Geniet wel de voorkeur, maar is absoluut geen noodzaak gezien de zeldzaamheid ervan. Bovendien is jumping verreweg het belangrijkste als ik scout. Wat een wapen is dat bij spelhervattingenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:11 schreef Buitendam het volgende:
Vinden jullie een linkerbeen noodzakelijk voor een linkse centrumverdediger? Ik heb twee briljanten van 20 en 21, wil ze het liefst samen centraal hebben maar wel allebei een rechtspoot.![]()
![]()
Bij corners gaat de bal naar de eerste paal. Moet ik de beste kopper dan bij de eerste paal opstellen of eerste paal (aanval) selecteren? Mijn spits heeft koppen 16, springen 20 en is 202 cm.Dit, dus.![]()
Wel moeilijk om zo weer met iets helemaal nieuws te beginnen bij FM14. Heb een geweldig team staan met toptalent daarachter:
Toekomstige advanced playmaker:
Deze ziet er nog niet super uit, maar wordt door al mijn coachen als het grootste verdedigende talent ooit bestempeld, gaat komend seizoen voor het eerst meedraaien na uitleenbeurten:
Gokje, kostte 15 miljoen, maar mijn jeugdteam kwam nog een goede centrale verdediger tekort
Toekomstig gouden schoen winnaar, en die heeft nog een stuk of 5 concurrenten bij mij die ongeveer even goed zijn en even oud:
Naja en hier ben ik ook nog wel trots op, kostte ooit 2.1 miljoen:
En ik heb nog wel betere spelers, maar dit heb ik jaren terug voor 3.7 miljoen van de transferlijst opgepikt. Een van Lazio's rejects:
Kan nog wel ff doorgaan zo, maar het is ook wel weer leuk geweest. Toch mooi om te zien wat je hebt opgebouwd. En met een beetje pijn neem ik er straks afstand van, maar het spel is nu verder toch te makkelijk met dit team.
[ Bericht 1% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 09-10-2013 17:49:11 ]![]()
Al 5 competitiewedstrijden niet gewonnen achter elkaar. 4 nederlagen
Mijn enige fitte spits scheurt een kuitspier tegen PSV en is er 5 maanden uit. Hoera.
Ontslag, hier kom ik aan!Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik wil een speler kopen, maar zijn zaakwaarnemer is een bitch.
Eerst wilde hij zelfs geen 25k omlaag in salaris, gelijk stoppen met de onderhandelingen.
De keer daarop wilde hij meer commissie dan ik mocht geven voor een speler van die status.
Ik pas de status aan en biedt hem wat hij wil (want ik wil die speler), en toch houdt hij er weer mee op.
Kutspel
Daarom heb ik ook 2 CV's aangetrokken die bazen zijn in het springen en kopenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Geniet wel de voorkeur, maar is absoluut geen noodzaak gezien de zeldzaamheid ervan. Bovendien is jumping verreweg het belangrijkste als ik scout. Wat een wapen is dat bij spelhervattingen
Eentje heeft al 4 goals gemaakt in het seizoen door kopballen, maar hij is er net dus ik verwacht dat dat er snel meer gaat worden.Children of the night. What music they make.![]()
Logisch. Bij een betere status hoort beter salaris (zelfde gezeik als kort geleden bij Feyenoord met al die nieuwe internationals). Het salaris waar hij bij jou dan nog op staat is waarschijnlijk een lachertje voor een speler met die status. Dus einde onderhandelingen.
Maar contractonderhandelingen kunnen inderdaad echt een gigantische bitch zijn.![]()
Goed bezig. In FM12 was het helemaal hilarisch. In het seizoen waarin mijn Eastwood Town (slechtste team uit de Engelse laagste divisie toen) voor het eerst in de Premier League speelde had ik een centrale verdediger die iets van 15 competitiegoals had gemaaktquote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook 2 CV's aangetrokken die bazen zijn in het springen en kopen
Eentje heeft al 4 goals gemaakt in het seizoen door kopballen, maar hij is er net dus ik verwacht dat dat er snel meer gaat worden.
Edit: Ik heb de screen nog! Dit is in FM 12, seizoen 2022/2013. Debuutseizoen van deze jongen en mijn debuutseizoen in de Premier League
[ Bericht 6% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 09-10-2013 18:02:54 ]![]()
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:53 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Goed bezig. In FM12 was het helemaal hilarisch. In het seizoen waarin mijn Eastwood Town (slechtste team uit de Engelse laagste divisie toen) voor het eerst in de Premier League speelde had ik een centrale verdediger die iets van 15 competitiegoals had gemaakt
Edit: Ik heb de screen nog! Dit is in FM 12, seizoen 2022/2013. Debuutseizoen van deze jongen en mijn debuutseizoen in de Premier League
[ afbeelding ]quote:
En ik ben weer 2e geworden bij de Manager v/h Jaar. Maar ik heb nooit een uitnodiging ontvangen om te stemmen![]()
The Saint blijft nog een paar jaartjes langer bij Cambuur
Ben 3e geworden, dus net geen CL gehaald
Jammer, want ik had die extra miljoenen goed kunnen gebruiken. En ik wil extra spelers aantrekken maar die willen niet want de club is niet groot genoeg. Ik zit ook een beetje met m'n inkomsten. Mijn stadion is te klein (20x uitverkocht, bezettingsgraad van 98%), dus ik haal weinig entreegeld binnen.
Sigthorsson heeft dit seizoen maar liefst 12 wedstrijden kunnen spelen. De rest was hij geblesseerd. Een van de redenen waarom ik op de schopstoel zit. Heb een groot gedeelte van het seizoen eigenlijk geen spits gehad.
Dat, en het feit dat het achterin nergens op slaat. vd Hart en vd Sar zijn nog niet goed genoeg helaas. Maar Cilissen en Vermeer komen er sowieso niet meer in volgend jaar.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Heb een 4.5 ster links/rechtsback op t oog. Ik heb interesse voor 'm en West Ham ook. Hij is 20 jaar, zijn contract loopt volgend jaar af, hijzelf is wel geïnteresseerd om bij Cambuur te ballen maar z'n club wil 'm niet verkopen. Hij is 1.6 mln waard, ik bied 5 mln, bod geweigerd, maar ze accepteren wel een bod van West Ham van 6.6 mln![]()
Ik heb net 7.5 geboden, eens kijken wat ie doet.
-edit-
Krijg ik een tegenbod van SK Sturm Graz, ze willen 16,7 mln voor 'm![]()
West Ham heeft inmiddels 12 mn geboden. Zover wil ik niet gaan.
Dan niet
En ook Serero is alleen maar geblesseerd. Hetzelfde met Kishna.
Ik vraag me af waarom ze de blessuregevoeligheid van veel spelers zo ontzettend hoog hebben ingeschaald.
Maar de selectie ruimt wel lekker op, zo.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ja, een blessuregevoelige speler heb ik in fm13 altijd zo snel mogelijk verkocht. De enige waarvoor ik een uitzondering maakte was Vilhena, omdat ik dat gewoon een ontzettend fijne speler vind in-game.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
En ook Serero is alleen maar geblesseerd. Hetzelfde met Kishna.
Ik vraag me af waarom ze de blessuregevoeligheid van veel spelers zo ontzettend hoog hebben ingeschaald.
Maar de selectie ruimt wel lekker op, zo.![]()
![]()
Het is niet erg dat er blessuregevoelige spelers zijn, maar dat betekend wel dat ze per jaar 15 wedstrijden spelen, waarvan ze er 5 geblesseerd uitvallen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, een blessuregevoelige speler heb ik in fm13 altijd zo snel mogelijk verkocht. De enige waarvoor ik een uitzondering maakte was Vilhena, omdat ik dat gewoon een ontzettend fijne speler vind in-game.Dat is een beetje bizar.
En ook dat er zo verschrikkelijk veel zijn. Een goede speler uit de jeugdopleiding? Nope, blessuregevoelig zodat je geen kut aan hem hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Klopt. Ze hoeven niet allemaal een Ronaldo of Kuyt te zijn qua fitheid en blessures, maar ook niet allemaal Tim Vincken of Castelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is niet erg dat er blessuregevoelige spelers zijn, maar dat betekend wel dat ze per jaar 15 wedstrijden spelen, waarvan ze er 5 geblesseerd uitvallen.Dat is een beetje bizar.
En ook dat er zo verschrikkelijk veel zijn. Een goede speler uit de jeugdopleiding? Nope, blessuregevoelig zodat je geen kut aan hem hebt.En dat is wel het geval heb ik het idee, als je 4 blessure gevoelige spelers in je selectie hebt bij je eerste 17/18 spelers is het meer dan eens in een seizoen dat ze allemaal niet mee kunnen doen. Dat is ietwat overdreven imo.
![]()
Staat dat dan ook bij zijn zwakheden in zijn profiel?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is niet erg dat er blessuregevoelige spelers zijn, maar dat betekend wel dat ze per jaar 15 wedstrijden spelen, waarvan ze er 5 geblesseerd uitvallen.Dat is een beetje bizar.
En ook dat er zo verschrikkelijk veel zijn. Een goede speler uit de jeugdopleiding? Nope, blessuregevoelig zodat je geen kut aan hem hebt.Children of the night. What music they make.![]()
Soms wel. Soms niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:29 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Staat dat dan ook bij zijn zwakheden in zijn profiel?
Kennelijk hebben sommigen een zwakker punt dan injury proneness van 17
Maar goed, nog 4 wedstrijden te gaan en ik sta 4de. Net weer de wedstrijd volledig uit handen gegeven tegen RKC. 2-2.
Schoten: 25-4.
Nog iets dat ik niet begrijp, hoe kun je in vredesnaam een keeper niet teringslecht laten presteren? Het lukt mij alleen door een wereldklasse verdediging neer te zetten waardoor de keeper weinig ballen krijgt. Maar dan nog laten ze er minstens 1 op 3 door.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik heb een jong keepertje van 21 jaar (4.5 ster), heeft net z'n eerste caps voor Engeland gespeeld als invaller, en hij is aardig goed. Stond dit seizoen ook voor het eerst in de basis, had m'n vorige keeper verkocht voor 4 mln. Haalde gemiddeld een 6.8 en is 3e geworden bij Keeper v/h Jaar. Z'n sterkste punten zijn Communication, Command Of Area, Positioning, Reflexes en Agility.
En een nieuw stadion zit er nog niet op, want geen geld. Uitbreiden kan ook niet want het stadion zit al aan z'n max.
Zucht. Ben 3e geworden en heb de beker gewonnen, ik hoop dat ik dat aankomend seizoen kan herhalen
Ik zou graag wat betere spelers willen hebben maar die kiezen voor grotere clubs. Naja, het zij zo.Children of the night. What music they make.![]()
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:52 schreef Sejt het volgende:
PSVzelfs met 9 man win ik.
![]()
[ afbeelding ]
Super Cup
Ok, nieuwe jeugd.
1 speler met meer dan 1 ster. 4 sterren, een aanvallende linksback.
In het verslag gekeken: Specifiek zwak punt: blessuregevoeligheid
In FMscout: injury proneness van 18.
Met andere woorden, geen nieuwe jeugdspelers voor mij dit seizoen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik sta op 1 feb 2022 keurig 2e, eens kijken of ik het kunststukje van vorig seizoen (4e plek) kan herhalen of verbeteren:
Mochten mensen zich afvragen waar Ajax is, die spelen momenteel in de Hoofdklasse AEr was 2 seizoenen geleden een absurde bug waardoor alle goede spelers van Ajax ineens voor een fooi weggingen. Daardoor speelden ze heel slecht (de jeugd kon nog niet aanhaken bij het niveau van de eredivisie), degradeerden naar de JL, eindigden daar ook stijf onderaan en vervolgens heb ik ze een handje geholpen om nog verder de vernieling in te gaan omdat ik die club maar kut vind
Ik moet nog een rechtsback hebben. Deze lijkt me wel wat, hij heeft een releaseclausule in zn contract, dus voor 5.5 mln mag ik m hebben
Hij is sowieso 1 ster beter dan m'n huidige rechtsback.
Maar z'n zwakheden zijn teamplayer en important matches...
Die teamplayer zou ik me niet zo druk om maken. Teamwork op 12 op 19jarige leeftijd is prima. Important matches is wel vervelend ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:18 schreef DeHovenier het volgende:
Ik moet nog een rechtsback hebben. Deze lijkt me wel wat, hij heeft een releaseclausule in zn contract, dus voor 5.5 mln mag ik m hebben
[ afbeelding ]![]()
Hij is 20quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:22 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die teamplayer zou ik me niet zo druk om maken. Teamwork op 12 op 19jarige leeftijd is prima. Important matches is wel vervelend ja.
Dit mijn jeugdspeler vergeleken met hem:
Die jeugdspeler heb ik al een paar keer mee laten spelen in de competitie en de beker.
Zijn zwakheden zijn Aerial Ability en Consistency.Children of the night. What music they make.![]()
Op je screenshot was 'ie nog 19quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:22 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die teamplayer zou ik me niet zo druk om maken. Teamwork op 12 op 19jarige leeftijd is prima. Important matches is wel vervelend ja.. Ik zou in ieder geval kiezen voor je jeugdspeler, helemaal omdat het hier gaat om een rechtsback (wat doorgaans geen cruciale positie is). Die Braziliaan is natuurlijk op dit moment wel een stuk beter en dan vooral op fysiek gebied. Maar om hem voor dat verschil met je jeugdspeler te kopen en daarmee de ontwikkeling van je jeugdspeler in de weg te staan, lijkt me zonde.
![]()
Dafuq? Ik moest net tegen Vitesse spelen, een speler van me had al geel in de eerste helft en kreeg in de 2e helft zijn 2e gele kaart... maar een verdediger van Vitesse, die ook al geel had, moest van het veld
Oh, ik had een ouder screenshot gebruikt die ik eerder in dit topic posttequote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:16 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Op je screenshot was 'ie nog 19. Ik zou in ieder geval kiezen voor je jeugdspeler, helemaal omdat het hier gaat om een rechtsback (wat doorgaans geen cruciale positie is). Die Braziliaan is natuurlijk op dit moment wel een stuk beter en dan vooral op fysiek gebied. Maar om hem voor dat verschil met je jeugdspeler te kopen en daarmee de ontwikkeling van je jeugdspeler in de weg te staan, lijkt me zonde.
Ja, ik denk ook dat het slimmer is als ik mijn jeugdspeler ga gebruiken.Children of the night. What music they make.![]()
Eindbaasje, volgend seizoen maar verhuren denk ik:
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!![]()
Mooie speler idd.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:49 schreef Matip het volgende:
Eindbaasje, volgend seizoen maar verhuren denk ik:
[ afbeelding ]
Welk jaar zit je?
Ben nu de hoogst geplaatste club van NL in de rankings
Twente staat 33e, PSV 36e en Ajax 55e
2016. Heb nog wel wat baasjes rondlopen maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mooie speler idd.
Welk jaar zit je?
[ afbeelding ]
Ben nu de hoogst geplaatste club van NL in de rankings
Twente staat 33e, PSV 36e en Ajax 55e
Welk jaar zit jij?Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!![]()
Ik moet zometeen tegen FC Oss (beker), check wie er allemaal weg zijn
Sowieso de hele verdediging + backup pleite
Het nieuwe seizoen in 2023 begint zoquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:56 schreef Matip het volgende:
[..]
2016. Heb nog wel wat baasjes rondlopen maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit.
Welk jaar zit jij?
Ik heb opeens als jeugdproduct een 16 jarige Duitser met een Poolse achternaam wiens reputatie nationaal is
Haalt wel maar 2 sterren, en was het beste wat er in maart binnenkwam.Children of the night. What music they make.![]()
Waarom vragen sommige spelers pas een week na dat de transferperiode afgelopen is om verhuurd te worden? -_-![]()
Omdat ze dom zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:55 schreef Seconde het volgende:
Waarom vragen sommige spelers pas een week na dat de transferperiode afgelopen is om verhuurd te worden? -_-[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Heb je een Duitse satellietclub, of heb je er recent gescout?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:49 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb opeens als jeugdproduct een 16 jarige Duitser met een Poolse achternaam wiens reputatie nationaal is
Haalt wel maar 2 sterren, en was het beste wat er in maart binnenkwam.
Probeer voor de grap eens te saven vlak voordat je regens krijgt en iedere keer kijken wat je krijgt.
Ik zie de kennis van mijn satellietclubs staf terugkomen, wat opzich grappig is. Alleen hebben ze zelden meer dan 1 ster.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Dus als ik een satellietclub in bijvoorbeeld Japan heb, is er een grote kans dat ik Japanse talenten krijg? Dat is wel zeer vet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb je een Duitse satellietclub, of heb je er recent gescout?
Probeer voor de grap eens te saven vlak voordat je regens krijgt en iedere keer kijken wat je krijgt.
Ik zie de kennis van mijn satellietclubs staf terugkomen, wat opzich grappig is. Alleen hebben ze zelden meer dan 1 ster.![]()
Geen grote, wel een grotere.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:04 schreef Seconde het volgende:
[..]
Dus als ik een satellietclub in bijvoorbeeld Japan heb, is er een grote kans dat ik Japanse talenten krijg? Dat is wel zeer vet.
Toen ik een Braziliaanse satellietclub had, kreeg ik ieder jaar 1 of 2 Brazilianen binnen.
Ik heb een Japanse club als satellietclub maar heb nog geen Jappaner gezien. Licht het er ook aan hoe je het aan je bestuur uitlegt hoe en waarom?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Geen grote, wel een grotere.
Toen ik een Braziliaanse satellietclub had, kreeg ik ieder jaar 1 of 2 Brazilianen binnen.![]()
Dat zou wel kunnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Seconde het volgende:
[..]
Ik heb een Japanse club als satellietclub maar heb nog geen Jappaner gezien. Licht het er ook aan hoe je het aan je bestuur uitlegt hoe en waarom?
Ik heb een Chinese Satellietclub nu en pas 1 Chinees gezien.
Je hebt geloof ik inderdaad de keuze om te vragen om een satellietclub om de jeugdscouting te verbeteren.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Aha, heb nu Boca Juniors als satellietclub dus ik hoop op een aantal leuke regens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen.
Ik heb een Chinese Satellietclub nu en pas 1 Chinees gezien.
Je hebt geloof ik inderdaad de keuze om te vragen om een satellietclub om de jeugdscouting te verbeteren.![]()
Probeer gewoon een paar keer te laden 1 dag voordat je regens verschijnen. Kijken of het effect heeft.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:38 schreef Seconde het volgende:
[..]
Aha, heb nu Boca Juniors als satellietclub dus ik hoop op een aantal leuke regens.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Die gooi ik gelijk van mijn shortlist.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:18 schreef DeHovenier het volgende:
Ik moet ook altijd lachen als de AI, 20 miljoen betaald voor een japanse centrale verdediger die 1.69m lang is. Bayern had zo'n gast rondlopen in mijn save, ik zette elke keer een spits van 1.90m tegen dat gastje (easy hattrick).Get it and Bet it![]()
Lengte heeft geen invloed op prestaties.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Die gooi ik gelijk van mijn shortlist.
Ik moet ook altijd lachen als de AI, 20 miljoen betaald voor een japanse centrale verdediger die 1.69m lang is. Bayern had zo'n gast rondlopen in mijn save, ik zette elke keer een spits van 1.90m tegen dat gastje (easy hattrick).Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |