abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:52:33 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131735360
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Of is dat helemaal uit den boze?

Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Nu had ik niks te verbergen maar dit gaat wel erg ver natuurlijk.

Met mijn huidige vriend is het heel simpel, hij kan op mijn fb, mail, telefoon enz, alleen hij doet dat niet, andersom ook overigens maar soms is de verleiding wel groot om gesprekken te lezen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid, nu mag dat ook gewoon van hem maar toch doe ik het niet of hij moet naast me zitten.

Toch kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen, als je bv het vermoeden hebt dat je partner vreemd gaat of intiem contact met een ander heeft, dat je de verleiding niet kan weerstaan.

Maar hebben jullie dat wel eens gedaan? Of ben je zelf gecontroleerd en hoe voelde je je daarbij?

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2013 12:16:18 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:53:07 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131735379
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:21 schreef Koral het volgende:

[..]

Verstandig. Genoeg vrouwen die op zijn tijd onzeker worden en weer een bevestiging nodig hebben. Als je dan niet in de buurt bent zitten ze opeens toch in je mail omdat ze dat ene mailtje wat je laatst gestuurd hebt niet meer kunnen vinden. Maar het is echt niet om te controleren hoor, gewoon handig :')
Want alleen vrouwen worden onzeker wil je zeggen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_131735695
Vertrouwen is de basis van een goede relatie.
pi_131735798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:02 schreef GroningseGast het volgende:
Vertrouwen is de basis van een goede relatie.
IDD. Mijn vrouw weet al mijn passwords en pincodes, en andersom.

Handig als een van ons tweeen wat overkomt. Ik voel me niet genoodzaakt om haar spullen door te graven op allerlij onzekerheden (heb ik niet) over trouw o.i.d....

Ik weet ook dus niet of je over controlle kan spreken, gezien het simpelweg onzekere onzin is.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:08:05 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131735817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:07 schreef Darkangle het volgende:

[..]

Handig als een van ons tweeen wat overkomt. Ik voel me niet genoodzaakt om haar spullen door te graven op allerlij onzekerheden (heb ik niet) over trouw o.i.d....

Ik weet ook dus niet of je over controlle kan spreken, gezien het simpelweg onzekere onzin is.
Hier ben ik het helemaal mee eens overigens.
Juist het vertrouwen dat de ander overal in kan maar niet zomaar als je privegesprekken gaat lezen.
pi_131735825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:07 schreef Darkangle het volgende:

[..]

Dit is dus precies hetgeen ik niet bedoel, als je elkaar vertrouwd dan heb je dat soort info helemaal niet nodig.
pi_131735900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:08 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Dit is dus precies hetgeen ik niet bedoel, als je elkaar vertrouwd dan heb je dat soort info helemaal niet nodig.
Lees het nog een keertje ;). Zoals aangegeven is het niet eens een punt van vertrouwen. Dat zou onzekerheid aanduiden binnen de relatie of onzekerheid in elkaar of jezelf.

Het enige eraan is dat ze het kan, of ze het doet boeit me niet (niets te verbergen voor haar) maar ze zal het niet eens gebruiken. Mocht ik komen te overlijden (ik ben oud), dan is het ook nog eens handig.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_131736052
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:11 schreef Darkangle het volgende:

[..]

Lees het nog een keertje ;). Zoals aangegeven is het niet eens een punt van vertrouwen. Dat zou onzekerheid aanduiden binnen de relatie of onzekerheid in elkaar of jezelf.

Het enige eraan is dat ze het kan, of ze het doet boeit me niet (niets te verbergen voor haar) maar ze zal het niet eens gebruiken. Mocht ik komen te overlijden (ik ben oud), dan is het ook nog eens handig.
Hoezo wat heb je in je mail staan wat handig voor haar zou zijn na je dood?
pi_131736167
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Want alleen vrouwen worden onzeker wil je zeggen?
Nee hoor. Echter vrouwen zijn gerafineerder (of mannen zijn naief zo u wilt) en vragen niet altijd direct wat ze willen, maar naar andere dingen. Zoals die argumenten dat het praktisch is, maar ondertussen blijkt het toch onzekerheid te zijn waarmee ze even onschuldig kunnen controleren.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_131736273
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:19 schreef Koral het volgende:

[..]

Nee hoor. Echter vrouwen zijn gerafineerder (of mannen zijn naief zo u wilt) en vragen niet altijd direct wat ze willen, maar naar andere dingen. Zoals die argumenten dat het praktisch is, maar ondertussen blijkt het toch onzekerheid te zijn waarmee ze even onschuldig kunnen controleren.
Vrouwen die jou niet vertrouwen (zonder dat daar een rede voor is) zijn zelf vaak niet te vertrouwen daarom vertrouwen ze anderen niet.
pi_131736355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
Het topic gaat dus over elkaar controleren maar ook of passwoorden uitwisselen moet kunnen of niet.
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Heb je wel eens iemand vertrouwd in je leven?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:27:34 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131736400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:25 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Waarom zou je dat uberhaupt willen? Heb je wel eens iemand vertrouwd in je leven?
Misschien moet je het vorige topic even lezen en ja hoor, ik vertrouw mijn vriend volledig, daarom heb ik er ook geen moeite mee dat hij mijn paswoorden weet.
pi_131736460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:23 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Vrouwen die jou niet vertrouwen (zonder dat daar een rede voor is) zijn zelf vaak niet te vertrouwen daarom vertrouwen ze anderen niet.
Zo zie ik het niet. Vrouwen worden vaak gemotiveerd door een gevoel. Mannen handelen meer rationeel.

Een gevoel wat een vrouw niet kan duiden is niet gelijk wantrouwen. Onzekere vrouwen kunnen goudeerlijk zijn hoor!
pi_131736535
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Misschien moet je het vorige topic even lezen en ja hoor, ik vertrouw mijn vriend volledig, daarom heb ik er ook geen moeite mee dat hij mijn paswoorden weet.
Zou je je vriend vertrouwen als hij niet zijn wachtwoorden zou geven?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:35:26 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131736641
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:32 schreef Koral het volgende:

[..]

Zou je je vriend vertrouwen als hij niet zijn wachtwoorden zou geven?
Ja, maar ik zou het heel vreemd vinden als hij het krampachtig voor mij verborgen zou houden, dan zou ik toch gaan twijfelen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:38:33 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131736740
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:29 schreef Koral het volgende:

[..]

Zo zie ik het niet. Vrouwen worden vaak gemotiveerd door een gevoel. Mannen handelen meer rationeel.

Een gevoel wat een vrouw niet kan duiden is niet gelijk wantrouwen. Onzekere vrouwen kunnen goudeerlijk zijn hoor!
Mijn ex ( waarmee ik 14 jaar samen was) had zonder reden vertrouwensproblemen en had een key logger op mijn pc en bekeek me stiekem via de webcam.
Hij kon altijd op mijn pc ( hij deed ook de instalatie en dergelijk) en ik mocht nooit en te never op zijn pc, dat zal bij wijze van het grootste slot ooit gemaakt door de mens op.

Uiteindelijk was hij dus waarschijnlijk niet te vrtrouwen, vertrouwde mij daarom niet en is me verloren door al dat stiekeme en controlerende gedoe.

En ja, toch vertrouw ik mijn vriend om de simpele reden dat ik niet mijn tijd wil investeren in iemand die ik niet vertrouw.
Kan zijn dat ik weer op mijn bek val maar dat zien we dan wel weer. ;)
pi_131736907
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou het heel vreemd vinden als hij het krampachtig voor mij verborgen zou houden, dan zou ik toch gaan twijfelen.
En op die twijfel ga jij verder borduren en proberen veiligheden te creeeren. Voor genoeg mannen zal die twijfel weinig tot niets betekenen zolang er geen feiten zijn. En zolang die feiten niet kunnen worden aangedragen zien ze geen reden om te handelen en wachtwoorden te wisselen (uitzonderingen daargelaten).
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:47:56 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131737017
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:44 schreef Koral het volgende:

[..]

En op die twijfel ga jij verder borduren en proberen veiligheden te creeeren. Voor genoeg mannen zal die twijfel weinig tot niets betekenen zolang er geen feiten zijn. En zolang die feiten niet kunnen worden aangedragen zien ze geen reden om te handelen en wachtwoorden te wisselen (uitzonderingen daargelaten).
Nogmaals, wachtwoorden uitwisselen was hier gewoon praktischer omdat we beide wel eens gebruik maken van elkaars laptop.
Niet om elkaar te controleren overigens, maar gewoon omdat bv de kinderen een laptop in gebruik hebben.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:48:53 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131737043
Je kunt toch gewoon verschillende gebruikers laten inloggen op hun eigen account?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131737087
Passwoorden uitwisselen, natuurlijk niet. Althans, voor mij niet. En ik wil ook niet dat 'ie in m'n telefoon kijkt. Ik vind het fijn als bepaalde dingen privé blijven. Ik denk ook dat het goed is in een relatie om niet alles te delen en ook 'n eigen leven te blijven leiden. Natuurlijk wel veel delen, maar niet alles.

Wat overigens niet wil zeggen dat als hij z'n telefoon van 't slot af laat liggen ik die niet ga doorspitten. :+ Stiekem, uiteraard.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:50:38 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131737104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:48 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt toch gewoon verschillende gebruikers laten inloggen op hun eigen account?
Ja dat kan, maar ik heb niks om mijn laptop staan wat hij niet mag weten dus waarom zou je de moeite nemen?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:53:39 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131737185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja dat kan, maar ik heb niks om mijn laptop staan wat hij niet mag weten dus waarom zou je de moeite nemen?
Omdat het een kleine moeite is?

Je suggereert steeds weer dat wanneer je niet vrij toegang hebt tot elkaars accounts dat een kwestie zou zijn van elkaar niet vertrouwen of zaken krampachtig verborgen willen houden.

Volgens mij wil je toch gewoon de optie achter de hand hebben dat je hem gemakkelijk even kunt controleren. Tot zover dus het vertrouwen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:54:20 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131737203
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:50 schreef Taurus het volgende:
Passwoorden uitwisselen, natuurlijk niet. Althans, voor mij niet. En ik wil ook niet dat 'ie in m'n telefoon kijkt. Ik vind het fijn als bepaalde dingen privé blijven. Ik denk ook dat het goed is in een relatie om niet alles te delen en ook 'n eigen leven te blijven leiden. Natuurlijk wel veel delen, maar niet alles.

Wat overigens niet wil zeggen dat als hij z'n telefoon van 't slot af laat liggen ik die niet ga doorspitten. :+ Stiekem, uiteraard.
Dat is denk ik het verschil, ik respecteer zijn privacy en hij de mijne en we vertrouwen elkaar er in dat dat genoeg reden is om elkaars foon of laptop niet door te spitten.
Als ik op zijn laptop inlog en hij heeft fb nog aanstaan log ik die uit en log ik onder mijn eigen naam in, mocht ik vergeten uit de loggen dat logt hij voor mij uit zonder eerst alles door te spitten.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:54:37 #24
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_131737215
Mijn ex, met wie ik samenwoonde en een samenlevingscontract had, wist mijn wachtwoorden en pincode, kon zo op mn computer en telefoon en nam ook mn telefoon op als ik bijvoorbeeld aan het douchen was ofzo. En dat was andersom net zo, na 8 jaar samen zijn vond ik dat ook heel normaal, neem aan dat hij er geen misbruik van maakte, dat deed ik ook niet.

Vraag me wel af wat mensen dan voor bijzonders op hun computer hebben trouwens dat niemand dat mag zien. Mijn laptop is ook mn stereo dus als er hier vrienden over de vloer zijn kunnen die er ook op, neem aan dat die ook niet zomaar mn mailtjes gaan zitten lezen, maar zie ook geen noodzaak om ze dat onmogelijk te maken.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:57:30 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131737299
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat het een kleine moeite is?

Je suggereert steeds weer dat wanneer je niet vrij toegang hebt tot elkaars accounts dat een kwestie zou zijn van elkaar niet vertrouwen of zaken krampachtig verborgen willen houden.
Nee, ik suggereer dat als je zaken krampachtig verborgen houd dat bij mij belletjes zou laten rinkelen.
Zoals je scherm wegdraaien als je partner langsloopt, je telefoon niet onbeschermd bij je partner durven te laten liggen, panisch worden als je partner eens vraagt op je laptop te mogen om iets te checken omdat eigen laptop niet werkt bv.

quote:
Volgens mij wil je toch gewoon de optie achter de hand hebben dat je hem gemakkelijk even kunt controleren. Tot zover dus het vertrouwen.
Als ik hem perse zou willen controleren kan dat toch wel, dan houd een paswoord je echt niet tegen.
Maar juist omdat hij er zo relaxed over is heb ik geen behoefte om hem te controleren en dat is wederzijds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')