Totaal 2 lagen, een dus met jam (met een dijkje botercreme) en 1 laag bavaroise.quote:dat wel, maar ik had graag de doorsnede gezien
hoeveel lagen had je?
en wat voor biscuit?
Doe je dat nou voor vrienden of iets, of echt professioneel? Het ziet er wel lief uit, maar wat je zelf ook zegt, het kan wel netter.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:29 schreef _Liek het volgende:
Afgelopen weekend had ik voor het eerst een proeverij voor een bruiloft in mei. Duurt allemaal dus nog even, maar het was wel heel leuk! Zelf zag ik allemaal verbeterpuntjes (bv de randjes van mn fondant, strakker bekleden en de bloemen enz..) maar het bruidspaar-to-be was er helemaal weg van!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Één taart was met appelvulling en karamelbotercreme, de andere met chocolade biscuit, chocolade mousse en chocolade-botercreme en nummer drie was met citroenvulling en mascarponecreme met witte chocolade.
Dank je! Alle taartjes zijn met fondant bekleedquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:26 schreef Yannick567 het volgende:
Hoe heb je die 2e taart aangekleed met marsepein/fondant?
Ziet er leuk uit
Daar heb ik gisteravond foto's van gemaakt. Het kunstlicht lijkt minder mooi op foto's, maar hier zijn 2 foto's van de zijkant:quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef Myraela het volgende:
Wat heb je op de zijkant gedaan? Heb je daar een foto van misschien?
Gorgeous.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn jongste zoon wilde voor zijn verjaardag heel graag een taart met een wapen uit Terraria erop. Om precies te zijn de 'inferno fork'. Zo is het resultaat geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruikte het superscherpe mesje om de vierkantjes erop te leggen en aan te schuiven. Met een pincet heb je kans dat je de vierkantjes uit vorm knijpt, dus dat deed ik niet. I love priegelwerk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Respect voor je priegelwerk met die vierkantjes Spuuglokje!![]()
![]()
Doe je dat met een pincet ofzo?
heb je hier wat aan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef SummerBreeze het volgende:
even asociaal zonder op de mooie creaties hierboven te reageren een vraag tussendoor.
Ik ga een taart voor de verjaardag van mijn schoonmoeder maken. gisteren het biscuit gebakken en vanavond de vulling maken. Vrijdagavond vullen en decoreren. Ik zit alleen in mijn maag met het type vulling. De taart wordt zondag gegeten maar zal vanaf zaterdagochtend buiten de koeling moeten staan. Koelste plek die ik hem kan geven is de kofferbak van de auto die in een (openbare) parkeergarage staat. Iets met op het laatste moment gewijzigde planning enzo.
Eén van de twee vullingen zal waarschijnlijk een jam of curd-achtig iets worden. Welke smaak hangt af van de andere vulling. Mijn vriend opperde chocoladepasta, maar dat is me te massief. Vlaaivulling lijkt me te nat om zo lang van te voren te gebruiken.
Ik ben een beetje uitgefantaseerd
Super, ik wist dat ik ooit eens ergens een lijstje had gezien, maar kon hem niet meer vinden. Vanmiddag eens met mijn vriend overleggen welke van die vullingen het meest in de smaak zal vallen bij moeders.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:00 schreef kvd het volgende:
[..]
heb je hier wat aan?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=15183
Dat was inderdaad mijn backup-plan. Gisteren om die reden al de choco-botercreme uit de vriezer gehaald.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou een laagje jam en een laagje botercrème doen. Dan weet je zeker dat de boel niet bederft. Want een lekkere en speciale vulling is leuk, maar die moet vaak wel gekoeld bewaard worden.
klinkt heerlijk en ziet er mooi uit!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
Happy halloween!
Kaneelbiscuit, kaneelappel botercreme en appelroom als vulling
Ditquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heb je je al aangemeld voor Heel Holland Bakt Spuuglokje?
Als het net zo lekker smaakt als het er mooi uitziet, dan ga je daar hoge ogen gooien.
Fokking hell!!quote:Op vrijdag 1 november 2013 07:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Eigenlijk hoort het niet in het taartentopic maar in het koekjestopic, maar ik wilde nog wel even mijn Halloweenhuisje laten zien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruik meestal Funky Alphabet tappits, dat is mijn lievelingslettervorm. Die is helaas wel vrij lastig uit het vormpje te krijgen door de dunne 'pootjes' van de letters. Voor Tristans Terrariataart heb ik de Groovy Upper Case van Clikstix gebruikt. Die letters zijn wat minder groot dan de Funky. Ik heb dat kliksysteem echter wel expres uit elkaar gesloopt, want dat vind ik een mooier resultaat geven. Normaal gesproken is het een liniaal met een ejector er aan vast, en dan duw je de uitsteker op je fondant of marsepein en dan duw je op de ejector om een soort extra reliëfje aan de letter te geven en daarna kun je er de letter mee uit de liniaal duwen. Ik heb de twee delen dus uit elkaar gehaald, zodat ik alleen de letter uitsteek (zonder reliëfje). Wazig verhaal misschienquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:39 schreef dobbey het volgende:
Spuug, welke lettervorm gebruik je? Ik heb er nu diverse in mijn bezit maar vind ze allemaal niet je van het....
Yup helemaal duidelijk! Ik ga ff op jacht bedankt voor je antwoordquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:32 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal Funky Alphabet tappits, dat is mijn lievelingslettervorm. Die is helaas wel vrij lastig uit het vormpje te krijgen door de dunne 'pootjes' van de letters. Voor Tristans Terrariataart heb ik de Groovy Upper Case van Clikstix gebruikt. Die letters zijn wat minder groot dan de Funky. Ik heb dat kliksysteem echter wel expres uit elkaar gesloopt, want dat vind ik een mooier resultaat geven. Normaal gesproken is het een liniaal met een ejector er aan vast, en dan duw je de uitsteker op je fondant of marsepein en dan duw je op de ejector om een soort extra reliëfje aan de letter te geven en daarna kun je er de letter mee uit de liniaal duwen. Ik heb de twee delen dus uit elkaar gehaald, zodat ik alleen de letter uitsteek (zonder reliëfje). Wazig verhaal misschien![]()
Ik hoop dat je m'n uitleg snapt.
Netjes, zeer netjes. Weinigen doen dat je na.quote:Op vrijdag 1 november 2013 07:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Eigenlijk hoort het niet in het taartentopic maar in het koekjestopic, maar ik wilde nog wel even mijn Halloweenhuisje laten zien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:47 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, taart versieren is een vak dat niet aan mij is besteed.Maar het is lief bedoeld en smaakt gelukkig wel heerlijk.
Kei mooiquote:Op vrijdag 1 november 2013 07:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit icing op. Om het er niet af te laten lopen, moet je eerst een hulplijntje (buitenrandje) met spuitmondje 2 zetten. Dat laat je even een minuutje drogen en dan vul je de rest van het koekje in. Laat je het hulplijntje langer drogen, dan blijft dat zichtbaar. Dat kan juist ook de bedoeling zijn als je het buitenlijntje een andere kleur maakt dan de invulkleur. In het Koekboek staan ongelooflijk veel ideeën, tips en ook deeg- en icingrecepten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Kei mooi!
Meteen een vraagje: Wat zit er op de koekjes (glazuur?) en hoe krijg je dat er zo strak en netjes op?
Bij mij loopt het er meestal van af en dan wordt het een kliederboel.
ik krijg er gewoon trek van...quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cupcakes voor mijn ma dr verjaardagsgasten.. Cake met appel, en een kaneelcreme als toef!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |