quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:18 schreef ophaling10 het volgende:
een goedemorgen allen, we staan weer in het nieuws:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-twee-ton-op.dhtml
wanneer gaan ze een keer de lat hoger leggen met het aannemen van personeel.
verder het verschil tussen een pb en pbz is een heel probleem voor de media
Je kan mij niet vertellen dat iemand 9 maanden loon opstrijkt zonder er te lopen en dat niemand dat in de gaten heeft.quote:Verdachte Sheka C. ontkent. Hij zegt dat hij tussen april en december vorig jaar niet in Den Haag was en dat in die periode een vriend voor hem de post bezorgde
de laatste tijd komt er wel steeds meer boven,en wat komt er nog meerquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
[..]
Je kan mij niet vertellen dat iemand 9 maanden loon opstrijkt zonder er te lopen en dat niemand dat in de gaten heeft.
Er staat nergens dat het over Postnl gaat. (Zei ik hoopvolquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:18 schreef ophaling10 het volgende:
een goedemorgen allen, we staan weer in het nieuws:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-twee-ton-op.dhtml
wanneer gaan ze een keer de lat hoger leggen met het aannemen van personeel.
verder het verschil tussen een pb en pbz is een heel probleem voor de media
een groot deel van die brieven gaat via Sandd ...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het over Postnl gaat. (Zei ik hoopvol)
Dat is precies wat ik ook dacht.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een groot deel van die brieven gaat via Sandd ...
Yup.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 06:12 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen! Zo te zien voel je je wat beter dud0r!
Nou, alles wat gisteren viel hebben we tenminste al gehad. Wens jullie een droge dag!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zie een flinke bui bestemd voor het noorden van het land op de radar.
Met een beetje geluk krijg ik daar dan niet mee te maken vandaag![]()
gmbl. Ik dus wel. De ene jas is al nat, dus zo de regenjas maar aanquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zie een flinke bui bestemd voor het noorden van het land op de radar.
Met een beetje geluk krijg ik daar dan niet mee te maken vandaag![]()
Zes weken verkouden? Hoe is dat mogelijk? Heb je zo'n slechte weerstand? Meestal duurt een verkoudheid toch niet langer dan 2 weken?quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:55 schreef superkimmi het volgende:
ik ben nog steeds verkouden.. ondertussen al 6 weken
Het is ook nog niet weg. Maar het is aan de beterende hand. Ik zit ondertussen op 4 weken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:55 schreef superkimmi het volgende:
ik ben nog steeds verkouden.. ondertussen al 6 weken
Meestal wel ja. Na twee weken was ik er bijna vanaf en toen kwam het weer terug. En nu, na 4 weken, is het weer bijna weg.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zes weken verkouden? Hoe is dat mogelijk? Heb je zo'n slechte weerstand? Meestal duurt een verkoudheid toch niet langer dan 2 weken?
Astma.. Een verkoudheid slaat altijd op mijn longen. Die zijn gewoon slecht en hebben moeite om alles snel weg te krijgen. Op het einde is het vooral hard hoesten, omdat mijn keel dan geïrriteerd is van het vele hoesten (vicieuze cirkel). Als ik geen medicatie gebruik loopt ook bijna elke verkoudheid uit op een ontsteking in de longen (let op, dat is niet hetzelfde als een longontsteking!)quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zes weken verkouden? Hoe is dat mogelijk? Heb je zo'n slechte weerstand? Meestal duurt een verkoudheid toch niet langer dan 2 weken?
Je mag niet beide doen....quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje: ik werk nu als postbezorger vanuit vestiging A met werktijden veelal tussen 12:00 en 16:00 uur. Is het mogelijk om op een PostNL-vacature voorbereider te solliciteren dat geldt voor vestiging B en daarbij werktijden tussen 4:00 en 11:00 uur ... ?
Dan doe je in principe hetzelfde werk als een postbode, en dat mag niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje: ik werk nu als postbezorger vanuit vestiging A met werktijden veelal tussen 12:00 en 16:00 uur. Is het mogelijk om op een PostNL-vacature voorbereider te solliciteren dat geldt voor vestiging B en daarbij werktijden tussen 4:00 en 11:00 uur ... ?
Alleen als de nood heel hoog is op een vestiging zal er een tweede contract aangeboden worden naast het pbz contract om ook te komen voorbereiden.quote:
En een werkdag van 11 uur exclusief reistijd zie je wel zitten.....quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah OK. Als postbezorger zou ik werken vanuit vestiging A en als voorbereider bij vestiging B. Feitelijk twee afzonderlijke werkbetrekkingen maar het lijkt me dat PostNL lont ruikt als ik bij vestiging B daadwerkelijk ga solliciteren als voorbereider, en stelt dat het hele gebeuren niet doorgaat omdat ik bij het bedrijf al werkzaam ben als postbezorger.
Ik denk dat de aangegeven tijden uitersten zijn, waartussen dan volgend de site in een tijdsbestek van 2 uur de post voorbereidt wordt. Als postbezorger werk ik veelal 1,5 tot 3 uur per dagquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:34 schreef gridjuh het volgende:
[..]
En een werkdag van 11 uur exclusief reistijd zie je wel zitten.....
Maar denk niet dat ze je aannemen.....denk ik
Waarom mag dat niet dan? Bij ons hebben ook heel veel mensen 2 contracten.quote:
Zo, dat klinkt best heftig. Van harte beterschap dan maar, en veel versgeperst sinaasappelsap drinken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Astma.. Een verkoudheid slaat altijd op mijn longen. Die zijn gewoon slecht en hebben moeite om alles snel weg te krijgen. Op het einde is het vooral hard hoesten, omdat mijn keel dan geïrriteerd is van het vele hoesten (vicieuze cirkel). Als ik geen medicatie gebruik loopt ook bijna elke verkoudheid uit op een ontsteking in de longen (let op, dat is niet hetzelfde als een longontsteking!)
ik ben ook het type wat wel eens moet hoesten tot ze kokhalst
Als je beide doet, doe je hetzelfde werk als een postbode, en heb je recht op een hoger uurloon. En dat willen ze natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet dan? Bij ons hebben ook heel veel mensen 2 contracten.
Wel allemaal 3-maandscontractjes, maar het gebeurt echt heel vaak.
thanksquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo, dat klinkt best heftig. Van harte beterschap dan maar, en veel versgeperst sinaasappelsap drinken.
Waarom zou je dan recht hebben op meer loon? Is dat in de CAO geregeld?quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je beide doet, doe je hetzelfde werk als een postbode, en heb je recht op een hoger uurloon. En dat willen ze natuurlijk niet.
Nee, maar dat is juridisch zo geregeld. Als jij precies hetzelfde werk doet als een postbode, kun je afdwingen (hetzij via de vakbond, hetzij via de rechter) dat ze jou hetzelfde betalen als een postbode (uitgaande van een postbode met dezelfde leeftijd en aantal dienstjaren als jij). En dat willen ze natuurlijk niet. Bovendien kunnen ze problemen krijgen met het UWV als ze aan de ene kant postbodes ontslaan, en aan de andere kant nieuwe mensen aannemen die precies hetzelfde werk doen. Dan kunnen ze zelfs gedwongen worden om overcompleet verklaarden weer terug in dienst te nemen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Waarom zou je dan recht hebben op meer loon? Is dat in de CAO geregeld?
Ik weet niet hoor, maar ik weet iig nog dat ze de vraag "wat doe je nog meer" stelden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:26 schreef MissionPhailed het volgende:
En bij 't solliciteren bij vestiging B verzwijgen dat je al werkzaam bent bij punt A is ook geen optie denk ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |