ja leuk. Behalve dat normale mensen er niet op zitten te wachten dat een auto uitbreektquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef Andyy het volgende:
Het heeft wel wat, bagger banden. Op lagere snelheden op je limiet zitten zodat je niet onfatsoenlijk hard door bochten hoeft en er toch ook plezier mee hebt doordat die ook sneller uitbreekt bij regen.
We zitten in het BMW topic, RWD, plezier enzo. Zijn hier uberhaupt normale mensen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja leuk. Behalve dat normale mensen er niet op zitten te wachten dat een auto uitbreekt
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
We zitten in het BMW topic, RWD, plezier enzo. Zijn hier uberhaupt normale mensen?
gaat dit weer over die wanli/nankang bende van je?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik kan je echt zeggen dat die van mij goeie budget banden zijn.. Klaar.
Probleem is vooral dat die el cheapo personen de weg op gaan met de insteek 'dat gebeurt mij niet want ik pas me aan'. Ik denk echter dat er maar weinig mensen 's ochtends van huis gaan met het voornemen vandaag maar eens een flinke aanrijding te veroorzaken omdat ze zich niet aanpassen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
't Is altijd hetzelfde met dat soort gasten. Van de grote toren blazen dat winterbanden onzin zijn, ze hun rijstijl wel aanpassen, al 40 jaar zo rijden etc.
Maar als ze een fietser of voetganger aanrijden hoor je niks meer, of het lag overal aan behalve de banden (hij stak ineens over, met zo'n weer kun je geen rekening houden etc).
Feit blijft dat voorzichtig rijden geen compensatie is voor te weinig grip. Als je moet stoppen, dan moet je stoppen. En niet glijden.
Ik heb zelf ook wel eens van die plastic klotebanden onder de auto gehad ja. Dat was glibberen en glijden op nat. En die heb ik toen maar laten zitten met één reden: het was zomer en binnen enkele maanden ging de auto weg. Anders had ik ze absoluut vervangen, want veilig waren ze niet. In elk geval niet voldoende om de winter mee in te gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je er uberhaupt wel is mee gereden ? Zoja wanneer ?
http://bmw.workshop-manuals.com/quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Even los daarvan: waarschijnlijk een scheurtje in het expansievat van de koelvloeistof. Is dat een beetje makkelijk zelf te vervangen? Is overal zelf bij te komen? Ik ga eerst kijken hoe lang ik met een bijvulling van een (halve) liter kan doen hoor, maar gewoon dat ik het alvast weet? Ik zag in de workshop manual zo gauw geen beschrijving staan. Weet wel dat het een vrij lange unit is, dus zomaar van bovenaf schroeven zal er niet bij zijn ben ik bang... Gelukkig is de prijs wel te overzien met een tientje of vijf-zes.
Dat is Audiquote:
Nee, echtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:31 schreef daNpy het volgende:
En dat komt dus van Freude am Fahren met een steek naar Audi
Ja, echt!quote:
Dat zeg ik, daar zag ik zo gauw de beschrijving niet staan (betreft een 320d E46).quote:
Hij zit een stuk boven twee ton, dus het zou niet heel gek zijn inderdaad. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe lang ie 't volhoudt met een litertje erbij. Als ie daar nog 10k mee door kan, koop ik liever nog een nieuwe fles koelvloeistof dan een nieuw expansievat .quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:32 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat van een E90, 325i toch?
Hoeveel heeft ie gelopen? Bij de E36/E46 6 pitters (anderen weet ik niet)ben je bij 2 ton vaak wel toe aan nw. expansievat en radiator.
Is dat nog steeds zo?
Vorsprung durch Entwicklung?
Audi was, toen ik voor m'n huidige auto ging shoppen, nog makkelijk 1k duurder dan een zelfde categorie BMW (en dan had de Audi vaak niet eens een multifunctioneel stuurwiel). Anders had ik nu mogelijk een A4 Avant B6 gehad. Hoewel ik de RWD toch ook wel ben gaan waarderen in de tussentijd, dus Audi moet wel een flinke pré hebben wil mijn volgende auto een Audi zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:45 schreef Hyperdude het volgende:
maar ff on-topic.
Als bij Audi radiatoren, expansievaten en carterventilatie geen "Verschleissteile" zijn; zou ik daar best wel eens kunnen gaan shoppen. Jammer dat er zo'n eikels in rijden.
Gelukkig niet zo erg als SEAT, maar toch.
Het is toch al vrijdagmiddag?
Alstu: http://bmw.workshop-manua(...)SAL/index.php?id=910quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zeg ik, daar zag ik zo gauw de beschrijving niet staan (betreft een 320d E46).
Het schijnt ook niet zo ingewikkeld te zijn inderdaad. Kijk ook eens op Jijbuis en goochel: 'how to replace engine coolant expansion tank', of met een zoekterm die daarop lijkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh thanks, die had ik zo snel niet gevonden! Ik kwam niet verder dan het bijvullen van de koelvloeistof, maar daar had ik de handleiding niet voor nodig . Ziet eruit als een betrekkelijk eenvoudig klusje. Misschien dat ik dan voor de zekerheid wel het expansievat gewoon bestel en vervang. Want ergens laten afpersen en diagnose doen zal waarschijnlijk net zo veel kosten als ineens zelf het vat vervangen. Blijkt het dan niet aan het vat te liggen, kan dat er in elk geval weer 200k tegenaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |