Geen idee, maar het klinkt geniaalquote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben zoek naar een oude aflevering van "Ik vertrek". Er was een keer een familie die naar Zuid-Afrika ging, en oma ging mee. Ze bleken toen vlak bij een fabriek (of iets anders herrie-achtigs) te zitten, maar daar gaat het mij niet om. Die vader was zo'n 'boer'nslimme' man die wel eens zou laten zien hoe je moest afdingen. Het resultaat van zijn handelsgeest was, dat hij aanbood meer te betalen voor de artikelen, en heel triomfantelijk reageerde toen de 'domme' winkelier er zo snel mee akkoord ging.
Ik heb op de Trossite gezocht, maar ik krijg ruim 550 hits, met o.a om de haverklap Nick en Simon![]()
Iemand nog enig idee wanneer dit werd uitgezonden en hoe ik het kan vinden? (ik typte "ik vertrek oma mee zuid-afrika")
Was een tokkiefamilie uit West-Brabant.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ben zoek naar een oude aflevering van "Ik vertrek". Er was een keer een familie die naar Zuid-Afrika ging, en oma ging mee. Ze bleken toen vlak bij een fabriek (of iets anders herrie-achtigs) te zitten, maar daar gaat het mij niet om. Die vader was zo'n 'boer'nslimme' man die wel eens zou laten zien hoe je moest afdingen. Het resultaat van zijn handelsgeest was, dat hij aanbood meer te betalen voor de artikelen, en heel triomfantelijk reageerde toen de 'domme' winkelier er zo snel mee akkoord ging.
Ik heb op de Trossite gezocht, maar ik krijg ruim 550 hits, met o.a om de haverklap Nick en Simon![]()
Iemand nog enig idee wanneer dit werd uitgezonden en hoe ik het kan vinden? (ik typte "ik vertrek oma mee zuid-afrika")
Deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op woensdag 25 september 2013 19:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Deze?
http://www.tros.nl/index.php?id=2648#1448/5
(26 november 2009)
JAAAAA,quote:Op woensdag 25 september 2013 19:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Deze?
http://www.tros.nl/index.php?id=2648#1448/5
(26 november 2009)
Ik vertrek website en dan zoeken op 'Afrika'.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
JAAAAA,ik herkende die kop meteen weer. Dank x 10000
![]()
![]()
Hoe heb je dat zo snel gevonden????
aha, ik voerde dus teveel termen in omdat ik ook oma er bij sleepte. Kreeg ik daarom(vele malen) Nick en Simon???quote:Op woensdag 25 september 2013 20:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik vertrek website en dan zoeken op 'Afrika'.
Inmiddels de aflevering gezien. Wat een tof mens is die oma! Alleen jammer dat dat echtpaar dat weer moet compenseren.
Ik vond het vooral lomp om te zien hoe ze met hun personeel omgingen. Die Thomas, die hele weken volle dagen maakte, maar 107 euro per maand betalen en dat vonden ze eigenlijk nog teveel, echt walgelijk om zo met je personeel om te gaan. Verder hoort in de bingo ook terug te komen dat de mensen weggaan wegens de regeltjes in Nederland en dan vervolgens in het buitenland zeiken dat daar alles zo slecht geregeld is. (Al is dat misschien al een vakje.)quote:Op woensdag 25 september 2013 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
aha, ik voerde dus teveel termen in omdat ik ook oma er bij sleepte. Kreeg ik daarom(vele malen) Nick en Simon???
En hoe vond je het verder? Ik had ook medelijden met oma (en met hun kinderen), maar dat die hautaine mensen steeds het deksel op hun neus kregen was wel boontje komt om zijn loontje.
Is er ook een vakje "overvallen worden"? Of zouden ze dit maar verzonnen hebben?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:54 schreef Operc het volgende:
[..]
... Verder hoort in de bingo ook terug te komen dat de mensen weggaan wegens de regeltjes in Nederland en dan vervolgens in het buitenland zeiken dat daar alles zo slecht geregeld is. (Al is dat misschien al een vakje.)
Ze gingen er van uit dat als ze er een zouden pakken, de rest zou weten dat ze er niets moesten proberen. Misschien hebben ze juist het signaal afgegeven dat er wel wat te halen viel.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Is er ook een vakje "overvallen worden"? Of zouden ze dit maar verzonnen hebben?
Uvongo family struggling after losing life savings in hold-up
02 Feb 2011
Lloyd Burnard
A DUTCH family from Uvongo have revealed that they are battling to make ends meet after an armed robbery last month saw them lose their life savings of around R400 000. There have still been no arrests in the case.
http://www.witness.co.za/?showcontent&global%5B_id%5D=54860
2500 huur voor die locatie vond ik wel schappelijkquote:Op woensdag 25 september 2013 22:18 schreef funrider het volgende:
Al zou ik de gok zelf niet snel wagen met een huur van 2500 p/mnd + huur woning + overige lasten.
Ik heb ergens (kan het niet meer vinden) een beschrijving van hemzelf gelezen, een en al rampspoed, behalve die overval nog in afgrond stortende aanhangwagens vol spullen etc. etc. Daar staan zoveel stijl- en spelfouten in (begraafnissen) dat ik denk dat die universitaire graad verzonnen is. (Over haar PhD staat daar niets, alleen maar dat ze een talentvol en inmiddels succesvol schilder is...) Uit alles stijgt voor mij een geur van fantasie/in wanen leven op.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef Operc het volgende:
[..]
Ze gingen er van uit dat als ze er een zouden pakken, de rest zou weten dat ze er niets moesten proberen. Misschien hebben ze juist het signaal afgegeven dat er wel wat te halen viel.
EDIT: Lees nu de link pas. Best lomp gegaan allemaal.
Wel vrij onhandig om al hun geld in huis te bewaren. (En hebben die twee echt een PhD?!)
Misschien hebben ze gezegd dat ze hun P hebben gehaald en zag iemand het verschil niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 07:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb ergens (kan het niet meer vinden) een beschrijving van hemzelf gelezen, een en al rampspoed, behalve die overval nog in afgrond stortende aanhangwagens vol spullen etc. etc. Daar staan zoveel stijl- en spelfouten in (begraafnissen) dat ik denk dat die universitaire graad verzonnen is. (Over haar PhD staat daar niets, alleen maar dat ze een talentvol en inmiddels succesvol schilder is...) Uit alles stijgt voor mij een geur van fantasie/in wanen leven op.
quote:
quote:In Ik vertrek zijn Daan (59) en Clasien (60) van Driel het wisselvallige weer in Nederland beu. Ze stoppen hun spaargeld in het verbouwen van een oude villa in Frankrijk, waar ze hun eigen bed and breakfast van willen maken.
Daan en Clasien kopen een huis in het zuidelijke plaatsje Montélimar. Zo zonnig als ze hun leven daar voorstelden, wordt het echter niet. De gekochte villa is behoorlijk vervallen. Het pand moet in de oorspronkelijke staat worden teruggebracht en verbouwd tot een luxe chambre d'hotes (Frans voor bed and breakfast). Dat gaat niet van een leien dakje.
Zelf aan de slag
Daan wil vooral niet te hard werken en huurt een aannemer in. Die meldt dat de verbouwing meer werk is dan voorzien. Om te zorgen dat niet al het spaargeld op gaat, moet Daan toch zelf aan de slag.
Zorgen
Het verhaal van de familie Van Driel toont aan dat emigreren de nodige voeten in aarde heeft. Daan en Clasien geven veel op voor hun verhuizing. Daan had een goede baan in de ICT-sector. Zijn vrouw verdiende een leuk salaris als importeur van een zonnebrillenmerk. Nu is hun geld bijna op en werkt Daan zeven dagen in de week om alles volgens planning af te krijgen. Clasien maakt zich grote zorgen om zijn gezondheid, want zoveel fysieke arbeid is haar man niet gewend. De grote vraag is of ze hun vakantiehuis op tijd afkrijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |