abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 december 2013 @ 12:44:52 #151
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133838949
Ik heb wel ondertekend voor zwangerschap en is ook getest voordat ik begon. bij bloedprikken na 1 maand niet meer maar dat kwam omdat ze vergeten waren dat hokje aan te kruisen haha. En ik heb nu na mijn 1ste maand pas weer controle over 2 maanden en hoef in die tussentijd ook geen bloed meer te prikken. En derma zei als ik dat zelf graag wilde voor de volgende controle mag het zeker voor je geruststelling ofso maar van hem hoefde het niet persee.

En lees ook meerdere over die vlekjes, pff ik wordt er ff niet goed van lijkt wel alleen maar erger te worden laatste 2 weken. Misschien ook omdat je weer bleker wordt (winter) dat het meer opvalt. Maar ik heb nog maar een paar puistjes en al tijdje geen ontstekingen meer maar die zie je eigenlijk niet die vlekken overheersen zo erg. Vind ik op dit moment eigenlijk erger dan die paar puistjes. Derma zei dat dat echt pas gaat wegtrekken als je gestopt ben met de roa :( maar wil eigenlijk toch ook wel iets proberen. Lees veel bij jullie sudo creme maar dat is heel vet toch? Is dat wel goed dan ?
  maandag 2 december 2013 @ 12:50:53 #152
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133839075
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:53 schreef Geennaam25 het volgende:
Na hoeveel weken/maanden was jullie huid weer 'schoon'?
Ik ben nu 1 maand en 2 weken bezig en heb al vrij snel geen grote pijnlijke ontstekingen meer gehad. Nu is het steeds een paar puistjes (heb tot nu toe 2 x even wat ergere week gehad voor mijn gevoel dat het weer even wat heftiger was) maar de puistjes die ik heb zijn vaak volgende dag al weer uitgedroogd. Bij mij en zeggen ook vele andere is het na een tijdje vooral de vlekjes of zelfs littekens en dat duurt lang voordat die weg. Dus in zeker zin is mijn huid al redelijk schoon (weinig puisten/ontstekingen) maar dan de ''schade'' ervan nog. Maar ik denk dat je pas na 2-3 maanden echt een conclusie kan trekken. Ik zou er ook niet raar van opkijken als het bijvoorbeeld over een aantal weken weer even erger word al is het maar een aantal dagen. Lang verhaal merk ik nu haha zonder echt duidelijk antwoord maargoed... :$ Wie weet volgen er meer antwoorden van mensen die al klaar zijn met de kuur!
  maandag 2 december 2013 @ 12:53:01 #153
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133839138
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:34 schreef Lolo00 het volgende:
Jvo, een derma kliniek niet gekoppeld aan een ziekehuis/huisarts, particulier bedoel je? Interessant, welke zoekterm gebruik je daarvoor op internet. Wil best betalen voor consults en de pillen. Ga me er eens even in verdiepen.

Ik heb wel besloten om gewoon 4 maanden die 40mg te gaan slikken. Risico neem ik dan maar, want zonder weet ik zeker dat het niet goed komt. Fingers crossed dus maar. Was of een reactie op de Q10 (vitamine) of intolerantie, dus 50% kans voor mn gevoel.
Idd 50% kans als je het zo bekijkt! Positief proberen er in te gaan al is het alleen maar al voor je eigen gevoel ;) Duim met je mee!
  maandag 2 december 2013 @ 12:54:58 #154
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133839186
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:42 schreef Ross88 het volgende:
Ben gisteren aan de Sudocrem begonnen, ben benieuwd of het de roodheid en irritatie wat verminderd. Heb het alleen een klein beetje op mijn wangen gesmeerd om even te kijken of het wat is.

[..]

Dat was ik denk ik?

[..]

Heel apart ook dat je dat maar 1x hebt hoeven doen. Hoeveel maanden heb je nu aan de Roa gezeten dan? Maar goed dat je ervan af bent nu, en is je gezicht nu helemaal gaaf, en vanaf hoeveel weken/maanden was dat?

@Geminiara: Super! Bij mij gaat het ook heel goed nu ik van de vitamine pillen af ben, in de afgelopen 5 weken maar één puistje gehad, en dat waar ik in het verleden er elke dag wel één bij kreeg.

@Lolo00 Succes! Hoop voor je dat het goed gaat! :)
Dat is fijn Ross88 in 5 weken tijd! Hoelang ben je al aan de Roa? Vast wel ergens geschreven al maar hoef ik niet terug te zoeken haha! En voelt sudocreme wel gewoon goed aan op je huid? Dacht dat het erg vet is en dat dat eigenlijk niet zo goed is voor je huid (afsluiten?)
pi_133845429
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:54 schreef jvo91 het volgende:
Dat is fijn Ross88 in 5 weken tijd! Hoelang ben je al aan de Roa? Vast wel ergens geschreven al maar hoef ik niet terug te zoeken haha! En voelt sudocreme wel gewoon goed aan op je huid? Dacht dat het erg vet is en dat dat eigenlijk niet zo goed is voor je huid (afsluiten?)
Over 3 dagen zit ik precies 3 maanden aan de Roa, dus op de helft! :)

Ik had veel gelezen op internet dat het voor veel mensen goed werkt tegen de roodheid en irritatie, en heb het er nu 2 nachten opgesmeerd, en het is al een kleine tint lichter geworden. Het is best vettig ja, maar ik smeer maar een heel dun laagje op mijn wangen, en als dat na een paar weken goed resultaat geeft ga ik de rest ook insmeren. Ik heb geen idee of je daarmee de poriën verstopt, maar als ik merk dat het niet goed gaat, stop ik er uiteraard meteen mee ;)
  maandag 2 december 2013 @ 19:09:05 #156
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133850713
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:21 schreef Ross88 het volgende:

[..]

Over 3 dagen zit ik precies 3 maanden aan de Roa, dus op de helft! :)

Ik had veel gelezen op internet dat het voor veel mensen goed werkt tegen de roodheid en irritatie, en heb het er nu 2 nachten opgesmeerd, en het is al een kleine tint lichter geworden. Het is best vettig ja, maar ik smeer maar een heel dun laagje op mijn wangen, en als dat na een paar weken goed resultaat geeft ga ik de rest ook insmeren. Ik heb geen idee of je daarmee de poriën verstopt, maar als ik merk dat het niet goed gaat, stop ik er uiteraard meteen mee ;)
Oke! Schiet al aardig op dus! zo snel al wat lichter hmm oke, nou dan ga ik het denk ik inderdaad ook maar eens proberen! Ga ik denk maar beginnen op een plek waar ik al langer geen puisten meer gehad heb in hoeverre dat ook verschil maakt haha maar een logica van mezelf haha. En ja als je merkt dat het niet goed is kun je er altijd mee ophouden!
pi_133875263
Hoi allemaal,

Na lange tijd kom ik weer even terug naar dit forum. Inmiddels heb ik er al 3 Roa kuren op zitten en toch is de acne langzaam maar zeker weer terug. De huisarts vindt dat ik moet accepteren dat ik acne heb, maar ik kan dat echt niet. Ik word helemaal gek van de jeuk en het gespannen gevoel van m'n huid. Mijn laatste kuur was in januari afgelopen en een paar weken geleden heb ik nog een antibioticum kuurtje gehad. Beiden werken steeds zeer effectief, maar van het effect is op dit moment nog maar weinig te merken.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die ondanks Roa kuren nog steeds met acne kampen en hoe jullie daar mee omgaan? De huisarts kan wel vinden dat er ergere dingen zijn dan acne, maar voor mij is het iets wat me heel de dag door irriteert (letterlijk en figuurlijk). Ik heb nu mijn zinnen gezet op fotodynamische therapie. Alleen nog even een verwijsbrief zien te regelen via de één of ander en dan kan ik volgende week al terecht :)

Voor iedereen die nog middenin een Roa kuur zit, succes!!
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:36:18 #158
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133877559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:09 schreef san86 het volgende:
Hoi allemaal,

Na lange tijd kom ik weer even terug naar dit forum. Inmiddels heb ik er al 3 Roa kuren op zitten en toch is de acne langzaam maar zeker weer terug. De huisarts vindt dat ik moet accepteren dat ik acne heb, maar ik kan dat echt niet. Ik word helemaal gek van de jeuk en het gespannen gevoel van m'n huid. Mijn laatste kuur was in januari afgelopen en een paar weken geleden heb ik nog een antibioticum kuurtje gehad. Beiden werken steeds zeer effectief, maar van het effect is op dit moment nog maar weinig te merken.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die ondanks Roa kuren nog steeds met acne kampen en hoe jullie daar mee omgaan? De huisarts kan wel vinden dat er ergere dingen zijn dan acne, maar voor mij is het iets wat me heel de dag door irriteert (letterlijk en figuurlijk). Ik heb nu mijn zinnen gezet op fotodynamische therapie. Alleen nog even een verwijsbrief zien te regelen via de één of ander en dan kan ik volgende week al terecht :)

Voor iedereen die nog middenin een Roa kuur zit, succes!!
Pfoe dat is wat, al 3 kuren! Wat vervelend voor je dat je er nu nog steeds mee zit. Het is inderdaad iets wat je zeker heel de dag geestelijk en lichamelijk kan irriteren. Vind het wel stom van de huisarts om dit zo te zeggen. Is 1986 je geboortejaar? Zoja is er nog altijd hoop dat het verdwijnt misschien. Ben je al wel eens bij een dermatoloog geweest ipv huisarts? De roaccutane is natuurlijk hetzelfde van derma of huisarts, maar dermatoloog heeft er misschien toch andere kijk op en denk dat die ook wel snapt dat je acne niet zomaar kan accepteren! Hopelijk gaat de fotodynamische therapie helpen. Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ga het is even googelen. Succes!
pi_133877612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:36 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Pfoe dat is wat, al 3 kuren! Wat vervelend voor je dat je er nu nog steeds mee zit. Het is inderdaad iets wat je zeker heel de dag geestelijk en lichamelijk kan irriteren. Vind het wel stom van de huisarts om dit zo te zeggen. Is 1986 je geboortejaar? Zoja is er nog altijd hoop dat het verdwijnt misschien. Ben je al wel eens bij een dermatoloog geweest ipv huisarts? De roaccutane is natuurlijk hetzelfde van derma of huisarts, maar dermatoloog heeft er misschien toch andere kijk op en denk dat die ook wel snapt dat je acne niet zomaar kan accepteren! Hopelijk gaat de fotodynamische therapie helpen. Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ga het is even googelen. Succes!
Aan de andere kant is Roa wel een laatste redmiddel, dus als het na 3 kuren niet werkt dan kan de huisarts niet veel anders zeggen dan dat...
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:40:55 #160
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133877717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Roa wel een laatste redmiddel, dus als het na 3 kuren niet werkt dan kan de huisarts niet veel anders zeggen dan dat...
Dat wordt vaak gezegd ja, maar iedere huid is toch weer anders denk ik dan. Ik ben ook geen dokter maar wie weet is er nog wat anders mogelijk i don't know... Bedoel het ook meer dat je zoals de huisarts het een beetje lomp zegt ''accepteer de acne maar''. Dat hoeft ook weer niet. Als je dat kunt misschien wel de beste oplossing maarja denk dat iedereen hier wel kan beamen dat accepteren heel heel moeilijk is.
pi_133879327
Jep 1986 is geboortejaar, maar denk dat de kans klein is dat ik er na m´n 27e nog overheen zal groeien. De huisarts heeft zich nooit gewaagd aan het voorschrijven van Roa, dat is altijd via de dermatoloog gegaan. En die huisarts ben ik sws een beetje klaar mee, denk erover om een andere te zoeken die mijn klachten wel serieus neemt. Alsof ik niet weet dat een beetje acne niet levensbedreigend is, dat hoeft ze me echt niet te vertellen :P

Ja ik weet dat Roa het laatste "redmiddel" is in principe, maar het zou wel fijn zijn als een arts iig helpt met het bedenken van een regime om de acne toch zo rustig mogelijk te houden. Het kan toch niet zo zijn dat je als voormalig Roa gebruiker waarbij de acne weer terug komt gewoon wordt opgegeven en het verder zelf maar uit moet zoeken?

Maar misschien kan de fotodynamische therapie voor mij dan toch het "redmiddel na de Roaccutane" zijn ;) Het is een relatief nieuwe behandeling waar blijkbaar bijna geen arts nog van op de hoogte is dat het bestaat. Terwijl het met een verwijzing voor de dermatoloog gewoon vergoed wordt. Ik zal jullie op de hoogte houden!
pi_133879907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:33 schreef san86 het volgende:
Jep 1986 is geboortejaar, maar denk dat de kans klein is dat ik er na m´n 27e nog overheen zal groeien. De huisarts heeft zich nooit gewaagd aan het voorschrijven van Roa, dat is altijd via de dermatoloog gegaan. En die huisarts ben ik sws een beetje klaar mee, denk erover om een andere te zoeken die mijn klachten wel serieus neemt. Alsof ik niet weet dat een beetje acne niet levensbedreigend is, dat hoeft ze me echt niet te vertellen :P

Ja ik weet dat Roa het laatste "redmiddel" is in principe, maar het zou wel fijn zijn als een arts iig helpt met het bedenken van een regime om de acne toch zo rustig mogelijk te houden. Het kan toch niet zo zijn dat je als voormalig Roa gebruiker waarbij de acne weer terug komt gewoon wordt opgegeven en het verder zelf maar uit moet zoeken?

Maar misschien kan de fotodynamische therapie voor mij dan toch het "redmiddel na de Roaccutane" zijn ;) Het is een relatief nieuwe behandeling waar blijkbaar bijna geen arts nog van op de hoogte is dat het bestaat. Terwijl het met een verwijzing voor de dermatoloog gewoon vergoed wordt. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Ben heel erg benieuwd san86!

Voor iedereen die wat meer wil weten over deze therapie, heb net een PDFje (informatiefolder van het Erasmus MC) gevonden: link

Het zou super zijn als het werkt!
pi_133880538
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:33 schreef san86 het volgende:
En die huisarts ben ik sws een beetje klaar mee, denk erover om een andere te zoeken die mijn klachten wel serieus neemt. Alsof ik niet weet dat een beetje acne niet levensbedreigend is, dat hoeft ze me echt niet te vertellen :P

De meeste huisartsen denken zo daarover, "acne dat is toch niet erg".

Ik had een keer een ontzettende allergische reactie in m'n hele gezicht, echt ontzettend goor! De vervangende huisarts begreep totaal niet waarom ik niet naar een belangrijke afspraak kon gaan (sollicitatie)... damn women...! Dikke discussie gehad daarover wat heeft geleid dat ik bij afwezigheid van mijn vaste huisarts naar een andere praktijk moet :')
pi_133881002
@Ross88
Ik ben ook zo benieuwd :) voor het eerst sinds jaren dat ik iets nieuws tegen acne ga proberen.
http://onlinelibrary.wile(...)83.2009.03447.x/full Hier vind je nog een uitgebreid onderzoek over de behandelmethode.

@Geennaam25
Wat belachelijk dat ze dat niet begreep! Artsen hebben soms zo'n ernstig gebrek aan inlevingsvermogen...
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:16:24 #165
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133891489
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:33 schreef san86 het volgende:
Jep 1986 is geboortejaar, maar denk dat de kans klein is dat ik er na m´n 27e nog overheen zal groeien. De huisarts heeft zich nooit gewaagd aan het voorschrijven van Roa, dat is altijd via de dermatoloog gegaan. En die huisarts ben ik sws een beetje klaar mee, denk erover om een andere te zoeken die mijn klachten wel serieus neemt. Alsof ik niet weet dat een beetje acne niet levensbedreigend is, dat hoeft ze me echt niet te vertellen :P

Ja ik weet dat Roa het laatste "redmiddel" is in principe, maar het zou wel fijn zijn als een arts iig helpt met het bedenken van een regime om de acne toch zo rustig mogelijk te houden. Het kan toch niet zo zijn dat je als voormalig Roa gebruiker waarbij de acne weer terug komt gewoon wordt opgegeven en het verder zelf maar uit moet zoeken?

Maar misschien kan de fotodynamische therapie voor mij dan toch het "redmiddel na de Roaccutane" zijn ;) Het is een relatief nieuwe behandeling waar blijkbaar bijna geen arts nog van op de hoogte is dat het bestaat. Terwijl het met een verwijzing voor de dermatoloog gewoon vergoed wordt. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Hmm nee er overheen groeien nja kans is klein inderdaad maar wie weet of in ieder geval rustiger worden kan ook nog. Maar succes met je behandeling! Hoor ook graag hoe het je vergaat ben benieuwd naar deze nieuwe vorm! Heb het gelezen ook het artikel zeker proberen waard, ook fijn dat het vergoed wordt via de dermatoloog. succes
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:22:17 #166
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_133891771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:24 schreef san86 het volgende:
@Ross88
Ik ben ook zo benieuwd :) voor het eerst sinds jaren dat ik iets nieuws tegen acne ga proberen.
http://onlinelibrary.wile(...)83.2009.03447.x/full Hier vind je nog een uitgebreid onderzoek over de behandelmethode.

@Geennaam25
Wat belachelijk dat ze dat niet begreep! Artsen hebben soms zo'n ernstig gebrek aan inlevingsvermogen...
Gebrek aan inlevingsvermogen pfff ja herkenbaar. Mijn huisarts die me voor mijn acne heeft doorgestuurd heeft dit gelukkig wel maar was pas korte tijd naar hem overgestapt. Jammer vind ik dat ! Huisarts is toch wel echt mensen werk, gaat toch vaak alleen om tijd/geld helaas
pi_133893812
Is het nog mogelijk om Roa via de huisarts te krijgen of is het nu altijd via de dermatoloog?
pi_133895240
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:40 schreef jvo91 het volgende:
Als je dat kunt misschien wel de beste oplossing maarja denk dat iedereen hier wel kan beamen dat accepteren heel heel moeilijk is.
Dat is zeker waar.
pi_133901581
Dank je jvo91!

quote:
Is het nog mogelijk om Roa via de huisarts te krijgen of is het nu altijd via de dermatoloog?
Dat verschil per arts. Sommige huisartsen schrijven het gewoon voor, anderen verwijzen je liever door omdat ze er zelf bijvoorbeeld weinig verstand van hebben. Bespreek het gewoon met je huisarts en dan merk je vanzelf of die je ervoor doorverwijst of niet ;)
pi_133927693
Inmiddels al 4 dagen zonder Roa, mijn bijwerkingen zijn nog niet verminderd. Mijn huid is helemaal verkloot, ik kan geen cremes meer verdragen. Ik kan enkel natuurlijke olie gebruiken, als ik creme gebruik brand mijn huid weg. Het doet ZO'N pijn :(
Ik mag toch hopen dat dat verdwijnt zeg. Ik had alleen wat puistjes op mijn T-zone en ik heb het idee dat de bijwerkingen bij mij daarom zo extreem zijn. Dat de Roa dat kleine beetje vettige van mijn huid teveel heeft weggenomen. Terwijl als ik een vettere huid met meer acne gehad zou hebben, de Roa ook zijn werk zou doen, maar er altijd nog wat vetheid over blijft. Ofzoiets.

Ik heb 3 maanden lang elke dag 20 mg genomen (10 in de ochtend en 10 in de avond). Mijn bijwerkingen:
- heeeeele droge huid (vooral gezicht, maar ook rest van het lichaam)
- brandende huid, geen cremes meer kunnen gebruiken
- snel warm krijgen (opvliegers)
- rood worden (terwijl ik nooit rood word van mezelf :))
- bij warmte meteen een tomaat zijn
- bijna 24/7 met rode wangen en rode neus rondlopen (en dan echt lelijk, net alsof de helft van je gezicht verbrand is)
- droge lippen
- gescheurde mondhoeken
- maagzuur
- moe/lusteloos/dipje/ziekig voelen

Ik raak Roa nooit meer aan, dat is een ding wat ik zeker weet.

En voor die paar puistjes die ik had, heb ik nu, achteraf, best wel spijt. Het heeft me meer kwaads gebracht dan moois.
pi_133927969
Pfoeh dat zijn best heftige bijwerking voor een relatief lage dosering. :X
pi_133937952
Hey marrr, wat balen van die bijwerkingen, ik had ze ook allemaal bij 30 mg/dag. Ben je gestopt vanwege de bijwerkingen of was je kuur sws al klaar? Ik hoop voor je dat je de bijwerkingen met een paar weken weer kwijt bent! Welke crème's heb je geprobeerd tot nu toe? De Effaclar H van La Roche Posay vond ik altijd heel prettig bij een extreem droge huid, ook voor de ingescheurde mondhoeken. Of de producten van Cetpahil, die zijn relatief wat goedkoper (zit veel meer in). Beiden zijn heel zacht voor een gevoelige huid, dus misschien een tip waar je nog wat aan hebt :) Je kunt bij de apotheek vaak proefmonstertjes vragen, zodat je niet onnodig veel geld uit hoeft te geven aan producten waar je niet tegen blijkt te kunnen.
pi_133962531
Het ligt heel erg aan de persoon, ik zit nu in de vijfde maand 2 X 20 per dag en eigenlijk alleen last van kapotte lippen en neus. Geen depressie, niet doodop en slechts een paar keer hartkloppingen. Tja, wel een droge huid natuurlijk, maar dat is het hele eieren eten dus daar ga ik niet over klagen. Een potje purol gekocht en dat werkt wel. Maar voor de rest werkt het als en tierelier. Topspul.

Wat ik jammer vind is dat je een heel traject doormoet van huisarts en smeersels met antibiotica voordat je naar een dermatoloog kunt die echt gaat behandelen en die het serieus neemt. Ik ken letterlijk niemand waarbij acne echt is genezen door iets anders dan Roa. Ikzelf ben overgestapt van een ziekenhuis naar de Mauritskliniek (zitten op meerdere plaatsen in NL), stukken beter.
pi_133964775
Ik lees al een poosje mee, vind het interessant om jullie ervaringen te lezen!

Ik ben bijna drie weken bezig met roaccutane, ik heb alleen een ander merkje gekregen,
Isotretinoine Actavis. Neem aan dat dat hetzelfde doet?? Ik slik 2x per dag 20 mg.
Ik heb geen extreme acne, maar wel zoveel dat ik het zelf erg vervelend vind en niet de deur uit durf zonder een lading foundation op mijn gezicht. Ook veel last van grove poriën op mijn neus en kin en voorhoofd en een erg vette huid. Daarnaast ook van die ellendige adertjes op mijn neus gekregen!!
Al jaren van alles gebruikt, deppers, cremes, antibioticakuren, Dianepil. Niks hielp. De Dianepil heeft het wel íets onderdrukt, maar hiermee nog steeds huidproblemen. Zodra ik last heb van stress, heeft dit meteen een gigantische uitwerking op mijn huid. Was er nu wel klaar mee eigenlijk. Op mijn 28e geen zin meer om met een vlekkerig hoofd rond te lopen, dus de stap naar de huisarts gezet. Had eigenlijk verwacht dat ik doorgestuurd zou worden naar de dermatoloog of te horen zou krijgen dat "het wel mee viel", maar werd gelukkig serieus genomen en kreeg het door de huisarts voorgeschreven.
Begon al na een paar dagen te merken dat mijn huid heel droog werd, vooral mijn lippen! Ook had ik in eerste instantie erg veel last van droge ogen. Dat is nu minder geworden, maar mijn huid is erg uitgedroogd, de vellen hangen erbij! Als ik onder de douche vandaan kom, staat mijn gezicht helemaal strak en mijn lippen, daar valt bijna niet tegenop te smeren! Ook veel last van bloed uit mijn neus en wondjes in mijn gezicht genezen veel langzamer dan normaal. Ik krijg nog wel nieuwe puistjes, maar die rijpen veel sneller dan eerst en knijpen doet veel minder pijn. Huid is dus duidelijk dunner geworden. Ook hier snel last van een rood hoofd. Alcohol drinken doe ik voor de zekerheid even helemaal niet, ik wil eerst even zien hoe de waarde van mijn lever is als ik volgende week op controle moet.
Ik zie veel langskomen over 120 mg/kg lichaamsgewicht, wat wil dit zeggen?
pi_133970163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:14 schreef GetOutOfTown het volgende:
Ik zie veel langskomen over 120 mg/kg lichaamsgewicht, wat wil dit zeggen?
Ik weet niet of ik hiermee je vraag beantwoord maar, als je bijvoorbeeld 65kg weegt, kun je deze berekening maken:

65kg x 120mg (per 1kg lichaamsgewicht) = 7800mg

Als je dus 40mg per dag slikt zou je dus door moeten gaan tot dat je het totaal van 7800mg bereikt.

Dit is wat ik op dit forum gelezen heb, waarom dit is weet ik eigenlijk niet, mijn dermatoloog heeft het er nooit over gehad iig :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')