abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131666719
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halen :') Wij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
pi_131666733
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Kijk, zo hoort het. ^O^
Ja, maar ons filiaal is klein, dus dat scheelt wel haha.
pi_131666742
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef krullenbolletje het volgende:
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halen :') Wij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
pi_131666768
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit :')
pi_131666783
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Nogmaals, het hoofdkantoor krijgt waar ze om vraagt. Het is gewoon heel simpel:

Jong, onervaren personeel inzetten + die mensen een kutsalaris betalen + na sluitingstijd niet meer doorbetalen ook al moet er nog wel gewerkt worden = minder klantvriendelijkheid, vooral rond sluitingstijd

Dat weet het hoofdkantoor ook prima en is een bewuste keuze om kosten te besparen.
pi_131666807
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:33 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit :')
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.

Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen. ^O^ Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
pi_131666931
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.

Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen. ^O^ Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
Die 3 klanten die niet snappen dat je vlak voor sluitingstijd de kans hebt dat de winkel al dicht is kunnen we prima missen. En leuk dat jij maar 1 ding nodig had en meteen door liep naar de kassa maar in de praktijk gaan mensen nog rustig even door de winkel slenteren om nog tig dingen te halen. Wij krijgen niet betaald na sluit dus wij willen gewoon zo snel mogelijk die winkel klaar hebben, dat weet het hoofdkantoor ook en blijkbaar vinden ze het prima zo.
pi_131666949
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
pi_131666991
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit is om te huilen zie ik al wel weer.
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan :') _O-
pi_131666996
Terechte klacht. Vooral de AH XL heeft er een handje van een kwartier voor sluitingstijd niemand meer toe te laten.
pi_131667016
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:51 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan :') _O-
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
pi_131667031
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja :|W
pi_131667046
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
Je snapt het echt niet he?

Het heeft niks met werkmenaliteit te maken. Het is puur het bewust gekozen beleid van het hoofdkantoor dat dit gedrag veroorzaakt. Denk je nou echt dat het hoofdkantoor niet weet dat dit speelt? Dat weten ze al jaren en ze vinden het prima zo anders hadden ze er wel wat aan gedaan, bijvoorbeeld door een iets beter salaris, wat ouder personeel en een compensatie voor overwerk.
pi_131667060
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:54 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja :|W
Die 20 minuten staan hier los van.
pi_131667069
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he?
Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
pi_131667074
Treurig op een of andere manier. Ik ging er wel vanuit dat 't personeel wel voor een kwartier 'extra' (natuurlijk niets extra's aan als je gewoon werkt) werd betaald ofzo. Triest. Als 0-uren slaafje wordt je ook genaaid als je dus de laatste shift van de dag moet doen.
pi_131667075
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.
pi_131667089
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
Omdat... Laat ook maar... Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.
pi_131667094
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:56 schreef Ludd het volgende:

[..]

Die 20 minuten staan hier los van.
Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.
pi_131667097
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.

quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:58 schreef Nielsch het volgende:

Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.
Ja, dat zal het zijn. :')
pi_131667118
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.
De klant is koning.
pi_131667120
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
pi_131667129
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Fides het volgende:
Treurig op een of andere manier. Ik ging er wel vanuit dat 't personeel wel voor een kwartier 'extra' (natuurlijk niets extra's aan als je gewoon werkt) werd betaald ofzo. Triest. Als 0-uren slaafje wordt je ook genaaid als je dus de laatste shift van de dag moet doen.
Dit ja, klant is de hele dag koning maar gesloten=gesloten. Ik werk 2 x per week tot sluit en hoe vaak mensen wel niet denken dat we voor hun een uitzondering kunnen maken :N
pi_131667134
quote:
16s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef HQ het volgende:

[..]

De klant is koning.
Niet na sluit :')
pi_131667143
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.

[..]

Ja, dat zal het zijn. :')
Als het kon zou ik het doen ^O^
pi_131667152
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:02 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Niet na sluit :')
Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
pi_131667167
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.
pi_131667171
Als student heb ik bij de Free Record Shop gewerkt. Waren er serieus klanten die na sluitingstijd nog kwamen vragen of ze even een CD mochten luisteren.

Nee, wat denk je nou idioot? Ik ga hier niet in mijn eigen tijd staan wachten tot jij klaar bent met luisteren, waarna je de CD misschien niet eens koopt om vervolgens nog eens onbetaald de kassa's af te tellen, storting in orde te maken en de winkel af te sluiten.

Sommige "klanten"
pi_131667188
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
Jup, je bent echt dom. Want de uitleg is al 8 keer gegeven ofzo.
pi_131667191
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt? :')

Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
pi_131667196
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.
Dat snap ik, dus het hoofdkantoor kiest hier bewust voor... Alleen Ludd snapt dat niet.
pi_131667201
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
Dan gaan bij ons de deuren dicht en rekenen de laatste klanten af dus sluit. Als we tot 8 uur mensen binnen laten kunnen we net zo goed de tijd op het bordje veranderen van 7-20 naar 7-20.15 :')
pi_131667206
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Als student heb ik bij de Free Record Shop gewerkt. Waren er serieus klanten die na sluitingstijd nog kwamen vragen of ze even een CD mochten luisteren.

Nee, wat denk je nou idioot? Ik ga hier niet in mijn eigen tijd staan wachten tot jij klaar bent met luisteren, waarna je de CD misschien niet eens koopt om vervolgens nog eens onbetaald de kassa's af te tellen, storting in orde te maken en de winkel af te sluiten.

Sommige "klanten"
Dat is een heel ander verhaal. Dat klant tegen sluitingstijd gesommeerd worden zich richting kassa te begeven vind ik normaal. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
pi_131667226
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt? :')

Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
Man jij hebt duidelijk geen idee wat er allemaal moet gebeuren in een supermarkt voordat iedereen naar huis kan :') De helft moeten we al mee beginnen een half uur voor sluit anders zouden we een uur moeten overwerken.
pi_131667232
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt? :')

Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
Oh nee? Ik klap mijn laptop dicht en klaar.

In de winkel destijds: kassa's aftellen, als er een kasverschil oid is nog een keer tellen, storting voor de bank in orde maken, schoonmaken, winkel netjes maken voor de volgende dag, alarm instellen, alle sloten erop, langs de bank om storting te doen... Zo een half uur mee bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')