abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131742480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:33 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Vreemd, ik zie ze op spotnet nooit, en met nzbsearch krijg ik alleen een paar hits uit seizoen 1. Maar ik zal vanavond nog eens goed kijken dan.
Ehm, talking bad liep alleen tijdens seizoen 5b, en heeft dus alleen maar s1e1-8 ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:30:11 #242
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131743195
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat Vince wilde vertellen, maar ik heb recent seizoen 1 nog eens gekeken en ik vond het echt een hele goede introductie voor de serie.
Het was inderdaad goed, maar het zou wellicht uitgebreider zijn geweest wanneer de betreffende staking niet had plaatsgevonden. Dit dus in plaats van dat een deel in seizoen 2 verwerkt werd uiteindelijk. Het ding is echter dat een hoop van de ideeën uiteindelijk gewoon niet werken, en niet eens meegenomen worden. Dus ideeën die we gemist hebben, zouden er voor het grootste deel niet eens door komen. Maar wanneer je kijkt naar het tempo in de latere delen, zie je wel dat het eerste seizoen veel sneller is, en wat 'populairder' (bij gebrek aan een beter woord. Ik bedoel dus minder stille momenten, minder onderhandse humor, minder moeite genomen om een bepaalde nuance te raken of dialogen goed uit te laten werken (al vind ik dat dit laatste in het laatste seizoen overdreven werd, waardoor het nep overkwam). Of dat zo slecht is, weet ik niet. Ik denk dat de serie juist door dat eerste seizoen een enorme following kreeg van een zeer breed publiek dat de manier waarop BB gemaakt is, erg ging waarderen. Dit waar een deel om deze zelfde reden de serie had gelaten voor wat het was; te traag te veel stille momenten, etc.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131743285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:30 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het was inderdaad goed, maar het zou wellicht uitgebreider zijn geweest wanneer de betreffende staking niet had plaatsgevonden. Dit dus in plaats van dat een deel in seizoen 2 verwerkt werd uiteindelijk. Het ding is echter dat een hoop van de ideeën uiteindelijk gewoon niet werken, en niet eens meegenomen worden. Dus ideeën die we gemist hebben, zouden er voor het grootste deel niet eens door komen. Maar wanneer je kijkt naar het tempo in de latere delen, zie je wel dat het eerste seizoen veel sneller is, en wat 'populairder' (bij gebrek aan een beter woord. Ik bedoel dus minder stille momenten, minder onderhandse humor, minder moeite genomen om een bepaalde nuance te raken of dialogen goed uit te laten werken (al vind ik dat dit laatste in het laatste seizoen overdreven werd, waardoor het nep overkwam). Of dat zo slecht is, weet ik niet. Ik denk dat de serie juist door dat eerste seizoen een enorme following kreeg van een zeer breed publiek dat de manier waarop BB gemaakt is, erg ging waarderen. Dit waar een deel om deze zelfde reden de serie had gelaten voor wat het was; te traag te veel stille momenten, etc.
Dat lijkt me niet, ik denk dat het eerste seizoen totaal geen invloed heeft gehad op de populariteit van de serie (integendeel....zoveel mensen haakten af bij dat eerste seizoen) maar dat dat is gekomen doordat er een lopend vuurtje was van mensen die het al wel keken die gingen zeggen dat het zo fantastisch is. En natuurlijk de prijzen die BB door de seizoenen heen is gaan winnen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:37:53 #244
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131743412
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:33 schreef Norrage het volgende:
(integendeel....zoveel mensen haakten af bij dat eerste seizoen)
Is dit zo? Waar heb je dat vandaan? Ik keek het vanaf het eerste seizoen, en iedereen bleef het geweldig vinden, voor zover ik kon opmerken. Maar ik ben niet bekend met de officiële cijfers. Jij wel kennelijk. Heb je misschien een linkje?

Ik raad vaak series aan mijn broertje aan, en hij heeft een zeer korte aandachtsspanne. Series kijken is dan ook niets voor hem. Maar BB heeft hij toch afgekeken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat als iemand als hij BB goed vind, er zoveel mensen zijn afgehaakt bij het eerste seizoen... Maar goed, zoals gezegd, houd ik me aanbevolen voor een bron waarin die trend omschreven wordt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131743754
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:37 schreef Kenju het volgende:

[..]

Is dit zo? Waar heb je dat vandaan? Ik keek het vanaf het eerste seizoen, en iedereen bleef het geweldig vinden, voor zover ik kon opmerken. Maar ik ben niet bekend met de officiële cijfers. Jij wel kennelijk. Heb je misschien een linkje?

Ik raad vaak series aan mijn broertje aan, en hij heeft een zeer korte aandachtsspanne. Series kijken is dan ook niets voor hem. Maar BB heeft hij toch afgekeken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat als iemand als hij BB goed vind, er zoveel mensen zijn afgehaakt bij het eerste seizoen... Maar goed, zoals gezegd, houd ik me aanbevolen voor een bron waarin die trend omschreven wordt.
Ik baseer het net op statistiek ofzo. Dat is wat ik hier in het topic steeds heb ervaren, en wat mijn vrienden allemaal hebben gedaan die de serie hebben gekeken. Die waren na mijn aanraden allemaal gaan kijken, haakten af na seizoen 1 omdat ze het zo saai vonden. Ik beloofde ze vervolgens dat het alleen maar beter gaat worden en dat ze gewoon moeten doorkijken. Dat hebben ze gedaan en toen vonden ze het langzaamaan fantastisch worden. Ook ikzelf ben bij seizoen 1 (eigenlijk meer bij seizoen 2 dan bij 1) meerdere keren afgehaakt, maar heb doorgezet :) En ik heb het echt over minstens 10 tot 20 mensen waarbij ik dit heb ervaren.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131743825
Als je afhaakt bij s1 moet je lekker dexter, lost of prison break kijken wrs meer jouw type series.
Vond S1 echt goed.
pi_131744004
Zou seizoen 1 eigenlijk niet eindigen met Tuco in de woestijn maar door die staking eerder? als je die paar eps erbij zou tellen was het gewoon een sterk seizoen toch?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:01:43 #248
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_131744156
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zou seizoen 1 eigenlijk niet eindigen met Tuco in de woestijn maar door die staking eerder? als je die paar eps erbij zou tellen was het gewoon een sterk seizoen toch?
Hmmm, ik vond de eerste paar afleveringen sowieso pittig om doorheen te komen. Ongeacht wat erachteraan geplakt zou worden. Het duurde wel even voordat ik een beetje in de serie zat, maar toen het eenmaal zo ver was, zat ik er ook goed in.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_131744348
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:01 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Hmmm, ik vond de eerste paar afleveringen sowieso pittig om doorheen te komen. Ongeacht wat erachteraan geplakt zou worden. Het duurde wel even voordat ik een beetje in de serie zat, maar toen het eenmaal zo ver was, zat ik er ook goed in.
Dit had ik ook. Ik wist dat het een goede serie moest zijn waardoor ik door bleef kijken. En gelukkig maar _O_.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:08:43 #250
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_131744365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:51 schreef MrSweets het volgende:
Als je afhaakt bij s1 moet je lekker dexter, lost of prison break kijken wrs meer jouw type series.
Vond S1 echt goed.
Jij hebt nooit gehad dat je bij een serie neigt af te haken, maar toch blijft kijken en de serie uiteindelijk gaat waarderen? Ik had dit bij Game of Thrones ook, maar daar ben ik nu helemaal obsessed over. Het kost mij vaak bij hele toffe series wat tijd om een beetje aan de personages en het tempo te wennen.

Toevallig ben ik bij Lost echt afgehaakt. Maar ik zou niet meer weten waarom.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_131744495
Ik was na de pilot al verkocht en ep2 met die badkuip en de bordscherven zorgden ervoor dat ik koste wat kost de hele serie zou gaan kijken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:15:51 #252
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_131744576
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik was na de pilot al verkocht en ep2 met die badkuip en de bordscherven zorgden ervoor dat ik koste wat kost de hele serie zou gaan kijken.
Jeetje, was dat in de tweede aflevering al? Misschien was ik dan toch al sneller verkocht dan ik mij herinner.
pi_131744778
Ik ga zeer binnenkort weer lekker opnieuw kijken :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_131744798
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:15 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Jeetje, was dat in de tweede aflevering al? Misschien was ik dan toch al sneller verkocht dan ik mij herinner.
De badkuip sowieso, de bordscherven misschien ep3, weet 't even niet meer. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Ik ga zeer binnenkort weer lekker opnieuw kijken :D
Ik ga weer opnieuw beginnen een paar weken voor de BR release van 5.2. :)
pi_131744822
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:22 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De badkuip sowieso, de bordscherven misschien ep3, weet 't even niet meer. :P
Die scherven en de daaropvolgende scene was geniaal ja :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:00:56 #256
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131746040
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Dit, ik vond het juist geweldig omdat Walt toen nog een sukkel was maar wel meteen geforceerd werd om hele erge dingen te doen. Het was interessant om te zien hoe hij Krazy-8 liever niet doodde (zoals elke normale mens) maar er uiteindelijk toch aan moest geloven. De scène waarin hij hem vermoordde was ook erg intens, veel intenser dan de koelbloedige moorden die hij later pleegde.
This isn't even my final form.
pi_131746146
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:00 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dit, ik vond het juist geweldig omdat Walt toen nog een sukkel was maar wel meteen geforceerd werd om hele erge dingen te doen. Het was interessant om te zien hoe hij Krazy-8 liever niet doodde (zoals elke normale mens) maar er uiteindelijk toch aan moest geloven. De scène waarin hij hem vermoordde was ook erg intens, veel intenser dan de koelbloedige moorden die hij later pleegde.
Dit is erg.... mijn eerste gedachte was dat de moord op Deb' ook best intens was :')
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:03:51 #258
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_131746149
Kan iemand mij vertellen waarom Walt dat horloge achterlaat bij de telefoon nadat hij zich heeft voor gedaan als journalist?
pi_131746171
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Walt dat horloge achterlaat bij de telefoon nadat hij zich heeft voor gedaan als journalist?
Dat horloge heeft 'ie ooit van Jesse gekregen. Staat volgens mij als symbool dat hij weet dat z'n tijd erop zit of iets.
pi_131746178
quote:
Zat ik me ook af te vragen idd
pi_131746201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:04 schreef resque het volgende:

[..]

Zat ik me ook af te vragen idd
Hierom dus.
quote:
Gilligan explained that the reason Walt placed his watch (the one Jesse gave him for his 51st birthday) on top of the payphone after pretending to be the New York Times reporter was only retrofitted symbolism: The reason he had to do it was because they realized that in the flash-forward of him at Denny's that they'd shot for episode 501, Walt wasn't wearing a watch, so they had to explain where it went for continuity reasons. And so, out of necessity, they came up with what Gilligan called the "artsy fartsy" reason: It was a symbol of Walt, seeing the end is near, cutting ties with one of his "arch-nemeses," Jesse.
pi_131746210
quote:
Dat is gedaan omdat in een eerdere flashforward Walt in die Danny's GEEN horloge om had.

Ze moesten dus wel een scene bedenken waarin ie m af deed om de continuiteit te waarborgen. :D
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:07:27 #263
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_131746248
Bedankt voor de opheldering. En ik maar allemaal moeilijke verklaringen ervoor proberen te verzinnen. :P
pi_131746428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dat horloge heeft 'ie ooit van Jesse gekregen. Staat volgens mij als symbool dat hij weet dat z'n tijd erop zit of iets.
Ook ja, twee verklaringen zijn ervoor. Deze dus en die hierboven is beschreven :D
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:17:33 #265
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_131746585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Godverdomme ja, was helemaal vergeten dat hij dat van Jesse had gekregen op z'n verjaardag.
Flesje bier
pi_131746962
quote:
There was one scene cut from the finale script for budget and time reasons. It took place after Walt makes the call in which he pretends he's the Times reporter. In it, a former student of Walt recognizes him. Walt pays him off and threatens him to make sure he doesn't rat him out. But before leaving the former student, he asks, "What kind of teacher was I?" The former student replies, "You were good" and then says he remembered the time Walt sprayed different chemicals at a flame and it made different colors. (These excised scenes from the script will be on the final DVD set, said Gilligan.)
pi_131747053
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:08 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Jij hebt nooit gehad dat je bij een serie neigt af te haken, maar toch blijft kijken en de serie uiteindelijk gaat waarderen? Ik had dit bij Game of Thrones ook, maar daar ben ik nu helemaal obsessed over. Het kost mij vaak bij hele toffe series wat tijd om een beetje aan de personages en het tempo te wennen.

Toevallig ben ik bij Lost echt afgehaakt. Maar ik zou niet meer weten waarom.
Ik heb dit bij GoT, Sopranos, Breaking Bad en West Wing gehad. En dat zijn met zijn 4en de beste series die ik ooit heb gezien. Alle series die ik meteen goed vond, bleken achteraf minder goed (dexter, six feet under etc). Dat belooft wat voor The Wire waar ik al 3x aan ben begonnen en 3x ben gestopt...Maar binnenkort nog een keer proberen ;)
pi_131747085
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:28 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Blij dat ze die scene hebben gedelete, dat had het einde nóg meer cliché gemaakt :D
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:16:43 #269
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131748376
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik baseer het net op statistiek ofzo. Dat is wat ik hier in het topic steeds heb ervaren, en wat mijn vrienden allemaal hebben gedaan die de serie hebben gekeken.
Ok. Ik heb even het eerste deel doorgescanned, en daar zag ik het niet terug, en ook niet in mijn directe omgeving. Maar goed, het zou kunnen dat jouw ervaring in je omgeving anders is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:20:05 #270
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131748494
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Blij dat ze die scene hebben gedelete, dat had het einde nóg meer cliché gemaakt :D
Ik weet het niet. Zoals de scene omschreven wordt lijkt het me niet erg leuk, vooral dat laatste. Maar het is wel interessant dat Walt, die zo trots is op zijn prestaties als cooker, ook andere kwaliteiten had. Al bedoelen ze met die scene waarschijnlijk te zeggen dat zijn baan als leraar eigenlijk ook niets voorstelde en zo'n kind totaal niet bereikt heeft gezien het voorbeeld dat hij geeft van wat hij 'geleerd' had van Walter. Dit in tegenstelling tot wat hij als cooker bereikt heeft.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')