abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131497256
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:25 schreef Grouch het volgende:

[..]

Meningsuiting dus juist niet he ;)
En religie is een interessante. Wat als jouw religie eist dat je niet tolerant bent ;) ?
Lees het document voor de grap eens door. Moet bekennen dat ik wat bedenkingen heb bij het idee dat je kan worden vervolgd voor een opmerking. Het document treedt daarover echter niet in detail en TS trekt weer een heel grote broek aan.

Voor het overige staan er heel veel dingen in die overeenkomen met onze eigen wetgeving. Van ontkennen van de holocaust tot het oproepen tot geweld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_131497284
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:24 schreef LXIV het volgende:
to be taken. However, where no such body exists, it has to be set
Nouja, zo hard staat 't er allemaal niet. Ik lees 't meer als "elk EU land moet zijn best doen tolerantie te waarborgen."
pi_131497333
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees het document voor de grap eens door.
Dat had ik al gedaan voor ik postte.
pi_131497349
Prima initiatief van de EU. Enkel niet met terugwerkende kracht. O-)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131497379
  maandag 23 september 2013 @ 22:31:50 #31
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131497401
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een vreselijk stuk. Ik ben blij dat ik volwassen ben, te oud om nog te hersenspoelen...
Een dag op fok bewijst het tegendeel van je stelling.
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:25 schreef Fides het volgende:

[..]

Zal allemaal wel loslopen hoor. Desondanks mogen we ons wel afvragen in hoeverre dit wenselijk is, ja.
Dan alsnog. De schrijvers van dit stuk krijgen een riant salaris en de beste pensioenregeling ter wereld. Ik wil geen cent besteden aan dit soort mensen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:27 schreef boyv het volgende:

[..]

Die sterven wel uit binnen een of twee generaties.
Oude mensen kunnen over het algemeen niet meer vertellen hoe het leven vroeger nou echt was dus ze hoeven niet eens uit te sterven.
pi_131497413
Wat een monster is de EU aan het worden. Landen hebben steeds minder vat op wat er in Brussel wordt beslist terwijl als we gewoon niet betalen ze helemaal niks te vertellen hebben. Zodra de belasting europees wordt opgehaald zijn we voorgoed de pineut.
pi_131497433
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Landen worden gewoon verplicht dit in hun wet op te hemen.
Maar landen die al wetgeving in deze richting hebben hoeven niets te veranderen. Nederland valt in die categorie.

Zo gaat het met veel EU-zaken. Indien een lidstaat al over soortgelijke wetgeving beschikt, dan hoeft die niets te doen. Ga je de betreffende wet herzien, dan moet je je conformeren aan de EU.
pi_131497459
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:30 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dat had ik al gedaan voor ik postte.
Dan snap ik de paniek niet goed.
  maandag 23 september 2013 @ 22:33:02 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131497466
we krijgen hier dan de EU gedachten politie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 23 september 2013 @ 22:34:00 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131497518
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees het document voor de grap eens door. Moet bekennen dat ik wat bedenkingen heb bij het idee dat je kan worden vervolgd voor een opmerking. Het document treedt daarover echter niet in detail en TS trekt weer een heel grote broek aan.

Voor het overige staan er heel veel dingen in die overeenkomen met onze eigen wetgeving. Van ontkennen van de holocaust tot het oproepen tot geweld.
Je moet verder kijken dan de bepalingen. Het punt is dat het dus strafbaar wordt om anders te denken dan dat de EU voorschrijft. Al zou je zelf over al die zaken net zo denken als de EU, dan nog kun je er op tegen zijn dat het strafbaar wordt een andere mening te hebben.

En zeg nu zelf, dat stukje over rehabilitatiekampen om jongeren een cultuur van tolerantie in te prenten klinkt toch wel een beetje eng, vind je zelf niet?

Ik zou het in ieder geval zelf niet goed vinden wanneer iedereen met een andere mening dan ik tot crimineel bestempeld wordt of in kampen wordt heropgevoed.
The End Times are wild
pi_131497554
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan snap ik de paniek niet goed.
Wie had het over paniek ?
pi_131497611
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zoals ik het lees mag je geen kritiek meer hebben op moslims en christenen. Hyperfeministen. Bevolkingsgroepen waarvan een absurd hoog percentage in de georganiseerde criminaliteit zit. Alles wordt maar onder ''intolerantie'' geschaard. Je mag dus eigenlijk op niemand meer kritiek hebben.

Het is jammer dat er geen echte anti-EU partij is. Ik kan eeeeecht niet op Wilders gaan stemmen, maar ze maken het wel moeilijk voor mij...
Wat er feitelijk staat is dat je niet mag generaliseren. Niet dat je geen kritiek mag hebben op een religieuze stroming. Overigens wordt niet duidelijk of en wat voor sancties er aan verbonden zijn. Vergeet bovendien ook niet dat het hier überhaupt al restricties bestaan voor het stigmatiseren van bevolkingsgroepen.
pi_131497651
De EU doet dit gewoon voor oost-europese landen waar ze die anti-discriminatie wetten nog helemaal niet hebben enzo
pi_131497681
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ieder leest er het zijne in. Ik lees er het verlies van de laatste vrijheid die we nog hadden in. De vrijheid om te denken wat we willen.
Geen quote in de OP is gelogen.
Dit gaat niet over denken maar over het uiten van een mening. En sowieso hebben we hier al geen volledige vrijheid van meningsuiting, aangezien er ook nu al grenzen aan het uiten van een mening zijn verbonden.

Desalniettemin maakt dat gegeven dit EU-voorstel natuurlijk niet opeens minder erg...
Krekker is de bom!
pi_131497698
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet verder kijken dan de bepalingen. Het punt is dat het dus strafbaar wordt om anders te denken dan dat de EU voorschrijft. Al zou je zelf over al die zaken net zo denken als de EU, dan nog kun je er op tegen zijn dat het strafbaar wordt een andere mening te hebben.

En zeg nu zelf, dat stukje over rehabilitatiekampen om jongeren een cultuur van tolerantie in te prenten klinkt toch wel een beetje eng, vind je zelf niet?

Ik zou het in ieder geval zelf niet goed
vinden wanneer iedereen met een andere mening dan ik tot crimineel bestempeld wordt of in kampen wordt heropgevoed.
Kampen? Dat maak jij ervan.

Overigens kan zo'n heropvoedingsprogramma geen kwaad voor die Marokkaanse straatschoffies die alle joden zeggen te haten.
pi_131497749
Jongens, kijk eens even verder dan je neus lang is. Dit document is afkomstig van de European Council on Tolerance and Reconciliation. Dit is een, ik dacht Isrealische, NGO die hooguit advies kan uitbrengen, maar geen enkele wetgevende of uitvoerende macht heeft. Het is GEEN EU initiatief en het gaat never-nooit door het parlement komen.
pi_131497795
tolerantie > politieke correctheid > censuur > ???
  maandag 23 september 2013 @ 22:41:25 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_131497810
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:39 schreef Thomas B. het volgende:
Jongens, kijk eens even verder dan je neus lang is. Dit document is afkomstig van de European Council on Tolerance and Reconciliation. Dit is een, ik dacht Isrealische, NGO die hooguit advies kan uitbrengen, maar geen enkele wetgevende of uitvoerende macht heeft. Het is GEEN EU initiatief en het gaat never-nooit door het parlement komen.
Hear hear.

Al die onderbuikkramp voor niks :')
pi_131497840
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:39 schreef Thomas B. het volgende:
Maar zelfs dan verandert weinig tot niets voor Nederlanders.
pi_131497987
dat is LXIV de eu is de duivel
  maandag 23 september 2013 @ 22:48:49 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131498127
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:45 schreef arjan1112 het volgende:
dat is LXIV de eu is de duivel
True
The End Times are wild
pi_131498225
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar zelfs dan verandert weinig tot niets voor Nederlanders.
Sterker nog, volgens mij wordt er niet eens over gestemd want ik kan niks vinden. Het staat gewoon op een EU site omdat het document aan een of ander comité is gepresenteerd. Alles wat zij binnenkrijgen wordt online gezet.
pi_131498874
Tering zeg, dit wordt eng...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131498969
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 23:07 schreef bijdehand het volgende:
Tering zeg, dit wordt eng...
Nou nou,
kom op zeg, we kijken gewoon allemaal weg.(zijn we toch zo goed in)
Wij pikken toch alles.
Bats boem lucht dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')