abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:09:56 #151
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141015841
Goedenavond heren (en dames),

Ondertussen weer een maandje verder na mijn eerste behandeling met de nieuwe laser bij Lasercentrum Eindhoven.

Ik moet zeggen dat ik werkelijk de indruk heb dat het vervagen/ oplossen van de tatoeage versneld gebeurt, vergeleken met de oude laser. Het zou natuurlijk louter toeval kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk. Nu nog hopen dat de tatoeage nog verder vervaagt voor mijn volgende afspraak over een maandje.

Foto's, indien indrukwekkend genoeg, volgen.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:22:02 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141016270
Heb ook 't idee dat het sneller gaat. Nu 5 weken geleden. Zal van het weekend eens wat foto's proberen te maken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:07:52 #153
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141034520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:22 schreef matthijst het volgende:
Heb ook 't idee dat het sneller gaat. Nu 5 weken geleden. Zal van het weekend eens wat foto's proberen te maken :)
Nice!! Dat het er maar gauw op zit! Of af eigenlijk ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 22:01:18 #154
28167 matthijst
pi_141128917
5 weken na de 2e keer met PicoSure.
Huid komt er meer doorheen. Het is lastig om het exact zo te fotograferen als je het ziet.
Vooral aan de linker- en rechterkant bij de "vleugel" zie je nu stukken witte huid tevoorschijn komen:

Edit. Dit was het begin:

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 15-06-2014 22:25:38 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 00:57:40 #155
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141139089
Ziet er goed uit Mattijst!
pi_141189090
Korte update: Ben gister weer geweest voor m'n heup. Pijn was aanzienlijk minder. Mogelijk doordat de zenuwen iets gewend danwel beschadigd zijn (door het zetten en de eerste laserbehandeling). Dit komt vaker voor dat de pijn minder wordt schijnt. Iets hogere stand ingezet ditmaal, een paar hele kleine blaren. Thuis met wat ijswater op een washandje gekoeld. vanaf vandaag weer calendulam zalf smeren. En a.s. donderdag weer terug voor de 2e behandeling van m'n schouder. Dan zal ik weer foto's plaatsen. Tot zover!
olé
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:57:00 #157
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141285037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:45 schreef mit77 het volgende:
Korte update: Ben gister weer geweest voor m'n heup. Pijn was aanzienlijk minder. Mogelijk doordat de zenuwen iets gewend danwel beschadigd zijn (door het zetten en de eerste laserbehandeling). Dit komt vaker voor dat de pijn minder wordt schijnt. Iets hogere stand ingezet ditmaal, een paar hele kleine blaren. Thuis met wat ijswater op een washandje gekoeld. vanaf vandaag weer calendulam zalf smeren. En a.s. donderdag weer terug voor de 2e behandeling van m'n schouder. Dan zal ik weer foto's plaatsen. Tot zover!
Hey Mit,

Beschadigde zenuwen als gevolg van de laserbehandeling lijkt me sterk. Zou wat zijn als dat kon gebeuren. Wat ik wel weet is dat je lijf zichzelf iets verdooft bij pijn. Ik voel zelf ook regelmatig de pijn iets afnemen gedurende de laserbehandeling. Lijkt me dat we hetzelfde waarnemen. Balen dat je blaren hebt, heb ik gelukkig geen last van gehad. Over een maandje mag ik weer.
pi_141286092
Zou dat onmogelijk zijn NerdPride?
Er lopen toch zenuwen door je huid en je pakt de huid best flink aan.

En ja ach, 2-3 mini blaren, goed gekoeld na de behandeling zodat de hitte eruit kwam.
En de dag erna begonnen met calendulam zalf. Nu ziet het aardig geel van de bloeduitstortinkjes trouwens.
olé
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:45:32 #159
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141288525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:32 schreef mit77 het volgende:
Zou dat onmogelijk zijn NerdPride?
Er lopen toch zenuwen door je huid en je pakt de huid best flink aan.

En ja ach, 2-3 mini blaren, goed gekoeld na de behandeling zodat de hitte eruit kwam.
En de dag erna begonnen met calendulam zalf. Nu ziet het aardig geel van de bloeduitstortinkjes trouwens.
Hey,

Ik ben totaal niet medisch onderlegd, laat staan wat betreft ons zenuwstelsel. Maar een beschadigde zenuw klinkt in mijn oren als iets ernstigs. En ik denk dat dat nooit een gevolg zou mogen zijn van laserbehandelingen zoals die jij en ik ondergaan. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker. Terwijl ik dit typ lees ik wat over zenuwbeschadigingen, maar het is veel te complex om er snel iets uit te kunnen afleiden. Misschien weet je kliniek er iets over? Stuur em een mailtje? Hij zou toch de gevolgen van de behandelingen moeten kennen, lijkt me.
pi_141296704
Nou, hij gaf aan dat het vaker voorkomt (minder pijn ervaren na verloop van tijd ) en een gevolg van gewenning is en/of misschien zenuwbeschadiging. Dit klinkt ernstig wellicht maar dit heb je op allerlei niveaus natuurlijk. Het is wat anders dan een hernia waarbij je grote beenzenuw bekneld raakt en je bv. uitval ondervindt. Er is toch een bepaalde littekenvorming denk ik, al dan niet zichtbaar, aangezien je de huid aanpakt en best wel weer even moet helen. En ik heb wel meer littekens die anders (of helemaal niet) aanvoelen.

Tot zover mijn idee :)
olé
pi_141313057
@mt77 sorry voor mijn late reactie,was een weekje op vakantie.

Ik heb van de tattoo geen spijt dat wil zeggen dat ik nog wel steeds chinese karakters wil( ben zelf gedeeltelijk aziatisch en vind het een mooi geschrift) alleen deze tattoo is niet mooi gezet,te dik en te groot gezet.

Mijn planning is om het te vervagen zodat ik er wat anders overheen kan laten zetten,ik heb de kliniek gemaild waar jij ook heen gaat en die zeiden mij dat de tattoo 10maanden oud moet zijn voordat ze aan een behandeling kunnen beginnen,eventuele prijzen zou ik pas te weten komen als ik een afspraak heb over 10 maanden.

Ik heb ook contact gehad met een kliniek die de picosure laser heeft en als ik de foto's van Mattijst zie na 2x behandelen dan vind ik dat echt verbluffend.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 00:20:31 #162
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141313841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:24 schreef mit77 het volgende:
Nou, hij gaf aan dat het vaker voorkomt (minder pijn ervaren na verloop van tijd ) en een gevolg van gewenning is en/of misschien zenuwbeschadiging. Dit klinkt ernstig wellicht maar dit heb je op allerlei niveaus natuurlijk. Het is wat anders dan een hernia waarbij je grote beenzenuw bekneld raakt en je bv. uitval ondervindt. Er is toch een bepaalde littekenvorming denk ik, al dan niet zichtbaar, aangezien je de huid aanpakt en best wel weer even moet helen. En ik heb wel meer littekens die anders (of helemaal niet) aanvoelen.

Tot zover mijn idee :)
Hey goedenavond,

Heb gezwommen vanavond en nog wat gegeten buitenshuis, vandaar late reactie. Ik zat inderdaad met mijn hoofd in het straatje van hernia veroorzakende beknelde beenzenuwen ;) Als zelfs jouw behandelaar zegt dat het misschien wel zenuwbeschadiging is, dan zal die kans wel bestaan denk ik. Ik zal het ook eens vragen bij mijn behandelaar over een paar weken. Of ik stuur een mailtje vooruit, nu ben ik echt nieuwsgierig.
pi_141341630
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:59 schreef rotterdam0010 het volgende:
@mt77 sorry voor mijn late reactie,was een weekje op vakantie.

Ik heb van de tattoo geen spijt dat wil zeggen dat ik nog wel steeds chinese karakters wil( ben zelf gedeeltelijk aziatisch en vind het een mooi geschrift) alleen deze tattoo is niet mooi gezet,te dik en te groot gezet.

Mijn planning is om het te vervagen zodat ik er wat anders overheen kan laten zetten,ik heb de kliniek gemaild waar jij ook heen gaat en die zeiden mij dat de tattoo 10maanden oud moet zijn voordat ze aan een behandeling kunnen beginnen,eventuele prijzen zou ik pas te weten komen als ik een afspraak heb over 10 maanden.

Ik heb ook contact gehad met een kliniek die de picosure laser heeft en als ik de foto's van Mattijst zie na 2x behandelen dan vind ik dat echt verbluffend.
Let wel op dat mattijst daarvoor ik meen 10 keer is behandeld door een yag laser.

Een picosure verwijderd een tattoo wel iets sneller maar het is geen wonder apparaat.

Ik ben nu zelf voor de 3de keer geweest waarvan 2 keer met picosure. Aan de laatste behandeling heb ik flinke blaren opgelopen, dus het is geen pretje en zeker niet snel te noemen, een tattoo verwijderen.

Er is tot nu toe nog niemand geweest die heeft gezien dat ik mijn tattoo laser, dat geeft aan hoe langzaam het gaat.

Suc6 voor iedereen die bezig is of de stap nog wil gaan zetten.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:32:05 #164
28167 matthijst
pi_141344091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:59 schreef rotterdam0010 het volgende:

Hiervoor zaten ook "normale" behandelingen heh ;)
Maar de picosure zorgt wel dat het sneller weg gaat.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:54:59 #165
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141345219
Ik lees hier dat een zwarte tattoo na de behandelingen steeds grijzer wordt tot-ie weg is.
Dat grijzer worden zou mijn probleem namelijk kunnen oplossen: ik heb een jaar na de eerste mijn tattoo uitgebreid, maar die uitbreiding is altijd veel zwarter gebleven dan het eerste deel, zelfs na jaren is de kleur nooit bijgetrokken.
Ik zat serieus te denken om die aanvulling weg te laten halen maar als je hem met laseren grijzer kunt krijgen kan ik misschien met een paar behandelingen al een gewenst resultaat krijgen?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:24:00 #166
28167 matthijst
pi_141347043
Klopt. Zie bv. dat plaatje van mij in de op.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:35:27 #167
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141347836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:24 schreef matthijst het volgende:
Klopt. Zie bv. dat plaatje van mij in de op.
Maar wordt de tattoo dan alleen grijzer of ook vager?
Want vager (minder scherp omlijnd) is natuurlijk niet mooi.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:41:13 #168
28167 matthijst
pi_141348156
Oh. Ook wat vager uiteraard, aangezien dat normaal het plan is ;)
pi_141395635
Waarom zou je laseren ipv snijden bij een kleine tattoo? Zoals die vleermuis

Naar mijn idee is snijden goedkoper, sneller en resultaat gerichter.
  zondag 22 juni 2014 @ 09:54:34 #170
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141399638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:41 schreef matthijst het volgende:
Oh. Ook wat vager uiteraard, aangezien dat normaal het plan is ;)
Ik zou natuurlijk gewoon kunnen beginnen met laseren en ofwel na een paar sessies besluiten dat-ie zo wel goed is, ofwel toch maar doorgaan tot hij helemaal weg is. Hoewel ik dat toch wel jammer zou vinden, geloof ik.
Ik heb die aanvulling er immers niet voor niets bij laten zetten en vind hem - behalve dan dat hij zo veel zwarter is dan het eerdere deel - nog steeds mooi.
Het gaat me puur om het kleurverschil (zwartverschil) tussen het origineel en de aanvulling.
Heb ook al overwogen om het eerste deel opnieuw te laten inkleuren met zwart maar omdat die nogal fijn en gedetailleerd is durf ik dat niet aan eigenlijk.
pi_141400060
Als ik naar mijn eigen tatoeage kijk dan wordt deze inderdaad steeds vager en is van diepzwart via grijs naar nu echt al lichtgrijs gegaan, echter zie ik ook dat de vorm aan het vervagen is, dus niet alleen de kleur.
Denk dat je hier serieus rekening mee moet houden. De tatoeage is nu bij mij qua tekening lang niet meer zo scherp als hij was. De lijnen zijn niet scherp, de tekening wordt nu meer vlekkerig.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 22 juni 2014 @ 15:12:51 #172
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141407828
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zou natuurlijk gewoon kunnen beginnen met laseren en ofwel na een paar sessies besluiten dat-ie zo wel goed is, ofwel toch maar doorgaan tot hij helemaal weg is. Hoewel ik dat toch wel jammer zou vinden, geloof ik.
Ik heb die aanvulling er immers niet voor niets bij laten zetten en vind hem - behalve dan dat hij zo veel zwarter is dan het eerdere deel - nog steeds mooi.
Het gaat me puur om het kleurverschil (zwartverschil) tussen het origineel en de aanvulling.
Heb ook al overwogen om het eerste deel opnieuw te laten inkleuren met zwart maar omdat die nogal fijn en gedetailleerd is durf ik dat niet aan eigenlijk.
Is het een optie om de boel van de andere kant te benaderen? Kleurverschil oplossen door het lichtere gedeelte ook extra te laten inkleuren, in plaats van het zwartere gedeelte te vervagen.. Is maar een ideetje..
  zondag 22 juni 2014 @ 15:19:16 #173
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141408081
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:12 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Is het een optie om de boel van de andere kant te benaderen? Kleurverschil oplossen door het lichtere gedeelte ook extra te laten inkleuren, in plaats van het zwartere gedeelte te vervagen.. Is maar een ideetje..
Ja, dat zei ik al, dat is nauwelijks een optie omdat het lichtere gedeelte nogal fijn en gedetailleerd is, ik geloof niet dat het er mooier op zal worden als ik die nog een keer in zwart over laat zetten.
pi_141408327
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:24 schreef WRH het volgende:
Als ik naar mijn eigen tatoeage kijk dan wordt deze inderdaad steeds vager en is van diepzwart via grijs naar nu echt al lichtgrijs gegaan, echter zie ik ook dat de vorm aan het vervagen is, dus niet alleen de kleur.
Denk dat je hier serieus rekening mee moet houden. De tatoeage is nu bij mij qua tekening lang niet meer zo scherp als hij was. De lijnen zijn niet scherp, de tekening wordt nu meer vlekkerig.
idd

de tattoo loopt uit als het ware, grenzen vervagen
is inherent aan de behandeling, de inkt krijgt een tik en wordt afgevoerd
olé
  zondag 22 juni 2014 @ 15:32:45 #175
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141408497
Maar vorm vervagen gaat waarschijnlijk gelijk op met grijzer worden? Dus als ik 'm alleen maar een paar tinten minder zwart wil blijft de vervaging misschien wel binnen de grenzen van het acceptabele.
En zo niet, dan zal ik door moeten gaan tot hij helemaal weg is. ;(

Hoe precies kunnen ze eigenlijk tattoos weghalen? Als je, zoals ik, een deel van een geheel wilt weghebben, kunnen ze dat, bij wijze van spreken, "pixel voor pixel" doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')