Okee, vandaag is poging tot aanhaken grandioos mislukt.
Maar ik wil jullie allemaal wel heel erg bedanken voor de steun en adviezen. Vandaag hadden we weer een goede dag, want de 4 generaties gingen boodschappen doen

. In de praktijk betekent dat voor Draakje aandacht te over voor haar en dus een voorbeeldig gedragend kind.
Ik denk overigens niet dat ik te streng ben voor haar. En het huis is al dusdanig hufterproof dat ze met vrijwel alles mag spelen.
Het strafstoeltje kan misschien bij sommige kindjes nog niet werken, maar bij Draakje komt het 'verplicht stil blijven zitten' wel aan. Zo is ze even uit de situatie en kan ze haar gedrag even 'resetten'. Ze is trouwens 21,5 maand, voor wie het vroeg.
En wat betreft het reageren op de stemming van de ouder (s) , dat is hier zeker aan de orde. De situatie hier is nog steeds verre van ideaal en vooruitzicht op verbetering is er momenteel niet, daarvoor zijn we deels afhankelijk van externe factoren die wij niet in de hand hebben. Ik probeer het wel allemaal zo goed en positief mogelijk te doen de hele dag maar dat is gewoon vreselijk lastig.
Morgen weer een 'normaal' dagje thuis, benieuwd hoe het gaat verlopen allemaal.