Nee hoor, 2 stukkies koker aan de kar, en een stukkie horizontaal tussen het spatbord en eindigend net voor de verlichting, desnoods het laatste stuk een stuk strip ipv koker, zodat de verlichting ertussen kantelt ofzo. Mot kennequote:Op vrijdag 27 september 2013 01:07 schreef 2cv het volgende:
Sja, dat wordt wat onhandig met naar buiten schuivende verlichtingMaar ik zal er zeker over nadenken.
Jep, anders moet je met scharnieren en nog meer schuifzooi gaan werken; zou ik niet doen. Als je vrachtje breder is als de geleiders zul je toch voorzichtig moeten doen, en dan werkt je vrachtje als geleiderquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:18 schreef 2cv het volgende:
Oftewel: verlichting schuift wel uit maar geleiderail niet ?
Moet ik nog even uitdokteren. Het pluspunt is wel dat de kabels met stekkers aan de units zitten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 07:43 schreef L0we het volgende:
Hoe ga je dat doen met de kabelbomen van de verlichting?
Leuk project!
De wielen en spatborden steken ook uit. Toch is na de ombouw het ding daarmee goedgekeurd door de RDW. Ik denk dat het dus wel meevalt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:12 schreef Cucumissativus het volgende:
Dit zijn uitstekende onderdelen, voor je het weet haak je een fietser mee.
Het wordt tijd dat er eens een APK komt op zelfbouw karretjes, je ziet de gekste dingen rijden.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 07:43 schreef L0we het volgende:
Hoe ga je dat doen met de kabelbomen van de verlichting?
Leuk project!
Apk op een aanhanger betekend:quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:12 schreef Cucumissativus het volgende:
Dit zijn uitstekende onderdelen, voor je het weet haak je een fietser mee.
Het wordt tijd dat er eens een APK komt op zelfbouw karretjes, je ziet de gekste dingen rijden.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Apk op een aanhanger betekend:
Alle aanhangers in 1 klap afgekeurd... ze hebben bijna allemaal scherpe hoeken...
Ot:
Ik had er een U profiel achterop geplakt, verlichting en kentekenplaat erin, en daar gaas overheen..
Dit gaat je altijd tegenwerken in bochten, het zwenkt nogal uit, fietsers blijven hangen etc..
Heb je E achter B ? En kan je de nieuwe regels voor het rijbewijs B ?quote:Op zaterdag 28 september 2013 08:39 schreef powerflux het volgende:
Nice. Ik wist niet dat zulke lichte platte karren bestonden.
Misschien weet je dit. Ik ben eigenlijk op zoek naar een kar waar zo'n 1200 op mag, en zelf onder de 500KG weegt. Net wat meer aan beide kanten dan die van jou.
Het lijkt een vaag gebied te zijn wat ik zoek, de meeste karren mogen veel meer wegen, terwijl het eigengewicht niet bijzonder afwijkt..
Dan schraapt dat profiel over elke hobbel die hoger is dan een centimeter. De orginele lichtbalk lag ook vrij snel in stukjes op de grond.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Apk op een aanhanger betekend:
Alle aanhangers in 1 klap afgekeurd... ze hebben bijna allemaal scherpe hoeken...
Ot:
Ik had er een U profiel achterop geplakt, verlichting en kentekenplaat erin, en daar gaas overheen..
Dit gaat je altijd tegenwerken in bochten, het zwenkt nogal uit, fietsers blijven hangen etc..
Hoeft niet. Ik heb gister gepast en de reguliere kentekenplaat gaat mooi passen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:55 schreef -niemand- het volgende:
ik zou een vierkante of amerikaanse plaat laten drukken en dan aan de binnenkant van de verlichting monteren.
of gewoon onder de laadvloer.
Maar het gaat ook om het totaalgewicht. Of je moet hem terug laten keuren.quote:Op zaterdag 28 september 2013 08:39 schreef powerflux het volgende:
Nice. Ik wist niet dat zulke lichte platte karren bestonden.
Misschien weet je dit. Ik ben eigenlijk op zoek naar een kar waar zo'n 1200 op mag, en zelf onder de 500KG weegt. Net wat meer aan beide kanten dan die van jou.
Het lijkt een vaag gebied te zijn wat ik zoek, de meeste karren mogen veel meer wegen, terwijl het eigengewicht niet bijzonder afwijkt..
Nee.. ik bedoel er achterop (vlak met de laadvloer).. niet eronder...quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan schraapt dat profiel over elke hobbel die hoger is dan een centimeter. De orginele lichtbalk lag ook vrij snel in stukjes op de grond.
En met een U-profiel er aan zwenkt het echt niet minder uit hoor
Ik dacht dat je carbitch wel gehosseld had.quote:Op maandag 30 september 2013 19:36 schreef 2cv het volgende:
Eh, ik ben dan wel vrijgezel, maar ik val niet op mannen, sorry
Dat komt dan goed uit...quote:Op maandag 30 september 2013 19:36 schreef 2cv het volgende:
Eh, ik ben dan wel vrijgezel, maar ik val niet op mannen, sorry
Je hebt toch al verlichting..? of is er een wijziging in de plannen..?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:50 schreef 2cv het volgende:
Geen nood, ik ben niet bijster succesvol
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar geschikte lampjes (rood, wit en kenteken) en schroefveren. Uiteraard heb ik niets geschikts gevonden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |