abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131585896
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
pi_131586520
Alles was goed na de prik gelukkig O+
mijn moeder heeft lekker met S buiten gespeeld en een lange wandeling gemaakt.

Fijn dat ze luisterde bitterend! S rent snel weg als ik haar roep (alsof het een spelletje is) maar als het serieus is ivm gevaar ofzo dan blijft ze wel staan. Net of ze het aan de toon hoort wanneer het echt moet.

Fee
Lekker genieten van je mannetjes O+
pi_131586690
Veel herkenning hier. O+

Hier merk ik dat ik minder kan en minder geduld heb door de zwangerschap. Ik ben erg moe en bewegen gaat wat lastiger, vandaar. Dat zie ik direct terug in het gedrag van M. Waar ik eerder veel eerder en juist reageerde op zijn signalen laat ik het nu soms te lang gaan. Dan zie ik bijvoorbeeld dat iets niet lukt, dat hij langzaam gefrustreerd raakt en dan benoem ik dat op dat moment niet. :|W Ik merk dat het hier goed werkt als ik dat wel doe en eventueel -verbaal- wat meer aanwijzingen/ begeleiding geef. Zulke kleine dingen maken dan al dat corrigeren eigenlijk helemaal niet nodig is. Als ik het laat gaan wél, want dan wordt uiteindelijk gesmeten met het speelgoed. Waar het eerder vanzelf goed ging let ik er nu -door de vermoeidheid- bewust beter op.

Grappig van de scanners in de supermarkt. Hier houden wij de scanner vast. Zodra we iets hebben wat we mogen scannen mag M. op de gele knop drukken (terwijl wij de scanner vasthouden). Dat gaat tot nu toe goed. Een tweede scanner meenemen vond ik ook wel een mooi idee!
Ook bij het inleveren van boeken laat ik M. het scanwerk doen. M'n man was gister mee en hij stond echt verbaasd te kijken: 'dat hebben jullie vaker gedaan. :D'.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131586903
Waar ik de laatste tijd wel een beetje verdrietig van word is soms de reactie van anderen/ vreemden op M. Vanmorgen bijvoorbeeld kwam een volwassen man iets ophalen bij ons thuis. M. liep naar hem toe om vol enthousiasme z'n tractor te laten zien en die man keek alleen maar naar beneden en zei vervolgens helemaal niets. Zulke dingen gebeuren nog best vaak. Dan vind ik m'n jongetje zo lief en sociaal (zwaaien bijvoorbeeld) en dan wordt er gewoon stug door hem heen gekeken. Ik kan dat niet begrijpen, ook al besef ik me heus wel dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben. Ik vind het zo sneu voor hem. ;( Gelukkig ook zat mensen die wel leuk reageren hoor.

Herkent iemand dat?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131586966
Soempie ja ik herken het heel erg!
Ik had toch verteld een keer..in Portugal op vakantie zwaaide mensen erg vaak terug met een groot glimlach maar hier.. :N we waren bij de Ikea en R riep HAAAAAI tegen iemand en die snol keek }:| en liep weg o|O
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131587424
Soempie
Dat lijkt me ook zwaar, zwanger&een rondlopende dreumes.

-O- wat raar dat mensen zo doen. Hoe kun je zo'n enthousiast en vrolijk kind negeren? Begrijp ik niet.

S kijkt vaak zo; :{ als mensen willen dat ze gaat lachen/ hoi zeggen/zwaaien. Die doet niets op 'commando' :9
Maar bij (knappe) jongens is ze wel enthousiast. In de winkel, apotheek, op straat..ja hoor madam lachen en zwaaien.
Het zijn vaak vrouwen die een reactie van S willen maar dat doet ze dus niet en jongens die niet weten hoe ze moeten reageren dat vind ze dus leuk.

Laatst een jongen van een dierenorganisatie aan de deur.. weinig zin een inschrijving maar S was enthousiast en die jongen vond kinderen geweldig. Ze kreeg ook nog een hondjesknuffel.. Dus ja toch maar wat geld gedoneerd :')
pi_131587559
Stom he, Bitterend. :N

Haha, Zoë, het zit er al vroeg in he. :D Hier gaat M. altijd los als hij meisjes ziet van z'n eigen leeftijd (of iets ouder). Dan gaat hij voor ze staan en zich helemaal uitsloven: springen, zich op z'n billen laten vallen, lachen, rondjes draaien, dansen, enz. _O- En pas nog gaf hij een vreemd meisje opeens een dikke knuffel en een kusje. Ze keek er echt zo bij van: 'help, wat moet ik hiermee!?' :')
pi_131587619
In Portugal ging ze trouwens naar harige donkere mannen meer lachen en zwaaien dan naar vrouwen of lichtere mannen :? dat beloofd wat :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131587629
:D O+
pi_131587633
Helemaal mee eens hoor Troeta en DF! Maar ik vind dat ook vaak best moeilijk, om in te schatten wat ze wel en niet aankunnen, omdat hun gedrag vaak om meer maatregelen vraagt dan ze kunnen verwerken. Ik bedacht me vanochtend dat dreumesjes eigenlijk een soort mini-pubers zijn; die willen ook van alles (uitgaan, autorijden, autonome keuzes maken) terwijl ze daar cognitief nog niet helemaal rijp voor zijn. Een dreumes heeft grenzen nodig, maar kan zijn gedrag nog maar nauwelijks sturen of soms zelfs maar de grenzen onthouden.

Ik vind een strafstoeltje ook iets moeilijk, omdat het óók weer zo'n enorme beheersing vraagt, namelijk stilzitten. In het sporadische geval dat het hier echt nodig is (lijkt?) gaat M ook op de gang (of bloot in bed :P ) Maar ik vind het juist leuk om dat ook van jullie moeders met oudere kinderen te horen, omdat je natuurlijk een veel duidelijker beeld hebt van wat ze allemaal gaan kunnen.

Soempie, dat vind ik ook sneu, ik kan daar slecht tegen. Het gebeurt niet veel, maar ik krijg er ook een rotgevoel bij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131588452
Schattig soempie :D

Opvoeden :+ (foto's van augustus)

[ Bericht 36% gewijzigd door Zoë23 op 27-09-2013 09:27:04 ]
pi_131588468
Wat een prachtige meisje is het toch O+
pi_131588498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:47 schreef bitterend het volgende:
Wat een prachtige meisje is het toch O+
O+
Ik wilde een collage maken van al haar klimgeit-acties maar dat lukt niet op de ipad
pi_131588533
Lekker klimmen en verder spelen. Wat een mooierd. O+ Haar grote ogen op die laatste foto. O+
pi_131591219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Soempie het volgende:
Waar ik de laatste tijd wel een beetje verdrietig van word is soms de reactie van anderen/ vreemden op M. Vanmorgen bijvoorbeeld kwam een volwassen man iets ophalen bij ons thuis. M. liep naar hem toe om vol enthousiasme z'n tractor te laten zien en die man keek alleen maar naar beneden en zei vervolgens helemaal niets. Zulke dingen gebeuren nog best vaak. Dan vind ik m'n jongetje zo lief en sociaal (zwaaien bijvoorbeeld) en dan wordt er gewoon stug door hem heen gekeken. Ik kan dat niet begrijpen, ook al besef ik me heus wel dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben. Ik vind het zo sneu voor hem. ;( Gelukkig ook zat mensen die wel leuk reageren hoor.

Herkent iemand dat?
Ja, daar heb ik laatst ook iets over gepost. Zo jammer, gewoon recht aankijken en er kan geen glimlachje vanaf. Stomme zuurpruimen :(

Meestal zeggen wij dan zelf maar hallo tegen hem.
pi_131591392
Mooi Zoe, knap meisje O+

M vindt andere kindjes op zich wel interessant. Merk nu dat hij ook meer richting zijn zusjes trekt. Hij gaat nu echt bij ze liggen op het kleed, vertelt hele verhalen en leest boekjes voor. Ook maakt hij muziek voor ze (door aan zo'n muziekknuffel te trekken). En heel soms krijgen ze ook spontaan een kusje. O+
pi_131595926
Zoë, lekker meisje! En dat klimmen ziet er bekend uit..

CS, ik weet het ook niet altijd. En deze tweede is nogal wat dapperder en vlotter dan de eerste, dus het is ook weer wennen en proberen. Soms (letterlijk) met vallen en opstaan. Maar ik bedenk altijd dat de oudste ook best een aardige jongen lijkt te worden, dus dat ik ergens toen iets goed heb gedaan, en dat ik het maar weer zo ga proberen.. :+

Daan krijgt ook niet altijd aandacht van anderen, zoals hij zou willen. Maar soms ook wel. Afgelopen weekend hadden we een buurtfeest. Daan heeft bijna de hele tijd met een paar 14 jarige pubers opgetrokken. De jongens vonden het geweldig. En Daan had mooi voetbalmaatjes (en ik&man onze handen vrij voor de organisatie). En toen Daan in de vogelnestschommel in slaap was gevallen, bleef eentje er het hele uur naast zitten O+
pi_131600780
Mooie fotos van S!! Wat een knap ding is t toch. Die haartjes met dat strikje, zo schattig.

Wat stom die mensen die niks terug zeggen tegen dreumessen. Nog niet meegemaakt.

Ik ben mezelf al de hele dag zwanger aan t denken :') ik denk vanalles te voelen.
  donderdag 26 september 2013 @ 22:10:44 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131601390
Okee, vandaag is poging tot aanhaken grandioos mislukt.

Maar ik wil jullie allemaal wel heel erg bedanken voor de steun en adviezen. Vandaag hadden we weer een goede dag, want de 4 generaties gingen boodschappen doen :). In de praktijk betekent dat voor Draakje aandacht te over voor haar en dus een voorbeeldig gedragend kind.
Ik denk overigens niet dat ik te streng ben voor haar. En het huis is al dusdanig hufterproof dat ze met vrijwel alles mag spelen.
Het strafstoeltje kan misschien bij sommige kindjes nog niet werken, maar bij Draakje komt het 'verplicht stil blijven zitten' wel aan. Zo is ze even uit de situatie en kan ze haar gedrag even 'resetten'. Ze is trouwens 21,5 maand, voor wie het vroeg.
En wat betreft het reageren op de stemming van de ouder (s) , dat is hier zeker aan de orde. De situatie hier is nog steeds verre van ideaal en vooruitzicht op verbetering is er momenteel niet, daarvoor zijn we deels afhankelijk van externe factoren die wij niet in de hand hebben. Ik probeer het wel allemaal zo goed en positief mogelijk te doen de hele dag maar dat is gewoon vreselijk lastig.

Morgen weer een 'normaal' dagje thuis, benieuwd hoe het gaat verlopen allemaal.
pi_131603530
:*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  donderdag 26 september 2013 @ 22:52:58 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131603550
Succes morgen NTS :* . Meer dan je best kun je ook niet doen!

Niet reageren op heel enthousiast 'haaaaai' roepende dreumes: check. Het verbaast me wel, maar verder kan ik me er niet druk om maken. Chagrijnen zijn t gewoon ;). (Of ze hebben echt niet door dat er tegen ze gepraat geschreeuwd wordt, dat zie ik ook wel vaak).

Strafstoeltje (bij ons dan een traptree) werkt hier bij S nog voor geen meter... Als hij stout doet en ik zeg 'moet jij maar even op de trap zitten?!' (wat dus dreigend bedoeld is) zegt hij :Y ja! *O* . Faal dus :') . En als het vervolgens toch niet mag (omdat het een eerste waarschuwing was), gaat hij soms ook nog huilen. Dus nee, hij heeft nog niet door dat dat een straf is :P.
En meestal gaat het toch om iets stouts dat hij bij z'n broer heeft gedaan. Slaan ofzo. En dan laat ik ze elkaar liever een kus geven om het goed te maken.
pi_131609526
ik heb er echt nog niet overna gedacht wat ik wil met mijn dreumes als ze stout is. Ik zat zelf te denken om haar in de hoek te zetten, aangezien je die altijd en overal wel een hebt. Lekker oldskool :')
En verder ga ik alles gewoon doen zoals nanny Jo Frost me geleerd heeft, en dan komt het allemaal goed ;)

F.leur heeft gisteren voor het eerste pannekoeken gehad. Ze vond het mwah!

Krijgen jullie kindjes nog ooit potjes? Ik geef zelf 3/4 vers, maar die potjes zijn zo makkelijk soms! :@
pi_131609556
Kwisted, Daan krijgt heeeeeel soms nog zo'n Olvarit ding voor 12+, maar er zit te weinig in. Dus dan moeten we toch niets extra's regelen(banaan ofzo). Er staat nog 1 in de kast, en dan is het wel voorbij. Maar dat is misschien eens in de maand, sinds hij 10 maand is.
Er staat hier altijd wel een restje in de vriezer. En in nood is mijn man een held in met restjes een verantwoorde maaltijd te bouwen voor.. O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:03:22 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131609636
Hier nooit potjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:15:26 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131609735
Hier ook geen potjes. Ik vind dat ook eigenlijk helemaal niet makkelijk meer want dan moet ik haar voeren. Of iig helpen met eten. Bij 'normaal' eten eet ze gewoon zelf, veel gezelliger :). E. wilde alleen in het begin potjes en geen vers maar sinds een maand of 7 is dat we over denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')