Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.quote:Op zondag 29 september 2013 10:28 schreef krullenbolletje het volgende:
TS is zeker zo iemand die 5 minuten voor sluitingstijd nog even boodschappen voor een week gaat halenWij sluiten ook altijd 5 minuten voor sluitingstijd de deuren en dan zijn we meestal nog 15/20 minuten bezig met kassa's in de kluis doen/schoonmaken/spiegelen/etc.
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uitquote:Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Nogmaals, het hoofdkantoor krijgt waar ze om vraagt. Het is gewoon heel simpel:quote:Op zondag 29 september 2013 10:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd als er op een bordje opening 08.00-20.00 staat en dat om 19:55 de deur al gesloten zouden zijn. Dan moet je het bordje aanpassen.
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.quote:Op zondag 29 september 2013 10:33 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, moet je maar niet last minute boodschappen gaan doen imo. Voor de omzet maken die 5x 6 euro ook niet uit
Die 3 klanten die niet snappen dat je vlak voor sluitingstijd de kans hebt dat de winkel al dicht is kunnen we prima missen. En leuk dat jij maar 1 ding nodig had en meteen door liep naar de kassa maar in de praktijk gaan mensen nog rustig even door de winkel slenteren om nog tig dingen te halen. Wij krijgen niet betaald na sluit dus wij willen gewoon zo snel mogelijk die winkel klaar hebben, dat weet het hoofdkantoor ook en blijkbaar vinden ze het prima zo.quote:Op zondag 29 september 2013 10:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je klanten verliest wel. Ik kom ook nog wel eens 10-5 minuten voor sluitingstijd. Dat is dan als ik vanuit mijn werk kom, en het nog net red. Dan doe ik niet uitgebreid boodschappen, maar 1, hooguit 2 dingen. Ik zorg dus dat ik ruim voor sluitingstijd weer buiten sta.
Bij zaken die voor die tijd de deur al gesloten hebben, kom ik niet meer. Ik heb het een keer bij de Emte meegemaakt. Die waren net met de deur bezig. Ik zei dat ik alleen wat kwark nodig had, dus die lieten me nog wel binnen.Ik was overigens ook eerder bij de kassa dan mensen die toen al lang binnen waren en met hun boodschappenwagentje rondliepen.
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaanquote:Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit is om te huilen zie ik al wel weer.
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.quote:Op zondag 29 september 2013 10:51 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja want je kan van een scholier verwachten dat hij een half uur onbetaald gaat overwerken bij zijn minimumloon bijbaan![]()
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt jaquote:Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
Je snapt het echt niet he?quote:Op zondag 29 september 2013 10:48 schreef Ludd het volgende:
De Nederlandse werkmentaliteit en klantgerichtheid zijn om te huilen zie ik al wel weer.
Die 20 minuten staan hier los van.quote:Op zondag 29 september 2013 10:54 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
10 minuten plus de 20 minuten die je al onbetaald overwerkt ja
Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.quote:Op zondag 29 september 2013 10:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wie heeft het over een half uur? Dat gegeven an sich vind ik niet goed, maar staat hier los van. Hier gaat het om 5 a 10 minuten.
Omdat... Laat ook maar... Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.quote:Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik snap echt niet dat mensen moeilijk gaan doen over 5 a 10 minuten inderdaad.
Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.quote:
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.quote:Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent een half uur bezig met afsluiten, onbetaald. Dan begin je daar liever tien minuten voor sluitingstijd mee dan vijf minuten na sluitingstijd. Gedrag komt voort uit keuze van het hoofdkantoor, niets geks aan.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zondag 29 september 2013 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij ben je gewoon te fucking dom om het te snappen.
De klant is koning.quote:Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Waarom? Overwerken is kut en die extra 10 minuten zit niemand op te wachten. Dat er een keer iets mis gaat met de kassa's of iets dergelijks waardoor het iets langer duurt oke maar voor een klant die zonodig om 5 voor 8 een pak melk moest hebben? No way José.
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.quote:Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.
Dit ja, klant is de hele dag koning maar gesloten=gesloten. Ik werk 2 x per week tot sluit en hoe vaak mensen wel niet denken dat we voor hun een uitzondering kunnen makenquote:Op zondag 29 september 2013 10:57 schreef Fides het volgende:
Treurig op een of andere manier. Ik ging er wel vanuit dat 't personeel wel voor een kwartier 'extra' (natuurlijk niets extra's aan als je gewoon werkt) werd betaald ofzo. Triest. Als 0-uren slaafje wordt je ook genaaid als je dus de laatste shift van de dag moet doen.
Als het kon zou ik het doenquote:Op zondag 29 september 2013 10:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel ja, waarom sluiten ze de toko niet alvast een half uur voor sluitingstijd, dan weet je zeker dat je op tijd naar huis kan.
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.quote:Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Jup, je bent echt dom. Want de uitleg is al 8 keer gegeven ofzo.quote:Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt?quote:Op zondag 29 september 2013 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom betaalt het hoofdkantoor niet gewoon een kwartier tot een half uur na sluitingstijd door? Dan hebben die medewerkers ook geen reden om eerder de tent dicht te gooien.
Dat snap ik, dus het hoofdkantoor kiest hier bewust voor... Alleen Ludd snapt dat niet.quote:Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Omdat dat niet opweegt tegen elkaar. Die laatste klanten brengen amper wat op en het kost veel meer om iedereen door te betalen zelfs met minimumloon.
Dan gaan bij ons de deuren dicht en rekenen de laatste klanten af dus sluit. Als we tot 8 uur mensen binnen laten kunnen we net zo goed de tijd op het bordje veranderen van 7-20 naar 7-20.15quote:Op zondag 29 september 2013 11:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat niet om sluitingstijd, maar om 5 a 10 minuten voor sluitingstijd.
Dat is een heel ander verhaal. Dat klant tegen sluitingstijd gesommeerd worden zich richting kassa te begeven vind ik normaal. Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.quote:Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef Nielsch het volgende:
Als student heb ik bij de Free Record Shop gewerkt. Waren er serieus klanten die na sluitingstijd nog kwamen vragen of ze even een CD mochten luisteren.
Nee, wat denk je nou idioot? Ik ga hier niet in mijn eigen tijd staan wachten tot jij klaar bent met luisteren, waarna je de CD misschien niet eens koopt om vervolgens nog eens onbetaald de kassa's af te tellen, storting in orde te maken en de winkel af te sluiten.
Sommige "klanten"
Man jij hebt duidelijk geen idee wat er allemaal moet gebeuren in een supermarkt voordat iedereen naar huis kanquote:Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt?
Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
Oh nee? Ik klap mijn laptop dicht en klaar.quote:Op zondag 29 september 2013 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik onder het afsluiten moet verstaan. maar het is toch niet normaal dat je om klokslag sluitingstijd wegloopt?
Als je op kantoor werkt, moet je toch je computer afsluiten, dossiers opbergen etc. Daar begin je toch ook niet 5 a 10 minuten voor einde werktijd al mee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |