Bij iedere verspaningstechniek in metaal, is snijolie altijd een vereiste..quote:
Geen idee, bel een CNC bedrijf.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:54 schreef webbyplus het volgende:
Ik heb wel een cnc bestand van de control panel. Hoe duur is het om zoets op maat te laten maken? Of zal dat ontzettend wisselend?
Een mailtje naar een paar bedrijven met het bestand, en je krijgt de precieze prijs... via een belletje is het niet echt duidelijk te maken wat de uiteindelijk prijs zal zijn...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:54 schreef webbyplus het volgende:
Ik heb wel een cnc bestand van de control panel. Hoe duur is het om zoets op maat te laten maken? Of zal dat ontzettend wisselend?
Watersnijden : http://www.nancyklomp.nl/quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:41 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,
- Ik moet het panel uit het aangekochte RVS "snijden". Waarmee kan ik dat het beste doen?
- Voor de pushbuttons moet ik 28mm gaten maken. Met wat voor boor adviseren jullie aan de slag te gaan?
Exact weet ik het niet, maar altijd goedkoper dan zelf alles kopen om dit éénmalig te gebruiken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:54 schreef webbyplus het volgende:
Als je een beetje kunt slijpen wel hoor. Laseren is duur inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:41 schreef _VoiD_ het volgende:
een plaat op maat maken met een slijptol is wel mooi dan? ...
Ik zou het laten laseren en zetten. Kost je wel minstens 100 euro (en dat is dan goedkoop).
Pons voor RVS 28mm minimaal 30,- (en hopen dat hij scherp blijft en niet de plaat krom trekt)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:27 schreef slangpie het volgende:
Gaten is het makkelijkst met een pons, evt gatboor of trapezenboor. Gebruik hier dan wel speciaal vet voor verspaning voor. Het op maat maken met een slijptol. Buigen doe je met een zetbank. Bankschroef wordt nooit mooi.
Zie je vetvlekken altijd weer in terug...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:47 schreef JerryLee het volgende:
Ik zou trouwens voor geborsteld gaan , in plaats van bruut
Het is niet de verkleuring waar je bang om moet zijn... Als RVS te warm wordt, wordt het kneppelhard en kan je boren wel vergeten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:37 schreef hottentot het volgende:
Tevens TS, ga er niet te wild op in, RVS verkleurd als het te warm word, en dan is je mooie RVS plaatje om zeep.
Dan maak je het wel heel bont. Verkleuring treed eerder op dan merkbare verharding naar mijn ervaring.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is niet de verkleuring waar je bang om moet zijn... Als RVS te warm wordt, wordt het kneppelhard en kan je boren wel vergeten.
Waarom dan geen aluminium? Makkelijker te bewerken....quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:10 schreef webbyplus het volgende:
(Ik woon in tilburg, mocht iemand in de buurt een bedrijf weten...).
Verder moet er ná de bewerking een bestickering over het RVS komen. Over de bestickering komt weer een stuk plexiglas... Dus verkleuring/vetvlekken zullen geen probleem zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |