abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:45:46 #151
13973 ranja
image means nothing
pi_131813389
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:37 schreef BlindeMeloen het volgende:

Die is toch uit 1998? Of heb je een re-issue die mij ontgaan is?
had ik al gefixt inderdaad :)

en ja, er is een versie uit 2005 volgens RYM :)

[ Bericht 11% gewijzigd door ranja op 03-10-2013 16:58:09 ]
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 16:50:19 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131813512
Ik heb al een top 5 _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131814061
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:22 schreef ranja het volgende:
De O is al bijna weer in de maand; lijstjestijd!

Hier is-tie weer: De FOK! album top 100 allertijden, editie 2013.

Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Post, in dit topic, je eigen top 10, 20, 25, 50 of 100. Andere aantallen mogen ook als het echt niet anders kan.
Lijsten van meer dan 100 mag ook maar dan tel ik alleen de eerste 100 mee.

Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien? :7
De enige echte regel is dat er geen platen van 2013 (of later) in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel (dus ook mini albums, verzamelaars, soundtracks etcetera).
Verder geldt een maximaal aantal albums per band in je lijst.
Maak je een top 10 dan mag je maximaal 1 album per artiest, bij een top 20/25 2, bij een top 50 3 en bij een top 100 5 albums per artiest (als je wil mogen die 5 dus wel op 1 tot 5 staan, maar alleen als je een top 100 maakt). Enige uitzondering is 'diverse artiesten' maar dat is tot nu toe nog nooit een issue geweest

En hoe komt de Top 100 dan tot stand? (8>
Ik gooi alle lijsten in een Excell en met de puntentelling die al jaren gebruikt wordt maak ik dan de eindlijst. Die puntentelling bestaat uit: nummer 1 altijd 100 punten, de rest afhankelijk van de lengte van de lijst. Bij een top 100 is nummer 2 99 punten, 3 krijgt 98 punten en zo verder, bij een top 10 krijgt de nummer 2 90 punten en de nummer 3 krijgt 80 punten en zo verder.

Toch een vraagje. Eigenlijk voor iedereen.
Is het nou de bedoeling dat je 'je eigen' lijst maakt of een beetje kiest uit wat men al heeft gekozen?
Voorbeeld: Zo vind ik Help van de Beatles goed. Maar straks kiest niemand die, maar wel alle 'standaardplaten' van The Beatles (die daarna uit werden gebracht)
Dus is het dan juist goed dat ik Help van de Beatles in mijn lijst zet, of kan ik beter gewoon dan The White Album, Sgt Pepper of (sowieso) Revolver erin zetten?

En is het nou de bedoeling dat je serieus kiest uit de echte klassiekers of is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk fok-leden verrast?
Voorbeeld: Zo vind ik dat Fleetwood Mac met Rumours echt wel een goede plaat is, maar hoeft dit van mij niet in een top 100. Maar liever Fleetwood Mac in de Top 100 dan bijvoorbeeld Pink Floyd met The Wall.
En met Thriller van MJ verras je ook niemand, maar die moet er toch echt in (in mijn top100 dan), maar als ik meer van dit soort verplichte platen in de top 100 stop is er minder kans voor verrassingen.
En met een eigen lijst heb je de kans dat niemand anders het heeft gekozen, en dat alle 100 interssante noteringen verloren gaan, en Thriller en Rumours dus punten te kort komen waardoor die platen misschien lager in de lijst komen.

En waarom doen alleen de eerste 100 mee?
Mijn eerste selectie bestaat nu uit 150 platen. Ik heb net alle lijsten bekeken van de andere fok-leden en vind toch dat ik een aantal van hun platen extra puntjes moet kunnen geven.
Zo ben ik echt geen rap-liefhebber, maar als er dan rapplaten punten verdienen, dan zijn dat in mijn optiek de rapplaten die zelfs ik als niet rapliefhebber weet te waarderen. (Luniz, Public Enemy).
En hoort Dance ertussen? Tsja, er zullen vast en zeker voor- en tegenstanders zijn, maar iedereen moet toch kunnen toegeven dat The Prodigy dan absoluut punten verdient. Heel vreemd vind ik dan dat hun 1e plaat punten verdient, terwijl iedere danceliefhebber kiest voor de 2e en 3e in hun lijst.

En heeft iedereen op Miles Davis gelet?
Dat Kind of Blue, uit 1959 nota bene op meerdere lijstjes voorkomt, van rockliefhebbers tot non-rockliefhebbers (hoezo rap-dance-alto, etc over 1 kam scheren :D ) ?
Ik vind dat toch wel een prestatie. Deze wilde ik al in mijn top 100 ergens bij de 1e 50 plaatsen. Nu ik zie dat deze plaat na meer dan 50 jaar nog steeds bij zoveel verschillende mensen zo goed scoort, vind ik echt dat zo'n plaat het verdient om heel veel punten te krijgen.

En dan de definitie van album?
Waarom mogen verzamelaars daarbij horen? Tsja, logisch als je denkt aan Robert Johnson. Maar ergens totaal oneerlijk, want zo kan je een Greatest Hits toevoegen van een willekeurige muzikant/band die natuurlijk vol mooie hits staat, maar die hits kwamen origineel wel uit over een tijdsbestek van meerdere jaren, verspreid over meerdere echte albums/platen.

En maximaal 5 albums per band? Jeeje sommige bands zijn nu eenmaal erg goed in het maken van albums. The Beatles, Led Zeppelin, Yes, U2, dat zijn bands die ook slechte albums hebben gemaakt, maar zeker ook meer dan 5 goede albums hebben gemaakt.

Tot slot kom ik terug op mijn vraag waarom alleen de eerste 100 meetellen?
Met bovenstaande argumenten zou ik mij voor kunnen stellen dat wanneer iemand de moeite doet om een top 300 samen te stellen, je alle notering vanaf de 101e plek toch troostpuntjes kan geven? Zeker wanneer anderen maar een top 10, top 25 of top 50 samenstellen. Maarja ik snap dat je ook weer niet zit te wachten op 100 Top1000album inzendingen :)
Tsja, dit was de reden waarom ik nooit meedeed, ik kan niet kiezen :)

Al deze regels zorgen in totaal dat ik eigenlijk al verschillende versies van top100album kan maken. Nou voel ik mij soms wel eens een beetje schizofreen, maar ik denk niet dat mijn meerdere persoonlijkheden allen een extra stemrecht hebben :D

[ Bericht 2% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 03-10-2013 17:19:38 ]
pi_131814327
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:45 schreef ranja het volgende:

[..]

had ik al gefixt inderdaad :)

en ja, er is een versie uit 2005 volgens RYM :)
Zal wel kloppen. Soms gaan die dingen mis ;)
pi_131814359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Toch een vraagje. Eigenlijk voor iedereen.
Is het nou de bedoeling dat je 'je eigen' lijst maakt of een beetje kiest uit wat men al heeft gekozen?
Voorbeeld: Zo vind ik Help van de Beatles goed. Maar straks kiest niemand die, maar wel alle 'standaardplaten' van The Beatles (die daarna uit werden gebracht)
Dus is het dan juist goed dat ik Help van de Beatles in mijn lijst zet, of kan ik beter gewoon dan The White Album, Sgt Pepper of (sowieso) Revolver erin zetten?

En is het nou de bedoeling dat je serieus kiest uit de echte klassiekers of is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk fok-leden verrast?
Voorbeeld: Zo vind ik dat Fleetwood Mac met Rumours echt wel een goede plaat is, maar hoeft dit van mij niet in een top 100. Maar liever Fleetwood Mac in de Top 100 dan bijvoorbeeld Pink Floyd met The Wall.
En met Thriller van MJ verras je ook niemand, maar die moet er toch echt in (in mijn top100 dan), maar als ik meer van dit soort verplichte platen in de top 100 stop is er minder kans voor verrassingen.
En met een eigen lijst heb je de kans dat niemand anders het heeft gekozen, en dat alle 100 interssante noteringen verloren gaan, en Thriller en Rumours dus punten te kort komen waardoor die platen misschien lager in de lijst komen.

En waarom doen alleen de eerste 100 mee?
Mijn eerste selectie bestaat nu uit 150 platen. Ik heb net alle lijsten bekeken van de andere fok-leden en vind toch dat ik een aantal van hun platen extra puntjes moet kunnen geven.
Zo ben ik echt geen rap-liefhebber, maar als er dan rapplaten punten verdienen, dan zijn dat in mijn optiek de rapplaten die zelfs ik als niet rapliefhebber weet te waarderen. (Luniz, Public Enemy).
En hoort Dance ertussen? Tsja, er zullen vast en zeker voor- en tegenstanders zijn, maar iedereen moet toch kunnen toegeven dat The Prodigy dan absoluut punten verdient. Heel vreemd vind ik dan dat hun 1e plaat punten verdient, terwijl iedere danceliefhebber kiest voor de 2e en 3e in hun lijst.

En heeft iedereen op Miles Davis gelet?
Dat Kind of Blue, uit 1959 nota bene op meerdere lijstjes voorkomt, van rockliefhebbers tot non-rockliefhebbers (hoezo rap-dance-alto, etc over 1 kam scheren :D ) ?
Ik vind dat toch wel een prestatie. Deze wilde ik al in mijn top 100 ergens bij de 1e 50 plaatsen. Nu ik zie dat deze plaat na meer dan 50 jaar nog steeds bij zoveel verschillende mensen zo goed scoort, vind ik echt dat zo'n plaat het verdient om heel veel punten te krijgen.

En dan de definitie van album?
Waarom mogen verzamelaars daarbij horen? Tsja, logisch als je denkt aan Robert Johnson. Maar ergens totaal oneerlijk, want zo kan je een Greatest Hits toevoegen van een willekeurige muzikant/band die natuurlijk vol mooie hits staat, maar die hits kwamen origineel wel uit over een tijdsbestek van meerdere jaren, verspreid over meerdere echte albums/platen.

En maximaal 5 albums per band? Jeeje sommige bands zijn nu eenmaal erg goed in het maken van albums. The Beatles, Led Zeppelin, Yes, U2, dat zijn bands die ook slechte albums hebben gemaakt, maar zeker ook meer dan 5 goede albums hebben gemaakt.

Tot slot kom ik terug op mijn vraag waarom alleen de eerste 100 meetellen?
Met bovenstaande argumenten zou ik mij voor kunnen stellen dat wanneer iemand de moeite doet om een top 300 samen te stellen, je alle notering vanaf de 101e plek toch troostpuntjes kan geven? Zeker wanneer anderen maar een top 10, top 25 of top 50 samenstellen. Maarja ik snap dat je ook weer niet zit te wachten op 100 Top1000album inzendingen :)
Tsja, dit was de reden waarom ik nooit meedeed, ik kan niet kiezen :)

Al deze regels zorgen in totaal dat ik eigenlijk al verschillende versies van top100album kan maken. Nou voel ik mij soms wel eens een beetje schizofreen, maar ik denk niet dat mijn meerdere persoonlijkheden allen een extra stemrecht hebben :D
Niet te veel nadenken; gewoon doen. Ik zou persoonlijk gewoon gaan voor wat je zelf oprecht het leukst vindt, ongeacht wat de totaaluitslag wordt of of je fokkers kan verrassen.
pi_131814508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

.......
Je moet gewoon een top 100 maken van de albums die jij het leukste vind. Of dat nu rock/pop/jazz/dance of totaal iets anders. Volgens mij heeft Ranja geen problemen met wel/geen verzamelaars. Ik vind een verzamelaar vaak niet beter dan individuele albums, die meer een geheel vormen. En je mag volgens mij ook meer dan 100 albums posten, maar dan worden alleen de eerste meegeteld (anders heeft Ranja er teveel werk aan). Je moet ergens de grens leggen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:33:07 #157
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_131814619
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En heeft iedereen op Miles Davis gelet?
Dat Kind of Blue, uit 1959 nota bene op meerdere lijstjes voorkomt, van rockliefhebbers tot non-rockliefhebbers (hoezo rap-dance-alto, etc over 1 kam scheren :D ) ?
Ik vind dat toch wel een prestatie. Deze wilde ik al in mijn top 100 ergens bij de 1e 50 plaatsen. Nu ik zie dat deze plaat na meer dan 50 jaar nog steeds bij zoveel verschillende mensen zo goed scoort, vind ik echt dat zo'n plaat het verdient om heel veel punten te krijgen.

Ik denk dat ik zo'n beetje alle soul, funk en jazz uit mijn lijst ondekt heb door te kijken waar beats van hiphop nummers die ik tof vond vandaan kwamen en naar desbetreffende originelen te luisteren. Veel nieuwere muziekstijlen (hiphop/elektronische muziek) gebruiken materiaal van oudere platen en zo kunnen dat soort albums in veel lijstjes genoemd worden.

Van Johnny 'Guitar' Watson had ik bijvoorbeeld nooit gehoord voordat ik bepaalde nummers van redman/def squad geluisterd had en tegenwoordig staat dat album(Ain't that a Bitch) standaard in mn top 50.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:41:58 #158
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_131814818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:20 schreef cafca het volgende:

[..]

Toch ook wel veel dezelfde albums, als ik zo ff snel kijk.

En terwijl ik de nieuwe Ben Sollee zit te luisteren denk ik dat mijn nummer 24 toch ook echt hoger had gemoeten.......
Dat heb ik met Cannibal Ox -- The Cold Vein. Het is een schande dat ik die niet in mijn top 50 heb gezet, maarja volgend jaar is er weer een nieuwe kans :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 26% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-10-2013 17:50:13 ]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:47:48 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_131814948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Toch een vraagje. Eigenlijk voor iedereen.
Tja... ik vind een lijst iets persoonlijks en of een album een klassieker is of niet, of er 20.000.000 van verkocht zijn of 200, maakt mij niet uit. Ik weet uit ervaring dat van mijn eigen top 100 niet meer dan 10 de eindlijst zullen halen. Maar aangezien het mijn lijst is ga ik me daar niet op aanpassen.

Wat verzamelaars betreft, hetzelfde kan ook gelden voor live albums waar vaak ook nummers van verschillende albums op staan, of heel andere versies. Van sommige bands spreken dat soort albums toch meer aan, ik kan zat artiesten bedenken waarvan ik met name de singles goed vind en dan zou een Greatest Hits eerder in de lijst komen dan een regulier album. Maar een verzamelaar kan natuurlijk ook een 'various artists' album zijn bv een soundtrack of tribute...

Dus mijn advies is om zoveel mogelijk de lijst voor jezelf te maken en niet te denken wat anderen wel of niet terecht zouden vinden.
pi_131815057
Precies, je moet niet 'strategisch' gaan stemmen in mijn ogen. Gewoon de 100 (of minder) albums kiezen die jou het meest aanspreken. Daar kan er best wel één bij staan (of meer) die de eindlijst niet gaan halen, maar dat is toch niet erg? Misschien raakt iemand anders er wel door geïnspireerd en heeft dat album volgend jaar ineens wel twee stemmen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:04:14 #161
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_131815384
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:52 schreef methodmich het volgende:
Precies, je moet niet 'strategisch' gaan stemmen in mijn ogen. Gewoon de 100 (of minder) albums kiezen die jou het meest aanspreken. Daar kan er best wel één bij staan (of meer) die de eindlijst niet gaan halen, maar dat is toch niet erg? Misschien raakt iemand anders er wel door geïnspireerd en heeft dat album volgend jaar ineens wel twee stemmen.
Dat heb ik dus ook met nummer 51 t/m 100 gedaan, ong 40% waren platen die ik wel in mn lijst had willen hebben, maar er niet in konden staan, 40% waren platen danwel andere platen van artiesten die ik in andere lijsten zag staan en mij wel bevielen en de andere 20% zijn platen waarvan ik weet dat de meeste anderen ze niet kennen, maar ikzelf behoorlijk tof vind. In dat opzicht(en dat heb ik al eerder aangehaald) is het verschil tussen de nummer 5 en nummer 10 groter, dan het verschil tussen de nummer 60 en nummer 80.

Afgezien van #67 dan, want die had in de top 50 gemoeten. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-10-2013 18:17:08 ]
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 19:48:01 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131818407
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:52 schreef methodmich het volgende:
Precies, je moet niet 'strategisch' gaan stemmen in mijn ogen. Gewoon de 100 (of minder) albums kiezen die jou het meest aanspreken. Daar kan er best wel één bij staan (of meer) die de eindlijst niet gaan halen, maar dat is toch niet erg? Misschien raakt iemand anders er wel door geïnspireerd en heeft dat album volgend jaar ineens wel twee stemmen.
Mee eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131818954
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:22 schreef debeterebob het volgende:

Niet te veel nadenken; gewoon doen. Ik zou persoonlijk gewoon gaan voor wat je zelf oprecht het leukst vindt, ongeacht wat de totaaluitslag wordt of of je fokkers kan verrassen.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:28 schreef Felagund het volgende:
Je moet gewoon een top 100 maken van de albums die jij het leukste vind.
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik denk dat ik zo'n beetje alle soul, funk en jazz uit mijn lijst ondekt heb door te kijken waar beats van hiphop nummers die ik tof vond vandaan kwamen en naar desbetreffende originelen te luisteren. Veel nieuwere muziekstijlen (hiphop/elektronische muziek) gebruiken materiaal van oudere platen en zo kunnen dat soort albums in veel lijstjes genoemd worden.

Van Johnny 'Guitar' Watson had ik bijvoorbeeld nooit gehoord voordat ik bepaalde nummers van redman/def squad geluisterd had en tegenwoordig staat dat album(Ain't that a Bitch) standaard in mn top 50.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:47 schreef ranja het volgende:
Tja... ik vind een lijst iets persoonlijks en of een album een klassieker is of niet, of er 20.000.000 van verkocht zijn of 200, maakt mij niet uit. Ik weet uit ervaring dat van mijn eigen top 100 niet meer dan 10 de eindlijst zullen halen. Maar aangezien het mijn lijst is ga ik me daar niet op aanpassen.
Dus mijn advies is om zoveel mogelijk de lijst voor jezelf te maken en niet te denken wat anderen wel of niet terecht zouden vinden.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:52 schreef methodmich het volgende:
Precies, je moet niet 'strategisch' gaan stemmen in mijn ogen. Gewoon de 100 (of minder) albums kiezen die jou het meest aanspreken. Daar kan er best wel één bij staan (of meer) die de eindlijst niet gaan halen, maar dat is toch niet erg? Misschien raakt iemand anders er wel door geïnspireerd en heeft dat album volgend jaar ineens wel twee stemmen.
Tsja, en dan was ik van 300 via 250, 188, 145, aangekomen bij 122 albums. Nog wat geschrapt omdat sommige bands toch al 3 of 4 noteringen hadden en dan heb ik er nu nog... 101... Moet er 1 afvallen... Welke moet ik wissen :)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:04:01 #164
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_131819061
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Tsja, en dan was ik van 300 via 250, 188, 145, aangekomen bij 122 albums. Nog wat geschrapt omdat sommige bands toch al 3 of 4 noteringen hadden en dan heb ik er nu nog... 101... Moet er 1 afvallen... Welke moet ik wissen :)
Die ene waarvan je vind dat het hoofd van de zanger een verkeerde snor draagt(bij keuzes tussen 100 en 101 moet je gewoon niet moeilijk gaan doen).
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:22:16 #165
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131823053
1. Tool - Ænima
2. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
3. Damien Rice - O
4. Metallica - Ride The Lightning
5. Arcade Fire - Funeral
6. 16 Horsepower - Secret South
7. Machine Head - Burn My Eyes
8. Songs: Ohia - The Lioness
9. Radiohead - The Bends
10. Celtic Frost - Monotheist

11. Primordial - To The Nameless Dead
12. Agalloch - Ashes Against the Grain
13. Earthtone9 - Arc'Tan'Gent
14. Gojira - From Mars To Sirius
15. At the Drive-In - Relationship of Command
16. The God Machine - Scenes From The Second Storey
17. Candlemass - Epicus Doomicus Metallicus
18. dEUS - Worst Case Scenario
19. Fear Factory - Obsolete
20. Bruce Springsteen - Nebraska

21. Deftones - White Pony
22. Opeth - Blackwater Park
23. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
24. Alice in Chains - Dirt
25. The Beach Boys - Pet Sounds
26. Nirvana - In Utero
27. Hüsker Dü - Zen Arcade
28. Drive-By Truckers - The Dirty South
29. R.E.M. - Document
30. Iron Maiden - Somewhere In Time

31. Rammstein - Mutter
32. Paradise Lost - Draconian Times
33. The Smashing Pumpkins - Mellon Collie & The Infinite Sadness
34. The National - Boxer
35. Wipers - Over The Edge
36. Pixies - Doolittle
37. The Replacements - Let It Be
38. Killswitch Engage - Alive Or Just Breathing
39. Septic Flesh - Communion
40. Pearl Jam - Ten

41. Pink Floyd - The Piper At The Gates of Down
42. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
43. Black Sabbath - Black Sabbath
44. Neurosis - A Sun That Never Sets
45. Mastodon - Crack the Skye
46. Antony and the Johnsons - I Am A Bird Now
47. Soundgarden - Badmotorfinger
48. The Kinks - Something Else
49. Elbow - The Seldom Seen Kid
50. The Doors - L.A. Woman

51. Sonic Youth - EVOL
52. Bruce Dickinson - The Chemical Wedding
53. Triptykon - Eparistera Daimones
54. Leonard Cohen - The Songs of Leonard Cohen
55. Slayer - South Of Heaven
56. The Flaming Lips - Soft Bulletin
57. Bathory - Hammerheart
58. Megadeth - Rust In Peace
59. Editors - An End Has A Start
60. Swans - Children of God

61. Judas Priest - Screaming For Vengeance
62. The Who - Who's Next
63. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory
64. Enslaved - Axioma Ethica Odini
65. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
66. Queensr che - Operation: Mindcrime
67. Annihilator - Alice In Hell
68. Devin Townsend - Terria
69. Savatage - Gutter Ballet
70. T. Rex - Electric Warrior

71. Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
72. The xx - xx
73. Dream Theater - Images and Words
74. Death - Symbolic
75. Metal Church - Metal Church
76. My Bloody Valentine - Loveless
77. Strapping Young Lad - City
78. Sufjan Stevens - Illinois
79. Zombies - Odessey & Oracle
80. Death Angel - Act III

81. King Diamond - Abigail
82. Prefab Sprout - Steve McQueen
83. School Is Cool - Entropology
84. Talking Heads - Remain In Light
85. Artillery - By Inheritance
86. Florence + The Machine - Lungs
87. Testament - The New Order
88. Voivod - Dimension Hatröss
89. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
90. Exodus - Bonded by Blood

91. Pantera - The Great Southern Trendkill
92. Social Distortion - White Light, White Heat, White Trash
93. The Cult - Love
94. Grandaddy - The Sophtware Slump
95. Acid Bath - When the Kite String Pops
96. Melvins - Houdini
97. Pulp - Different Class
98. Young Marble Giants - Colossal Youth
99. Big Black - Atomizer
100. Suede - Suede

Ik heb me beperkt tot 1 album per artiest, dat maakte het wat eenvoudiger.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_131823124
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:22 schreef ranja het volgende:
Hier is-tie weer: De FOK! album top 100 allertijden, editie 2013.
Wat een bevalling...

1 Led Zeppelin The Song Remains the Same 1976 live
2 Wishbone Ash Argus 1972
3 Jimi Hendrix Band of Gypsys 1970 live
4 Stereophonics Pull the Pin 2007
5 Therapy? Troublegum 1994
6 Rage Against The Machine Rage Against The Machine 1992
7 Rick Derringer Spring Fever 1975
8 Michael Jackson Thriller 1982
9 Supertramp Crime of The Century 1974
10 Jimi Hendrix Are You Experienced 1967

11 Led Zeppelin I 1969
12 Led Zeppelin IV 1971
13 Jackson 5 / Jacksons Diana Ross Presents 1969
14 Eric Clapton / Derek and The Dominos Layla and other assorted love songs 1970
15 Elvis Presley From Elvis In Memphis 1969
16 Doors Doors 1967
17 Queen A Night at the Opera 1975
18 Queen A Day at the Races 1976
19 Janis Joplin / Big Brother & The Holding Company Cheap Thrills 1968 live
20 Eydie Gorme y Los Panchos Amor 1964

21 Yes Relayer 1974
22 Yes Close to The Edge 1972
23 Michael Jackson Bad 1987
24 George Michael Older 1996
25 Don Johnson Heartbeat 1986
26 Led Zeppelin III 1970
27 Jimi Hendrix Electric Ladyland 1968
28 Michael Jackson History (CD2) 1995
29 U2 The Joshua Tree 1987
30 Stereophonics You Got to go there to come back 2003

31 Jethro Tull Benefit 1970
32 Beatles Revolver 1966
33 Kate Bush Hounds of Love 1985
34 Gipsy Kings Gipsy Kings 1988
35 Led Zeppelin Presence 1976
36 Lenny Kravitz Mama Said 1991
37 Pearl Jam Vs 1993
38 George Michael Listen Without Prejuduce 1990
39 U2 War 1983
40 Jackson 5 / Jacksons Destiny 1978

41 Jackson 5 / Jacksons Triumph 1980
42 U2 Pop 1997
43 Michael Jackson Invincible 2001
44 Bob Marley Survival 1979
45 Bob Marley Exodus 1977
46 Dire Straits Love over Gold 1982
47 Neil Young Harvest 1972
48 Neil Young Everybody Knows This is Nowhere 1969
49 Thirty Seconds to Mars This Is War 2009
50 Thirty Seconds to Mars A Beautiful Lie 2005

51 Jamiroquai Dynamite 2005
52 Jamiroquai A Funk Odyssey 2001
53 Oasis Definitely Maybe 1994
54 Doors An American Prayer 1978
55 Rage Against The Machine Battle of Los Angeles 1999
56 Jackson 5 / Jacksons ABC 1970
57 U2 How to Dismantle an Atomic Bomb 2004
58 Red Hot Chili Peppers Stadium Arcadium 2006
59 Red Hot Chili Peppers Blood Sugar Sex Magik 1991
60 Inxs Kick 1987

61 Inxs Welcome to Wherever you are 1992
62 Pearl Jam Ten 1991
63 Metallica And Justice for all 1988
64 Beatles Sgt Pepper 1967
65 Yes Fragile 1971
66 Queen Innuendo 1991
67 Frank Zappa Guitar 1988
68 Rolling Stones Sticky Fingers 1971
69 AcDc Let There be Rock 1977
70 Rolling Stones Black & Blue 1976

71 Bob Marley Natty Dread 1974
72 Bob Marley Catch A Fire 1973
73 Corrs Unplugged 1999 live
74 Police Outlandos d'Amour 1978
75 Dire Straits Brothers in Arms 1985
76 AudioSlave AudioSlave 2002
77 Metallica Master of Puppets 1986
78 Explosions In The Sky Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever 2001
79 U2 No Line on the Horizon 2009
80 Metallica Death Magnetic 2008

81 Biffy Clyro Blackened Sky 2002
82 Beatles Help 1965
83 Pink Floyd The Dark Side of the Moon 1973
84 Clannad Legend 1984
85 Stevie Wonder Songs in the Key of Life 1976
86 Lenny Kravitz It's Time for A Love Revolution 2008
87 Extreme Pornograffitti 1990
88 Beady Eye Different Gear, Still Speeding 2011
89 Miles Davis Kind of Blue 1959
90 Nick Cave No More Shall We Part 2001

91 Prince Purple Rain 1984
92 Todd Rundgren A Wizard, A True Star 1973
93 Seal Seal 1991
94 Metallica Kill em All 1983
95 Aerosmith Pump 1989
96 Guns n' Roses Appetite for Destruction 1987
97 Nirvana Nevermind 1991
98 Genesis Selling England by the Pound 1973
99 Abba Voulez-Vouz 1979
100 St Germain Tourist 2000

• Bijna 1/3 = uit de jaren '70, ik wist niet dat dat decennium zo mijn favoriet was
• toch is 1991 mijn favoriete jaar
• 4 live albums
• Geen compilatiealbums
• Spelling & Jaartallen gecheckt op wiki
• Oudste album = Miles Davis Kind of Blue 1959
• Nieuwste album = Beady Eye Different Gear, Still Speeding 2011
• favoriete bands/muzikanten
(4x) Bob Marley, Jackson5/Jacksons, Metallica & Michael Jackson
(5x) Led Zeppelin & U2
Hiermee 'scoort' Michael Jackson dus het beste.

[ Bericht 12% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 03-10-2013 21:37:53 ]
pi_131823897
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:22 schreef ranja het volgende:
Hier is-tie weer: De FOK! album top 100 allertijden, editie 2013.

Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Post, in dit topic, je eigen top 10, 20, 25, 50 of 100. Andere aantallen mogen ook als het echt niet anders kan.
Lijsten van meer dan 100 mag ook maar dan tel ik alleen de eerste 100 mee.
Ik kreeg ze niet in de top 100, dus je telt ze niet mee. Toch hoop ik dat ze (bijvoorbeeld bij een 'gelijkspel' ) troostpuntjes/bonuspuntjes krijgen:

AudioSlave Out Of Exile 2005
AudioSlave Revelations 2006
Beach Boys Pet Sounds 1966
Beatles Rubber Soul 1965
Beatles White Album 1968
Bill Withers Live at Carnegie Hall 1973
Billy Joel Glass Houses 1980
Billy Joel The Stranger 1977
Bob Marley Live 1975
Body Count Body Count 1992
Brian Setzer Orchestra Dirty Boogie 1998
Chris Isaak Wicked Game 1991
Clannad Lore 1996
Creedence Clearwater Revival Bayou Country 1969
Curtis Mayfield Superfly 1972
Depeche Mode Songs of Faith and Devotion 1993
Eagles Hotel California 1976
Edith Piaf Non, je ne regrette rien 1960
Emerson Lake & Palmer Tarkus 1971
Explosions In The Sky How Strange, Innocence 2000
Explosions In The Sky Take Care 2011
Extreme Saudades De Rock 2008
Fleetwood Mac Rumours 1977
Frank Sinatra Come Fly With Me 1958
Jackson 5 / Jacksons Jacksons 1976
Jacques Brel Live 1964
Jamiroquai Rock Dust Light Star 2010
Janis Joplin / Full Tilt Boogie Pearl 1971
Jeff Buckley Grace 1994
Jethro Tull Thick As A Brick 1972
KC & The Sunshine Band KC & The Sunshine Band 1975
KC & The Sunshine Band Part 3 1976
Kid Creole & The Coconuts Tropical Gangsters 1982
King Crimson In the court of the Crimson King 1969
Leadbelly Hits
Led Zeppelin II 1969
Lenny Kravitz Black and Whte America 2011
Louis Armstrong Jazz in Paris vol1
Louis Jordan Caldonia 1945
Mama's & Papa's If you can believe your eyes and ears 1966
Metallica Black Album 1991
Michael Jackson Got To Be There 1972
Mick Jagger Wandering Spirit 1993
Moby Everything is Wrong 1995
Neil Diamond Just for You 1967
Neil Diamond The Feel of 1966
Nick Cave Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus 2004
Nick Cave Nocturama 2003
Oasis Dig Out Your Soul 2008
Oasis Be Here Now 1997
Oasis Morning Glory 1995
Oasis Don't Believe The Truth 2005
Paula Abdul Forever Your Girl 1988
Pearl Jam Live in Atlanta / Dissident 3# single 1994
Prodigy Experience 1992
Reamonn Tuesday 2000
Robert Johnson The Complete Recordings 1937
Rod Stewart Blondes Have more fun 1978
Rod Stewart Atlantic Crossing 1975
Rolling Stones Exile on Main St. 1972
Sheryl Crow Hits
Simply Red Picture Book 1985
Sixteen Horsepower Secret South 2000
Small Faces The Autumn Stone 1969
Stevie Wonder Innervisions 1973
Stevie Wonder Hotter Than July 1980
Stevie Wonder Fulfillingness' First Finale 1974
Supertramp Crisis? What Crisis? 1975
Supertramp Breakfast in Amerika 1979
Tito & Tarantula Tarantism 1997
U2 The Unforgettable Fire 1984
U2 Achtung Baby 1991
U2 All That You Can't Leave Behind 2000
Verve Urban Hyms 1997
Vex Red Start with a Strong and Persistent Desire 2002
Whitney Houston I Look At You 2009
Wishbone Ash Wishbone Ash 1970
Yes The Yes Album 1971
Yes Yes 1969
Yes Time and a Word 1970
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:09:36 #168
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_131825505
1 King Crimson - Red (1974)
2 King Crimson - Larks' Tongues in Aspic (1973)
3 Pink Floyd - Animals (1977)
4 Genesis - Selling England by the Pound (1973)
5 U.K. - U.K. (1978)
6 King Crimson - The Power to Believe (2003)
7 IQ - Tales From the Lush Attic (1983)
8 Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
9 Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
10 Rush - Moving Pictures (1981)
11 King Crimson - Starless and Bible Black (1974)
12 Twelfth Night - Fact and Fiction (1982)
13 Grateful Dead - Fillmore West 1969 (2005)
14 Bruford - One of a Kind (1979)
15 Van der Graaf Generator - Still Life (1976)
16 10cc - Deceptive Bends (1977)
17 Philip Glass - Koyaanisqatsi (1985)
18 Miles Davis - In a Silent Way (1969)
19 Yes - Relayer (1974)
20 Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
21 IQ - The Wake (1985)
22 Marillion - Fugazi (1984)
23 Twelfth Night - Live and Let Live (1984)
24 Yes - Close to the Edge (1972)
25 King Crimson - Discipline (1981)
26 Tangerine Dream - Zeit (1972)
27 Roxy Music - Viva! Roxy Music (1976)
28 Yes - Going for the One (1977)
29 Miles Davis - Bitches Brew (1970)
30 Bruford - Feels Good to Me (1978)
31 Robert Fripp - Exposure (1979)
32 ProjeKct Three - KCCC 27 - ProjeKct Three - Live in Austin, TX, 1999 (2004)
33 ProjeKct Four - KCCC 07 - ProjeKct Four Live in San Francisco 1998 (1999)
34 Klaus Schulze - Irrlicht (1972)
35 Van der Graaf Generator - Godbluff (1975)
36 Peter Hammill - In Camera (1974)
37 IQ - Ever (1993)
38 Steve Reich - Music for 18 Musicians (1998)
39 Tangerine Dream - Encore (1977)
40 Miles Davis - A Tribute to Jack Johnson (1971)
41 Weather Report - Weather Report (1971)
42 Arvo Pärt - Tabula rasa (1984)
43 Pink Floyd - The Wall (1979)
44 Supertramp - Crime of the Century (1990)
45 Henryk Mikołaj Górecki - Symphony No. 3 (London Sinfonietta/David Zinman; Dawn Upshaw) (1992)
46 John Coltrane - The Complete 1961 Village Vanguard Recordings (1997)
47 Vangelis - Blade Runner (1994)
48 Cannonball Adderley - Mercy, Mercy, Mercy! Live at 'The Club' (1967)
49 Cardiacs - A Little Man and a House and the Whole World Window (1988)
50 Rush - Exit...Stage Left (1981)
51 David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars (1972)
52 Nits - Kilo (1983)
53 U.K. - Danger Money (1979)
54 Fripp & Eno - (No Pussyfooting) (1973)
55 The Art of Noise - Who's Afraid of The Art of Noise (1984)
56 Led Zeppelin - Led Zeppelin (1969)
57 Ashra - New Age of Earth (1977)
58 Kraftwerk - Die Mensch-Maschine (1978)
59 Doe Maar - Skunk (1980)
60 Genesis - A Trick of the Tail (1976)
61 David Bowie - Low (1977)
62 Neil Young with Crazy Horse - Everybody Knows This Is Nowhere (1969)
63 Grateful Dead - Anthem of the Sun (1968)
64 Pharoah Sanders - Karma (1969)
65 Radiohead - Kid A (2000)
66 Captain Beefheart and His Magic Band - Safe as Milk (1967)
67 Stick Men - Open (2012)
68 Van Morrison - Astral Weeks (1968)
69 Frank Sinatra - Songs for Swingin' Lovers! (1956)
70 The Alan Parsons Project - I Robot (1977)
71 Lou Reed - Berlin (1973)
72 PainKiller - Execution Ground (1994)
73 Leonard Cohen - The Future (1992)
74 John Zorn / Naked City - Naked City (1990)
75 Grateful Dead - Workingman's Dead (1970)
76 10cc - How Dare You! (1990)
77 Stick Men - Absalom (2011)
78 Tuner - Müüt (2008)
79 Bob Marley - Babylon by Bus (1978)
80 Grateful Dead - Wake of the Flood (1973)
81 Peter Gabriel - Peter Gabriel (3) (1980)
82 Camel - Moonmadness (1976)
83 Leonard Cohen - Live in London (2009)
84 Grateful Dead - American Beauty (1970)
85 Mike Oldfield - Incantations (1978)
86 Nits - Ting (1992)
87 Bob Marley - Exodus (1977)
88 Roland Kirk - The Inflated Tear (1968)
89 The Orb - The Orb's Adventures Beyond the Ultraworld (1991)
90 Weather Report - I Sing the Body Electric (1972)
91 Kronos Quartet - Black Angels (1990)
92 KTU - Quiver (2009)
93 DeWolff - DeWolff IV (2012)
94 Naked Truth - Ouroboros (2012)
95 Merl Saunders, Jerry Garcia - Keystone Companions: The Complete 1973 Fantasy Recordings (2012)
96 David Bowie - "Heroes" (1977)
97 AC/DC - Let There Be Rock (1977)
98 Shocking Blue - At Home (1969)
99 Fela Kuti - He Miss Road (1975)
100 Popol Vuh - Hosianna Mantra (1972)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_131826101
1. Joy Division – Unknown Pleasures
2. The Beatles - Revolver
3. The Smiths – Hatful of hollow
4. Oasis – Definitely Maybe
5. GZA – Liquid Swords
6. DJ Shadow – Endtroducing…
7. Portishead - Dummy
8. Pink Floyd – Wish you were here
9. The Specials – The Specials
10. The Kinks – The Kinks are the village green preservation society
11. Nas - Illmatic
12. The Jesus & Mary Chain - Darklands
13. Nick Drake- Pink Moon
14. Antonín Dvořák – Symfonie nr. 9
15. Autechre – Tri repeate
16. Radiohead – Kid A
17. Wolfgang Amadeus Mozart – Requiem
18. The House of Love – The House of Love
19. Sonic Youth – Daydream Nation
20. Boards of Canada - Geogaddi
21. Jeff Buckley - Grace
22. NWA – Straight outta Compton
23. Aphex Twin – Druqks
24. Phillip Glass - Glassworks
25. Wu-Tang Clan – Enter the Wu-tang (36 chambers)
Hello, my name is Oliver
pi_131826979
1. The Velvet Underground -1969: Velvet Underground Live with Lou Reed
2. Pink Floyd - Dark Side of the Moon
3. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
4. Lou Reed - New York
5. The Who - Who's Next
6. The Smiths - The Queen is Dead
7. Pink Floyd - Wish You Were Here
8. Joy Division - Unknown Pleasures
9. The Antlers - Hospice
10. Nick Drake - Pink Moon

Even wat in elkaar geflanst. Maar er is heel veel mooie muziek. Ik ga ook even in andere lijstjes neuzen. :)

Nummer 1 is echt de absolute nummer 1. Dat album is pure liefde. :@ *;
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 22:58:10 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131827953
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:20 schreef het_grobbekuiken het volgende:
1. Joy Division – Unknown Pleasures
2. The Beatles - Revolver
3. The Smiths – Hatful of hollow
4. Oasis – Definitely Maybe
5. GZA – Liquid Swords
6. DJ Shadow – Endtroducing…
7. Portishead - Dummy
8. Pink Floyd – Wish you were here
9. The Specials – The Specials
10. The Kinks – The Kinks are the village green preservation society
11. Nas - Illmatic
12. The Jesus & Mary Chain - Darklands
13. Nick Drake- Pink Moon
14. Antonín Dvořák – Symfonie nr. 9
15. Autechre – Tri repeate
16. Radiohead – Kid A
17. Wolfgang Amadeus Mozart – Requiem
18. The House of Love – The House of Love
19. Sonic Youth – Daydream Nation
20. Boards of Canada - Geogaddi
21. Jeff Buckley - Grace
22. NWA – Straight outta Compton
23. Aphex Twin – Druqks
24. Phillip Glass - Glassworks
25. Wu-Tang Clan – Enter the Wu-tang (36 chambers)
Heerlijke lijst, jammer van 13.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:02:58 #172
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_131828168
quote:
6s.gif [b]Op

Heerlijke lijst, jammer van 13.
Dit beter dan?
  Redactie Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 23:03:50 #173
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131828204
quote:
Alles beter dan Nick Drake. Er is 1 ding dat ik niet trek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:07:30 #174
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131828383
Coldplay - Parachute
Mumford & Sons - Sigh no more
Coldplay - A rush of blood to the head
Fall Out Boy - Infinity on high
The Fray - The Fray
Imagine Dragons - Night visions
John Mayer - Born and Raised
Mumford & Sons - Babel
Nirvana - Nevermind
Ben Howard - Every Kingdom
The xx - xx
The Tallest Man On Earth - Shallow grave
Arctic Monkeys - Whatever people say I am, that's what I'm not
System of a Down - Toxicity
Bon Iver - Bon Iver
Radiohead - OK computer
AWOLNATION - Megalithic Symphony
Sigur Ros - Takk..

:)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:09:39 #175
13973 ranja
image means nothing
pi_131828471
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:07 schreef richolio het volgende:
Coldplay - Parachute
Mumford & Sons - Sigh no more
Coldplay - A rush of blood to the head
Fall Out Boy - Infinity on high
The Fray - The Fray
Imagine Dragons - Night visions
John Mayer - Born and Raised
Mumford & Sons - Babel
Nirvana - Nevermind
Ben Howard - Every Kingdom
The xx - xx
The Tallest Man On Earth - Shallow grave
Arctic Monkeys - Whatever people say I am, that's what I'm not
System of a Down - Toxicity
Bon Iver - Bon Iver
Radiohead - OK computer
AWOLNATION - Megalithic Symphony
Sigur Ros - Takk..

:)
precies 18 :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')