abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131500920
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nog nooit? ;( Ik heb het eigenlijk best vaak gehad in mijn leven.

Je bent met iets bezig, school, studie, werk, eten, eten kopen, schoonmaken, iets. En plots voel je je opeens kut. *Poef*. Zwaarmoedige gevoelens..
Ik kan me dat niet meer herinneren in elk geval.
Het ding is, ik kan zo erg verdwijnen in mijjn wereldje als ik met iets bezig ben dat ik totaal afgesloten ben van de buitenwereld
pi_131500944
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Verbaal uitstekend toch? Een goede maat van me is het prototype asperge en die gebruikt heel veel moeilijke woorden in zijn normale taalgebruik en heeft dat altijd gedaan. Niet om interessant te doen maar hij doet dat gewoon. Het grootste nadeel bij hem was het niet inzien van sociale blunders. Hij herkende emoties in mensen hun gezicht niet en snapte vaak niet wat een opmerking bij iemand deed. Ook heel moeilijk over gevoelens kunnen praten.
Sterker nog, ik herken de meeste gevoelens van mezelf niet eens.
Zelfs gevoelens van honger hebben verwar ik nogal eens met iets anders. Erg lastig ook omdat er niks aan te doen is.
pi_131500948
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan me dat niet meer herinneren in elk geval.
Het ding is, ik kan zo erg verdwijnen in mijjn wereldje als ik met iets bezig ben dat ik totaal afgesloten ben van de buitenwereld
Dat kon ik ook wel hoor. Zelfs toen ik 14 was en tot 4 uur in de ochtend LAN parties hield of CS zat te spelen in de nachtelijke uren kon dit vreemde gevoel me maar zo plotseling overvallen. *poef*
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131500965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelfs gevoelens van honger hebben verwar ik nogal eens met iets anders. Erg lastig ook omdat er niks aan te doen is.
Ha! Dat heb ik wel eens met gevoel van dorst :D Ik drink vaak pertinent te weinig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2013 @ 00:04:49 #180
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131501000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is ook gewoon gehorig ;( Maar toch, wie gaat er nu om 4 uur in de ochtend als een gek van de trap lopen. *bonk bonk bonk..* ? Wetende dat er dus een dun muurtje tussen zit en de rest van de buren allemaal mee mogen luisteren.
Perfect middennacht post ^O^

Maar dikke kans dat ze dat zelf niet inzien. Klop eens aan en vertel je klacht. Is misschien moeilijk?
:')
pi_131501007
Deze week een drukke week, vandaag zou ik het eens rustig aan doen. Het begon vanochtend al goed met een knallende ruzie met m'n ma (en dan ben ik 37 maar nog steeds op zoek naar bevestiging waarvan ik weet dat ik het nooit ga krijgen). Met onwetendheid kan ik prima overweg maar er werd me nu verweten dat ik een lui kreng ben en dat ik maar weer eens aan het werk moet. Want "wat moet "men" wel niet denken?". Daar kwam het in grote lijnen op neer. Gewoon maar weer eens normaal doen oid.
Tevens zwaar onder druk gezet om vanavond mee te gaan naar een verjaardag, dusdanig dat ik voor mijn gevoel niet kon weigeren. Dat heeft ze haarfijn in de vingers. Vervolgens de hele dag druk geweest met voorbereidingen voor morgen (dagje toeristen) en die verjaardag vanavond. Veel drukte, prikkels als geroezemoes komen hard binnen sinds die burnout. Dat vertelde ik gewoon, kreeg ik vervolgens nogmaals een bak met stront over me heen. Het was geen topdag, ben kapot ook :')

Nu pieker ik me weer suf, want heeft ze misschien gelijk en stel ik me vierkant aan? Zou iedereen er zo over denken? Het houdt me weer fijn bezig allemaal. En dan moet de rest van de week er nog achteraan, het wordt een pittige... :r

/dagboek
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2013 @ 00:05:19 #182
pi_131501016
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo gek, kan me echt niet voorstellen. Waarmee verwar je een hongergevoel nou mee?
pi_131501056
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo gek, kan me echt niet voorstellen. Waarmee verwar je een hongergevoel nou mee?
Voor mij lijkt honger hebben op verliefdheid, of gewoon zin hebben in een peuk of zoiets :P
pi_131501091
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
Deze week een drukke week, vandaag zou ik het eens rustig aan doen. Het begon vanochtend al goed met een knallende ruzie met m'n ma (en dan ben ik 37 maar nog steeds op zoek naar bevestiging waarvan ik weet dat ik het nooit ga krijgen). Met onwetendheid kan ik prima overweg maar er werd me nu verweten dat ik een lui kreng ben en dat ik maar weer eens aan het werk moet. Want "wat moet "men" wel niet denken?". Daar kwam het in grote lijnen op neer. Gewoon maar weer eens normaal doen oid.
Tevens zwaar onder druk gezet om vanavond mee te gaan naar een verjaardag, dusdanig dat ik voor mijn gevoel niet kon weigeren. Dat heeft ze haarfijn in de vingers. Vervolgens de hele dag druk geweest met voorbereidingen voor morgen (dagje toeristen) en die verjaardag vanavond. Veel drukte, prikkels als geroezemoes komen hard binnen sinds die burnout. Dat vertelde ik gewoon, kreeg ik vervolgens nogmaals een bak met stront over me heen. Het was geen topdag, ben kapot ook :')

Nu pieker ik me weer suf, want heeft ze misschien gelijk en stel ik me vierkant aan? Zou iedereen er zo over denken? Het houdt me weer fijn bezig allemaal. En dan moet de rest van de week er nog achteraan, het wordt een pittige... :r

/dagboek
Kan zijn dat je ma jou iets verwijt waar ze zelf last van heeft. Ik troostte me tenminste altijd met die gedachte

Hoi Minth :W
pi_131501116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kon ik ook wel hoor. Zelfs toen ik 14 was en tot 4 uur in de ochtend LAN parties hield of CS zat te spelen in de nachtelijke uren kon dit vreemde gevoel me maar zo plotseling overvallen. *poef*
En als dat gebeurt, wat doe je daar dan mee?
pi_131501160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij lijkt honger hebben op verliefdheid, of gewoon zin hebben in een peuk of zoiets :P
Dat hoor ik ontzettend vaak! Of dat er geen dorst-prikkel komt. Soms plannen we dat gewoon in met een piepje op een mobiele telefoon, werkt als een tierelier ^O^
Tante minthy!! O+
pi_131501163
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:09 schreef rednailpolish het volgende:

[..]

En als dat gebeurt, wat doe je daar dan mee?
In het begin, paniek! En dan oe wtf wtf wtf is er nu aan het gebeuren? Dit kon resulteren in een aantal week 24/7 hartkloppingen bijv.

Nu denk ik een aantal seconden, kutver. Ik omarm de emoties, loop niet weg, adem in adem uit, en ga weer verder. Maar het gebeurt me nog dagelijks :- (
pi_131501204
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat hoor ik ontzettend vaak! Of dat er geen dorst-prikkel komt. Soms plannen we dat gewoon in met een piepje op een mobiele telefoon, werkt als een tierelier ^O^
Ik en plannen? :')

Gaat em niet worden! :D

Ik drink wel genoeg water (heb vaak last van een droge mond, altijd al last van gehad. Ook droge ogen enzo, geen idee waarom).
pi_131501222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan zijn dat je ma jou iets verwijt waar ze zelf last van heeft. Ik troostte me tenminste altijd met die gedachte

Hoi Minth :W
Hai lekker bakkie c_/
Geen idee. Ik ben sowieso nooit een moederskindje geweest, veel van m'n huidige problemen komen weg bij haar/haar manier van opvoeden/haar verslaving. Ik moet er gewoon nog minder van gaan verwachten denk ik :)
Tante minthy!! O+
pi_131501226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In het begin, paniek! En dan oe wtf wtf wtf is er nu aan het gebeuren? Dit kon resulteren in een aantal week 24/7 hartkloppingen bijv.

Nu denk ik een aantal seconden, kutver. Ik omarm de emoties, loop niet weg, adem in adem uit, en ga weer verder. Maar het gebeurt me nog dagelijks :- (
Dat is wel vermoeiend hoor! Maar wellicht wel de beste aanpak :Y
pi_131501232
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef minthy het volgende:

/dagboek
Vergeet niet dat de helft van Nederland een IQ heeft van <= 100. Tuurlijk 'stel je je aan', objectief gezien. Maar dat is nou juist het punt van depressie, dat onlogische gedachtes het doen en laten beïnvloeden. Daarentegen is het niet echt respectvol om je kinderen in de put te praten, zeker niet als zij in (mentale) moeilijkheden verkeren. Dit laat in mijn optiek alleen maar haar eigen onkunde zien, maar ik ken je ouders verder niet. ;)
pi_131501289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik en plannen? :')

Gaat em niet worden! :D

Ik drink wel genoeg water (heb vaak last van een droge mond, altijd al last van gehad. Ook droge ogen enzo, geen idee waarom).
Als het een hulpvraag van je is, kan het een optie zijn. Als wij die vraag krijgen of constateren dat iemand niet of alleen van de snackbar eet dan starten we kookondersteuning of een check op/in :P
Tante minthy!! O+
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2013 @ 00:17:14 #193
pi_131501338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja :P
Over peuken gesproken in deze fase rook ik mezelf echt suf. Telkens weer een sjekkie draaien 'tegen de stress'. Even moment van 'afleiding'. Terwijl ik bij eerdere dips juist helemaal niet meer rookte voor een of twee weken.
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2013 @ 00:20:35 #194
pi_131501407
quote:

[..]

Dat 'omarmen' is afschuwelijk moeilijk maar echt het beste vooral bij een opkomende paniekaanval. De emoties kunnen veel harder en ruwer aankomen omdat je er geen verzet tegen zet. Maar dat verzet is juist het gene wat er energie aangeeft waardoor het in sluimerstand gaat. Bij opkomende paniek is het echt het beste. Bij vermoeidheid en neerslachtigheid op sluimerstand werkt het bij mij eigenlijk niet of nauwlijks. Ik kan dan wel ontspannen zijn en niet in de macht van mijn eigen gedachtes maar die gevoelens zijn er nog steeds. Dat zal iets neurologisch zijn denk ik. Stofjeshuishouding. Tenminste dat zou ik een geruststellende conclusie vinden maar ik durf het niet te zeggen.
pi_131501441
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Als het een hulpvraag van je is, kan het een optie zijn. Als wij die vraag krijgen of constateren dat iemand niet of alleen van de snackbar eet dan starten we kookondersteuning of een check op/in :P
Hebben we al geprobeerd met schema's en een whiteboard, maar dat is hem niet echt voor mij ofzo
pi_131501463
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja :P
Over peuken gesproken in deze fase rook ik mezelf echt suf. Telkens weer een sjekkie draaien 'tegen de stress'. Even moment van 'afleiding'. Terwijl ik bij eerdere dips juist helemaal niet meer rookte voor een of twee weken.
Roken helpt natuurlijk niet tegen de stress. Wat bij mij bijvoorbeeld wel werkt is een benzo (maar die gebruik ik altijd zo min mogelijk natuurlijk :P ).
pi_131501570
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de helft van Nederland een IQ heeft van <= 100. Tuurlijk 'stel je je aan', objectief gezien. Maar dat is nou juist het punt van depressie, dat onlogische gedachtes het doen en laten beïnvloeden. Daarentegen is het niet echt respectvol om je kinderen in de put te praten, zeker niet als zij in (mentale) moeilijkheden verkeren. Dit laat in mijn optiek alleen maar haar eigen onkunde zien, maar ik ken je ouders verder niet. ;)
Het is niet eens zozeer de depressie waar ik op het moment last van heb, meer de angststoornis en de ontwijkende variant. M'n ma heeft zelf ook het nodige aan psychische problemen in haar rugzak maar heeft hiervoor nooit hulp gezocht. Het is gewoon een bikkelharde en verwacht dat ook van haar onderdanen. Mij wordt door anderen ook vaak verweten dat ik bikkelhard ben voor mezelf, zou best kunnen dat dat ook bij haar wegkomt.
Tante minthy!! O+
pi_131501616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hebben we al geprobeerd met schema's en een whiteboard, maar dat is hem niet echt voor mij ofzo
Schema's en weekplanningen werken vaak ook niet. Ze zijn bij ons het eerste half jaar verplicht (om in een ritme te komen en zodat wij kunnen zien of men zich aan afspraken houdt), daarna worden ze razendsnel overboord gegooid.
Tante minthy!! O+
pi_131501764
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:29 schreef minthy het volgende:

[..]

Schema's en weekplanningen werken vaak ook niet. Ze zijn bij ons het eerste half jaar verplicht (om in een ritme te komen en zodat wij kunnen zien of men zich aan afspraken houdt), daarna worden ze razendsnel overboord gegooid.
Maar wat is dan plan B? :@
pi_131501804
quote:

[..]

Knap wat je doet, ik zou er in gaan zitten denk ik. Alleen apart dat dat zo iedere dag gebeurt, alhoewel niemand zich natuurlijk de hele dag door happy voelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')