Ik kan me niet herinneren dat ik jou aansprak. Dus kom niet met dwaze nietszeggende teksten. Want die kan ik ook te pas en te onpas rondstrooien.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:31 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb het idee dat ik blijf herhalen. Begin je weer Hoatzin? Weer hetzelfde?
Nee hoor dat mag jij ook, maar jouw franse tekst was getrol, je nam namelijk de moeite om een nederlandse tekst naar het frans te vertalen om een punt naar mij toe te maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:17 schreef Skillsy het volgende:
Mag alleen jij talen neer zetten op het FOK!forum atheist?
quote:[..]
Op zondag 29 september 2013 12:10 schreef k3vil het volgende:
De christenen proberen altijd het oude testament te verklaren vanuit hun nieuwe testament en, niet te vergeten, hun dogma. Daarmee sla je altijd de plank mis, omdat je het niet mogelijk is de oorzaak te beoordelen vanuit het gevolg. (verschil tussen correlatie en causaal verband)
Als Christenen nou eens de Torah zouden bevatten, dan zouden voor hen vele teksten in het nieuwe testament makkelijk te verklaren zijn.
Nee daar ben ik het niet mee eens, want ook rabbijnen praten recht wat krom is. Je kunt de hele bijbel weggooien en gewoon leven naar de gouden regel die alle culturen onafhankelijk van elkaar hebben bedacht:quote:Ben je het hier met k3vil eens , tevreden atheist?
Ja, dat was dus verouderd.quote:
Dat heb ik gemerkt. Ik merk gewoon op dat je dit al 3x geplaatst hebt. Overigens had Sjoemie het tegen mij als ik mij niet vergis maar voel je vrij om te reageren.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik jou aansprak. Dus kom niet met dwaze nietszeggende teksten. Want die kan ik ook te pas en te onpas rondstrooien.
Waarom wil je Sjoemie wijzen op bepaalde punten uit de Torah? Wat doet hij verkeerd in jouw ogen? Waarom vinger wijzen? Als hij geloofd in Jezus laat hem toch? De Torah is voor iedereen. Het is voor Israel ( en ik laat aan jou hierin verschil te zien). Wil je dit niet, prima.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:10 schreef hoatzin het volgende:
Verder ben je geen christen en heb je geen idee over hun gedachtegang. Ik wijs Sjoemie op een paar punten die christenen menen te herkennen in de Tora, die net zo goed slechts mensenwerk is als het NT
Frans is mijn moedertaal, dus ik hoef geen enkele moeite te doen. Okey ik lieg, de tekens kost me zeker wat meer moeite maar ik kan even goed Nederlands als Frans.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Nee hoor dat mag jij ook, maar jouw franse tekst was getrol, je nam namelijk de moeite om een nederlandse tekst naar het frans te vertalen om een punt naar mij toe te maken.
Je kan iemand niet iets dwingen omdat jij het idee hebt dat ik daar veel aan heb in het dagelijks leven. Niet iedereen denkt hetzelfde als jij. Er zijn nog altijd meer mensen die Frans spreken dan Nederlands dus je opmerking is niet helemaal gepast.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Mijn punt is nog steeds dat ik van forummers hier verwacht dat ze het engels machtig zijn omdat een groot deel van dit debat al lang en breed in het engels is gevoerd en wel omdat er op deze wereld nu eenmaal meer engelssprekenden dan nederlandssprekenden zijn. Dus ga maar engels leren daar heb je in het dagelijks leven ook heel veel aan.
K3vil had het niet over de rabbijnen maar over de Torah. Zie je het verschil? Maar weest niet bevreesd weinig mensen zien het verschil. Grappig dat je niet eens bent met k3vil maar in andere topics en in het verleden christenen, joden, jehove getuigen beschuldigd dat ze de Torah niet naleven. Maar tegenwoordig zijn jouw posten zwaar onder het niveau. Ook niet meer discussie waardig.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Nee daar ben ik het niet mee eens, want ook rabbijnen praten recht wat krom is.
Hier kan ik alleen maar mee eens zijn , om je het niet moeilijker te maken dan het al is.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Je kunt de hele bijbel weggooien en gewoon leven naar de gouden regel die alle culturen onafhankelijk van elkaar hebben bedacht:
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat dan ook een ander niet".
Hoe we de details invullen, daar hebben we juist normen en waarden voor, en geen "heilige" boeken.
En je mag van mij gewoon lasagne eten hoor.
Hee je bent er nog. Ik dacht dat je niet meer....quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:48 schreef Skillsy het volgende:
Waarom wil je Sjoemie wijzen op bepaalde punten uit de Torah? Wat doet hij verkeerd in jouw ogen? Waarom vinger wijzen? Als hij geloofd in Jezus laat hem toch? De Torah is voor iedereen. Het is voor Israel ( en ik laat aan jou hierin verschil te zien). Wil je dit niet, prima.
Joodse theologen dan, het is allemaal een pot nat, alle theologen - of ze nou jood christen of moslim zijn - praten recht wat krom is, daarom is "herbronning" ook zo'n nutteloze taak.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:48 schreef Skillsy het volgende:
K3vil had het niet over de rabbijnen maar over de Torah. Zie je het verschil? Maar weest niet bevreesd weinig mensen zien het verschil. Grappig dat je niet eens bent met k3vil maar in andere topics en in het verleden christenen, joden, jehove getuigen beschuldigd dat ze de Torah niet naleven. Maar tegenwoordig zijn jouw posten zwaar onder het niveau. Ook niet meer discussie waardig.
Dan zoek je toch lekker een Franstalig forum als je per se in het frans wil reageren? Mijn punt is - en dat schijn je nog steeds niet te willen begrijpen - dat er een grote wereld buiten dit forum bestaat waar alles al een keer bedacht is en links daar naar toe zijn daar een handig hulpmiddel bij een discussie. En als je in Nederland aan een forum meedoet is het niet kennen van Engels daarbij een grote handicap.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:48 schreef Skillsy het volgende:
Frans is mijn moedertaal, dus ik hoef geen enkele moeite te doen. Okey ik lieg, de tekens kost me zeker wat meer moeite maar ik kan even goed Nederlands als Frans.
[..]
Je kan iemand niet iets dwingen omdat jij het idee hebt dat ik daar veel aan heb in het dagelijks leven. Niet iedereen denkt hetzelfde als jij. Er zijn nog altijd meer mensen die Frans spreken dan Nederlands dus je opmerking is niet helemaal gepast.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Joodse theologen dan, het is allemaal een pot nat, alle theologen - of ze nou jood christen of moslim zijn - praten recht wat krom is, daarom is "herbronning" ook zo'n nutteloze taak.
"Nee mijn interpretatie van dit vers is alleen de juiste"
Kloptquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Joodse theologen dan, het is allemaal een pot nat, alle theologen - of ze nou jood christen of moslim zijn - praten recht wat krom is, daarom is "herbronning" ook zo'n nutteloze taak.
"Nee mijn interpretatie van dit vers is alleen de juiste"
je zit al lekker in de kabbalistiek merk ikquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:13 schreef Skillsy het volgende:
Verder heeft de Tora zeventig gezichten ( elke tekst 70 heeft intrepretraties ). Het getal 70 verwijst uiteraard naar het aaantal volkeren dat leefde op het moment dat de mensheid de Torahgeschonken werd.En die moest door deze 70 verschillende volkeren begrepen kon worden* Op deze manier drukt de Tora zich tegelijkertijd uit aan alle mensen, ieder op hun eigen niveau. Ieder ontvangt de kennis op zijn eigen niveau. Iedere letter, ieder woord, ieder vers betekent 70 verschillende dingen.
De Torah wordt ook wel 'de levende Torah genoemd''
* lett goed op: de Torah spreekt niet op fysiek niveau die wij waarnemen met ons verstand en ego. De 70 volkeren bevinden zich in ons. Evenals Israel (het verlangen naar de Schepper). De 'naties' verachten de Torah en verwerpen die, en het is aaan de "naties' om 'Israel' te dwingen een licht te zijn voor de wereld. Dit gebeurd allemaal in onszelf.
Deze wijsheid is niet meer en niet minder, dan een opeenvolging van wortels die neerhangen op een wijze van oorzaak en gevolg volgens vaste, bepaalde regels verweven tot 1 enkel ,hoger doel , beschreven als:quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
je zit al lekker in de kabbalistiek merk ik
ook al weer een tijdje niet gezien heb.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef apelsinjuice het volgende:
Hallo,
ik heb een aantal vragen over het Christendom & heb ze al geprobeerd te stellen op
yahoo answers maar daar krijg je nooit serieuze antwoorden, helaas, dus probeer ik het hier.
Dus aub wees serieus.
1. Ik snap niet niet of je christelijk bent ook al ben je protestants of katholiek en de verschillen tussen deze twee?
2. Als Chirsten, vind je het goed om een kruisje te dragen?
3. Neem je de bijbel letterlijk?
4. Vind je dat je naar de kerk moet gaan om een goede Christen te zijn?
Misschien zijn het rare vragen, maar ik heb nooit iets ove rhet Christendom uit huis uit mee gekregen en heb niet echt iemand om het aan te vragen, dus aub wees serieus, dat zou ik héél erg waarderen!!
Alvast bedankt!
Sorry Kees22, had je toch wat intelligenter ingeschat. Wat een onbegrijpelijk achterlijke reactie. Maar daar sta je natuurlijk om bekendquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:38 schreef Kees22 het volgende:
Nou gaat het weer over een joodse god! Dit onderwerp gaat over het christendom.
Zeg dit nooit tegen Kees want hij heeft nogal een hekel aan joden dus ssst niet zeggen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:33 schreef arjan1112 het volgende:
Het is toch gewoon dezelfde god, die van de christenen, joden en moslims ?
dat je daar zo moeilijk over kan doen zeg.
Whahahahaquote:Op zondag 6 oktober 2013 01:36 schreef Kees22 het volgende:
Ja vast wel, dat verhaal over dezelfde god.
Maar dit topic gaat over het christendom. Dus over de volgelingen van christus, ook bekend als de zoon van god ofwel jezus.
Dus niet over het jodendom of de islam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |