Geen idee, volgens mij is die van bv.com de WHO curve en inderdaad wereldwijd. Maar ik heb hier ook wel eens gelezen dat die ook voor fv kindjes zou kunnen.quote:Op maandag 30 september 2013 15:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en die curve van het cb is geloof ik een gemiddelde van alle kindjes in Nederland, fv en bv samen dus.
De curve van bv.com is uitsluitend borstgevoede kindjes (wereldwijd?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 30-09-2013 16:47:26 ]
quote:Op maandag 30 september 2013 16:22 schreef Suikertante het volgende:
En over de Apenheul: nog apen op de wagen gesprongen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie hadden hier al een keer kennis gemaakt met mijn rekentalentquote:Op maandag 30 september 2013 17:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hij slaapt gen 3 uur toch? Drie kwartier en anderhalf uur!
Die slabben zijn tegen natte shirts door kwijlen!
Wat rot![]()
beterschap!
Gaat wel okee met m'n moedertje, maar moet nog wel een week blijven (is er sinds donderdag) en veel pijn. En ben niet zo paniekerig maar weet dat antibiotica zou moeten als baby het ook krijgt en daar is ze allergisch voor en ik wil geen gevlekte baby of experimenten met andere types ABquote:Op maandag 30 september 2013 17:44 schreef Suikertante het volgende:
Olf ben je zo'n paniekvogeltje ja? Of is je moeder er ernstig aan toe? Als je het je afvraagt bel je toch even naar het ziekenhuis of zoek je het even op, met die bacterie? Gaat het nu wel goed met je moeder?
Nee, niet gezien. Maar het was ook best druk. Een tula zou me sowieso wel opgevallen zijn denk ik. Leuk hoor! Dat wordt straks een seizoenskaart voor jullie. M (21 maanden) vond het helemaal fantastisch!quote:Op maandag 30 september 2013 18:35 schreef Sull het volgende:
Kyara, was je gister ook in de apenheul, wat leuk! Heb je nog een kleintje in een grijze Joolz kinderwagen gespot of in een zwarte Tula of mijn zus met blauwe Emei draagzak? Dan was ik dat (voor mij is een bezoekje een thuis wedstrijd;-))
Ferrari, hoe gaat het met jou en sac? Wat vindt ean van haar zusje? Zijn jullie al thuis eigenlijk?quote:Op maandag 30 september 2013 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
suiker je hebt zelf al snel een oplossing gevonden
Voor de rest geprobeerd te lezen maar het is een beetje veel.
Incaik vind dat jij je er zo dapper doorheen geslagen hebt. Veel in jouw situatie zouden er psychisch een stuk slechter aan toe zijn. Hier je hart luchten als het je helpt.
Olf beterschap voor je moeder.
belle werd je wat uitgeruster wakker?
Ja er was zelfs nog iemand met een Tula en ook nog 2 dames met een draagdoek. Ik was er al zeker 20 jaar niet meer geweest en ik vond het ook erg leuk, maar wel druk ja! Een seizoenskaart is maar 19,50 dus dat is best een optie!quote:Op maandag 30 september 2013 19:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, niet gezien. Maar het was ook best druk. Een tula zou me sowieso wel opgevallen zijn denk ik. Leuk hoor! Dat wordt straks een seizoenskaart voor jullie. M (21 maanden) vond het helemaal fantastisch!
Het komt denk ik niet door de bevalling en beginnende PE. Ik denk dat ik heel goed weet waar het doorkomt maar niets iets om online zo te bespreken.quote:Op maandag 30 september 2013 19:52 schreef Mineola het volgende:
Ah, wat fijn dat het met sac goed gaat! Lekker thuis! En een trotse grote zus, wat lief! Wil ze overal mee helpen? Heb je veel last van de wond?
Wat jammer van jouw niet zo roze wolk. Gaat dat wel goedkomen? Ik bedoel, ben je zelf te nuchter voor roze wolken (dat herken ik nl wel) of komt het door hoe het is gelopen met de bevalling en de beginnende PE?Als het te persoonlijk is, gewoon niet antwoorden hoor!
Haar forumnaamquote:Op maandag 30 september 2013 20:02 schreef Hilzillah het volgende:
De cb meting gaat idd nergens over. wordt op het meet machine gemikt, kromme beentjes gebogen nekje... Wij hebben het zelf gedaan met een touwtje en meetlint. Het wordt ook écht een proppie. hij (vr)eet als een dijker!
Apenheul, leuk!! Ik ben ooit eens geweest maar wil zo graag nog een keer!
f_r, stomme vraag maar heet je eerste écht Ean? of is het haar forum naam?
quote:Op maandag 30 september 2013 20:00 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het komt denk ik niet door de bevalling en beginnende PE. Ik denk dat ik heel goed weet waar het doorkomt maar niets iets om online zo te bespreken.
Ik heb J ook nog een tijdje in de draagdoek gehad. Was wel beterquote:Op maandag 30 september 2013 19:57 schreef Sull het volgende:
[..]
Ja er was zelfs nog iemand met een Tula en ook nog 2 dames met een draagdoek. Ik was er al zeker 20 jaar niet meer geweest en ik vond het ook erg leuk, maar wel druk ja! Een seizoenskaart is maar 19,50 dus dat is best een optie!
Was dit nou meteen de oplossing? Op rug leggen en voila, slapende F?quote:Op maandag 30 september 2013 19:12 schreef Suikertante het volgende:
Op z'n rug leggen trouwens, dan stopt hij met huilen. Nouja, dat is wel leuker dan een krijsende F!
Ik heb hem nu op zijn rug gelegd met de lampjes van de babyfoon aan. Misschien is dit wel zijn meditatie-uurtje!
quote:Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Suikertante het volgende:
FR hoe is het met jou zelf lichamelijk eigenlijk, nog steeds zo beroerd?
En Fieder, gek verhaal toch! Misschien een halve banaan erdoor mixen ofzo? Ik zeg ook maar wat..
Oh nee joh! Hij ging zich na vijf minuten vervelen. Toen in de draagzak, bleef krijsen. En echt hard ook he! Toen uit de draagzak nog een keer geprobeerd in slaap te sussen en zingen. Geen verbetering. Toen mee naar beneden genomen. Het zonnetje in huisquote:Op maandag 30 september 2013 20:45 schreef Olf het volgende:
[..]
Was dit nou meteen de oplossing? Op rug leggen en voila, slapende F?Wooow, makkelijke baby!
[ Bericht 39% gewijzigd door Olf op 01-10-2013 17:24:42 ]
Welkom terug!quote:Op maandag 30 september 2013 15:39 schreef .Sparkling. het volgende:
HoiIk ben zo lang niet geweest dat ik niet eens een poging ga doen om op iedereen te reageren. Onbegonnen werk. Dus..
LB, wat een slankie he? Voor bv wijkt de curve van het cb vaak iets af toch? Ik dacht eens gelezen te hebben dat die is gebaseerd op fv kindjes.
Wat een week was het hier! In 1 week van compleet ingebakerd naar helemaal niet meer ingebakerd en ze kreeg ook nog koorts tussendoor. De koorts is weg gelukkig, maar ze is nog niet mijn vrolijke meisje. Ze is na 3 kwartier al moe en rollen/hardop lachen doet ze ook niet meer. Maar het slapen in een slaapzak gaat echt voortreffelijk!En ze heeft gisteren 2 keer een fles van 150 leeggedronken. 150 jongens!!
![]()
Ik ben helemaal trots!
Mijn moeder heeft hier een map liggen en als ze oppast dan schrijft ze daar het hele schema in. Incl. poepluiers en uitjes. En met datum. Dus dat kan ik dan inderdaad zo opzoeken.quote:Op maandag 30 september 2013 21:29 schreef Shandaly het volgende:
Ik weet echt helemaal niets meer van schema's. Heb je dat bijgehouden Kyara, dat je dat zo op kunt zoeken over M.?
Ah zo.. handig...quote:Op maandag 30 september 2013 21:38 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder heeft hier een map liggen en als ze oppast dan schrijft ze daar het hele schema in. Incl. poepluiers en uitjes. En met datum. Dus dat kan ik dan inderdaad zo opzoeken.
die bestaan nog. Dwz, ik heb een soortgelijk iets voor de meiden gekregen.quote:Op maandag 30 september 2013 21:39 schreef Shandaly het volgende:
Loj, wij hebben een muziekdoosje van Chicco, "goedenacht maan" oid, en ik vind hem erg fijn. Was een kraamcadeautje voor Lars, (dus minstens 3 jaar oud) dus ik weet niet of ie tegenwoordig nog te krijgen is. Het geluid is niet heel erg hard, het speelt klassieke melodieën van Mozart en Bach. En vooral, het speelt vrij lang, een kwartier ofzo. Een ander muziekdingetje dat we hebben is na 2 minuten klaar, en dan slapen ze dus nog net niet, en is het meteen brullen dat dat ding uit is...
[ afbeelding ]
Ja, hoewel M op het kdv misschien 45 minuten op een dag sliep en thuis een uurtje of 4...quote:Op maandag 30 september 2013 21:43 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ah zo.. handig...
Op zich heb ik natuurlijk ook zoiets van Lars' eerste jaar: het kdv-schriftje. Hmm.. misschien daar maar eens in neuzen of ik nog kan vinden wanneer hij voor het eerst kv bij kreeg overdag daar, enzo...
Haha, hier is t precies andersomquote:Op maandag 30 september 2013 21:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, hoewel M op het kdv misschien 45 minuten op een dag sliep en thuis een uurtje of 4...
Jouwes is toch echt pas geboren?quote:Op maandag 30 september 2013 21:58 schreef Hilzillah het volgende:
Olf! Wat een schatje![]()
En nee, op vakantie zonder minimens? De oma's zeuren nu al om een nachtje logeren maar zelfs dat gaat er moeilijk in bij mij
Ik vul daar ook op in (ze volgt daar zo mooi het onderste lijntje o+) omdat dit zo'n fijne en duidelijke curve isquote:Op maandag 30 september 2013 15:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en die curve van het cb is geloof ik een gemiddelde van alle kindjes in Nederland, fv en bv samen dus.
De curve van bv.com is uitsluitend borstgevoede kindjes (wereldwijd?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welterusten iedereen!
en niet quoten plz, haal ze morgenochtend weer weg --> done, je hebt pech gehad
[ Bericht 12% gewijzigd door Loj op 01-10-2013 05:14:16 ]
Die hebben wij ook. Gekregen voor eva van een vriendin die hem zelf niets vond. Dus inderdaad zo'n 3 jaar oud (haar dochter is een jaar ouder dan eva)quote:Op maandag 30 september 2013 21:39 schreef Shandaly het volgende:
Loj, wij hebben een muziekdoosje van Chicco, "goedenacht maan" oid, en ik vind hem erg fijn. Was een kraamcadeautje voor Lars, (dus minstens 3 jaar oud) dus ik weet niet of ie tegenwoordig nog te krijgen is. Het geluid is niet heel erg hard, het speelt klassieke melodieën van Mozart en Bach. En vooral, het speelt vrij lang, een kwartier ofzo. Een ander muziekdingetje dat we hebben is na 2 minuten klaar, en dan slapen ze dus nog net niet, en is het meteen brullen dat dat ding uit is...
[ afbeelding ]
Nou, die gedachte vind ik toch vrij cru.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:19 schreef Gulara het volgende:
f_r fijn dat sac het zo goed doet.En ean als trotse grote zus.
Hopelijk wordt je wolkje snel wat roker.
Dat had ik met alles boven de 70. Dan zijn ook ineens de benen en armen in verhouding veel langer!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 07:47 schreef Hilzillah het volgende:
Maatje 62 heb ik ook al in de kast gehangen. Ik vind dat al 'echte' kleren. De broekjes in maat 56 kunnen eigenlijk niet meer dicht. Te dikke buik, net als zn moeder![]()
quote:
Ik heb serieus BERGEN kleding gekregen en alles netjes gesorteerd op maat, zo ook de broekjes. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat ooit gaat passenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 08:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dat had ik met alles boven de 70. Dan zijn ook ineens de benen en armen in verhouding veel langer!
Ik heb broekjes in maat 74/80 tegenwoordig. En dat lijkt dan laaaaang gek. Maar dan trek ik het aan en dan zit het gewoon goed of is het net een pietsie te groot. Laatst pyjama gekocht voor Saartje. Daarvan dacht ik ook "maar dat kan nooooooit!". Ding past net.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:10 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik heb serieus BERGEN kleding gekregen en alles netjes gesorteerd op maat, zo ook de broekjes. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat ooit gaat passen![]()
De shirtjes 62 heeft hij gewoon nodig, maar zn armpjes zijn nog te kort. Zo ook broekjes 62. maar beentjes te kort. En dan begin ik nog niet eens over de zooooo leuke 'one size fits all' baby schoentjes / slofjes die ik heb... Die hebben nooit gepast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervelend Spees, hopelijk wordt hij straks wat vrolijker wakker!
Verder net terug van het cb. Het ventje is nu 73 cm (daarom past 68 niet meer) en 8300 gram. Netjes dus. Ook motorische doet hij het top.
Slaapadvies heb ik niets aan, ze staan hier achter de laten huilen theorie. Dat gaat niet gebeuren! (5 min laat ik hem ook wel eens huilen hoor, maar ze had het over 15/20 minuten).
M'n eetschema zag er goed uit, alleen mag er een fles af en 's middags dan iets van een koekje geven... Doen andere 8 maanden moeders dat ook al?
Oh en heel stom!! M'n mooie winterjasje is NU al stuk!!! De drukknoop viel eraf! Bah
[ Bericht 9% gewijzigd door Loj op 01-10-2013 21:07:40 ]
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:13 schreef Loj het volgende:
Wow, al bijna een jaar!!! Jaar geleden zat je nog vast helemaal in de spanning wanneer het zou beginnen! En heerlijk dat je kon uitslapen
En speciaal voor Enf:Wat bedoel je met 's middags? Tussendoor of lunch? Ik geef geen koekje in plaats van een fles, een aantal flessen zijn hier vervangen door gewone maaltijden: fruit, boterham (al krijgt hij daar nog een kleine fles bij) of warm prakkie. Koekje krijgt ie zo af en toe wel tussendoor maar heb ik niet standaard in huis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervelend Spees, hopelijk wordt hij straks wat vrolijker wakker!
Verder net terug van het cb. Het ventje is nu 73 cm (daarom past 68 niet meer) en 8300 gram. Netjes dus. Ook motorische doet hij het top.
Slaapadvies heb ik niets aan, ze staan hier achter de laten huilen theorie. Dat gaat niet gebeuren! (5 min laat ik hem ook wel eens huilen hoor, maar ze had het over 15/20 minuten).
M'n eetschema zag er goed uit, alleen mag er een fles af en 's middags dan iets van een koekje geven... Doen andere 8 maanden moeders dat ook al?
Oh en heel stom!! M'n mooie winterjasje is NU al stuk!!! De drukknoop viel eraf! Bah
Enf wat een goede ruil! Lekker zeg, tot 10 uur!
Danic nog steeds zo'n gedoe met poepen, hoop dat de verlaagde concentratie van Nutrilon gaat helpen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 01-10-2013 14:45:06 ]
Hij krijgt ook nog brood idd. Was ik vergeten te zeggen. Soms in de ochtend 1 boterham. Hangt van de tijd van de eerste fles af. En rond lunch nog 1 tot 2 boterhammen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:03 schreef Olf het volgende:
Hier m'n 9 maanden baby 2x brood per dag, 1x fruit en 1x avondeten. En dan nog een onbepaald aantal borstvoedingen (op kdv 1x 100cc kunstvoeding en yoghurt). En af en toe tussendoor nog een stuk komkommer of rijstewafel ofzo.
Is er een reden waarom je geen brood geeft KJ? Maakt mij niet uit hoor, vraag het me alleen af!
Jaaa!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ooooh Enf herkenbaar!! Ik wil ook altijd graag spieken in de seventies, en in de victoriaanse tijd, en in de renaissance...
Hoe is het met M trouwens, schimmel alweer weg?
Wow, Omen -met je modelbaby! -wat een post weer. Jij en Suikertante lossen elkaar mooi afquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef Omentielvo het volgende:
Spees dank voor de opheldering wie je nou in elkaar zou slaan
Was Silvijn verder vrolijk vandaag?
Wat?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:13 schreef Suikertante het volgende:
Olf doe je dat nou expres?![]()
Maar het is wel rot ja, sterkte enf
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:23 schreef Suikertante het volgende:
Ik geloof dat ik abuis en wat betreft de locatie van de schimmel die de dochter van Enf lastig valt.
Nee ik wil ook niet wegquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:24 schreef bellelena het volgende:
Fieder, ik hoop ook dat het een keerpunt is weer!
Enf, niet weggaan joh!
LB, klinkt als een super relaxte dag
Hier waren we naar de Ikea
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:02 schreef Omentielvo het volgende:
Bij het KDV noemden ze Riley een modelbaby.
Ik las "grote zwieptieten tot in je nek" en zag het al helemaal voor mequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:59 schreef Enfermera het volgende:
Jaaa!![]()
Grote zwiepjurken en tieten tot in je nek
Ze legt echt meters aan een stuk af tegenwoordigquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef Omentielvo het volgende:
Coco hoe snel die van jou gaat is ze die spekjes zo kwijt denk ik
Hoe gaat het met jou en buikbeeb?
Zwieptietenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jeeee, suiker, ik had 'm ook echt niet doorMaar dat ligt echt vooral aan mezelf
Geloof dat het tijd is om naar bed te gaan
Enf, klote dat het nog steeds zo slecht gaat met die schimmel![]()
Hurray voor sac! Omdat ze zo goed gaat![]()
[..]
Ik las "grote zwieptieten tot in je nek" en zag het al helemaal voor me![]()
![]()
LB, fijne dag was het zo te lezen
[..]
Ze legt echt meters aan een stuk af tegenwoordigMaar ik zie haar nog niet slanker worden of haar broeken losser, zeg maar
En gaat goed! Voor zover ik kan inschatten althans. Heb zelf redelijk veel last van misselijkheid/moeheid en mijn darmen, en dat wordt hoogstwaarschijnlijk versterkt doordat mijn lijf door de colitis wat extra heftig reageert op de hormoonwisselingen, en mogelijk nog wennen aan de medicatie die ik nu dagelijks moet prikken. Wat overigens niet klaaglijk bedoeld is, ik doe 't nog, zeg maarMaar moet er alleen wat meer rekening mee houden dan ik gewend ben, ook werk-technisch. Gelukkig heel begripvolle coördinatoren
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat zeg je? Ik kan je niet verstaan, er ligt een baby doorheen te gillen.![]()
Nee, de 'grap' was dat die van jou zo hard ligt te gillen dat ik het tot hier kan horenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:23 schreef Olf het volgende:
[..]Of gilt jouwe ook? Ik snap er niets van.
Ach, dat doet Saartje ook tegenwoordigquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:17 schreef Omentielvo het volgende:
Suiker. Erg opmerkzaam van je![]()
Coco fijn dat het goed gaat. En fijn dat er begrip is.
En ik ga slapen weer. Morgen weer werken.
Gisteren en vanmorgen toen ik Riley naar het KDV bracht wilde ze eigenlijk meteen weer mee. Pruillipje trekken. Armpjes naar me toe.![]()
Gelukkig weet ik dat ze het daar naar haar zin heeft.
Maar anyhoe. Welterusten dames en verdwaalde heren
Tuurlijkquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:12 schreef Olf het volgende:
En LB een gezellig dagje, klinkt leuk! Heb je toevallig foto's voor ons daarvan?
Ik vind jullie dochter echt een heel fijn en mooi meisjequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tuurlijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind mijn dochter een snoepje, zo eentje die je elke dag opnieuw uit het wikkeltje mag halen
Ik vermoedde al zoietsquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, de 'grap' was dat die van jou zo hard ligt te gillen dat ik het tot hier kan horen
Mijnes ligt te maffen. Opvangdag gehad met daarna nog de verjaardag van haar neefje. Dus veeeeel gedaan, kind was doodop.
Is de jouwes ziekjes/hongerig of 'gewoon' huiluurtje/niet willen slapen?
Huh ik las dat je een kapotgebeten vis uit haar bed viste, ik denk dat ik moet gaan slapen!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik vermoedde al zoiets![]()
Ik vis net een kapotgebeten speen uit d'r bedje en vermoed dat het d'r boventanden zijn. Als kiezen nog erger zijn...![]()
En jeeeeeee LB wat een knapperdje!
Mij zus en ik noemen Riley een cadeautje als we haar uit de slaapzak halenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind mijn dochter een snoepje, zo eentje die je elke dag opnieuw uit het wikkeltje mag halen
Ik zing altijd "I want to break free" of het deuntje van "you can leave your hat on" als ik zijn slaapzak uitdoequote:Op woensdag 2 oktober 2013 05:51 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Mij zus en ik noemen Riley een cadeautje als we haar uit de slaapzak halen
ik ookquote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zing altijd "I want to break free" als ik zijn slaapzak uitdoe
Pffff jij ook al. Ik ook zoiets.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:15 schreef Animalmix het volgende:
Goedemorgen, ik zit alweer 'fris en fruitig' op kantoor na een werkdag gisteren van bijna 15 uur.
Ik haak vanaf deze pagina weer in...
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zing altijd "I want to break free" of het deuntje van "you can leave your hat on" als ik zijn slaapzak uitdoe
Goeie post Kyara
Zie dreumestopic (of facebook)quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:18 schreef Suikertante het volgende:
Kyara wat voor schoentjes zijn het geworden? En poppen van een gelijk formaat reanimeren lijkt me ook best confronterend.. hoe ben je bij die cursus terecht gekomen?
Ik dacht echt dat je een grap maakte maar ik zie dat het echt bestaatquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:39 schreef Kyara het volgende:
Nee, bij De Amersfoortse. Hier staat het ook letterlijk in de polisvoorwaarden dat als de cursus via een thuiszorgorganisatie wordt gevolgd, je dan tot 100 euro terug krijgt (en laat die cursus nu 99,50 zijn...).
Volgend jaar gaan we de cursus "het opvoeden van een meerling" doen.
Oh, dit lees ik nu pas. Wat had ik moeten doen, behalve kind heel snel oppakken, checken of ik geen bloed of rare dingen zag, en heel veel troosten en knuffelen...?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:35 schreef Kyara het volgende:
en dat is dus precies iets wat gisteravond ook behandeld is.
Heb ik al 376512x gezegd dat jouw dochter zo'n beauty is!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tuurlijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik reageer even hier op. Kom na de vakantie niet bijgelezen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Oh, dit lees ik nu pas. Wat had ik moeten doen, behalve kind heel snel oppakken, checken of ik geen bloed of rare dingen zag, en heel veel troosten en knuffelen...?
Kwa er onderweg in de auto achter dat mijn telefoon nog op het werk lag, dus huisartsenpost bellen had ik zo snel niet eens gekund. Gebeurt altijd als je het niet kunt gebruiken, zoiets...![]()
![]()
Klinkt logisch... maar ik kon m dus zo niet bekijken, want hij zat op z'n kop in de luieremmer... Zag alleen maar beentjes zeg maar... Z'n val is dus gelukkig geremd door 3 vieze luiers, en de deksel waar ie dwars doorheen ging, en met zn middel in bleef steken...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:02 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ik reageer even hier op. Kom na de vakantie niet bijgelezen.
Maar als ze echt zo vallen moet je ze juist niet snel oppakken (hoewel ik me er ook schuldig aan maakte hoor). Maar als ze echt iets hebben aan nek/ruk/hoofd kan het (snelle) oppakken meer schade opleveren. Je moet ze eigenlijk eerst nakijken zoals je ze vind. Een volwassenen zet je ook niet zomaar rechtop als hij van grote hoogte is gevallen.
Maar ik hoop dat je het niet meer hoeft toe te passen.
Schrikken zeg!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Klinkt logisch... maar ik kon m dus zo niet bekijken, want hij zat op z'n kop in de luieremmer... Zag alleen maar beentjes zeg maar... Z'n val is dus gelukkig geremd door 3 vieze luiers, en de deksel waar ie dwars doorheen ging, en met zn middel in bleef steken...
Heb m er ook niet uitgetrokken hoor, daar trilde ik te veel voor, opgetild, en gepakt.
Dan heb je toch prima gehandeld. Een persoon op bv een treinbaan laat je ook niet liggen ook al weet je niet of hij letsel heeft.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Klinkt logisch... maar ik kon m dus zo niet bekijken, want hij zat op z'n kop in de luieremmer... Zag alleen maar beentjes zeg maar... Z'n val is dus gelukkig geremd door 3 vieze luiers, en de deksel waar ie dwars doorheen ging, en met zn middel in bleef steken...
Heb m er ook niet uitgetrokken hoor, daar trilde ik te veel voor, opgetild, en gepakt.
Dat zeg ik ook niet.schreef zelf al dat ik me er ook schuldig aan maakte. Maar ze schreef wat kan ik doen naast hem snel oppakken. Daar wilde ik even een kanttekening bij maken. Meer niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Schrikken zeg!
Ik denk dat het het instinct van iedere ouder is om je baby meteen op te pakken als hij/zij -in dit geval- op zijn kop in een emmer is gevallen. Op papier klinkt dat advies misschien heel mooi, en bij grotere kinderen en volwassenen is dat prima te doen, maar er is toch niemand die zijn baby zo laat liggen dan en wacht tot de dokter er is?!
Dat dusquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef Kyara het volgende:
Kind valt van de commode:
1e reacties van ouder is (uiteraard) kind oppakken en troosten,
Maar, wat doe je als de glazenwasser van de ladder aflazert en ineens in je tuin ligt?
Juist....
Het is allebei dezelfde hoogte ( > 2x lichaamslengte).
Wat er gisteravond echt ingeramd is, is eerst even stoppen voordat je naar je kind toerend. Eerst even een tel stilstaan om de situatie in je op te nemen. Bewustzijn, bloed, gevaar in de buurt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef As1981 het volgende:
EHBO is vaak logisch handelen en instintief doe je dat ook vaak. Door een cursus ben je vaak alleen minder in paniek (hier komt dat meestal later).
Klopt letten op gevaar (voor jezelf en anderen) is het belangrijkste. Maar merk wel dat het bij je eigen kind lastiger is hoor ondanks jarenlange ehbo cursussen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wat er gisteravond echt ingeramd is, is eerst even stoppen voordat je naar je kind toerend. Eerst even een tel stilstaan om de situatie in je op te nemen. Bewustzijn, bloed, gevaar in de buurt.
Ook een verhaal van een kind dat zich gesneden had ergens boven. Boel bloed dus paniek. Was eigenlijk maar een klein sneetje. In de paniek laat moeder het traphekje open staan en kind 2 komt op alle commotie af en valt vervolgens van de trap af. Dat soort dingen wil je dus ook voorkomen.....
Soms is het juist goed om dit soort dingen nog even duidelijk te hebben. En juist als het om kinderen gaat, is het goed om je te realiseren dat je dan ook anders kan reageren.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:21 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap niet dat je daar een cursus voor nodig hebt, voor dat voorbeeld wat je aanhaalt iig...weet toch ieder ei.
Edit: reageer op Kyara.
Hee, ik was gekalmeerd, maar straks begint de paniek weer opnieuw door alle verhalenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wat er gisteravond echt ingeramd is, is eerst even stoppen voordat je naar je kind toerend. Eerst even een tel stilstaan om de situatie in je op te nemen. Bewustzijn, bloed, gevaar in de buurt.
Ook een verhaal van een kind dat zich gesneden had ergens boven. Boel bloed dus paniek. Was eigenlijk maar een klein sneetje. In de paniek laat moeder het traphekje open staan en kind 2 komt op alle commotie af en valt vervolgens van de trap af. Dat soort dingen wil je dus ook voorkomen.....
Ik bedoel ook niet per se jou en niet iedere situatie. Maar in het voorbeeld van MM kan ik me niet voorstellen dat iemand zijn baby huilend op zijn kop in een emmer zou laten zitten, ook al is dat in theorie de beste oplossing.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:18 schreef As1981 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.schreef zelf al dat ik me er ook schuldig aan maakte. Maar ze schreef wat kan ik doen naast hem snel oppakken. Daar wilde ik even een kanttekening bij maken. Meer niet.
Gelukkig wel ja, val gebroken...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:20 schreef Olf het volgende:
Maar zn val is toch relatief snel gebroken door de emmer en luiers? Dan is het wel een ander verhaal dan hele commode af denk ik.
Churros Suiker, is dat van die zoete friet? Dat heb ik nog nooit gehad, ziet er altijd zo spannend uit!
Haha! Zo eentje die je nog extra moet draaien. Dat je dan vanwege conditionering aan dat ding draait zonder er bij na te denken, omdat er iets in valt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:24 schreef Mangostine het volgende:
Ik wil een vraag stellen over het soort luieremmer, maar ik slik hem in.
MM, hopelijk kun je er later hartelijk om lachen.
Ben je gek! Niet doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:23 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hee, ik was gekalmeerd, maar straks begint de paniek weer opnieuw door alle verhalen![]()
EHBO lijkt allemaal idd logisch, de kunst is vooral kalm blijven, en dat moet ik nog even oefenen (maar niet met J!)...
O, en voordat jullie denken dat ik J. met zn voeten uit de emmer heb gevist... Emmer op zn kant, voorzichtig J (met deksel rond middel) eruit, en toen bevrijd. Toen huilde ie nog niet, van de schrik denk ik, dat kwam later pas, toen ie doorhad dat er iets niet klopte...
Niet zo'n hyperdesuperdeluze met zakjessliert hoor. Gewoon een simpele emmer, met los deksel, van de HEMA geloof ik (straks maar even een nieuwe halen..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:24 schreef Mangostine het volgende:
En of er nog een open poepluier in lagquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:24 schreef Mangostine het volgende:
Haha, nee, die had ik nog in mn handen, en doen we gelukkig altijd in zakjes!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
En of er nog een open poepluier in lag
Oh gatverquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
En of er nog een open poepluier in lag
Heet gewassen miniquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:07 schreef Cwen het volgende:
Fieder, hopelijk is hij idd opgeknapt! Hier ook een CB dag: 5300 gram en 56 cm gemeten, maar dat is te kort want dan is ze sinds haar geboorte gekrompen? Nou ja, boeit niet, ze doet het uitstekend!![]()
Wat wel weer vreemd was, was de opmerking dat ze teveel eetmomenten op een dag heeft, en dan groeit ze te hard? Of ik er niet wat meer tijd tussen kan laten. Uh, nee, bv gaat op verzoek hier? Vaag...
Foto's van dweilen!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:50 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn meisje was zo gezellig vandaagWe hebben een uur gewandeld en tussendoor koffie gedronken met een vriendin van mij en haar 3 weken oude zoontje. E vermaakte zich kostelijk in haar wagen en daarna op schoot. In de auto was ze in slaap gevallen en ze sliep zowaar nog even verder in dr bedje
en toen was ze de rest van de middag ook nog gezellig. Samen op een kleedje in de kamer liggen dweilen
Mozes kriebel wat zal je geschrokken zijn!! Gelukkig de zachte landing in de luieremmer. (En dit zeg ik niet om grappig te zijn.) Ik kan me voorstellen dat je je de pest schrikt!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:12 schreef mousemicky het volgende:
Ladies, ik moet even mijn ei kwijt, ben vanochtend zo ontzettend geschrokken![]()
Had J. net de luier uit gedaan en buk om die in de emmer te doen, en toen hoorde ik een plof. Mijn wilde jongetje heeft zich op de een of andere manier van de commode af gelanceerd, en landde head first in de luieremmer (ja, je leest het goed). Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gegild heb...
Hij lijkt in orde nu (was zelf natuurlijk ook enorm geschrokken), klein schrammetje op zijn arm, maar men, wat hoop ik dat dit jullie nooit overkomt. Kreeg zowat een hartverzakking... Heb m natuurlijk een half uur helemaal platgeknuffeld, en toen was meneer weer ok (en had honger!).
J. is nu op KDV, en heb gezegd dat ze meteen moeten bellen als er wat is, dan sta ik binnen een kwartier daar (en t is normaal echt min. 20 minuten rijden vanaf werk).
Hier ook zo'n fijne buurman. Hij is in 2003 in zijn huis komen wonen en sinds dien heeft hij ieder vrij uurtje besteed aan klussen. (Lees: Herrie maken) En als zijn buurman in de tuin bezig is en een beetje hard de muziek aan heeft gaat hij of zijn vrouw op hogen poten er naartoe om af te dwingen dat de muziek uitmoetquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:47 schreef Kyara het volgende:
Mijn overbuurman heeft trouwens vandaag uitgekozen om te gaan klussen. Dus zodra ik in bed lag begon hij met boren, schuren en zagen.....
Ik zeg doen! Ze zijn HEER-LIJK!! En dan met kaneelsuikerquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:20 schreef Olf het volgende:
Churros Suiker, is dat van die zoete friet? Dat heb ik nog nooit gehad, ziet er altijd zo spannend uit!
Je multiquote is prima gelukt!quote:Verder wil ik diegene die de inbaker tip gaf omhelzen en kussen. Hey, Ik zou zelfs met je willen trouwen(Ik weet alleen niet meer wie het was)
Mijn jommetje zijn handjes vieren geen feest en hij slaapt heerlijk!
Mijn eerste multiquote... Hoop dat het een beetje gelukt is
'S nachts heeft hij er geen last van. Het is echt alleen overdag. Dan zie je de handjes de lucht in gaan, oogjes open en je boos vanonder de wimpers aankijken. Alsof ik zn handjes een zetje gegeven hebquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:30 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Je multiquote is prima gelukt!
Inbakeren is hier ook een zegen geweest, tot 5 maanden heerlijk rustig geslapen zonder wapperende armen
Hier precies zo. Zowel mbt de kalmte in een dergelijke situatie als de paniek wanneer je bedenkt wat er kan gebeuren.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:28 schreef As1981 het volgende:
Ik ben vaak gezegend met kalmte in dat soort situaties. Ik raak pas in de stress/paniek als dat kan en ik me bedenk wat er allemaal kan gebeuren.
Telkens als ik jou voorbij zie komen is het een Oscar Mopperkontpost!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:21 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap niet dat je daar een cursus voor nodig hebt, voor dat voorbeeld wat je aanhaalt iig...weet toch ieder ei.
Ik doe aan beelddenken en heb bij alles een plaatje. En nu zit er cola op mijn beeldscherm... Bedanktquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Mangostine het volgende:
En verder, in de categorie "niet tof als je baby erin valt, maar achteraf stiekem grappig":
De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
Een kunstwerk in het Museum Rijswijk.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Telkens als ik jou voorbij zie komen is het een Oscar Mopperkontpost!
Ik zie ook overal 2 van die spartelende beentjes uit stekenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:37 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik doe aan beelddenken en heb bij alles een plaatje. En nu zit er cola op mijn beeldscherm... Bedankt
Hmmmmm VET nu wil ik frietoliebollenkaassouffleesmayonaise.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Telkens als ik jou voorbij zie komen is het een Oscar Mopperkontpost!
Oh en Olf ja dat is het! Een soort opengevouwen donut maar dan nog vetter
De sokkenla is toch een prima slaapplek?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Mangostine het volgende:
En verder, in de categorie "niet tof als je baby erin valt, maar achteraf stiekem grappig":
De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:38 schreef PureEvil het volgende:
[..]!
Ik kan ook wel heel lief zijn hoor
Laatst viel mijn net-niet-meer-baby in de varen. Ongeveer zo'n zelfde soort effect.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
De sokkenla is toch een prima slaapplek?
Kerstboom zie ik nog wel gebeuren, de kat kan m dat vast heel goed voordoen, die heeft jarenlange ervaring...
Jij had ook een kat toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:39 schreef Olf het volgende:
[..]
Hmmmmm VET nu wil ik frietoliebollenkaassouffleesmayonaise.
En PE beschouw ik ook niet als de meest gezellige poster van het jaar, nee.![]()
En de combi baby-kerstboom ben ik ook al benieuwd naar. De combi hoogzwanger-kerstboom was al een avontuur want ik loop tegen alles aan. Altijd. En ik heb mn genen doorgegeven, WHAT DID I DOOOOO.
Ik zie de kat al met een touwtje vasthangen aan een balkquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Jij had ook een kat toch?
Wij maken hem altijd met een touwtje vast aan een balk. Dan kan hij in elk geval niet omvallen
Mn kat zn levertumor had hem al de das om gedaan voor de kerstboom er was.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Wij maken hem altijd met een touwtje vast aan een balk. Dan kan hij in elk geval niet omvallen
Ik moest ook 2x lezen maar ik begrijp nu wel dat je de kerstboom vastmaakt en niet de kat....quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
De kat?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Wij maken hem altijd met een touwtje vast aan een balk.
GMTAquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik moest ook 2x lezen maar ik begrijp nu wel dat je de kerstboom vastmaakt en niet de kat....
Ahhh, ik vind je (ex)kat nu al lief, gewoon omdat ie zielig is...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:45 schreef Olf het volgende:
[..]
Mn kat zn levertumor had hem al de das om gedaan voor de kerstboom er was.En de vier jaar daarvoor zat hij in het asiel. Omdat niemand hem wilde met zn hartruis. Het is eigenlijk het meest tragische kattenverhaal ooit.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oi!!
IK WAS EERDER
En nu voel ik me gepasseerd
Nog een GMquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oi!!
IK WAS EERDER
En nu voel ik me gepasseerd
Daar viel ze minder mooi.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Waar is die andere foto nou heen? Olf?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik zie de kat al met een touwtje vasthangen aan een balk
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:56 schreef Olf het volgende:
In de categorie vallen en opstaan.Ik dacht gelijk: "die heeft goed opgelet bij de mini cusus van Kyara". Niet rennen, eerst een moment van rust om de situatie te beoordelen. En zelfs nog vast te leggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MM, dat was echt niet leuk, heb je al even gebeld naar het kdv?
Ik weet niet wie er nou over Churros begon, maar bedankt! Nu denk ik met heimwee terug aan Seville en heb ik weer zin in Churros met chocolade saus!!
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:11 schreef Olf het volgende:
En hier zing ik bij openmaken slaapzak freedommmmm, freedommm, FREEDOMMMM FREEDOMMM FREE-DOOMMMM tutututututututt.
George Michael volgens mij?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Mangostine het volgende:
De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
Net gebeld idd. J. wou niet alleen zijn vanochtend, dus heeft alle tijd op schoot doorgebracht bij de leidster (3 kindjes, en 1 leidster + stagiere, dus dat kan gelukkig). Toen heel lang geslapen, en nu lekker boterhammen aan het eten (lachend). Pfff, mijn ventje is weer vrolijk...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:23 schreef Sull het volgende:
[..]
MM, dat was echt niet leuk, heb je al even gebeld naar het kdv?
Nee joh. Hypothetisch.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:31 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Fo real?![]()
![]()
Hoe heb je dat laatste opgelost?
Ik zit ook op mijn werk, maar echt niet fris en fruitigquote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:21 schreef Skoap het volgende:
[..]
Pffff jij ook al. Ik ook zoiets.
Succes vandaag!
Precies dat. Ik zag dat dus ook voor me.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:18 schreef Suikertante het volgende:
mouse dat is schrikken, maar ik moest toch lachenIk zie al spartelende beentjes uit de luieremmer steken
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:49 schreef Olf het volgende:
Coco, in het volgende topic mag je fotoshop er in hoor!
Mijn eerste instict zou ook zijn om meteen die baby op te pakken. Al weet ik heus wel dat dit niet de juiste manier is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:21 schreef PureEvil het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |