Die originele factuur heb ik niet meer dus ik kan het niet nagaan. Dus of er regels over herinneringskosten opstaan weet ik niet. Ik kan er in ieder geval niets over terugvinden in hun algemene voorwaarden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:35 schreef FF het volgende:
Wat staat er op de oorspronkelijke factuur?
"Betalen voor ..." of "Het bedrag moet op ... op onze rekening staan" ?
Wat staat er in de herinnering?
Meestal een regeltje als "Indien u al betaald heeft, kan u deze herinnering als niet verzonden beschouwen"
Neem jij herinneringskosten tien minuten na je bestelling en betaling serieus dan?quote:
Daarom denk ik dus dat er geen automatische koppeling tussen de betaling en de herinnering is gelegd, waar die er - in een geautomatiseerd proces - wel degelijk had moeten zijn. Waardoor het verzenden van de herinnering voorkomen had kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem jij herinneringskosten tien minuten na je bestelling en betaling serieus dan?
Kan toch? Is zoals TS al aangeeft geautomatiseerd. Maar denk dat ze gewoon bedoelt dat het er snel na kan zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem jij herinneringskosten tien minuten na je bestelling en betaling serieus dan?
Ok, nog even voor de zekerheid: hoe lang zat tussen bestellen, ontvangen en betalen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daarom denk ik dus dat er geen automatische koppeling tussen de betaling en de herinnering is gelegd, waar die er - in een geautomatiseerd proces - wel degelijk had moeten zijn. Waardoor het verzenden van de herinnering voorkomen had kunnen worden.
Feit blijft dat ik heb betaald voor de herinnering verstuurd werd.
Bestellen - 14 dagen - betalen - 10 minuten - herinnering.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, nog even voor de zekerheid: hoe lang zat tussen bestellen, ontvangen en betalen?
Tussen bestellen en ontvangen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bestellen - 14 dagen - betalen - 10 minuten - herinnering.
Als je de factuur niet had, hoe heb je dan betaald?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die originele factuur heb ik niet meer dus ik kan het niet nagaan. Dus of er regels over herinneringskosten opstaan weet ik niet. Ik kan er in ieder geval niets over terugvinden in hun algemene voorwaarden.
Oh ik bedoelde dat bestellen het ontvangmoment is. My bad.quote:
Overmaken via gegevens die ik nog had van eerdere bestellingen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je de factuur niet had, hoe heb je dan betaald?
Je hebt 10 minuten voor het verstrijken van het betalingstermijn betaald?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bestellen - 14 dagen - betalen - 10 minuten - herinnering.
In het land van automatische facturen gaat dat zo, beste vriend.quote:
Het is eigenlijk andersom, zij stuurden mij een herinnering met kosten nadat ik had betaald. Ik ken de originele betalingstermijn niet meer omdat ik de originele factuur niet meer heb.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:42 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Je hebt 10 minuten voor het verstrijken van het betalingstermijn betaald?
Ik lees nu dat dat er ook in staat. Echter in het land van geautomatiseerde verwerking kan kruising niet meer plaatsvinden aangezien dit binnen enkele seconden gebeurt. Toch stelt de leverancier dat ik herinneringskosten moet betalen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:22 schreef Copycat het volgende:
Hebben deze herinnering en uw betaling elkaar gekruist, gelieve deze herinnering als niet verzonden te beschouwen.
1. Onzin wat jij zegt dat het niet kan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik lees nu dat dat er ook in staat. Echter in het land van geautomatiseerde verwerking kan kruising niet meer plaatsvinden aangezien dit binnen enkele seconden gebeurt. Toch stelt de leverancier dat ik herinneringskosten moet betalen.
Betaling vindt geautomatiseerd plaats en komt meteen in de database als afgeboekt te staan. Herinneringen versturen vindt ook geautomatiseerd plaats op basis van dezelfde database, of een directe link daarmee. Het al dan niet betaald hebben is immers de trigger voor het versturen van de herinnering. Als je het niet snapt hoor ik het wel van je.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 06:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
1. Onzin wat jij zegt dat het niet kan.
2. Dat stellen zij niet want jij leest nu dat dat er ook staat.
Hoop blablabla gezeur dit topic van je.
Omdat ze dat zelf bevestigd hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 06:43 schreef bijdehand het volgende:
Hoe weet je dat het automatisch gaat? Bij ons gaat het nog gewoon handmatig.
Hilariteit alom weer.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 06:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoop blablabla gezeur dit topic van je.
Oh jij bent de systeemarchitect van hun betaalsysteemquote:Op woensdag 2 oktober 2013 06:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Betaling vindt geautomatiseerd plaats en komt meteen in de database als afgeboekt te staan. Herinneringen versturen vindt ook geautomatiseerd plaats op basis van dezelfde database, of een directe link daarmee. Het al dan niet betaald hebben is immers de trigger voor het versturen van de herinnering. Als je het niet snapt hoor ik het wel van je.
[..]
Omdat ze dat zelf bevestigd hebben.
Maar daar gaat dit topic niet over en dat vind ik ook allemaal niet interessant, ik ben op zoek naar wettelijke regels over het versturen van herinneringen nadat er betaald is.
Figures.quote:
Neequote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:23 schreef _superboer_ het volgende:
Heb je er ook over nagedacht dat bij een overschrijving het geld niet direct op de rekening van de tegenpartij komt te staan?
In zijn, beperkte, beleveniswereld staat zoiets er wel direct op hoorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:23 schreef _superboer_ het volgende:
Heb je er ook over nagedacht dat bij een overschrijving het geld niet direct op de rekening van de tegenpartij komt te staan?
Ik ben geen expert op het gebied van bankzaken, maar als ik op dit moment geld naar jou overmaak, staat het echt niet binnen tien minuten op jouw rekening (of zie je het iig niet binnen tien minuten).quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik lees nu dat dat er ook in staat. Echter in het land van geautomatiseerde verwerking kan kruising niet meer plaatsvinden aangezien dit binnen enkele seconden gebeurt. Toch stelt de leverancier dat ik herinneringskosten moet betalen.
Blijkbaar. Of 'ze hebben dat gezegd'quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Oh jij bent de systeemarchitect van hun betaalsysteem
Dan moet de cronjob wel goed gekoppeld zijn...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 06:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Betaling vindt geautomatiseerd plaats en komt meteen in de database als afgeboekt te staan. Herinneringen versturen vindt ook geautomatiseerd plaats op basis van dezelfde database, of een directe link daarmee.
Anders zou iedereen altijd wel een herinnering kunnen sturen. 'Ja het duurt twee weken voordat wij dat verwerkt hebben hoor'.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:46 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dan moet de cronjob wel goed gekoppeld zijn...
Hm. Het kan zijn dat ik de situatie verkeerd begrepen heb, maar mijn vorige post had weldegelijke een constructieve intentie.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
daar gaat dit topic over. Niet over andere niet ter zake doende dingen.
Wat bedoel je hier precies? Heeft je dit persoonlijk medegedeeld of bedoel je hiermee niet meer dan dat je die herinnering met daarin de kosten beschreven hebt gekregen ondanks dat je betaald had?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Toch stelt de leverancier dat ik herinneringskosten moet betalen.
Precies, in hoeverre stelt de leverancier dat je extra moet betalen? Dat wordt mij niet duidelijk. Is het alleen via een automatische factuur (die wel degelijk te maken heeft met of een betaling nu wel of niet meteen te zien is in het systeem van de leverancier) of heb je meer contact gehad?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:18 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wat bedoel je hier precies? Heeft je dit persoonlijk medegedeeld of bedoel je hiermee niet meer dan dat je die herinnering met daarin de kosten beschreven hebt gekregen ondanks dat je betaald had?
Er komen nu herinneringskosten bij inderdaad.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:59 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Precies, in hoeverre stelt de leverancier dat je extra moet betalen? Dat wordt mij niet duidelijk. Is het alleen via een automatische factuur (die wel degelijk te maken heeft met of een betaling nu wel of niet meteen te zien is in het systeem van de leverancier) of heb je meer contact gehad?
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er komen nu herinneringskosten bij inderdaad.
Waar komen die bij? Je hebt al betaald.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe weet je dat? Omdat er een (1) factuur automatisch is verstuurd, of omdat het je, naast die factuur, nogmaals is toegezegd?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:32 schreef happyme28 het volgende:
Je moet altijd na verstrijken van betalingstermijn een herinnering krijgen waarin je nog 14 dagen de tijd krijgt voordat een leverancier incassokosten/herinneringskosten in rekening mag brengen.
Google maar eens op incassowet en 14 dagen brief.
Niet betalen dus als je niet eerder een betalingsherinnering hebt ontvangen.
Volgens mij ook, enige tijd geleden veelvuldig op de Nederlandse zenders geweest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:32 schreef happyme28 het volgende:
Je moet altijd na verstrijken van betalingstermijn een herinnering krijgen waarin je nog 14 dagen de tijd krijgt voordat een leverancier incassokosten/herinneringskosten in rekening mag brengen.
Google maar eens op incassowet en 14 dagen brief.
Niet betalen dus als je niet eerder een betalingsherinnering hebt ontvangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |