abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131578231
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tyron op 26-09-2013 17:55:01 ]
pi_131578243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:17 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Maar ga jij uit van een overwinning op GAE komende zaterdag?
We spelen thuis dus dat denk ik wel zeker.
pi_131578258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:18 schreef Tyron het volgende:

[..]

We spelen thuis dus dat denk ik wel zeker.
Het is wel zonder verlenging dit keer
pi_131578266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is wel zonder verlenging dit keer
Ook zonder van den Hoorn (mag ik hopen). :P
pi_131578306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:13 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik vind dat Fischer nog nooit een wedstrijd echt goed heeft gespeeld, ja hij heeft belangrijke doelpunten gemaakt en daar kreeg hij al het lof voor maar het zag er allemaal niet fantastisch uit.
Die jongen heeft wel talent, is alleen te ongeduldig, Eriksen is veel meer een teamplayer.

Al vond ik gisteren Fischer - Andersen toch wel hoopvol voor de toekomst
pi_131578319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:19 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ook zonder van den Hoorn (mag ik hopen). :P
Dat is niet veel inderdaad
pi_131578331
Excuus, ik zat er net naast. De CL-gerelateerde omzet was meer dan 25 miljoen, dat zegt natuurlijk niets over de CL-gerelateerde winst. Neemt niet weg dat gelet op de transfers en de CL-deelname, de winst mij tegenvalt, zeker gelet op het gebrek aan transfer-uitgaven. Dan lijkt het logischer dat ze een buffer willen opbouwen. Betekent gewoon dat als het een jaar tegenzit met transfers dat je gewoon een paar miljoen verlies draait.

Neemt niet weg dat er vanuit het Cruijff-kamp al vaker is gesproken over het van de beurs halen van Ajax en dat het niet hebben van een eigen stadion veel mensen ook een doorn in het oog is. Het stadion kopen zie ik niet ze gebeuren. Simpelweg omdat Ajax nu voor een prikkie een topstadion gebruikt en samen met de gemeente een meerderheid heeft waardoor ze beslissingen in het voordeel van de club eenvoudig kunnen nemen. Ik ben er van overtuigd dat Ajax binnen nu en 5 jaar aankondigt dat ze van de beurs gaan en dat ze daarom nu een 'buffer' op aan het bouwen zijn.
pi_131578386
Heb zo'n gevoel dat het de komenden jaren niet overhoudt. Door de enorm matige slechte is kampioen worden lastig en spelers verkopen helemaal. Gevolg veel minder inkomsten. Verder heeft Ajax toch niet zoveel aan al het geld vanwege het nieuwe beleid. Sporadisch zal er een grote aankoop worden gedaan maar de rest wordt lekker op de bank gezet, misschien voor de beurs/arena?

Dinsdag alweer Milan thuis..... weinig hoop
pi_131578387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:23 schreef Knalerwtje het volgende:
Excuus, ik zat er net naast. De CL-gerelateerde omzet was meer dan 25 miljoen, dat zegt natuurlijk niets over de CL-gerelateerde winst. Neemt niet weg dat gelet op de transfers en de CL-deelname, de winst mij tegenvalt, zeker gelet op het gebrek aan transfer-uitgaven. Dan lijkt het logischer dat ze een buffer willen opbouwen. Betekent gewoon dat als het een jaar tegenzit met transfers dat je gewoon een paar miljoen verlies draait.

Neemt niet weg dat er vanuit het Cruijff-kamp al vaker is gesproken over het van de beurs halen van Ajax en dat het niet hebben van een eigen stadion veel mensen ook een doorn in het oog is. Het stadion kopen zie ik niet ze gebeuren. Simpelweg omdat Ajax nu voor een prikkie een topstadion gebruikt en samen met de gemeente een meerderheid heeft waardoor ze beslissingen in het voordeel van de club eenvoudig kunnen nemen. Ik ben er van overtuigd dat Ajax binnen nu en 5 jaar aankondigt dat ze van de beurs gaan en dat ze daarom nu een 'buffer' op aan het bouwen zijn.
Dat beursverhaal speelde alleen toen Cruijff net binnenkwam en hij op allerlei manieren bureaucratisch werd tegengewerkt door mensen die dat soort regeltjes dan weer wel goed kennen, nu een meerderheid van pro Cruijff mensen op de belangrijke posten zit speelt dat niet meer
pi_131578416
quote:
Jaarcijfers / jaarverslag 2012 / 2013:

Ajax heeft over het boekjaar 2012/2013 een netto winst van ¤ 18,2 miljoen gerealiseerd, een stijging van ¤ 8,5 miljoen.

De netto omzet is met ¤ 1,1 miljoen gestegen van ¤ 104,5 miljoen naar ¤ 105,6 miljoen.

De totale bedrijfskosten zijn met ¤ 4,0 miljoen gestegen van ¤ 91,4 miljoen naar ¤ 95,4 miljoen.

Het operationele resultaat bedraagt ¤ 10,2 miljoen positief ten opzichte van
¤ 13,1 miljoen positief in 2011/2012.

Ajax realiseerde een saldo vergoedingssommen van ¤ 12,9 miljoen positief.
Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van ¤ 11,1 miljoen en uit het positieve resultaat vergoedingssommen van ¤ 24,0 miljoen.

De Directie en Raad van Commissarissen van Ajax stellen voor geen dividend uit te keren en het positieve resultaat van ¤ 18,2 miljoen aan de reserves toe te voegen.

Het eigen vermogen bedraagt ¤ 71,8 miljoen (na verwerking resultaat) en komt op 60,8% van het balanstotaal.

Ajax Cape Town heeft een negatief resultaat van ¤ 0,9 miljoen na belasting behaald.

De selectie van het eerste elftal bestaat per 2 september 2013 uit 25 spelers. Daarnaast zijn 6 spelers verhuurd en hebben 41 spelers een jeugdcontract of komen uit voor het beloftenelftal.

Ajax heeft in het boekjaar 2012/2013 deelgenomen aan de groepsfase van de UEFA Champions League en vervolgens tot en met de zestiende finale aan de UEFA Europa League. In het nationale bekertoernooi werd Ajax in de halve finale uitgeschakeld. Op basis van het behaalde kampioenschap van de Eredivisie heeft Ajax zich voor het seizoen 2013/2014 wederom gekwalificeerd voor de groepsfase van de UEFA Champions League.
http://www.ajax.nl/Ajax-N(...)rt-jaarcijfers-3.htm
pi_131578478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat beursverhaal speelde alleen toen Cruijff net binnenkwam en hij op allerlei manieren bureaucratisch werd tegengewerkt door mensen die dat soort regeltjes dan weer wel goed kennen, nu een meerderheid van pro Cruijff mensen op de belangrijke posten zit speelt dat niet meer
Zou kunnen. Toch kan een terugtrekking van de beurs heel veel voordelen met zich meebrengen, vooral in de bedrijfsvoering. Ik snap überhaupt niet waarom Ajax ooit naar de beurs is gegaan. Megalomaan project van een enkele idioot wat uiteindelijk niets heeft opgeleverd.

Vanuit het kamp-Cruijff speelt dat als principekwestie ook mee. Een voetbalvereniging hoort niet op de beurs.

Maar goed, los van die discussie, ik schrik serieus van de cijfers van Ajax. Weliswaar winst, maar wel winst waaruit je kunt aflezen dat Ajax in de begroting nog altijd rekent op CL-deelname en flinke verkopen van spelers. Zonder CL en in een jaar van matige verkopen draai je gewoon 10 miljoen (of meer) verlies. Lijkt me toch wel een beetje een aandachtspunt. De selectie kent op dit moment weinig goude eieren en of je kampioen wordt is altijd maar weer afwachten. Volgend jaar kan financieel wel eens een slecht jaar worden als je geen CL haalt.
pi_131578501
Goed, is Cillessen écht 40-45x zo goed als Vermeer of valt het zwaar tegen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131578543
Volgens blundert die minder dan Vermeer en ik denk dat de verdediging een stuk onrustiger is. Trouwens waar is Moisander mee bezig? Zo onzeker, zo bang. Je zou verwachten dat hij de leiding zou nemen.
pi_131578606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:31 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Zou kunnen. Toch kan een terugtrekking van de beurs heel veel voordelen met zich meebrengen, vooral in de bedrijfsvoering. Ik snap überhaupt niet waarom Ajax ooit naar de beurs is gegaan. Megalomaan project van een enkele idioot wat uiteindelijk niets heeft opgeleverd.

Vanuit het kamp-Cruijff speelt dat als principekwestie ook mee. Een voetbalvereniging hoort niet op de beurs.

Maar goed, los van die discussie, ik schrik serieus van de cijfers van Ajax. Weliswaar winst, maar wel winst waaruit je kunt aflezen dat Ajax in de begroting nog altijd rekent op CL-deelname en flinke verkopen van spelers. Zonder CL en in een jaar van matige verkopen draai je gewoon 10 miljoen (of meer) verlies. Lijkt me toch wel een beetje een aandachtspunt. De selectie kent op dit moment weinig goude eieren en of je kampioen wordt is altijd maar weer afwachten. Volgend jaar kan financieel wel eens een slecht jaar worden als je geen CL haalt.
nou, vertel. Welke voordelen?
  donderdag 26 september 2013 @ 09:41:20 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131578650
quote:

[..]

De kosten zijn nu alweer afgenomen, de dure spelers zijn nu allemaal wel weg. verder is netto winst altijd wel met een korreltje zout te nemen, dan zijn toch echt wel alle afschrijvingen die mogelijk zijn gedaan.
Dat een voetbalclub niet op de beurs hoort is ook eigenlijk wel zo maar het terugkopen van die aandelen beetje zonde van het geld, voordeel van op de beurs zijn is transparantie en dat is ook wel wat waard.
Die buffer is er gewoon voor dat je een stabiel beleid voort kan zetten in de slechte jaren en niet hoeft te zigzaggen.
pi_131578694
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:38 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

nou, vertel. Welke voordelen?
Nog een beetje vertrouwen in dit seizoen/frank en de selectie?
pi_131578923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Natuurlijk, hoezo niet?
pi_131578930
fischer andersen en hoesen zijn toch wel de toekomst van ajax op dit moment

en Cillessen dan
  donderdag 26 september 2013 @ 09:55:07 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131578934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ik wel hoor maar dat heeft mede te maken met de concurrentie, het gat moet alleen niet te groot worden want 10 punten goed maken na de winterstop zie ik deze selectie dan weer niet kunnen doen maar geen van de concurrenten is wel stabiel.
pi_131578935
quote:

[..]
De selectie kent op dit moment weinig goude eieren en of je kampioen wordt is altijd maar weer afwachten. Volgend jaar kan financieel wel eens een slecht jaar worden als je geen CL haalt.
De verkopen van Eriksen en Alderweireld zijn volgens mij in dit boekjaar gedaan, dus die komen sowieso pas bij het volgende jaaroverzicht erbij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 26 september 2013 @ 09:56:15 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131578969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:54 schreef basvandalen het volgende:

en Cillessen dan
Hoesen, sorry hoor maar die kan er ook weinig van, of die toekomst heeft bij Ajax betwijfel ik.
pi_131578995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoesen, sorry hoor maar die kan er ook weinig van, of die toekomst heeft bij Ajax betwijfel ik.
ik vind hem met vlagen wel aardig spelen maar uit mijn rijtje is hij inderdaad de minste

andersen vind ik wel erg veelbelovend

fischer is heel wisselvallig

cillessen moet gewoon op doel
pi_131579028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:54 schreef basvandalen het volgende:

en Cillessen dan
Denswil moet daar ook bij.
pi_131579040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik wel hoor maar dat heeft mede te maken met de concurrentie, het gat moet alleen niet te groot worden want 10 punten goed maken na de winterstop zie ik deze selectie dan weer niet kunnen doen maar geen van de concurrenten is wel stabiel.
ik voorzie ( met pijn in mijn hart ) ajax als 2e of 3e eindigen
psv en twente zie ik als kanshebber op de titel
pi_131579049
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:58 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Denswil moet daar ook bij.
excuus je hebt gelijk

ook erg veelbelovend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: