Lees het document voor de grap eens door. Moet bekennen dat ik wat bedenkingen heb bij het idee dat je kan worden vervolgd voor een opmerking. Het document treedt daarover echter niet in detail en TS trekt weer een heel grote broek aan.quote:Op maandag 23 september 2013 22:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Meningsuiting dus juist niet he
En religie is een interessante. Wat als jouw religie eist dat je niet tolerant bent?
Nouja, zo hard staat 't er allemaal niet. Ik lees 't meer als "elk EU land moet zijn best doen tolerantie te waarborgen."quote:Op maandag 23 september 2013 22:24 schreef LXIV het volgende:
to be taken. However, where no such body exists, it has to be set
Dat had ik al gedaan voor ik postte.quote:Op maandag 23 september 2013 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees het document voor de grap eens door.
Een dag op fok bewijst het tegendeel van je stelling.quote:Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een vreselijk stuk. Ik ben blij dat ik volwassen ben, te oud om nog te hersenspoelen...
Dan alsnog. De schrijvers van dit stuk krijgen een riant salaris en de beste pensioenregeling ter wereld. Ik wil geen cent besteden aan dit soort mensen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:25 schreef Fides het volgende:
[..]
Zal allemaal wel loslopen hoor. Desondanks mogen we ons wel afvragen in hoeverre dit wenselijk is, ja.
Oude mensen kunnen over het algemeen niet meer vertellen hoe het leven vroeger nou echt was dus ze hoeven niet eens uit te sterven.quote:Op maandag 23 september 2013 22:27 schreef boyv het volgende:
[..]
Die sterven wel uit binnen een of twee generaties.
Maar landen die al wetgeving in deze richting hebben hoeven niets te veranderen. Nederland valt in die categorie.quote:Op maandag 23 september 2013 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Landen worden gewoon verplicht dit in hun wet op te hemen.
Dan snap ik de paniek niet goed.quote:Op maandag 23 september 2013 22:30 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan voor ik postte.
Je moet verder kijken dan de bepalingen. Het punt is dat het dus strafbaar wordt om anders te denken dan dat de EU voorschrijft. Al zou je zelf over al die zaken net zo denken als de EU, dan nog kun je er op tegen zijn dat het strafbaar wordt een andere mening te hebben.quote:Op maandag 23 september 2013 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees het document voor de grap eens door. Moet bekennen dat ik wat bedenkingen heb bij het idee dat je kan worden vervolgd voor een opmerking. Het document treedt daarover echter niet in detail en TS trekt weer een heel grote broek aan.
Voor het overige staan er heel veel dingen in die overeenkomen met onze eigen wetgeving. Van ontkennen van de holocaust tot het oproepen tot geweld.
Wie had het over paniek ?quote:Op maandag 23 september 2013 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan snap ik de paniek niet goed.
Wat er feitelijk staat is dat je niet mag generaliseren. Niet dat je geen kritiek mag hebben op een religieuze stroming. Overigens wordt niet duidelijk of en wat voor sancties er aan verbonden zijn. Vergeet bovendien ook niet dat het hier überhaupt al restricties bestaan voor het stigmatiseren van bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Zoals ik het lees mag je geen kritiek meer hebben op moslims en christenen. Hyperfeministen. Bevolkingsgroepen waarvan een absurd hoog percentage in de georganiseerde criminaliteit zit. Alles wordt maar onder ''intolerantie'' geschaard. Je mag dus eigenlijk op niemand meer kritiek hebben.
Het is jammer dat er geen echte anti-EU partij is. Ik kan eeeeecht niet op Wilders gaan stemmen, maar ze maken het wel moeilijk voor mij...
Dit gaat niet over denken maar over het uiten van een mening. En sowieso hebben we hier al geen volledige vrijheid van meningsuiting, aangezien er ook nu al grenzen aan het uiten van een mening zijn verbonden.quote:Op maandag 23 september 2013 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder leest er het zijne in. Ik lees er het verlies van de laatste vrijheid die we nog hadden in. De vrijheid om te denken wat we willen.
Geen quote in de OP is gelogen.
Kampen? Dat maak jij ervan.quote:Op maandag 23 september 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet verder kijken dan de bepalingen. Het punt is dat het dus strafbaar wordt om anders te denken dan dat de EU voorschrijft. Al zou je zelf over al die zaken net zo denken als de EU, dan nog kun je er op tegen zijn dat het strafbaar wordt een andere mening te hebben.
En zeg nu zelf, dat stukje over rehabilitatiekampen om jongeren een cultuur van tolerantie in te prenten klinkt toch wel een beetje eng, vind je zelf niet?
Ik zou het in ieder geval zelf niet goed
vinden wanneer iedereen met een andere mening dan ik tot crimineel bestempeld wordt of in kampen wordt heropgevoed.
Hear hear.quote:Op maandag 23 september 2013 22:39 schreef Thomas B. het volgende:
Jongens, kijk eens even verder dan je neus lang is. Dit document is afkomstig van de European Council on Tolerance and Reconciliation. Dit is een, ik dacht Isrealische, NGO die hooguit advies kan uitbrengen, maar geen enkele wetgevende of uitvoerende macht heeft. Het is GEEN EU initiatief en het gaat never-nooit door het parlement komen.
Maar zelfs dan verandert weinig tot niets voor Nederlanders.quote:Op maandag 23 september 2013 22:39 schreef Thomas B. het volgende:
Jongens, kijk eens even verder dan je neus lang is. Dit document is afkomstig van de European Council on Tolerance and Reconciliation. Dit is een, ik dacht Isrealische, NGO die hooguit advies kan uitbrengen, maar geen enkele wetgevende of uitvoerende macht heeft. Het is GEEN EU initiatief en het gaat never-nooit door het parlement komen.
Sterker nog, volgens mij wordt er niet eens over gestemd want ik kan niks vinden. Het staat gewoon op een EU site omdat het document aan een of ander comité is gepresenteerd. Alles wat zij binnenkrijgen wordt online gezet.quote:Op maandag 23 september 2013 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar zelfs dan verandert weinig tot niets voor Nederlanders.
Nou nou,quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |