Zeker niet, het kan stukken efficiënter.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
Onderwijs is per definitie een investering in je samenleving. Het betekent echter niet dat iedere euro in het onderwijs ook zinvol wordt besteed.
Ik zie dat niet als een probleem, eigenlijk. Begrotingsdiscipline is cruciaal voor een monetaire unie. Het probleem is dat politici niet in staat zijn om hun eigen uitgaven te verlagen en dus steevast in de reflex schieten om de inkomsten te verhogen.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat Nederland in de EU zélf keihard heeft aangedrongen op die 3%.
Dan kun je je er later niet aan onttrekken..
ik zei alleen maar dat ik me afvraag of investeringen in het onderwijs de economie verbeterenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is een lange tijd om nog een oordeel te hebben over bezuinigingen in het onderwijs.
En terecht ook, die tekorten in de Eurozone moeten gewoon omlaag. Zeker ook in Nederland.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat Nederland in de EU zélf keihard heeft aangedrongen op die 3%.
Dan kun je je er later niet aan onttrekken..
Niemand komt ooit op voor de alleenstaandenquote:
Zonder een goede basisschool haalt de leerling niet de score die een toelating op het havo of hoger toestaat. Dus gaat die leerling hoogst waarschijnlijk de uni niet bereiken. Derhalve zal er minder onderzoek gedaan kunnen worden wegens gebrek aan goed opgeleid personeel.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:25 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik zei alleen maar dat ik me afvraag of investeringen in het onderwijs de economie verbeteren
onderzoek op een universiteit doet dat zeker. of de basisschool dat doet lijkt me sterk
Door al op je jonge leeftijd bijvoorbeeld aandacht te besteden aan techniek kun je mensen enthousiasmeren voor dat vak. Ook blijkt vaak weer dat taal en rekenen op latere leeftijd achterblijft. Allemaal dingen die op termijn geld kosten, omdat mensen niet hun niveau bereiken of verkeerde keuzes maken bij een studie of baan.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:25 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik zei alleen maar dat ik me afvraag of investeringen in het onderwijs de economie verbeteren
onderzoek op een universiteit doet dat zeker. of de basisschool dat doet lijkt me sterk
Zet de Ipad of Iphone uit van een gemiddelde MBO er en ze hebben IQ van een slakquote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is wel nodig ook. MBO'ers krijgen steeds minder les, kunnen en weten dus steeds minder en zullen dus ook steeds minder kans op een baan hebben. Lijkt me onwenselijk om een hele groep scholieren bij voorbaat al buiten de maatschappij te stellen door slecht onderwijs
Sowieso n=1, dus invalide. Daarbij krijg ik uit dit relaas het idee dat jij nog nooit op een mbo bent geweest, of iig de laatste paar jaar niet. Ik ben derhalve erg benieuwd waar jouw beeldvorming over de capaciteiten en werkethiek van deze groep mensen vandaan komt.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zet de Ipad of Iphone uit van een gemiddelde MBO er en ze hebben IQ van een slak
want er komt niets meer er uit , ja ik spreek over de gemiddelde MBO er van deze tijd
Als ik zie wat er dagelijks rond fiets en ook deel neemt aan het verkeer wat nu jeugd is dan ga je wel afvragen van waar ben ik in beland, is dit de jeugd waar wij het over 10 a 20 jaar van moeten hebben .. ik schaam me echt heel diep voor mijn leeftijd genoten dat de tegenwoordige opvoeding zo slecht en zo asociaal wordt gegeven ..
En dan willen dat dit volk kennis gaat op doen of dat dit later in de politiek te recht komt , ja ik snap steeds meer waarom alles zo duur word en waarom er haast geen banen meer zijn ...
Die mensen die te lui zijn om te werken krijgen de leukste baantjes en worden alleen maar door vriendjes in de top gehouden , terwijl mensen die nog wel met hun hart werken die worden de grond in gestampt door onkundige lui.
En dan maar af vragen waarom het hier in Nederland er zo slecht aan toe gaat
mensen je ziet het toch zelf wat er nu in Den haag staan te praten kost een vermogen maar ze doen niets .. beetje slap OH maar voor de rest er komt toch echt niets uit ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |