abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131764567
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
pi_131768573
Lazi
dat kon ik ook niet weten van te voren. We wisten sowieso niet wat er aan de hand was omdat cb/ha ons niet verder hielp (met het vele overgeven/Reflux)
Dus dan komt het gedoe met die vaccinaties er ook nog bij.. Gelukkig denkt de nieuwe ha wel met ons mee.

Vind het wel fijn om te lezen dat weinig kindjes last hebben.

En veel kindjes alweer bijna 2! Wat gaat het snel.

Wat lijkt hij groot Phaidra
pi_131768597
dreumes vanaf 6 uur wakker -O-
pi_131768609
Kyara
Is het van de laatste tijd dat hij wat anders is qua slapen? Heb je een idee waardoor dat komt? (is het sinds het lopen?)

Vriend zei vanmorgen: Pff het is half6.. Ga jij er uit?
}:| Half6!? Nou ok.. (S gezellig: mama! Mama!) Keek ik op de klok was het half7.. scheelt nogal.
Ze is meestal wel om half6/6u wakker.
pi_131768610
ohh Zoë ik vind het echt rot voor jullie. Alsof dat hele reflux nog niet genoeg was, dan dit ook nog. Is ze al aan de betere hand?

Hier een prima nacht. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik haar slaapritme wat zal proberen te verschuiven. Ze slaapt nu van 18.30-6.00u en dan verschuiven naar 19.30-7.00u. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het savonds ook best fijn als ze er vroeg in ligt, dan begint mijn eigen avond namelijk. Maarja 6.00u is ook behoorlijk vroeg. Nu ga ik gewoon altijd mee terug naar bed als ze een dutje gaat doen.
Ze zit momenteel nog op 2 dutjes per dag.

Ik ben wel benieuwd hoe dat straks zou zijn als ik 2 kindjes heb! Kan het me nu nog niet voorstellen!
pi_131768630
Hij is nog behoorlijk moe. Heeft toch weer 3 drukke dagen achter de rug en dan gaat slapen minder goed 's nachts. Alleen zitten de problemen dan meestal 's avonds ipv 's ochtends. Probeer hem nu wel wat langer wakker te houden om hem weer een beetje in zijn eigen ritme te krijgen. Ik probeer ook te zorgen dat ze allemaal tegelijk slapen vanochtend zodat ik ook nog even terug kan.

Kwisted, het is niet per definitie zo dat als ze een uur later naar bed gaan, ze ook een uur langer slapen he ;)
pi_131768655
Kyara, lijkt me idd wel heftig, EHBK. Maar wel goed dat je het doet! Zou het zelf ook best willen, je weet natuurlijk nooit...

Kwisted, ik vind het juist wel lekker dat hij nu tussen 19 en 19.30 naar bed gaat. Het was voor ons altijd zo haasten op werkdagen, omdat we dan pas om 18 uur kunnen eten. Maar hij is nog geregeld om 6 uur wakker hoor (en dan 's nachts nog een keer), dus later naar bed gaan geeft geen garanties tot langer slapen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:16:15 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131768673
Hier was het ook weer kwart over zes ;( :P en gisteren inderdaad een uur later naar bed. Maakt dus geen verschil ;)

Kwisted wanneer komt de tweede dan? *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_131768680
Kwisted
:*
Ja ze is al wat meer zichzelf gelukkig. Ze miept nog wel snel maar verder rent en danst ze alweer.

S slaapt meestal van 20:00/20:30 tot 5:30/6 dus later op bed heeft hier geen 'langer slapen' effect helaas :+. Als ze vroeg op bed gaat slaapt ze beter (dus rond 18:30) maar dat is moeilijk omdat papa 18:15/18:30 thuiskomt en als ze hem hoort is slapen echt geen optie.
Voor (8> is het wel gezellig als ze later op bed gaat en hij doet haar ook in bad enz dus het komt ook wel weer goed uit. Vroeg wakker worden is alleen minder haha

Ik ben benieuwd naar je avonturen met 2 kindjes O+

Kyara
Hoop dat je vanmorgen nog even lekker kunt slapen
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:19:46 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131768692
Later naar bed betekent hier vaak juist eerder wakker :'). Hier was het vroege wakker zijn een fase, het was een paar weken tussen 5 en 6 en nu is ze net een paar minuutjes aan het kletsen.

Hier geen last vd prikken, ook niet van de bmr lijkt het op (die was 12 dagen terug)
pi_131768781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:13 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted, ik vind het juist wel lekker dat hij nu tussen 19 en 19.30 naar bed gaat. Het was voor ons altijd zo haasten op werkdagen, omdat we dan pas om 18 uur kunnen eten. Maar hij is nog geregeld om 6 uur wakker hoor (en dan 's nachts nog een keer), dus later naar bed gaan geeft geen garanties tot langer slapen ;).
+1 Ik vind het ook fijn om nog een beetje samen een avond te hebben. M gaat tussen 19.30 en 20 uur naar bed. Ik snap nooit hoe mensen het vooral elkaar krijgen om ze er eerder in te hebben :@ zelfs voor 19.30 moeten we flink doorpezen (op mijn werkdagen dan natuurlijk, op vrije dagen gaat het makkelijker)

M is eigenlijk zelden vroeger wakker dan 7 uur. Zelden later ook trouwens :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131768819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:16 schreef TimeJumper het volgende:

Kwisted wanneer komt de tweede dan? *O*
Nou ik heb deze week een 2e streepje gepiest! Dus als dit goed gaat, juni volgend jaar! F.leur is dan 21 maanden. :)

quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:06 schreef Kyara het volgende:
Kwisted, het is niet per definitie zo dat als ze een uur later naar bed gaan, ze ook een uur langer slapen he ;)
ohh niet? Jammer! :P ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:45:35 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131768850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:41 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Nou ik heb deze week een 2e streepje gepiest! Dus als dit goed gaat, juni volgend jaar! F.leur is dan 21 maanden. :)

Ohw helemaal gemist dat nieuws, maar dus gefeliciteerd !! *O* Juni is een mooie maand om te bevallen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131768869
Ik prijs me gelukkig met mijn dreumes die van 19 tot 7 slaapt. 7.30u als we geluk hebben. O+

Kyara, ik heb ook een paar keer een module EHBK gevolgd, blijft heftig idd. Toen ik zwanger was vond ik het ook echt te confronterend om reanimatie op zo'n babypop te oefenen. :@
pi_131769006
Ja, ik moest echt wel een paar keer slikken hoor. Probeer het maar gewoon los te koppelen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Was in die zin ook niet zo goed voorbereid.

maar goed, met 3 kinderen kan er altijd wat gebeuren en ik realiseer met door die ene les in elk geval wel dat je al ouder door verkeerd handelen al heel veel fout kunt doen. Want ook al heb je EHBO, als het je eigen kind betreft, wordt alles anders..... dan gaat de emotie veel meer meespelen en nu ook handvatten om daar mee om te gaan. Dus wat dat betreft wel een goede cursus,

En ik heb mijn verzekering dit jaar opgeschroefd ivm bevalling en zo dus het wordt nog volledig vergoed ook.

M geeft vandaag veel kusjes aan zijn zusje. O+ Vind het alleen wel sneu dat D steeds alle kusjes krijgt en J niet. Op de een of andere manier liggen M & D elkaar beter of zo. Hij is nu de teentjes van D aan het tellen...... O+ O+ O+
(rammelen jullie al ;) )
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:32:41 #16
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131769225
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:

M geeft vandaag veel kusjes aan zijn zusje. O+ Vind het alleen wel sneu dat D steeds alle kusjes krijgt en J niet. Op de een of andere manier liggen M & D elkaar beter of zo. Hij is nu de teentjes van D aan het tellen...... O+ O+ O+
(rammelen jullie al ;) )
Ja o|O hou er eens mee op ~O> :D ;) :9
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:33:59 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131769236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 06:49 schreef Zoë23 het volgende:
Lazi
dat kon ik ook niet weten van te voren. We wisten sowieso niet wat er aan de hand was omdat cb/ha ons niet verder hielp (met het vele overgeven/Reflux)
Dus dan komt het gedoe met die vaccinaties er ook nog bij.. Gelukkig denkt de nieuwe ha wel met ons mee.

Vind het wel fijn om te lezen dat weinig kindjes last hebben.

En veel kindjes alweer bijna 2! Wat gaat het snel.

Wat lijkt hij groot Phaidra
Precies dus geen schuldgevoel meer hebben hoor :*
Je handelt naar je beste kunnen en geweten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131769368
Dat niet Kyara, maar het klinkt wel vreselijk leuk O+ grappig ook dat M een voorkeur heeft.

Hebben jullie dreumessen ook een gespleten persoonlijkheid? :D ik kan die stemmingswisselingen soms niet volgen. Dik drama omdat we gaan ontbijten, gillen, huilen, bord wegduwen, beker op de grondgooien. Ik kijk het eens aan en geeft M dan maar een kus en een knuffel. Letterlijk van de ene seconde op de andere is hij stil, lacht, strekt zijn armen uit naar zijn broodje en vraagt "ja?" Schiet mij maar lek 8)7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:13:34 #19
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131769779
Boh, vervelend Kyara, zo vroeg wakker....Maar aan de andere kant..Hij slaapt over de hele dag best veel ;)

Hier was Cristel vannacht om 22.30 even wakker, en om 3 uur wakker, vervolgens hele scheldkanon over me heengehad omdat ik haar liet huilen, later toch maar naar beneden gegaan, even broodje gegeten, wat gedronken, en toen weer naar boven :) Nu ben ik moe :P

Oh Kwisted! Dat had ik ook ff gemist geloof ik, wat leuk! Gefeliciteerd! :Y

Whaha Clubsoda, hier doet ze zoiets als ze dr zin niet krijgt. bijv. niet in de kinderstoel willen eten maar aan de kleine tafel...(doen we niet 's ochtends, drama af en toe!)
pi_131770460
Kyara kun je niet per keer EHBK hier kort samenvatten wat je hebt geleerd ?
Wat is het verschil tussen D en J qua karakter ? En hoe verklaar je zijn voorkeur ?
Pittig 6 uur als je later gewend bent. :*

PE: schelden van Cristel ?

Hier slaapt ze van 19.30/20.00 - 7.00/7.30 ( meestal dan) ^O^
En nu echt 1 x per dag. Gisteren 2x maar dat kwam door de prikjes/moeheid
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131770590
TJ: Rammel jij ? Wil je nog een 2e ?
Zoe: Als man weg is gaat ze dan wel vroeger op bed ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:57:35 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131770608
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara kun je niet per keer EHBK hier kort samenvatten wat je hebt geleerd ?

PE: schelden van Cristel ?

nee van mijn man, gelukkig kan cristel niet schelden ;)

(ze heeft afgelopen dagen wel weer een aantal nieuwe woordjes geleerd trouwens :) *trots* )

Kyara, ik ben ook wel benieuwd wat die cursus elke keer inhoud
pi_131770753
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Kyara het volgende:
(rammelen jullie al ;) )
Wat lief!! Grappig dat M. al zo duidelijk naar 1 van de 2 meisjes trekt. Al kan ik me voorstellen dat het ook wel sneu is voor J. Ik denk alleen dat het moeilijk te voorkomen is... Wij zijn ook met z'n drieën en ik merk zeker wel dat ik voor bepaalde zaken naar mijn ene zus trek en soms juist andersom. Net hoe onze band is. Gelukkig hebben J en D altijd elkaar nog O+.

En ja, ik ga wel rammelen van jouw verhalen en ook van je tweelingfoto's en driekindjesfoto's :Y. Ze zijn zo ontzettend leuk samen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131771285
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef kleinzusje het volgende:
Wat is het verschil tussen D en J qua karakter ? En hoe verklaar je zijn voorkeur ?
Ik heb altijd gezegd dat D het meeste op M lijkt. In elk geval qua uiterlijk (klinkt vreemd omdat de meisjes zo op elkaar lijken, maar het zijn echt van die trekjes) maar ook qua bewegingen en ik denk ook qua ontwikkeling.

En D trekt ook het meeste naar M toe. Als die in de buurt is dan volgt ze hem overal.
pi_131771408
Kyara, door jou moet ik een tweeling O+ Stuur je me even de conceptiemethodiek? Kthx :+
Wat grappig die voorkeur! Dan kan J straks scheids spelen als M en D er samen niet uitkomen.

CS, dat is wel herkenbaar ja :Y Maar of dat een gespleten persoonlijkheid is weet ik niet, ik wijt het meestal aan mijn uitstekende opvoedskills en overtuigingskracht hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')