Op donderdag 14 november 2013 19:41 schreef Hamlet117 het volgende:Hey iedereen, ik ben niet van de radar verdwenen hoor. Ik kreeg gewoon geen melding dat er nieuwe berichten werden gepost en ik ben een tijdje druk bezig geweest met mezelf. Bedankt voor al jullie reacties, dat helpt me enorm.
Ik heb het contact momenteel ook wat verbroken, ik wil er eerst wat bovenop geraken vooraleer ik haar nog eens ontmoet voor een gesprek. Nu zouden er nog te veel emoties mee gepaard gaan, en het lijkt me niet verstandig om in een open wonde nog extra te liggen peuteren. Ik wil eerst gewoon terug wat stabiliteit in m'n leven creëren en terug op m'n positieve komen, zodat ik binnen enkele maanden misschien wel wat meer afstand heb kunnen nemen en de zaken nuchterder bekijk.
Maar het blijft verdomme wel pijnlijk elke dag... Het feit dat haar gevoel weg is, dat voor haar onze karakters te verschillend zijn, dat ze vindt dat we de laatste jaren geen vooruitgang meer hadden gemaakt, etc. zal ik op termijn nog wel leren aanvaarden, maar wat ik écht niet begrijp is dat ze iets waar ze al maanden mee rondloopt tot de laatste dag verzwijgt en dan plots komt vertellen dat het allemaal niet meer gaat en daarna haar kleren inpakt en voorgoed vertrekt. Daar kan ik echt geen respect voor opbrengen en vind ik zo egoïstisch. Dat heeft nog de grootste impact op mij gehad en daar heb ik het nog elke dag moeilijk mee...
Ik vind dat je een relatie van 8 jaar niet op zo’n manier afsluit. Maar ik leid daaruit af dat het voor haar waarschijnlijk allemaal niks meer betekende... Dus vraag ik me terecht af hoe ik nu op die 8 jaar moet terugkijken, want wat was er dan nog wel echt? Ze heeft me zo lang in de waan gelaten, tot de laatste dag had ik niks door en heeft ze nooit over uw twijfels gesproken, waarom heeft ze al die tijd gezwegen? Daar zal ik wellicht nooit een deftig antwoord op krijgen...
Nu probeer ik gewoon m'n eigen leven terug wat op de rails te krijgen. Focus behouden op m'n job, appartementje herinrichten, afspreken met vrienden,... Maar het blijft moeilijk. Ik zal nooit te weten komen wat er precies in haar kopje speelde en hoe lang dit al aan de gang was en wat er dan precies allemaal niet goed was. Het enige wat ik momenteel kan doen is de situatie proberen te aanvaarden, het is nu eenmaal toch gebeurd...
En geloof me dat ik zeg dat er geen signalen waren of voorafgaande gesprekken or ruzietjes, ze heeft alles maar lopen opkroppen en in haar eentje willen uitzoeken. Dus nee: een vrouw laat zeker niet altijd iets merken voor ze zo'n radicale beslissing neemt. Ze is nochtans wel spraakvaardig want als er problemen waren met een collega op haar werk, of met haar broer of met wie dan ook, moest ze dit altijd even kwijt en had ze er nood aan om dit met mij even te bespreken. Ik had er daarom ook wel het volste vertrouwen in dat ze elk probleem in onze relatie ook wel zou aankaarten, blijkbaar niet dus... Zo onbegrijpelijk dat ze haar mond nooit heeft open gedaan en dan achteraf met tranen komen vertellen dat ze het al een tijdje niet meer ziet zitten. Ik ben ermee akkoord dat ze wegloopt van haar verantwoordelijkheden, ze had gewoon eerder moeten praten. Nu is ze vertrokken, heeft ze me niet de kans gegeven om me te verdedigen of bepaalde problemen op te lossen. In plaats daarvan heeft ze de relatie in stilte laten dood bloeden. Niet per se mijn schuld, maar nu wel m'n pobleem. Ik had ook gehoopt dat er nog gevochten kon worden voor onze relatie, maar tegenwoordig wordt een relatie die niet 100% meer is nogal snel aan de kant geschoven.
Ik geloofde trouwens niet dat er een ander in het spel is, maar aan jullie vele reacties te zien begin ik daar toch over te twijfelen. Misschien komt dit nog te boven van zodra de grootste schokken wat zijn gaan liggen en ze ineens met iemand nieuw op de proppen komt. Om die reden alleen al zou ik alle contact nu voor een tijdje willen verbreken. Gewoon even focussen op mezelf en terug m'n weg wat vinden, maar makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...