abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2013 @ 15:21:06 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131709584
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_131709867
Ontopic, ik was net even bij het CB om te wegen (omdat de avondvoeding is vervallen), dus heb nieuwe stats: 6180 gram bij 66,5 cm. Mn bonenstaakje O+

Ze boog op hun curve wel af naar de onderste lijn, maar ze vonden t nog niet zorgwekkend. En op de curce van bv.com is de afbuiging echt minimaal.
pi_131709986
Bijna even lang als mijn J. Die is wel 1,5 kg zwaader. (en een stukje ouder)
pi_131709998
Hoi :W Ik ben zo lang niet geweest dat ik niet eens een poging ga doen om op iedereen te reageren. Onbegonnen werk. Dus..

LB, wat een slankie he? Voor bv wijkt de curve van het cb vaak iets af toch? Ik dacht eens gelezen te hebben dat die is gebaseerd op fv kindjes.

Wat een week was het hier! In 1 week van compleet ingebakerd naar helemaal niet meer ingebakerd en ze kreeg ook nog koorts tussendoor. De koorts is weg gelukkig, maar ze is nog niet mijn vrolijke meisje. Ze is na 3 kwartier al moe en rollen/hardop lachen doet ze ook niet meer. Maar het slapen in een slaapzak gaat echt voortreffelijk! *O* En ze heeft gisteren 2 keer een fles van 150 leeggedronken. 150 jongens!! :D :D Ik ben helemaal trots!
E.
pi_131710056
Fijn dat het slapen en drinken goed gaat Spark. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!
pi_131710107
Hee spark :W wat goed dat Eva ook uit de bakerzak is! En nou nog ff herstellen van de koorts, maar met lekkere volle flessen gaat dat vast goed lukken! ^O^
pi_131710121
Superfijn Sparkling! Goooo E!
pi_131710160
Ohja en die curve van het cb is geloof ik een gemiddelde van alle kindjes in Nederland, fv en bv samen dus.

De curve van bv.com is uitsluitend borstgevoede kindjes (wereldwijd?).
pi_131710198
Bedankt allemaal, het is toch wel fijn om eens te kunnen zeggen dat er echt vooruitgang inzit :D

Duidelijk LB! In jullie geval zou die van bv.com dus meer moeten overeenkomen, zou mijn geniale gedachtengang zeggen ;)
E.
pi_131710219
Er zit hoe dan ook best wat verschil tussen die curves. Ik houd nog steeds die van borstvoeding.com bij omdat ik daarmee ben begonnen, en daar is hij qua lengte vrij ruim boven gemiddeld en zijn gewicht op of net onder de middellijn (begint nu op of net boven de middellijn te komen), die van TNO op de app zijn allebei iets meer richting gemiddeld en volgens mij zit die van het CB aardig in de buurt van TNO.
pi_131710229
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en die curve van het cb is geloof ik een gemiddelde van alle kindjes in Nederland, fv en bv samen dus.

Geen idee, volgens mij is die van bv.com de WHO curve en inderdaad wereldwijd. Maar ik heb hier ook wel eens gelezen dat die ook voor fv kindjes zou kunnen.
  maandag 30 september 2013 @ 15:55:42 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131710419
Welke app heb jij Spees?
pi_131710448
iGrow heet ie! Wel een fijn appje.
  maandag 30 september 2013 @ 16:00:35 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131710576
Ah die ga ik ook es bekijken dan :)

Bv.com heeft alleen een app voor iphones :{w
pi_131710763
Zo, weer eens tijd voor een megapost. Ik houd het even bij het vorige (en dit) topic, dan weet ik ook weer hoe het nu is met jullie. :)

Shandaly die moeder en dochter foto in het zwembad is ook bijzonder zeg!
Woezel en Pip vind ik ook niet zo boeiend maar mijn vriend zag de foto en vond meteen de tulp zo leuk die aan de speelboog hangt O+

Omen als je alleen bent en je baby huilt 's nachts, dan vind ik het eigenlijk niet heel raar dat je soms mee moet huilen. Wij hebben echt geluk met F maar als hij zijn dag niet heeft en ik heb me erg verheugd op een vrije avond of die lekkere sushi die op tafel staat dan kan ik ook wel janken. :@
Die smikkelfoto van Riley is echt geweldig O+

Belle, spuien ^O^ helpt altijd (soms kort, maar dat is ook wat)! Hopelijk slaap je met de cosleeper toch wat beter en dan kun je de sippe gedachten ook wat beter aan! Dat heb ik tenminste ;)
Wat een mooie foto's weer O+

Loj met je aliened (meppende) baby O+ en twee winterjasjes! F heeft er geen, wanneer gebruik jij ze? Ik weet even niet meer hoe oud je meneer al is :@ Ik zie nu dat hij ook al zo lang los kan zitten dus misschien zit ie al op de fiets en dan lijkt een winterjas me wel lekker ja :D
F heeft wel een winterpak trouwens, en een sjaal en wantjes, liehief.
Balen dat jullie weer in het oude patroon zijn gevallen. Hopelijk is de ommekeer nu echt nabij!

Animal ik vind het huis er heel groot uit zien! Ik ben niet zo into de nieuwbouw maar ik zit wel likkebaardend te kijken, hopelijk verkopen jullie het snel! ^O^

Mineola hoe is het met de oortjes daar?

FR hoe gaat het daar met jullie verse spruit? Lekker dat jullie zoveel slaap krijgen!

Fieder tot woensdag is nog best lang! Hoe gaat het nu?

becky hoei, naar de SEH, is de pijn nu weg?

mandy met trotse D in de stoel O+ ik wilde al vragen om een foot maar ik zie hem al! Leuke streepjestrui O+ En stoer hoor in z'n stoel met z'n trotse koppie!

pessie wat naar! Hopelijk gaat 't snel over die "griep" en kan ze gauw van haar zoontje genieten!

Jeetje danic het lijkt me best heftig om je baby een klysma te geven :'( Ik herken wel dat het zoooo snel gaat! Vandaag zag ik F zich helemaal opdrukken en toen met één arm een knop helemaal bovenop het activity center indrukken! :o Zo bewust! En hij begint te rollen tijdens het verschonen en hij kan een soort tijgeren maar is er eigenlijk te lui voor en en en.. :o
Tandjes hier nog niet in beeld trouwens, dat is snel danic!

Cwen fijn he als je baby zo mobiel is dat je allemaal van die leuke dingen kunt doen! Jammer dat er nog steeds krampjesleed is..

hillie die foto's zijn echt niet normaal hoor, het lijkt echt dezelfde baby! :o Lief ook O+

XM wat mooi dat de test op je vaders verjaardag positief was, en bij Omen op moederdag O+ Sowieso leuk om al die verhalen te lezen! ^O^

Gulara met projectielkotsende Pi :'( Wat sneu! Hoe gaat het nu?

Inca hoe is het met de kiezen (of toch tandjes)?

Hilzillah die foto's zijn supermooi. Die blauwe ogen zijn ook echt prachtig.

laiveneer, wel fijn dat de infacol een beetje helpt en dat het ondanks de kramp zo'n lachebek is O+

Kyara zijn jullie nog naar de apenheul geweest? En niet denken dat je faalt.. écht niet hoor. Volgens mij vind je dat uiteindelijk zelf ook niet maar ik zeg het nog maar eens :* (en je houdt het ook best lang vol he, zeker met een tweeling!)
Jouw vertelverhaal trouwens :D Jammer dat je moeder in eerste instantie niet zo blij was. Was dat medeleven of waren jullie zelf intussen wel blij en trots?

LB Ik vond haar op de foto in het fototopic ook echt een lange slanke dame! Maar het is ook gewoon heel gek om haar zo rechtop te zien natuurlijk :) Ik gebruik trouwens de app van het groeiboekje: GroeiApp. Ook fijn!

Sparkling, wat heb jij een zuiplap zeg! :+ Fijn dat het zo goed gaat ^O^

Spees, dat jij die romper bij de kat hebt geprobeerd aan te trekken verbaast me dan weer niets :+
Ik heb een Koeka omslagdoek van badstof, maar eigenlijk gooi ik er altijd meteen een gewone handdoek overheen. Dan lekker even een beetje knuffelwrijven en dan het echte afdroogwerk met een gewone hydrofiel. Die grote klinken wel handig hoor, trouwens!
Ik heb van een vriendin ook van die dikke flanellen geleend, die zijn ook fijn om in te bakeren en ook om onder het hoofdje te leggen als je baby kwijlt want het lekt niet zo snel door.

Wij hebben een foto van de test tussen onze vakantiefoto's gegaan toen we naar mijn ouders gingen, maar die bleken niet te weten hoe een test eruit zag dus die begrepen het niet tot ik het letterlijk zei :') Ze waren heel blij!
Bij mijn schoonouders konden we redelijk voorspellen hoe het gesprek zou gaan als we er zouden zijn want ze waren op vakantie geweest. We hebben eerst gevraagd hoe hun vakantie was, hebben ze een uur over zitten vertellen. Toen zei zijn moeder:
"Nou! Dat was onze vakantie! En, hoe is het met jullie?"
"Nou goed, want ik ben zwanger!"
"Ohja!" …. "Oh OHHHH!!!"
O+
Mijn beste vriendin heb ik trouwens om 5:30 direct gebeld doen de test nog warm was ;)

Tenslotte de Olf (beetje laat), als het om mijn broertje en zijn vriendin ging zou ik zelf niet twijfelen maar wel goed overleggen met mijn vriend. Voor hem is het ook niet niks! Ik vind het wel belangrijk dat de baby in een fijn gezin terecht zou komen. Ook als het een eenoudergezin zou zijn hoor, maar ik zou geen draagmoeder willen zijn als de kleine dan in een onstabiele relatie zou komen.
Eiceldonatie hetzelfde verhaal.
Vanaf het moment dat je de vraag stelde denk ik ook wel eens aan anonieme eiceldonatie. Niet om meteen juichend mijn eicellen te doneren maar ik zou er nog wel over nadenken. Nu ik weet hoe een kinderwens kan zijn en hoe mooi het is om moeder te worden O+ Ik denk niet dat ik zou zoeken. Vind het zo plastisch, ook al is dat voor de ouders waarschijnlijk niet zo.

Zo, dat was het weer, tot volgende week! :W :+
pi_131711015
Suiker :o _O_

Het projectielspugen van Pi had ik helemaal niet gezien, bah! Dat lijkt me wel akelig om te zien -O- beterschap voor hem!!
pi_131711205
OMG Suiker _O_

We zijn inderdaad naar de Apenheul geweest. Was erg leuk. Vooral voor M, die had het vanochtend nog steeds over apen. J vond het wel best maar omdat we niet lekker door konden lopen, kon zij niet slapen in de wagen en dat vond ze wel minder. Mijn moeder was gewoon zelf on shock. En ik ook nog wel want ik wist ook net 1,5 uur dat het er 2 waren.
pi_131711237
Oh dat is wel erg vers nog ja :D
En over de Apenheul: nog apen op de wagen gesprongen?
pi_131711455
Wat goed, E uit de bakerzak! Hopelijk is ze ook snel weer helemaal de oude!

Curves, ik heb er gewoon een via een app (groeigids). Heb wel aangegeven dat het een fv kind is, dus zal wel kloppen :) (weet dat ik helemaal in het begin nog zat te twijfelen want toen was hij een bv/fv kind ;) )

Maare ik vraag advies, want ik ben er klaar met nachten van 2,5 uur slaap ;) (en ff in een spoiler ivm herkenbaarheid )
En Ow is 8,5 maanden ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 30-09-2013 16:47:26 ]
pi_131711578
Wowie Suiker, wat een post! Respect!!
M'n kleine ventje is 8,5 maanden nu
En ga die winterjasjes al snel gebruiken, maar dat komt vooral doordat z'n zomerjasje bijna niet meer past ;)

Maar hoe gaat het daar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 30-09-2013 16:46:38 ]
  maandag 30 september 2013 @ 16:35:13 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131711639
Hoe oud is hij ook alweer Loj? Wat slaapt hij weinig overdag en dan ook 's nachts zo wakker :o! Wakker kind heb je :D. E (hoort hier niet meer, 14 mnd) slaapt overdag 2x anderhalf uur en ligt om 19:00 uur in bed. Ik heb wel eens gelezen, en hier werkt het, dat je baby's het beste rond 19:00 in bed kunt doen. Dan schijnen ze het beste in te slapen en ook het langst te slapen. Geen idee meer waarom maar hier werkt het echt zo... Qua muziekje hebben wij een knuffel met muziekdoosje van happy horse. Zetten we altijd aan als we de kamer verlaten terwijl zij moet slapen. Verder heb ik geen tips of ideeën voor je, succes!

Hihi die O+ die hier stond had E toegevoegd :D
pi_131711706
Dat is ook wat mij opvalt Loj, dat hij weinig slaapt overdag. Slaapt hij elke dag 1x in de wandelwagen? In het kader van RRR vraag ik me af of je hem niet beter gewoon 2x in zijn bedje kan laten slapen. Misschien dat het overdag te druk/rommelig/teveel prikkels is? Hier dommelen ze alleen maar in de wandelwagen, niet echt slapen zoals thuis in bed.

En misschien wat eerder naar bed.

Je hoort toch vaak dat als kinderen overdag goed slapen, ze 's nachts ook beter slapen.

Edit: ik zal M's schema nog even erbij zoeken toen hij zo oud was.
pi_131711760
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:22 schreef Suikertante het volgende:
En over de Apenheul: nog apen op de wagen gesprongen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131711897
Kyara! :o :D
Het is maar goed dat je man niet mee was denk ik!
pi_131712549
Ik heb even het schema van M opgezocht toen hij zo'n 8,5 maand was:

Tussen 07:00 en 08:00 uur wakker en meteen daarna een fles
09:30 - 11:00 uur slapen
11:00 uur fruit
12:30 boterham
13:00 fles
14:00 - 16:00 uur slapen
17:00 uur groentehap/avondeten
18:30 uur fles
19.00 uur slapen
pi_131712842
3 uur slapen is toch heel normaal?

Wat een leuke aapjesfoto Kyara!

Wat doen mensen met 3! hydrofielen na het badderen? :@ en nu ik toch in de categorie domme vragen zet, ik zie hier weleens foto's met kinderen met een soort driehoekige slab. Is dat niet onhandig? Of is dat voor de sier? :@

Ik ben een beetje zenuwachtig want m'n muti ligt in het ziekenhuis met een of andere bacterie en ik ben langs geweest met baby (toen dachten ze dat het niet door bacterie of virus kwam) en aaaaah hopelijk is het niet besmettelijk. ;(
  maandag 30 september 2013 @ 17:23:18 #27
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131712924
Hij slaapt gen 3 uur toch? Drie kwartier en anderhalf uur!

Die slabben zijn tegen natte shirts door kwijlen!

Wat rot :o -O- beterschap!
pi_131712955
Oh en Belle, wat een knusse slaapkamer zo met de cosleeper! Dat wil ik ook maar het past niet in ons kabouterhuis. Gelukkig vertoeft ze de halve nacht bij ons in bed.

En m'n telefoon pakt Hilz foto's dus niet maar over een uurtje ga ik thuis kijken, heeeeeel benieuwd.

En las ook nog over kleine babies met krampen, klinkt echt naar! Ik weet er niets van maar heel veel sterkte Cwen!
pi_131713061
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 17:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hij slaapt gen 3 uur toch? Drie kwartier en anderhalf uur!

Die slabben zijn tegen natte shirts door kwijlen!

Wat rot :o -O- beterschap!
Jullie hadden hier al een keer kennis gemaakt met mijn rekentalent :+ nee ik keek bij het verkeerde schema. Alsnog wel redelijk kort maar niet heel gek toch? Al snap ik dat je gaat puzzelen Loj, om uiteindelijk de nachten beter te krijgen, wie weet helpt overdag schuiven ook daarbij.

En aaaahhhh daarvoor die slabben. Ik vond het al zo raar, met zo'n punt naar beneden, helemaal niet praktisch bij hapjes :+

M'n intelligentie laat wat te wensen over dezer dagen, excuus.
  maandag 30 september 2013 @ 17:36:31 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131713271
Olf, brrrr eng ja! En beterschap voor je moeder :*

Loj, ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik weet van vrienden dat even 'resetten' dmv logeren heel goed werkte. Kan Ow een nachtje bij opa&oma bijvoorbeeld? Dan begin je daarna met zijn nieuwe ritme.
pi_131713436
Olf ben je zo'n paniekvogeltje ja? Of is je moeder er ernstig aan toe? Als je het je afvraagt bel je toch even naar het ziekenhuis of zoek je het even op, met die bacterie? Gaat het nu wel goed met je moeder?
pi_131713543
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:44 schreef Suikertante het volgende:
Olf ben je zo'n paniekvogeltje ja? Of is je moeder er ernstig aan toe? Als je het je afvraagt bel je toch even naar het ziekenhuis of zoek je het even op, met die bacterie? Gaat het nu wel goed met je moeder?
Gaat wel okee met m'n moedertje, maar moet nog wel een week blijven (is er sinds donderdag) en veel pijn. En ben niet zo paniekerig maar weet dat antibiotica zou moeten als baby het ook krijgt en daar is ze allergisch voor en ik wil geen gevlekte baby of experimenten met andere types AB :P en ik ben moeeeeeee en stomme dag en dan word ik doemdenkerig.
pi_131713631
foto's zijn hysterisch groot. vandaar dat telefoon op tilt kan slaan :@

Ik gebruik met afdrogen 1 badhandoek en 1 hydrofiel. en die is meestal nog 'droog' na het afdrogen.

Ik vind zo'n cosleeper een geweldige uitvinding. Duurt niet lang voordat Senn uit zn wieg gegroeid is, dan ga ik er eens voor marktplaatsen!

Succes met de slaap perikelen Loi. Kan je niet helpen omdat geen verstand... Maar een hart onder de riem. :*

Volgens mij heb ik qua formaat uiteindelijk toch best een Olli. Sowieso qua lengte. Vandaag 6 weken oud en 61 cm :o volgens cb zit hij qua gewicht iets boven de lijn maar ik weet niet meer psies hoeveel. ruim 5 kilo iig.
Of valt het wel mee?

Beterschap voor je mamma Olf schrikken! :*
pi_131714030
Het valt vast mee Olf :* Hopelijk wordt ze helemaal niet ziek en anders is er vast weer een andere oplossing. Je weet nu in elk geval wat je haar niét moet geven!

6 weken oud en 61 cm is inderdaad niet te kort Hilz! 5 kg lijkt me niet belachelijk zwaar, maar vast iets boven het gemiddelde blijkbaar. Mag ook wel met zo'n lengte O+
  maandag 30 september 2013 @ 18:08:37 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131714112
Hillz heeft een Bolli O+
  maandag 30 september 2013 @ 18:11:03 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131714176
Mijn schrieltje ligt keihard op mijn schoot te tukken O+ en is heel zielig als ik haar in de box leg, dus ik laat dr maar... had tussendoor een lekkere cappuccino gemaakt dus prima c_/

Nu wachten tot vriend thuis is en dan ga ik koken ^O^ Zo fijn dat dat weer vaak gewoon kan! Heb heel lang áltijd net rond etenstijd moeten voeden. Nu is E ook prima door papa te entertainen.

[ Bericht 11% gewijzigd door LadyBlack op 30-09-2013 18:16:34 ]
pi_131714845
Ik ga hier ook maar eens meeposten. Onze dochter wordt morgen alweer 6 weken! En inmiddels heb ik soms gewoon weer tijd om te forummen ;)

Kyara, was je gister ook in de apenheul, wat leuk! Heb je nog een kleintje in een grijze Joolz kinderwagen gespot of in een zwarte Tula of mijn zus met blauwe Emei draagzak? Dan was ik dat (voor mij is een bezoekje een thuis wedstrijd;-))

Hilz, mijn meisje is morgen 6 weken en was donderdag 4600 en 2 weken geleden was ze 53 cm (hoewel ik bij die meting mijn vraagtekens heb).

Olf, de kraamhulp gebruikte hier ook 3 hydrofielen bij het badderen, wij gebruiken er zelf 2 of 1 hydrofiel/1 badcape (eentje om op te liggen om te slaan en 1 om af te drogen)
Heeft je moeder een resistente bacterie/ziekenhuisbacterie, vervelend zeg!
pi_131715607
Dat is toevallig, tegelijk in de Apenheul :D

Wij hebben al een paar dagen iets geks met F. Hij heeft echt een uitmuntend humeur (daar is niks geks aan, maar het is wel heel stabiel nu). Hij lacht veel, als we hem in bed leggen gaat hij gewoon zelf slapen O+ hij vindt alles leuk en interessant.
Er is maar één moment van de dag waarop hij in de war is. En dat is nu, voordat we gaan koken en eten. Hij is stralend vrolijk, wordt rustiger, legt zijn hoofd lief tegen je borst aan. Dan leg je hem in bed, gaat hij heel hard zuigen op zijn speen en duwt het doekje tegen zijn gezicht. Ga je naar beneden, gaat hij steeds onrustiger ademen, geluid maken, op een gegeven moment gaat hij brullen. Laat je hem even brullen, ga je naar boven, maar wat we ook geprobeerd hebben, hij gaat echt los en het duurt meer dan een half uur voordat hij stopt en gaat slapen. Waarom?! :?
Het is echt sneu, want hij was twintig minuten geleden nog zo'n vrolijk vogeltje!
pi_131716135
Op z'n rug leggen trouwens, dan stopt hij met huilen. Nouja, dat is wel leuker dan een krijsende F!

Ik heb hem nu op zijn rug gelegd met de lampjes van de babyfoon aan. Misschien is dit wel zijn meditatie-uurtje!

[ Bericht 46% gewijzigd door Suikertante op 30-09-2013 19:17:36 ]
pi_131717010
suiker je hebt zelf al snel een oplossing gevonden

Voor de rest geprobeerd te lezen maar het is een beetje veel.
Inca :* ik vind dat jij je er zo dapper doorheen geslagen hebt. Veel in jouw situatie zouden er psychisch een stuk slechter aan toe zijn. Hier je hart luchten als het je helpt.

Olf beterschap voor je moeder.

belle werd je wat uitgeruster wakker?
pi_131717056
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:35 schreef Sull het volgende:
Kyara, was je gister ook in de apenheul, wat leuk! Heb je nog een kleintje in een grijze Joolz kinderwagen gespot of in een zwarte Tula of mijn zus met blauwe Emei draagzak? Dan was ik dat (voor mij is een bezoekje een thuis wedstrijd;-))
Nee, niet gezien. Maar het was ook best druk. Een tula zou me sowieso wel opgevallen zijn denk ik. Leuk hoor! Dat wordt straks een seizoenskaart voor jullie. M (21 maanden) vond het helemaal fantastisch!
pi_131717101
Olf beterschap voor je moeder? Anders even aankaarten in het ziekenhuis? Maar als het besmettelijk was geweest dan zouden ze dat wel gemeld hebben denk ik.
pi_131717274
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
suiker je hebt zelf al snel een oplossing gevonden

Voor de rest geprobeerd te lezen maar het is een beetje veel.
Inca :* ik vind dat jij je er zo dapper doorheen geslagen hebt. Veel in jouw situatie zouden er psychisch een stuk slechter aan toe zijn. Hier je hart luchten als het je helpt.

Olf beterschap voor je moeder.

belle werd je wat uitgeruster wakker?
Ferrari, hoe gaat het met jou en sac? Wat vindt ean van haar zusje? Zijn jullie al thuis eigenlijk? :@
pi_131717427
Wij zijn vanaf vrijdagmorgen thuis.
Sac doet het geweldig. Ean is trotse zus. Mijn wolkje mag alleen wat rozer worden. Maar dat ligt puur bij mij en niet bij mij 2 geweldige meiden
pi_131717708
Ah, wat fijn dat het met sac goed gaat! Lekker thuis! En een trotse grote zus, wat lief! Wil ze overal mee helpen? Heb je veel last van de wond?

Wat jammer van jouw niet zo roze wolk. Gaat dat wel goedkomen? Ik bedoel, ben je zelf te nuchter voor roze wolken (dat herken ik nl wel) of komt het door hoe het is gelopen met de bevalling en de beginnende PE?Als het te persoonlijk is, gewoon niet antwoorden hoor!
pi_131717950
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2013 19:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, niet gezien. Maar het was ook best druk. Een tula zou me sowieso wel opgevallen zijn denk ik. Leuk hoor! Dat wordt straks een seizoenskaart voor jullie. M (21 maanden) vond het helemaal fantastisch!
Ja er was zelfs nog iemand met een Tula en ook nog 2 dames met een draagdoek. Ik was er al zeker 20 jaar niet meer geweest en ik vond het ook erg leuk, maar wel druk ja! Een seizoenskaart is maar 19,50 dus dat is best een optie!
pi_131718097
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:52 schreef Mineola het volgende:
Ah, wat fijn dat het met sac goed gaat! Lekker thuis! En een trotse grote zus, wat lief! Wil ze overal mee helpen? Heb je veel last van de wond?

Wat jammer van jouw niet zo roze wolk. Gaat dat wel goedkomen? Ik bedoel, ben je zelf te nuchter voor roze wolken (dat herken ik nl wel) of komt het door hoe het is gelopen met de bevalling en de beginnende PE?Als het te persoonlijk is, gewoon niet antwoorden hoor!
Het komt denk ik niet door de bevalling en beginnende PE. Ik denk dat ik heel goed weet waar het doorkomt maar niets iets om online zo te bespreken.

Mijn wond deed in het begin echt heel veel pijn. Ik kon niet draaien in bed. Dus daar kreeg ik rugpijn van en die had ik al omdat ze de ruggerpik niet goed gezet kreeg.
Hier had ik bij Ean totaal geen last van dus dat viel bitterhard tegen. Ook vind ik de snee behoorlijk groot voor de grote van onze kinderen. Wel is hij al helemaal dicht en schijnt er netjes uit te zien.

Ik kreeg mijn eigen spijkerbroek weer aan maar echt lekker zat die nog niet bij mijn litteken dus maar weer uit gedaan.

[ Bericht 21% gewijzigd door F_r op 30-09-2013 20:13:06 ]
pi_131718169
De cb meting gaat idd nergens over. wordt op het meet machine gemikt, kromme beentjes gebogen nekje... Wij hebben het zelf gedaan met een touwtje en meetlint. Het wordt ook écht een proppie. hij (vr)eet als een dijker!

Apenheul, leuk!! Ik ben ooit eens geweest maar wil zo graag nog een keer!

f_r, stomme vraag maar heet je eerste écht Ean? of is het haar forum naam? :@
pi_131718428
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:02 schreef Hilzillah het volgende:
De cb meting gaat idd nergens over. wordt op het meet machine gemikt, kromme beentjes gebogen nekje... Wij hebben het zelf gedaan met een touwtje en meetlint. Het wordt ook écht een proppie. hij (vr)eet als een dijker!

Apenheul, leuk!! Ik ben ooit eens geweest maar wil zo graag nog een keer!

f_r, stomme vraag maar heet je eerste écht Ean? of is het haar forum naam? :@
Haar forumnaam
pi_131718615
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:00 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het komt denk ik niet door de bevalling en beginnende PE. Ik denk dat ik heel goed weet waar het doorkomt maar niets iets om online zo te bespreken.
:*
Fijn dat jullie thuis zijn. Hopelijk wordt je wolk snel wat meer roze.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:57 schreef Sull het volgende:

[..]

Ja er was zelfs nog iemand met een Tula en ook nog 2 dames met een draagdoek. Ik was er al zeker 20 jaar niet meer geweest en ik vond het ook erg leuk, maar wel druk ja! Een seizoenskaart is maar 19,50 dus dat is best een optie!
Ik heb J ook nog een tijdje in de draagdoek gehad. Was wel beter :Y
pi_131718968
Weer een werkdag dus weinig puf om te reageren. Heb wel alles gelezen. En hele lieve foto's gezien. De minimeetfoto's heb ik gemist :'(

Suiker vroeg nog hoe het nu ging met drinken...
L drinkt nog steeds geen flessen. Alleen 's ochtends gaat er een halve fles in. De rest verdeel ik over de dag als pap maar dat lukt ook amper. Hij drinkt wel water en eet fruit en groente. Hij is verder ook goed levendig dus maak me niet direct erg zorgen. Maar ik hoop wel dat hij snel weer melk gaat drinken. -O-
Ik heb t al op alle mogelijke temperaturen geprobeerd. Uit een bekertje wilde hij ook niet. Iemand nog een gouden tip?

En nog even over de reuze hydrofielen, deze vind ik fijn:
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=31855&groep_id=2217&merk=14063
pi_131719105
Hoe oud is hij nu Fieder? Ik heb geen idee van de leeftijden van jullie baby's :@ sorry.
Een ander merk al eens geprobeerd?
pi_131719243
psssst, voor de mensen die nog een keer naar de apenheul willen: a.s. vrijdag is het gratis entree en aan het einde wordt een donatie gevraagd: bepaal zelf wat je betaalt.
pi_131719278
Dat is nog een beetje vroeg voor mij helaas. Ean vindt de draaimolen daar wel erg interessant.
pi_131719279
7 maanden morgen :o Je kunt de meesten wel in de wiki-link in de OP vinden trouwens, vind ik altijd wel handig als ik t ff niet weet
Ja ander merk heb ik ook aan gedacht maar ik wil nog even afwachten of het geen griepje oid is. Als het woensdag niet beter ging moest ik sowieso naar de huisarts.

Wel een hele aparte ervaring, van een liter met gemak drinken naar bijna niks :') ze blijven je verrassen die baby's
pi_131719391
Wow LB, wat een lang dun sprietenmeisje heb je daar! Ter vergelijk, mijn prupke is nu 6800gram en 59,5cm ;) Qua lengte zit ze op de onderlijn, qua gewicht richting de middellijn! Lekker klein bolletje dus.

Spark, wat goed van die flessen! En van het slapen!

Gulara, wat sneu voor Pi!

En beterschap voor de zieken!

Klinkt ook best eng Olf, maar als het werkelijk heel ernstig was, dan zouden ze je vast hebben ingelicht!

Loj, schema ziet er volgens mij heel haalbaar uit. Maken jullie hem zelf wakker voor de late voeding? In het boekje dat ik ergens heb staat dat je er echt een paar dagen/week voor uit moet trekken als je een (ander) ritme invoert! Meestal merk je vrij snel al wel dat je kindje er in meegaat, maar soms duurt het even een paar dagen voordat het lekker loopt. Goede keus om na de drukke dag(en) ermee te beginnen. Succes alvast!

FR :* Ik hoop dat er toch ook voor jou een roze wolk langs komt!

Fieder, geen gouden tip, maar het is nog geen woensdag, ik hoop dat ie gewoon niet helemaal lekker is en binnen no-time als nog besluit om weer te gaan drinken :*
pi_131719624
Sorry ff geen puf om te reageren en morgen een lange werkdag voor de boeg (van 8 tot 22 uur).
Dus ik haak woensdag weer in!

Alleen ff Loj: goed schema hoor. Hopelijk werkt het.
En sommige baby's slapen gewoon weinig overdag. Hier nog eentje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Animalmix op 30-09-2013 20:57:05 ]
pi_131719734
Ja, ze wisten nog niet dat het die bacterie was toen ik langskwam! Maar heb mn vader uitgebreid onderzoek laten doen en het is alleen besmettelijk met bloed en slijm enzo dus dat komt wel goed. Nu hopen dat mijn moeder zich snel beter voelt!

Fieder, wat lastig van de flessen! Toch nog wel even nodig ja, iets van melk. Gelukkig drinkt hij wel water, vocht heeft natuurlijk prioriteit. Hopelijk is het een bevlieging en drinkt L snel weer zn melk!

Ferrari, fijn dat het met je meisjes goed gaat, nu duimen dat jij snel ook helemaal gelukkig bent. Het is ook een hectische tijd. Wel veel support van vriend? (En mocht je nog een dm/pm kwijt willen met de naam? Ik kan evt naamruil doen ;))

En ein-de-lijk de foto's van Hilz kunnen openen, en het was alle pogingen waard! Joepie! Wat een knapperd zeg, mooie foto's ook.

Oh en Animalmix Loj ≠ Olf ;)
pi_131719870
FR hoe is het met jou zelf lichamelijk eigenlijk, nog steeds zo beroerd?

En Fieder, gek verhaal toch! Misschien een halve banaan erdoor mixen ofzo? Ik zeg ook maar wat..
pi_131719943
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:12 schreef Suikertante het volgende:
Op z'n rug leggen trouwens, dan stopt hij met huilen. Nouja, dat is wel leuker dan een krijsende F!

Ik heb hem nu op zijn rug gelegd met de lampjes van de babyfoon aan. Misschien is dit wel zijn meditatie-uurtje!
Was dit nou meteen de oplossing? Op rug leggen en voila, slapende F? :o Wooow, makkelijke baby!
pi_131719985
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Suikertante het volgende:
FR hoe is het met jou zelf lichamelijk eigenlijk, nog steeds zo beroerd?

En Fieder, gek verhaal toch! Misschien een halve banaan erdoor mixen ofzo? Ik zeg ook maar wat..
:D Smoothie!!
pi_131720202
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:45 schreef Olf het volgende:

[..]

Was dit nou meteen de oplossing? Op rug leggen en voila, slapende F? :o Wooow, makkelijke baby!
Oh nee joh! Hij ging zich na vijf minuten vervelen. Toen in de draagzak, bleef krijsen. En echt hard ook he! Toen uit de draagzak nog een keer geprobeerd in slaap te sussen en zingen. Geen verbetering. Toen mee naar beneden genomen. Het zonnetje in huis :') schateren om de gekste dingen O+ Maar wel bij elk geluid of als zijn speen uit viel meteen weer over de rooie. Gewoon moe dus.
Na het eten nog even geknuffeld en toen weer een fles gegeven, nu slaapt hij.

Een rondje slaap overslaan lijkt me niet gek eigenlijk, maar niet op deze manier (en ik vind dit niet het fijnste moment) want hij heeft continu aandacht nodig omdat hij zo snel sip wordt van de vermoeidheid. Sneu!
pi_131720241
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:45 schreef Fieder het volgende:

[..]

:D Smoothie!!
Nouja als het werkt :D of iets natters, een nectarine ofzo!
pi_131720370
Vinden jullie het trouwens ook zo bizar dat Jan Smit met zn vrouw op vakantie is ZONDER hun zoontje van nauwelijks een maand oud?

Verkeerde topic, ik weet het, maar ik eis even collectieve verontwaardiging. 8)7
pi_131720522
Ja, vond ik ook bijzonder, dat zou ik zelf niet echt doen. Maar ieder z'n keus.
pi_131720768
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:40 schreef Olf het volgende:

Oh en Animalmix Loj ≠ Olf ;)
Krijg je als je zo duf als een konijn bent ;)
  maandag 30 september 2013 @ 21:06:11 #67
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131721240
Belle geweldig kamertje O+

Sparkling fijn!!

Suiker hihi dat verhaal van hoe je het vertelde :D O+

Kyara die apen :D O+

Sull welkom! :)

Olf lastig -O- Ik hoop dat je nieuwe schema werkt. Vervelend dat het zo'n gedonder is 's nachts.

Hier is echt de eenkennigheid begonnen, whaha. Schoonzusje kwam langs, pakte haar gelijk op en het was brullen :+ XD Vind het ook wel weer enorm schattig O+ mij heel stevig vasthouden enzo :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131721503
FOTOSPAMMMMMM.

SPOILER

[ Bericht 39% gewijzigd door Olf op 01-10-2013 17:24:42 ]
pi_131721587
Olf! O+
pi_131721694
Olf, wat een knap meisje O+ O+

Enf, het heeft stiekem toch ook wel iets he, die eenkennigheid, maar ook wel een beetje sneu!
pi_131722058
Loj lijkt me wel een haalbaar schema. Zeker het weglaten van de papfles s avonds lijkt me een goed idee. Sommige kinderen krijgen daar nu eenmaal extra energie van ipv dat ze er lang op doorslapen. Komt ie meestal zelf voor die fles of moet je hem meestal wakker maken?

Succes iig woensdag en wat ook al eerder gezegd werd, het kan een paar dagen nodig hebben!
pi_131722508
Olf, wat een dotje! Vind je het fijn van zulke foto's te krijgen op je werk? Dat ze plezier heeft thuis.. of wordt het werken je dan moeilijker gemaakt omdat je liever a la minute naar huis zou gaan? (Hmm.. in een betere vraagstelling zou dit best een daily olf kunnen zijn...)
Beterschap voor je moeder trouwens! En hopelijk hebben jullie de bacterie niet opgepikt...

Ik weet echt helemaal niets meer van schema's. Heb je dat bijgehouden Kyara, dat je dat zo op kunt zoeken over M.? Ik dacht bij Lars bij zo ongeveer alles "ach, dat onthou ik wel, want dat valt gelijk met dit of dat"... nou, mooi niet dus! De enige datum die ik nog weet is de ontdekking van zijn eerste tandje: namelijk op de verjaardag van mijn schoonzusje. Ow, en zijn eerste echte losse stapjes, omdat die toevallig op film stonden, en ik er op youtube de datum bij heb gezet ;)
En dan zou je denken dat ik dat bij Femke beter bij zou houden he? Haar "mijn eerste jaar"-boekje ligt al ruim twee maanden onaangeraakt in de kast... :@

Ach, de kleine Enf eenkennig... Gelukkig is ook dat alleen een faaaase ;)

Suiker, wat sneu, zo'n oversture F.
  maandag 30 september 2013 @ 21:29:20 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131722519
Olf!!!! O+

En is dat echt serieus van Jan Smit?? :'( En dan ook nog in het buitenland???
pi_131722676
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Hoi :W Ik ben zo lang niet geweest dat ik niet eens een poging ga doen om op iedereen te reageren. Onbegonnen werk. Dus..

LB, wat een slankie he? Voor bv wijkt de curve van het cb vaak iets af toch? Ik dacht eens gelezen te hebben dat die is gebaseerd op fv kindjes.

Wat een week was het hier! In 1 week van compleet ingebakerd naar helemaal niet meer ingebakerd en ze kreeg ook nog koorts tussendoor. De koorts is weg gelukkig, maar ze is nog niet mijn vrolijke meisje. Ze is na 3 kwartier al moe en rollen/hardop lachen doet ze ook niet meer. Maar het slapen in een slaapzak gaat echt voortreffelijk! *O* En ze heeft gisteren 2 keer een fles van 150 leeggedronken. 150 jongens!! :D :D Ik ben helemaal trots!
Welkom terug! :*
Wat sneu van de koorts enzo.. maar wel tof dat ze zo goed in een slaapzak slaapt! En dat drinken... yay *O* Dat vrolijke komt vast vanzelf weer terug als ze goed bijgekomen is van die koorts.

Hoe gaat het nu met jullie en het ziekenhuis?
pi_131722774
Ibiza dacht ik LB

Olf, je kleine :) wat een popje! Mama is weg betekent lol zo te zien!
pi_131722816
Is de eerste foto in m'n spoiler bij jullie op de kop? Op computer bij mij niet maar nu op telefoon wel!

Shandaly, ik vind zulke foto's juist wel gezellig! Ik mis haar dan extra erg maar ben wel meteen vrolijk dat ze het zo naar haar zin heeft!

En LB ja, meerdere dagen naar Ibiza, raaaaaaaar he.
  maandag 30 september 2013 @ 21:36:56 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131722917
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:34 schreef Mineola het volgende:
Ibiza dacht ik LB
Oh.... My.... F***.... God :X
pi_131722976
Olf, wat een leuke foto's! Knappe meid O+

En op vakantie gaan zonder je iniminie baby? :? Daar kan ik echt niet bij hoor!

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:29 schreef Shandaly het volgende:
Ik weet echt helemaal niets meer van schema's. Heb je dat bijgehouden Kyara, dat je dat zo op kunt zoeken over M.?
Mijn moeder heeft hier een map liggen en als ze oppast dan schrijft ze daar het hele schema in. Incl. poepluiers en uitjes. En met datum. Dus dat kan ik dan inderdaad zo opzoeken.
pi_131723048
Loj, wij hebben een muziekdoosje van Chicco, "goedenacht maan" oid, en ik vind hem erg fijn. Was een kraamcadeautje voor Lars, (dus minstens 3 jaar oud) dus ik weet niet of ie tegenwoordig nog te krijgen is. Het geluid is niet heel erg hard, het speelt klassieke melodieën van Mozart en Bach. En vooral, het speelt vrij lang, een kwartier ofzo. Een ander muziekdingetje dat we hebben is na 2 minuten klaar, en dan slapen ze dus nog net niet, en is het meteen brullen dat dat ding uit is...
pi_131723253
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2013 21:38 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder heeft hier een map liggen en als ze oppast dan schrijft ze daar het hele schema in. Incl. poepluiers en uitjes. En met datum. Dus dat kan ik dan inderdaad zo opzoeken.
Ah zo.. handig...
Op zich heb ik natuurlijk ook zoiets van Lars' eerste jaar: het kdv-schriftje. Hmm.. misschien daar maar eens in neuzen of ik nog kan vinden wanneer hij voor het eerst kv bij kreeg overdag daar, enzo...
pi_131723267
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:39 schreef Shandaly het volgende:
Loj, wij hebben een muziekdoosje van Chicco, "goedenacht maan" oid, en ik vind hem erg fijn. Was een kraamcadeautje voor Lars, (dus minstens 3 jaar oud) dus ik weet niet of ie tegenwoordig nog te krijgen is. Het geluid is niet heel erg hard, het speelt klassieke melodieën van Mozart en Bach. En vooral, het speelt vrij lang, een kwartier ofzo. Een ander muziekdingetje dat we hebben is na 2 minuten klaar, en dan slapen ze dus nog net niet, en is het meteen brullen dat dat ding uit is...
[ afbeelding ]
die bestaan nog. Dwz, ik heb een soortgelijk iets voor de meiden gekregen.
pi_131723324
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:43 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ah zo.. handig...
Op zich heb ik natuurlijk ook zoiets van Lars' eerste jaar: het kdv-schriftje. Hmm.. misschien daar maar eens in neuzen of ik nog kan vinden wanneer hij voor het eerst kv bij kreeg overdag daar, enzo...
Ja, hoewel M op het kdv misschien 45 minuten op een dag sliep en thuis een uurtje of 4...
  maandag 30 september 2013 @ 21:52:40 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131723850
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2013 21:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, hoewel M op het kdv misschien 45 minuten op een dag sliep en thuis een uurtje of 4...
Haha, hier is t precies andersom ;) E slaapt makkelijk 2+ uur op het kdv (mits in de hangmat), hier thuis hooguit 3 kwartier.
  maandag 30 september 2013 @ 21:57:13 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131724163
Dat muziekdoosje klinkt goed trouwens! Ik heb er een die echt heel snel al weer stil is; zo zonde...

Maar wél een heel mooi muziekje; het wiegeliedje van Brahms O+
pi_131724250
Olf! Wat een schatje O+
En nee, op vakantie zonder minimens? De oma's zeuren nu al om een nachtje logeren maar zelfs dat gaat er moeilijk in bij mij :')
pi_131724377
Qua hoeveelheid slaap hier: 's ochtends 3 kwartier tot anderhalf uur slaap, verdeeld over 1 a 2 slaapjes, en 's middags ook 3 kwartier tot anderhalf uur, meestal in 1 slaapje, soms 2. Op zeldzame dagen meer. 's Avonds gaat ze rond 19:00 naar bed en 's ochtends is ze rond 7:30 wakker.
We hebben hier dus rond het avondeten ook vaak een dipje, alhoewel we inmiddels wel handiger worden in het opvangen daarvan.
pi_131725171
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:58 schreef Hilzillah het volgende:
Olf! Wat een schatje O+
En nee, op vakantie zonder minimens? De oma's zeuren nu al om een nachtje logeren maar zelfs dat gaat er moeilijk in bij mij :')
Jouwes is toch echt pas geboren?
pi_131725223
Oh met vier weken al zonder mini op vakantie? :'( En behalve dat was ik met vier weken nog niet voldoende mobiel voor vakantie.
Ik heb ook nog geen nacht zonder mini geslapen... :@ Terwijl ik van tevoren wel bedacht had dat ik dat gewoon ging doen.

Qua lengte + hoeveelheid slaapjes overdag is m heel wisselend. Kan van 2x half uur tot 2 x 2 uur zijn. Ik leg hem er wel op steeds dezelfde tijd in overdag.
pi_131725515
Wij hadden trouwens vorige week op vakantie nog een gevalletje Toeval... We waren daar in het zwembad, en ik ging met Femke even zitten terwijl Lars met papa de glijbanen onveilig ging maken. Ik kwam er aan de praat met de 'buurvrouw', de mama van een babietje in de box langs die van Femke. Dat meisje was ook ongeveer 4 maanden oud (die baby dus he :P ) Op een gegeven moment vraag ik hoe ze heet. "Lisanne" was het antwoord. Dus ik "Hey, da's ook toevallig, zo heet de mijne ook, maar dan als tweede naam. Ze heet volledig Femke Lisanne, en haar roepnaam is Femke." En toen viel haar onderkaak bijna op de grond... haar dochter heette ook Femke Lisanne, maar dan met de tweede naam als roepnaam! Hoeveel toeval wil je hebben?!
(heb er een hele schattige foto van, van beide Femke Lisannes samen in een box, maar die zal ik maar niet online gooien he?)
pi_131725605
Meiden, dank voor de reacties.
Toch vroeger ga ik doen, wordt dan wel 19.30 want 19. 00 redden we echt niet.

En in de wandelwagen slapen zat ik ook al over te twijfelen. Ow slaapt namelijk perfect in z'n wandelwagen, juist beter en langer dan in z'n bed.. Hmz twijfelgevalletje...

Kyara, fijn om te kunnen vergelijken. Lijkt wel behoorlijk op elkaar. Alleen zat jij op een fles minder geloof ik. Had M echt genoeg aan 3 flessen? Kan me dit bij Ow niet voorstellen :)
stomme vraag, ja natuurlijk anders was je schema wel anders geweest ;) dus reageer maar niet op deze domme vraag ;)

Ow wordt idd nog wel zelf wakker rond 11, alleen nu al twee dagen rond 10. Zit hem nu ook te voeden ;) en na een half uur ligt hij te slapen... Dat is alweer een paar dagen geleden :)

Shandaly, dat is nou precies wat ik zoek! Een muziekding dat langer dan 2 minuutjes blijft spelen! tnx voor de tip en ga morgen (of vannacht ;) ) ff googelen.

En idd dat boek gaat uit van minstens 10 dagen bezig zijn. (Iets van binnen 10 dagen werkt t bij 42%, 20 dagen 52% en 60 dagen 92% ;) ) en dat maakt ook niet uit.

Trouwens moeders met rollende baby's, slapen jullie baby's nog onder een dekentje?

Lieve foto's Olf (en niet Loj ;) )

Apenheul is leuk!!

En nu ben ik alweer vergeten waar ik nog meer op wou reageren ;)
Maare bedankt nogmaals voor jullie reacties :)
pi_131725647
Ja Kyara ben ik ook benieuwd na. Hoe de relatie van een tweeling zich ontwikkelt. Voorlopig heb ik bij voorbaat al een beetje medelijden met M. :D

Over testen van vroeger gesproken
Ik was twee maanden toen mijn moeder zwanger werd van mijn zusje. En mijn moeder kreeg destijds een echo om te kijken hoever ze was (ze was nog niet ongesteld geweest tussen mijn zus en mij). En dat was echt in de beginfase van echo's. Echt heel onduidelijk is die. Maar wel bijzonder O+

Belle wat een mooie kamer heb je. Zo licht. Houd ik van O+

LB wat een lange slanke dame heb je O+

Spark hopelijk is je meisje gauw opgeknapt. En wat fijn dat ze zo goed dronk O+

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:46 schreef LadyBlack het volgende:

Ik vul daar ook op in (ze volgt daar zo mooi het onderste lijntje o+) omdat dit zo'n fijne en duidelijke curve is

Suiker wat een mooie post.
Wil alleen nog even kwijt dat dat 's nachts huilen echt in het begin was. Tegenwoordig slaapt ze de nachten echt goed. Van Riley kan je er 6 hebben en nog uitgerust wakker worden de volgende dag. :D

Loj, Riley krijgt al heel lang geen late fles (door voeden op verzoek heb ik haar nooit wakker gemaakt daarvoor) meer en die is ook 8 maanden. Zij gaat tussen 7 en 8 naar bed. Dus ik zou het zeker proberen. Ik vind het een heel mooie schema

Kyara ik vind dat zo'n leuke foto O+

Olf wat eng.
En dank je voor je rekentalent. Die is net zo goed als die van mij :*

Hilz wat een reusje O+

LB wat fijn dat de slaaptijden nu niet meer onder etenstijd zijn

Sull welkom

Suiker niet fijn dat klaaguurtje. Helaas geen tips. :*

Ferrari die eerste weken zijn volgens mij gewoon altijd zwaar. Bij mij was er toen ook geen roze wolk. En bij een eventuele tweede denk ik dat die wolk er ook niet meteen is. :*

Kyara. Dank voor de tip. Ik denk dat ik vrijdag daarheen ga met mijn zus en Riley

Animalmix sterkte met je werkdag morgen

Tikje vreemd dat Jan Smit en vrouw nu al op vakantie zijn. Ik zou het in ieder geval niet doen. Vakanties gaat Riley mee.
En 11 oktober is de eerste keer dat ze uit logeren gaat. Ik ga dan naar een concert en ben dan pas rond twee uur terug. Maar misschien dat ik maar bij mijn ouders op de bank ga slapen als het me niet lukt :D

Enf. Die eenkennigheid lijk me schattig en lastig tegelijk O+

Olf wat een liefje O+

En kijk nou. Mijn zus even tegen de bank aan. Wie heeft de stopknop van de tijd in haar bezit?

pi_131725943
Shandaly wat supergrappig! En ook echt de namen in dezelfde volgorde!

Omen, lieve foto zeg! Gek he, een verticale baby! O+
pi_131726489
Shandaly jij had nog gepost voor mijn post, maar nadat ik klaar was snap je
Maar wat een toeval

Loj. Ik duim zo hard dat het schema gaat werken
pi_131726515
Mijn dametjes slapen al heel lang niet meer onder een dekentje. Die lagen al vrij snel overdwars in bed of helemaal boven in. Ook zonder te rollen gingen ze hun hele bed door. Dus vanaf dat moment alleen een slaapzak.

M kreeg trouwens wel grote flessen 210/7 dat wordt nu geloof ik afgeraden.....

Wat leuk Shandaly! Grappig!

Leuke foto Omen. Misschien ga ik vrijdag nog even alleen met M. Er is ook een draaimolen en dat heb ik de vorige keer gemist. En ik denk dat we ook meer kunnen zien met z'n tweetjes ipv met 5 volwassenen en 4 kinderen.... Maar goed, moet ik wel oppas hebben voor de meiden.
pi_131726743
Ow is nu stil, dus ga snel slapen. Ik spam nog ff wat foto's van m'n ventje, want we hadden een topdag samen O+

SPOILER
Welterusten iedereen!
en niet quoten plz, haal ze morgenochtend weer weg --> done, je hebt pech gehad ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Loj op 01-10-2013 05:14:16 ]
pi_131726789
Even img haken er omheen Loj!
pi_131726802
Aha, vroeg me ook al af of t dekentje nog enig nut had Kyara :)

Mooie foto Omen en tnx!

(En nu ben ik echt weg)
pi_131726881
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:39 schreef Shandaly het volgende:
[ afbeelding ]
Die hebben wij ook. Gekregen voor eva van een vriendin die hem zelf niets vond. Dus inderdaad zo'n 3 jaar oud (haar dochter is een jaar ouder dan eva)

Omen, ik heb je hint nu al twee keer voorbij zien komen hihi. Ik wil best een keertje meeten hoor :+ ik ben er zo. En hilz woont ook in de buurt voor wat ik me kan herinneren. Misschien nog wel meer.

Kyara tof hè de apenheul! en je tip ^O^ heel jammer dat we vrijdag niet kunnen.

Op vakantie zonder kinderen 8)7 ik zou het niet kunnen hoor. En dan ook nog naar Ibiza en terwijl hij pas een maand oud is. Echt achterlijk! (Vind ik dan).

F_r, geef het tijd schat. Je bent echt net bevallen. :*

En suiker, ik wilde nog op jou reageren maar ik weet het ff niet meer.
*terugzoeken gaat*
pi_131727269
Oh ja ik weet het alweer. Tja die klysma is niet leuk om te geven, maar ik weet waarvoor ik het doe en doe het niet zomaar.Ik geef haar best lang de tijd. Maar ik zag haar buikje alweer helemaal bol worden en ze werd alweer veel onrustiger en ging slechter drinken. Binnen eenkkwartier heeft ze dan meestal haar luier vol en ik zag nu dat ik er niet veel langer mee had mpeten wachten.
Het is een beetje als het inbrengen van een zetpil qua dikte, en dan het tubetje half leeg knijpen. Das eigenlijk alles.

Het lastige is het volgende wat jij ook benoemd. Stil liggen tijdens het verschonen (of die klysma geven dus) ze rolt alle kanten op en overstrekt gigantisch om iets te pakken te krijgen. Net een banaan O+
Maar heel irritant om dan te verschonen.

Qua tandjes gaat ze aardig ja, maar ik moet nog steeds wennen aan het langzamere tempo dan dat haar zus had.
Maar die was absurd snel met alles. Die had met 4, 5 maand al 2 tanden en kroop met 5 maanden. Met 7, 5 maand liep ze rond te tafel.
Ik vind het absoluut niet erg hoor.
pi_131727409
Loj, jouw nachtbraker is echt O+ O+

Danic. Ik vind leuk

Nu slapen. En morgen de wekker vervloeken :Z
pi_131727708
Das kort maar krachtig omen O+
Ik kijk morgen ff voor een pm. Maar vergeef me als ik het vergeet. Ik heb het momenteel erg DRUK
pi_131728587
Danic die banaan _O-
  maandag 30 september 2013 @ 23:57:26 #103
381212 Gulara
From the future
pi_131729415
Speciaal even door Pi op tijd wakker gemaakt om te reageren.

Allereerst nog even een *O* voor de knipper van Coco, want daar was ik nog niet aan toegekomen.

En een :* voor Inca.

En ik heb heel veel leuke foto's gezien in het vorige topic. O+

LB, goeie stats. Je bonenstaakje. O+ Het is wel een slankie inderdaad.

Sparkling, fijn dat de koorts weer over is en ze lekker slaapt. Soms moeten ze dan even bijkomen en dat zie je dan in dat soort rol-/lachdingetjes. En 150cc! :o

Hier ook een slankie trouwens. Op de curve van bv.com zie je hem qua gewicht gewoon heel geleidelijk naar de middellijn gaan.

Sowieso +1 voor de post van suiker. Ik hou het even bij dit topic.

Kyara kan me de shock goed voorstellen. :*

Loj dat niet meer wakker maken om 23u zou ik ook proberen. Niet in de laatste plaats voor jullie. Zelf ook proberen voor tienen naar bed te gaan en wie weet hoeveel slaap je sowieso al kunt pakken.
Hij slaapt niet zo veel inderdaad. Heeft ie dagen dat ie 'bijslaapt'? Dat doet Pi namelijk. Dat ie opeens een hele dag ligt te snurken.

Ik ben nog steeds gefascineerd door de 19u regel. Ik snap er nog steeds niks van. :D

En in de wandelwagen doet Pi ook maar hazenslaapjes. Soms is het niet anders hoor. Grote stad. Ik kan niet in een half uurtje op en neer naar de supermarkt. Maar ik probeer wel dat ie op minimaal 4 dagen toch minstens twee uur overdag in z'n bedje slaapt.

Pi heeft trouwens een ook een stand by mode om op te laden. 8)7

Kyara wat een leuke aapjes! O+ O+ ;)

Olf, geen flauw idee wat je moet doen met drie(!) hydrofielen na het badderen, maar ik ben ook een nogal nonchalante moeder.
En hier draagt Pi soms zo'n kraagje om z'n romper op te leuken. Warm weer dus dan alleen een effen romper aan tegen de zon. En zo'n kraagje staat dan wat gezelliger. :P Misschien moet ik er een paar bijkopen.
En beterschap voor je moeder. :* Hopelijk is het niet besmettelijk.

Hilz een lange inderdaad. Mooie stats.

LB, volgens mij lees ik bij jou wel vaker over cappuccino toch? Ik krijg er in ieder geval altijd zin in dan. :9
Cappuccino en slapende baby's op schoot. Double love. O+ O+

Sull fijn dat je weer wat meer tijd hebt en welkom!

Suiker klinkt niet herkenbaar. Het einde van de middag vind ik wel altijd een lastig moment voor een slaapje trouwens. En als ie even kan rusten is dat misschien genoeg?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:19:13 #104
381212 Gulara
From the future
pi_131730043
f_r fijn dat sac het zo goed doet. O+ En ean als trotse grote zus. O+
Hopelijk wordt je wolkje snel wat rozer. :*

Fieder wat vervelend dat L. zo slecht drinkt. Ik heb de tip ook niet. Hier gaat drinken uit een fles ook niet heel goed.

Ja suiker je moet F. ook niet naar bed doen als ie het gezellig heeft. }:| Maar inderdaad niet het fijnste slaapje om te skippen.

Op vakantie zonder amper een maand oude baby zou ook niks voor mij zijn nee.

Enf, stiekem lijkt dat me ook wel leuk, dat ze alleen bij jou willen zijn en zo. :@

Olf, mag ik jouw baby hebben! O+ Waarom staat de supermarktfoto ondersteboven? En die onderste krulneusfoto O+ is heel herkenbaar.

Belle nu ik van je slaapjes lees herinner ik je Co.-sleeper weer. Ziet er (zoals gewend van jouw foto's) überknus uit.

Shandaly dat is wel erg toevallig inderdaad! :o

Kijk die Riley nou! O+ :o

Loj wat een leukerd! O+ Mooi blond is ie ook.

Danic een klysma klinkt inderdaad naar, maar fijn dat ze er baat bij heeft. Kan me voorstellen dat inbrengen een gedoe is.
En wat was je oudste snel! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 01-10-2013 12:23:17 ]
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:23:30 #105
381212 Gulara
From the future
pi_131730152
En het projectielspugen was gelukkig maar tweemalig. Wat het was weet ik nog steeds niet?
De nachten gaan iets beter. Wel honderd keer de speen terug stoppen. Wanneer kunnen ze dat een beetje zelf?

Van de week zijn we naar het vuurwerk geweest. (Tijdsverschil, dus nu al nieuwjaar. :o )
Hij vond het prachtig! Heeft echt heel relaxed onderuit gehangen gekeken. Ook de knallen vond ie niet spannend (we zaten nogal onhandig onder de brug.) Wel z'n oren bedekt, kan ie later tenminste nog stappen zonder gehoorschade. ;)
pi_131731744
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Jouwes is toch echt pas geboren?
Gisteren 6 weken oud. Al lijkt het voor m'n gevoel al veel langer. Hij hoort er helemaal bij.
pi_131731764
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:19 schreef Gulara het volgende:
f_r fijn dat sac het zo goed doet. O+ En ean als trotse grote zus. O+
Hopelijk wordt je wolkje snel wat roker. :*
Nou, die gedachte vind ik toch vrij cru. :+
pi_131732021
Haha idd Mango. Maar idd fr, hopelijk is je wolkje snel rozer!

Tnx Omen, ik vind Riley ook altijd zo O+

Gulara, wat leuk dat vuurwerk en vooral wat tof dat Pi het ook zo leuk vond. Fijn dat t spugen is gestopt :)

Wij hebben nooit heel erg op verzoek gevoed, maar dat kwam omdat ik om de drie uur moest voeden de eerste twee maanden en Ow kwam bijna niet. Daarna is hij zelf eigenlijk altijd heel netjes in ons schema gebleven en meld hij zich wel, dus ook om 11 uur.. Maar dat wil ik dus eigenlijk eruit omdat hij er zo actief van wordt.

Hier trouwens een heel zielig mannetje op m'n schoot. Hij was doorgelekt, dus van voren nat en koud. En 's nachts verschonen is natuurlijk helemaal niet leuk! Hij heeft echt 10 min lopen nasnikken :'( en ligt nu in slaap te vallen.
pi_131732046
Gulara wat lief dat Pi je op tijd wakker maakte om op iedereen te reageren. Ik O+ van jouw posts
Gelukkig dat het spugen eenmalig was.
En jeetje ik wist dat er een tijdsverschil zat, maar nu al nieuw jaar :o

Danic. Ik was helemaal vergeten te reageren op de klysma. Zielig klinkt dat. Maar als het je meisje helpt wel beter :*
En je oudste was snel inderdaad O+

Loj :* voor je zielige mannetje
pi_131732088
Ik wilde vannacht netjes op iedereen reageren en toen had mijn schrokopje binnen 10 minuten zijn flesje leeg! :D

Ik lees dat Gulara ook 100x de speen moet terug stoppen. What's up with that? Senn spuugt dat ding iedere keer uit. Maar zn fles zuigt hij helemaal vacuüm. Dat zou dan toch ook moeten gebeuren met de speen?

Wanneer spreek je eigenlijk van een verstopping bij kleintjes? Ik las dat jij klysma's moest geven Danic. Lijkt me zo niet leuk om te moeten doen, maar als het helpt...
pi_131732111
Ik denk dat dat per kind verschillend is Hilz.
Mijn oudste poepte eens in de drie dagen en dan gelijk 2 luiers vol. Zodra ze begon legdendwe haar neer, luier een beetje open en zodra die vol was snel de andere eronder. De 3e ging schoon aan. Zij had daar geen last van.

Bij Rosalie wrrd het eens in de 5 dagen onder hard gehuil en gepers. De poep was dan vaak keihard en als ze het er eindelijk uit kreeg had ze vaak ook nog wel ergens een klein scheurtje zodat er wat bloed mee kwam.
We zijn daarmee bij de ka geweest. We moesten toen 3 dagen achter elkaar een klysma geven om dr lijfje leeg te maken en de lactulose ophogen.
Daarna afgesproken dat ze een klysma krijgt op de derde dag dat er geen poep is.
Dat was dus van de week een keer en je merkt dan echt dat ze van slag is; onrustig drinken, niets willen. De klysma geeft echt verlichting.

Ik wil alleen liever dat haar lijf het zelf kan. Dus ik sta niet te springen om het geven.
pi_131732141
Uhmmm... Ik wilde fanatiek reageren maar ben de helft weer vergeten...

Suiker, klinkt lastig. Moet hij zich in dat uurtje wellicht gewoon afreageren van de indrukken van de dag?

Omen, fijn dat je je weer beter voelt.

FR, hier ook geen roze wolk hoor, vond het alleen maar pittig en ik had nog geeneens peuter en een ks! :*

Olf, toffe foto's!

Meet in omgeving Rotjeknor is tof, ik woon ook in die buurt!

Gulara, fijn dat Pi zich beter voelt. Geen idee van de speen, die hebben we hier niet.

Hilz, lang en stevig! Ben benieuwd wat Ellie vandaag doet op het cb, ze had van de week haar eerste broek in 62 aan! :o.

Loj, hoe was de nacht verder? :* voor Ow!

Danic, sneu van de klysma, maar het helpt idd wel. Had ze als kind ook wel, heeft je meisje er geen erge krampjes van?

Jan Smit... Dan is hun kind net zo oud als Ellie... Kan me niet voorstellen zonder haar weg te gaan! We hebben over 3 weken een bruiloft en iedereen gaat er vanuit dat ik haar wel naar m'n ouders breng. Die gezichten als ik vertel dat ze gewoon mee gaat :D. Tja, ze moet toch eten :D.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:01:42 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131732199
E is toen ze 5 weken oud is met ons mee naar een bruiloft geweest Cwen, was heel tof! Ze sliep als een roosje bij mij in de doek, en tussendoor heb ik haar even op een rustig plekje gevoed.

Toen de dj begon te draaien heb ik haar in een kamertje verderop in slaap gevoed en in de kinderwagen gelegd. Babyfoon met lichtsignaaltjes mee, en toen kon ik ook nog lekker even dansen! *O*
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:03:26 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131732204
Onze insteek was toen dat we gewoon zouden blijven tot E het niet meer leuk had, vind ik nog steeds een fijne. Al hou ik nu wel meer rekening met haar 'ritme'.
pi_131732343
Gulara al nieuwjaar door het tijdsverschil _O- mijne is dan al 1 bij jou! :+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:43:40 #116
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131732414
Even snel want ochtendspits: mijn baby kroop net de trap op :o :X en ze heeft vannacht in de cosleeper geslapen voor het eerst (kon tijdens de kraamtijd niet zoals we wilden want onze slaapkamer was te koud e tochtig, dus dit was echt O+ O+ in het kwadraat) want het tandjesleed was té erg.. Een hoektande is nu door, de andere moet nog :O

En thnx voor de lieve woorden allemaal, Belle dpecifiek, van jouw woorden moest ik echt even snotteren (ik ga donderdag naar de ha..)
3!
pi_131732446
Ik kan me dat heel goed voorstellen Danic, ze zijn dan nog zo klein.

Rotjeknor meet check. Ik woon ook in de buurt.
Maatje 62 heb ik ook al in de kast gehangen. Ik vind dat al 'echte' kleren. De broekjes in maat 56 kunnen eigenlijk niet meer dicht. Te dikke buik, net als zn moeder ;)

Ik heb eind oktober een Halloween feesje. En heb beloofd dat Senn dan een nachtje mag logeren. (Anders was pappa thuis gebleven) Ik denk alleen dat Senn op de helft van de nacht naar de andere oma gebracht moet worden om scheve gezichten te voorkomen :D
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 08:06:03 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131732593
Olf & Gulara *;

pi_131732666
Dat chicco maantje hadden wij ook bij de oudste, erg fijn ding idd. Hadden die in het bedje hangen (en dan in het begin om en om, om te stimuleren dat ie beide kanten op lag tijdens het slapen)
Nadeel was dat het ding op een gegeven moment als herrie speelgoed gebruikt ging worden, dus zo hard met het maantje tegen de spijlen aan beuken dat hel lekker galmde :P en dan werd er dus niet meer geslapen want dat was te leuk (en voor mij te irritant ;) ) dus toen maar weg gehaald en de muziek beer gebruikt, maar die heeft idd maar een muziekje van een minuut of twee
pi_131732909
Spees!!! _O_ waarom mag ik de piemel van je Paintsilvijn niet zien O-)
Maar nu snap ik het ;) mijne ligt in een wikkeldoek en dan doe ik met 1 hydro de rest.
pi_131733021
Hillie! Wat doe je!!!! Je brengt Ow op ideeën ;)

Rotjeknor meet, check! Dat is waar ik woon! :D ( nou, okeej, niet helemaal, 2 km buiten Rotjeknor dan :) )

Spees, die tekening! :D

Inca, wat knap van je kleintje. Alleen stom van het tandjesleed.

Danic, wel fijn dat een klysma verlichting geeft, maar begrijp ook helemaal dat het wel heel vervelend is dat haar lichaam het zelf niet kan.

Maatje 62 (nou bijna dan) voor de reusjes van Cwen en Hilz. Ow had van de week ook nog een broekje 62 aan ;)

De nacht was weer erg interessant Cwen, laten we het maar weer gauw vergeten.

Nu zo maar eens aankleden, ook ik mag over een uurtje naar het cb!
pi_131733033

[ Bericht 100% gewijzigd door Loj op 01-10-2013 08:49:25 ]
pi_131733062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:47 schreef Hilzillah het volgende:
Maatje 62 heb ik ook al in de kast gehangen. Ik vind dat al 'echte' kleren. De broekjes in maat 56 kunnen eigenlijk niet meer dicht. Te dikke buik, net als zn moeder ;)
Dat had ik met alles boven de 70. Dan zijn ook ineens de benen en armen in verhouding veel langer! :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 08:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Olf & Gulara *;

[ afbeelding ]
_O_

En inderdaad, misschien moet F de dag even verwerken ofzo, ik weet het niet :? Eens kijken hoe het vandaag gaat!
pi_131733360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 08:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dat had ik met alles boven de 70. Dan zijn ook ineens de benen en armen in verhouding veel langer! :o

Ik heb serieus BERGEN kleding gekregen en alles netjes gesorteerd op maat, zo ook de broekjes. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat ooit gaat passen :D

De shirtjes 62 heeft hij gewoon nodig, maar zn armpjes zijn nog te kort. Zo ook broekjes 62. maar beentjes te kort. En dan begin ik nog niet eens over de zooooo leuke 'one size fits all' baby schoentjes / slofjes die ik heb... Die hebben nooit gepast :')
pi_131733422
Spees, die paint :D :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:10 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb serieus BERGEN kleding gekregen en alles netjes gesorteerd op maat, zo ook de broekjes. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat ooit gaat passen :D

De shirtjes 62 heeft hij gewoon nodig, maar zn armpjes zijn nog te kort. Zo ook broekjes 62. maar beentjes te kort. En dan begin ik nog niet eens over de zooooo leuke 'one size fits all' baby schoentjes / slofjes die ik heb... Die hebben nooit gepast :')
Ik heb broekjes in maat 74/80 tegenwoordig. En dat lijkt dan laaaaang gek. Maar dan trek ik het aan en dan zit het gewoon goed of is het net een pietsie te groot. Laatst pyjama gekocht voor Saartje. Daarvan dacht ik ook "maar dat kan nooooooit!". Ding past net.

Trek haar trouwens wel liever iets ruimere kleren aan die dan misschien wat langig zijn. 'T kind heeft spekjes, en anders knelt het zo om dat lijfje heen ook.
pi_131733437
Dat knellen vind ik nog wel een soort van lekker :9
Maar F's benen zijn denk ik wat lang in verhouding (dat heeft hij van z'n vader :+ ) en dan krijgt hij diepvrieskuiten!
pi_131733879
Voor de drie / grote hydrofielen heb ik laatst bij de Ikea nog wat leuks gevonden. Een best grote handdoek met mutsje in het midden. Lekker uit bad baby inwikkelen. M. Was gelijk blij.

En Enschedemeet is voor mij wel dichtbij. :Y Maar ik heb bijna geen baby meer.

Suiker lastig moment 's avonds hebben we hier nu nog soms. Hoewel het niet meer krijsen is, gezellig issie iig zeker niet. Ik heb het idee dat ie dan eigenlijk al een beetje moe is,maar in bed leggen werkt averechts,wordt ie heeeeel boos van.
pi_131734206
Zojuist een 62 broekje aangetrokken... En het is heul niet te lang! *O* Bakbeest!! O+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:18:27 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131734453
Ja die kleertjes vanaf 74 zien er ineens heel anders uit in je handen he? Meer in verhouding en minder vierkant ofzo.

Poeh, net laaaaang in de weer geweest met een huilende krijsende Silvijn. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand was. Met kleine tussenpauzes ruim een uur dikke tranen en snot. Geen koorts, hij had gegeten, schone luier. Toen wist ik het niet meer en heb ik hem maar even gedoucht en dat hielp blijkbaar, want nu (als de fokwet nu zijn intrede doet sla ik hem* in elkaar) slaapt hij sinds een paar minuutjes.

Hillzillah, wow, 62 bij 6 weken! Grote kerel :7

Olf: too hot too handle he 8-)

En rare gezichten als je zegt dat je je pas geboren baby meeneemt naar een bruiloft? Wat hebben er toch veel mensen veroordelende mensen in de omgeving? Of interpreteren jullie dat gewoon sneller zo? Ik zou van mijn omgeving alleen maar "oh wat leuk!" verwachten, of hij nou mee zou gaan of juist zou gaan logeren.

* "hem" is de fokwet, niet Silvijn :D Ik lees nu pas hoe het eruit ziet zo _O-
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:46:55 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131735185
Olf omg, wat een cutie!! O+ *smelt*

Belle ja, echt heel schattig die eenkennigheid O+ Verpleegkundige op het CB zei ook al; helemaal prima, betekend dat de hechting goed is verlopen. Een mooier compliment kan je niet krijgen als ouder, vind ik O+

Shan haha ja idd, we gaan zien hoe lang deze fase duurt :P :D
Wat een toeval van die namen joh :D Gaaf haha!

Ik hou met mn moeder idd ook een schriftje bij over het oppassen en wat M. allemaal doet, is echt heel erg leuk voor later ook O+

Omen jouw bazenposts altijd :D En wat een schatje! :*

Foto's van Loj gemist ;( :(

Danic banaan op het aankleedkussen, check! :') heel herkenbaar :+ Ik geef haar altijd maar wat in dr handen (iets van verzorgingsspullen) en daar wissel ik dan mee af want als ze het al vaak in dr handen heeft gehad is het niet boeiend en wordt het op de grond geflikkerd XD
Sneu van die klysma's :* Is dat dan een norgolax wat je geeft?

Gulara jij ook al zo'n bazenpost (in 2 keer) :D
Ja, echt schattig die eenkennigheid. O+
Volgens mij vond mn schoonzusje het ook een beetje raar toen ik haar van dr wilde overpakken, maar zij snapt de ontwikkeling van kinderen niet zo denk ik :+

Hillz leuk he dat gevoel dat je beeb er al helemaal bij hoort O+

Inca de trap op :o *O* En een hoektand?! Wtf! :D

Omg Spees je paint _O- XD
Och wat sneu voor Silvijn :* ;( Fijn dat douchen hielp..
Heb hier M. ook meegenomen naar een bruiloft toen ze 2 weken oud was. Ging prima. Heb tussendoor gevoed (natuurlijk net met het ja-woord :+) en zijn maar eventjes een paar uurtjes geweest. Zeker met die kleintjes gaat dat prima vind ik, met M. nu zou het veel lastiger zijn denk ik haha :P

Coco; ja hier ook meestal 80 nu, broeken van H&M zijn duidelijk te lang en soms ook wat te breed maar dan sla ik de broekspijpen gewoon wat om. Baggy ftw! *O*

Ik zou eigenlijk vannacht nachtdienst hebben gehad (maar weggeruild :7) en nu ging M. toch lekker naar de gastouder en mocht ik uitslapen tot :@ 10 :@ uur! :D O+ Heeeeerlijk. Zo even wat huishoudelijks doen en misschien nog ff shoppen voor haar verjaardag O+ OMG DE MAAND WAARIN ZE 1 WORDT IS AANGEBROKEN WTF :o
pi_131735969
Wow, al bijna een jaar!!! Jaar geleden zat je nog vast helemaal in de spanning wanneer het zou beginnen! En heerlijk dat je kon uitslapen :)

En speciaal voor Enf:
SPOILER
Vervelend Spees, hopelijk wordt hij straks wat vrolijker wakker!

Verder net terug van het cb. Het ventje is nu 73 cm (daarom past 68 niet meer ;) ) en 8300 gram. Netjes dus. Ook motorische doet hij het top.
Slaapadvies heb ik niets aan, ze staan hier achter de laten huilen theorie. Dat gaat niet gebeuren! (5 min laat ik hem ook wel eens huilen hoor, maar ze had het over 15/20 minuten).
M'n eetschema zag er goed uit, alleen mag er een fles af en 's middags dan iets van een koekje geven... Doen andere 8 maanden moeders dat ook al?

Oh en heel stom!! M'n mooie winterjasje is NU al stuk!!! De drukknoop viel eraf! Bah :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Loj op 01-10-2013 21:07:40 ]
pi_131736018
poeh he wat een megaposten zie ik zeg.
Dat red ik nooit want mijn geheugen werkt nog niet mee.

Maar een beetje wat onthouden
loj slechte nacht gehad :* moest je nu ook naar het cb?
Enf mocht uitslapen *O*

Suiker Ean heeft het ook een poosje gehad ik nam haar dan bij mij in bed. Hield haar een beetje stevig vast en dan viel ze lekker in slaap en kon ik haar slapend in haar eigen bedje leggen. Volgens mij was dat ook prikkelverwerking oid.

Maat 74 al bij sommige :o wij zitten nog in 44.
Maar wel boven d'r geboortegewicht *O*. Ik gok dat dit een vollere dame wordt dan Ean.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:18:09 #133
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131737885
Loj; haha nou ze is met 38 weken geboren en had wel veel last van mn bekken, maar ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat ze later kwam :P Was alleen maar fijn dus!
Maar op 7 okt nog een babyshower gehad en 8 okt begon het voorwerk :P

Ahww, wat een schattie!! O+ Wat een blauwe ogen Loj :o O+
Raar CB :( Ik gaf eerder een rijstwafeltje of een broodkorst, koekjes zitten vaak teveel suikers in imho.

FR fijn dat ze boven dr geboortegewicht zit!! *O*
pi_131738502
Enf ze krijgt forlax.

Mijn vriend constateerde net wel dat ze minder spuugt met nutrilon 2 dus we gaan iets minder nutriton geven. Hopelijk helpt dat ook bij het beter poepen.

Inca *O* de trap al op. Tijd voor een hekje dus :+ en weer een tand *O* hoektanden zijn eikels. Ze is op de helft.
En verder een algehele :*

Sac, je gaat goed meisje!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:22:39 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131739620
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:13 schreef Loj het volgende:
Wow, al bijna een jaar!!! Jaar geleden zat je nog vast helemaal in de spanning wanneer het zou beginnen! En heerlijk dat je kon uitslapen :)

En speciaal voor Enf:
SPOILER
Vervelend Spees, hopelijk wordt hij straks wat vrolijker wakker!

Verder net terug van het cb. Het ventje is nu 73 cm (daarom past 68 niet meer ;) ) en 8300 gram. Netjes dus. Ook motorische doet hij het top.
Slaapadvies heb ik niets aan, ze staan hier achter de laten huilen theorie. Dat gaat niet gebeuren! (5 min laat ik hem ook wel eens huilen hoor, maar ze had het over 15/20 minuten).
M'n eetschema zag er goed uit, alleen mag er een fles af en 's middags dan iets van een koekje geven... Doen andere 8 maanden moeders dat ook al?

Oh en heel stom!! M'n mooie winterjasje is NU al stuk!!! De drukknoop viel eraf! Bah :(
Wat bedoel je met 's middags? Tussendoor of lunch? Ik geef geen koekje in plaats van een fles, een aantal flessen zijn hier vervangen door gewone maaltijden: fruit, boterham (al krijgt hij daar nog een kleine fles bij) of warm prakkie. Koekje krijgt ie zo af en toe wel tussendoor maar heb ik niet standaard in huis.

Enf wat een goede ruil! Lekker zeg, tot 10 uur!

Danic nog steeds zo'n gedoe met poepen, hoop dat de verlaagde concentratie van Nutrilon gaat helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 01-10-2013 14:45:06 ]
pi_131740579
Loj slechte nachten :* ik vind het wonderbaarlijk hoe goed je het tot nu volhoudt. Ik hoop dat het boek/ ritme helpt.
Maar wel goeie cbstats *O* koekje gaat er hier niet in (ligt niet aan mij wil ie niet).

Danic arme mini :*

Oppasschrift hebben we van het kdv, maar ook 1 voor het oppassen inderdaad is leuk om terug te lezen. O+
pi_131741620
Luuk zit nu met 10 maanden op 3 flessen, een fruithap en een groentehap. Ook nog een bak yoghurt.
En kleding maat 80/86.
*poef* nu is het weg
pi_131744197
Hier m'n 9 maanden baby 2x brood per dag, 1x fruit en 1x avondeten. En dan nog een onbepaald aantal borstvoedingen (op kdv 1x 100cc kunstvoeding en yoghurt). En af en toe tussendoor nog een stuk komkommer of rijstewafel ofzo.

Is er een reden waarom je geen brood geeft KJ? Maakt mij niet uit hoor, vraag het me alleen af!
pi_131746805
Ik faal. quote ipv edit.

~:)
pi_131747416
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:03 schreef Olf het volgende:
Hier m'n 9 maanden baby 2x brood per dag, 1x fruit en 1x avondeten. En dan nog een onbepaald aantal borstvoedingen (op kdv 1x 100cc kunstvoeding en yoghurt). En af en toe tussendoor nog een stuk komkommer of rijstewafel ofzo.

Is er een reden waarom je geen brood geeft KJ? Maakt mij niet uit hoor, vraag het me alleen af!
Hij krijgt ook nog brood idd. Was ik vergeten te zeggen. Soms in de ochtend 1 boterham. Hangt van de tijd van de eerste fles af. En rond lunch nog 1 tot 2 boterhammen.
*poef* nu is het weg
pi_131750822
Nou weer foto's gemist :'( wel weer bijgelezen. Ik vind het wel leuk dat er nu weer wat ieniemienie baby's zijn, dan is de mijnes alweer zo groot!!

Whahah Spees die paint :D de badeend deed t m voor mij _O-

L heeft net een fles op *O* hopen dat ie is opgeknapt
pi_131752532
Fieder, hopelijk is hij idd opgeknapt! Hier ook een CB dag: 5300 gram en 56 cm gemeten, maar dat is te kort want dan is ze sinds haar geboorte gekrompen? Nou ja, boeit niet, ze doet het uitstekend! *O* O+

Wat wel weer vreemd was, was de opmerking dat ze teveel eetmomenten op een dag heeft, en dan groeit ze te hard? Of ik er niet wat meer tijd tussen kan laten. Uh, nee, bv gaat op verzoek hier? Vaag...
Home is where the O+ is...
pi_131752804
Cwen, wat een bv-onvriendelijk advies :(
pi_131752847
Cwen dat belooft nog wat, als ze t nu al zo verprutsen :{ en heb je je meisje soms te heet gewassen? :+ fijn dat ze het goed doet
pi_131752969
Hilz wat fijn dat je zo'n kleine snelle eter heb. Vooral 's nachts

Cwen, Loj en Hilz leuk dat jullie ook in die omgeving wonen :D

Cwen, Riley was al vier maanden toen ze naar haar eerste bruiloft ging.

LB. Zo doe ik het ook als ik een avondje ergens heen ga. Met die insteek. Ik laat het van Riley afhangen hoelang ik blijf. Die manier geeft me zoveel rust. Of het nou wel of niet lang is maakt op die manier dan niet uit

Inca. Daar schrik je van volgens mij als je ineens je baby de trap op ziet klimmen :D
En ik hoop dat de tandjesleed snel voorbij is :*

Haha Hilz. Ik denk dat je dan de nacht na Halloween nog iets moet verzinnen voor de andere opa en oma :D

Spees jouw tekeningen zijn geweldig :D

CB Cwen

Loj, weer een nacht om gauw te vergeten. Jeetje. Jouw lieve kleine schattige nachtbraker. :*

Coco hoe snel die van jou gaat is ze die spekjes zo kwijt denk ik :D
Hoe gaat het met jou en buikbeeb?

Spees dank voor de opheldering wie je nou in elkaar zou slaan
Was Silvijn verder vrolijk vandaag?

Enf wat een supermooi compliment. Word er gewoon emo van O+
En alweer bijna 1. Wat gaat het toch snel allemaal. En jou ga ik ook al zo missen als je verhuist naar het dreumestopic.
Even algemene mededeling. Alle mama's met baby's van bijna 1 of die net 1 zijn. Zoek even een tijdmachine. Ik houd niet van veranderingen :D
Heerlijk trouwens dat je zolang kon uitslapen. Mij lukt tot die tijd niet meer. In de weekenden ben ik rond zevenen uit mezelf wakker en lig ik te wachten op Riley

Loj mooie stats. En laten huilen zou ik bij een baby van 8 maanden ook niet doen. Zeker niet als ze goed troostbaar zijn in je armen.
Hij zit toch op 4 flessen meen ik me te herinneren. Riley krijgt er ook 4. Als ie er op vijf zit dan krijgt ie er 1 meer :D

FR. Wat fijn dat ze boven het geboortegewicht zit. Doe jij aan foto's van je ukjes. Ben nieuwsgierig hoe je dames eruit zien nu. (Ik weet wel dat je pasgeboren Sac had laten zien)

Fieder. Fijn dat ie zijn fles op,heeft *O*
pi_131753259
Fieder wat fijn dat er in elk geval een fles in is gegaan! ^O^

Enf ik vind jou ook te gezellig hier, blijf maar lekker plakken. En dan opscheppen dat jouw baby al kan praten straks enzo :+

Cwen daar moet je echt niet naar luisteren hoor. Ik ben niet 100% van het meegaan in F's ritme maar heb tot vijf maanden 6 flessen gegeven. En dat is zelfs flesvoeding!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:34:33 #147
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131753765
Cwen wat een advies weer zeg -O- :N

Omen ja schattig he O+ whihi :D
Nou he!!! Gaat zo snel, bah!!
Ja die tijdmachine zoek ik ook al heel lang :(
Ook omdat ik nog naar een concert van The Beatles wil en naar Woodstock, maar dat terzijde :7

Suiker :D :9 Ik zal denk ik zeker blijven lurken als ik de tijd heb! O+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:50:02 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131754615
Sac boven geboortegewicht en L die de fles leeg heeft *O* Fijn!!

En sjezes Cwen, daar ben je mooi klaar mee met zo'n cb :X Gelukkig weet je wel beter.

Suiker, hoe ging t vandaag met F?

Mijn meisje was zo gezellig vandaag O+ We hebben een uur gewandeld en tussendoor koffie gedronken met een vriendin van mij en haar 3 weken oude zoontje. E vermaakte zich kostelijk in haar wagen en daarna op schoot. In de auto was ze in slaap gevallen en ze sliep zowaar nog even verder in dr bedje _O_ en toen was ze de rest van de middag ook nog gezellig. Samen op een kleedje in de kamer liggen dweilen *;
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:51:29 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131754680
Ooooh Enf herkenbaar!! Ik wil ook altijd graag spieken in de seventies, en in de victoriaanse tijd, en in de renaissance... O+

Hoe is het met M trouwens, schimmel alweer weg?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:59:04 #150
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131755121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ooooh Enf herkenbaar!! Ik wil ook altijd graag spieken in de seventies, en in de victoriaanse tijd, en in de renaissance... O+

Hoe is het met M trouwens, schimmel alweer weg?
Jaaa! :D O+ Grote zwiepjurken en tieten tot in je nek :9

Nee :( en de zalf heeft dr huidje nu weer rood gemaakt dus nu weer gewone miconazol en heel veel zink en hopen dat dat helpt... Pfff.
pi_131755318
LB klinkt als een gezellige dag

Enf niet leuk :*

Ik wil ook een tijdmachine. Maar ik heb goede hoop dat dr. Who straks voor mijn deur staat en Riley en meeneem op allerlei avonturen :D

Bij het KDV noemden ze Riley een modelbaby. O+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:07:09 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131755528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef Omentielvo het volgende:

Spees dank voor de opheldering wie je nou in elkaar zou slaan
Was Silvijn verder vrolijk vandaag?
Wow, Omen -met je modelbaby! -wat een post weer. Jij en Suikertante lossen elkaar mooi af :+
Na het douchen is Silvijn in slaap gevallen en heeft 2 uur en een kwartier geslapen, heel lang voor zijn doen. Daarna is hij de hele dag aan het lachen en spelen geweest gelukkig. Dus wat het nou was?

Die tijdmachine lijkt me ook wel tof om even te kijken. Renaissance heb ik niet zoveel mee, maar de 70's en dan naar Woodstock O+. Of uitgaanstwintiger zijn in de late 80's. Of de jaren 30, de Grote Depressie O+

Klote Enf, wat een gedoe.
pi_131755586
Roaring twenties! O+
pi_131755838
Fieder, een fles gedronken, hopelijk is het een keerpunt!

En LB een gezellig dagje, klinkt leuk! Heb je toevallig foto's voor ons daarvan? ;)

Enf, wat kut zeg, van dr huidje...Klinkt echt heel naar voor M. :(

En Cwen een raarrrrrrr advies, gewoon zo doorgaan hoor, met je gekrompen baby ;)
pi_131755889
Olf doe je dat nou expres? _O-
Maar het is wel rot ja, sterkte enf :*
pi_131755963
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:13 schreef Suikertante het volgende:
Olf doe je dat nou expres? _O-
Maar het is wel rot ja, sterkte enf :*
Wat?
pi_131756007
Jaja *)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:15:42 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131756057
watwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwatwat relrelrelrelrelrelrelrel?
pi_131756303
Ik ben confuus! :o
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:20:18 #161
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131756323
Thanks allemaal. Ja, als het nog langer duurt ga ik wel weer naar de huisarts.. weet niet wat hij er mee moet maja. Dit is ook niks.
pi_131756530
Ik geloof dat ik abuis en wat betreft de locatie van de schimmel die de dochter van Enf lastig valt. :@
pi_131756563
*O* Fieder, ik hoop ook dat het een keerpunt is weer!

Enf, niet weggaan joh!

LB, klinkt als een super relaxte dag O+

Hier waren we naar de Ikea ^O^
pi_131756588
Olf, goeie beeldspraak!

Edit: Suiker, nee, je bent niet de enige! (gut wat zijn we het eens!)
pi_131756628
Ohhhh ik miste dat helemaal :'(
pi_131756682
Ik dacht dat het ergens anders zat?

Huh? Nouja, laten we M's privacy een beetje waarborgen ;), het was in ieder geval niet expres.

Excuus Enf!
pi_131756895
:D
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:30:41 #168
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131756948
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:23 schreef Suikertante het volgende:
Ik geloof dat ik abuis en wat betreft de locatie van de schimmel die de dochter van Enf lastig valt. :@
:D _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:24 schreef bellelena het volgende:
*O* Fieder, ik hoop ook dat het een keerpunt is weer!

Enf, niet weggaan joh!

LB, klinkt als een super relaxte dag O+

Hier waren we naar de Ikea ^O^
Nee ik wil ook niet weg :'(

Olf het is je vergeven hoor! :* het is ook gewoon een kutschimmel :(
pi_131757739
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:02 schreef Omentielvo het volgende:
Bij het KDV noemden ze Riley een modelbaby. O+
O+

Jeeee, suiker, ik had 'm ook echt niet door :D Maar dat ligt echt vooral aan mezelf :') Geloof dat het tijd is om naar bed te gaan :P

Enf, klote dat het nog steeds zo slecht gaat met die schimmel -O-

Hurray voor sac! Omdat ze zo goed gaat *O* :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:59 schreef Enfermera het volgende:
Jaaa! :D O+ Grote zwiepjurken en tieten tot in je nek :9
Ik las "grote zwieptieten tot in je nek" en zag het al helemaal voor me :D _O-

LB, fijne dag was het zo te lezen *;

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef Omentielvo het volgende:
Coco hoe snel die van jou gaat is ze die spekjes zo kwijt denk ik :D
Hoe gaat het met jou en buikbeeb?
Ze legt echt meters aan een stuk af tegenwoordig O+ Maar ik zie haar nog niet slanker worden of haar broeken losser, zeg maar ;)

En gaat goed! Voor zover ik kan inschatten althans. Heb zelf redelijk veel last van misselijkheid/moeheid en mijn darmen, en dat wordt hoogstwaarschijnlijk versterkt doordat mijn lijf door de colitis wat extra heftig reageert op de hormoonwisselingen, en mogelijk nog wennen aan de medicatie die ik nu dagelijks moet prikken. Wat overigens niet klaaglijk bedoeld is, ik doe 't nog, zeg maar :+ Maar moet er alleen wat meer rekening mee houden dan ik gewend ben, ook werk-technisch. Gelukkig heel begripvolle coördinatoren :Y
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:08:01 #170
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131759234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

O+

Jeeee, suiker, ik had 'm ook echt niet door :D Maar dat ligt echt vooral aan mezelf :') Geloof dat het tijd is om naar bed te gaan :P

Enf, klote dat het nog steeds zo slecht gaat met die schimmel -O-

Hurray voor sac! Omdat ze zo goed gaat *O* :Y

[..]

Ik las "grote zwieptieten tot in je nek" en zag het al helemaal voor me :D _O-

LB, fijne dag was het zo te lezen *;

[..]

Ze legt echt meters aan een stuk af tegenwoordig O+ Maar ik zie haar nog niet slanker worden of haar broeken losser, zeg maar ;)

En gaat goed! Voor zover ik kan inschatten althans. Heb zelf redelijk veel last van misselijkheid/moeheid en mijn darmen, en dat wordt hoogstwaarschijnlijk versterkt doordat mijn lijf door de colitis wat extra heftig reageert op de hormoonwisselingen, en mogelijk nog wennen aan de medicatie die ik nu dagelijks moet prikken. Wat overigens niet klaaglijk bedoeld is, ik doe 't nog, zeg maar :+ Maar moet er alleen wat meer rekening mee houden dan ik gewend ben, ook werk-technisch. Gelukkig heel begripvolle coördinatoren :Y
Zwieptieten :D xD
Ja is stom. Gelukkig lijkt ze er weinig jeuk van te hebben.
Fijn dat je werk je zo tegemoet komt! ^^
pi_131759756
Suiker. Erg opmerkzaam van je :o

Coco fijn dat het goed gaat. En fijn dat er begrip is.

En ik ga slapen weer. Morgen weer werken.
Gisteren en vanmorgen toen ik Riley naar het KDV bracht wilde ze eigenlijk meteen weer mee. Pruillipje trekken. Armpjes naar me toe. :'(
Gelukkig weet ik dat ze het daar naar haar zin heeft.

Maar anyhoe. Welterusten dames en verdwaalde heren :*
pi_131759933
Slaap lekker!
pi_131759957
AAAAAAAH mn baby gilt zoooo hard.
pi_131760060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:21 schreef Olf het volgende:
AAAAAAAH mn baby gilt zoooo hard.
Wat zeg je? Ik kan je niet verstaan, er ligt een baby doorheen te gillen.

:+ :')
pi_131760112
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wat zeg je? Ik kan je niet verstaan, er ligt een baby doorheen te gillen.

:+ :')
:6 Of gilt jouwe ook? Ik snap er niets van.
pi_131760263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:23 schreef Olf het volgende:

[..]

:6 Of gilt jouwe ook? Ik snap er niets van.
Nee, de 'grap' was dat die van jou zo hard ligt te gillen dat ik het tot hier kan horen :')

Mijnes ligt te maffen. Opvangdag gehad met daarna nog de verjaardag van haar neefje. Dus veeeeel gedaan, kind was doodop.

Is de jouwes ziekjes/hongerig of 'gewoon' huiluurtje/niet willen slapen?
pi_131760352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:17 schreef Omentielvo het volgende:
Suiker. Erg opmerkzaam van je :o

Coco fijn dat het goed gaat. En fijn dat er begrip is.

En ik ga slapen weer. Morgen weer werken.
Gisteren en vanmorgen toen ik Riley naar het KDV bracht wilde ze eigenlijk meteen weer mee. Pruillipje trekken. Armpjes naar me toe. :'(
Gelukkig weet ik dat ze het daar naar haar zin heeft.

Maar anyhoe. Welterusten dames en verdwaalde heren :*
Ach, dat doet Saartje ook tegenwoordig :D Als ze toevallig staat, dan komt ze naar me toe 'gerend' zelfs (een van de leidsters heeft haar altijd vast als ik ga, maar ik zet haar op de grond om bijvoorbeeld haar eten in de koelkast te gaan doen). O+

Slaap lekker! :*
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:34:08 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131760920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:12 schreef Olf het volgende:
En LB een gezellig dagje, klinkt leuk! Heb je toevallig foto's voor ons daarvan? ;)
Tuurlijk O+

pi_131761045
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Tuurlijk O+
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik vind jullie dochter echt een heel fijn en mooi meisje O+
En dan niet kwetsbaar/teer-fijn, maar elfjes-fijn O+ O+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:36:15 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131761124
Coco, nasty misselijkheid... hopelijk blijft dat niet al te lang!

Omen, daar kijk ik echt niet naar uit, het moment dat E zielig wordt als ik wegga van het kinderdagverblijf ;( Al zal ze vast na 1 minuut alweer vrolijk aan het spelen zijn.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:37:04 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131761203
Ik vind mijn dochter een snoepje, zo eentje die je elke dag opnieuw uit het wikkeltje mag halen O+
pi_131761240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind mijn dochter een snoepje, zo eentje die je elke dag opnieuw uit het wikkeltje mag halen O+
O+
pi_131761260
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee, de 'grap' was dat die van jou zo hard ligt te gillen dat ik het tot hier kan horen :')

Mijnes ligt te maffen. Opvangdag gehad met daarna nog de verjaardag van haar neefje. Dus veeeeel gedaan, kind was doodop.

Is de jouwes ziekjes/hongerig of 'gewoon' huiluurtje/niet willen slapen?
Ik vermoedde al zoiets ;)

Ik vis net een kapotgebeten speen uit d'r bedje en vermoed dat het d'r boventanden zijn. Als kiezen nog erger zijn... :X

En jeeeeeee LB wat een knapperdje! O+
pi_131761600
Mijn dochter (meh... ik smelt nog steeds als ik dat zeg of schrijf.. mijn dochter... O+) is een kleine zuiplap aan het worden... Kreeg vandaag van het kdv te horen dat we niet genoeg voeding hadden meegegeven, en of het morgen ietsjes meer mag zijn. :@
Helaas heeft de hele vakantieweek live voeden niet m'n kolfproductie opgekrikt. Op deze manier is eind deze week m'n (inmiddels al behoorlijk geslonken) vriezervoorraad helemaal verdwenen. Bah..
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:46:02 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131761915
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik vermoedde al zoiets ;)

Ik vis net een kapotgebeten speen uit d'r bedje en vermoed dat het d'r boventanden zijn. Als kiezen nog erger zijn... :X

En jeeeeeee LB wat een knapperdje! O+
Huh ik las dat je een kapotgebeten vis uit haar bed viste, ik denk dat ik moet gaan slapen!

LB ik sluit me volledig bij Coco aan O+

Balen shandaly!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:34:32 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131764535
Ik kom nog even hallo zeggen voor ik ga slapen.... Druk dagje met luierinslatrip naar dld. M's 1e schoentjes gekocht O+ en vanavond eerste les EHBK. En dat was best heftig. Volgende werk reanimeren op poppen van formaat D :{
pi_131764710
Geslaagd dagje, kyara. Laten we hopen dat het bij poppen reanimeren blijft, en dat je het nooit in het echt hoeft toe te passen...
pi_131768460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Mij zus en ik noemen Riley een cadeautje als we haar uit de slaapzak halen O+
pi_131768464
LB ik vind jouw dochter echt een mooi elfje O+

Kyara drukke dag. En die cursus lijkt me eng en goed

Shandaly. Moeilijk. :*
  woensdag 2 oktober 2013 @ 06:58:57 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131768605
Pffff, meisjes goede nacht, alleen om 5 uur voor voeding. Helaas vond dreumes het om 6 uur genoeg geweest. Zo jammer, werkt de 1 mee, protesteert de ander -O-
Hopelijk kan ik straks nog even naar bed. Maar nu eerst even bijlezen....
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:02:47 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131768968
Oh Gulara, fijn die speen terug stoppen. Zo fijn als ze het zelf kunnen. Hoewel ze hem dan ook nog wel eens kwijt zijn omdat ze er boven op liggen, of hij ligt onder een knuffel. of uit bed gevallen.....
Ennuh, gelukkig nieuwjaar ;)

Loj, dat verschonen 's nachts is ook niet leuk. Maar koud en nat ook niet. Hier gebeurt het ook nog wel eens dat ze doorlekken :( Mooie stats! EN fijn dat hij het zo goed doet. Ja, dat laten huilen lijkt mij ook niks :N En een koekje heb ik ook nooit gegeven op die leeftijd Broodkorst of soepstengel of zo.

Inca, wat fijn dat ze nu in de co-sleeper kan. Lijkt me echt zo fijn! En een hoektand :o Die heeft M nog niet eens. En de trap op _O_ Maar je laatste zinnetje. Succes bij de ha :*

Spees, briljante paint! _O- Wat sneu dat hij zo over de rooie ging.

Wow Hilz, maat 62 bij 6 weken. Toen gingen wij net over naar maat 50 geloof ik ;D

Enf, bijna 1, wat gaat het toch snel! En mooi compliment van het cb :Y Sneu van d'r huidje. De Mixa duurt nu in elk geval niet lang meer :*

FR, fijn dat SAC al boven d'r geboortegewicht is. Ben wel benieuwd naar haar naam eigenlijk.

Cwen, ook al mooie stats, nou ja, dat gekrompen is niet zo best. Misschien toch iets minder heet wassen? Teveel eetmomenten? Wat suf! Ik weet nooit hoeveel voedingen ze krijgen :@ Is eigenlijk ook nooit naar gevraagd. Je voed op verzoek? Oh nou prima, ze doen het er goed op. Dat idee.

Fieder, fijn dat L zijn fles op heeft. Hoe is het nu?

LadyBlack, klinkt als een gezellig dag. Fijn dat je je meisje zo makkelijk mee kan nemen. Leuke foto's O+

Omen''s modelbaby O+

Olf, hoe gaat het met je gilbaby? Neem aan dat ze inmiddels weer stil is ;)

Shandaly, balen van je productiedip -O-
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:08:18 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131769007
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 05:51 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Mij zus en ik noemen Riley een cadeautje als we haar uit de slaapzak halen O+
Ik zing altijd "I want to break free" of het deuntje van "you can leave your hat on" als ik zijn slaapzak uitdoe :+

Goeie post Kyara :7
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:09:19 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131769010
Ik zeg altijd, hallo voet, hallo teentjes! En dan realiseer ik me dat een baby uit de slaapzak haal ipv een dreumes :')
pi_131769056
Goedemorgen, ik zit alweer 'fris en fruitig' op kantoor na een werkdag gisteren van bijna 15 uur.
Ik haak vanaf deze pagina weer in...

Kyara oh jammer van dreumes. Hopelijk slaap je nog ff lekker zometeen.

LB lovely die foto's!!

Shandaly hmmm wat enorm balen zeg....
pi_131769091
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zing altijd "I want to break free" als ik zijn slaapzak uitdoe :+
ik ook :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131769103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:15 schreef Animalmix het volgende:
Goedemorgen, ik zit alweer 'fris en fruitig' op kantoor na een werkdag gisteren van bijna 15 uur.
Ik haak vanaf deze pagina weer in...

Pffff jij ook al. Ik ook zoiets. :O
Succes vandaag!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:35:13 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131770149
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zing altijd "I want to break free" of het deuntje van "you can leave your hat on" als ik zijn slaapzak uitdoe :+

Goeie post Kyara :7
_O- _O_
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:12:02 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131770921
Ladies, ik moet even mijn ei kwijt, ben vanochtend zo ontzettend geschrokken :'(

Had J. net de luier uit gedaan en buk om die in de emmer te doen, en toen hoorde ik een plof. Mijn wilde jongetje heeft zich op de een of andere manier van de commode af gelanceerd, en landde head first in de luieremmer (ja, je leest het goed). Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gegild heb...

Hij lijkt in orde nu (was zelf natuurlijk ook enorm geschrokken), klein schrammetje op zijn arm, maar men, wat hoop ik dat dit jullie nooit overkomt. Kreeg zowat een hartverzakking... Heb m natuurlijk een half uur helemaal platgeknuffeld, en toen was meneer weer ok (en had honger!).

J. is nu op KDV, en heb gezegd dat ze meteen moeten bellen als er wat is, dan sta ik binnen een kwartier daar (en t is normaal echt min. 20 minuten rijden vanaf werk :@ ).

Sorry voor de ego-post, ik lees hier veel, maar heb vaak zo weinig tijd om te reageren... T helpt al om t even op te schrijven, voor me de worst mom ever :'(

Oh, enne:
Liedjes bij slaapzak uitdoen, leuk idee, misschien ook eens proberen :)
Hilz, grote baby :D , hier zaten we bij 6 weken echt in maat 50 (en misschien een paar stuks 56 al)
LB, jij ook zo'n leuke pluis-punk baby O+ . Hier ook een met ontembaar zachte piekhaartjes...
Pff, en verder ben ik het spoor een beetje bijster, nu aan t werk, voor zover ik me kan concentreren :'(
pi_131771073
Goedemorgen!

F heeft lekker geslapen en is nu bij de gastouder, als we hem ophalen rijden we meteen door naar mijn schoonouders alwaar hij lekker verwend wordt terwijl wij hutspot gaan eten en bier gaan lurken tijdens Leidens Ontzet! *O* Waarschijnlijk neem ik om 22:30 een taxi naar het huis van mijn schoonouders om ergens op de overloop in slaap te vallen :')

Fieder, is de melk alweer wat meer in trek na dat ene flesje gisteravond?

Coco dat is wel écht heel prettig, dat je werk meedenkt ^O^

LB die bovenste foto O+ wat een lief gezichtje heeft ze toch! Het lijkt wel of ze een beetje een stoere hanenkamp krijgt :D

Shandaly dat is balen, maar de keerzijde is natuurlijk dat ze goed drinkt!

Kyara wat voor schoentjes zijn het geworden? O+ En poppen van een gelijk formaat reanimeren lijkt me ook best confronterend.. hoe ben je bij die cursus terecht gekomen?

Olf ik zie nu voor me dat jouw baby gisteren gillend met haar scherpe tanden de speen aan stukken scheurde _O- Maar goed, in het echt is het iets minder leuk natuurlijk :*

mouse dat is schrikken, maar ik moest toch lachen :@ Ik zie al spartelende beentjes uit de luieremmer steken _O- :@

Ik probeer de slaapzak stiekem altijd nog even aan te laten want het knuffelt zo lekker :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:19:30 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131771103
Och MM wat naar! ;( :X je schrikt je helemaal wezenloos natuurlijk! :o

Niks geen worst mom... dit overkomt waarschijnlijk iedereen wel een keer :*

en heel misschien moet je later net als ik ook wel een béétje lachen om de visual van die beentjes uit de luieremmer :@ Nu vast nog niet, dus sorry!! :*
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:35:05 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131771423
Jeetje wat schrikken MM :X

en dat is dus precies iets wat gisteravond ook behandeld is.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:18 schreef Suikertante het volgende:
Kyara wat voor schoentjes zijn het geworden? En poppen van een gelijk formaat reanimeren lijkt me ook best confronterend.. hoe ben je bij die cursus terecht gekomen?

Zie dreumestopic (of facebook)
Het is een cursus van de Thuiszorg dus ik zag het daar in hun cursusaanbod staan. En in de polisvoorwaarden van mijn aanvullende verzekering (die heb ik dit jaar opgeschroefd ivm bevalling dus nu ben ik alles aan het doen en declareren wat mogelijk is en dan gaat ie per 1 januari weer omlaag...)
pi_131771485
Oh ik ga even kijken :)
En zit je toevallig bij de FBTO?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:39:48 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131771525
Nee, bij De Amersfoortse. Hier staat het ook letterlijk in de polisvoorwaarden dat als de cursus via een thuiszorgorganisatie wordt gevolgd, je dan tot 100 euro terug krijgt (en laat die cursus nu 99,50 zijn...).

Volgend jaar gaan we de cursus "het opvoeden van een meerling" doen.
pi_131771625
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:39 schreef Kyara het volgende:
Nee, bij De Amersfoortse. Hier staat het ook letterlijk in de polisvoorwaarden dat als de cursus via een thuiszorgorganisatie wordt gevolgd, je dan tot 100 euro terug krijgt (en laat die cursus nu 99,50 zijn...).

Volgend jaar gaan we de cursus "het opvoeden van een meerling" doen.
Ik dacht echt dat je een grap maakte maar ik zie dat het echt bestaat :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:47:09 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131771680
Ja en ik denk dat het ook echt wel wat toevoegt. Zeker nu ze wat ouder worden vraag je je toch af hoe je straks bepaalde dingen gaat aanpakken. Denk aan vriendjes/vriendinnetjes, allebei hetzelfde speelgoed of juist wat anders etc....
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:47:51 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131771704
Mijn overbuurman heeft trouwens vandaag uitgekozen om te gaan klussen. Dus zodra ik in bed lag begon hij met boren, schuren en zagen.....
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:48:00 #208
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131771706
Kyara, Suiker, thankx. T zag er wel komisch uit, maar was zo bang dat J. iets gebroken zu hebben, of een hersenschudding ofzo :'( . Ze hebben vanuit het KDV nog steeds niet gebeld trouwens, dus zal we goed gaan... (hij moest vandaag op de foto, met huilgezichtje vrees ik)...

Kyara, ben je een EHBO cursus aan het doen? Zag ik hier ook een advertentie voor, kinder EHBO, maar is net op mijn sport-dag, dus dat was jammer. Lijkt me wel nuttig, en interessant. Hoe bevalt het jou? Behalve dat het dus confronterend is soms... Is t t geld waard? (hier niet aanvullend verzekerd)
pi_131771757
Kyara het lijkt me ook helemaal niet onhandig nee. Ik hoor van andere tweelingmoeders dat er best ingewikkelde dingen zijn soms. Ook als ze bijvoorbeeld samen ontdekken hoe ze je kunnen manipuleren ;) Staan er twee van die snoetjes bovenaan de trap straks terwijl ze moeten slapen :D Maar wat je zegt over vriendjes en speelgoed enzo lijkt me ook wel iets om over na te denken :Y
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:50:15 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131771761
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:35 schreef Kyara het volgende:
en dat is dus precies iets wat gisteravond ook behandeld is.

Oh, dit lees ik nu pas. Wat had ik moeten doen, behalve kind heel snel oppakken, checken of ik geen bloed of rare dingen zag, en heel veel troosten en knuffelen...?

Kwa er onderweg in de auto achter dat mijn telefoon nog op het werk lag, dus huisartsenpost bellen had ik zo snel niet eens gekund. Gebeurt altijd als je het niet kunt gebruiken, zoiets... :X }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door mousemicky op 02-10-2013 10:53:45 (Confused, dus te veel tikfouten...) ]
pi_131771883
MM, schrikken zeg :*
Ik heb altijd geleerd, als ze gillen is er meestal niets ernstigs aan de hand.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:57:21 #212
381212 Gulara
From the future
pi_131771939
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:07 schreef Suikertante het volgende:
Roaring twenties! O+
Dat! O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:00:43 #213
381212 Gulara
From the future
pi_131772025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Tuurlijk O+
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb ik al 376512x gezegd dat jouw dochter zo'n beauty is! O+
En die wenkbrauwen. O+
pi_131772068
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:50 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Oh, dit lees ik nu pas. Wat had ik moeten doen, behalve kind heel snel oppakken, checken of ik geen bloed of rare dingen zag, en heel veel troosten en knuffelen...?

Kwa er onderweg in de auto achter dat mijn telefoon nog op het werk lag, dus huisartsenpost bellen had ik zo snel niet eens gekund. Gebeurt altijd als je het niet kunt gebruiken, zoiets... :X }:|
Ik reageer even hier op. Kom na de vakantie niet bijgelezen.

Maar als ze echt zo vallen moet je ze juist niet snel oppakken (hoewel ik me er ook schuldig aan maakte hoor). Maar als ze echt iets hebben aan nek/ruk/hoofd kan het (snelle) oppakken meer schade opleveren. Je moet ze eigenlijk eerst nakijken zoals je ze vind. Een volwassenen zet je ook niet zomaar rechtop als hij van grote hoogte is gevallen.

Maar ik hoop dat je het niet meer hoeft toe te passen.
pi_131772270
Gezellige overbuurman Kyara, ik haaaaat klusgeluiden van anderen, laat staan met drie kinders thuis. Goed dat je zo'n cursus doet maar ook wel confronterend lijkt me. Om de tweelingcursus moest ik ook wel even lachen, maar je krijgt natuurlijk wel meer met eigen identiteitsvragen te maken dan met eenlingen, lijkt me.

Volgende meeting een roaring twenties verkleedthema jaaaaa, mijn outfit ligt al klaar. *O*

MM, wat naar, de duikelpartij. Hopelijk valt het fysiek mee, maar kan me voorstellen dat het extreem schrikken was, pfoeh.

Mn baby heeft tot 23.30 gegild en de hele nacht in ons bed geslapen. Volgens mij echt tandjes. Vanmorgen wel weer vrolijk, hoezee!

Suikerrrrr, partyen vanavond jee. Is Leids Ontzet een soort Koninginnedagachtig iets?
pi_131772286
En hier zing ik bij openmaken slaapzak freedommmmm, freedommm, FREEDOMMMM FREEDOMMM FREE-DOOMMMM tutututututututt.

George Michael volgens mij?
pi_131772335
Ja inderdaad, de pre-nacht is wel vergelijkbaar met koninginnenacht in Utrecht :Y Maar dan ook nog met kermis en je hoeft geen kaartjes voor feesten te kopen want iedereen is juist buiten en gaat alle kroegen langs. En ik ga op zoek naar de churros (het water loopt me nu al in de mond!)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:13:47 #218
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:02 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik reageer even hier op. Kom na de vakantie niet bijgelezen.

Maar als ze echt zo vallen moet je ze juist niet snel oppakken (hoewel ik me er ook schuldig aan maakte hoor). Maar als ze echt iets hebben aan nek/ruk/hoofd kan het (snelle) oppakken meer schade opleveren. Je moet ze eigenlijk eerst nakijken zoals je ze vind. Een volwassenen zet je ook niet zomaar rechtop als hij van grote hoogte is gevallen.

Maar ik hoop dat je het niet meer hoeft toe te passen.
Klinkt logisch... maar ik kon m dus zo niet bekijken, want hij zat op z'n kop in de luieremmer... Zag alleen maar beentjes zeg maar... Z'n val is dus gelukkig geremd door 3 vieze luiers, en de deksel waar ie dwars doorheen ging, en met zn middel in bleef steken...

Heb m er ook niet uitgetrokken hoor, daar trilde ik te veel voor, opgetild, en gepakt.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:15:27 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131772382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:13 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Klinkt logisch... maar ik kon m dus zo niet bekijken, want hij zat op z'n kop in de luieremmer... Zag alleen maar beentjes zeg maar... Z'n val is dus gelukkig geremd door 3 vieze luiers, en de deksel waar ie dwars doorheen ging, en met zn middel in bleef steken...

Heb m er ook niet uitgetrokken hoor, daar trilde ik te veel voor, opgetild, en gepakt.
Schrikken zeg!

Ik denk dat het het instinct van iedere ouder is om je baby meteen op te pakken als hij/zij -in dit geval- op zijn kop in een emmer is gevallen. Op papier klinkt dat advies misschien heel mooi, en bij grotere kinderen en volwassenen is dat prima te doen, maar er is toch niemand die zijn baby zo laat liggen dan en wacht tot de dokter er is?!
pi_131772417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:13 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dan heb je toch prima gehandeld. Een persoon op bv een treinbaan laat je ook niet liggen ook al weet je niet of hij letsel heeft.

EHBO is vaak logisch handelen en instintief doe je dat ook vaak. Door een cursus ben je vaak alleen minder in paniek (hier komt dat meestal later).
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:16:56 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131772422
Kind valt van de commode:

1e reacties van ouder is (uiteraard) kind oppakken en troosten,

Maar, wat doe je als de glazenwasser van de ladder aflazert en ineens in je tuin ligt?
Juist....

Het is allebei dezelfde hoogte ( > 2x lichaamslengte).
pi_131772448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Schrikken zeg!

Ik denk dat het het instinct van iedere ouder is om je baby meteen op te pakken als hij/zij -in dit geval- op zijn kop in een emmer is gevallen. Op papier klinkt dat advies misschien heel mooi, en bij grotere kinderen en volwassenen is dat prima te doen, maar er is toch niemand die zijn baby zo laat liggen dan en wacht tot de dokter er is?!
Dat zeg ik ook niet.schreef zelf al dat ik me er ook schuldig aan maakte. Maar ze schreef wat kan ik doen naast hem snel oppakken. Daar wilde ik even een kanttekening bij maken. Meer niet.
pi_131772470
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef Kyara het volgende:
Kind valt van de commode:

1e reacties van ouder is (uiteraard) kind oppakken en troosten,

Maar, wat doe je als de glazenwasser van de ladder aflazert en ineens in je tuin ligt?
Juist....

Het is allebei dezelfde hoogte ( > 2x lichaamslengte).
Dat dus
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:19:46 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131772494
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef As1981 het volgende:

EHBO is vaak logisch handelen en instintief doe je dat ook vaak. Door een cursus ben je vaak alleen minder in paniek (hier komt dat meestal later).
Wat er gisteravond echt ingeramd is, is eerst even stoppen voordat je naar je kind toerend. Eerst even een tel stilstaan om de situatie in je op te nemen. Bewustzijn, bloed, gevaar in de buurt.

Ook een verhaal van een kind dat zich gesneden had ergens boven. Boel bloed dus paniek. Was eigenlijk maar een klein sneetje. In de paniek laat moeder het traphekje open staan en kind 2 komt op alle commotie af en valt vervolgens van de trap af. Dat soort dingen wil je dus ook voorkomen.....
pi_131772513
Maar zn val is toch relatief snel gebroken door de emmer en luiers? Dan is het wel een ander verhaal dan hele commode af denk ik.

Churros Suiker, is dat van die zoete friet? Dat heb ik nog nooit gehad, ziet er altijd zo spannend uit!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:21:01 #226
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131772525
Ik snap niet dat je daar een cursus voor nodig hebt, voor dat voorbeeld wat je aanhaalt iig...weet toch ieder ei.

Edit: reageer op Kyara.
pi_131772559
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wat er gisteravond echt ingeramd is, is eerst even stoppen voordat je naar je kind toerend. Eerst even een tel stilstaan om de situatie in je op te nemen. Bewustzijn, bloed, gevaar in de buurt.

Ook een verhaal van een kind dat zich gesneden had ergens boven. Boel bloed dus paniek. Was eigenlijk maar een klein sneetje. In de paniek laat moeder het traphekje open staan en kind 2 komt op alle commotie af en valt vervolgens van de trap af. Dat soort dingen wil je dus ook voorkomen.....
Klopt letten op gevaar (voor jezelf en anderen) is het belangrijkste. Maar merk wel dat het bij je eigen kind lastiger is hoor ondanks jarenlange ehbo cursussen.
Denk ook dat het goed is om te volgen voor de bewustwording.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:22:36 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131772567
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:21 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap niet dat je daar een cursus voor nodig hebt, voor dat voorbeeld wat je aanhaalt iig...weet toch ieder ei.

Soms is het juist goed om dit soort dingen nog even duidelijk te hebben. En juist als het om kinderen gaat, is het goed om je te realiseren dat je dan ook anders kan reageren.

Besides that, dit was natuurlijk niet het enige.

En als jij het niet snapt, volg je hem toch lekker niet :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:23:25 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772586
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hee, ik was gekalmeerd, maar straks begint de paniek weer opnieuw door alle verhalen ;)

EHBO lijkt allemaal idd logisch, de kunst is vooral kalm blijven, en dat moet ik nog even oefenen (maar niet met J!)...

O, en voordat jullie denken dat ik J. met zn voeten uit de emmer heb gevist... Emmer op zn kant, voorzichtig J (met deksel rond middel :X ) eruit, en toen bevrijd. Toen huilde ie nog niet, van de schrik denk ik, dat kwam later pas, toen ie doorhad dat er iets niet klopte...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:24:04 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131772600
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:18 schreef As1981 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.schreef zelf al dat ik me er ook schuldig aan maakte. Maar ze schreef wat kan ik doen naast hem snel oppakken. Daar wilde ik even een kanttekening bij maken. Meer niet.
Ik bedoel ook niet per se jou en niet iedere situatie. Maar in het voorbeeld van MM kan ik me niet voorstellen dat iemand zijn baby huilend op zijn kop in een emmer zou laten zitten, ook al is dat in theorie de beste oplossing.

Constructieve bijdrage PE, leuk dat je even langskwam.

Churros zijn lekker! Met poedersuiker O+
pi_131772610
Ik wil een vraag stellen over het soort luieremmer, maar ik slik hem in.
MM, hopelijk kun je er later hartelijk om lachen. :*
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:25:08 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:20 schreef Olf het volgende:
Maar zn val is toch relatief snel gebroken door de emmer en luiers? Dan is het wel een ander verhaal dan hele commode af denk ik.

Churros Suiker, is dat van die zoete friet? Dat heb ik nog nooit gehad, ziet er altijd zo spannend uit!
Gelukkig wel ja, val gebroken...

Churros zijn trouwens lekker. Vind t meer op oliebollen lijken dan op friet, maar dan langgerekt. Soort zoete deegstengels. At ze wel eens op festivals, toen daar nog kwam, voor J. er was enzo...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:25:11 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131772632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:24 schreef Mangostine het volgende:
Haha! Zo eentje die je nog extra moet draaien. Dat je dan vanwege conditionering aan dat ding draait zonder er bij na te denken, omdat er iets in valt.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:25:12 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131772633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:23 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hee, ik was gekalmeerd, maar straks begint de paniek weer opnieuw door alle verhalen ;)

EHBO lijkt allemaal idd logisch, de kunst is vooral kalm blijven, en dat moet ik nog even oefenen (maar niet met J!)...

O, en voordat jullie denken dat ik J. met zn voeten uit de emmer heb gevist... Emmer op zn kant, voorzichtig J (met deksel rond middel :X ) eruit, en toen bevrijd. Toen huilde ie nog niet, van de schrik denk ik, dat kwam later pas, toen ie doorhad dat er iets niet klopte...
Ben je gek! Niet doen.

Cursusleider vertelde er trouwens ook bij dat baby's niet zo snel iets breken en dat een babyhoofdje ook wat meer vervormd. Maar het kan dus wel. En meer om je te realiseren dat een commode best hoog is voor een baby.

En de val van jouw kindje werd ook geremd. Elke situatie is ook weer anders.

woensdag 2 oktober 2013 @ 11:26:10 #235
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772651
quote:
Niet zo'n hyperdesuperdeluze met zakjessliert hoor. Gewoon een simpele emmer, met los deksel, van de HEMA geloof ik (straks maar even een nieuwe halen.. :( )
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:26:11 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131772652
quote:
En of er nog een open poepluier in lag :X
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:26:53 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772678
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

Haha, nee, die had ik nog in mn handen, en doen we gelukkig altijd in zakjes!
pi_131772715
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh gatver

Ik ben vaak gezegend met kalmte in dat soort situaties. Ik raak pas in de stress/paniek als dat kan en ik me bedenk wat er allemaal kan gebeuren.
pi_131772717
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:07 schreef Cwen het volgende:
Fieder, hopelijk is hij idd opgeknapt! Hier ook een CB dag: 5300 gram en 56 cm gemeten, maar dat is te kort want dan is ze sinds haar geboorte gekrompen? Nou ja, boeit niet, ze doet het uitstekend! *O* O+

Wat wel weer vreemd was, was de opmerking dat ze teveel eetmomenten op een dag heeft, en dan groeit ze te hard? Of ik er niet wat meer tijd tussen kan laten. Uh, nee, bv gaat op verzoek hier? Vaag...
Heet gewassen mini :X :D Zelf meten? Touwtje over lichaampje spannen en na meten met een rolmaat. Ik hoor al weer dat ik niet te veel moet aannemen van het consultatiebureau.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:50 schreef LadyBlack het volgende:

Mijn meisje was zo gezellig vandaag O+ We hebben een uur gewandeld en tussendoor koffie gedronken met een vriendin van mij en haar 3 weken oude zoontje. E vermaakte zich kostelijk in haar wagen en daarna op schoot. In de auto was ze in slaap gevallen en ze sliep zowaar nog even verder in dr bedje _O_ en toen was ze de rest van de middag ook nog gezellig. Samen op een kleedje in de kamer liggen dweilen *;
Foto's van dweilen! :D Ik kan me daar zo op verheugen hè... écht spelen met je kind.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:12 schreef mousemicky het volgende:
Ladies, ik moet even mijn ei kwijt, ben vanochtend zo ontzettend geschrokken :'(

Had J. net de luier uit gedaan en buk om die in de emmer te doen, en toen hoorde ik een plof. Mijn wilde jongetje heeft zich op de een of andere manier van de commode af gelanceerd, en landde head first in de luieremmer (ja, je leest het goed). Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gegild heb...

Hij lijkt in orde nu (was zelf natuurlijk ook enorm geschrokken), klein schrammetje op zijn arm, maar men, wat hoop ik dat dit jullie nooit overkomt. Kreeg zowat een hartverzakking... Heb m natuurlijk een half uur helemaal platgeknuffeld, en toen was meneer weer ok (en had honger!).

J. is nu op KDV, en heb gezegd dat ze meteen moeten bellen als er wat is, dan sta ik binnen een kwartier daar (en t is normaal echt min. 20 minuten rijden vanaf werk :@ ).

Mozes kriebel wat zal je geschrokken zijn!! Gelukkig de zachte landing in de luieremmer. (En dit zeg ik niet om grappig te zijn.) Ik kan me voorstellen dat je je de pest schrikt! :*

quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:47 schreef Kyara het volgende:
Mijn overbuurman heeft trouwens vandaag uitgekozen om te gaan klussen. Dus zodra ik in bed lag begon hij met boren, schuren en zagen.....
Hier ook zo'n fijne buurman. Hij is in 2003 in zijn huis komen wonen en sinds dien heeft hij ieder vrij uurtje besteed aan klussen. (Lees: Herrie maken) En als zijn buurman in de tuin bezig is en een beetje hard de muziek aan heeft gaat hij of zijn vrouw op hogen poten er naartoe om af te dwingen dat de muziek uitmoet :')

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:20 schreef Olf het volgende:

Ik zeg doen! Ze zijn HEER-LIJK!! En dan met kaneelsuiker O+

---------

Verder wil ik diegene die de inbaker tip gaf omhelzen en kussen. Hey, Ik zou zelfs met je willen trouwen O+ (Ik weet alleen niet meer wie het was)

Mijn jommetje zijn handjes vieren geen feest en hij slaapt heerlijk! O+

Mijn eerste multiquote... Hoop dat het een beetje gelukt is
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:30:02 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772752
quote:
Verder wil ik diegene die de inbaker tip gaf omhelzen en kussen. Hey, Ik zou zelfs met je willen trouwen O+ (Ik weet alleen niet meer wie het was)

Mijn jommetje zijn handjes vieren geen feest en hij slaapt heerlijk! O+

Mijn eerste multiquote... Hoop dat het een beetje gelukt is
Je multiquote is prima gelukt!

Inbakeren is hier ook een zegen geweest, tot 5 maanden heerlijk rustig geslapen zonder wapperende armen O+
pi_131772824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:30 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Je multiquote is prima gelukt!

Inbakeren is hier ook een zegen geweest, tot 5 maanden heerlijk rustig geslapen zonder wapperende armen O+
'S nachts heeft hij er geen last van. Het is echt alleen overdag. Dan zie je de handjes de lucht in gaan, oogjes open en je boos vanonder de wimpers aankijken. Alsof ik zn handjes een zetje gegeven heb :')
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:33:14 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131772828
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:28 schreef As1981 het volgende:
Ik ben vaak gezegend met kalmte in dat soort situaties. Ik raak pas in de stress/paniek als dat kan en ik me bedenk wat er allemaal kan gebeuren.
Hier precies zo. Zowel mbt de kalmte in een dergelijke situatie als de paniek wanneer je bedenkt wat er kan gebeuren.
pi_131772891
En verder, in de categorie "niet tof als je baby erin valt, maar achteraf stiekem grappig":

De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
Een kunstwerk in het Museum Rijswijk.
pi_131772898
quote:

Telkens als ik jou voorbij zie komen is het een Oscar Mopperkontpost! :D

Oh en Olf ja dat is het! Een soort opengevouwen donut maar dan nog vetter :9
pi_131772929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Mangostine het volgende:
En verder, in de categorie "niet tof als je baby erin valt, maar achteraf stiekem grappig":

De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
Ik doe aan beelddenken en heb bij alles een plaatje. En nu zit er cola op mijn beeldscherm... Bedankt :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:38:48 #246
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131772956
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:

[..]

:D !

Ik kan ook wel heel lief zijn hoor O-)
pi_131772968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:37 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik doe aan beelddenken en heb bij alles een plaatje. En nu zit er cola op mijn beeldscherm... Bedankt :D
Ik zie ook overal 2 van die spartelende beentjes uit steken :D
pi_131772977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Oh en Olf ja dat is het! Een soort opengevouwen donut maar dan nog vetter :9
Hmmmmm VET nu wil ik frietoliebollenkaassouffleesmayonaise.

En PE beschouw ik ook niet als de meest gezellige poster van het jaar, nee. :+

En de combi baby-kerstboom ben ik ook al benieuwd naar. De combi hoogzwanger-kerstboom was al een avontuur want ik loop tegen alles aan. Altijd. En ik heb mn genen doorgegeven, WHAT DID I DOOOOO.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:39:35 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131772981
quote:

De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
De sokkenla is toch een prima slaapplek? ;)

Kerstboom zie ik nog wel gebeuren, de kat kan m dat vast heel goed voordoen, die heeft jarenlange ervaring...
pi_131772990
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:38 schreef PureEvil het volgende:

[..]

:D !

Ik kan ook wel heel lief zijn hoor O-)
O+
pi_131773004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De sokkenla is toch een prima slaapplek? ;)

Kerstboom zie ik nog wel gebeuren, de kat kan m dat vast heel goed voordoen, die heeft jarenlange ervaring...
Laatst viel mijn net-niet-meer-baby in de varen. Ongeveer zo'n zelfde soort effect. :')
pi_131773007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:39 schreef Olf het volgende:

[..]

Hmmmmm VET nu wil ik frietoliebollenkaassouffleesmayonaise.

En PE beschouw ik ook niet als de meest gezellige poster van het jaar, nee. :+

En de combi baby-kerstboom ben ik ook al benieuwd naar. De combi hoogzwanger-kerstboom was al een avontuur want ik loop tegen alles aan. Altijd. En ik heb mn genen doorgegeven, WHAT DID I DOOOOO.
Jij had ook een kat toch? :D
Wij maken hem altijd met een touwtje vast aan een balk. Dan kan hij in elk geval niet omvallen :')
pi_131773095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:40 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Wij maken hem altijd met een touwtje vast aan een balk. Dan kan hij in elk geval niet omvallen :')
Ik zie de kat al met een touwtje vasthangen aan een balk :')

MM: schrikken idd! Op dat moment is zoiets écht niet tof. En daar ben je helemaal geen slechte moeder door. Saar is me ook eens van de commode gedonderd (gelukkig werd haar val ook gebroken, maar toch, je schrikt enorm), en ik vind mezelf stiekem een heel toffe en goede moeder :+ Ondanks mijn minder handige momenten, zeg maar ;)

Ik moet trouwens ook echt grinniken om de visuals met de luieremmer enzo :D :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:44:39 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131773099
No way dat hier een kerstboom in huis komt :X

Hier is nog geen kind ergens in gevallen. Maar ja, mijn oudste is daar te voorzichtig voor en mijn jongsten te klein....

M vindt het wel leuk om aan schilderijen te zitten dus die mag in elk geval niet mee naar het Rijksmuseum....
pi_131773112
quote:

[..]

Mn kat zn levertumor had hem al de das om gedaan voor de kerstboom er was. :'( En de vier jaar daarvoor zat hij in het asiel. Omdat niemand hem wilde met zn hartruis. Het is eigenlijk het meest tragische kattenverhaal ooit. ;(
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:45:25 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131773116
quote:

[..]

Ik moest ook 2x lezen maar ik begrijp nu wel dat je de kerstboom vastmaakt en niet de kat....
pi_131773125
quote:

[..]

Wij maken hem altijd met een touwtje vast aan een balk.
De kat? :o
pi_131773137
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik moest ook 2x lezen maar ik begrijp nu wel dat je de kerstboom vastmaakt en niet de kat....
GMTA *;
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:46:59 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131773154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:46 schreef Mangostine het volgende:

[..]

GMTA *;
Hey, jij hier?
pi_131773172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:46 schreef Mangostine het volgende:

[..]

GMTA *;
Oi!!

IK WAS EERDER :(

En nu voel ik me gepasseerd ;(
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:50:07 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131773221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:45 schreef Olf het volgende:

[..]

Mn kat zn levertumor had hem al de das om gedaan voor de kerstboom er was. :'( En de vier jaar daarvoor zat hij in het asiel. Omdat niemand hem wilde met zn hartruis. Het is eigenlijk het meest tragische kattenverhaal ooit. ;(
Ahhh, ik vind je (ex)kat nu al lief, gewoon omdat ie zielig is...
pi_131773223
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oi!!

:o jij met je bazenhumor, ik had het kunnen weten. Kusje op je hormonen :*
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:53:53 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131773315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oi!!

Nog een GM O+

pi_131773367
*; *;

Met mijn hormonen ook :D :+
pi_131773386
In de categorie vallen en opstaan.

[ Bericht 54% gewijzigd door Olf op 02-10-2013 12:46:56 (weg foto) ]
pi_131773468
Waar is die andere foto nou heen? Olf?
pi_131773483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Waar is die andere foto nou heen? Olf?
Daar viel ze minder mooi.
pi_131773487
whahaha prachtige timing om de foto te nemen :')

Ik blijf ook best rustig als mn kind iets overkomt heb ik gemerkt. Gelukkig maar! Maar op de kop in de prullenbak luieremmer lijkt me ook erg schrikken ja. :{

Edit: hey die foto was juist briljant, je ziet dr echt gewoon gaan haha.
pi_131773504
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:01 schreef Olf het volgende:

[..]

Daar viel ze minder mooi.
Ik vond die juist zo schattig :D O+
pi_131773545
Okee hij komt zo terug! *;
pi_131773563
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik zie de kat al met een touwtje vasthangen aan een balk :')

_O- (de rest is na-aper! :{w :D)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:05:08 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131773587
Die foto olf :D

Hier nog geen valpartijen. Wel de loodzware klep van de piano op zijn handjes toen ik een seconde weg keek :') sneu.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:06:43 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131773637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:04 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O- (de rest is na-aper! :{w :D)
:6
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:08:24 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131773684
Ik had net wel een baby dusdanig klem onder de stoel (in zijn achteruit en ook bijna met hoofd en al eronder) dat ik haar er meteen onderuit gehaald heb in plaats van eerst een foto te maken. En in mijn geval wil dat ook wel wat zeggen :@

J spuugde D gister ook recht op het hoofd. Vond ze ook niet leuk. Zijn ook geen foto's van.
pi_131773715
Ik heb dan wel geen tijd om jullie bij te houden maar ook ik heb koffie op mijn telefoonscherm nu van het lachen. Die foto!!!
O en sterkte MM. Altijd schrikken. Gauw een nieuwe emmer dus haha.
pi_131774021
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:56 schreef Olf het volgende:
In de categorie vallen en opstaan.

SPOILER
Ik dacht gelijk: "die heeft goed opgelet bij de mini cusus van Kyara". Niet rennen, eerst een moment van rust om de situatie te beoordelen. En zelfs nog vast te leggen ;)

MM, dat was echt niet leuk, heb je al even gebeld naar het kdv?

Ik weet niet wie er nou over Churros begon, maar bedankt! Nu denk ik met heimwee terug aan Seville en heb ik weer zin in Churros met chocolade saus!!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:24:16 #277
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131774037
_O- die visuals, m'n dreumes moest huilen van de schrik omdat ik zo moest lachen :') dit mis ik dus zo bij de dreumesen he

Mm, wat een schrik!

Kerstboom stond hier vorig jaar, toen was E 5 maanden. Ze vond m alleen interessant als de lichtjes aangingen :D. Dit jaar zal dat wel anders zijn :+

Oh en Churros :9 over slechte moeders gesproken. Mijn kind lust ze ook :o
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:31:32 #278
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131774196
LB O+ O+

M. vanochtend even naar de gastouder gebracht omdat ik eventjes een uurtje naar mn werk moest. Geen gebrul bij het weggaan en ze was zo heerlijk enthousiast toen ik dr kwam halen! O+ Echt geweldig.
Oh en ze heeft dr Rolling Stones shirtje van de H&M aan :D O+
Het is dat ze nu geen shirtjes van de Beatles verkopen, anders had ik die zeker gekocht. Maar dit is goed genoeg voor nu :+

Kyara; pff het gaat veel te snel! Ja leuk he O+
Nee idd, fijn! :D *O*

MM och wat naar.. bah! ;( :X fijn dat alles goed lijkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:11 schreef Olf het volgende:
En hier zing ik bij openmaken slaapzak freedommmmm, freedommm, FREEDOMMMM FREEDOMMM FREE-DOOMMMM tutututututututt.

George Michael volgens mij?
:D _O- Ik zie het voor me :') XD

Ik had ook een keer dat ik M. in de hal liet struinen. Daar staat onze kinderwagen, opgevouwen. Mevrouw ging er natuurlijk aan proberen te staan en ik zag wat er gebeurde... Boem. :X Gelijk huilen en toen ik de kinderwagen van dr af haalde ging ze gelijk zitten, dus ik dacht; ah, alles oke. :+ beroepsdeformatie denk ik :P lekker knuffelen en gelukkig was het snel over, geen builen oid gezien..

quote:

De wc
De sokkenla
De fietstas
De kerstboom
:o
Fo real? :o :+ _O-
Hoe heb je dat laatste opgelost? :+

Olf :D Actiefoto!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:32:04 #279
381212 Gulara
From the future
pi_131774213
Ik zat op de bank met m'n baby vliegtuigje te spelen toen ik em zo met z'n hoofd de muur invloog. :X :'( :D

Blik van kind. }:|

En ik vind mezelf nog steeds een toffe moeder.

En nog steeds veels te druk. Ben vandaag 12 uur weggeweest van Pi. Lekker gewerkt en daarvoor gezwommen. Ik was nog aan het twijfelen want het had vannacht geregend en het was fris. (Moest zelfs lange mouwen aan!) Maar eenmaal in het buitenbad (27,2 graden, nice) was het zonnetje lekker aan het schijnen.
Dus hopelijk kom ik nog een beetje in shape voor een evt broertje of zusje.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:33:35 #280
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131774246
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:23 schreef Sull het volgende:

[..]

MM, dat was echt niet leuk, heb je al even gebeld naar het kdv?

Net gebeld idd. J. wou niet alleen zijn vanochtend, dus heeft alle tijd op schoot doorgebracht bij de leidster (3 kindjes, en 1 leidster + stagiere, dus dat kan gelukkig). Toen heel lang geslapen, en nu lekker boterhammen aan het eten (lachend). Pfff, mijn ventje is weer vrolijk...

De KDV fotograaf is niet gelukt, dat was drama vanochtend, dus geen leuke, gestylede foto's hier...

Olf, die foto! Benen de lucht in!
pi_131774545
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:31 schreef Enfermera het volgende:
[..]

:o
Fo real? :o :+ _O-
Hoe heb je dat laatste opgelost? :+
Nee joh. Hypothetisch.
Dat zou mij toch nooit gebeuren. :+

dat van dat kunstwerk was eergisteren ofzo in het nieuws. Ik moest zo lachen bij die visual :')
pi_131774659
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:21 schreef Skoap het volgende:

[..]

Pffff jij ook al. Ik ook zoiets. :O
Succes vandaag!
Ik zit ook op mijn werk, maar echt niet fris en fruitig :D
pi_131774674
Churroooooos!! *O* :9

Ik vind spartelende baby's sowieso het einde. Toen F tussen zijn geknutselde kampeerbed klem kwam te zitten deed hij er ook nog een heel hoog piepje bij O+ :@
We hebben dat bedje snel weer ontmanteld.
pi_131774700
Mijn telefoon is zo traag dat wanneer ik een foto wil maken, het pas 3 seconde later echt gebeurt, waardoor ik vooral in de beginperiode van haar sta- en loopcarriere HEEL VEEL valfoto's heb. :+
pi_131774709
Coco, in het volgende topic mag je fotoshop er in hoor! 8-)
pi_131774736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:18 schreef Suikertante het volgende:

mouse dat is schrikken, maar ik moest toch lachen :@ Ik zie al spartelende beentjes uit de luieremmer steken _O- :@

Precies dat. Ik zag dat dus ook voor me.
Maar jeetje wat ontzettend schrikken is dat zeg. Gelukkig dat ie goed te troosten was :*
pi_131774776
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:49 schreef Olf het volgende:
Coco, in het volgende topic mag je fotoshop er in hoor! 8-)
*O*

Gooi dit topic eens vol dan!
pi_131774790
Coco! Coco! *O*
pi_131774792
ik help wel ff!
pi_131774806
PRRRR TA LIE LOE!

Lekker gezwommen met Pi, ik ben jaloers Gulara. Heb nog nooit met baby gezwommen. :@
pi_131774807
Met sluiten bedoel je?
pi_131774811
wat voor fotoshop trouwens?
pi_131774817
Ik zit te wachten tot mijn baby wakker wordt. Verwacht haar ieder moment namelijk.

MM, fijn dat hij weer vrolijk is! :Y *O*
pi_131774819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:54 schreef Mangostine het volgende:
wat voor fotoshop trouwens?
Geheim!
pi_131774820
Nog 9 6!
pi_131774826
Nee joh, 5!
pi_131774861
Duurt lang. Ik hou van geheimen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:58:24 #298
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131774908
Ik ben ook benieuwd!
pi_131774910
Eigenlijk is het alleen voor jou geheim he, dat weet je toch?
pi_131774934
quote:

Mijn eerste instict zou ook zijn om meteen die baby op te pakken. Al weet ik heus wel dat dit niet de juiste manier is.
Misschien juist door die cursus leer je om even een seconde te wachten en dan pas handelen. Dus wat dat betreft lijkt ie me heel erg handig
pi_131774945
DOEI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')